Ik zat daarnet ook te gniffelen hoor, trouwens het is alleen Barry die hoog zingt hoor in die clip, volgens mij...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:37 schreef EricOscuro het volgende:
Ik moet toch altijd lachen om die clip van Staying Alive. Drie mannen met hele hoge stemmen, die door een achterbuurt lopen...doodsbenauwd om een paar negers tegen te komen.
En desondanks vinden we het een mooi nummer.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zat daarnet ook te gniffelen hoor, trouwens het is alleen Barry die hoog zingt hoor in die clip, volgens mij...
Maar ja, het is wel wonderlijk... heb iig dezelfde reactie.
Yep.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:54 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
En desondanks vinden we het een mooi nummer.
Zijn vader was een Belg, nu ben ik opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen, en daar komt de achternaam Geldof ook veel voor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:07 schreef EricOscuro het volgende:
Een van de eerste nummers waar ik (nog op de lagere school) die ik erg goed vond.
Het gaat over een van de eerste schietpartijen op een school, waarbij iets van 6 (als ik me goed herinner) bij omkwamen. De dader (een meisje volgens mij) had maar een verklaring... I Don't like mondays.
Mijn twee allereerste singeltjes die ik kreeg/ kocht... had ik rond mijn 10 e. Maar daar durf ik nu niet meer voor uit te komen (okay dan) Wings - Mull of Kyntyre en Yvonne Keeley en die man met die bril... If I had words.
If I had words van Patries die vaak in de playboy staat > 60 jaar en haar zuster, Yvonne Keeley, 1978? Hier van de "toppers"quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:07 schreef EricOscuro het volgende:
Een van de eerste nummers waar ik (nog op de lagere school) die ik erg goed vond.
Het gaat over een van de eerste schietpartijen op een school, waarbij iets van 6 (als ik me goed herinner) bij omkwamen. De dader (een meisje volgens mij) had maar een verklaring... I Don't like mondays.
Mijn twee allereerste singeltjes die ik kreeg/ kocht... had ik rond mijn 10 e. Maar daar durf ik nu niet meer voor uit te komen (okay dan) Wings - Mull of Kyntyre en Yvonne Keeley en die man met die bril... If I had words.
Weet je zeker dat het geen Boudewijn Geldwolf was?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn vader was een Belg, nu ben ik opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen, en daar komt de achternaam Geldof ook veel voor.
De eerste jongen die ik leerde kennen op mijn nieuwe middelbare school destijds ('74) was Boudewijn Geldof...
Het was alleen van de zuster van Patricia (Yvonne Keely en - net nog opgezocht- Scott Fitzgerald).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
If I had words van Patries die vaak in de playboy staat > 60 jaar en haar zuster, Yvonne Keeley, 1978? Hier van de "toppers".
Mull of Kyntyre is toch okee, ik schat 1976?
Ik keek even op wikipedia, over het jaar waarin dat nummer uitkwam, dacht dat het net 80'er-jaren was, maar het is net 70'er-jaren (79), en toen zag ik dat zijn vader Belg was, en ja, die achternaam ken ik dus, wel grappig...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:45 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen Boudewijn Geldwolf was?
Haha, sorry... ik kwam net even bij de Jackson familie vandaan op FP.
Ik dacht met Patries idd... maar ken het nummer nog wel... was steeds dezelfde twee zinnetjes achterelkaar...quote:Het was alleen van de zuster van Patricia (Yvonne Keely en - net nog opgezocht- Scott Fitzgerald).
Dus Patries zelf had er weinig mee te maken.
Overigens had Scott Fitzgerald heel goed bij de Bee Gees gepast met zijn hoge stem.
Okay Ryan, hierbij heb je het officieel bij mij verprutst... een uitvoering van de Toppers en dan nog wel met Gerard Joling!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
If I had words van Patries die vaak in de playboy staat > 60 jaar en haar zuster, Yvonne Keeley, 1978? Hier van de "toppers".
Mull of Kintyre is toch okee, ik schat 1976?
'77 dus
Inderdaad 1 van de mooiste zangeressen uit mijn jeugd die anno 2013 ook niet zo misstaan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 03:08 schreef EricOscuro het volgende:
De Franse taal was nog nooit zo mooi... dat besefte ik al toen ik 5 jaar was.
Ik leerde de chansons kennen door Franse les, zal rond 74/75 zijn geweest, we moesten dit plaatje in Frans zetten en vervolgens vertalen... Juffrouw Schakel, ze is nu 64 (geb. 1949), denk ik...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 03:08 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Okay Ryan, hierbij heb je het officieel bij mij verprutst... een uitvoering van de Toppers en dan nog wel met Gerard Joling!![]()
![]()
![]()
Hoe ver wil je gaan met nog ergere versies?
![]()
Betreft Wings... ach ja, ik had het slechter kunnen treffen. Overigens was het achteraf gezien wel een van de meest foute nummers van Paul Mc Cartney, maar wist ik toen veel. Op die leeftijd vond ik Conny van der Bosch ook heel erg leuk...
Maar de eerste vrouw waar ik verliefd op werd (alleen al door haar stem) had de volgende hit zelfs al in de jaren '60, nog ongeveer een jaartje voordat ik geboren werd.
Ergens eind jaren '80 of begin jaren negentig werd dit nummer nog opnieuw uitgebracht door Jimmy Sommerville (zanger van Bronski Beat en later The Communards) ...
Maar de zangeres die het nummer als eerste uitbracht was een van de mooiste vrouwen ooit...
De Franse taal was nog nooit zo mooi... dat besefte ik al toen ik 5 jaar was.
Zo kregen wij bij de Engelse les Bob Dylan met Hurricane voorgeschoteld om te vertalen. Er waren ergere lessen moet ik zeggen. De vertaling zit nog steeds woord voor woord in m'n kop.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 04:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leerde de chansons kennen door Franse les, zal rond 74/75 zijn geweest, we moesten dit plaatje in Frans zetten en vervolgens vertalen... Juffrouw Schakel, ze is nu 64 (geb. 1949), denk ik....
Je hebt een heel verstandige juf gehad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 04:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leerde de chansons kennen door Franse les, zal rond 74/75 zijn geweest, we moesten dit plaatje in Frans zetten en vervolgens vertalen... Juffrouw Schakel, ze is nu 64 (geb. 1949), denk ik....
Cute "woo-whoohs" moves from The Pips indeedquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:49 schreef Tingo het volgende:
I love the 'woo-woohs' in this.
En Gladys Knight was superschattig.
En 40+ jaar later vertelt onderstaande presentator dat hij als tiener er toen live bij was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De jaren 70, mijn favoriete muzikale decennium
En The King werd wereldwijd uitgezonden via satelliet
Nice iddquote:Op woensdag 13 november 2013 17:29 schreef Tingo het volgende:
Tis wel z'n nummer uit het jaren 60 maar deze live versie is helemaal prachtig.
Vlak voor z'n dood.
Edwin Starr – 25 miles.
Stuttgart 2003
Dankje - ik heb me pas ontdekt dat er is 'n hele live DVD er van!quote:
Meer dan je denkt en dan heb je naast YT ool nog andere sites die allerlei media hebben...quote:Op woensdag 13 november 2013 17:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dankje - ik heb me pas ontdekt dat er is 'n hele live DVD er van!
Ik ben 'n beetje nieuw met youtube enz. - tis echt amazing wat je kan vinden!
Stond op nummer 1 tijdens de Dag des Oordeels (7 juli 1974)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:18 schreef sasquatsch het volgende:
Je bedoelt deze versie?Wat doorschijnend weefsel... tepels en behaarde gleufenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:18 schreef sasquatsch het volgende:
Je bedoelt deze versie?Nee zelfs niet deze versie, met blote borsten bedoel ik ook bloot en verder wel deze danseressen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 november 2013 19:27 schreef Pedroso het volgende:
Ergens eind jaren 70.
Blijft een lekker nummer.
Heb ik ook nog ergens liggen, waarschijnlijk krom getrokken.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:29 schreef chufi het volgende:
[..]Idd lekker nummer.. Hier nog ergens op vinyl
Ik vergeet soms hoeveel bijzondere mooie muziek gemaakt van die tijd.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:27 schreef Pedroso het volgende:
Ergens eind jaren 70.
Blijft een lekker nummer.
70quote:
Ze kwam bij Abba aan huis als klein meisjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
196?
Nah...haalt het niet bij onderstaande versie.quote:
Die afbeelding hierboven was toen ze in die special Elvis eerde met onderstaand nummer.quote:
1968quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door Treehut362 op 06-06-2014 20:39:08 ]andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:47 schreef Disana het volgende:
Kwam net toevallig deze tegen; een jaartje te vroeg, maar ach. Hoop niet dat ie al is gepost.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Ah mooi. Ik zag het en kreeg meteen zo'n jeugdsentimentgevoelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja dat hebben we allemaal wel eensquote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah mooi. Ik zag het en kreeg meteen zo'n jeugdsentimentgevoel
Oké, even verder kijken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:00 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat hebben we allemaal wel eens![]()
Misschien ipv : Het ultieme jaren 70-muziek-topic
Het ultieme 40+ muziek-topic, voor mooie ouwe muziek
Deze vond ik altijd zo leuk...quote:Op zondag 8 juni 2014 00:36 schreef chufi het volgende:
Not a 1 single luck , maybe a decade ... Nice
one kind of a song iddquote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Je wordt gemist in de SC![]()
Niemand weet of je in Spanje zit
Julio is save mode idd... Wist je dat ie meestal met slechts de rechtse kant van zn gezicht te zien is, vanwege een litteken .quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:42 schreef FANN het volgende:
Ik ken niet zoveel Spaanse zangers, deze ken ik in elk geval wel.
Eigenlijk een beetje een slijmerd![]()
Nee wist ik niet..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:07 schreef chufi het volgende:
Wist je dat ie meestal met slechts de rechtse kant van zn gezicht te zien is, vanwege een litteken .
ah..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:07 schreef chufi het volgende:
Helaas kreeg ie een fataal auto-ongeluk op weg naar Madrid voor ondertekening van zn nieuw contract ...
Ziets heeft Barbara Streisand ook, geen litteken maar iets met haar neus geloof ik,quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Staat of stond contractueel vast gelegd in zn contracten .. ivm met eventuele opnames / fotos
Een neus is wat moeilijker af te schermen .. O f je moet met je rug naar de camera gaan staanquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Ziets heeft Barbara Streisand ook, geen litteken maar iets met haar neus geloof ik,
ooit ergens gelezen hoor, weet niet of het waar is![]()
Jeugdsentiment uit ons kikkerlandje op rock'roll gebied.quote:
[ Bericht 28% gewijzigd door Treehut362 op 26-07-2014 18:14:07 ]andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
quote:
quote:
ikke welquote:
Fann kijkt er regelmatig naarquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:24 schreef Karina het volgende:
TV tip, op UPC (en bij andere providers) kanaal 15 is al enige dagen 192tv te bekijken. Met clips uit de zestiger/zeventiger/tachtiger jaren. Maar vooral uit de zeventiger jaren
http://www.192tv.nl/programma.html
Ik vind deze zo mooiquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:48 schreef Pedroso het volgende:
Mooi nummer maar wordt er altijd wel een beetje triest van.
Geniaal ook gepromoot door de VPRO...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:36 schreef Pedroso het volgende:
Ze was haar tijd ver vooruit met dit nummer.
Deze bedoel je ?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Geniaal ook gepromoot door de VPRO...
Of deze..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Geniaal ook gepromoot door de VPRO...
Ken je deze nog van Sjef himself ?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:49 schreef chufi het volgende:
Sommige artiesten hadden hed niet gered zonder Sjef en companen ...
Heel erg foutquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:51 schreef Pedroso het volgende:
Oeps, is wel een 80'er plaat zie ik nu.
Met een beetje veel drank op een beetje mee blerren, ik schaam me nergens voor.quote:
Ik ken dat ... dus nog een foutequote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Met een beetje veel drank op een beetje mee blerren, ik schaam me nergens voor.
Mag ik je bedanken?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:16 schreef RadioSlut het volgende:
Dit is echt een HNNNGGGG-nummer voor mij. Ook uit 1977.
Altijd leuk.. EN Erik zag ik met zn try-out op Vondelpodium vorig jaar ,,, Altijd weer leukquote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:05 schreef Pedroso het volgende:
Paar jaar geleden ook nog door Erik van Muiswinkel gepersifleerd, leuk.
Deze was eerder.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:36 schreef Pedroso het volgende:
Geen dank, fijn dat ik je heb kunnen helpen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:20 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Mag ik je bedanken?Het deuntje heeft jaren in m'n kop gezeten zonder dat ik de naam nog wist
haha, zeker, ik was net geboren, poepte m'n broek nog volquote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat een broekies waren het toen nog he.
Donna,,,,,,,,,quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:36 schreef Pedroso het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |