De jaren 70, mijn favoriete muzikale decennium
Zo divers, puur en genieten.
Rick Derringer maakte in 75 een gigantische goede plaat. Redelijk onbekend, en zeldzaam dus kon ook niet veel vinden, dan maar zien hoe hij plezier heeft in 73
Legend Bob Marley
ABBA maakte hit na hit, maar konden het ook live
The Dire Straits moesten nog beroemd worden
The Police was nog lekker wild en improviseerde er lekker op los
Stevie Wonder was nog erg bijgelovig en Funky
AcDc maakte hun grootste hit met hun 1e zanger
the Rolling Stones maakten de plaat met rits
Queen zong over een speciale school voor romantiek
Pink Floyd zong over de donkere kant van de maan
Neil Young zong over waar we allemaal naar op zoek zijn
Zwanenzang van The Beatles
The King of Pop zong nog gewoon met zijn broers
En The King werd wereldwijd uitgezonden via satelliet
Ik zou nog Wishbone Ash (Phoenix), Yes (Close to the Edge), Eagles (Hotel California), Fleetwood Mac (Go yoyr own way), Jimi Hendrix and The Band of Gypsys (Machine Gun), Eric Clapton (Layla), Jethro Tull (Thick as a brick), Emerson Lake & Palmer (Tarkus), Janis Joplin (Get it while you can), Curtis Mayfield (Superfly), Genesis (Firth of Fifth), Todd Rundgren (sometimes i dont know what to feel), Bill Withers (Hope she'll be happier), Supertramp (Crime of the century & School), KC & The Sunshine Band (Keep it comin & Get down tonight), The Doors (LA Woman), Rod Stewart, Aerosmith, America, Motorhead, Blue Oyster Cult, Thin Lizzy, Meatloaf, Steely Dan, Bruce Springsteen, Kansas, Billy Joel, Elton John, Gentle Giant, Iggy Pop, Electric Light Orchestra, Clannad, Kate Bush, en meer willen linken, maar dan ben ik wel behoorlijk lang bezig
(Bee Gees & Lou Reed is al gelinkt)Dus dan maar mijn nummer 1 van de Top 100 Albums aller tijden