Ik zat daarnet ook te gniffelen hoor, trouwens het is alleen Barry die hoog zingt hoor in die clip, volgens mij...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:37 schreef EricOscuro het volgende:
Ik moet toch altijd lachen om die clip van Staying Alive. Drie mannen met hele hoge stemmen, die door een achterbuurt lopen...doodsbenauwd om een paar negers tegen te komen.
En desondanks vinden we het een mooi nummer.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zat daarnet ook te gniffelen hoor, trouwens het is alleen Barry die hoog zingt hoor in die clip, volgens mij...
Maar ja, het is wel wonderlijk... heb iig dezelfde reactie.
Yep.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:54 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
En desondanks vinden we het een mooi nummer.
Zijn vader was een Belg, nu ben ik opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen, en daar komt de achternaam Geldof ook veel voor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:07 schreef EricOscuro het volgende:
Een van de eerste nummers waar ik (nog op de lagere school) die ik erg goed vond.
Het gaat over een van de eerste schietpartijen op een school, waarbij iets van 6 (als ik me goed herinner) bij omkwamen. De dader (een meisje volgens mij) had maar een verklaring... I Don't like mondays.
Mijn twee allereerste singeltjes die ik kreeg/ kocht... had ik rond mijn 10 e. Maar daar durf ik nu niet meer voor uit te komen (okay dan) Wings - Mull of Kyntyre en Yvonne Keeley en die man met die bril... If I had words.
If I had words van Patries die vaak in de playboy staat > 60 jaar en haar zuster, Yvonne Keeley, 1978? Hier van de "toppers"quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:07 schreef EricOscuro het volgende:
Een van de eerste nummers waar ik (nog op de lagere school) die ik erg goed vond.
Het gaat over een van de eerste schietpartijen op een school, waarbij iets van 6 (als ik me goed herinner) bij omkwamen. De dader (een meisje volgens mij) had maar een verklaring... I Don't like mondays.
Mijn twee allereerste singeltjes die ik kreeg/ kocht... had ik rond mijn 10 e. Maar daar durf ik nu niet meer voor uit te komen (okay dan) Wings - Mull of Kyntyre en Yvonne Keeley en die man met die bril... If I had words.
Weet je zeker dat het geen Boudewijn Geldwolf was?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn vader was een Belg, nu ben ik opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen, en daar komt de achternaam Geldof ook veel voor.
De eerste jongen die ik leerde kennen op mijn nieuwe middelbare school destijds ('74) was Boudewijn Geldof...
Het was alleen van de zuster van Patricia (Yvonne Keely en - net nog opgezocht- Scott Fitzgerald).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
If I had words van Patries die vaak in de playboy staat > 60 jaar en haar zuster, Yvonne Keeley, 1978? Hier van de "toppers".
Mull of Kyntyre is toch okee, ik schat 1976?
Ik keek even op wikipedia, over het jaar waarin dat nummer uitkwam, dacht dat het net 80'er-jaren was, maar het is net 70'er-jaren (79), en toen zag ik dat zijn vader Belg was, en ja, die achternaam ken ik dus, wel grappig...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:45 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen Boudewijn Geldwolf was?
Haha, sorry... ik kwam net even bij de Jackson familie vandaan op FP.
Ik dacht met Patries idd... maar ken het nummer nog wel... was steeds dezelfde twee zinnetjes achterelkaar...quote:Het was alleen van de zuster van Patricia (Yvonne Keely en - net nog opgezocht- Scott Fitzgerald).
Dus Patries zelf had er weinig mee te maken.
Overigens had Scott Fitzgerald heel goed bij de Bee Gees gepast met zijn hoge stem.
Okay Ryan, hierbij heb je het officieel bij mij verprutst... een uitvoering van de Toppers en dan nog wel met Gerard Joling!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
If I had words van Patries die vaak in de playboy staat > 60 jaar en haar zuster, Yvonne Keeley, 1978? Hier van de "toppers".
Mull of Kintyre is toch okee, ik schat 1976?
'77 dus
Inderdaad 1 van de mooiste zangeressen uit mijn jeugd die anno 2013 ook niet zo misstaan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 03:08 schreef EricOscuro het volgende:
De Franse taal was nog nooit zo mooi... dat besefte ik al toen ik 5 jaar was.
Ik leerde de chansons kennen door Franse les, zal rond 74/75 zijn geweest, we moesten dit plaatje in Frans zetten en vervolgens vertalen... Juffrouw Schakel, ze is nu 64 (geb. 1949), denk ik...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 03:08 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Okay Ryan, hierbij heb je het officieel bij mij verprutst... een uitvoering van de Toppers en dan nog wel met Gerard Joling!![]()
![]()
![]()
Hoe ver wil je gaan met nog ergere versies?
![]()
Betreft Wings... ach ja, ik had het slechter kunnen treffen. Overigens was het achteraf gezien wel een van de meest foute nummers van Paul Mc Cartney, maar wist ik toen veel. Op die leeftijd vond ik Conny van der Bosch ook heel erg leuk...
Maar de eerste vrouw waar ik verliefd op werd (alleen al door haar stem) had de volgende hit zelfs al in de jaren '60, nog ongeveer een jaartje voordat ik geboren werd.
Ergens eind jaren '80 of begin jaren negentig werd dit nummer nog opnieuw uitgebracht door Jimmy Sommerville (zanger van Bronski Beat en later The Communards) ...
Maar de zangeres die het nummer als eerste uitbracht was een van de mooiste vrouwen ooit...
De Franse taal was nog nooit zo mooi... dat besefte ik al toen ik 5 jaar was.
Zo kregen wij bij de Engelse les Bob Dylan met Hurricane voorgeschoteld om te vertalen. Er waren ergere lessen moet ik zeggen. De vertaling zit nog steeds woord voor woord in m'n kop.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 04:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leerde de chansons kennen door Franse les, zal rond 74/75 zijn geweest, we moesten dit plaatje in Frans zetten en vervolgens vertalen... Juffrouw Schakel, ze is nu 64 (geb. 1949), denk ik....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |