Geen idee....Hij was z'n trekveer toevallig vergeten, dus we hebben de draden per stukje er gelijk door getrokken, had niet de indruk dat dit lastiger was of langer duurde. Was in een mum van tijd klaar.quote:Mooie updates weer! Zie ik het nou goed dat je voor alle electra flexbuis hebt gebruikt? Dat is toch niet prettig met het trekken van de draden?
Ja, de bovenste 5-6cm is de dekvloer en deze is dus niet constructief. Hier wil je niet een wand op zetten, dit moet je echt op de constructieve vloer doen. Rechts van dit wandje komt de douche, dus daar moest sowieso de dekvloer eruit om de drain te kunnen plaatsen en om nieuw afschot te kunnen maken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:41 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Hallo ueberduitser ik volg je bouw en verbouwingen al een tijdje.
Nu heb ik de eerste keer twee kleine vraagjes.
Voor het muurtje van gasbeton heb je een uitsparing in de vloer gemaakt. heeft dit een bepaalde reden?
Vanwege de massa en vanwege het feit dat mijn klushulp dit klusje eigenlijk zou doen en die vond deze manier fijner, degelijker (duitser hè) en zo deed hij het altijd. Ik vindt het best.quote:Daarnaast verkies je voor het afdekken van het reservoir ervoor om het te metselen.
Wat is hier het voordeel van tenopzichte van een houten achterkant?
Puur interesse voor wat verbouwingen in de toekomst
Dat vakje ga ik me niet aan storen hoor, die zie je hier bijna niet omdat het toilet tussen 2 muren hangt. De Subway is wel mooi, maar mij gewoon te duur.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:44 schreef mark_dabomb het volgende:
Dat vakje van de Omnia Architectura is zo lelijk, het mooie aan de subway serie is dat de hele pot rondom mooi strak is. Krijg je een hele strakke badkamer?
Daar komt nog wel een zitting bij he. En ik wil zonder de spoelrand eigenlijk, dus de directflush.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef mark_dabomb het volgende:
http://www.badkamermarkt.(...)et-diepspoel-218114/
Scheelt toch maar een paar tientjes?
Mooi systeem. Werken dat soort strips altijd zo? Dat is voor afwerking bij kozijnen en dergelijke toch?quote:
Dit zijn tegelprofielen, voor kozijnen heb je wat andere profielen. Heeft Schluter ook wel trouwens, pas ik regelmatig toe. Werkt mooi hoor dit, vraag Vonkenboer maar. Wel kostbaar, net als de hoekstukjes. Die kosten me even ¤6,50 per stuk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi systeem. Werken dat soort strips altijd zo? Dat is voor afwerking bij kozijnen en dergelijke toch?
Fuck de floorplanner start Sketchup. Alles zit er in van V&B tot de grootste shit zooi die je maar kan bedenken. Pas als je gehard en doorgewinterd bent hou je op met schelden en geniet je van zoveel gemak.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap het nu. Leerzaam allemaalIk zal binnenkort mijn eigen badkamertopic eens openen. Als ik tenminste floorplanner een keer ga snappen
Okidoquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:
[..]
Fuck de floorplanner start Sketchup. Alles zit er in van V&B tot de grootste shit zooi die je maar kan bedenken. Pas als je gehard en doorgewinterd bent hou je op met schelden en geniet je van zoveel gemak.
Sketchup heb ik wel, maar gebruik het nooit eigenlijk. Ik gebruik gewoon een cad programma voor het tekenwerk. Voor de 3d's gebruik dan Artlantis om het geheel aan te kleden en te renderen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:
[..]
Fuck de floorplanner start Sketchup. Alles zit er in van V&B tot de grootste shit zooi die je maar kan bedenken. Pas als je gehard en doorgewinterd bent hou je op met schelden en geniet je van zoveel gemak.
Nee nog net even geen einde. Paint moet je echt alles zelf tekenen. Sketchup is free software in tegenstelling van alle betaalde paketten. Heeft een 3d bibliotheek er in zitten. Bij Autocad moet je zelf gaan verzamelen bij de diverse fabrikanten. In Sketchup zijn er fabrikanten die het er in stoppen. Dus V&B, Grohe, Miele, Ikea, Bosch en nog wat grote en ook kleine firma's hebben hun producten er in gestopt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
OkidoIk ben ook gewoon niet gemaakt voor grafische programma's, ik kan nauwelijks overweg met paint
![]()
Goed, einde topicvervuiling.
Autocad hebben we hier ook wel. 2D en 3D geen enkel probleem. Alleen Sketchup is een prachtig freeware programma waarvoor je niets hoeft te betalen. En het heeft grandioze basis.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Sketchup heb ik wel, maar gebruik het nooit eigenlijk. Ik gebruik gewoon een cad programma voor het tekenwerk. Voor de 3d's gebruik dan Artlantis om het geheel aan te kleden en te renderen.
Is bijna dagelijks werk voor me, dus ben er redelijk hendig in zeg maar.
Ik gebruik geen Autocad hoorquote:Op donderdag 10 oktober 2013 05:15 schreef jpajs het volgende:
[..]
Autocad hebben we hier ook wel. 2D en 3D geen enkel probleem. Alleen Sketchup is een prachtig freeware programma waarvoor je niets hoeft te betalen. En het heeft grandioze basis.
Moest voor mijn werk nog wel eens een dak tekenen. Villa's met de meest onmogelijk hoeken teken je in luttele seconden een dak op. Zo was heel snel te zien waar de knelpunten lagen.
Dat is het mooiste van tekenen. De presentaties maken. Gelikte plaatjes die klanten moeten overhalen veel geld te spenderen. En dan kijk je terug en denk je, YES, presentatie en werkelijkheid kloppen. En als je dan kijkt naar de vier strepen die de architect tekende van zo moet het. De goede daar gelaten dan denk ik zelf wel eens wie doet het werk.quote:
Dank voor de tip en ik geloof dat dit best fijn is ja, maar we gaan er helaas niet van uit dat meisje zelf ooit op een pot kan zitten hoor. We maken de wc puur voor ons zelf.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:56 schreef phusician het volgende:
http://www.wcbidet.nl /UD mag ik je op iets wijzen, misschien is dit een goed idee voor je meisje, nu of later: Nu je toch nog een wc bril moet kopen en je toch nog met de aanleg bezig bent.Het is gewoon superfijn en practisch
Dat je de kracht nog hebt om ons nog een update te geven !quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:02 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!!! Het gaat goed met meisje... Ben er de hele dag geweest. Ze heeft niet over gegeven en heeft redekijk gegeten en gedronken. Ze slaapt weer lekker en ben net weer thuis. Ze kunnen niets vinden in het bloed en vanmorgen hadden we pas wat urine en daar heb ik nog niets van gehoord. Moeders gaat morgenvroeg weer heen, nu eerst plat, we zijn beide kapot...
Klopt! Dit vreet ook enorm aan je hoor.quote:
Deze lurker meldt zich even om met je mee te juichen!quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:46 schreef ueberduitser het volgende:
Kreeg net een sms-je uit het ziekenhuis dat meisje morgen weer thuis komt!![]()
![]()
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:46 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
Dit is wel even anders gelopen, maar dat hebben jullie volgens mij wel meegekregen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:46 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
Juist! En goed aansluiten is ook nog wel van belang.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:58 schreef Spunta het volgende:
Daar heb je natuurlijk gelijk in, problemen heb je dan toch. Gewoon een goed reservoir nemen, geberit prima heb ik me laten vertellen, en dan zal het wel goed komen.
Vordert me eigenlijk net iets te langzaam, maar goed dat is niet anders.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor !
Het vordert hier prima zie ik
Hoe is het met het kleine meisje ? Is ze alweer thuis ?
Ja zeker indrukwekkend om te zien!quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:18 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind het ook indrukwekkend als zo'n machine bezig is.
Dit gedeelte van het huis stamt uit 1955 en is in begin jaren '90 gerenoveerd. Toen hebben ze om de woning een compleet nieuwe geïsoleerde buitenmuur heen getrokken. Ik ga er van uit dat ze voor het gemak de buitenmuur maar tot op de keldervoet hebben doorgezet. Hoefde men geen neus aan de kelderwand te maken om het nieuwe metselwerk af te steunen. Dit was een bisschen einfacher...quote:Op woensdag 13 november 2013 11:34 schreef Teslynd het volgende:
Waarom zo dik? Is dat Duitse stijl of toevallig bij jullie huis zo?
Chuck Norris doesn't flush the toilet, he scares the shit out of it...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Gieliovd het volgende:
Daar zou zelfs Chuck Norris wel even willen kleien!
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Chuck Norris doesn't flush the toilet, he scares the shit out of it...
Ik bedoelde inderdaad de douchequote:Op zondag 17 november 2013 08:49 schreef ueberduitser het volgende:
Of bedoelde je voor de douche een deur? Die blijft uiteraard open, niks ervoor.
Tja... soms verloopt je leven niet zoals je gepland hebt he. We hebben het er maar mee te doen en we proberen het beste er van te maken, meer kunnen we niet doen toch?quote:Op zondag 17 november 2013 08:55 schreef StateOfMind het volgende:
Mooi huis![]()
Jammer alleen voor de reden
Thanx!quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef Candaasje het volgende:
Ziet er goed uit ueber!
Ik heb het misschien even gemist, maar wat is dat glimmende ding links in de douche, tegen de wand aan? Een soort zeepdispenser oid?![]()
Ik struikel dagelijks over losse flessen jaquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Thanx!
Jup, dat is een zeepdispenser met 4 reservoirs. We hebben echt een hekel aan losse flessen in de badkamer. Echt ideaal hoor zo'n dingDit is dan ook inmiddels onze 4e dispenser al.
3 tientjes bij de bouwmarkt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik struikel dagelijks over losse flessen ja
Even geleend van de baas zekerquote:Op zondag 1 december 2013 15:46 schreef ueberduitser het volgende:
Thanx! Goed gereedschap scheelt zoveel gemartel, daar ben in de de jaren wel achter gekomen...
Ik ben een kantoorpikkie, dus ik zie mijn baas nog niet zulk gereedschap hebben staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Even geleend van de baas zeker
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik wist dat je kantoorpikkie was, maar ik dacht kantoorpikkie bij een bouwbedrijf.
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:49 schreef Deepfreeze het volgende:
UD, goed bezig!!
Ik schrok van de keuken..
Dat is precies dezelfde als we hier 2 weken geleden gesloopt hebben
Zou haast een hobby kunnen worden ja.quote:Op zondag 8 december 2013 20:05 schreef junkiexp het volgende:
Echt goed bezig jij, en stiekem vindt jij dat boren gewoon leuk he
Zal ik doen!quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:50 schreef exlurker het volgende:
Maak dan ook gelijk een foto van deze groep in de meterkast.
Een 400V kookgroep kan gezekerd zijn met 3 zekeringen zonder groepenschakelaar of een 4 polige automaat en een 230V kookgroep met 2 gekoppelde automaten 2 x 230V
Alleen jammer dat de woning in 1991 verbouwd is en de lijst niet...quote:
O, dat is wel even lachen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:41 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de woning in 1991 verbouwd is en de lijst niet...![]()
Het klopt wel redelijk en met de oude tekeningen erbij kom ik er wel achter wie wat waar doet zeg maar.
Super! Was inmiddels al iets wijzer geworden, maar dit is de druppel. Vanavond dus een extra sleufje trekken, tot achter de nieuwe oven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef exlurker het volgende:
Bruin en blauw inderdaad 230V, maar je hebt meer keuzes,
elk van de andere twee draden met blauw is ook 230V, dus even uittesten welke automaat van groep 1 je moet hebben
Typisch Deutsch...quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:02 schreef Gieliovd het volgende:
Bijzondere constructie met 3 onafhankelijk geschakelde fasen... Of ben ik nou gek?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:08 schreef Gieliovd het volgende:
Genau....
Verder zijn het inderdaad gewoon 3 fasen die bij elkaar komen in een kastje in jouw geval.
Zou het wel even goed documenteren.
Thanx! Ben ook erg tevreden tot nu toe.quote:Op maandag 16 december 2013 08:47 schreef qltel het volgende:
Goed bezigWat ik op de foto's zie gaat er al goed uitzien.
Leuk boortje trouwens.. Die had ik nodig gehad toen ik hier een gat voor de schoorsteen door de muur moest boren..
Dat radio Arizona is de plaatselijke piraat, neem ik aan? Het klinkt als gezellige Hollandse muziek en een microfoon met echo, maar dat zal ik wel mis hebben..
600mm was echt niet lang genoeg.quote:Op maandag 16 december 2013 08:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had laatst zo`n setje lange boren van 600mm lang bij de Aldi gehaald.
Dat was van 8 tot 20mm volgens mij.
Ik hoop echt niet dat dat nodig is! het is wel veel te rustig op het werk, moet echt werk bij komen!quote:Op maandag 16 december 2013 08:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Moet je toch een keer solliciteren als kantoorpikkie bij een bouwbedrijf...........
Wauw !quote:Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef ueberduitser het volgende:
Hij is mooi geworden! [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:35 schreef mark_dabomb het volgende:
Zeer mooie keuken! Komt er nog wel een andere vloer in?
Waarom een grindvloer eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:45 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Als allerlaatste in de verbouwing, de grindvloer. Dat zal wel ergens 2e helft van 2014 worden.
Omdat wij dat mooi vinden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom een grindvloer eigenlijk?
quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Wauw mooi, wat een verschil met voorheenLekker ruim, veel manoeuvreerruimte.
Heb wel wat foto's, hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:03 schreef jdel het volgende:
Over de grindvloer, ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Heb je daar een goede foto van?
Nee hoor, echt nepquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:06 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, is dat nu echt helemaal hout?
Niet gelijk de rolluiken en ramen vervangen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:25 schreef ueberduitser het volgende:
even voor het overzicht:
voor(makelaarsfoto, niet ons interieur)
[ afbeelding ]
en na...
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet gelijk de rolluiken en ramen vervangen?
Electromotor in de kast, geen band meer zichtbaar in de keuken, betere isolatiequote:
Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?quote:Op donderdag 26 december 2013 11:21 schreef ueberduitser het volgende:
Ach so ja... nee dat elektrisch bedienbare zegt me niet zoveel. Heb wel andere prioriteiten. Ik denk dat alle rolladenkasten ooit verdwijnen. Mocht er nog een schip met geld voorbij komen wil ik graag alle kozijnen vervangen, rolladenkasten er compleet uit en triple glas overal. Dan zijn de rolladenkasten namelijk overbodig.
Kun/wil je mij daar wat meer over vertellen. Zoals waar je dit kunt aanvragen? Ik hoorde dat dit ook geldt voor als je je dak wilt isoleren. Gaat de aanvraag dan op dezelfde wijze?quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?
Wij hebben triple glas laten zetten en een nieuwe huisdeur tegen 1%. We betalen de rente en de aflossing met wat we besparen op de stookkosten zo ongeveer
Mijn man heeft het geregeld, maar het loopt via de bank.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Kun/wil je mij daar wat meer over vertellen. Zoals waar je dit kunt aanvragen? Ik hoorde dat dit ook geldt voor als je je dak wilt isoleren. Gaat de aanvraag dan op dezelfde wijze?.
Beetje late reactie, maar dat klopt inderdaad. Volgens mij loopt dat via de KfW. Moet eerst maar eens zien de rest voor elkaar te krijgen qua verbouwingen en financiën.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?
Wij hebben triple glas laten zetten en een nieuwe huisdeur tegen 1%. We betalen de rente en de aflossing met wat we besparen op de stookkosten zo ongeveer
Ja hoor, wij hebben er nooit problemen mee gehad qua onderhoud. Het enige wat ik deed om het echt goed schoon te houden was 2 a 3x per jaar de hele vloer schrobben en met de waterstofzuiger goed reinigen. Wij zijn dan ook geen smeerkezen en lopen bijvoorbeeld niet met modderschoenen het huis door(gasten dus ook niet).quote:
Zit je misschien in het verkeerde topic?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een sensor aangebracht voor een remote schakelaar voor de afzuigkap. Dit zorgt ervoor dat de afzuigkap uit blijft als het keukenraam dicht is. Alleen met open keukenraam kan je de afzuigkap aanzetten.
Dit is verplicht omdat anders de schoorsteenveger de open haard cassette afkeurt, en we de open haard niet mogen stoken.
Na, Open is hij nu eigelijk niet meer, twee van deze laten inbouwen, is verplicht
[ afbeelding ]
Kleine dan...quote:
Dat was hier ook. We hebben een enorme tuin 12000m2 en alles stond op een kluitje geplant en groeide door elkaar. De vorige bewoners hebben alles zo geplant dat het er leuk uitzag en zich kennelijk niet gerealiseerd dat dingen groeien en hoger en breder worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:24 schreef ueberduitser het volgende:
Bomen die elkaar in de weg groeiden, in elkaar groeiden, met z'n 4-en op 2m2. stonden, etc. hebben we allemaal eruit gehaald. Wat heeft men in hemelsnaam bezield toen ze alles aangeplant hebben, ik snap het niet. Enorm gebrekkig tuin-onderhoud maakte het chaos-plaatje helemaal af.
Ben er nog regelmatig 's avonds mee bezigquote:Op maandag 3 maart 2014 21:49 schreef Gieliovd het volgende:
Gaat stiekem toch erg veel tijd in zitten, dat schilderwerk enzo.
Moet je straks zien hoe licht je woning ineens is als die boom weg is!quote:Gaat toch netjes door, hell of a job die tuin snoeien!! Hier zie ik er ook tegenop en dan vooral die kerstboom in de voortuin van 48000 meter hoog...
Ga zo door en houd ons op de hoogte
De vorige eigenaar vertelde dat er destijds een soort subsidie op bomen zat, dus een boompje meer kostte niks.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat was hier ook. We hebben een enorme tuin 12000m2 en alles stond op een kluitje geplant en groeide door elkaar. De vorige bewoners hebben alles zo geplant dat het er leuk uitzag en zich kennelijk niet gerealiseerd dat dingen groeien en hoger en breder worden.
Ik heb de afgelopen jaren aardig wat geplant op plekken waar niets stond, maar ben me van het begin af aan daar wel bewust van geweest.
Heeft vast met herplantplicht te maken. Hier is ook ooit eens iemand geweest die het weiland wat bij onze tuin hoort vol wilde planten. Hij had vanwege de bouw van een windmolen de plicht om ergens anders natuur aan te planten. Helaas is dat nooit doorgegaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:35 schreef ueberduitser het volgende:
De vorige eigenaar vertelde dat er destijds een soort subsidie op bomen zat, dus een boompje meer kostte niks.
Wat me in het vorige huis ook is opgevallen, is dat de duitsers het gewoon presteren in een dag, misschien twee, een volledige tuin volstampen met planten en boompjes en klaar is de tuin.![]()
Het is ook vaak niets bijzonders en er vaak geen greintje creativiteit te bespeuren.
Tuincentra haal ik bijna nooit planten, wat bloeiend spul misschien, maar meer ook niet. Voor bomen, struiken en andere vaste planten heb ik zo mijn connecties.Ik heb ooit op een boomkwekerij gewerkt (Moerheim, bij de Tuinen van Mien Ruys) en er zijn een paar werknemers geweest die hun eigen kwekerijen zijn begonnen met de jaren en ik heb ze altijd te vriend gehouden. Echt als je ziet wat dat scheelt qua prijs met een tuincentrumquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Heeft vast met herplantplicht te maken. Hier is ook ooit eens iemand geweest die het weiland wat bij onze tuin hoort vol wilde planten. Hij had vanwege de bouw van een windmolen de plicht om ergens anders natuur aan te planten. Helaas is dat nooit doorgegaan.
Ik wilde dat die subsidie er nog was.. Bomen kopen is namelijk best wel duur en de meeste dingen die je in tuincentra vind zijn bedoeld voor kleine tuinen en blijven dus ook klein. Gelukkig heb ik intussen kwekers gevonden die groter spul kweken voor gemeenten enzo. En zaad verzamelen en opkweken. Dit jaar ga ik dennen proberen te kweken uit zaad.
Wij vallen onder Nordquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Aldi Sued heeft Donderdag bloemenzaden in de aanbieding, ideaal voor de grote tuin, frees erdoorheen en een bloemenparadijs van maken
Heb ff gekeken, maar Aldi Nord heeft alleen bollen in de aanbieding.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:58 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wij vallen onder Nord![]()
Ik weet dat ik via de Imkerverein ook goedkoop bloemenzaad kan kopen, vinden de bijtjes ook wel lekker straks.![]()
Ik wil her en der ook nog wat bermbommetjes dumpen, dus hoe meer zaad, hoe beter.
Werkt dat, als je dat zaad strooit tussen wat er al staat (gras enzo)?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ff gekeken, maar Aldi Nord heeft alleen bollen in de aanbieding.
Ik ben ook al overal zaad aan het strooien als ik met de hond loop
Bloemzaad hè?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben ook al overal zaad aan het strooien als ik met de hond loop
Ik zoek braakliggende terreintjes bij voorkeur, open grond, molshopen doen het ook, dat werkt beter dan tussen het gras strooienquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Werkt dat, als je dat zaad strooit tussen wat er al staat (gras enzo)?
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinkenquote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zoek braakliggende terreintjes bij voorkeur, open grond, molshopen doen het ook, dat werkt beter dan tussen het gras strooien
[..]
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
[..]
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
Mooi, maar het werk om te snoeien..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Vanavond het e.e.a. opgehaald, morgen een drukke dag:
[ afbeelding ]
De eerste 70 van de 150 stuks laurier.
Ik sta er helaas alleen voor morgen, moeders is vandaag bij de neuroloog geweest wegens klachten, wat dus duidelijk weer een schub is en is vandaag direct begonnen aan een 3-daagse cortisonkuur.Die moet dus morgenvroeg sowieso naar het ziekenhuis aan het infuus en ze moet dan nog boodschappen doen. Dan heeft ze de knollen wel weer op...
Ik nu ook voor vandaag, een biertje nog en dan in de ruststand tot morgenvroeg...
Tschüssie
U is goed bezig !quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef ueberduitser het volgende:
40 stuks erin nu en al geen rug meer overNu eerst koffie!
Doe m'n bestquote:
Ik geloof net over de 3300m2.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:41 schreef Teslynd het volgende:
Lekker ruim. Maar daarvoor was je toch ook naar Duitsland vertrokken?
Dank! Is echt groot.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi erf UD, lekker ruim! Is hier wel anders
Precies wat ik eerst ook dacht. Maar als je drie keer twee uur gemaaid hebt, heb je het wel weer gezien hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Lol, dat je dat zelf niet graag doet?![]()
Ik zou wel op zo'n ding rond willen sjeezen hoor![]()
Danke!quote:Enne: ziet d'r goed uit verder! Kun je mooi genieten van de zomer!!
(Duits) biertje erbij, hopsakee
Met een eigen huis ben je nooit helemaal klaarquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Precies wat ik eerst ook dacht. Maar als je drie keer twee uur gemaaid hebt, heb je het wel weer gezien hoor.
[..]
Danke!Wel de bedoeling dat we gaan genieten, al heb ik nog genoeg te klussen op het programma staan voor deze zomer.
Gisteren onder het genot van een Krombachertje, samen met moeders kijkend naar het resultaat van de buxusbakken tot de ontdekking gekomen dat m'n lijfspreuk in het vervolg maar moet zijn: "De klus bijna af, het werk nog lang niet klaar!"
Echt, heb ik bijna iets af, dan staat het volgende al weer om de hoek te gluren, het werk is dus nooit klaar.
Adopteren helaas niet, we hebben nog wel een droom ooit achterin de tuin een huisje te zetten om een B&B te beginnen, dus wie weet.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Een trampoline in de tuin, een kat en wilde konijntjes voor het raam...... wil je me adopteren ub?![]()
Goed dat je het zegt! Volgens mij gaat het nu nog wel goed met dat klapperen(heb zelf uiteraard nog flink op de trampo staan springen) , ik weet niet hoe het is als hij nog wat zakt door de zetting en het gras wat hoger is. Zal er eens op lettenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Nicap_tm het volgende:
Heb je wel rekening gehouden dat de druk van de lucht goed weg kan tijdens het springen? Ik heb ook in het verleden een trampoline ingegraven, zoals jij hebt gedaan. Alleen had ik te weinig open gelaten voor de lucht die moet ontsnappen. Gevolg daarvan is dat de rand steeds opgetild wordt tijdens het springen, wat een klappend geluid kan geven. Ook gaat hij daardoor wat sneller kapot.
Danke!quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef Inbox4me het volgende:
Er zijn mensen die minder voor elkaar krijgen in een paar jaar... Goed bezig
Dank je! Tja jammer van het vorige huis, maar ik heb nog steeds geen seconde spijt gehadquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:23 schreef Quadrantz het volgende:
Heb net je topic doorgelezen/bekeken, respect hoor dat je zoveel zelf doet! Erg knap.
Jammer dat jullie je droomhuis (echt een mooi huis) moesten verkopen maar zeker begrijpelijk. Hopelijk gaat het wat beter met je kleine meid, MS gaat helaas steeds een stapje achteruit maar hopelijk stabiliseert dit.
Succes met de overige klussen en thanks nog voor je reactie in mijn topic.
Had je niet liever alle wanden willen schilderen? Erg mooie kleur, mooier dan de tegels waren vind ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef ueberduitser het volgende:
En het eindresultaat (het plafond moest hier nog wel gedaan worden)
Grotefoto-UZS4676O.jpg
Mijn zwager stemde jaren terug op de partij van de dieren. Ving in die tijd ook mollen levend en zette ze drie kilometer verder in het bos. Het watje. Heb hem een half jaar lang uitgelachen tot hij ze ging merken met een witte stip, volgens mij verf. Op een zeker moment had hij een compleet wit gestipt exemplaar in zijn emmertje zitten. Daarna was het over met zijn partij en de mollen kregen een klem. Is volgens mij ook humaner.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef RM27 het volgende:
Vang je de mollen levend, waar zet je ze dan weer weg? Grote kans dat je steeds dezelfde vangt, ze zijn erg gehecht aan hun teratorium.
Die gaan de grens over zonder paspoort, die komen niet terug hoor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef RM27 het volgende:
Vang je de mollen levend, waar zet je ze dan weer weg? Grote kans dat je steeds dezelfde vangt, ze zijn erg gehecht aan hun teratorium.
Ik geloof dat we hier 6 soorten aan het plafond hadden door het huis heen.quote:Op
dinsdag 21 oktober 2014 20:44 schreef nikky het volgende:
Die lelijke houten schrootjes heb ik hier ook tegen het plafond..... pffft
Hier staan ook wel klemmen hoor, ik kan ze niet altijd levend te vangen, dat vergt namelijk nogal wat tijd. En daar heb ik chronisch een gebrek aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:48 schreef jpajs het volgende:
[..]
Mijn zwager stemde jaren terug op de partij van de dieren. Ving in die tijd ook mollen levend en zette ze drie kilometer verder in het bos. Het watje. Heb hem een half jaar lang uitgelachen tot hij ze ging merken met een witte stip, volgens mij verf. Op een zeker moment had hij een compleet wit gestipt exemplaar in zijn emmertje zitten. Daarna was het over met zijn partij en de mollen kregen een klem. Is volgens mij ook humaner.
Ja, die misten we nog in het huis. Wel 3 badkamers inmiddels, maar geen bijkeuken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef Teslynd het volgende:
Ha fijn, die bijkeuken. Lijkt me erg handig om er eentje te hebben.
Dicht bij Discothek Zak und Du?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:30 schreef derLudolf het volgende:
Grafschafter Nachrichten? Volgens mij won je redelijk in de buurt, waar woon je? Woon zelf in NL maar ken t gebied
Die zaten er best strak aan en het deed best warm aan, maar het word er allemaal zo donker van. En zoals gezegd hadden we iets van 6 soorten schrootjes door het huis, dat zijn er inmiddels een paar minder. Boven in de slaapkamer/speelkamer/adminsitratie blijft het schrootjes, die zijn mooi wit. Boven op de overloop gaan de eiken schroten er ook nog uit en komt er gips in.quote:Ik vond die eiken schroten best warm en mooi aandoen trouwens. Als ze er nog strak aanzaten had ik ze laten zitten.
Hoezo mollenklemmen dan? Die kosten al geen drol en zijn hier in DE ook gewoon te koop.quote:Over mollenklemmen gesproken... Het tankstation op de Nederlandse kant van de grens, hield bijna geen klanten meer over. Hij probeert nu Duitse klanten te trekken met de verkoop van mollenklemmen en koffie
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Het bezwaar van lokmiddeltjes is het aantrekken van ongedierte uit de buurt.
Dank!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef jdel het volgende:
Genoeg te doen dus! Succes.
Ben heel benieuwd naar je grindvloer.
Ja, kan ook niet op de naam komenquote:Op woensdag 10 december 2014 16:14 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
Ik vul de voegen en schroefgaten 2 of 3x met een vezelversterkt vulmiddel(ben de naam kwijt, is duits)
Dan gaat de sausroller erover met witte latex en ik werk het dan als laatste af met een structuurverf.
Zag net dat je daar op de vorige pagina ook al benieuwd naar was.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef jdel het volgende:
Genoeg te doen dus! Succes.
Ben heel benieuwd naar je grindvloer.
Ja, Uelsen...quote:
Dalen of Wachtum of zo?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef DarkE het volgende:
Klinkt als te doen, beter dan stucen door iemand die daar geen ervaring mee heeft. Als je de naam nog weet dan graag (Duitsland is geen probleem, vanaf Discothek Zak gezien zit ik net aan de andere kant van Coevorden 😉 )
Das dichtbij jaquote:Op woensdag 10 december 2014 19:05 schreef DarkE het volgende:
Op m'n post staat Zwinderen maar is feitelijk meer in the middel of nowhere richting Coevorden. Kom bovendien wekelijks in Golenkamp..
Ik ga 'm noteren, hoop volgende jaar zomer zover te zijn, maar dan moet er nog wel genoeg voorwerk verzet te worden... 😱
Kloptquote:Op woensdag 10 december 2014 16:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zag net dat je daar op de vorige pagina ook al benieuwd naar was.
ik ook hoor, al moet je wel een dag extra wachten. Ik kreeg net een telefoontje dat het grind woensdag pas binnen komt, dus ze beginnen woensdag met schuren en primeren. Donderdag de vloer leggen en vrijdag lakken.quote:
Beide is mooi, maar zijn 2 heel verschillende vloeren. Een betonvloer met coating of gietvloer zal in ieder geval gemakkelijker te onderhouden zijn.quote:Zit er zelf ook aan te denken om dat straks te doen. Of voor een betonvloer met coating.
Beide vind ik mooi.
gruppen is zeker een aanrader. Kom met een hele waslijst en zeg dat je korting wil. Gruppen is sowieso de goedkoopste in de regio, heb er al veel vergeleken.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:18 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Das dichtbij ja![]()
En Gölenkamp is hier praktisch om de hoek.
Als ik jou was zou ik dan zeker bij Grüppen in Emmelkamp prijs opvragen voor materiaal. Weet niet hoeveel je gaat (ver-) bouwen, maar als het veel is loont het zeker, ze leveren volgens mij ook wel de grens over met de vrachtwagen.
quote:Op donderdag 11 december 2014 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Geen regiotopic hier van maken he![]()
Dan doe ik ook mee.
Als ik uit het keukenraam kijk dan zie ik de bomen al staan van Emlichheim
En de de duitse jaknikkers van het olieveld zie ik ook op-en-neer gaan vanuit mijn tuin![]()
ja hoor en heb de eerste jaren nog wel genoeg te klussen. Ik hoop dat ik over 5 jaar écht klaar ben, daarna is het alleen bijhouden.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Atmoz het volgende:
Gaat nog altijd goed hier zo te zien.
quote:Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Atmoz het volgende:
Succes d'r mee, ik kom snel kijken hier hoe 't geworden is
Met de nieuwbouw van ons vorige huis hebben ze mij o.a. de Novoferm garagedeur geleverd, die konden ze nog goedkoper aanbieden dan ik persoonlijk via de NL-vertegenwoordiger kon krijgen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 04:07 schreef hans1985 het volgende:
Gruppen is sowieso de goedkoopste in de regio
Sabrina? Uelsen of Emmelkamp?quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:07 schreef hans1985 het volgende:
En sabrina is altijd leuk om te zien 😝
Even wat puzzelstukjes van hierboven door google gooien...quote:
een dame die bij een bouwhandel werkt. Normaal alleen kerels, van die lompe boeren.quote:
Ze is ook niet echt mijn type trouwens.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Maar dit is zo'n mooie blonde pop. Alleen valt ze niet op mannen
Helemaal correctquote:Op zaterdag 13 december 2014 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp werkt er in Nordhorn bij een Bouwmarkt ene Sabrina die van scharen houdt?
die keuken is precies een jaar oudquote:Op donderdag 18 december 2014 11:13 schreef derLudolf het volgende:
Leg je die vloer niet onder de keuken? Als je dan een nieuwe keuken neemt moet je ook een nieuwe vloer...
quote:Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef ueberduitser het volgende:
Hij is mooi geworden! [ afbeelding ]
Aha. Mooi keuken ookquote:Op donderdag 18 december 2014 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
die keuken is precies een jaar oud![]()
ik voorzie voorlopig geen nieuwe keuken hoor.
[..]
Mickey Mouse op, boorhamer erbij en gewoon eruit rammen!quote:Op donderdag 18 december 2014 13:04 schreef derLudolf het volgende:
Bij mijn ouders mag ik flink wat plavuizen weg gaan kappen
Het lijkt prachtig; maar is zoiets wel goed schoon te houden ?quote:Op donderdag 18 december 2014 19:00 schreef ueberduitser het volgende:
Morgenvroeg mogen we er voorzichtig over om het e.e.a. te pakken en dan komen ze hem aflakken. Zaterdag rond de middag mogen we er weer vol over.
Ze rekenen ongeveer 6 a 8mm voor de dikte. Hier ligt af en toe tot 12mm omdat er nogal wat hoogteverschil in de onderliggende tegels zat.
Hoor net trouwens dat ze ongeveer 600kg aangebracht hebben.
Het is wel een vloer bepaalde discipline vergt, vooral de ongesealde vloer zoals wij hebben. Als je iets smeert of morst, gelijk schoonmaken en het vuil wegzuigen. De vloer heeft een open structuur dus vuil verdwijnt er direct in. Dat is eigenlijk ook een voordeel, want je ziet echt niets op de vloer. In ons eerste duitse huis hadden we hem ook in de badkamer liggen, maar daar kregen we aardig last van kalkafzetting, dus dat doen we maar niet weer.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het lijkt prachtig; maar is zoiets wel goed schoon te houden ?
Heb geen idee namelijk wat van zo'n vloer de voor of nadelen zijn
Hmm goede reden om zo'n ding te kopen natuurlijkquote:Op donderdag 18 december 2014 13:53 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!
[..]
Mickey Mouse op, boorhamer erbij en gewoon eruit rammen!![]()
Kreeg net wat foto's doorgestuurd, ze zijn klaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal vanavond of morgen nog wel wat betere foto's maken.
Dat is om de structuur toch 'dichter' te krijgen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:19 schreef ueberduitser het volgende:
Op dit moment zijn ze de vloer aan het lakken,
Hier valt dat gelukkig wel mee, gebeuren bijna nooit ongelukjes.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:59 schreef DarkE het volgende:
Inderdaad, erg mooi, strak en rustig. Lijkt me helaas minder geschikt als je nogal wat honden en katten hebt rondlopen waar nog wel eens wat 'uitkomt' zoals hier ... 😁
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |