abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 maart 2014 @ 21:58:25 #201
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_137748130
Succes morgen!!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:07:15 #202
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137748548
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
_O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:07:45 #203
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137751130
Success mirgen UD!

En nu nuchter. Veel succes vandaag. Hoopdat het weer goed is. We hebben het er maar druk mee!

Ik ga opruimen vandaag. Alles naar zolder. Dan de restklusjes en.... Stuken!

[ Bericht 84% gewijzigd door Gieliovd op 15-03-2014 07:04:47 ]
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 06:51:49 #204
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137757409
Danke danke! Ik heb m'n tuinkloffie al weer aan. Meisje wat pap, ik een bak koffie en dan snel aan het werk!

[ Bericht 0% gewijzigd door ueberduitser op 15-03-2014 10:13:36 ]
  Milf zaterdag 15 maart 2014 @ 07:56:03 #205
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_137757915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Vanavond het e.e.a. opgehaald, morgen een drukke dag:

[ afbeelding ]

De eerste 70 van de 150 stuks laurier. :)
Ik sta er helaas alleen voor morgen, moeders is vandaag bij de neuroloog geweest wegens klachten, wat dus duidelijk weer een schub is en is vandaag direct begonnen aan een 3-daagse cortisonkuur. :( Die moet dus morgenvroeg sowieso naar het ziekenhuis aan het infuus en ze moet dan nog boodschappen doen. Dan heeft ze de knollen wel weer op...
Ik nu ook voor vandaag, een biertje nog en dan in de ruststand tot morgenvroeg...

Tschüssie ;)
Mooi, maar het werk om te snoeien..
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:41:26 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137763031
40 stuks erin nu en al geen rug meer over :( Nu eerst koffie!
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 12:50:36 #207
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137763249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef ueberduitser het volgende:
40 stuks erin nu en al geen rug meer over :( Nu eerst koffie!
U is goed bezig ! ^O^
  zondag 16 maart 2014 @ 11:38:59 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137793928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

U is goed bezig ! ^O^
Doe m'n best ;)

Alles erin gekregen gisteren, al had ik wel wat teveel laurier voor de lengte van sleuf die ik had gegraven, dus ik moest nog 4 meter sleuf graven.... pfffff.

Volgende week de 2e helft!

Ik heb een sleuf van 40cm breed en 40cm diep gegraven en elke 40cm een gat rond 160mm geboord om de onderliggende harde laag los te maken. Daarna een dikke laag potgrond erop en dan de laurier. Moet goed komen zo dacht ik. :)

Zo nog even wat water geven en dan vanmiddag wat ontspanning op de ijsbaan met sjakie en een vriendinnetje.
Heeft moeders even wat rust vanmiddag, die hangt nu namelijk weer in het ziekenhuis aan de cortison als het goed is.
pi_137801963
Ziet er goed uit!
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:53:42 #210
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_139447273
Updates?

Vrij weinig eigenlijk, vooral met dit weer :( .

Ik ben voor het huis bezig met bakken voor buxus/grind/boompjes.
Beetje hetzelfde principe als bij de vorige woning. De uiteindelijke bedoeling is er ook weer een muurtje voor te metselen en dan de hekjes van het vorige huis weer te gebruiken.

Betekend dat ik een stuk bestrating eruit gehaald heb en verlegd. En er een groot stuk weer uit gehaald, want het was me niet netjes genoeg. :{ Foto's komen wel als het klaar is, het is een dikke baggerbende nu.

Oja, de vorige bewoners hadden twee grote grindbakken gemaakt, maar als anti-worteldoek onder het grind gewoon dekzeil gebruikt. Dat is waterdicht, met als gevolg waterplassen in het grind. 8)7
Hoe verzin je het? Anti-worteldoek is het enige wat je onder grind moet gebruiken, hier gewoon om de hoek te halen en een stuk goedkoper dan die dekzeilen :') . Maar goed, ik kom wel meer dingen tegen die op onkunde duiden.

Binnen heb ik vrij weinig gedaan, ik wel eindelijk een badkamerdeur geplaatst. Ook nog een stuk van de trap gedemonteerd

Laatst nog even om maten te nemen voor een schoorsteenkap op het dak geklommen en uiteraard een paar foto's geschoten:

Voor:

Achter:
pi_139470167
Lekker ruim. Maar daarvoor was je toch ook naar Duitsland vertrokken?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 06:51:18 #212
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_139478330
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:41 schreef Teslynd het volgende:
Lekker ruim. Maar daarvoor was je toch ook naar Duitsland vertrokken?
Ik geloof net over de 3300m2. :)
En ja, dit is inmiddels ons derde huis en Duitsland, we zijn in 2001 al de grens over gegaan.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 06:55:24 #213
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139478341
Mooi erf UD, lekker ruim! Is hier wel anders ;)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:36:50 #214
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_139479826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi erf UD, lekker ruim! Is hier wel anders ;)
Dank! Is echt groot.
Kan daar wel anders zijn, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken ;)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:17:05 #215
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140018779
Twee weken verder, tijd voor een update...

De buxusbakken met grind zijn bijna klaar, ik moet vanavond nog 1 bak vullen met grind.

-26 betonbandjes
-4m3. zand voor het verleggen van het straatwerk
-530 stuks buxus sempervirens 25-30cm
-40 zakken (45L) potgrond voor de buxus
-3 weken een zere rug :{
-grind en grond waren al aanwezig.

Sjakie ondertussen ook nog leren grasmaaien, dat scheelt mij weer aardig wat werk. :P
  Knikkerking vrijdag 16 mei 2014 @ 14:31:53 #216
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140019314
Lol, dat je dat zelf niet graag doet? >:)
Ik zou wel op zo'n ding rond willen sjeezen hoor :9~

Enne: ziet d'r goed uit verder! Kun je mooi genieten van de zomer!!
(Duits) biertje erbij, hopsakee *O*
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:12:34 #217
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140020683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Lol, dat je dat zelf niet graag doet? >:)
Ik zou wel op zo'n ding rond willen sjeezen hoor :9~
Precies wat ik eerst ook dacht. Maar als je drie keer twee uur gemaaid hebt, heb je het wel weer gezien hoor. :P
quote:
Enne: ziet d'r goed uit verder! Kun je mooi genieten van de zomer!!
(Duits) biertje erbij, hopsakee *O*
Danke! ^O^ Wel de bedoeling dat we gaan genieten, al heb ik nog genoeg te klussen op het programma staan voor deze zomer.

Gisteren onder het genot van een Krombachertje ;), samen met moeders kijkend naar het resultaat van de buxusbakken tot de ontdekking gekomen dat m'n lijfspreuk in het vervolg maar moet zijn: "De klus bijna af, het werk nog lang niet klaar!"

Echt, heb ik bijna iets af, dan staat het volgende al weer om de hoek te gluren, het werk is dus nooit klaar.
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 11:37:49 #218
92034 crew  Vonkenboer
pi_140083446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Precies wat ik eerst ook dacht. Maar als je drie keer twee uur gemaaid hebt, heb je het wel weer gezien hoor. :P

[..]

Danke! ^O^ Wel de bedoeling dat we gaan genieten, al heb ik nog genoeg te klussen op het programma staan voor deze zomer.

Gisteren onder het genot van een Krombachertje ;), samen met moeders kijkend naar het resultaat van de buxusbakken tot de ontdekking gekomen dat m'n lijfspreuk in het vervolg maar moet zijn: "De klus bijna af, het werk nog lang niet klaar!"

Echt, heb ik bijna iets af, dan staat het volgende al weer om de hoek te gluren, het werk is dus nooit klaar.
Met een eigen huis ben je nooit helemaal klaar ;)
Tuin ziet er goed uit hoor !
pi_140087191
Beetje koel met alleen groen, maar het moet natuurlijk onderhoudsarm zijn. Bomen en groot gazon is ideaal voor narcissen. In Utrecht is een plantsoentje in de buurt van Ikea (vanaf het restaurant goed te zien), waar ze strepen narcissen hebben. Eerst zie je gele stroken met wat wit erin en na een tijdje maakt het geel plaats voor wit. Geweldig idee voor lange en levendige bloei!

Heel leuk voor Sjakie, dat hij nu toch een beetje boeren kan.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:11:14 #220
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140659977
Een paar weken verder en ik ben niet heel druk geweest qua klussen eigenlijk(dat idee heb ik tenminste).
Wel véél onkruid uit de tuin gehaald, echt niet normaal meer. Nog maar een druppel op de gloeiende plaat heb ik het idee, maar weg is weg. :P

Ik heb in bijna alle kozijnen waar een raam in zat inzethorren gemaakt, ik moet alleen de kamer van meisje nog, daar was het raam 6cm te breed voor de maximale hormaat. Dat wordt dus een "Sonderanfertigung".

Inmiddels is de schoorsteenkap ook aangepast voor onze schoorsteen en ik heb hem weer mooi zwart gemaakt en staat dus klaar om gemonteerd te worden. Ik heb ook al een paar extra handen gevonden die de moed hebben om met mij dat gevaarte het dak op te schoppen.

Afgelopen vrijdag even een minikraantje hier bij ons om de de hoek opgehaald en de trampoline ingegraven, dat ziet er een stuk beter uit.

En dit vind ik nou zo leuk hè

Afgelopen donderdag, een van de drie konijntjes die wel een half uur de beide poezen hebben zitten uitdagen. :P :P :P
pi_140662122
Een trampoline in de tuin, een kat en wilde konijntjes voor het raam...... wil je me adopteren ub? O-) :D
pi_140662429
Heb je wel rekening gehouden dat de druk van de lucht goed weg kan tijdens het springen? Ik heb ook in het verleden een trampoline ingegraven, zoals jij hebt gedaan. Alleen had ik te weinig open gelaten voor de lucht die moet ontsnappen. Gevolg daarvan is dat de rand steeds opgetild wordt tijdens het springen, wat een klappend geluid kan geven. Ook gaat hij daardoor wat sneller kapot.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:31:58 #223
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140662963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Een trampoline in de tuin, een kat en wilde konijntjes voor het raam...... wil je me adopteren ub? O-) :D
Adopteren helaas niet, we hebben nog wel een droom ooit achterin de tuin een huisje te zetten om een B&B te beginnen, dus wie weet. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Nicap_tm het volgende:
Heb je wel rekening gehouden dat de druk van de lucht goed weg kan tijdens het springen? Ik heb ook in het verleden een trampoline ingegraven, zoals jij hebt gedaan. Alleen had ik te weinig open gelaten voor de lucht die moet ontsnappen. Gevolg daarvan is dat de rand steeds opgetild wordt tijdens het springen, wat een klappend geluid kan geven. Ook gaat hij daardoor wat sneller kapot.
Goed dat je het zegt! Volgens mij gaat het nu nog wel goed met dat klapperen(heb zelf uiteraard nog flink op de trampo staan springen) , ik weet niet hoe het is als hij nog wat zakt door de zetting en het gras wat hoger is. Zal er eens op letten ^O^
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:21:47 #224
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_143299038
Zo, lange tijd niet gepost hier, wordt weer eens tijd!
Na een heerlijke week rondtoeren in de Carbagecorrado werd het tijd voor 3 weken vakantie!
Genietend van het mooie weer heb ik naast het normale vakantieleven wat klusjes geklaard.
Wat heb ik gedaan:
- Garagedeuren geschuurd, gegrond en gewit
- Carport vrij gemaakt van het houtafval, de bus kan er weer staan!
- Groot terras (ca.50m2.)aan de tuinzijde achter klaar gemaakt(het hoofdproject de afgelopen vakantie).
- Buitendouche in elkaar geknutseld van resthout van het terras
- Douchecel kleine badkamer verwijderd.
- Beide garages opgeruimd en opnieuw ingericht.
- Mollen gevangen! (2 stuks levend, er zit er nu nog 1, maar die krijg ik nog niet te pakken)
De plaatjes bij de praatjes:
Het begin van het terras, ik heb flink wat grond moeten aanvullen om op de gewenste hoogte te komen:

(ik heb overigens op 280cm uit de gevel een aantal betonpoeren gemaakt waar later de houten kolommen op komen te staan voor het overdekte terras, zoals bij ons vorige huis)

De rand klaar, er moet nog wel wat grond bij!

Grond uitgevlakt, betonbanden gelegd, anti-worteldoek en de houten onderliggers.

De eerste planken:

Meten is weten!

Bijna dicht:

Klaar:

Op de kop heb ik nog een stuk tuinscherm gezet van 150cm hoog en 180cm lang, tegen de wind en voor wat meer privacy, die zijde zagen we net een stukje van de doorgaande weg.

Tijdens het maken van het terras kwam ik erachter dat de hemelwaterafvoer, rechts op de foto's, enorm verstopt zat. Losgemaakt, vol met blad, tot ongeveer een meter of 3 de grond in! Heeft me in totaal een halve dag gekost met letterlijk bloed, zweet en tranen om die weer schoon en gangbaar te krijgen, maar het is gelukt!

De buitendouche:

De opgeruimde carport, met de bulli erin:

En nu?
Wat verder rommelen in de tuin, trap en hellingbaan voor het vlonder uitdenken en klaar maken.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:21:48 #225
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_143303370
Er zijn mensen die minder voor elkaar krijgen in een paar jaar... Goed bezig ^O^
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:38:03 #226
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_143303960
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef Inbox4me het volgende:
Er zijn mensen die minder voor elkaar krijgen in een paar jaar... Goed bezig ^O^
Danke!
Ach, ik kan niet stil zitten en kan genoeg doen hier dus een win-win situatie toch? :P
pi_143430213
Heb net je topic doorgelezen/bekeken, respect hoor dat je zoveel zelf doet! Erg knap :).

Jammer dat jullie je droomhuis (echt een mooi huis) moesten verkopen maar zeker begrijpelijk. Hopelijk gaat het wat beter met je kleine meid, MS gaat helaas steeds een stapje achteruit maar hopelijk stabiliseert dit.

Succes met de overige klussen en thanks nog voor je reactie in mijn topic ;).
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:41:29 #228
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_143433443
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:23 schreef Quadrantz het volgende:
Heb net je topic doorgelezen/bekeken, respect hoor dat je zoveel zelf doet! Erg knap :).

Jammer dat jullie je droomhuis (echt een mooi huis) moesten verkopen maar zeker begrijpelijk. Hopelijk gaat het wat beter met je kleine meid, MS gaat helaas steeds een stapje achteruit maar hopelijk stabiliseert dit.

Succes met de overige klussen en thanks nog voor je reactie in mijn topic ;).
Dank je! Tja jammer van het vorige huis, maar ik heb nog steeds geen seconde spijt gehad :) .
Het gaat aardig goed de laatste tijd met moeders en de kleine meid, we hadden ook geen tijd voor gedonder, dus dat kwam eens een keer mooi uit.
Ik heb nog wel voor de komende 5 jaren klussen op de planning staan, dus kom hier gerust eens weer kijken! :)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:43:05 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_145777971
Zo, weer 2 maanden verder, dus maar weer eens een update dacht ik zo, er is weer het een en ander geklust.

Het was de afgelopen tijd erg lekker buiten qua weer, dus ik heb me op het buitenschilderwerk gericht. Het was er behoorlijk slecht aan toe, dat is wel op onderstaande foto te zien.

Leuk klusje: schoonmaken, schuren, plamuren, schuren plamuren, schuren, schoonmaken, grondverf en tenslotte de Rubbol SB plus erop. Een aantal zaterdagen werk, maar heb wel de hele dakkapel en een gevel kunnen doen. Komend voorjaar de andere gevel nog en het kan er weer een jaar of 6 a 8 tegen.

Dakkapel was er ook hard aan toe…

Binnen heb ik ook nog het een en ander uitgespookt. Ik heb de bijkeuken(wat vroeger de kleine douche was) klaar gemaakt. Douchebak eruit gesloopt, wc pot eruit, wastafel eruit en alles afgesloten/verlegd. Schrotenplafond eruit, nieuw gipsplafond erin. Twee keukenkastjes gekocht, aanrechtblad erop gemaakt, wasbakje erin, kraantje erop en we hebben een bijkeuken.
De achterwand was echt een gatenkaas dus die heb ik met tegelverf RAL7021 gemaakt.
Ziet er netjes uit, nog een nieuw vloertje erin en dat is ook weer klaar.
Douchebak eruit:

Leidingwerk omgelegd/afgedopt en het zooitje mooi dicht gestort.

En het eindresultaat (het plafond moest hier nog wel gedaan worden)

In de hal bij de entree/trappen heb ik het eiken schrootjesplafond eruit gesloopt, bestaand rachelwerk laten zitten en wat aangevuld.
Hieronder weer het bekende gipsplafond geknalt en ik ben nu zover dat ik de plafondlijsten erop moet maken en dan is dat mini-projectje ook weer klaar.

Oud:

Na het slopen van het oude plafond:

Eerste gipsplaten er weer tegenaan:

En nieuw:

Oja, tussen het gipsplatenvoegenvullen ;) heb ik de overtollige woonkamerdeur even dicht gemaakt met gasbeton. Kozijn er eerst uit gemept, kom je erachter dat ze de ruimte tussen kozijn en muur met de Grafschafter Nachrichten (regionale krant) hebben opgevuld….prutsersssss

Wat komt er nog aan???
- plafond in de hal nog even klaar maken
- dichtgezette deur afstuccen en hopen dat we het gelijke behang nog ergens kunnen traceren
- badkamer tussen hal en keuken aanpakken, deze verkleinen we tot gastentoilet en houden zo een mooi garderobe-nis over en bergruimte voor meisje’s stoel. Dat wordt dus douche eruit slopen, nieuwe tussenmuur, nieuwe plafonds en nieuwe wandafwerkingen.

Tussen alles door ben ik ook nog steeds op mollen jacht. Inmiddels staat de teller op 7 stuks die ik hier gevangen heb.
Dit waren nummer 5 en 6, nummer 7 heeft het niet overleefd en nummer 8 kruipt (nog) rond in de tuin.

Wordt vervolgd… :W :W :W
pi_145780957
Goed werk!

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef ueberduitser het volgende:
En het eindresultaat (het plafond moest hier nog wel gedaan worden)
Grotefoto-UZS4676O.jpg
Had je niet liever alle wanden willen schilderen? Erg mooie kleur, mooier dan de tegels waren vind ik.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:14:06 #231
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_145785563
Dank u!

Voorlopig niet, maar het blijft een optie om alles te schilderen. Het wordt dan niet rondom die donkere kleur. Er komt namelijk ook nog een donkere grindvloer in en dan wordt het een beetje teveel. Als de vloer erin ligt kijken we nog eens weer wat we er mee doen. :)
pi_145789937
Vang je de mollen levend, waar zet je ze dan weer weg? Grote kans dat je steeds dezelfde vangt, ze zijn erg gehecht aan hun teratorium.
  Milf dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:44:30 #233
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_145790011
Die lelijke houten schrootjes heb ik hier ook tegen het plafond..... pffft
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_145790253
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef RM27 het volgende:
Vang je de mollen levend, waar zet je ze dan weer weg? Grote kans dat je steeds dezelfde vangt, ze zijn erg gehecht aan hun teratorium.
Mijn zwager stemde jaren terug op de partij van de dieren. Ving in die tijd ook mollen levend en zette ze drie kilometer verder in het bos. Het watje. Heb hem een half jaar lang uitgelachen tot hij ze ging merken met een witte stip, volgens mij verf. Op een zeker moment had hij een compleet wit gestipt exemplaar in zijn emmertje zitten. Daarna was het over met zijn partij en de mollen kregen een klem. Is volgens mij ook humaner.
Jeroentje.
pi_145794154
Het is vervelend, maar als je ze niet terug wil hebben dan moet je ze vernietigen. Bij mij zijn dat slakken en ook rupsen. Vlinders leggen hun eieren graag op de plaats waar ze zelf rondgekropen hebben, dus er komt een volgende generatie kaalvretertjes. Slakken kunnen over een km of twintig de weg terug naar het vertrouwde stekje vinden.

Ha fijn, die bijkeuken. Lijkt me erg handig om er eentje te hebben.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:53:42 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145795177
Tegen de slakken zet ik schaaltjes met bier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:30:13 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145797595
Grafschafter Nachrichten? Volgens mij won je redelijk in de buurt, waar woon je? Woon zelf in NL maar ken t gebied ;)

Ik vond die eiken schroten best warm en mooi aandoen trouwens. Als ze er nog strak aanzaten had ik ze laten zitten.

Over mollenklemmen gesproken... Het tankstation op de Nederlandse kant van de grens, hield bijna geen klanten meer over. Hij probeert nu Duitse klanten te trekken met de verkoop van mollenklemmen en koffie :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_145797697
Het bezwaar van lokmiddeltjes is het aantrekken van ongedierte uit de buurt.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:55:17 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_145806914
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef RM27 het volgende:
Die gaan de grens over zonder paspoort, die komen niet terug hoor. :P

quote:
1s.gif Op
dinsdag 21 oktober 2014 20:44 schreef nikky het volgende:

Die lelijke houten schrootjes heb ik hier ook tegen het plafond..... pffft
Ik geloof dat we hier 6 soorten aan het plafond hadden door het huis heen. ;(

quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:48 schreef jpajs het volgende:

[..]

Mijn zwager stemde jaren terug op de partij van de dieren. Ving in die tijd ook mollen levend en zette ze drie kilometer verder in het bos. Het watje. Heb hem een half jaar lang uitgelachen tot hij ze ging merken met een witte stip, volgens mij verf. Op een zeker moment had hij een compleet wit gestipt exemplaar in zijn emmertje zitten. Daarna was het over met zijn partij en de mollen kregen een klem. Is volgens mij ook humaner.
Hier staan ook wel klemmen hoor, ik kan ze niet altijd levend te vangen, dat vergt namelijk nogal wat tijd. En daar heb ik chronisch een gebrek aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef Teslynd het volgende:
Ha fijn, die bijkeuken. Lijkt me erg handig om er eentje te hebben.
Ja, die misten we nog in het huis. Wel 3 badkamers inmiddels, maar geen bijkeuken. :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:30 schreef derLudolf het volgende:
Grafschafter Nachrichten? Volgens mij won je redelijk in de buurt, waar woon je? Woon zelf in NL maar ken t gebied ;)
Dicht bij Discothek Zak und Du?
quote:
Ik vond die eiken schroten best warm en mooi aandoen trouwens. Als ze er nog strak aanzaten had ik ze laten zitten.
Die zaten er best strak aan en het deed best warm aan, maar het word er allemaal zo donker van. En zoals gezegd hadden we iets van 6 soorten schrootjes door het huis, dat zijn er inmiddels een paar minder. Boven in de slaapkamer/speelkamer/adminsitratie blijft het schrootjes, die zijn mooi wit. Boven op de overloop gaan de eiken schroten er ook nog uit en komt er gips in.
quote:
Over mollenklemmen gesproken... Het tankstation op de Nederlandse kant van de grens, hield bijna geen klanten meer over. Hij probeert nu Duitse klanten te trekken met de verkoop van mollenklemmen en koffie :+
Hoezo mollenklemmen dan? Die kosten al geen drol en zijn hier in DE ook gewoon te koop.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Het bezwaar van lokmiddeltjes is het aantrekken van ongedierte uit de buurt.
:Y
  woensdag 10 december 2014 @ 11:29:29 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147447683
Zo, even een update....

Uiteraard heb ik niet stilgezeten, ik ben bezig geweest met het ombouwen van de (oude)badkamer naar gastentoilet en garderobe-nis.
Een avondje bruut breekwerk leverde dit op:

Alle aansluitingen afgesloten, afvoeren afgedopt en de boel netjes dichtgestort met beton.
Het schrootjes-plafond eruit:

Plafond uitgeracheld, scheidingswand geplaatst, plafond voorzien van gipsplaten.
In het gastentoilet blijft het tegelwerk als bestaand, in de garderobenis heb ik over de bestaande tegels een voorzetwandje gemaakt, weg tegels.

Inmiddels is alles netjes afgewerkt en kan ik naar het volgende project.
Mijn vrouw had als doel gesteld: de grindvloer voor het nieuwe jaar erin. :)

Ben even bezig geweest met het aanvragen van offertes en de vraag was of het dit jaar nog wel ging lukken. Gisteren is de vloerenlegger geweest om de bestaande toestand te bekijken en de planning door te spreken. Dit jaar gaat lukken, sterker nog, komende dinsdag, woensdag en donderdag leggen ze de vloer al. :9
Dat gaat ineens wel heul erg snel, ik ben eigenlijk nog niet zo ver.
Maar goed, deadline is deadline en ik moet er dus nog even flink tegenaan.

Wat nog te doen voor dinsdag:
-gat keuken naar de woonkamer van 0,85m breed naar 1,7m. breed maken!
-tegelvloer deels eruit breken. Ter plaatse van beide entreedeuren moet dit gebeuren en ter plaatse van de trap.
-tegelplinten overal verwijderen
-keukenplinten verwijderen
-toiletpot gastentoilet demonteren
-2 radiatoren afkoppelen
-keukenblok in bijkeuken demonteren/afsluiten(we leggen de grindvloer er geheel onder door.)

Lijstje lijkt niet zo lang eigenlijk, maar in werkelijkheid heb ik m'n handen er nog behoorlijk vol aan vrees ik.
Dat wordt zaterdag vroeg eruit, moeders en de kinderen schop ik maar naar NL om te gaan logeren, dan kan ik rustig zaterdag en zondag doorbuffelen.

Laatste plattegrondje, met daarop de grindvloer aangegeven.

:W
pi_147454731
Genoeg te doen dus! Succes.

Ben heel benieuwd naar je grindvloer.
  woensdag 10 december 2014 @ 15:38:22 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147455385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef jdel het volgende:

Dank! ^O^

Het is voor ons al een bekende vloer, de grindvloer wordt de 3e die we laten leggen.
De kleur die ik vanochtend definitief doorgegeven heb is 40% antractiet, 50% zwart en 10% koper.

Foto's van onze vorige grindvloeren:

pi_147455905
Mag ik vragen hoe je die gipsplaten aan je plafond(s) afwerkt? Is dat gestuct of gedaan met fix & finish of iets dergelijks? Zie er goed uit!
  woensdag 10 december 2014 @ 16:14:53 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147456370
^O^
Ik vul de voegen en schroefgaten 2 of 3x met een vezelversterkt vulmiddel(ben de naam kwijt, is duits)
Dan gaat de sausroller erover met witte latex en ik werk het dan als laatste af met een structuurverf.
  woensdag 10 december 2014 @ 16:16:20 #245
45206 Pietverdriet
pi_147456413
Ik heb een soort gips over de naden gezet en daarna afgeschuurd, daarna geschilderd.
Moest dit doen want
Had bij mijn huis het plafond in de woonkamer bekeken, leek gewone muurverf, volgens de schilder ook. Daar de vorige bezitter een stevige roker was had ik een laag nicotineblocker opgezet en daarna twee lagen muurverf. Toen het klaar was zat het er zo strak op als een bioscoopscherm, superglad, zelfs met een paar bouwspots erop strakwit.
Na een paar dagen
Pats, een barstje, en het kwam er met vellen af. Wat bleek nu, het was witkalk wat er opzat, helemaal verlijmt met de nicotine. Week werk naar de kloten.
Uit frustratie er latten tegenaan gezet en daar gipsplaten op
  woensdag 10 december 2014 @ 16:16:45 #246
45206 Pietverdriet
pi_147456423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:14 schreef ueberduitser het volgende:
^O^
Ik vul de voegen en schroefgaten 2 of 3x met een vezelversterkt vulmiddel(ben de naam kwijt, is duits)
Dan gaat de sausroller erover met witte latex en ik werk het dan als laatste af met een structuurverf.
Ja, kan ook niet op de naam komen
  woensdag 10 december 2014 @ 16:16:45 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147456424
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef jdel het volgende:

Zag net dat je daar op de vorige pagina ook al benieuwd naar was. :P
pi_147458002
Klinkt als te doen, beter dan stucen door iemand die daar geen ervaring mee heeft. Als je de naam nog weet dan graag (Duitsland is geen probleem, vanaf Discothek Zak gezien zit ik net aan de andere kant van Coevorden 😉 )
pi_147459188
Uniflott of Fugenfit.
pi_147460062
Uelsen? Nordhorn btw?
  woensdag 10 december 2014 @ 18:41:51 #251
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147460283
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:34 schreef hans1985 het volgende:
Uelsen? Nordhorn btw?
Ja, Uelsen...

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef DarkE het volgende:
Klinkt als te doen, beter dan stucen door iemand die daar geen ervaring mee heeft. Als je de naam nog weet dan graag (Duitsland is geen probleem, vanaf Discothek Zak gezien zit ik net aan de andere kant van Coevorden 😉 )
Dalen of Wachtum of zo?

Dit is prima te doen, ik had totaal geen gipservaring en het ziet ee prima uit.
Het is trouwens van het merk Dano weet ik weer. Heb geen verpakking meer staan, heb even gezocht.

Edit: de kleine ruimtes heb ik met gewone gipsplaten bekleed, de afgeronde versie en de grote ruimtes heb ik met grote gipsplaten, de afgeschuinde platen van 120x260 bekleed en de voegen voorzien van voegwapeningsband voordat ik ze afgevoegd heb.

[ Bericht 9% gewijzigd door ueberduitser op 10-12-2014 18:52:28 ]
pi_147460940
Op m'n post staat Zwinderen maar is feitelijk meer in the middel of nowhere richting Coevorden. Kom bovendien wekelijks in Golenkamp..

Ik ga 'm noteren, hoop volgende jaar zomer zover te zijn, maar dan moet er nog wel genoeg voorwerk verzet te worden... 😱
  woensdag 10 december 2014 @ 19:18:00 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147461341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:05 schreef DarkE het volgende:
Op m'n post staat Zwinderen maar is feitelijk meer in the middel of nowhere richting Coevorden. Kom bovendien wekelijks in Golenkamp..

Ik ga 'm noteren, hoop volgende jaar zomer zover te zijn, maar dan moet er nog wel genoeg voorwerk verzet te worden... 😱
Das dichtbij ja :)
En Gölenkamp is hier praktisch om de hoek.
Als ik jou was zou ik dan zeker bij Grüppen in Emmelkamp prijs opvragen voor materiaal. Weet niet hoeveel je gaat (ver-) bouwen, maar als het veel is loont het zeker, ze leveren volgens mij ook wel de grens over met de vrachtwagen.
pi_147484683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zag net dat je daar op de vorige pagina ook al benieuwd naar was. :P
Klopt ;) eigenlijk nog steeds haha.
Zit er zelf ook aan te denken om dat straks te doen. Of voor een betonvloer met coating.

Beide vind ik mooi.
  donderdag 11 december 2014 @ 16:11:00 #255
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147485456
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:38 schreef jdel het volgende:

[..]

Klopt ;) eigenlijk nog steeds haha.
ik ook hoor, al moet je wel een dag extra wachten. Ik kreeg net een telefoontje dat het grind woensdag pas binnen komt, dus ze beginnen woensdag met schuren en primeren. Donderdag de vloer leggen en vrijdag lakken.

quote:
Zit er zelf ook aan te denken om dat straks te doen. Of voor een betonvloer met coating.

Beide vind ik mooi.
Beide is mooi, maar zijn 2 heel verschillende vloeren. Een betonvloer met coating of gietvloer zal in ieder geval gemakkelijker te onderhouden zijn.

Wij gaan de grindvloer overigens niet sealen en behouden mooi open structuur. Veel mensen vinden de grindvloer erg mooi, maar zijn bang voor het onderhoud of dat hij vies wordt door de open structuur.
(duitsers kijken overigens hun ogen uit als ze de vloer zien, dat kennen ze niet!)
pi_147488768
Geen regiotopic hier van maken he o|O
Dan doe ik ook mee.
Als ik uit het keukenraam kijk dan zie ik de bomen al staan van Emlichheim
En de de duitse jaknikkers van het olieveld zie ik ook op-en-neer gaan vanuit mijn tuin :Y :Y
  Knikkerking donderdag 11 december 2014 @ 18:32:20 #257
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147489755
Gaat nog altijd goed hier zo te zien.
Sjiek project. En ben ZEER benieuwd naar de vloer.
Zit ook nog eens mee dat ze zo snel kunnen :D (ik zit alweer een tijdje te wachten op m'n tapijt ;( )

Succes d'r mee, ik kom snel kijken hier hoe 't geworden is *O*
pi_147503922
Regiotopic... Misschien kunnen we kwantumkorting bedingen in deze regio!
pi_147505554
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Das dichtbij ja :)
En Gölenkamp is hier praktisch om de hoek.
Als ik jou was zou ik dan zeker bij Grüppen in Emmelkamp prijs opvragen voor materiaal. Weet niet hoeveel je gaat (ver-) bouwen, maar als het veel is loont het zeker, ze leveren volgens mij ook wel de grens over met de vrachtwagen.
gruppen is zeker een aanrader. Kom met een hele waslijst en zeg dat je korting wil. Gruppen is sowieso de goedkoopste in de regio, heb er al veel vergeleken.
Voor je tools, slijtage onderdelen en dergelijke moet je bij kortenbrede zijn,erg goedkoop en goed.
(als je kvk/btw nummer hebt dan kun je zeggen dat je het spul naar nederland vervoert, sheelt je btw)
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:29:32 #260
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147507105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Geen regiotopic hier van maken he o|O
Dan doe ik ook mee.
Als ik uit het keukenraam kijk dan zie ik de bomen al staan van Emlichheim
En de de duitse jaknikkers van het olieveld zie ik ook op-en-neer gaan vanuit mijn tuin :Y :Y
_O-
Een grensoverschrijdend regioklustopic? Spannend :P
Volgens mij komt mijn grasmaaier bij jou uit de Nachbarschaft. ;)

quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Atmoz het volgende:
Gaat nog altijd goed hier zo te zien.
ja hoor en heb de eerste jaren nog wel genoeg te klussen. Ik hoop dat ik over 5 jaar écht klaar ben, daarna is het alleen bijhouden.
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Atmoz het volgende:
Succes d'r mee, ik kom snel kijken hier hoe 't geworden is
^O^ Van hetzelfde zou ik zeggen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 04:07 schreef hans1985 het volgende:
Gruppen is sowieso de goedkoopste in de regio
Met de nieuwbouw van ons vorige huis hebben ze mij o.a. de Novoferm garagedeur geleverd, die konden ze nog goedkoper aanbieden dan ik persoonlijk via de NL-vertegenwoordiger kon krijgen. :?

Morgen op tijd aan het werk, ik heb al een grote flex gehaald en m'n zwager komt me helpen, dus ik heb er goed vertrouwen in dat morgen alle klussen gedaan zijn. :Y
pi_147508744
En sabrina is altijd leuk om te zien 😝
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:26:23 #262
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147509214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:07 schreef hans1985 het volgende:
En sabrina is altijd leuk om te zien 😝
Sabrina? Uelsen of Emmelkamp?
pi_147509753
Nordhorn
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:50:34 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147509856
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:46 schreef hans1985 het volgende:
Nordhorn
Oh die, tuupischj duutse deerne.... :Y
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:17:33 #265
45206 Pietverdriet
pi_147510592
Wie?
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:24:46 #266
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147510779
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie?
Even wat puzzelstukjes van hierboven door google gooien... ;)
edit: wel de goeie puzzelstukjes pakken hè
pi_147531854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie?
een dame die bij een bouwhandel werkt. Normaal alleen kerels, van die lompe boeren.
Maar dit is zo'n mooie blonde pop. Alleen valt ze niet op mannen :+
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:17:15 #268
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147532154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]
Maar dit is zo'n mooie blonde pop. Alleen valt ze niet op mannen :+
Ze is ook niet echt mijn type trouwens. ;)
  zaterdag 13 december 2014 @ 09:38:36 #269
45206 Pietverdriet
pi_147537395
Dus, als ik het goed begrijp werkt er in Nordhorn bij een Bouwmarkt ene Sabrina die van scharen houdt?
  maandag 15 december 2014 @ 10:08:18 #270
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147595189
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp werkt er in Nordhorn bij een Bouwmarkt ene Sabrina die van scharen houdt?
Helemaal correct :P

Zo, zaterdag aardig opgeschoten, niet alle klusjes geklaard.

Rond een uurtje of 10 was m'n zwager er en na een proefritje in z'n nieuwe A6 er flink tegenaan gegaan.
Ik had voor dat hij kwam al wat tegels verwijderd.

(wel met de boorhamer gedaan hoor, niet met de moker)

Aan de woonkamerzijde een mooie tent gemaakt als stofschot

(gewoon het zeil tegen het plafond geschroefd, plafond moet er daar nog een keer uit.
Keuken compleet met plastic afgedekt.

Bijna 2,5 uur later...

Heeft letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, maar de aanhouder heeft weer gewonnen.

Daarna afscheid genomen van m'n zwager en ben ik bijna 3 uur bezig geweest met damage-control, met ander woorden: stofruimen!
Man o man wat een stof, ondanks het stofschot en afdekzeil was het een grote dikke stofbende. Stofzuigen, afnemen, dweilen en dat een keer of drie.
Uiteindelijk vlak voordat de vrouw des huizes weer thuis kwam had ik alles onder controle, dacht ik.
Gisteren werd wel duidelijk dat echt overal weer een laag stof lag.
Hopelijk de laatste keer zoveel stof, ben het stof behoorlijk zat.
  woensdag 17 december 2014 @ 11:05:13 #271
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147664406
De vloer is geschuurd en staat in de primer!

Het was een latertje vannacht, zo rond 01:45 dat we alles af hadden en de vloer geheel vrij.
Komende 3 dagen kamperen we in de woonkamer, meisje slaapt samen met mijn de woonkamer en moeders en Sjakie slapen boven.
  donderdag 18 december 2014 @ 08:44:48 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147697543
Nachtje op de bank doorgebracht. Dat viel nog niet mee met mijn 1.93m, maar heb het overleefd.

Vloer geschuurd in de primer gezet en ingestrooid met zand:

Op dit moment wordt de grindvloer gelegd, morgen aflakken. Ben erg benieuwd.
We gaan van 8 types vloerafwerking op de begane grond ineens naar maar 3, dat zal een stuk rustiger zijn voor het oog. :)
  donderdag 18 december 2014 @ 09:17:44 #273
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_147698048
Nog steeds/weer goed bezig _O_
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  donderdag 18 december 2014 @ 11:03:00 #274
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 11:13:04 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147700636
Leg je die vloer niet onder de keuken? Als je dan een nieuwe keuken neemt moet je ook een nieuwe vloer...
  donderdag 18 december 2014 @ 11:25:03 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147700952
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:13 schreef derLudolf het volgende:
Leg je die vloer niet onder de keuken? Als je dan een nieuwe keuken neemt moet je ook een nieuwe vloer...
die keuken is precies een jaar oud ;)
ik voorzie voorlopig geen nieuwe keuken hoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef ueberduitser het volgende:
Hij is mooi geworden! [ afbeelding ]
  Knikkerking donderdag 18 december 2014 @ 12:36:57 #277
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147702658
quote:
Echt super mooi :7 8-) (8>
Prachtige vloer!!
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 13:04:27 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147703388
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

die keuken is precies een jaar oud ;)
ik voorzie voorlopig geen nieuwe keuken hoor.

[..]

Aha. Mooi keuken ook :Y
Bij mijn ouders mag ik flink wat plavuizen weg gaan kappen voordat de nieuwe keuken erin kan: de nieuwe keuken zal een andere vorm hebben en onder de huidige keuken liggen niet de tegels die op de rest van de begane grond liggen Er liggen namelijk al 2 lagen, dus en derde er over gaat niet
  donderdag 18 december 2014 @ 13:53:04 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147704787
Dank!
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:04 schreef derLudolf het volgende:
Bij mijn ouders mag ik flink wat plavuizen weg gaan kappen
Mickey Mouse op, boorhamer erbij en gewoon eruit rammen! :P

Kreeg net wat foto's doorgestuurd, ze zijn klaar _O_

Zal vanavond of morgen nog wel wat betere foto's maken.
pi_147705400
Netjes, ziet er zeker al mooi strak uit.
pi_147712904
Mooi hoor. Hoe lang duurt het nou ongeveer voordat je er weer op mag lopen?
pi_147713101
Ziet er mooi uit! Hoe dik smeren ze zo'n vloer eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2014 @ 18:42:28 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147713208
Mooi zeg! Lekker strak 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 18 december 2014 @ 19:00:40 #284
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147713818
Morgenvroeg mogen we er voorzichtig over om het e.e.a. te pakken en dan komen ze hem aflakken. Zaterdag rond de middag mogen we er weer vol over.
Ze rekenen ongeveer 6 a 8mm voor de dikte. Hier ligt af en toe tot 12mm omdat er nogal wat hoogteverschil in de onderliggende tegels zat.
Hoor net trouwens dat ze ongeveer 600kg aangebracht hebben.
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 19:48:16 #285
92034 crew  Vonkenboer
pi_147715404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:00 schreef ueberduitser het volgende:
Morgenvroeg mogen we er voorzichtig over om het e.e.a. te pakken en dan komen ze hem aflakken. Zaterdag rond de middag mogen we er weer vol over.
Ze rekenen ongeveer 6 a 8mm voor de dikte. Hier ligt af en toe tot 12mm omdat er nogal wat hoogteverschil in de onderliggende tegels zat.
Hoor net trouwens dat ze ongeveer 600kg aangebracht hebben.
Het lijkt prachtig; maar is zoiets wel goed schoon te houden ?
Heb geen idee namelijk wat van zo'n vloer de voor of nadelen zijn :?
  donderdag 18 december 2014 @ 20:43:23 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147717744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het lijkt prachtig; maar is zoiets wel goed schoon te houden ?
Heb geen idee namelijk wat van zo'n vloer de voor of nadelen zijn :?
Het is wel een vloer bepaalde discipline vergt, vooral de ongesealde vloer zoals wij hebben. Als je iets smeert of morst, gelijk schoonmaken en het vuil wegzuigen. De vloer heeft een open structuur dus vuil verdwijnt er direct in. Dat is eigenlijk ook een voordeel, want je ziet echt niets op de vloer. In ons eerste duitse huis hadden we hem ook in de badkamer liggen, maar daar kregen we aardig last van kalkafzetting, dus dat doen we maar niet weer.
Qua onderhoud, wij stofzuigen alleen en 1 a 2 keer per jaar schrob ik de vloer en zuig hem met een waterstofzuiger droog. Dat is voldoende. Een paar goede en grote matten bij de buitendeuren is wel belangrijk, dan valt het inlopen van vuil ook reuze mee.
Zogezegd, dit is onze 3e grindvloer al en wij vinden het ideaal. Er zijn echter ook genoeg mensen die absoluut geen grindvloer willen.
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 20:50:05 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147718084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:53 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!

[..]

Mickey Mouse op, boorhamer erbij en gewoon eruit rammen! :P

Kreeg net wat foto's doorgestuurd, ze zijn klaar _O_

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zal vanavond of morgen nog wel wat betere foto's maken.
Hmm goede reden om zo'n ding te kopen natuurlijk :+ Hoewel ik bang ben dat ik de enorme Makita van de keukenboer (broer van m'n tante) 'krijg' #firstworldproblem
  donderdag 18 december 2014 @ 21:09:40 #288
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147719019
Foi, een van de poezen was uit de kelder ontsnapt :( niets te zien op de vloer gelukkig, maar het was wel even weer stuntwerk om die terug te krijgen ;)
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:19:25 #289
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147733465

Op dit moment zijn ze de vloer aan het lakken, schat nog een half uurtje en dan moeten we nog 24 uur wachten voordat we er voorzichtig over mogen.

[ Bericht 10% gewijzigd door ueberduitser op 19-12-2014 09:31:44 ]
pi_147733845
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:19 schreef ueberduitser het volgende:
Op dit moment zijn ze de vloer aan het lakken,
Dat is om de structuur toch 'dichter' te krijgen?
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:46:01 #291
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147733919
Nee, dat is sealen en dan ben je inderdaad een heel stuk van de structuur kwijt. Dit lakken is volgens mij puur ter bescherming.

Edit: ze zijn klaar :)

[ Bericht 33% gewijzigd door ueberduitser op 19-12-2014 09:55:22 ]
  vrijdag 19 december 2014 @ 10:05:15 #292
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147734347
Nog eentje dan. ;) de kleur past weer perfect bij de rest.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 december 2014 @ 10:13:16 #293
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147734488
Mooi! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147734732
Nice!
Ik zat al de hele tijd te bedenken waar ik zo'n vloer eerder heb gezien.... gisteren moest ik even bij de dierenarts zijn, en verhip, dat leek er wel op :D ! Maar dat zou niet logisch zijn, als het moeilijk(er) schoon te krijgen is... :? En de vloer is daar meer terra qua kleur, weet niet of grindvloeren dat kunnen zijn? Ik zal de volgende keer eens beter kijken.
pi_147734843
Mooi geworden!
pi_147734857
Mooi!!! Dat beetje brons er door vind ik super!
Met een meidenkwartet
pi_147735626
Inderdaad, erg mooi, strak en rustig. Lijkt me helaas minder geschikt als je nogal wat honden en katten hebt rondlopen waar nog wel eens wat 'uitkomt' zoals hier ... 😁
pi_147735812
Erg mooi!
pi_147735850
De keuken komt ook meteen een stuk beter uit de verf zo, ziet er knap uit ^O^
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:16:22 #300
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147735986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:59 schreef DarkE het volgende:
Inderdaad, erg mooi, strak en rustig. Lijkt me helaas minder geschikt als je nogal wat honden en katten hebt rondlopen waar nog wel eens wat 'uitkomt' zoals hier ... 😁
Hier valt dat gelukkig wel mee, gebeuren bijna nooit ongelukjes.
Maar dat is wel een nadeel met deze vloer ja. Als hij geseald is, heb je daar weer geen problemen mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')