quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
Mooi, maar het werk om te snoeien..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Vanavond het e.e.a. opgehaald, morgen een drukke dag:
[ afbeelding ]
De eerste 70 van de 150 stuks laurier.
Ik sta er helaas alleen voor morgen, moeders is vandaag bij de neuroloog geweest wegens klachten, wat dus duidelijk weer een schub is en is vandaag direct begonnen aan een 3-daagse cortisonkuur.Die moet dus morgenvroeg sowieso naar het ziekenhuis aan het infuus en ze moet dan nog boodschappen doen. Dan heeft ze de knollen wel weer op...
Ik nu ook voor vandaag, een biertje nog en dan in de ruststand tot morgenvroeg...
Tschüssie
U is goed bezig !quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef ueberduitser het volgende:
40 stuks erin nu en al geen rug meer overNu eerst koffie!
Doe m'n bestquote:
Ik geloof net over de 3300m2.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:41 schreef Teslynd het volgende:
Lekker ruim. Maar daarvoor was je toch ook naar Duitsland vertrokken?
Dank! Is echt groot.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi erf UD, lekker ruim! Is hier wel anders
Precies wat ik eerst ook dacht. Maar als je drie keer twee uur gemaaid hebt, heb je het wel weer gezien hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Lol, dat je dat zelf niet graag doet?![]()
Ik zou wel op zo'n ding rond willen sjeezen hoor![]()
Danke!quote:Enne: ziet d'r goed uit verder! Kun je mooi genieten van de zomer!!
(Duits) biertje erbij, hopsakee
Met een eigen huis ben je nooit helemaal klaarquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Precies wat ik eerst ook dacht. Maar als je drie keer twee uur gemaaid hebt, heb je het wel weer gezien hoor.
[..]
Danke!Wel de bedoeling dat we gaan genieten, al heb ik nog genoeg te klussen op het programma staan voor deze zomer.
Gisteren onder het genot van een Krombachertje, samen met moeders kijkend naar het resultaat van de buxusbakken tot de ontdekking gekomen dat m'n lijfspreuk in het vervolg maar moet zijn: "De klus bijna af, het werk nog lang niet klaar!"
Echt, heb ik bijna iets af, dan staat het volgende al weer om de hoek te gluren, het werk is dus nooit klaar.
Adopteren helaas niet, we hebben nog wel een droom ooit achterin de tuin een huisje te zetten om een B&B te beginnen, dus wie weet.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Een trampoline in de tuin, een kat en wilde konijntjes voor het raam...... wil je me adopteren ub?![]()
Goed dat je het zegt! Volgens mij gaat het nu nog wel goed met dat klapperen(heb zelf uiteraard nog flink op de trampo staan springen) , ik weet niet hoe het is als hij nog wat zakt door de zetting en het gras wat hoger is. Zal er eens op lettenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Nicap_tm het volgende:
Heb je wel rekening gehouden dat de druk van de lucht goed weg kan tijdens het springen? Ik heb ook in het verleden een trampoline ingegraven, zoals jij hebt gedaan. Alleen had ik te weinig open gelaten voor de lucht die moet ontsnappen. Gevolg daarvan is dat de rand steeds opgetild wordt tijdens het springen, wat een klappend geluid kan geven. Ook gaat hij daardoor wat sneller kapot.
Danke!quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef Inbox4me het volgende:
Er zijn mensen die minder voor elkaar krijgen in een paar jaar... Goed bezig
Dank je! Tja jammer van het vorige huis, maar ik heb nog steeds geen seconde spijt gehadquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:23 schreef Quadrantz het volgende:
Heb net je topic doorgelezen/bekeken, respect hoor dat je zoveel zelf doet! Erg knap.
Jammer dat jullie je droomhuis (echt een mooi huis) moesten verkopen maar zeker begrijpelijk. Hopelijk gaat het wat beter met je kleine meid, MS gaat helaas steeds een stapje achteruit maar hopelijk stabiliseert dit.
Succes met de overige klussen en thanks nog voor je reactie in mijn topic.
Had je niet liever alle wanden willen schilderen? Erg mooie kleur, mooier dan de tegels waren vind ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef ueberduitser het volgende:
En het eindresultaat (het plafond moest hier nog wel gedaan worden)
Grotefoto-UZS4676O.jpg
Mijn zwager stemde jaren terug op de partij van de dieren. Ving in die tijd ook mollen levend en zette ze drie kilometer verder in het bos. Het watje. Heb hem een half jaar lang uitgelachen tot hij ze ging merken met een witte stip, volgens mij verf. Op een zeker moment had hij een compleet wit gestipt exemplaar in zijn emmertje zitten. Daarna was het over met zijn partij en de mollen kregen een klem. Is volgens mij ook humaner.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef RM27 het volgende:
Vang je de mollen levend, waar zet je ze dan weer weg? Grote kans dat je steeds dezelfde vangt, ze zijn erg gehecht aan hun teratorium.
Die gaan de grens over zonder paspoort, die komen niet terug hoor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef RM27 het volgende:
Vang je de mollen levend, waar zet je ze dan weer weg? Grote kans dat je steeds dezelfde vangt, ze zijn erg gehecht aan hun teratorium.
Ik geloof dat we hier 6 soorten aan het plafond hadden door het huis heen.quote:Op
dinsdag 21 oktober 2014 20:44 schreef nikky het volgende:
Die lelijke houten schrootjes heb ik hier ook tegen het plafond..... pffft
Hier staan ook wel klemmen hoor, ik kan ze niet altijd levend te vangen, dat vergt namelijk nogal wat tijd. En daar heb ik chronisch een gebrek aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:48 schreef jpajs het volgende:
[..]
Mijn zwager stemde jaren terug op de partij van de dieren. Ving in die tijd ook mollen levend en zette ze drie kilometer verder in het bos. Het watje. Heb hem een half jaar lang uitgelachen tot hij ze ging merken met een witte stip, volgens mij verf. Op een zeker moment had hij een compleet wit gestipt exemplaar in zijn emmertje zitten. Daarna was het over met zijn partij en de mollen kregen een klem. Is volgens mij ook humaner.
Ja, die misten we nog in het huis. Wel 3 badkamers inmiddels, maar geen bijkeuken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef Teslynd het volgende:
Ha fijn, die bijkeuken. Lijkt me erg handig om er eentje te hebben.
Dicht bij Discothek Zak und Du?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:30 schreef derLudolf het volgende:
Grafschafter Nachrichten? Volgens mij won je redelijk in de buurt, waar woon je? Woon zelf in NL maar ken t gebied
Die zaten er best strak aan en het deed best warm aan, maar het word er allemaal zo donker van. En zoals gezegd hadden we iets van 6 soorten schrootjes door het huis, dat zijn er inmiddels een paar minder. Boven in de slaapkamer/speelkamer/adminsitratie blijft het schrootjes, die zijn mooi wit. Boven op de overloop gaan de eiken schroten er ook nog uit en komt er gips in.quote:Ik vond die eiken schroten best warm en mooi aandoen trouwens. Als ze er nog strak aanzaten had ik ze laten zitten.
Hoezo mollenklemmen dan? Die kosten al geen drol en zijn hier in DE ook gewoon te koop.quote:Over mollenklemmen gesproken... Het tankstation op de Nederlandse kant van de grens, hield bijna geen klanten meer over. Hij probeert nu Duitse klanten te trekken met de verkoop van mollenklemmen en koffie
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Het bezwaar van lokmiddeltjes is het aantrekken van ongedierte uit de buurt.
Dank!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef jdel het volgende:
Genoeg te doen dus! Succes.
Ben heel benieuwd naar je grindvloer.
Ja, kan ook niet op de naam komenquote:Op woensdag 10 december 2014 16:14 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
Ik vul de voegen en schroefgaten 2 of 3x met een vezelversterkt vulmiddel(ben de naam kwijt, is duits)
Dan gaat de sausroller erover met witte latex en ik werk het dan als laatste af met een structuurverf.
Zag net dat je daar op de vorige pagina ook al benieuwd naar was.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef jdel het volgende:
Genoeg te doen dus! Succes.
Ben heel benieuwd naar je grindvloer.
Ja, Uelsen...quote:
Dalen of Wachtum of zo?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef DarkE het volgende:
Klinkt als te doen, beter dan stucen door iemand die daar geen ervaring mee heeft. Als je de naam nog weet dan graag (Duitsland is geen probleem, vanaf Discothek Zak gezien zit ik net aan de andere kant van Coevorden 😉 )
Das dichtbij jaquote:Op woensdag 10 december 2014 19:05 schreef DarkE het volgende:
Op m'n post staat Zwinderen maar is feitelijk meer in the middel of nowhere richting Coevorden. Kom bovendien wekelijks in Golenkamp..
Ik ga 'm noteren, hoop volgende jaar zomer zover te zijn, maar dan moet er nog wel genoeg voorwerk verzet te worden... 😱
Kloptquote:Op woensdag 10 december 2014 16:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zag net dat je daar op de vorige pagina ook al benieuwd naar was.
ik ook hoor, al moet je wel een dag extra wachten. Ik kreeg net een telefoontje dat het grind woensdag pas binnen komt, dus ze beginnen woensdag met schuren en primeren. Donderdag de vloer leggen en vrijdag lakken.quote:
Beide is mooi, maar zijn 2 heel verschillende vloeren. Een betonvloer met coating of gietvloer zal in ieder geval gemakkelijker te onderhouden zijn.quote:Zit er zelf ook aan te denken om dat straks te doen. Of voor een betonvloer met coating.
Beide vind ik mooi.
gruppen is zeker een aanrader. Kom met een hele waslijst en zeg dat je korting wil. Gruppen is sowieso de goedkoopste in de regio, heb er al veel vergeleken.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:18 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Das dichtbij ja![]()
En Gölenkamp is hier praktisch om de hoek.
Als ik jou was zou ik dan zeker bij Grüppen in Emmelkamp prijs opvragen voor materiaal. Weet niet hoeveel je gaat (ver-) bouwen, maar als het veel is loont het zeker, ze leveren volgens mij ook wel de grens over met de vrachtwagen.
quote:Op donderdag 11 december 2014 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Geen regiotopic hier van maken he![]()
Dan doe ik ook mee.
Als ik uit het keukenraam kijk dan zie ik de bomen al staan van Emlichheim
En de de duitse jaknikkers van het olieveld zie ik ook op-en-neer gaan vanuit mijn tuin![]()
ja hoor en heb de eerste jaren nog wel genoeg te klussen. Ik hoop dat ik over 5 jaar écht klaar ben, daarna is het alleen bijhouden.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Atmoz het volgende:
Gaat nog altijd goed hier zo te zien.
quote:Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Atmoz het volgende:
Succes d'r mee, ik kom snel kijken hier hoe 't geworden is
Met de nieuwbouw van ons vorige huis hebben ze mij o.a. de Novoferm garagedeur geleverd, die konden ze nog goedkoper aanbieden dan ik persoonlijk via de NL-vertegenwoordiger kon krijgen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 04:07 schreef hans1985 het volgende:
Gruppen is sowieso de goedkoopste in de regio
Sabrina? Uelsen of Emmelkamp?quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:07 schreef hans1985 het volgende:
En sabrina is altijd leuk om te zien 😝
Even wat puzzelstukjes van hierboven door google gooien...quote:
een dame die bij een bouwhandel werkt. Normaal alleen kerels, van die lompe boeren.quote:
Ze is ook niet echt mijn type trouwens.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Maar dit is zo'n mooie blonde pop. Alleen valt ze niet op mannen
Helemaal correctquote:Op zaterdag 13 december 2014 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp werkt er in Nordhorn bij een Bouwmarkt ene Sabrina die van scharen houdt?
die keuken is precies een jaar oudquote:Op donderdag 18 december 2014 11:13 schreef derLudolf het volgende:
Leg je die vloer niet onder de keuken? Als je dan een nieuwe keuken neemt moet je ook een nieuwe vloer...
quote:Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef ueberduitser het volgende:
Hij is mooi geworden! [ afbeelding ]
Aha. Mooi keuken ookquote:Op donderdag 18 december 2014 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
die keuken is precies een jaar oud![]()
ik voorzie voorlopig geen nieuwe keuken hoor.
[..]
Mickey Mouse op, boorhamer erbij en gewoon eruit rammen!quote:Op donderdag 18 december 2014 13:04 schreef derLudolf het volgende:
Bij mijn ouders mag ik flink wat plavuizen weg gaan kappen
Het lijkt prachtig; maar is zoiets wel goed schoon te houden ?quote:Op donderdag 18 december 2014 19:00 schreef ueberduitser het volgende:
Morgenvroeg mogen we er voorzichtig over om het e.e.a. te pakken en dan komen ze hem aflakken. Zaterdag rond de middag mogen we er weer vol over.
Ze rekenen ongeveer 6 a 8mm voor de dikte. Hier ligt af en toe tot 12mm omdat er nogal wat hoogteverschil in de onderliggende tegels zat.
Hoor net trouwens dat ze ongeveer 600kg aangebracht hebben.
Het is wel een vloer bepaalde discipline vergt, vooral de ongesealde vloer zoals wij hebben. Als je iets smeert of morst, gelijk schoonmaken en het vuil wegzuigen. De vloer heeft een open structuur dus vuil verdwijnt er direct in. Dat is eigenlijk ook een voordeel, want je ziet echt niets op de vloer. In ons eerste duitse huis hadden we hem ook in de badkamer liggen, maar daar kregen we aardig last van kalkafzetting, dus dat doen we maar niet weer.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het lijkt prachtig; maar is zoiets wel goed schoon te houden ?
Heb geen idee namelijk wat van zo'n vloer de voor of nadelen zijn
Hmm goede reden om zo'n ding te kopen natuurlijkquote:Op donderdag 18 december 2014 13:53 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!
[..]
Mickey Mouse op, boorhamer erbij en gewoon eruit rammen!![]()
Kreeg net wat foto's doorgestuurd, ze zijn klaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal vanavond of morgen nog wel wat betere foto's maken.
Dat is om de structuur toch 'dichter' te krijgen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:19 schreef ueberduitser het volgende:
Op dit moment zijn ze de vloer aan het lakken,
Hier valt dat gelukkig wel mee, gebeuren bijna nooit ongelukjes.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:59 schreef DarkE het volgende:
Inderdaad, erg mooi, strak en rustig. Lijkt me helaas minder geschikt als je nogal wat honden en katten hebt rondlopen waar nog wel eens wat 'uitkomt' zoals hier ... 😁
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |