abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:39:19 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135181112
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef nikky het volgende:

[..]

Kun/wil je mij daar wat meer over vertellen. Zoals waar je dit kunt aanvragen? Ik hoorde dat dit ook geldt voor als je je dak wilt isoleren. Gaat de aanvraag dan op dezelfde wijze? :).
Mijn man heeft het geregeld, maar het loopt via de bank.
Het geldt voor alle energie besparende maatregelen, maar er worden wel eisen aan gesteld. Wij moesten dus idd super AA++ vensters nemen om in aanmerking te komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:39:36 #177
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135182674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?
Wij hebben triple glas laten zetten en een nieuwe huisdeur tegen 1%. We betalen de rente en de aflossing met wat we besparen op de stookkosten zo ongeveer
Beetje late reactie, maar dat klopt inderdaad. Volgens mij loopt dat via de KfW. Moet eerst maar eens zien de rest voor elkaar te krijgen qua verbouwingen en financiën.

Hier staat het klussen op een laag pitje. Ik ben rustig bezig het o.a. halletje bij de badkamer af te werken.
Inmiddels gedaan:
-behang van de wanden in het halletje gehaald.
-tijdelijke laminaatvloer gelegd
-router incl. telefoonaansluiting naar de kelder verplaatst(heb dus nu alleen een telefoon in het halletje)
-badkamerwand aan halzijde glad gemaakt en voorzien van sturctuurverf
-wandlampjes aan badkamerwand halzijde opgehangen
-wisselschakelaar vervangen door wisseldimmer.
-plafondlijstjes keuken gemonteerd, moeten nog afgekit en geschilder worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:21 schreef jdel het volgende:

Is het ook goed schoon te houden?
Ja hoor, wij hebben er nooit problemen mee gehad qua onderhoud. Het enige wat ik deed om het echt goed schoon te houden was 2 a 3x per jaar de hele vloer schrobben en met de waterstofzuiger goed reinigen. Wij zijn dan ook geen smeerkezen en lopen bijvoorbeeld niet met modderschoenen het huis door(gasten dus ook niet).
Voor de rest gewoon stofzuigen en mochten er toch ongelukjes op de vloer gebeuren, direct schoonmaken.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:45:22 #178
45206 Pietverdriet
pi_135182881
Heb een sensor aangebracht voor een remote schakelaar voor de afzuigkap. Dit zorgt ervoor dat de afzuigkap uit blijft als het keukenraam dicht is. Alleen met open keukenraam kan je de afzuigkap aanzetten.
Dit is verplicht omdat anders de schoorsteenveger de open haard cassette afkeurt, en we de open haard niet mogen stoken.
Na, Open is hij nu eigelijk niet meer, twee van deze laten inbouwen, is verplicht
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:13:41 #179
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135183871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een sensor aangebracht voor een remote schakelaar voor de afzuigkap. Dit zorgt ervoor dat de afzuigkap uit blijft als het keukenraam dicht is. Alleen met open keukenraam kan je de afzuigkap aanzetten.
Dit is verplicht omdat anders de schoorsteenveger de open haard cassette afkeurt, en we de open haard niet mogen stoken.
Na, Open is hij nu eigelijk niet meer, twee van deze laten inbouwen, is verplicht
[ afbeelding ]
Zit je misschien in het verkeerde topic?
Dat zelfde apparaatje hadden wij in ons vorige huis ook trouwens

De magneetjes ervan lagen lagen bij ons trouwens gewoon in een lade, stond altijd op groen. :P
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:59:29 #180
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_136617187
Heb je nog updates? :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:17:33 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_136617606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:59 schreef Inbox4me het volgende:
Heb je nog updates? :)
Kleine dan...

We doen even zogezegd rustig aan, al zit ik niet stil.
Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan:
-halletje tussen badkamer en slaapkamers afgewerkt;
*behang afgestoken
*wanden enigszins vlak gemaakt, gaten gevuld etc.
*behangen met rauhfaser
*texen
-binnenkozijnen geschilderd, van donker eiken naar maagdelijk wit (hier ben ik nog steeds mee bezig, pak elke avond 1 kozijn mee)
-begin gemaakt met binnendeuren schilderen (lekker in de kelder, 2 deuren per avond per keer)
-halletje aan de zogenaamde achteringang netjes gemaakt;
*behang gedeeltelijk afgestoken
*wanden enigszins vlak gemaakt, gaten gevuld etc.
*behangen met rauhfaser
*texen
*gipsplafond onder het schrootjesplafond gemaakt, weg met die lelijke schrootjes.

Het was eerst de bedoeling overal nieuwe kozijnen en deuren te nemen, maar we vanuit financieel oogpunt eerst maar geprobeerd een kozijn en deur te schilderen en dat ging zo goed dat we besloten hebben alles maar zo te doen. Nieuwe kozijnen en deuren kan altijd nog wel.

Heb alleen wat foto's van het halletje.

Halletje is inmiddels klaar, gisteravond laat na de Imkerlehrgang heb ik nog wat laatste kitwerk gedaan daar. Zal eens kijken dat ik bij daglicht een foto kan maken.

Heb nog veel schilderwerk te gaan, moet nog een best aantal deuren en kozijnen, het eerste kozijn en deur zijn vanavond pas definitief klaar (1x gronden+ 2x aflak).
Ik doe in de week eigenlijk het meeste, zaterdags halve dagen, de andere halve zaterdagen gaan in de auto voor de Carbagerun zitten. Zondags schilder ik uiteraard ook gewoon door.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:42:52 #182
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_136805400
Daar zit alweer serieus werk in. Als je dat al rustig aan doen noemt.... ;)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 3 maart 2014 @ 11:24:01 #183
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137340408
Zo, dat was een drukke week vorige week! Begin vorige week sprak mijn vrouw toevallig een buurman en daar kwam ter sprake dat wij van plan waren te gaan snoeien en zagen in de tuin. Nou, dat mocht tot 1 maart, als je dat later deed had je zo een boete van ¤600,- aan je broek, daar is men behoorlijk streng in volgens de beste man.
Paniek! Wij wilden dus afgelopen zaterdag 1 maart flink gaan snoeien. Dat moest dus allemaal iets eerder en heb ik elke dag van de week direct uit m'n werk m'n tuinpak aangetrokken en de knetterbiele maar aangeslingerd.
Vrijdagavond op het laatste moment de laatste boom omgezaagd die we nu kwijt wilden. In het najaar doen we nog een rondje snoei en zaagwerk, maar eerst is het weer op orde nu.
Bomen die elkaar in de weg groeiden, in elkaar groeiden, met z'n 4-en op 2m2. stonden, etc. hebben we allemaal eruit gehaald. Wat heeft men in hemelsnaam bezield toen ze alles aangeplant hebben, ik snap het niet. Enorm gebrekkig tuin-onderhoud maakte het chaos-plaatje helemaal af.

Voor het huis aan de wegzijde echt alle struiken omgezaagd, het was 1 grote bende. Nu is het heerlijk kaal, gaan we wel weer wat aanplanten, we beginnen weer met een redelijk schone lei.

Zaterdag dus de hele dag opgeruimd van half acht in de ochtend tot half acht in de avond en toen moest ik echt stoppen omdat ik niets meer zag.

Netjes toch?

Achter het huis een aardige paasbult gemaakt:

:P
pi_137341060
Mooi zicht én 600 euro verdiend *O*
  maandag 3 maart 2014 @ 21:49:44 #185
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137362360
Gaat stiekem toch erg veel tijd in zitten, dat schilderwerk enzo.

Gaat toch netjes door, hell of a job die tuin snoeien!! Hier zie ik er ook tegenop en dan vooral die kerstboom in de voortuin van 48000 meter hoog...

Ga zo door en houd ons op de hoogte :)
Laat die handjes wapperen!
pi_137370218
2m2 is best groot als je als beginneling met een paar dunne boomstokjes staat. Ik woon in een complex met postzegeltuintjes op de begane grond. Daar werden dus bomen geplant en coniferenhagen. De coniferen zijn inmiddels weg evenals de meeste bomen. Een klein rijtje huizen heeft geen tuinmogelijkheid door de wortels van een enorme naaldboom.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 maart 2014 @ 08:00:07 #187
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_137371165
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:24 schreef ueberduitser het volgende:
Bomen die elkaar in de weg groeiden, in elkaar groeiden, met z'n 4-en op 2m2. stonden, etc. hebben we allemaal eruit gehaald. Wat heeft men in hemelsnaam bezield toen ze alles aangeplant hebben, ik snap het niet. Enorm gebrekkig tuin-onderhoud maakte het chaos-plaatje helemaal af.
Dat was hier ook. We hebben een enorme tuin 12000m2 en alles stond op een kluitje geplant en groeide door elkaar. De vorige bewoners hebben alles zo geplant dat het er leuk uitzag en zich kennelijk niet gerealiseerd dat dingen groeien en hoger en breder worden.

Ik heb de afgelopen jaren aardig wat geplant op plekken waar niets stond, maar ben me van het begin af aan daar wel bewust van geweest.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:35:06 #188
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137371558
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:49 schreef Gieliovd het volgende:
Gaat stiekem toch erg veel tijd in zitten, dat schilderwerk enzo.
Ben er nog regelmatig 's avonds mee bezig ;) . De laatste laklaag komt er zo langzamerhand op, dus het einde is in zicht. Ben nog op zoek naar mooie deurkrukken, beetje modern retro met langschild. Kan natuurlijk wel wat vinden, maar die kosten weer flink knaken.
quote:
Gaat toch netjes door, hell of a job die tuin snoeien!! Hier zie ik er ook tegenop en dan vooral die kerstboom in de voortuin van 48000 meter hoog...

Ga zo door en houd ons op de hoogte :)
Moet je straks zien hoe licht je woning ineens is als die boom weg is!

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat was hier ook. We hebben een enorme tuin 12000m2 en alles stond op een kluitje geplant en groeide door elkaar. De vorige bewoners hebben alles zo geplant dat het er leuk uitzag en zich kennelijk niet gerealiseerd dat dingen groeien en hoger en breder worden.

Ik heb de afgelopen jaren aardig wat geplant op plekken waar niets stond, maar ben me van het begin af aan daar wel bewust van geweest.
De vorige eigenaar vertelde dat er destijds een soort subsidie op bomen zat, dus een boompje meer kostte niks.

Wat me in het vorige huis ook is opgevallen, is dat de duitsers het gewoon presteren in een dag, misschien twee, een volledige tuin volstampen met planten en boompjes en klaar is de tuin. :?
Het is ook vaak niets bijzonders en er vaak geen greintje creativiteit te bespeuren.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 maart 2014 @ 09:00:24 #189
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_137371888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:35 schreef ueberduitser het volgende:

De vorige eigenaar vertelde dat er destijds een soort subsidie op bomen zat, dus een boompje meer kostte niks.

Wat me in het vorige huis ook is opgevallen, is dat de duitsers het gewoon presteren in een dag, misschien twee, een volledige tuin volstampen met planten en boompjes en klaar is de tuin. :?
Het is ook vaak niets bijzonders en er vaak geen greintje creativiteit te bespeuren.
Heeft vast met herplantplicht te maken. Hier is ook ooit eens iemand geweest die het weiland wat bij onze tuin hoort vol wilde planten. Hij had vanwege de bouw van een windmolen de plicht om ergens anders natuur aan te planten. Helaas is dat nooit doorgegaan.

Ik wilde dat die subsidie er nog was.. Bomen kopen is namelijk best wel duur en de meeste dingen die je in tuincentra vind zijn bedoeld voor kleine tuinen en blijven dus ook klein. Gelukkig heb ik intussen kwekers gevonden die groter spul kweken voor gemeenten enzo. En zaad verzamelen en opkweken. Dit jaar ga ik dennen proberen te kweken uit zaad.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:11:46 #190
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137373247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Heeft vast met herplantplicht te maken. Hier is ook ooit eens iemand geweest die het weiland wat bij onze tuin hoort vol wilde planten. Hij had vanwege de bouw van een windmolen de plicht om ergens anders natuur aan te planten. Helaas is dat nooit doorgegaan.

Ik wilde dat die subsidie er nog was.. Bomen kopen is namelijk best wel duur en de meeste dingen die je in tuincentra vind zijn bedoeld voor kleine tuinen en blijven dus ook klein. Gelukkig heb ik intussen kwekers gevonden die groter spul kweken voor gemeenten enzo. En zaad verzamelen en opkweken. Dit jaar ga ik dennen proberen te kweken uit zaad.
Tuincentra haal ik bijna nooit planten, wat bloeiend spul misschien, maar meer ook niet. Voor bomen, struiken en andere vaste planten heb ik zo mijn connecties.Ik heb ooit op een boomkwekerij gewerkt (Moerheim, bij de Tuinen van Mien Ruys) en er zijn een paar werknemers geweest die hun eigen kwekerijen zijn begonnen met de jaren en ik heb ze altijd te vriend gehouden. Echt als je ziet wat dat scheelt qua prijs met een tuincentrum :D.
We hebben nu bijv. 70m1. Prunus Laurocerasus Novita (laurier) nodig, maatje 80-100. Betaal je bij een tuincentrum om en nabij de ¤10,-. Ik kan ze nu krijgen voor ¤3,25. Dat scheelt nogal een slok op een borrel. Buxus is ook zo eentje. Ik haal struikjes van 30cm hoog voor ¤0,40, terwijl je bij de tuincentra ¤0,75 betaald voor een stokje buxus van 10cm groot. :{
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:27:27 #191
45206 Pietverdriet
pi_137373561
Aldi Sued heeft Donderdag bloemenzaden in de aanbieding, ideaal voor de grote tuin, frees erdoorheen en een bloemenparadijs van maken
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:58:33 #192
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137374281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Aldi Sued heeft Donderdag bloemenzaden in de aanbieding, ideaal voor de grote tuin, frees erdoorheen en een bloemenparadijs van maken
Wij vallen onder Nord ;)
Ik weet dat ik via de Imkerverein ook goedkoop bloemenzaad kan kopen, vinden de bijtjes ook wel lekker straks. :Y
Ik wil her en der ook nog wat bermbommetjes dumpen, dus hoe meer zaad, hoe beter.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:26:41 #193
45206 Pietverdriet
pi_137375097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:58 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wij vallen onder Nord ;)
Ik weet dat ik via de Imkerverein ook goedkoop bloemenzaad kan kopen, vinden de bijtjes ook wel lekker straks. :Y
Ik wil her en der ook nog wat bermbommetjes dumpen, dus hoe meer zaad, hoe beter.
Heb ff gekeken, maar Aldi Nord heeft alleen bollen in de aanbieding.
Ik ben ook al overal zaad aan het strooien als ik met de hond loop
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 maart 2014 @ 11:29:13 #194
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_137375168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ff gekeken, maar Aldi Nord heeft alleen bollen in de aanbieding.
Werkt dat, als je dat zaad strooit tussen wat er al staat (gras enzo)?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:30:24 #195
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137375199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bloemzaad hè? :D
ow wat slecht o|O
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:31:24 #196
45206 Pietverdriet
pi_137375223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:29 schreef qltel het volgende:

[..]

Werkt dat, als je dat zaad strooit tussen wat er al staat (gras enzo)?
Ik zoek braakliggende terreintjes bij voorkeur, open grond, molshopen doen het ook, dat werkt beter dan tussen het gras strooien
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:31:50 #197
45206 Pietverdriet
pi_137375233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:30 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bloemzaad hè? :D
ow wat slecht o|O
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:33:59 #198
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137375280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zoek braakliggende terreintjes bij voorkeur, open grond, molshopen doen het ook, dat werkt beter dan tussen het gras strooien
:Y same here.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
:P
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:43:58 #199
45206 Pietverdriet
pi_137375522
Vorig jaar is het nauwelijks gelukt, was te lang te koud, maar voorgaande jaren erg leuke resultaten gehaald, mooiste was een nieuwe geluidswal om een nieuwbouwwijk, die stond prachtig in bloei. Erg leuke reacties gehad van buurt bewoners die ik daar sprak.
Had ook een saai parkje opgeleukt, kwam prima op maar net voor het begon te bloeien kwam de stads plantsoenendienst die er de schoffel doorheen haalde. Een zure koster had lopen klagen over het "onkruid"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:32:40 #200
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137746959
Vanavond het e.e.a. opgehaald, morgen een drukke dag:

De eerste 70 van de 150 stuks laurier. :)
Ik sta er helaas alleen voor morgen, moeders is vandaag bij de neuroloog geweest wegens klachten, wat dus duidelijk weer een schub is en is vandaag direct begonnen aan een 3-daagse cortisonkuur. :( Die moet dus morgenvroeg sowieso naar het ziekenhuis aan het infuus en ze moet dan nog boodschappen doen. Dan heeft ze de knollen wel weer op...
Ik nu ook voor vandaag, een biertje nog en dan in de ruststand tot morgenvroeg...

Tschüssie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')