Even geleend van de baas zekerquote:Op zondag 1 december 2013 15:46 schreef ueberduitser het volgende:
Thanx! Goed gereedschap scheelt zoveel gemartel, daar ben in de de jaren wel achter gekomen...
Ik ben een kantoorpikkie, dus ik zie mijn baas nog niet zulk gereedschap hebben staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Even geleend van de baas zeker
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik wist dat je kantoorpikkie was, maar ik dacht kantoorpikkie bij een bouwbedrijf.
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:49 schreef Deepfreeze het volgende:
UD, goed bezig!!
Ik schrok van de keuken..
Dat is precies dezelfde als we hier 2 weken geleden gesloopt hebben
Zou haast een hobby kunnen worden ja.quote:Op zondag 8 december 2013 20:05 schreef junkiexp het volgende:
Echt goed bezig jij, en stiekem vindt jij dat boren gewoon leuk he
Zal ik doen!quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:50 schreef exlurker het volgende:
Maak dan ook gelijk een foto van deze groep in de meterkast.
Een 400V kookgroep kan gezekerd zijn met 3 zekeringen zonder groepenschakelaar of een 4 polige automaat en een 230V kookgroep met 2 gekoppelde automaten 2 x 230V
Alleen jammer dat de woning in 1991 verbouwd is en de lijst niet...quote:
O, dat is wel even lachen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:41 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de woning in 1991 verbouwd is en de lijst niet...![]()
Het klopt wel redelijk en met de oude tekeningen erbij kom ik er wel achter wie wat waar doet zeg maar.
Super! Was inmiddels al iets wijzer geworden, maar dit is de druppel. Vanavond dus een extra sleufje trekken, tot achter de nieuwe oven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef exlurker het volgende:
Bruin en blauw inderdaad 230V, maar je hebt meer keuzes,
elk van de andere twee draden met blauw is ook 230V, dus even uittesten welke automaat van groep 1 je moet hebben
Typisch Deutsch...quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:02 schreef Gieliovd het volgende:
Bijzondere constructie met 3 onafhankelijk geschakelde fasen... Of ben ik nou gek?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:08 schreef Gieliovd het volgende:
Genau....
Verder zijn het inderdaad gewoon 3 fasen die bij elkaar komen in een kastje in jouw geval.
Zou het wel even goed documenteren.
Thanx! Ben ook erg tevreden tot nu toe.quote:Op maandag 16 december 2013 08:47 schreef qltel het volgende:
Goed bezigWat ik op de foto's zie gaat er al goed uitzien.
Leuk boortje trouwens.. Die had ik nodig gehad toen ik hier een gat voor de schoorsteen door de muur moest boren..
Dat radio Arizona is de plaatselijke piraat, neem ik aan? Het klinkt als gezellige Hollandse muziek en een microfoon met echo, maar dat zal ik wel mis hebben..
600mm was echt niet lang genoeg.quote:Op maandag 16 december 2013 08:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had laatst zo`n setje lange boren van 600mm lang bij de Aldi gehaald.
Dat was van 8 tot 20mm volgens mij.
Ik hoop echt niet dat dat nodig is! het is wel veel te rustig op het werk, moet echt werk bij komen!quote:Op maandag 16 december 2013 08:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Moet je toch een keer solliciteren als kantoorpikkie bij een bouwbedrijf...........
Wauw !quote:Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef ueberduitser het volgende:
Hij is mooi geworden! [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:35 schreef mark_dabomb het volgende:
Zeer mooie keuken! Komt er nog wel een andere vloer in?
Waarom een grindvloer eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:45 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Als allerlaatste in de verbouwing, de grindvloer. Dat zal wel ergens 2e helft van 2014 worden.
Omdat wij dat mooi vinden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom een grindvloer eigenlijk?
quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Wauw mooi, wat een verschil met voorheenLekker ruim, veel manoeuvreerruimte.
Heb wel wat foto's, hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:03 schreef jdel het volgende:
Over de grindvloer, ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Heb je daar een goede foto van?
Nee hoor, echt nepquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:06 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, is dat nu echt helemaal hout?
Niet gelijk de rolluiken en ramen vervangen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:25 schreef ueberduitser het volgende:
even voor het overzicht:
voor(makelaarsfoto, niet ons interieur)
[ afbeelding ]
en na...
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet gelijk de rolluiken en ramen vervangen?
Electromotor in de kast, geen band meer zichtbaar in de keuken, betere isolatiequote:
Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?quote:Op donderdag 26 december 2013 11:21 schreef ueberduitser het volgende:
Ach so ja... nee dat elektrisch bedienbare zegt me niet zoveel. Heb wel andere prioriteiten. Ik denk dat alle rolladenkasten ooit verdwijnen. Mocht er nog een schip met geld voorbij komen wil ik graag alle kozijnen vervangen, rolladenkasten er compleet uit en triple glas overal. Dan zijn de rolladenkasten namelijk overbodig.
Kun/wil je mij daar wat meer over vertellen. Zoals waar je dit kunt aanvragen? Ik hoorde dat dit ook geldt voor als je je dak wilt isoleren. Gaat de aanvraag dan op dezelfde wijze?quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?
Wij hebben triple glas laten zetten en een nieuwe huisdeur tegen 1%. We betalen de rente en de aflossing met wat we besparen op de stookkosten zo ongeveer
Mijn man heeft het geregeld, maar het loopt via de bank.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Kun/wil je mij daar wat meer over vertellen. Zoals waar je dit kunt aanvragen? Ik hoorde dat dit ook geldt voor als je je dak wilt isoleren. Gaat de aanvraag dan op dezelfde wijze?.
Beetje late reactie, maar dat klopt inderdaad. Volgens mij loopt dat via de KfW. Moet eerst maar eens zien de rest voor elkaar te krijgen qua verbouwingen en financiën.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat je een gesubsideerde lening kan krijgen voor energiebesparende maatregelen?
Wij hebben triple glas laten zetten en een nieuwe huisdeur tegen 1%. We betalen de rente en de aflossing met wat we besparen op de stookkosten zo ongeveer
Ja hoor, wij hebben er nooit problemen mee gehad qua onderhoud. Het enige wat ik deed om het echt goed schoon te houden was 2 a 3x per jaar de hele vloer schrobben en met de waterstofzuiger goed reinigen. Wij zijn dan ook geen smeerkezen en lopen bijvoorbeeld niet met modderschoenen het huis door(gasten dus ook niet).quote:
Zit je misschien in het verkeerde topic?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een sensor aangebracht voor een remote schakelaar voor de afzuigkap. Dit zorgt ervoor dat de afzuigkap uit blijft als het keukenraam dicht is. Alleen met open keukenraam kan je de afzuigkap aanzetten.
Dit is verplicht omdat anders de schoorsteenveger de open haard cassette afkeurt, en we de open haard niet mogen stoken.
Na, Open is hij nu eigelijk niet meer, twee van deze laten inbouwen, is verplicht
[ afbeelding ]
Kleine dan...quote:
Dat was hier ook. We hebben een enorme tuin 12000m2 en alles stond op een kluitje geplant en groeide door elkaar. De vorige bewoners hebben alles zo geplant dat het er leuk uitzag en zich kennelijk niet gerealiseerd dat dingen groeien en hoger en breder worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:24 schreef ueberduitser het volgende:
Bomen die elkaar in de weg groeiden, in elkaar groeiden, met z'n 4-en op 2m2. stonden, etc. hebben we allemaal eruit gehaald. Wat heeft men in hemelsnaam bezield toen ze alles aangeplant hebben, ik snap het niet. Enorm gebrekkig tuin-onderhoud maakte het chaos-plaatje helemaal af.
Ben er nog regelmatig 's avonds mee bezigquote:Op maandag 3 maart 2014 21:49 schreef Gieliovd het volgende:
Gaat stiekem toch erg veel tijd in zitten, dat schilderwerk enzo.
Moet je straks zien hoe licht je woning ineens is als die boom weg is!quote:Gaat toch netjes door, hell of a job die tuin snoeien!! Hier zie ik er ook tegenop en dan vooral die kerstboom in de voortuin van 48000 meter hoog...
Ga zo door en houd ons op de hoogte
De vorige eigenaar vertelde dat er destijds een soort subsidie op bomen zat, dus een boompje meer kostte niks.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat was hier ook. We hebben een enorme tuin 12000m2 en alles stond op een kluitje geplant en groeide door elkaar. De vorige bewoners hebben alles zo geplant dat het er leuk uitzag en zich kennelijk niet gerealiseerd dat dingen groeien en hoger en breder worden.
Ik heb de afgelopen jaren aardig wat geplant op plekken waar niets stond, maar ben me van het begin af aan daar wel bewust van geweest.
Heeft vast met herplantplicht te maken. Hier is ook ooit eens iemand geweest die het weiland wat bij onze tuin hoort vol wilde planten. Hij had vanwege de bouw van een windmolen de plicht om ergens anders natuur aan te planten. Helaas is dat nooit doorgegaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:35 schreef ueberduitser het volgende:
De vorige eigenaar vertelde dat er destijds een soort subsidie op bomen zat, dus een boompje meer kostte niks.
Wat me in het vorige huis ook is opgevallen, is dat de duitsers het gewoon presteren in een dag, misschien twee, een volledige tuin volstampen met planten en boompjes en klaar is de tuin.![]()
Het is ook vaak niets bijzonders en er vaak geen greintje creativiteit te bespeuren.
Tuincentra haal ik bijna nooit planten, wat bloeiend spul misschien, maar meer ook niet. Voor bomen, struiken en andere vaste planten heb ik zo mijn connecties.Ik heb ooit op een boomkwekerij gewerkt (Moerheim, bij de Tuinen van Mien Ruys) en er zijn een paar werknemers geweest die hun eigen kwekerijen zijn begonnen met de jaren en ik heb ze altijd te vriend gehouden. Echt als je ziet wat dat scheelt qua prijs met een tuincentrumquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Heeft vast met herplantplicht te maken. Hier is ook ooit eens iemand geweest die het weiland wat bij onze tuin hoort vol wilde planten. Hij had vanwege de bouw van een windmolen de plicht om ergens anders natuur aan te planten. Helaas is dat nooit doorgegaan.
Ik wilde dat die subsidie er nog was.. Bomen kopen is namelijk best wel duur en de meeste dingen die je in tuincentra vind zijn bedoeld voor kleine tuinen en blijven dus ook klein. Gelukkig heb ik intussen kwekers gevonden die groter spul kweken voor gemeenten enzo. En zaad verzamelen en opkweken. Dit jaar ga ik dennen proberen te kweken uit zaad.
Wij vallen onder Nordquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Aldi Sued heeft Donderdag bloemenzaden in de aanbieding, ideaal voor de grote tuin, frees erdoorheen en een bloemenparadijs van maken
Heb ff gekeken, maar Aldi Nord heeft alleen bollen in de aanbieding.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:58 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wij vallen onder Nord![]()
Ik weet dat ik via de Imkerverein ook goedkoop bloemenzaad kan kopen, vinden de bijtjes ook wel lekker straks.![]()
Ik wil her en der ook nog wat bermbommetjes dumpen, dus hoe meer zaad, hoe beter.
Werkt dat, als je dat zaad strooit tussen wat er al staat (gras enzo)?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ff gekeken, maar Aldi Nord heeft alleen bollen in de aanbieding.
Ik ben ook al overal zaad aan het strooien als ik met de hond loop
Bloemzaad hè?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben ook al overal zaad aan het strooien als ik met de hond loop
Ik zoek braakliggende terreintjes bij voorkeur, open grond, molshopen doen het ook, dat werkt beter dan tussen het gras strooienquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Werkt dat, als je dat zaad strooit tussen wat er al staat (gras enzo)?
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinkenquote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zoek braakliggende terreintjes bij voorkeur, open grond, molshopen doen het ook, dat werkt beter dan tussen het gras strooien
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij je zaad kan strooien zou ik meer water drinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |