Afgelopen zaterdag weer een productieve klusdag gehad.
Mooi vroeg begonnen en nadat ik de noodkeuken afgekoppeld had en de keuken leeggeruimd had eerst de naden van het gipsplafond voor de 2e keer dichtgezet, kon dat mooi drogen.
Direct daarna de bestaande wcd's afgekoppeld omdat ik het hele elektra-verhaal moest verbouwen naar de nieuwe situatie. Een aantal wcd's heb ik verplaatst, ik heb er een aantal laten vervallen en ik heb van de oude 400V kookplaataansluiting een nieuwe 230V aansluiting gemaakt voor de nieuwe oven. tevens deze naar de andere kant van de keuken gebracht zoals in een vorige post van me stond aangegeven.
Een stuk van die bekabeling heb ik in de muur gefreesd, de rest achter de nieuwe keuken heb ik gewoon over de wand laten lopen. Geen nut dit weg te werken in de muur.
Even een pauze tussendoor, ontbijt en daarna meisje uitgebreid gedouched. Moeders en kinderen de deur uitgeschopt, radio Arizona op de bouwradio en weer doorknallen!
M'n favoriete gereedschap weer tevoorschijn gehaald:
![FZMGKW7.jpg]()
En 2 gaten richting de kelder geboord voor de 400V en 230V aansluiting voor het kookeiland.
De boor ging er een flink eind in:
![pMgVeEQ.jpg]()
Fijn dat in die kelder de hele keukeninhoud gestald staat

en ik vol enthousiasme ben gaan boren, zonder wat weg te zetten. Halve kelder onder het boorgruis
"Even" opgeruimd en ik kon weer verder in de keuken. Elektra door de buizen getrokken, aangesloten en daarna heb ik de sleuven dichtgesmeerd. De oude afvoer van de afzuigkap heb ik nog dichtgemaakt met PUR, laten drogen, tegen de avondingesneden en nog afgewerkt met specie. Kan nu zo overheen behangen worden.
Toen was het halverwege de middag weer tijd voor het plafond. Eerst flink schuren en het was mooi strak, dus een derde keer dichtzetten was niet nodig.
Alles weer stofvrij gemaakt, naden afgekit en ik heb het hele plafond nog voorzien van een eerste laag structuurverf. Erg mooi en strak geworden, maar wat een loeizwaar werk. Halverwege moest ik met regelmatig m'n rechterarm ontlasten en met links werken. Niet makkelijk, maar ik kon wel door!
En m'n timing was weer perfect. Ik had net de laatste zooi opgeruimd en zet de stofzuiger weer in de kelder, staat de rest van de familie weer op de stoep!
Vandaag gaan moeders en haar moeder behangen in de keuken, morgen komen ze de krachtaansluiting voor de nieuwe kookplaat aanleggen en dan zijn we helemaal klaar voor de keuken, die komt vrijdag!
...bijna klaar eigenlijk, vanochtend zag ik dat de structuurverf op het plafond niet helemaal gedekt heeft. Dat doe ik morgenavond nog wel een keer.