Zo, een huge kick!
Sinds de laatste post in januari is er veel gebeurd. Als eerste is onze dochter in maart van Uelsen naar Nordhorn verhuisd, daar is een nieuwe instelling gebouwd met meer capaciteit. Eerst was dat vervelend, omdat ze nu verder van ons woont, maar nu bevalt het goed. Ze is stabiel, de laatste ongeplande opname was afgelopen maart.
Ook ben ik per 1 maart j.l. na 8 jaar van werkgever veranderd, ik ben nu modelleur bij een regionale staalfabrikant. Vlak na mijn vertrek is m’n vorige werkgever ook failliet gegaan, dus ik was echt net op tijd weg.
In Februari toen ik in-between-jobs lekker 4 weken vrij was, heb ik aan 2 topgevels en het balkon eiken gevelbekleding gemaakt. Geeft een hele andere uitstraling aan het huis.
![jUJCv2q.jpeg]()
![rOkIRHY.jpeg]()
![5s6eqAG.jpeg]()
![RLlrCOv.jpeg]()
![l7H9hk0.jpeg]()
![LEFDdVh.jpeg]()
Eind maart heb ik een zogenaamd Balkonkraftwerk gekocht. Dit wil zeggen 2kW aan panelen die je met een gewone Schüco stekker zo in je installatie kunt pluggen. Ik heb een accupakket van nu 3,2kW en ik bespaar nu zo’n 60-70% aan stroom. Het huis draait nu bijvoorbeeld de hele nacht op de accu, de meter in de meterkast staat gewoon stil. Ideaal!
![18l2LtP.jpeg]()
![joCJDP0.jpeg]()
![LH1xQWc.jpeg]()
![sFrdZUl.jpeg]()
In april heb ik daarop 2 poeren gemetseld om de poort op te kunnen hangen die we uit Uelsen hebben meegenomen (deze poort is ooit door m’n vrouw haar vader gelast, pakweg 50 jaar geleden)
![X2Weedo.jpeg]()
![UWYaZWz.jpeg]()
![PvmtyCU.jpeg]()
![dUgp4MN.jpeg]()
![zayIWiC.jpeg]()
![NiRCl83.jpeg]()
![tKaAufT.jpeg]()
geen paalmutsen in de afmeting die ik moet hebben, dus zelf maar maken.
![rDtweoj.jpeg]()
![zlZCcYf.jpeg]()
![GsUJ1QT.jpeg]()
![ztLhbjv.jpeg]()
Toen ben ik ergens in juni begonnen met het witten van de gevels.
1x primer en 2x wit erop.
![FGmnoB3.jpeg]()
![1g36Phk.jpeg]()
![HxS8t9L.jpeg]()
Hier mee gestopt want de bouwvak kwam er aan, dus eindelijk tijd om de badkamer te verbouwen, de laatste ruimte in het huis die gedaan moet worden.
![5bqwg67.jpeg]()
![AiKGnUu.jpeg]()
![Bj6waO8.jpeg]()
![IxhCpNN.jpeg]()
pakketje met 33m2. Beton Ciré
![XACCFUz.jpeg]()
![uBnNr9P.jpeg]()
![zz82W0C.jpeg]()
![gPEjPor.jpeg]()
![xvG6x96.jpeg]()
eerste laag op de eerste wand beton ciré, valt me niet tegen!
eerste laag klaar:
![STGhZUO.jpeg]()
nadat de 2e laag ook erop zat begonnen met de vloertegels.
![g41PZ9x.jpeg]()
![fM9ei5c.jpeg]()
2e dag tegelen al het snijwerk gedaan
![TK7Vipi.jpeg]()
patroon loopt mooi door
![LpH5KzY.jpeg]()
Het resultaat;
![qUgRfXZ.jpeg]()
![cxYarb3.jpeg]()
![oUhUvFi.jpeg]()
![Nb8JMfU.jpeg]()