De badkamer bijna klaar op een paar kleine dingen na.
De elektra moet nog klaar gemaakt worden en de verwarming moet nog aangesloten worden De tegelzetter is niet nauwkeurig genoeg geweest met uitsparen van de tegels voor de contactdozen, dus hij komt deze week nog even het spul in orde maken. Daarna pas kan magic hans de elektra afmonteren. Afgelopen zaterdag heb ik alvast de radiatoren opgehangen, klaar voor hans om ze aan te sluiten.
Zaterdag eerst bij m'n zwager een klusje opgeknapt. Die had al tijden een nieuwe CV, maar geen afvoer voor het condenswater. Een emmertje eronder was een tijdelijke oplossing maar dat is toch ook niks, om de dag het emmertje leeggooien. Gebeurde dus regelmatig dat hij het vergat en z'n keldertje weer blank stond.
Zaterdag dus vroeg een kernboor op statief gehaald en richting m'n zwager gegaan.
Buiten de woning een flink diep gat gegraven, daar een buis rond 300mm zo'n 90cm lang de grond in gebracht. Grind erin, kleikorrels erin, stukje anti-worteldoek en een afdekkap erop. In de afdekkap een gat rond 50 geboord en daarop de buis van binnenuit op aangesloten. In feite hebben we een kleine zinkput gemaakt.
Boortje:
![y3AZ6LP.jpg]()
Na montage van de buizen, en dus klaar.
![L3eAD7f.jpg]()
Van buiten heb ik helaas geen foto's. M'n zwager had het gat al dicht voordat ik er erg in had.
Rond de middag weer thuis, dus moeders en kinderen de grens over geschopt en kon ik weer bezig met m'n favoriete bezigheid: slopen!!!
Aangezien de badkamer voor 99% klaar is, ik daar zelf niet mee verder kan, moeten we snel verder met de keuken.
![mYruXpg.jpg]()
Plafond was er met een uurtje trekken netjes uitgekomen.
Na een uurtje meten en rekenen en uitdenken hoe ik nou toch dat 20cm verlaagde plafond ging construeren, gewoon maar begonnen bij het begin. Draadjes spannen, uitwaterpassen, haaks maken en de contouren van de verlaagde strook werden al zichtbaar.
vroeg in de avond had ik het zover dat de zijpanelen van het verlaagde plafond hangen.
![zJizH02.jpg]()
Vanavond als ik tijd heb de constructie wat verder uitbreiden. Ik veranker het e.e.a. nog extra aan het plafond en wil het geheel ook nog aan de muur koppelen. heb er geen zin in dat me straks het spul naar beneden flikkert. Liever wat extra stevigheid dacht ik zo...
vanavond als het lukt ook de sparing van de afzuigkap bepalen en maken, die wordt namelijk weggewerkt in het plafond.
Leuke uitdaging voor mezelf wordt het verleggen en uitbreiden van de elektra. Dat kan grotendeels pas als de keuken eruit is, en dat gebeurt pas op 7 december. Voor die tijd ga ik me richten op het plafond. Wat er aan elektra dan in komt, zie ik nog wel. Hoofdzaak is bedrading van de spotjes en aanvoer van spanning voor de afzuigkap...