nog even los van het feit of dat te kanen is en hoeveel kg zout er wel niet in zit of niet is dat natuurlijk bijzonder prijzig t.o.v. zelf knutselen in de keuken.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:58 schreef star_gazer het volgende:
Mooie site gevonden: http://www.musclemealsdirect.com.au. Geweldige maaltijdservice; 250g vlees/vis en 200g carbs voor pak 'm beet 10 dollar (7 euro) per maaltijd. Mijn lunches voor de komende tijd zijn rond
lolquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:14 schreef star_gazer het volgende:
Daar heb ik geen zin inIk kook mijn eigen avondeten al en dat vind ik al genoeg. Ik haat koken.
Ken ook zo'n soort site: http://foodconnect.nl/ nog nooit wat besteld maar kun je volgens mij ook wel goede maaltijden krijgen. edit: Staan niet in het assortiment meer.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:58 schreef star_gazer het volgende:
Mooie site gevonden: http://www.musclemealsdirect.com.au. Geweldige maaltijdservice; 250g vlees/vis en 200g carbs voor pak 'm beet 10 dollar (7 euro) per maaltijd. Mijn lunches voor de komende tijd zijn rond
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:13 schreef RaymondK het volgende:
't zal kwa macro's beter zijn dan Tafeltje Dekje![]()
![]()
haha, komen ze met 6 van die tempex dozen aan elke dag. lolquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je zou die gasten eens moeten bellen of ze jouw 4500 kcal bulk kunnen verzorgen
"Is dit mijn ontbijt? Waar is de rest?". Zie het al voor me, komt er zo'n knakker aan de deur, doet Jay Cutler openquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha, komen ze met 6 van die tempex dozen aan elke dag. lol
lolquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:19 schreef star_gazer het volgende:
[..]
"Is dit mijn ontbijt? Waar is de rest?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.m'n oma had dat een jaar of 10 terug, en ik kan me er alleen maar van herinneren dat het bijzonder muffe magnetronmaaltijden waren die "heet" werden bezorgt.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
ken u ff mee lopen naar de auto meneer ?die bakjes meuren echt als de pleuris iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.m'n oma had dat een jaar of 10 terug, en ik kan me er alleen maar van herinneren dat het bijzonder muffe magnetronmaaltijden waren die heet werden bezorgt.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
[..]
lol
ken u ff mee lopen naar de auto meneer ?Die toetjes waren wel goed altijd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.m'n oma had dat een jaar of 10 terug, en ik kan me er alleen maar van herinneren dat het bijzonder muffe magnetronmaaltijden waren die heet werden bezorgt.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
was dat niet van het kaliber chemotoet? -->quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:23 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Die toetjes waren wel goed altijd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
was dat niet van het kaliber chemotoet? -->Haha wel dat soort iig...!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van je plaatje heb je nog steeds voor 30 cent per stuk ofzo toch?You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
geen idee. we kochten ze altijd voor scoutingkampen. Was idd. een paar centen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:27 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Haha wel dat soort iig...!
Die van je plaatje heb je nog steeds voor 30 cent per stuk ofzo toch?
Ik vind ze anders best goed te doen. Vooral die gelequote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
geen idee. we kochten ze altijd voor scoutingkampen. Was idd. een paar centen.
weken houdbaar, en na die weken zag de slagroom er nog net zo uit als dag 1
[..]
lol
ken u ff mee lopen naar de auto meneer ?Gewoon zeggen dat je oma in de bulk zit en of ze gaarne die maaltijden in haar macro's kunnen fitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.m'n oma had dat een jaar of 10 terug, en ik kan me er alleen maar van herinneren dat het bijzonder muffe magnetronmaaltijden waren die "heet" werden bezorgt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Met of zonder gozers die je aangapen? Hier in mijn paupergym vinden ze het altijd vreemd als ik squat of deadlift. Ze doen alleen maar bicep-curls of benchpress. Vooral de bicep-curls zijn leuk om te zien, lekker je hele rug en heupen in de dumbbell duwen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:29 schreef star_gazer het volgende:
Yessss lekker getrained net. De trainingen beginnen wel lang te duren nu het gewicht omhoog gaat. Ik neem echt wel een paar minuten pauze tussen mijn sets in, omdat ik het anders niet trek. Maargoed, dat heb ik wel vaker gezegd; ik sta niet in het squatrack voor uithoudingsvermogen. Daarvoor sta ik de dag erna een half uurtje op de loopband
Beste tip ooit is trouwens om tijdens bijna iedere lift je hoofd naar achteren te 'schuiven' (onderkin maken, je nek invouwen zegmaar) en schuin naar beneden te kijken in plaats van naar voren. Ik heb nogal eens problemen met mijn nek, maar dit maakt echt een enorm verschil. Probleemloos 4x155 kilo gedeadlift zojuist
zijn gewoon gaye en/of heavy heavy mirrin en gayquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:11 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Met of zonder gozers die je aangapen? Hier in mijn paupergym vinden ze het altijd vreemd als ik squat of deadlift. Ze doen alleen maar bicep-curls of benchpress. Vooral de bicep-curls zijn leuk om te zien, lekker je hele rug en heupen in de dumbbell duwen.
Dit inderdaad. Ik voel me altijd godlike als iedereen zit te staren terwijl ik squat of deadlift. Hebben jullie ook wel is dat noobs je na gaan doen? Dat je bijv. skullcrushers doet, en 5 min daarna probeert één of andere noob dan ook skullcrushers te doen met gare form wss omdat hij het nog nooit gedaan hebquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
zijn gewoon gaye en/of heavy heavy mirrin en gay
no doubt
Tjah, curlboys heb je overal, maar je komt er vanzelf wel achter wie er serieus bezig is en wie je serieus kunt nemen qua spotten enz. De eerste hint is dat je ze ook in het winterseizoen ziet, de tweede hint is dat ze zelf de grote lifts doen, de derde hint is dat ze je proberen te helpen als ze tijdens een spot merken dat je iets verkeerd doet, de vierde hint is dat ze niet vaak praten, maar gewoon keihard liften.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:11 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Met of zonder gozers die je aangapen? Hier in mijn paupergym vinden ze het altijd vreemd als ik squat of deadlift. Ze doen alleen maar bicep-curls of benchpress. Vooral de bicep-curls zijn leuk om te zien, lekker je hele rug en heupen in de dumbbell duwen.
Want jij was meteen een pro toen je begon, perfecte form, techniek etc? Ipv ze noobs te noemen kun je ze natuurlijk ook gewoon even helpen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:21 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik voel me altijd godlike als iedereen zit te staren terwijl ik squat of deadlift. Hebben jullie ook wel is dat noobs je na gaan doen? Dat je bijv. skullcrushers doet, en 5 min daarna probeert één of andere noob dan ook skullcrushers te doen met gare form wss omdat hij het nog nooit gedaan heb
ja heheh. gebeurt wel ja.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:21 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik voel me altijd godlike als iedereen zit te staren terwijl ik squat of deadlift. Hebben jullie ook wel is dat noobs je na gaan doen? Dat je bijv. skullcrushers doet, en 5 min daarna probeert één of andere noob dan ook skullcrushers te doen met gare form wss omdat hij het nog nooit gedaan heb
Jij gaat zomaar naar iedereen toe lopen om ongevraagd form te corrigeren?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Want jij was meteen een pro toen je begon, perfecte form, techniek etc? Ipv ze noobs te noemen kun je ze natuurlijk ook gewoon even helpen.
Ik doel niet op de verkeerde form, maar meer op dat ze je na gaan doen nadat ze je een oefening hebben zien doen. Ik begon ook als noob ja, maar ik ben niet zomaar oefeningen na gaan doen die ik andere zag doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Want jij was meteen een pro toen je begon, perfecte form, techniek etc? Ipv ze noobs te noemen kun je ze natuurlijk ook gewoon even helpen.
Ik zelf heb bij aanvang een paar keer tips gekregen zodat ik de oefening ook correct uitvoerde, in weet zeker dat in mijn sportschool 99% van de mensen het geen probleem vind als je ze helpt bij het correct uitvoeren van een oefening. Maar goed jij vind het meer ongevraagd form corrigeren...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:41 schreef Beach het volgende:
[..]
Jij gaat zomaar naar iedereen toe lopen om ongevraagd form te corrigeren?
Volgens mij maakt het weinig uit of je van schema veranderd of zo door blijft gaan. Je kunt altijd wat meer gaan eten als je teveel af valt en kracht verliest, maar dat wordt m.i. altijd overdreven. Je lichaam zal alleen flink spieren gaan afbreken als het echt noodzakelijk is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:23 schreef star_gazer het volgende:
Is het trouwens gevaarlijk (als in je verliest gainszzz) om in de cut van programma te veranderen? Ik heb qua SS mijn voorlopige doel bereikt (3x5x100kg squat), maar heb wel het gevoel dat ik mezelf iedere training weer helemaal gaar train. Nu heb ik niets tegen zwaar trainen, maar ik heb wel het gevoel dat ik in een calorie tekort teveel van mijn lichaam ga vragen.
Misschien overstappen op 5/3/1?
Ik ook, was ook erg blij met de tips. Moet wel zeggen dat ik de meesten die boven(krachttraining) komen wel ken.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zelf heb bij aanvang een paar keer tips gekregen zodat ik de oefening ook correct uitvoerde, in weet zeker dat in mijn sportschool 99% van de mensen het geen probleem vind als je ze helpt bij het correct uitvoeren van een oefening. Maar goed jij vind het meer ongevraagd form corrigeren...
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:48 schreef Sapstengel het volgende:
- Het aantal herhalingen verhogen, van 3x5x25 naar 3x6x25 naar 3x7x25 enz. Als je 7-8 reps haalt met 25 moet je ook wel 5 reps met 30 kunnen doen.
Da's misschien nog wel de beste/makkelijkste optie inderdaad. Komende weken eens aankijken hoe dat gaat, thanks.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:53 schreef Snakey het volgende:
Ik heb de OHP tot 60 kilo telkens met 5 kilo verhoogd. Dus bv met 50 kilo doorgetraind tot ik 8 - 10x 50 deed, en dan 5 kilo erbij.
Borst + biceps of tricepsquote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:54 schreef Smoofie het volgende:
Dus, ik wil mn split leg day houden en deadliften bij back day. Hoe zal ik mn schema eens indelen met 4way split.
DL en benendag combineert niet zo lekker inderdaad. Daarbij is het vaak onpraktisch met tijd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Borst + biceps of triceps
Schouders
Benen
Rug (incl deadlift) + biceps of triceps
Deadlift zou ik altijd bij back day doen. Zie mensen het wel eens doen bij benen, maar ik pak liever DL bij rug en bij benen gewoon je hamstrings goed pakken met o.a. stiff legged DL.
Gaat het goed met je schouder trouwens?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:57 schreef BigSmurf het volgende:
Da's misschien nog wel de beste/makkelijkste optie inderdaad. Komende weken eens aankijken hoe dat gaat, thanks.
Voorlopig gaat alles meer dan goed, beter dan verwacht *afkloppen*. Het rare is wel dat ik merk dat ik de BP heel voorzichtig moet opbouwen, terwijl met de OHP nergens iets van te merken is en ik daarmee voluit kan gaan. Alsof de klachten toch meer vanuit (de aanhechting van) m'n borstspier komen dan de schouder zelf, zoals de sportarts ook al zei. Shockwavetherapie heeft daar echter niet op geholpen, dus bouw nu gewoon heel rustig aan op, en we zien dan wel waar het schip strandt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gaat het goed met je schouder trouwens?
Ja, ik wil DL ook bij back day doen. Alleen zoals ik zei heb ik split leg days, dus quad focused en ham/glutes focused apart. En dan pak ik schouders bij quads en biceps bij hams/glutes. SLDL vind ik kut dus doe ik RDL, ja ik weet dat die wat minder je hams en glutes pakt, maar wel voldoende imo. Momenteel dus zo:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Borst + biceps of triceps
Schouders
Benen
Rug (incl deadlift) + biceps of triceps
Deadlift zou ik altijd bij back day doen. Zie mensen het wel eens doen bij benen, maar ik pak liever DL bij rug en bij benen gewoon je hamstrings goed pakken met o.a. stiff legged DL.
Dat deed ik ook ja, klopt. Deed maandag borst, dinsdag benen, donderdag schouders en vrijdag rug.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
DL en benendag combineert niet zo lekker inderdaad. Daarbij is het vaak onpraktisch met tijd.
Ik zou borst en schouders wat verder uit elkaar houden. BV: borst, rug, rust, schouders, benen. Anders belast je je schouders nogal.
Bij ons hebben we naaste de gebruikelijke "knijp-klemmen" ook dikker klemmen die de schijven op zijn plek kunnen houden. Deze klemmen wegen circa 1,5kg per stuk, als jullie die ook hebben kan je daar nog iets mee doen eventueel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:45 schreef BigSmurf het volgende:
Ze hebben in de gym waar ik zit geen 1,25 of 1kg plates, laagste zijn de 2,5kg. Nou is dat prima bij SS voor de deadlift, squat en BOR, maar stappen van 5 kilo op je OHP is te zot natuurlijk.
Aantal opties:
- Zelf twee 1,25kg plaatjes aanschaffen en altijd meenemen
- Opbouwen per setje, dus van 3x5x25 naar 2x5x25, 1x5x30 naar 1x5x25, 2x5x30 naar 3x5x30
- Aantal workouts op 25kg, dan in één keer de stap naar 30kg
Welke zou de voorkeur hebben bij jullie?
Overigens deadliften en squaten er flink wat gasten hier, goed voor je motivatie als er voor jou iemand 150 kilo van de vloer trekt en jij daarna 70 kilo doet (met aardige marge nog, maar toch).
Great.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Voorlopig gaat alles meer dan goed, beter dan verwacht *afkloppen*. Het rare is wel dat ik merk dat ik de BP heel voorzichtig moet opbouwen, terwijl met de OHP nergens iets van te merken is en ik daarmee voluit kan gaan. Alsof de klachten toch meer vanuit (de aanhechting van) m'n borstspier komen dan de schouder zelf, zoals de sportarts ook al zei. Shockwavetherapie heeft daar echter niet op geholpen, dus bouw nu gewoon heel rustig aan op, en we zien dan wel waar het schip strandt.
ik vind 2,5 kg eigenlijk al te veel, blijf zo lang hangen op een gewicht terwijl de andere lifts wel vooruit gaan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:53 schreef Snakey het volgende:
Ik heb de OHP tot 60 kilo telkens met 5 kilo verhoogd. Dus bv met 50 kilo doorgetraind tot ik 8 - 10x 50 deed, en dan 5 kilo erbij.
Techniek niet goed?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik vind 2,5 kg eigenlijk al te veel, blijf zo lang hangen op een gewicht terwijl de andere lifts wel vooruit gaan.
Gewoon doen man. Ik neem zelf 8x 0,5 KG plates mee, omdat mijn schouders poep zijn en ik niet van die grote sprongen kan maken met OHP.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:45 schreef BigSmurf het volgende:
Ze hebben in de gym waar ik zit geen 1,25 of 1kg plates, laagste zijn de 2,5kg. Nou is dat prima bij SS voor de deadlift, squat en BOR, maar stappen van 5 kilo op je OHP is te zot natuurlijk.
Aantal opties:
- Zelf twee 1,25kg plaatjes aanschaffen en altijd meenemen
- Opbouwen per setje, dus van 3x5x25 naar 2x5x25, 1x5x30 naar 1x5x25, 2x5x30 naar 3x5x30
- Aantal workouts op 25kg, dan in één keer de stap naar 30kg
Welke zou de voorkeur hebben bij jullie?
Overigens deadliften en squaten er flink wat gasten hier, goed voor je motivatie als er voor jou iemand 150 kilo van de vloer trekt en jij daarna 70 kilo doet (met aardige marge nog, maar toch).
Thanx voor de tip, heb het vanavond geprobeerd en merkte idd een verschil. Denk dat ik 'm erin ga houden.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:29 schreef star_gazer het volgende:
Beste tip ooit is trouwens om tijdens bijna iedere lift je hoofd naar achteren te 'schuiven' (onderkin maken, je nek invouwen zegmaar) en schuin naar beneden te kijken in plaats van naar voren. Ik heb nogal eens problemen met mijn nek, maar dit maakt echt een enorm verschil. Probleemloos 4x155 kilo gedeadlift zojuist
Er zijn mensen die zeggen dat het niet helpt, maar ik heb er in ieder geval een veiliger gevoel bij. Mijn nek is behoorlijk kwetsbaar en eidere keer als ik daar iets verrek, zit ik rustig een week stil. Daarnaast vind ik het gewoon logisch om je gehele wervelkolom in één lijn te hebben in plaats van een rare kronkel omhoog omdat je je hoofd hoog houdt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:52 schreef skudkind het volgende:
[..]
Thanx voor de tip, heb het vanavond geprobeerd en merkte idd een verschil. Denk dat ik 'm erin ga houden.
OHP is een lastige. Ik zit al een maand ofzo vast op 52.5kg. De laatste twee reps zijn noodgedwongen push presses...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik vind 2,5 kg eigenlijk al te veel, blijf zo lang hangen op een gewicht terwijl de andere lifts wel vooruit gaan.
Buikspieren aanspannen en borst vooruit.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:44 schreef Beach het volgende:
Nog tips om de bovenrug recht te houden tijdens de deadlift?
Met 95kg had ik er geen last van maar met 97.5 en 100 wel.
Uiteraard doe ik dat al.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:02 schreef Atemno het volgende:
[..]
Buikspieren aanspannen en borst vooruit.
Ik doe dat ook vnl door m'n borst vooruit te 'houden'. Kan verder niks bedenken, misschien blijven trainen op gewicht waarbij je form goed blijft en dan langzamer omhoog?quote:
Idd borst vooruit houden, en ik kijk ook schuin omhoog wanneer ik de bar van de grond til, heb wel het gevoel dat dit werkt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:44 schreef Beach het volgende:
Beste is om videos te bekijken van bijvoorbeeld Rippetoe.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:44 schreef Beach het volgende:
Je kan gewoon op 'Topic volgen' drukken, Henk. Dit is aandachthoererij.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:58 schreef fathank het volgende:
Weer even posten hier, was verdwenen uit MyAT.
tvpquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:58 schreef fathank het volgende:
Weer even posten hier, was verdwenen uit MyAT.
Ja klopt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:10 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je kan gewoon op 'Topic volgen' drukken, Henk. Dit is aandachthoererij.
Maar wel een super fysiek vind ik, alleen zijn kuiten zijn nog steeds vrij slecht in vergelijking met de anderen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:28 schreef star_gazer het volgende:
Wat heeft Dennis Wolf toch een godsgruwelijk lelijke tan. Moet je z'n lippen en rond z'n haarlijn kijken.
En Kai Greene heeft ziek mooie biceps trouwens.
Dat is toch geen tan maar gewoon schoensmeer oid? En dat loopt dan uit doordat je gaat zweten door die stage lights etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:28 schreef star_gazer het volgende:
Wat heeft Dennis Wolf toch een godsgruwelijk lelijke tan. Moet je z'n lippen en rond z'n haarlijn kijken.
En Kai Greene heeft ziek mooie biceps trouwens.
Het lijkt sterk op een samenvatting van het stuk van Andy Bolton's boek over de deadlift.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:13 schreef dreamerbulk het volgende:
voor deadlift, dit artikel, meer heb je eigenlijk niet nodig
http://articles.elitefts.(...)hat-changed-my-life/
http://krachttraining.net(...)es-starting-strength?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:36 schreef Awesome_ het volgende:
Ik zoek een artikel of vid over de deadlift maar dan Nederlandstalig voor iemand die die de Engelse taal alleen op vakantieniveau vaardig is. Bestaat er überhaupt zoiets? Ik zit qua gedetailleerdheid te denken aan een elitefts - so you think you can deadlift maar dan dus Nederlandstalig.
Alvast bedankt
thanks!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
http://krachttraining.net(...)es-starting-strength?
Kan van alles zijn. Met zo'n verhaal kan niemand wat nuttigs zeggen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:23 schreef robuust89 het volgende:
$£¥¤&@schouder, had ik eerst rechts last van mijn rotator cuff, zit het nu links
Waar komt dat door? Onbalans?
Low bar is een kwestie van je rug musculatuur aanspannen door je schouders naar achter te trekken. Alsof je iets tussen je schouderbladen wil klemmen. Dan komt de rear delt vanzelf naar 'boven', zodat je de bar daar op kan leggen. Als je last hebt van je armen kan het liggen aan inflexibiliteit. Probeer eens shoulder dislocators en doorway stretches de volgende keer voordat je begint. Misschien helpt het. Krom staan is nogal lastig als je de bar lager legt aangezien je de bovenrug juist naar 'achter' moet halen wat een extensie faciliteert in je rug.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:31 schreef no1uknow het volgende:
Rare workout gehad net, ik krijg de bar maar niet lekker gepositioneerd bij m'n squats, waardoor ik onontkoombaar mijn nek aan span en uiteindelijk gewoon last heb van m'n nek. En dit is bij 70 kg![]()
Gevoelsmatig is het alsof ik de bar met alleen m'n nek draag, volgens mij ligt de bar ook vnl op m'n traps en niet op m'n delts, dat lukt ook niet/nauwelijks. Als ik de bar teveel naar beneden laat gaan forceer ik m'n rug teveel, gaat krom staan en krijg last van m'n armen. Het lijkt ook wel alsof m'n traps verder ontwikkeld zijn dan m'n delts.
[ afbeelding ]
Ik hanteer als je afgaat op dit plaatje duidelijk een high bar position, maar dit geeft teveel last.
Toch 3 x 5 gedaan, daarna standing calf raises gedaan, vermoedelijk iets te zwaar want toen ik klaar was werd ik zo licht in m'n hoofd dat m'n zicht zich nauwelijks meer scherp kon stellen en ik lichtvlekken begon te zien. Hier de hele training in mindere mate last van gehad, voel me nu nog steeds licht in m'n hoofd.
Leg day
Dit is te proberen denk ik. Maar hoe zou het kunnen komen dat ik zo'n last krijg van m'n nek als ik een high bar squat doe? Ik probeer heel bewust m'n nek te ontspannen, maar biedt allemaal geen soelaas. Ik vraag me af of m'n form uberhaupt wel goed is, tijd voor een filmpje.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Low bar is een kwestie van je rug musculatuur aanspannen door je schouders naar achter te trekken. Alsof je iets tussen je schouderbladen wil klemmen. Dan komt de rear delt vanzelf naar 'boven', zodat je de bar daar op kan leggen. Als je last hebt van je armen kan het liggen aan inflexibiliteit. Probeer eens shoulder dislocators en doorway stretches de volgende keer voordat je begint. Misschien helpt het. Krom staan is nogal lastig als je de bar lager legt aangezien je de bovenrug juist naar 'achter' moet halen wat een extensie faciliteert in je rug.
Ademhaling is goed, dat weet ik zeker, ook bij de standing calf raises. Ik hield een vervelend gevoel over aan dat squatten dus legde daar de relatie mee. Heb eigenlijk nooit echt problemen met ademhalen en/of licht worden in het hoofd, hoogstens bij een lekker zware deadlift, maar dan is het lang niet zo erg als vandaag. Bij high rep oefeningen al helemaal nooit.quote:Het licht worden in je hoofd kan ook een ademhalingsprobleem zijn (zuurstof tekort). Tijdens squat, deadlift en press bewegingen is het noodzakelijk om de valsalva maneauvre uit te voeren (je kan niet zonder). Maar op hoge reps wat ik verwacht bij calf raises is het handig om meer op je ademhaling te letten. Hou je adem niet de hele tijd in bij high rep oefeningen.
wat betreft je lichthoofd gevoel ...:je moet niet alles overdenken, dit hoort er allemaal bijquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dit is te proberen denk ik. Maar hoe zou het kunnen komen dat ik zo'n last krijg van m'n nek als ik een high bar squat doe? Ik probeer heel bewust m'n nek te ontspannen, maar biedt allemaal geen soelaas. Ik vraag me af of m'n form uberhaupt wel goed is, tijd voor een filmpje.
[..]
Ademhaling is goed, dat weet ik zeker, ook bij de standing calf raises. Ik hield een vervelend gevoel over aan dat squatten dus legde daar de relatie mee. Heb eigenlijk nooit echt problemen met ademhalen en/of licht worden in het hoofd, hoogstens bij een lekker zware deadlift, maar dan is het lang niet zo erg als vandaag. Bij high rep oefeningen al helemaal nooit.
Toen ik ook klaar was met trainen en naar huis liep heb ik de hele weg nog last gehad van dit lichte gevoel, buiten op straat tijdens het lopen ging ook ineens m'n rechterarm tintelen voor een seconde of 30, alsof die sliep. Voelde me een beetje alsof je in een achtbaan bent geweest waar je een beetje niet-goed van bent geworden.
De stang drukt op de spier. Wat denk je dat er gebeurt als er op wordt gedrukt. Ontspant hij dan of spant hij aan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dit is te proberen denk ik. Maar hoe zou het kunnen komen dat ik zo'n last krijg van m'n nek als ik een high bar squat doe? Ik probeer heel bewust m'n nek te ontspannen, maar biedt allemaal geen soelaas. Ik vraag me af of m'n form uberhaupt wel goed is, tijd voor een filmpje.
Tintelingen en zwaar gevoel in de arm duidt op een zuurstoftekort door de beknelde doorbloeding of een beknelde zenuw. Dit gaat vanzelf wel weer over. Maar probeer sowieso een goede plaats te vinden voor je squats. High bar of low bar maakt niet uit, maar voer ze vaker uit en het wordt vanzelf stabieler en comfortabeler.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef no1uknow het volgende:
Toen ik ook klaar was met trainen en naar huis liep heb ik de hele weg nog last gehad van dit lichte gevoel, buiten op straat tijdens het lopen ging ook ineens m'n rechterarm tintelen voor een seconde of 30, alsof die sliep. Voelde me een beetje alsof je in een achtbaan bent geweest waar je een beetje niet-goed van bent geworden.
Zover was ik ook, maar een gespannen spier en langere tijd pijn/last van nek zijn nog twee verschillende dingenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:56 schreef Verbosity het volgende:
De stang drukt op de spier. Wat denk je dat er gebeurt als er op wordt gedrukt. Ontspant hij dan of spant hij aan?
Ik heb 3 maanden SL gedaan, met 3 keer per week squats. Ging ook goed altijd, totdat ik boven de 60 kg probeerde te komen. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken.quote:Tintelingen en zwaar gevoel in de arm duidt op een zuurstoftekort door de beknelde doorbloeding of een beknelde zenuw. Dit gaat vanzelf wel weer over. Maar probeer sowieso een goede plaats te vinden voor je squats. High bar of low bar maakt niet uit, maar voer ze vaker uit en het wordt vanzelf stabieler en comfortabeler.
Dan hoor je er gewend aan te raken na 3 maand, misschien toch iets verkeerd met bar placement.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:59 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zover was ik ook, maar een gespannen spier en langere tijd pijn/last van nek zijn nog twee verschillende dingen
[..]
Ik heb 3 maanden SL gedaan, met 3 keer per week squats. Ging ook goed altijd, totdat ik boven de 60 kg probeerde te komen. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken.Bedankt voor je tips.
Mijn vermoeden ja. Ik moet ook maar is een van de brede mannen hier in de gym aanspreken en vragen of iemand mee wilt kijken, heb alleen nog nooit iemand zien squatten, er loopt 1 oudere man rond waarvan ik ooit heb opgevangen dat hij geen benen meer traint, heb alleen geen idee waarom.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan hoor je er gewend aan te raken na 3 maand, misschien toch iets verkeerd met bar placement.
Gewoon proefles vragen bij Kneets (aannemend dat je in Den Haag woont)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mijn vermoeden ja. Ik moet ook maar is een van de brede mannen hier in de gym aanspreken en vragen of iemand mee wilt kijken, heb alleen nog nooit iemand zien squatten, er loopt 1 oudere man rond waarvan ik ooit heb opgevangen dat hij geen benen meer traint, heb alleen geen idee waarom.
Kneets beetje goede gym voor DL, SQ, OHP? Moet hier echt weg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewoon proefles vragen bij Kneets (aannemend dat je in Den Haag woont)
Volgens mij trainen er een paar van dit topic bij Kneets. Een proefles kan altijd hequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Kneets beetje goede gym voor DL, SQ, OHP? Moet hier echt weg.
BTFFTM is niet slecht. Alleen een hoop info is gedateerd (6 maaltijden per dag enz).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:30 schreef Verbosity het volgende:
Zit nu Burn the fat, feed the muscle te lezen. Maar het gaat nergens de diepte in, en gaat vooral om motiveren. Is dit het hele boek door zo of wordt het op een punt interessanter? Anders laat ik hem links liggen als het 300+ pagina's aan info is die ik al weet of me 'moet' motiveren.
Dat zou kunnen, het is wel een half uur reizen, anders had ik daar allang getraind. Krijg je er dan ook begeleiding bij? Bij die proefles?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewoon proefles vragen bij Kneets (aannemend dat je in Den Haag woont)
Fijn kort artikelquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:13 schreef dreamerbulk het volgende:
voor deadlift, dit artikel, meer heb je eigenlijk niet nodig
http://articles.elitefts.(...)hat-changed-my-life/
Kneets niet kennenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Kneets beetje goede gym voor DL, SQ, OHP? Moet hier echt weg.
Waarom is 6 maaltijden per dag achterhaald?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BTFFTM is niet slecht. Alleen een hoop info is gedateerd (6 maaltijden per dag enz).
De mijne met dumbbells van 75 kgquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kneets niet kennenKneets is een van de bekendste hardcoregyms in Nederland. Als IFBB pro's Nederland aandoen trainen ze ook vaak bij Kneets.
Overigens zit er nog een goede gym in Den Haag. Ik weet alleen niet meer welke.
Omdat maaltijdfrequentie niet uit maakt? Komt redelijk vaak voorbij in deze thread.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom is 6 maaltijden per dag achterhaald?
Het veelgehoorde argument voor 6 maaltijden per dag dat het je metabolisme 'op gang houdt' is achterhaald, 6 maaltijden lijken me best prettig als je 3500/4000 kcals per dag naar binnen moet werken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Omdat maaltijdfrequentie niet uit maakt? Komt redelijk vaak voorbij in deze thread.
Dat was inderdaad de foute gedacht achter deze mythe. Het is echter gebleken dat TEF (thermic effect of food) afhankelijk is van je calorie inname, dus het maakt daarvoor weinig uit of je nu alles in een keer eet of verspreid over de dag (bij identieke calorie inname).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het veelgehoorde argument voor 6 maaltijden per dag dat het je metabolisme 'op gang houdt' is achterhaald, 6 maaltijden lijken me best prettig als je 3500/4000 kcals per dag naar binnen moet werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |