thanks!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
http://krachttraining.net(...)es-starting-strength?
Kan van alles zijn. Met zo'n verhaal kan niemand wat nuttigs zeggen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:23 schreef robuust89 het volgende:
$£¥¤&@schouder, had ik eerst rechts last van mijn rotator cuff, zit het nu links
Waar komt dat door? Onbalans?
Low bar is een kwestie van je rug musculatuur aanspannen door je schouders naar achter te trekken. Alsof je iets tussen je schouderbladen wil klemmen. Dan komt de rear delt vanzelf naar 'boven', zodat je de bar daar op kan leggen. Als je last hebt van je armen kan het liggen aan inflexibiliteit. Probeer eens shoulder dislocators en doorway stretches de volgende keer voordat je begint. Misschien helpt het. Krom staan is nogal lastig als je de bar lager legt aangezien je de bovenrug juist naar 'achter' moet halen wat een extensie faciliteert in je rug.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:31 schreef no1uknow het volgende:
Rare workout gehad net, ik krijg de bar maar niet lekker gepositioneerd bij m'n squats, waardoor ik onontkoombaar mijn nek aan span en uiteindelijk gewoon last heb van m'n nek. En dit is bij 70 kg![]()
Gevoelsmatig is het alsof ik de bar met alleen m'n nek draag, volgens mij ligt de bar ook vnl op m'n traps en niet op m'n delts, dat lukt ook niet/nauwelijks. Als ik de bar teveel naar beneden laat gaan forceer ik m'n rug teveel, gaat krom staan en krijg last van m'n armen. Het lijkt ook wel alsof m'n traps verder ontwikkeld zijn dan m'n delts.
[ afbeelding ]
Ik hanteer als je afgaat op dit plaatje duidelijk een high bar position, maar dit geeft teveel last.
Toch 3 x 5 gedaan, daarna standing calf raises gedaan, vermoedelijk iets te zwaar want toen ik klaar was werd ik zo licht in m'n hoofd dat m'n zicht zich nauwelijks meer scherp kon stellen en ik lichtvlekken begon te zien. Hier de hele training in mindere mate last van gehad, voel me nu nog steeds licht in m'n hoofd.
Leg day
Dit is te proberen denk ik. Maar hoe zou het kunnen komen dat ik zo'n last krijg van m'n nek als ik een high bar squat doe? Ik probeer heel bewust m'n nek te ontspannen, maar biedt allemaal geen soelaas. Ik vraag me af of m'n form uberhaupt wel goed is, tijd voor een filmpje.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Low bar is een kwestie van je rug musculatuur aanspannen door je schouders naar achter te trekken. Alsof je iets tussen je schouderbladen wil klemmen. Dan komt de rear delt vanzelf naar 'boven', zodat je de bar daar op kan leggen. Als je last hebt van je armen kan het liggen aan inflexibiliteit. Probeer eens shoulder dislocators en doorway stretches de volgende keer voordat je begint. Misschien helpt het. Krom staan is nogal lastig als je de bar lager legt aangezien je de bovenrug juist naar 'achter' moet halen wat een extensie faciliteert in je rug.
Ademhaling is goed, dat weet ik zeker, ook bij de standing calf raises. Ik hield een vervelend gevoel over aan dat squatten dus legde daar de relatie mee. Heb eigenlijk nooit echt problemen met ademhalen en/of licht worden in het hoofd, hoogstens bij een lekker zware deadlift, maar dan is het lang niet zo erg als vandaag. Bij high rep oefeningen al helemaal nooit.quote:Het licht worden in je hoofd kan ook een ademhalingsprobleem zijn (zuurstof tekort). Tijdens squat, deadlift en press bewegingen is het noodzakelijk om de valsalva maneauvre uit te voeren (je kan niet zonder). Maar op hoge reps wat ik verwacht bij calf raises is het handig om meer op je ademhaling te letten. Hou je adem niet de hele tijd in bij high rep oefeningen.
wat betreft je lichthoofd gevoel ...:je moet niet alles overdenken, dit hoort er allemaal bijquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dit is te proberen denk ik. Maar hoe zou het kunnen komen dat ik zo'n last krijg van m'n nek als ik een high bar squat doe? Ik probeer heel bewust m'n nek te ontspannen, maar biedt allemaal geen soelaas. Ik vraag me af of m'n form uberhaupt wel goed is, tijd voor een filmpje.
[..]
Ademhaling is goed, dat weet ik zeker, ook bij de standing calf raises. Ik hield een vervelend gevoel over aan dat squatten dus legde daar de relatie mee. Heb eigenlijk nooit echt problemen met ademhalen en/of licht worden in het hoofd, hoogstens bij een lekker zware deadlift, maar dan is het lang niet zo erg als vandaag. Bij high rep oefeningen al helemaal nooit.
Toen ik ook klaar was met trainen en naar huis liep heb ik de hele weg nog last gehad van dit lichte gevoel, buiten op straat tijdens het lopen ging ook ineens m'n rechterarm tintelen voor een seconde of 30, alsof die sliep. Voelde me een beetje alsof je in een achtbaan bent geweest waar je een beetje niet-goed van bent geworden.
De stang drukt op de spier. Wat denk je dat er gebeurt als er op wordt gedrukt. Ontspant hij dan of spant hij aan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dit is te proberen denk ik. Maar hoe zou het kunnen komen dat ik zo'n last krijg van m'n nek als ik een high bar squat doe? Ik probeer heel bewust m'n nek te ontspannen, maar biedt allemaal geen soelaas. Ik vraag me af of m'n form uberhaupt wel goed is, tijd voor een filmpje.
Tintelingen en zwaar gevoel in de arm duidt op een zuurstoftekort door de beknelde doorbloeding of een beknelde zenuw. Dit gaat vanzelf wel weer over. Maar probeer sowieso een goede plaats te vinden voor je squats. High bar of low bar maakt niet uit, maar voer ze vaker uit en het wordt vanzelf stabieler en comfortabeler.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef no1uknow het volgende:
Toen ik ook klaar was met trainen en naar huis liep heb ik de hele weg nog last gehad van dit lichte gevoel, buiten op straat tijdens het lopen ging ook ineens m'n rechterarm tintelen voor een seconde of 30, alsof die sliep. Voelde me een beetje alsof je in een achtbaan bent geweest waar je een beetje niet-goed van bent geworden.
Zover was ik ook, maar een gespannen spier en langere tijd pijn/last van nek zijn nog twee verschillende dingenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:56 schreef Verbosity het volgende:
De stang drukt op de spier. Wat denk je dat er gebeurt als er op wordt gedrukt. Ontspant hij dan of spant hij aan?
Ik heb 3 maanden SL gedaan, met 3 keer per week squats. Ging ook goed altijd, totdat ik boven de 60 kg probeerde te komen. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken.quote:Tintelingen en zwaar gevoel in de arm duidt op een zuurstoftekort door de beknelde doorbloeding of een beknelde zenuw. Dit gaat vanzelf wel weer over. Maar probeer sowieso een goede plaats te vinden voor je squats. High bar of low bar maakt niet uit, maar voer ze vaker uit en het wordt vanzelf stabieler en comfortabeler.
Dan hoor je er gewend aan te raken na 3 maand, misschien toch iets verkeerd met bar placement.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:59 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zover was ik ook, maar een gespannen spier en langere tijd pijn/last van nek zijn nog twee verschillende dingen
[..]
Ik heb 3 maanden SL gedaan, met 3 keer per week squats. Ging ook goed altijd, totdat ik boven de 60 kg probeerde te komen. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken.Bedankt voor je tips.
Mijn vermoeden ja. Ik moet ook maar is een van de brede mannen hier in de gym aanspreken en vragen of iemand mee wilt kijken, heb alleen nog nooit iemand zien squatten, er loopt 1 oudere man rond waarvan ik ooit heb opgevangen dat hij geen benen meer traint, heb alleen geen idee waarom.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan hoor je er gewend aan te raken na 3 maand, misschien toch iets verkeerd met bar placement.
Gewoon proefles vragen bij Kneets (aannemend dat je in Den Haag woont)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mijn vermoeden ja. Ik moet ook maar is een van de brede mannen hier in de gym aanspreken en vragen of iemand mee wilt kijken, heb alleen nog nooit iemand zien squatten, er loopt 1 oudere man rond waarvan ik ooit heb opgevangen dat hij geen benen meer traint, heb alleen geen idee waarom.
Kneets beetje goede gym voor DL, SQ, OHP? Moet hier echt weg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewoon proefles vragen bij Kneets (aannemend dat je in Den Haag woont)
Volgens mij trainen er een paar van dit topic bij Kneets. Een proefles kan altijd hequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Kneets beetje goede gym voor DL, SQ, OHP? Moet hier echt weg.
BTFFTM is niet slecht. Alleen een hoop info is gedateerd (6 maaltijden per dag enz).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:30 schreef Verbosity het volgende:
Zit nu Burn the fat, feed the muscle te lezen. Maar het gaat nergens de diepte in, en gaat vooral om motiveren. Is dit het hele boek door zo of wordt het op een punt interessanter? Anders laat ik hem links liggen als het 300+ pagina's aan info is die ik al weet of me 'moet' motiveren.
Dat zou kunnen, het is wel een half uur reizen, anders had ik daar allang getraind. Krijg je er dan ook begeleiding bij? Bij die proefles?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewoon proefles vragen bij Kneets (aannemend dat je in Den Haag woont)
Fijn kort artikelquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:13 schreef dreamerbulk het volgende:
voor deadlift, dit artikel, meer heb je eigenlijk niet nodig
http://articles.elitefts.(...)hat-changed-my-life/
Kneets niet kennenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Kneets beetje goede gym voor DL, SQ, OHP? Moet hier echt weg.
Waarom is 6 maaltijden per dag achterhaald?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BTFFTM is niet slecht. Alleen een hoop info is gedateerd (6 maaltijden per dag enz).
De mijne met dumbbells van 75 kgquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kneets niet kennenKneets is een van de bekendste hardcoregyms in Nederland. Als IFBB pro's Nederland aandoen trainen ze ook vaak bij Kneets.
Overigens zit er nog een goede gym in Den Haag. Ik weet alleen niet meer welke.
Omdat maaltijdfrequentie niet uit maakt? Komt redelijk vaak voorbij in deze thread.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom is 6 maaltijden per dag achterhaald?
Het veelgehoorde argument voor 6 maaltijden per dag dat het je metabolisme 'op gang houdt' is achterhaald, 6 maaltijden lijken me best prettig als je 3500/4000 kcals per dag naar binnen moet werken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Omdat maaltijdfrequentie niet uit maakt? Komt redelijk vaak voorbij in deze thread.
Dat was inderdaad de foute gedacht achter deze mythe. Het is echter gebleken dat TEF (thermic effect of food) afhankelijk is van je calorie inname, dus het maakt daarvoor weinig uit of je nu alles in een keer eet of verspreid over de dag (bij identieke calorie inname).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het veelgehoorde argument voor 6 maaltijden per dag dat het je metabolisme 'op gang houdt' is achterhaald, 6 maaltijden lijken me best prettig als je 3500/4000 kcals per dag naar binnen moet werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |