Want jij was meteen een pro toen je begon, perfecte form, techniek etc? Ipv ze noobs te noemen kun je ze natuurlijk ook gewoon even helpen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:21 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik voel me altijd godlike als iedereen zit te staren terwijl ik squat of deadlift. Hebben jullie ook wel is dat noobs je na gaan doen? Dat je bijv. skullcrushers doet, en 5 min daarna probeert één of andere noob dan ook skullcrushers te doen met gare form wss omdat hij het nog nooit gedaan heb
ja heheh. gebeurt wel ja.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:21 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik voel me altijd godlike als iedereen zit te staren terwijl ik squat of deadlift. Hebben jullie ook wel is dat noobs je na gaan doen? Dat je bijv. skullcrushers doet, en 5 min daarna probeert één of andere noob dan ook skullcrushers te doen met gare form wss omdat hij het nog nooit gedaan heb
Jij gaat zomaar naar iedereen toe lopen om ongevraagd form te corrigeren?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Want jij was meteen een pro toen je begon, perfecte form, techniek etc? Ipv ze noobs te noemen kun je ze natuurlijk ook gewoon even helpen.
Ik doel niet op de verkeerde form, maar meer op dat ze je na gaan doen nadat ze je een oefening hebben zien doen. Ik begon ook als noob ja, maar ik ben niet zomaar oefeningen na gaan doen die ik andere zag doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Want jij was meteen een pro toen je begon, perfecte form, techniek etc? Ipv ze noobs te noemen kun je ze natuurlijk ook gewoon even helpen.
Ik zelf heb bij aanvang een paar keer tips gekregen zodat ik de oefening ook correct uitvoerde, in weet zeker dat in mijn sportschool 99% van de mensen het geen probleem vind als je ze helpt bij het correct uitvoeren van een oefening. Maar goed jij vind het meer ongevraagd form corrigeren...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:41 schreef Beach het volgende:
[..]
Jij gaat zomaar naar iedereen toe lopen om ongevraagd form te corrigeren?
Volgens mij maakt het weinig uit of je van schema veranderd of zo door blijft gaan. Je kunt altijd wat meer gaan eten als je teveel af valt en kracht verliest, maar dat wordt m.i. altijd overdreven. Je lichaam zal alleen flink spieren gaan afbreken als het echt noodzakelijk is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:23 schreef star_gazer het volgende:
Is het trouwens gevaarlijk (als in je verliest gainszzz) om in de cut van programma te veranderen? Ik heb qua SS mijn voorlopige doel bereikt (3x5x100kg squat), maar heb wel het gevoel dat ik mezelf iedere training weer helemaal gaar train. Nu heb ik niets tegen zwaar trainen, maar ik heb wel het gevoel dat ik in een calorie tekort teveel van mijn lichaam ga vragen.
Misschien overstappen op 5/3/1?
Ik ook, was ook erg blij met de tips. Moet wel zeggen dat ik de meesten die boven(krachttraining) komen wel ken.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zelf heb bij aanvang een paar keer tips gekregen zodat ik de oefening ook correct uitvoerde, in weet zeker dat in mijn sportschool 99% van de mensen het geen probleem vind als je ze helpt bij het correct uitvoeren van een oefening. Maar goed jij vind het meer ongevraagd form corrigeren...
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:48 schreef Sapstengel het volgende:
- Het aantal herhalingen verhogen, van 3x5x25 naar 3x6x25 naar 3x7x25 enz. Als je 7-8 reps haalt met 25 moet je ook wel 5 reps met 30 kunnen doen.
Da's misschien nog wel de beste/makkelijkste optie inderdaad. Komende weken eens aankijken hoe dat gaat, thanks.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:53 schreef Snakey het volgende:
Ik heb de OHP tot 60 kilo telkens met 5 kilo verhoogd. Dus bv met 50 kilo doorgetraind tot ik 8 - 10x 50 deed, en dan 5 kilo erbij.
Borst + biceps of tricepsquote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:54 schreef Smoofie het volgende:
Dus, ik wil mn split leg day houden en deadliften bij back day. Hoe zal ik mn schema eens indelen met 4way split.
DL en benendag combineert niet zo lekker inderdaad. Daarbij is het vaak onpraktisch met tijd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Borst + biceps of triceps
Schouders
Benen
Rug (incl deadlift) + biceps of triceps
Deadlift zou ik altijd bij back day doen. Zie mensen het wel eens doen bij benen, maar ik pak liever DL bij rug en bij benen gewoon je hamstrings goed pakken met o.a. stiff legged DL.
Gaat het goed met je schouder trouwens?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:57 schreef BigSmurf het volgende:
Da's misschien nog wel de beste/makkelijkste optie inderdaad. Komende weken eens aankijken hoe dat gaat, thanks.
Voorlopig gaat alles meer dan goed, beter dan verwacht *afkloppen*. Het rare is wel dat ik merk dat ik de BP heel voorzichtig moet opbouwen, terwijl met de OHP nergens iets van te merken is en ik daarmee voluit kan gaan. Alsof de klachten toch meer vanuit (de aanhechting van) m'n borstspier komen dan de schouder zelf, zoals de sportarts ook al zei. Shockwavetherapie heeft daar echter niet op geholpen, dus bouw nu gewoon heel rustig aan op, en we zien dan wel waar het schip strandt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gaat het goed met je schouder trouwens?
Ja, ik wil DL ook bij back day doen. Alleen zoals ik zei heb ik split leg days, dus quad focused en ham/glutes focused apart. En dan pak ik schouders bij quads en biceps bij hams/glutes. SLDL vind ik kut dus doe ik RDL, ja ik weet dat die wat minder je hams en glutes pakt, maar wel voldoende imo. Momenteel dus zo:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Borst + biceps of triceps
Schouders
Benen
Rug (incl deadlift) + biceps of triceps
Deadlift zou ik altijd bij back day doen. Zie mensen het wel eens doen bij benen, maar ik pak liever DL bij rug en bij benen gewoon je hamstrings goed pakken met o.a. stiff legged DL.
Dat deed ik ook ja, klopt. Deed maandag borst, dinsdag benen, donderdag schouders en vrijdag rug.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
DL en benendag combineert niet zo lekker inderdaad. Daarbij is het vaak onpraktisch met tijd.
Ik zou borst en schouders wat verder uit elkaar houden. BV: borst, rug, rust, schouders, benen. Anders belast je je schouders nogal.
Bij ons hebben we naaste de gebruikelijke "knijp-klemmen" ook dikker klemmen die de schijven op zijn plek kunnen houden. Deze klemmen wegen circa 1,5kg per stuk, als jullie die ook hebben kan je daar nog iets mee doen eventueel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:45 schreef BigSmurf het volgende:
Ze hebben in de gym waar ik zit geen 1,25 of 1kg plates, laagste zijn de 2,5kg. Nou is dat prima bij SS voor de deadlift, squat en BOR, maar stappen van 5 kilo op je OHP is te zot natuurlijk.
Aantal opties:
- Zelf twee 1,25kg plaatjes aanschaffen en altijd meenemen
- Opbouwen per setje, dus van 3x5x25 naar 2x5x25, 1x5x30 naar 1x5x25, 2x5x30 naar 3x5x30
- Aantal workouts op 25kg, dan in één keer de stap naar 30kg
Welke zou de voorkeur hebben bij jullie?
Overigens deadliften en squaten er flink wat gasten hier, goed voor je motivatie als er voor jou iemand 150 kilo van de vloer trekt en jij daarna 70 kilo doet (met aardige marge nog, maar toch).
Great.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Voorlopig gaat alles meer dan goed, beter dan verwacht *afkloppen*. Het rare is wel dat ik merk dat ik de BP heel voorzichtig moet opbouwen, terwijl met de OHP nergens iets van te merken is en ik daarmee voluit kan gaan. Alsof de klachten toch meer vanuit (de aanhechting van) m'n borstspier komen dan de schouder zelf, zoals de sportarts ook al zei. Shockwavetherapie heeft daar echter niet op geholpen, dus bouw nu gewoon heel rustig aan op, en we zien dan wel waar het schip strandt.
ik vind 2,5 kg eigenlijk al te veel, blijf zo lang hangen op een gewicht terwijl de andere lifts wel vooruit gaan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:53 schreef Snakey het volgende:
Ik heb de OHP tot 60 kilo telkens met 5 kilo verhoogd. Dus bv met 50 kilo doorgetraind tot ik 8 - 10x 50 deed, en dan 5 kilo erbij.
Techniek niet goed?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik vind 2,5 kg eigenlijk al te veel, blijf zo lang hangen op een gewicht terwijl de andere lifts wel vooruit gaan.
Gewoon doen man. Ik neem zelf 8x 0,5 KG plates mee, omdat mijn schouders poep zijn en ik niet van die grote sprongen kan maken met OHP.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:45 schreef BigSmurf het volgende:
Ze hebben in de gym waar ik zit geen 1,25 of 1kg plates, laagste zijn de 2,5kg. Nou is dat prima bij SS voor de deadlift, squat en BOR, maar stappen van 5 kilo op je OHP is te zot natuurlijk.
Aantal opties:
- Zelf twee 1,25kg plaatjes aanschaffen en altijd meenemen
- Opbouwen per setje, dus van 3x5x25 naar 2x5x25, 1x5x30 naar 1x5x25, 2x5x30 naar 3x5x30
- Aantal workouts op 25kg, dan in één keer de stap naar 30kg
Welke zou de voorkeur hebben bij jullie?
Overigens deadliften en squaten er flink wat gasten hier, goed voor je motivatie als er voor jou iemand 150 kilo van de vloer trekt en jij daarna 70 kilo doet (met aardige marge nog, maar toch).
Thanx voor de tip, heb het vanavond geprobeerd en merkte idd een verschil. Denk dat ik 'm erin ga houden.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:29 schreef star_gazer het volgende:
Beste tip ooit is trouwens om tijdens bijna iedere lift je hoofd naar achteren te 'schuiven' (onderkin maken, je nek invouwen zegmaar) en schuin naar beneden te kijken in plaats van naar voren. Ik heb nogal eens problemen met mijn nek, maar dit maakt echt een enorm verschil. Probleemloos 4x155 kilo gedeadlift zojuist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |