Geen idee, maar het klinkt geniaalquote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben zoek naar een oude aflevering van "Ik vertrek". Er was een keer een familie die naar Zuid-Afrika ging, en oma ging mee. Ze bleken toen vlak bij een fabriek (of iets anders herrie-achtigs) te zitten, maar daar gaat het mij niet om. Die vader was zo'n 'boer'nslimme' man die wel eens zou laten zien hoe je moest afdingen. Het resultaat van zijn handelsgeest was, dat hij aanbood meer te betalen voor de artikelen, en heel triomfantelijk reageerde toen de 'domme' winkelier er zo snel mee akkoord ging.
Ik heb op de Trossite gezocht, maar ik krijg ruim 550 hits, met o.a om de haverklap Nick en Simon![]()
Iemand nog enig idee wanneer dit werd uitgezonden en hoe ik het kan vinden? (ik typte "ik vertrek oma mee zuid-afrika")
Was een tokkiefamilie uit West-Brabant.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben zoek naar een oude aflevering van "Ik vertrek". Er was een keer een familie die naar Zuid-Afrika ging, en oma ging mee. Ze bleken toen vlak bij een fabriek (of iets anders herrie-achtigs) te zitten, maar daar gaat het mij niet om. Die vader was zo'n 'boer'nslimme' man die wel eens zou laten zien hoe je moest afdingen. Het resultaat van zijn handelsgeest was, dat hij aanbood meer te betalen voor de artikelen, en heel triomfantelijk reageerde toen de 'domme' winkelier er zo snel mee akkoord ging.
Ik heb op de Trossite gezocht, maar ik krijg ruim 550 hits, met o.a om de haverklap Nick en Simon![]()
Iemand nog enig idee wanneer dit werd uitgezonden en hoe ik het kan vinden? (ik typte "ik vertrek oma mee zuid-afrika")
Deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op woensdag 25 september 2013 19:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Deze?
http://www.tros.nl/index.php?id=2648#1448/5
(26 november 2009)
JAAAAA,quote:Op woensdag 25 september 2013 19:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Deze?
http://www.tros.nl/index.php?id=2648#1448/5
(26 november 2009)
Ik vertrek website en dan zoeken op 'Afrika'.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
JAAAAA,ik herkende die kop meteen weer. Dank x 10000
![]()
![]()
Hoe heb je dat zo snel gevonden????
aha, ik voerde dus teveel termen in omdat ik ook oma er bij sleepte. Kreeg ik daarom(vele malen) Nick en Simon???quote:Op woensdag 25 september 2013 20:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik vertrek website en dan zoeken op 'Afrika'.
Inmiddels de aflevering gezien. Wat een tof mens is die oma! Alleen jammer dat dat echtpaar dat weer moet compenseren.
Ik vond het vooral lomp om te zien hoe ze met hun personeel omgingen. Die Thomas, die hele weken volle dagen maakte, maar 107 euro per maand betalen en dat vonden ze eigenlijk nog teveel, echt walgelijk om zo met je personeel om te gaan. Verder hoort in de bingo ook terug te komen dat de mensen weggaan wegens de regeltjes in Nederland en dan vervolgens in het buitenland zeiken dat daar alles zo slecht geregeld is. (Al is dat misschien al een vakje.)quote:Op woensdag 25 september 2013 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
aha, ik voerde dus teveel termen in omdat ik ook oma er bij sleepte. Kreeg ik daarom(vele malen) Nick en Simon???
En hoe vond je het verder? Ik had ook medelijden met oma (en met hun kinderen), maar dat die hautaine mensen steeds het deksel op hun neus kregen was wel boontje komt om zijn loontje.
Is er ook een vakje "overvallen worden"? Of zouden ze dit maar verzonnen hebben?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:54 schreef Operc het volgende:
[..]
... Verder hoort in de bingo ook terug te komen dat de mensen weggaan wegens de regeltjes in Nederland en dan vervolgens in het buitenland zeiken dat daar alles zo slecht geregeld is. (Al is dat misschien al een vakje.)
Ze gingen er van uit dat als ze er een zouden pakken, de rest zou weten dat ze er niets moesten proberen. Misschien hebben ze juist het signaal afgegeven dat er wel wat te halen viel.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Is er ook een vakje "overvallen worden"? Of zouden ze dit maar verzonnen hebben?
Uvongo family struggling after losing life savings in hold-up
02 Feb 2011
Lloyd Burnard
A DUTCH family from Uvongo have revealed that they are battling to make ends meet after an armed robbery last month saw them lose their life savings of around R400 000. There have still been no arrests in the case.
http://www.witness.co.za/?showcontent&global%5B_id%5D=54860
2500 huur voor die locatie vond ik wel schappelijkquote:Op woensdag 25 september 2013 22:18 schreef funrider het volgende:
Al zou ik de gok zelf niet snel wagen met een huur van 2500 p/mnd + huur woning + overige lasten.
Ik heb ergens (kan het niet meer vinden) een beschrijving van hemzelf gelezen, een en al rampspoed, behalve die overval nog in afgrond stortende aanhangwagens vol spullen etc. etc. Daar staan zoveel stijl- en spelfouten in (begraafnissen) dat ik denk dat die universitaire graad verzonnen is. (Over haar PhD staat daar niets, alleen maar dat ze een talentvol en inmiddels succesvol schilder is...) Uit alles stijgt voor mij een geur van fantasie/in wanen leven op.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef Operc het volgende:
[..]
Ze gingen er van uit dat als ze er een zouden pakken, de rest zou weten dat ze er niets moesten proberen. Misschien hebben ze juist het signaal afgegeven dat er wel wat te halen viel.
EDIT: Lees nu de link pas. Best lomp gegaan allemaal.
Wel vrij onhandig om al hun geld in huis te bewaren. (En hebben die twee echt een PhD?!)
Misschien hebben ze gezegd dat ze hun P hebben gehaald en zag iemand het verschil niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 07:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb ergens (kan het niet meer vinden) een beschrijving van hemzelf gelezen, een en al rampspoed, behalve die overval nog in afgrond stortende aanhangwagens vol spullen etc. etc. Daar staan zoveel stijl- en spelfouten in (begraafnissen) dat ik denk dat die universitaire graad verzonnen is. (Over haar PhD staat daar niets, alleen maar dat ze een talentvol en inmiddels succesvol schilder is...) Uit alles stijgt voor mij een geur van fantasie/in wanen leven op.
quote:
quote:In Ik vertrek zijn Daan (59) en Clasien (60) van Driel het wisselvallige weer in Nederland beu. Ze stoppen hun spaargeld in het verbouwen van een oude villa in Frankrijk, waar ze hun eigen bed and breakfast van willen maken.
Daan en Clasien kopen een huis in het zuidelijke plaatsje Montélimar. Zo zonnig als ze hun leven daar voorstelden, wordt het echter niet. De gekochte villa is behoorlijk vervallen. Het pand moet in de oorspronkelijke staat worden teruggebracht en verbouwd tot een luxe chambre d'hotes (Frans voor bed and breakfast). Dat gaat niet van een leien dakje.
Zelf aan de slag
Daan wil vooral niet te hard werken en huurt een aannemer in. Die meldt dat de verbouwing meer werk is dan voorzien. Om te zorgen dat niet al het spaargeld op gaat, moet Daan toch zelf aan de slag.
Zorgen
Het verhaal van de familie Van Driel toont aan dat emigreren de nodige voeten in aarde heeft. Daan en Clasien geven veel op voor hun verhuizing. Daan had een goede baan in de ICT-sector. Zijn vrouw verdiende een leuk salaris als importeur van een zonnebrillenmerk. Nu is hun geld bijna op en werkt Daan zeven dagen in de week om alles volgens planning af te krijgen. Clasien maakt zich grote zorgen om zijn gezondheid, want zoveel fysieke arbeid is haar man niet gewend. De grote vraag is of ze hun vakantiehuis op tijd afkrijgen?
Ik had het stukje van tvgids.nl geen idee waar zij het verder weer vandaan halen. Al klopt dat laatste met dat hij een goede baan had in de ICT-sector wel, alleen doen ze het zo net lijken alsof hij die baan ook heeft opgegeven en dat is niet het geval.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
Op de TROS-site staat dit:
"300 dagen zon, dat is de reden voor Daan (59) en Clasien (60) van Driel om naar Frankrijk te vertrekken. Daan heeft jarenlang een goede baan in de ICT gehad en Clasien runde een winstgevend bedrijf in zonnebrillen. Als Daan met een oprotpremie op straat wordt gezet besluiten ze van het geld een grote stadsvilla in het Zuid-Franse nougatstadje Montélimar te kopen.
De 19e eeuwse villa moet worden omgetoverd tot een luxe en exclusieve chambres d’hotes , maar..het moet allemaal niet teveel op werk gaan lijken! Samen met hun hondje Tiamo verlaten ze het Brabantse Andel en vertrekken ze richting de zon.
Daan heeft een strakke planning gemaakt waarin hij vooral zelf niet teveel wil gaan doen. Maar dan lijkt de planning in gevaar te komen en het geld vliegt er met bakken tegelijk uit. Dus besluit hij zelf ook maar de handen uit de mouwen te steken en hij werkt zeven dagen per week keihard door. Terwijl Clasien zich grote zorgen maakt over de gezondheid van haar man, zet Daan alles op alles om het hele huis voor de opening af te krijgen."
Dat wringt een beetje met "Het verhaal van de familie Van Driel toont aan dat emigreren de nodige voeten in aarde heeft. Daan en Clasien geven veel op voor hun verhuizing. Daan had een goede baan in de ICT-sector." Als hij al met een oprotpremie op straat is gezet, heeft hij niet zijn baan opgegeven, maar was hij hem al kwijt.
Terecht, maar dan moet je wel echt naar het zuiden gaan, ik weet niet waar zij gaan zitten.quote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:16 schreef alors het volgende:
[..]
Terecht, maar dan moet je wel echt naar het zuiden gaan, ik weet niet waar zij gaan zitten.
Het is gewoon werken wat je moet doen, alsof je heel de dag in de zon kan zitten.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:16 schreef alors het volgende:
[..]
Terecht, maar dan moet je wel echt naar het zuiden gaan, ik weet niet waar zij gaan zitten.
hij hoopt van wel.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is gewoon werken wat je moet doen, alsof je heel de dag in de zon kan zitten.
Maar wel lekker eten met een wijntje erbij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:19 schreef alors het volgende:
Hahah dit gaat heerlijk worden, mensen die weinig écht gewerkt hebben, zichzelf overschatten en zo weinig mogelijk willen werken.
Ze doen vooral alsofquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:17 schreef Karina het volgende:
het zijn wel een beetje kakkerds, vooral zij.
Zij had een eigen bedrijf, zal best hard gewerkt hebben dan toch?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:19 schreef alors het volgende:
Hahah dit gaat heerlijk worden, mensen die weinig écht gewerkt hebben, zichzelf overschatten en zo weinig mogelijk willen werken.
Oh dat heb ik even gemist. Maar volgens mij is zij ook wel de werker van het stel, die vent is liever lui dan moe.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:20 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Zij had een eigen bedrijf, zal best hard gewerkt hebben dan toch?
Een goede IT'er is dat ookquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:21 schreef alors het volgende:
[..]
Oh dat heb ik even gemist. Maar volgens mij is zij ook wel de werker van het stel, die vent is liever lui dan moe.
Maar niet met de handjesquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:20 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Zij had een eigen bedrijf, zal best hard gewerkt hebben dan toch?
Dit ja. Doodnormale mensen uit gewone families die toevallig goede zaken hebben gedaan. Geen kakkers.quote:
zij had een zonnebrillenbedrijf ofzo. Hij werkt al vier jaar niet meer fulltime.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:21 schreef alors het volgende:
[..]
Oh dat heb ik even gemist. Maar volgens mij is zij ook wel de werker van het stel, die vent is liever lui dan moe.
De laatste 4 jaar, daarvoor IT.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij was geen echte IT'er maar zat op de administratie en pakte dozen in
bij het bedrijf van z'n vrouw welquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij was geen echte IT'er maar zat op de administratie en pakte dozen in
In korte broek en met korte mouwen?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:24 schreef Jula123 het volgende:
Eind september, hele dag buiten gezeten hier.
Korte mouwen ja, zelfs nog parasol opgezet.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:25 schreef alors het volgende:
[..]
In korte broek en met korte mouwen?
Ik zag een beetje vaag grasveldje?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Net aangelegd door de tuinarchitect
Was het ook.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zag een beetje vaag grasveldje?
En zijn jaguar?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Een oude Mercedes cabrio is eckt voor tokkies
Volgens het voorstukje wordt het beter!quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:29 schreef Karina het volgende:
Ja dit gaat te goed, een bouwbegeleider met ervaring in Frankrijk, dat kan niet he?
Idd, dit is niet volgens de regels.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:29 schreef Karina het volgende:
Ja dit gaat te goed, een bouwbegeleider met ervaring in Frankrijk, dat kan niet he?
en hij weet wat 'ie wilquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:29 schreef Karina het volgende:
Wel die Mercedessen inderdaadquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen idee, die zie ik nooit in Floradorrup
te goed... Hij kan het moeilijk uit handen geven. Ook wel leukquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:30 schreef xzaz het volgende:
Shit, hij weet hoe die het moet aanpakken.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu hopen op een inspectie van de Franse Monumentenzorg ofzo
Lees; we zijn over het budget.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
budgetaire problemen??? ze lijken me stinkend rijk
Hij vindt het niet meer loikquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:34 schreef Karina het volgende:
Oe je ziet al dat hij een aardig mager koppie krijgt.
Nou ja als je over je budget gaat dan is het geld snel weg hoorquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
budgetaire problemen??? ze lijken me stinkend rijk
quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:35 schreef snellejelle het volgende:
Wat een enorme kamers, mooi hoor
Lekkage wel.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Lek dak, staat dat op de bingokaart?
Zelfs dat is goed geregeldquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
ze hebben al een Frans kenteken
geen geld... Och, budget wordt wat krapper, volgens mij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:37 schreef StephanL het volgende:
Geen geld en dan een Jaguar rijden
Keeping up appearancesquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:37 schreef StephanL het volgende:
Nooit gezegd, budgettaire problemen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:37 schreef StephanL het volgende:
Alsof zo'n hok duur is.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:37 schreef StephanL het volgende:
Ik bedoel, geen geld voor een dak, maar wel een dure auto blijven rijdenquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:39 schreef snellejelle het volgende:
[..]
geen geld... Och, budget wordt wat krapper, volgens mij.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:39 schreef Jester65 het volgende:
Om nu te zeggen: wat een sympathiek stel... Nee.
Tsja, prioriteiten hèquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik bedoel, geen geld voor een dak, maar wel een dure auto blijven rijden
Ik weet niet wat wegenbelasting etc. daar kost, misschien is dat goedkoper daar? Dan maakt het niet zoveel uit, die auto heb je toch al.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik bedoel, geen geld voor een dak, maar wel een dure auto blijven rijden
En ze schrijven enorm af, een XJ van een paar jaar oud hoeft niet meer zo veel te kosten.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wegenbelasting etc. daar kost, misschien is dat goedkoper daar? Dan maakt het niet zoveel uit, die auto heb je toch al.
maar het is een mooi huis, van binnen en van buiten.... die tegelsquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:41 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik vind ze kil en niet gezellig
ik vind ze professioneel, amateurs zijn er al genoeg in het toerismequote:Op zaterdag 28 september 2013 21:41 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik vind ze kil en niet gezellig
Doet me denken aan die man en vrouw in Zwitersland en pannekkoekenhuis. Man wat was dat naarquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Tijd voor een brandje of een ziekenhuisbezoekje![]()
Dat was erg verschrikkelijk, kindjes ook nogquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Doet me denken aan die man en vrouw in Zwitersland en pannekkoekenhuis. Man wat was dat naar
Doen wij ook altijd tekenen op muren die geschilderd / behangt worden. Echt leuk, sommige huizen hebben complete logboeken op de muren.quote:
Doe ik bij iedere klus hier in huis waar iets afgedekt wordt!quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
Doen wij ook altijd tekenen op muren die geschilderd / behangt worden. Echt leuk, sommige huizen hebben complete logboeken op de muren.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Afvallen lukt altijd wel.
Volgend jaar Obese meets Ik Vertrek?
Haha ja inderdaad. 25 kilo huppekee eraf.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Afvallen lukt altijd wel.
Volgend jaar Obese meets Ik Vertrek?
Hij had het meeste geld verdiendquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:47 schreef Rickario het volgende:
[..]
Toen het net begon dacht ik dat het een sulletje was die teerde op het geld van z'n vrouw.
behangen is kut, de muren zijn rond, maar het zit er nu op, dus kus maar mijn kont.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
behangen is niet zijn hobby... maar hij KAN het wel!
Na een paar maand knettert z'n huis onder z'n voeten wegquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:53 schreef WammesWaggel het volgende:
ElektrischeJean laat nog wel van zich horen? Fikkie stoken ofzo?
Hij zegt ook pedantquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Johan Derksen is jaloers op die schoenen
Het valt mij allemaal nog mee eerlijkgezegdquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:54 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ja. En daar dus 1 overheen gegaan.
En dat was nog exclusief de aanschafkosten he...quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:54 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ja. En daar dus 1 overheen gegaan.
En zo hoort het ook, en dan terug naar Holland en dan in een stacaravan gaan wonenquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:53 schreef Rickario het volgende:
[..]
Na een paar maand knettert z'n huis onder z'n voeten weg
klopt!quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:55 schreef alors het volgende:
[..]
En dat was nog exclusief de aanschafkosten he...
welnee, ze willen helemaal niet gevonden worden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
hebben ze ook een website???
Duiken onder voor de belastingdienstquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
welnee, ze willen helemaal niet gevonden worden.
Lijken me juist geweldige gastheer en gastvrouwquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:56 schreef zeebeschuit het volgende:
Zou me er niet zo welkom voelen als je ze hoort praten.
Dat is toch normaal in Frankrijk? Onbeschoft personeel in de horeca?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:56 schreef zeebeschuit het volgende:
Zou me er niet zo welkom voelen als je ze hoort praten.
quote:
3370 personen zijn deze bed and breakfast aan het bekijken.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:59 schreef snellejelle het volgende:
Inmiddels willen ze toch wel gasten..
http://www.booking.com/hotel/fr/villa-magnolia-parc.nl.html
het ik vertrek effectquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
3370 personen zijn deze bed and breakfast aan het bekijken.
met al die afleveringen waarin alles fout gaat, ontneem je iedereen de moed om "Ik" te "vertrek"ken, daarom misschien nu al twee succesnummers?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:57 schreef xzaz het volgende:
Wat een kast, saaie aflevering alles ging goed.
De foto's zijn wel slecht zegquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:59 schreef snellejelle het volgende:
Snap het ook niet helemaal. Knap staaltje werk, maar waarom zo veel tijd en energie stoppen in kast van een pand als je voor hetzelfde geld wat kleiner (en mooier) kan wonen en net zo veel van kan genieten (zeker omdat ze ook niet echt van plan zijn om fulltime een B&B te runnen).quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:01 schreef DSVM het volgende:
Waarom niet gewoon een iets minder duur kasteel kopen, dat bespaart je dan gewoon al dat werk voor een B&B ,dat geld kun je dan weer uitgeven om ervan te genieten. Nu moet je nu voor gasten klaar staan enzo
Maar die tuin is errug groot, dus het pand zelf ligt er niet vlak naast. En die spoorlijn wordt vast niet zo intensief gebruikt als de spoorlijnen in Nederland.quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:11 schreef Yaku het volgende:
[..]
Snap het ook niet helemaal. Knap staaltje werk, maar waarom zo veel tijd en energie stoppen in kast van een pand als je voor hetzelfde geld wat kleiner (en mooier) kan wonen en net zo veel van kan genieten (zeker omdat ze ook niet echt van plan zijn om fulltime een B&B te runnen).
Niet alleen dat, maar het pand ligt PAL naast de spoorlijn. De trein staat bijna in de tuin...
Mweh, gaat te goed.quote:
Die met die homo, zijn pottenvrouw en hun zoete kidsquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:08 schreef Mylene het volgende:
Ik herinner mij 2 homo's die ook een kasteel hadden gekocht in Frankrijk. Dat was pas een leuke aflevering.
Wat mij betreft niet. Ik vind dit programma vooral leuk wanneer mensen het avontuur aangaan en met een beperkt budget iets proberen op te zetten.quote:
En dit inderdaad.quote:Op zondag 29 september 2013 01:17 schreef Adrie072 het volgende:
Nou dat laatste is misschien wat erg cru, maar ik heb het ook geprobeerd om sympathie voor deze mensen op te wekken. Niet gelukt.
Goedkoopste overnachting 150 euri..?! Dat vind ik geen B&B prijzen meer.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:59 schreef snellejelle het volgende:
Inderdaad, ik kan meestal nog wel enige sympathie opbrengen voor de minder leuke kandidaten, maar deze mensen waren wel erg hautain.quote:Op zondag 29 september 2013 08:56 schreef Snoopyfrl het volgende:
Vond ze trouwens niet leuk, hoe vaak hebben ze tussen neus en lippen door wel niet verteld dat ze dit van hun spaargeld deden..
quote:Op zondag 29 september 2013 01:17 schreef Adrie072 het volgende:
Nou dat laatste is misschien wat erg cru, maar ik heb het ook geprobeerd om sympathie voor deze mensen op te wekken. Niet gelukt.
Wel een prachtig pand overigens!
Man man man. De jaloezie spat er wel van af. Als je geld hebt ben je direct een slecht mensquote:Op zondag 29 september 2013 08:56 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Goedkoopste overnachting 150 euri..?! Dat vind ik geen B&B prijzen meer.
Vond ze trouwens niet leuk, hoe vaak hebben ze tussen neus en lippen door wel niet verteld dat ze dit van hun spaargeld deden..
Ook leuk, bij iedere kamer: 'laatste kans, nog maar 1 beschikbaar' Ja duh.. ze hebben overal maar één kamer van ;-)
Dit is wel een top-post. Zeker werkloos thuiszittend?quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:04 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
Vreselijk stel. Narcistische man.
Het zou goed zijn als deze man alles verliest en eens ontdekt welke kant het leven ook kan hebben. Ik denk dat hij ook weinig over heeft voor de medemens. Dit soort types komen in de hel, dat kan niet missen.
Ja die waren helemaal erg, dat waren hufters eersteklasquote:Op zondag 29 september 2013 09:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kan meestal nog wel enige sympathie opbrengen voor de minder leuke kandidaten, maar deze mensen waren wel erg hautain.
Er is overigens eens een aflevering geweest met mensen die naar Zuid-Afrika gingen, en dachten daar de neo-koloniale slavendrijver uit te kunnen hangen. Die waren helemaal verschrikkelijk.
Wat dat betreft vielen deze mensen nog wel mee.
Jaloers? Nee voor geen meter, zou echt voor geen goud met ze willen ruilen. Oh ja ze werken er hard voor, daar heb ik respect voor. Maar ik vond ze wel degelijk pochen met hun geld. Het zijn gewoon mijn types niet en wij zullen er dan ook niet snel overnachten. Maar goed dat niet iedereen gelijk is, ik vond het gewoon geen sympathiek stel. Wel hardwerkende mensen die wisten hoe ze het wilden hebben.quote:Op zondag 29 september 2013 09:44 schreef Rickario het volgende:
[..]
[..]
[..]
Man man man. De jaloezie spat er wel van af. Als je geld hebt ben je direct een slecht mens
Ze hebben er gewoon hard voor gewerkt en geen kinderen hebben scheelt ook nogal. Juist respect voor deze mensen. Juist heerlijk dat ze er zo open in waren. Vond ze absoluut niet pochen met hun geld.
joh, misschien hebben ze in die zes maanden vier keer (op verzoek?) gezegd dat ze het van hun spaargeld deden en worden die vier bewust erin gemonteerd. Door het productieteam wordt er natuurlijk ook wel een personage neergezet, anders zouden er weer minder mensen kijken...quote:Op zondag 29 september 2013 08:56 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Goedkoopste overnachting 150 euri..?! Dat vind ik geen B&B prijzen meer.
Ook leuk, bij iedere kamer: 'laatste kans, nog maar 1 beschikbaar' Ja duh.. ze hebben overal maar één kamer van ;-)
Ja, ik herinner me die aflevering nog goed. Mensen die ontslagen werden omdat ze niet hard genoeg werkte, een huishoudsters die ontslagen zou worden als ze een koekje zou eten etc.quote:Op zondag 29 september 2013 09:44 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Ja die waren helemaal erg, dat waren hufters eersteklas
Waarom zouden ze dat doen? Hier wordt het toch juist minder leuk van? Het haalt de 'spanning' uit het programma.quote:Op zondag 29 september 2013 09:51 schreef snellejelle het volgende:
[..]
joh, misschien hebben ze in die zes maanden vier keer (op verzoek?) gezegd dat ze het van hun spaargeld deden en worden die vier bewust erin gemonteerd. Door het productieteam wordt er natuurlijk ook wel een personage neergezet, anders zouden er weer minder mensen kijken...
Ik weet niet of ik moet lachen of huilenquote:Op zaterdag 28 september 2013 23:04 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
Vreselijk stel. Narcistische man.
Het zou goed zijn als deze man alles verliest en eens ontdekt welke kant het leven ook kan hebben. Ik denk dat hij ook weinig over heeft voor de medemens. Dit soort types komen in de hel, dat kan niet missen.
Nice, weer wat verder wegquote:Op zondag 29 september 2013 09:59 schreef Snoopyfrl het volgende:
Volgende week belooft leuk te gaan worden.. op de bonnefooi naar Australië met je hele gezin:
Melkveehouder Han Reesink (54) heeft al jarenlang een boerderij in Drenthe, maar wordt gek van de regeltjes die het boerenleven in Nederland voor hem bijna onmogelijk maken. Hij loopt daarom al een hele tijd rond met het idee om naar Australië te emigreren, maar op zijn leeftijd is het geen optie meer in zijn eentje een nieuw bedrijf op te starten in Australië, zonder opvolger vertrekt hij niet.
Als blijkt dat zoon Erwin (19) ook boer wil worden en een leven in Australië wel ziet zitten, kan Han zijn geluk niet op. Ze gaan 'Down Under'! Naast zoon Erwin gaan ook zijn vrouw Anneke en hun twee kinderen Hanna (2) en Johan (1) mee. Dennis (21), de andere zoon uit zijn vorige huwelijk, moet Han met pijn in zijn hart achterlaten in Nederland.
Terwijl Han en Anneke zelden tot nooit buiten hun geliefde Drenthe kwamen, maken ze zich nu op voor een vertrek naar de andere kant van de wereld.... Op de bonnefooi, want een geschikte boerderij hebben ze nog steeds niet gevonden.
De verwachting is dat het sneller zal gaan als ze eenmaal in Australië zijn. Maar dat valt tegen. Na maanden zoeken is er nog steeds geen boerderij gevonden. En de tijd begint te dringen want buiten het feit dat ze dolgraag weer aan de slag willen, moet er ook geld in het laatje gaan komen.
Neem mijn post met een korrel zout.quote:Op zondag 29 september 2013 16:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen![]()
![]()
!
Kom maar van dat witte paard af, mafkees.
Je moet zo'n man gewn leiding geven over MBOers met een minderwaardigheidscomplex maar ik denk dat hij het in de IT goed zou kunnen doenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:58 schreef FoXje het volgende:
Ik vond die vent juist een enorme eikel, wat een air. Kan me niet voorstellen dat hij een goede manager was.
Uhm, ok.quote:Op maandag 30 september 2013 08:20 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
[..]
Die man doet me gewoon denken aan Scrooge.
nee natuulijk niet, open deurrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:04 schreef Ludd het volgende:
Nog geen boerderij gevonden? Hoe goed hebben ze zich dan voorbereid? Hebben ze zich überhaupt wel verdiept in de mogelijkheden aldaar?
Hoezo slaaf? Dat je niet vrij kunt nemen betekent niet dat je niet vrijer kunt zijn dan de gemiddelde mens in loondienst.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:06 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zijn boeren hé me opa en oma waren in 30 jaar maar 1 keer op vakantie geweest.. je moet 7 dagen per week melken 2 keer per dag.. soort slaaf van jezelf
Ja dat wordt een topaflevering denk ikquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:04 schreef Ludd het volgende:
Nog geen boerderij gevonden? Hoe goed hebben ze zich dan voorbereid? Hebben ze zich überhaupt wel verdiept in de mogelijkheden aldaar? Nou ja, we gaan het zien.![]()
En de Engelse taal een obstakel?Dat dat in 2013 nog kan.
Het klinkt wel als iets met potentie jaquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat wordt een topaflevering denk ik
Wat mij verbaast is dat ze naar Australie kunnen emigreren: ik had het idee dat Australie vrij streng was met betrekking tot immigranten. Dat je daar echt niet zomaar naar toe kunt, maar misschien is daar inmiddels een tekort aan boeren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het klinkt wel als iets met potentie jaIk ben ook wel benieuwd hoe het met de regelgeving in Australië zit, want regelgeving in Nederland is blijkbaar hun motivatie voor vertrek.
Ik heb al meerdere afleveringen van ik vertrek gezien waar de mensen Nederland "ontvluchtten" vanwege regeldruk. Vervolgens kwamen ze dan ergens in de middle of nowhere waar de lokale burgemeester voor echt alles toestemming moest geven.
Inderdaad, ze werken toch met een puntensysteem, waarbij je oa punten krijgt voor opleiding, leeftijd en werk(ervaring). Maar misschien zoeken ze inderdaad wel boeren daar.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat ze naar Australie kunnen emigreren: ik had het idee dat Australie vrij streng was met betrekking tot immigranten. Dat je daar echt niet zomaar naar toe kunt, maar misschien is daar inmiddels een tekort aan boeren.
Ja de regels zijn in heel veel landen streng en vaak duurt alles nog veel langer ook.
nou ja je bent wel vrij zolang je maar de koeien melkt.. het is gewoon anders.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo slaaf? Dat je niet vrij kunt nemen betekent niet dat je niet vrijer kunt zijn dan de gemiddelde mens in loondienst.
Als je een zak geld (b.v. > ¤500.000) mee kunt brengen om te investeren dan zullen de regels wel wat soepeler zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat ze naar Australie kunnen emigreren: ik had het idee dat Australie vrij streng was met betrekking tot immigranten. Dat je daar echt niet zomaar naar toe kunt, maar misschien is daar inmiddels een tekort aan boeren.
Ja de regels zijn in heel veel landen streng en vaak duurt alles nog veel langer ook.
Ja dat denk ik ook wel. Als ze hier in Nederland een flinke boerderij hadden en die hebben ze goed kunnen verkopen...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als je een zak geld (b.v. > ¤500.000) mee kunt brengen om te investeren dan zullen de regels wel wat soepeler zijn.
Ongetwijfeld, dat mensen slecht Frans spreken kan ik nog enigszins begrijpen, maar hoe bestaat het dat mensen in deze tijd geen Engels spreken. Echt onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Geen Engels kunnen lijkt me toch wel een beperkende factor. Het levert waarschijnlijk wel weer vermakelijke TV op.
Als je altijd als boer in Drenthe hebt gewerkt, gebruik je het Engels natuurlijk niet zo vaak. En uit de beschrijving krijg ik ook niet de indruk dat het mensen zijn die dagelijks naar CNN kijken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, dat mensen slecht Frans spreken kan ik nog enigszins begrijpen, maar hoe bestaat het dat mensen in deze tijd geen Engels spreken. Echt onbegrijpelijk.
Nee, maar in Drenthe geldt toch ook al enige tijd een leerplicht? Op school krijg je sowieso al basis Engels. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat mensen van midden vijftig nooit Engelstalige televisie kijken, en zich nooit op internet begeven.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je altijd als boer in Drenthe hebt gewerkt, gebruik je het Engels natuurlijk niet zo vaak.
Waarom zou je Engelstalige tv kijken? Mijn ouders spreken ook nauwelijks Engels, zeker mijn moeder niet. Gewoon niet gehad op de basisschool en op de huishoudschool ook niet. Ik kan zo nog wel wat mensen in mijn omgeving opnoemen die het Engels maar matig tot slecht beheersen, in de leeftijdscategorie 30+. Is het op bv het MBO wel gangbaar op alle niveaus? En dan nog als je er niets mee doet zakt het vanzelf weg.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, maar in Drenthe geldt toch ook al enige tijd een leerplicht? Op school krijg je sowieso al basis Engels. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat mensen van midden vijftig nooit Engelstalige televisie kijken, en zich nooit op internet begeven.
Goed, je zult altijd mensen hebben die slecht in Engels zijn, maar als je van plan bent om naar een Engelstalig land te gaan, dan zorg je toch zeker dat je de taal beheerst. Engels is zo simpel om te leren, zeker vanuit het Nederlands. Het lijkt mij dus pure onwil. En dat is vreemd als je wil emigreren.
Veel programma's zijn nu eenmaal Engelstalig. Zelfs tijdens het journaal hoor je een hoop Engels.quote:
Is dat zo? Ik dacht dat vanaf de zestiger jaren Engelse les standaard was in het secundair onderwijs.quote:Mijn ouders spreken ook nauwelijks Engels, zeker mijn moeder niet. Gewoon niet gehad op de basisschool en op de huishoudschool ook niet.
Ja, daar kan ik nog wel inkomen hoor. Het gaat hier echter om mensen die naar een Engelstalig land willen emigreren. Als je dan geen Engels spreekt vind ik dat erg vreemd ja.quote:Maar er is een groot deel van de bevolking die daar niets mee heeft.
Daar moet je wel een bepaalde basis voor hebben, anders is het heel moeilijk om echt iets op te pikken. Als er vanaf morgen veel programma's in het Koreaans zouden worden uitgezonden, zou de gemiddelde Nederlander na een paar jaar nog steeds nauwelijks Koreaans spreken, omdat die de ondertiteling nauwelijks aan herkenbare woorden kan koppelen. Zeker niet op het niveau om efficiënt te gaan communiceren met het overheidsapparaat uit dat land.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Veel programma's zijn nu eenmaal Engelstalig. Zelfs tijdens het journaal hoor je een hoop Engels.
http://www.migration.tas.gov.au/businessquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als je een zak geld (b.v. > ¤500.000) mee kunt brengen om te investeren dan zullen de regels wel wat soepeler zijn.
Een professioneel stukje 'jonge vrouw zoeken en aan tweede leg beginnen' zie ik hier.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:00 schreef Karina het volgende:
behalve zijn zoon Erwin ook zijn vrouw Anneke (29) en hun kinderen Hanna (2) en Johan (1). De andere zoon uit zijn vorige huwelijk, Dennis (21)
Het zou wel mooi zijn als zijn vrouw er met zijn zoon vandoor gingquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Een professioneel stukje 'jonge vrouw zoeken en aan tweede leg beginnen' zie ik hier.
Daar had ik overheen gelezen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Een professioneel stukje 'jonge vrouw zoeken en aan tweede leg beginnen' zie ik hier.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:01 schreef arjan1112 het volgende:
dat is de vrouw van zijn zoon toch ? of lees ik het nou verkeerd
Volgens mij niet hoor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:01 schreef arjan1112 het volgende:
dat is de vrouw van zijn zoon toch ? of lees ik het nou verkeerd
Haha, "do normal men"quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:02 schreef OProg het volgende:
Dit gaat Engels worden waar Rob Geus nog een puntje aan kan zuigen.
Stroopwafels staan hier ook klaarquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:59 schreef hexje het volgende:
* hexje zet waterkoker aan om thee te zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |