abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:40:34 #201
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_133733155
Ik vind de JAS Gripen ook wel wat hebben:

Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 30 november 2013 @ 07:42:10 #202
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_133768285
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

"Deelname aan het JSF-project zou Nederland duizenden banen en miljarden aan orders opleveren. Dat is het verkoopverhaal van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Lockheed Martin. We onderzoeken wat er terechtkomt van die belofte."

Ik vrees nu al te moeten concluderen dat er van duizenden banen en miljardenorders geen kloten terecht komt.
Van een kennis die bij Fokker werkt weet ik toch dat ie al 2- a 3 jaar werk heeft aan het JSF-project. Als het hele verhaaltje doorgaat worden dit natuurlijk nog veel meer jaren. Over geld en banen kan ik niks zeggen, maar ik gok dat je daar nooit een eerlijk antwoord op zal krijgen.
pi_133768789
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 07:42 schreef Wasmachinu het volgende:

[..]

Van een kennis die bij Fokker werkt weet ik toch dat ie al 2- a 3 jaar werk heeft aan het JSF-project. Als het hele verhaaltje doorgaat worden dit natuurlijk nog veel meer jaren. Over geld en banen kan ik niks zeggen, maar ik gok dat je daar nooit een eerlijk antwoord op zal krijgen.
Men is vooral druk met het opbouwen en afbreken van infostands, het onderhoud van de mock-up en het weggeven van Stork-pennen.
Wie dit leest is gek
pi_133883804
z24.nl
quote:
Maxime Verhagen gaat het regelen: Nederlandse orders voor JSF


Maxime Verhagen wordt de salesman die JSF-orders voor Nederlandse bedrijven in de wacht moet slepen. Oud-minister Maxime Verhagen gaat Nederlandse bedrijven helpen opdrachten binnen te halen voor de productie en het onderhoud van de JSF. Verhagen wordt bijzonder vertegenwoordiger voor de Nederlandse defensie-industrie, zo maakte minister Henk Kamp (Economische Zaken) dinsdag bekend. De JSF (Joint Strike Fighter) wordt de opvolger van de F-16 die aan vervanging toe is. ,,De productie en het onderhoud van de JSF bieden kansen voor de Nederlandse industrie. Met zijn brede ervaring kan Verhagen de bedrijven helpen opdrachten binnen te halen'', aldus Kamp.


Oud-minister Maxime Verhagen gaat Nederlandse bedrijven helpen opdrachten binnen te halen voor de productie en het onderhoud van de JSF. Verhagen wordt bijzonder vertegenwoordiger voor de Nederlandse defensie-industrie, zo maakte minister Henk Kamp (Economische Zaken) dinsdag bekend.

De JSF (Joint Strike Fighter) wordt de opvolger van de F-16 die aan vervanging toe is. ,,De productie en het onderhoud van de JSF bieden kansen voor de Nederlandse industrie. Met zijn brede ervaring kan Verhagen de bedrijven helpen opdrachten binnen te halen”, aldus Kamp.

Nederlandse bedrijven gaan ervan uit dat de productie van de JSF goed is voor een omzet tussen de 8 en 10 miljard euro en voor in totaal zo’n 52.000 arbeidsjaren. Het onderhoud van het jachttoestel zou twee keer zoveel kunnen opleveren.

Boegbeeld Verhagen was in het verleden onder meer minister voor Buitenlandse Zaken en Economische Zaken. Hij moet op hoog niveau deuren openen en Nederlandse bedrijven steunen bij het verkrijgen van orders. Maxime Verhagen wordt het aanspreekpunt voor bedrijven die ondersteuning willen bij hun contacten met Amerikaanse bedrijven. En hij gaat bedrijvenmissies leiden naar de Verenigde Staten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 december 2013 @ 03:52:01 #205
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_134009667
Brandpunt Reporter: De JSF, Straaljager of stuntvliegtuig?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382749
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_134026047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 03:52 schreef Cobra4 het volgende:
Brandpunt Reporter: De JSF, Straaljager of stuntvliegtuig?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382749
Dramatisch slechte documentaire. Eigenlijk moet je hem binnen drie minuten afzetten: als je zegt dat de ontwikkelingskosten van de JSF meer dan 1000 miljard dollar zijn heb je het gewoon niet begrepen. De totale kosten van het F-35 project worden op 1000 miljard dollar geschat, dus ontwikkeling, productie en instandhouding voor 3500 toestellen dus niet alleen voor de ontwikkeling!

Als dan ook nog eens de helft van de vertoonde interviews rechtstreeks uit de uitzending van 2009 komt (http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1149119) denk ik dat je jezelf beter de moeite had kunnen besparen om deze documentaire te maken.

Er wordt weleens geklaagd over de JSF lobby maar de anti-JSF lobby bakt ze net zo bruin.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 december 2013 @ 23:11:52 #207
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_134430313
Eerste Nederlandse vlieger solo op F-35

18 december 2013, 23.40 uur
Majoor Laurens Jan Vijge na zijn vlucht, die hij als eerste Nederlandse vlieger met een Nederlandse F-35 maakte. Foto: Ministerie van DefensieMajoor Laurens Jan Vijge heeft vandaag als eerste Nederlandse vlieger een solovlucht gemaakt op de F-35. Hij steeg van Eglin Air Force Base in Florida op om zich bij zijn Amerikaanse instructeur te voegen die even daarvoor het luchtruim had gekozen met een Lightning II.

Een Nederlandse F-35. Vandaag maakte de opvolger van de F-16 de eerste vlucht met een Nederlandse vlieger in de cockpit, Foto: Ministerie van Defensie
Vijge vloog met de F-001, een van de 2 Nederlandse F-35's. Nederland bezit 2 testtoestellen die beiden op Eglin staan. De United States Air Force en de Koninklijke Luchtmacht werken op de basis in Florida intensief samen en maken voor de training van het personeel gebruik van elkaars toestellen.

Theorie en simulator
De Amerikaanse vliegbasis biedt momenteel onderdak aan het Nederlandse detachement dat wegwijs wordt gemaakt op het toekomstige jachtvliegtuig van de Koninklijke Luchtmacht. De komende periode worden 4 Nederlandse F-16-vliegers opgeleid op het nieuwe toestel. Naast Vijge zijn dat vanaf volgend jaar luitenant- kolonel Bert de Smit en de majoors Ian Knight en Pascal Smaal. Ook het technisch personeel volgt momenteel op Eglin de opleiding voor de F-35.

Majoor Vijge zwaait vanuit de cockpit tijdens het taxiën. Foto: Ministerie van Defensie
De vliegers beginnen hun opleiding met 2 maanden theorielessen en veel vliegen in de simulator. Na die periode moeten ze solo in de F-35, want er bestaat geen two seater van het toestel. Luitenant-kolonel De Smit is niet zenuwachtig voor dat moment in het voorjaar van 2014 als hij alleen in de Lightning II stapt. "Nee, we zijn door trainingen op de simulator goed voorbereid", zegt hij.

Realistisch
Majoor Vijge na de vlucht: "Fantastisch! Wat een mooie kist om te vliegen. Het gevoel dat ik nu heb is het best te beschrijven als na een proefrit in een nieuwe auto, en dat je dan weet: dit is 'm! Ook geweldig is dat we na zoveel inspanning van het hele team, deze mijlpaal hebben bereikt."

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)vlieger_solo_op_F_35
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_134454637
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 01:40 schreef breaky het volgende:
Ik vind de JAS Gripen ook wel wat hebben:
Wat hebben? Best looking fighter jet in the world, zeg ik!



_O_
pi_134456330
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 07:42 schreef Wasmachinu het volgende:

[..]

Van een kennis die bij Fokker werkt weet ik toch dat ie al 2- a 3 jaar werk heeft aan het JSF-project. Als het hele verhaaltje doorgaat worden dit natuurlijk nog veel meer jaren. Over geld en banen kan ik niks zeggen, maar ik gok dat je daar nooit een eerlijk antwoord op zal krijgen.
Omdat Nederland jaren lang vooruit bleef schuiven met de keuze om de JSF te kopen of niet zijn ze al v eel misgelopen volgens mij. Er worden nu al tientallen van die dingen gebouwd, dus als er grote contracten worden vergeven dan gaat het eerder naar een bondgenoot die gewoon heeft toegezegd dan een die steeds maar vaag blijft doen.
Fokker maakt de bedrading (elke verbinding zit er 7x in voor redundancy dus dat allee ), flaps, deuren en delen van de landing gear. Er worden iets van 3500 van deze toestellen gemaakt, en als je van het onderhoudt ook nog wat kan mee pakken praat je echt over grote bedragen. Daar komt nog bij de commerciële kansen die het biedt; zie orders van Airbus die voort zijn gekomen uit de kennis die is opgedaan bij de F-16.
pi_134458016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:39 schreef Logros het volgende:

[..]

Omdat Nederland jaren lang vooruit bleef schuiven met de keuze om de JSF te kopen of niet zijn ze al v eel misgelopen volgens mij. Er worden nu al tientallen van die dingen gebouwd, dus als er grote contracten worden vergeven dan gaat het eerder naar een bondgenoot die gewoon heeft toegezegd dan een die steeds maar vaag blijft doen.

Dat geloof ik niet zo hoor. Nederland is lang niet het enige partnerland dat de (schijn)beslissing om definitief voor de F-35 te kiezen lang vooruit bleef schuiven. Kijk bv. naar de Denen, die aangekondigd hebben om over een paar jaar nog maar eens keer een competitie te houden. Of de Canadezen, die ook officieel nog niet gekozen hebben. De Turken hebben ook lang moeilijk gedaan over de F-35 maar dat heeft er niet voor gezorgd dat ze veel opdrachten zijn misgelopen. Ze hebben als tier3 partner veel minder geinvesteerd dan NL, 200 miljoen vs 800 mljoen dacht ik, en ze hebben er al veel meer aan terugverdiend qua opdrachten dan NL.

[ Bericht 4% gewijzigd door Radegast op 19-12-2013 18:42:13 ]
pi_134511401
Discussie:

Pumatje: De JSF is het beste toestel voor wat wij willen. En ik ga niet NOG een keer uitleggen waarom.

De andere participanten: "Hoezo? Waarom?" <Een heleboel feiten waarom de JSF zuigt>

Pumatje: De JSF is het beste toestel voor wat wij willen. En ik ga niet NOG een keer uitleggen waarom.


Pumatje, doe geen moeite, je kunt het niet uitleggen. Zeg gewoon: "Omdat mijn baas het zo wil. En hij heeft natuurlijk altijd gelijk."
pi_134511892
[quote]0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 03:13 schreef thesystem het volgende:Jaren geleden hadden we clusterbommen, perfect spul alleen van de anti oorlogsmannetjes mogen ze die niet meer gebruiken want OOOO er kunnen er een paar niet af gaan en kindertjes vinden ze leuk uit zien./quote]

Atoombommen zijn VEEL efficiënter.

Jij begrijpt volgens mij MAD niet, je zou meteen op de knop drukken.
pi_134513080
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:39 schreef thesystem het volgende:
Hij vliegt, dropt bommen, schiet geleide raketten, tankt bij in de lucht, van al die dingen zijn fotos te vinden.

Kom nou eens met bronnen dan over al jou vermeende negativiteit over de F35, post ze dan eens!

Oh wacht, ik post het voor je
F-35

INTERN
[ http://imageshack.us/a/img7/719/f35missles.jpg (copy/paste deze link) ]
ik zie 4x AIM-120
2x JDAM

[ afbeelding ]
OH MY GOD, wat zie ik daar!
Een JDAM vanuit de internal weapons bay! _O-

Hoe kan dat?

F16
[ afbeelding ]
Wat zie ik, een Externe Lantirn/Sniper pod omdat die F16 geen intern optisch systeem heeft
Wat zie ik nog meer, 2, ja...2, externe brandstof tanks.
Wat zie ik nog meer, 2 GBU12 en 2 Aim 9...

En kijk eens goed wat de F35 intern mee neemt...Juist!
2x GBU31, 4x AIM 120 ;)
Dus jij ziet geen verschil tussen een Lada en een Porsche behalve de prijs?

"Ze brengen je allebei van A naar B!!!"
pi_134513429
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:17 schreef Pumatje het volgende:
Discussieren met Duizend Bommen _O- ,
Dat heeft meer nut dan discussiëren met jou of thesystem, want jullie hebben geen kennis van zaken en luisteren niet.
pi_134513588
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:47 schreef thesystem het volgende:

[..]

Maar wat je vindt van de kist is niet belangrijk.
Wat belangrijk is is wat de kist kan en moet kunnen en het enige wat bewijs wat de kist kan en niet kan staat in de betreffende TO's en die zijn geheim.
Geheime TO's zijn de beste: dan kun je er ook niet over discussiëren. Of zinvolle beslissingen over nemen. Want je hebt geen idee wat er instaat.

Maar VEEEL betere bron dan iemand die zoveel mogelijk uitzoekt via het internet, want die weet niet of het klopt!
pi_134514586
Zooo, aan de postdiarree?
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 01:33:04 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134514792
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Dus jij ziet geen verschil tussen een Lada en een Porsche behalve de prijs?

"Ze brengen je allebei van A naar B!!!"
die benadering is fout

een Lada KAN een betere keuze zijn dan een Porsche maar het hoeft niet
ligt er maar aan wat je ermee wil doen, een Porsche is sneller en mooier maar als je iets moet repareren ben je gelijk blut en als je al blut bent dan is de Porsche sowieso een slechte keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 21 december 2013 @ 17:39:23 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  zaterdag 21 december 2013 @ 22:33:30 #219
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_134539599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Dat heeft meer nut dan discussiëren met jou of thesystem, want jullie hebben geen kennis van zaken en luisteren niet.
Je bent niet goed bij je hoofd. Dat is het hele probleem.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 21 december 2013 @ 22:41:23 #220
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_134539979
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 22:33 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Je bent niet goed bij je hoofd. Dat is het hele probleem.
qft
Burnt to the core but not broken
pi_134598797
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Dat heeft meer nut dan discussiëren met jou of thesystem, want jullie hebben geen kennis van zaken en luisteren niet.
Dude....

Kennis van zaken? Alle relevante dingen die ik heb gepost met betrekking tot TO's is het enige wat telt. Daarin staat hoe het vliegtuig presteerd, Dat dit er nog niet is van de F35 dat is nu eenmaal zo maar dat betekend dus dat alles wat DB zegt klinklare onzin is met betrekking tot de capaciteiten van het toestel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Dus jij ziet geen verschil tussen een Lada en een Porsche behalve de prijs?

"Ze brengen je allebei van A naar B!!!"
Tevens, toen ik je die 2 fotos liet zien van de F35 tegenover de F16...
Ik weet wel degelijk de verschillen en daaruit kan ik concluderen dat de F35 een veel beter wapenplatform is dan de F16. De F16 moet alle sensoren op de radar na extern dragen wat weer extra gewicht is wat resulteerd in verlies in TTW, verhoging van brandstof verbruik en zodoende minder tijd in de lucht tot die moet tanken of minder wapen last.

Ik snap dat het lastig is voor jullie allemaal....zo'n vliegtuig maar de feiten zijn geen internet sitejes waarop iedereen maar wat kan kwakken. Er is maar 1 boeken serie waarin de fieten staan en dat zijn de TO 1-F35 XXXXX

Voor de rest zijn er geen feiten.
  maandag 23 december 2013 @ 18:23:11 #222
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134615535
Wat we ons wel moeten afvragen is of er niet ergens alleen aan de yanks bekende electronica in zit die ze kunnen misbruiken voor hun afluisterpraktijken. Of om ze via satelliet een startblokkering te geven als de EU iets teveel vriendjes wordt met Rusland of China.
Wie dit leest is gek
pi_134615949
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2013 18:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat we ons wel moeten afvragen is of er niet ergens alleen aan de yanks bekende electronica in zit die ze kunnen misbruiken voor hun afluisterpraktijken. Of om ze via satelliet een startblokkering te geven als de EU iets teveel vriendjes wordt met Rusland of China.
Hahahahha, een start blokkering?
Als je weet hoe een vliegtuig werkt weet je dat dit totale onzin is ;)
  maandag 23 december 2013 @ 19:15:50 #224
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134617375
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:34 schreef thesystem het volgende:

[..]

Hahahahha, een start blokkering?
Als je weet hoe een vliegtuig werkt weet je dat dit totale onzin is ;)
Dat weet ik niet maar zonder electronica vliegt ie van z'n leven niet. Daar is vast wel ergens iets slapends in te programmeren. Ze doen het met kerncentrales ook.
Kwestie van wakker maken op het uur u
Wie dit leest is gek
  maandag 23 december 2013 @ 19:21:04 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_134617624
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2013 19:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat weet ik niet maar zonder electronica vliegt ie van z'n leven niet. Daar is vast wel ergens iets slapends in te programmeren. Ze doen het met kerncentrales ook.
Kwestie van wakker maken op het uur u
Ja, want het vliegtechnische deel werkt ook niet autonoom ofzo... :')

We loggen even op afstand in en zetten de motor uit... Het is geen fucking router.
  maandag 23 december 2013 @ 19:30:57 #226
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134618210
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, want het vliegtechnische deel werkt ook niet autonoom ofzo... :')

We loggen even op afstand in en zetten de motor uit... Het is geen fucking router.
Je hoeft ergens maar een stukje software in te bouwen en een piepklein ontvangertje vermomd als chip of als een druppel soldeer. Dan overrule je een signaaltje van de stuurknuppel naar de computer en je bent uitgevlogen.
Ze doen het met dure auto's ook, die kunnen ook op afstand uitgeschakeld worden als ze gestolen zijn of zo.
Wie dit leest is gek
  maandag 23 december 2013 @ 21:37:18 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_134625373
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2013 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:

Je hoeft ergens maar een stukje software in te bouwen en een piepklein ontvangertje vermomd als chip of als een druppel soldeer. Dan overrule je een signaaltje van de stuurknuppel naar de computer en je bent uitgevlogen.
Ze doen het met dure auto's ook, die kunnen ook op afstand uitgeschakeld worden als ze gestolen zijn of zo.
Ik ben om, je hebt gelijk...
  maandag 23 december 2013 @ 21:58:26 #228
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134626728
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben om, je hebt gelijk...
...en als het kan dan doen ze het ook.

Europa heeft met Galileo niet voor niets een eigen GPS systeem in aanbouw.
Zo veel vertrouwen heeft men in de bondgenoot.
Wie dit leest is gek
pi_134627061
Het is niet mijn bedoeling om het doemdenken te versterken, maar het is technisch gezien mogelijk om een zogenaamde 'kill switch' in bepaalde componenten in te bouwen (zie o.a. http://spectrum.ieee.org/(...)-for-the-kill-switch). Eenzelfde subordinatie kan echter in andere systemen gevonden worden, zoals software-beperkingen binnen de doel-aanstraling via de IFF-transponders of zekere restricties binnen de lucht-tot-lucht bewapening, van wie de software- en broncodes evengoed niet worden vrijgegeven.
pi_134627261
Maar als we toch in het kader van extreme scenario's denken, dan is het natuurlijk ook wel de moeite waard om af te vragen of een Franse 'kill switch' in een Rafale nu gunstiger is dan een Amerikaanse 'kill switch' in een F-35, F-16 of Gripen E.
  maandag 23 december 2013 @ 22:15:25 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_134627719
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2013 21:58 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

...en als het kan dan doen ze het ook.
Sarcasm is a bitch...

quote:
Europa heeft met Galileo niet voor niets een eigen GPS systeem in aanbouw.
Zo veel vertrouwen heeft men in de bondgenoot.
Nee, dat komt omdat dat GPS systeem zwaar verouderd is, leuk voor je TomTom, maar niet meer toereikend voor militaire doeleinden.
  maandag 23 december 2013 @ 22:33:43 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_134628811
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:03 schreef SolDat het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om het doemdenken te versterken, maar het is technisch gezien mogelijk om een zogenaamde 'kill switch' in bepaalde componenten in te bouwen (zie o.a. http://spectrum.ieee.org/(...)-for-the-kill-switch). Eenzelfde subordinatie kan echter in andere systemen gevonden worden, zoals software-beperkingen binnen de doel-aanstraling via de IFF-transponders of zekere restricties binnen de lucht-tot-lucht bewapening, van wie de software- en broncodes evengoed niet worden vrijgegeven.
Minder geloven in Hollywood films is een goede start. Of dacht je dat een Stinger, Nasams, Patriot of wat voor wapensysteem dan ook niet richting een USA toestel gaat? Keep on dreaming...
  maandag 23 december 2013 @ 23:53:11 #233
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134632455
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sarcasm is a bitch...

[..]

Nee, dat komt omdat dat GPS systeem zwaar verouderd is, leuk voor je TomTom, maar niet meer toereikend voor militaire doeleinden.
Ja sarcasm dat dacht ik wel maar jij weet er ook niks van, en ik denk dat het technisch mogelijk is.
En dat het niet in iedere raket ingebouwd zit wil niet zeggen dat het in een hundred million machine niet ingebouwd zit.
Al was het maar om te voorkomen dat er ooit een door een overlopende/omgekochte piloot naar een vijandig land ontvoerd wordt. Als China er een in handen krijgt bouwen ze hem voor 10% van de huidige verkoopprijs na,
Wie dit leest is gek
pi_134649340
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Minder geloven in Hollywood films is een goede start. Of dacht je dat een Stinger, Nasams, Patriot of wat voor wapensysteem dan ook niet richting een USA toestel gaat? Keep on dreaming...
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar geef louter aan dat het een mogelijkheid is. En gezien DARPA mijn zorgen blijkt te delen -in zoverre het al tien jaar bezig is met het reduceren van dergelijke risico's (o.a. via het "Trust in Integrated Circuits" programma)- denk ik niet dat het idee van een dergelijk gevaar zonder pardoes naar het rijk van de fabelen kan worden verwezen.

Een Nederlandse F-16's kan op dit moment een lucht-luchtraket naar een Amerikaanse collega schieten, gezien de IFF noch aan het wapen verbonden is, noch het afschieten van een wapen kan tegenhouden. In theorie is dit vanuit een technisch oogpunt wel mogelijk, en daar ging het mij om.
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:00:48 #235
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_134649526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:52 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Wat hebben? Best looking fighter jet in the world, zeg ik!

[ afbeelding ]

_O_
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 december 2013 @ 14:07:04 #236
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_134649721
Pentagon: kosten JSF gedaald


Het Amerikaanse ministerie van defensie is er voor het eerst in jaren in geslaagd grip te krijgen op de stijgende kosten van de Joint Strike Fighter. Dat heeft Shay Assad, die in 2011 werd aangesteld bij het Pentagon om de kosten van verschillende defensieprojecten onder controle te krijgen, gezegd in een interview met persbureau Reuters. Volgens Assad is er voortgang geboekt, maar is er nog een lange weg te gaan.

Het Pentagon raamt de kosten voor de ontwikkeling en bouw van 2443 F35-gevechtsvliegtuigen momenteel op omgerekend ruim 286 miljard euro. Dat is zeventig procent meer dan oorspronkelijk was begroot. Tussen 2012 en 2013 zijn de kosten voor de verandering echter niet gestegen, maar gedaald met ruim 2,9 miljard euro.

Assad heeft sinds zijn aantreden een database opgezet met informatie over alle aannemers en bedrijven waar het Pentagon mee werkt. Assad en zijn mensen beschikken nu over gegevens waar ze normaal gesproken maanden om moesten vragen en naar moesten zoeken.

Door de nieuwe database zijn de kosten van de bouw van het toestel, waar tientallen bedrijven bij betrokken zijn, veel inzichtelijker geworden, aldus Assad. "We boeken voortgang, we doen het vrij goed", zei Assad. "Maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat we op het gewenste kostenplaatje voor de JSF zitten."

Bron: Pentagon: kosten JSF gedaald
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_135491284
quote:
US: Defense Contractor Tried to Smuggle F-35 Blueprints to Iran
An engineer for a major American defense contractor tried to smuggle thousands of secret documents, including blueprints, on America's multi-billion-dollar F-35 stealth fighter to Iran in boxes labeled as "household goods," U.S. prosecutors say.

Mozaffar Khazaee, a dual U.S.-Iranian citizen, was reportedly arrested late last week as he was attempting to travel to Germany and then on to Iran. Weeks earlier, Khazaee had arranged for a shipping company to take boxes containing "sensitive technical manuals, specification sheets, and other proprietary material" related to the F-35 and its engines to a contact in Iran, according to an affidavit filed by a Special Agent of Immigration and Customs Enforcement's Homeland Security Investigations.

The reams of documents were discovered in November when Customs officers inspected a truck shipment Khazaee had sent from Connecticut to California, which was intended to go on to Hamadan, Iran, the affidavit said. The 44 boxes, which had been described to the shipping company as containing "books and college-related items, two suitcases, a vacuum cleaner and some other items," actually held "thousands of pages contained in dozens of manuals/binders relating to the JSF [F-35 Joint Strike Fighter] program."

Court documents describe Khazaee as having worked as an engineer for several defense contractors, leaving his most recent employer last August. None of the contractors are identified in the court documents, but the latest employer, Company A, is described as a Connecticut-based contractor that produced the F-22 Raptor's F-119 engine.

A spokesperson for Pratt & Whitney, a Connecticut-based contractor specializing in fighter jet engines including the F-119, confirmed to ABC News that Khazaee was recently employed there and said the company is "fully cooperating with law enforcement and will support the government's investigation in any way necessary."

Khazaee is accused of interstate transportation of stolen property of the value of $5,000 or more, and if convicted could pay a fine or spend up to 10 years in prison. Court records do not show an attorney listed for Khazaee, who holds both a U.S. and Iranian passport.

The affidavit states travel records show Khazaee has traveled to Iran at least five times in the last seven years.
Die Iraniërs zullen wel balen dat het mislukt is, maar ze kunnen natuurlijk altijd de Chinezen nog bellen als ze blauwdrukken van de F-35 willen hebben.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 januari 2014 @ 21:11:40 #238
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_135495212
Kabinet geeft geen gehoor aan motie tegen kernwapentaak JSF

De JSF zal voorlopig technisch uitgerust zijn om ook kernwapens af te werpen. Er was een kamermeerderheid om de kernwapentaak van de JSF te schrappen, maar een motie van die strekking is vandaag door het kabinet terzijde geschoven.

Dat meldt persbureau Novum vandaag. De JSF geldt als opvolger van de F-16, die ook in staat is om kernwapens te gebruiken. Het gaat om de B61-bom, waarvan er in Europa tweehonderd zijn opgeslagen.

Motie gesteund door coalitiepartner PvdA

De SP had eerder een motie ingediend waarin zij opriep om de JSF geen kernwapentaak mee te geven. Het terzijde schuiven van de motie kan op weinig goedkeuring rekenen van SP-Kamerlid Jasper van Dijk bij NU:

“Het kabinet schoffeert met deze beslissing de democratie, omdat het de wens van een meerderheid van de Kamer naast zich neerlegt.”

Ook de PvdA steunde de motie, terwijl het als coalitiepartner nu de motie naast zich neerlegt.

Het kabinet beroept zich op de nucleaire taken die de NAVO-lidstaten gezamenlijk hebben. Volgens Juurd Eijsvoogel, chef Buitenland bij NRC, kan een land ook niet eenzijdig de kernwapentaken afstoten:

“De NAVO is een bondgenootschap van verschillende landen, en de beslissingen worden ook door de landen samen genomen. Je kunt dus niet als land eenzijdig die taak schrappen. De beste manier om dat wel te doen, is door de discussie binnen de NAVO over deze kernwapens urgenter te voeren.”

De kans dat die discussie inderdaad wordt gevoerd, is echter klein.

“De landen in Oost-Europa hechten veel waarde aan de bescherming die kernwapens bieden. En voor een dergelijke stap heb je ook Rusland nodig. Beide blokken moeten namelijk die kernwapens tegelijk vernietigen. Maar dat is geen prioriteit voor president Obama; de betrekkingen tussen de VS en Rusland zijn weleens beter geweest.”

Het kabinet heeft aangegeven dat het zich wel wil inspannen om in de toekomst de kernwapentaak af te bouwen, maar dus in NAVO-verband.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-kernwapentaak-jsf/
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 januari 2014 @ 06:45:06 #239
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_136039087
Eerste Nederlander mag vliegen met JSF

DEN HAAG -
De eerste Nederlandse piloot voor de Joint Strike Fighter ofwel F-35 is klaar met zijn opleiding. Majoor Laurens Jan Vijge is geslaagd voor zijn opleiding op Eglin Air Force Base in Florida, maakte het ministerie van Defensie maandag bekend. Ook zes man van het grondpersoneel rondden hun opleiding met succes af.

Medio volgende maand begint de volgende vlieger aan de F-35-opleiding. Nederland heeft momenteel twee testtoestellen tot zijn beschikking. Uiteindelijk wil het kabinet 37 JSF's aanschaffen als opvolger van de F-16. De eerste nieuwe gevechtsvliegtuigen moeten in 2019 worden afgeleverd. In 2024 neemt Defensie de laatste F-16's uit dienst.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)iegen_met_JSF__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 januari 2014 @ 10:04:22 #240
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_136041284
Minister praat op Woensdrecht over toekomst Aviolanda

28 januari 2014, 9.39 uur
Het bedrijfsleven, de gemeente Woensdrecht, de provincie Noord-Brabant en Defensie blijven zich inspannen om Aviolanda tot een succes te maken. Dit werd gisteren duidelijk tijdens een bezoek van minister Hennis-Plasschaert aan Vliegbasis Woensdrecht.

Aviolanda moet hèt centrum worden voor (militair) vliegtuigonderhoud in Nederland. Cruciaal hiervoor is het binnenslepen van het onderhoud aan de motoren van de nieuwe F-35. Een business case van de luchtmacht moet eind dit jaar duidelijkheid geven over de haalbaarheid hiervan.

Win-win-situatie
De provincie Noord-Brabant heeft voor Aviolanda naast Vliegbasis Woensdrecht ruimte ter beschikking gesteld aan bedrijven die zich bezighouden met luchtvaartonderhoud. Doel van het project is uiteindelijk een verzameling technologische hoogwaardige bedrijven te centreren rondom de vliegbasis. Voor de regio betekent dit werkgelegenheid, de luchtmacht heeft zijn onderhoudspartners dichtbij huis en de bedrijven kunnen gebruik maken van de start- en landingsbaan van de vliegbasis. Een win-win-situatie dus voor alle partijen.

Cruciaal in dit project is echter het aantrekken van het onderhoudscontract voor de motoren van de F-35. Naast hoogwaardige werkgelegenheid (zo'n 130 directe arbeidsplaatsen) voor 30 jaar en langer zal het spin off opleveren voor andere gebieden zoals opleidingen en logistiek.

Voortouw
De luchtmacht heeft dan ook het voortouw genomen bij het opzetten van een business case. Het binnenhalen van een dergelijk onderhoudscontract vergt naar schatting ¤ 72 miljoen aan investeringen, op te brengen door het rijk en private ondernemingen. Gisteren gaf de provincie aan geld beschikbaar te willen stellen voor een deel van de financiering.

Intentieverklaring
Belangrijk voor het welslagen van het project is ook de intentieverklaring tussen Nederland en Italië waarbij de Nederlandse F-35’s in Italië worden geassembleerd en de motoren van de Italiaanse F-35’s voor groot onderhoud naar Nederland komen. Oud-minister Verhagen is door het kabinet aangesteld als bijzonder vertegenwoordiger van de Nederlandse Defensie-industrie, voor de verwerving van orders voor productie en onderhoud.

Eind dit jaar moet dan duidelijk zijn of het mogelijk is het onderhoud van de motoren richting Noord-Brabant te krijgen.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)r_toekomst_Aviolanda
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_136063369
De Italianen hebben juist extra investeringen gedaan om naast de assemblage ook het groot onderhoud daar te doen, om de werkgelegenheid daar op peil te houden.
Lijkt me sterk dat ze dat werk dan naar NL komen brengen.
pi_136140885
België:

quote:
‘België moet F-35 wel kopen’

‘Als België de atoombommen in Kleine Brogel houdt, kan het alleen de F-35 kopen als vervanger van de F-16’, zegt kernwapenexpert Hans Kristensen.

Ze wil het niet met zoveel woorden zeggen, maar de Belgische regering is niet van plan om zich te ontdoen van de Amerikaanse atoombommen op de basis van Kleine Brogel. De doctrine wil dat, zo nodig, Belgische jachtbommenwerpers die bommen zullen afwerpen. Dat is een taak voor daartoe uitgeruste F-16’s. Maar de F-16 is aan vervanging toe, terwijl de bommen inmiddels zullen worden gemoderniseerd.

‘Niet elk vliegtuig kan de nieuwe B61-12-bom afwerpen’, zegt Hans Kristensen in een gesprek met De Standaard. Volgens deze Amerikaanse kernwapendeskundige, die gisteren in een hoorzitting in de Kamer te gast was, ziet de Amerikaanse luchtmacht de B61-12 als het standaard nucleaire precisiewapen, voor zichzelf en voor de Navo-landen die nu een tactische kerntaak opnemen: België, Nederland, Italië, Duitsland en Turkije. ‘De bom is bestemd voor strategische bommenwerpers (de B-1, misschien de B-52H, en de nog te ontwikkelen LRS-B) en voor jachtbommenwerpers van het type F-15, F-16, Tornado en de nieuwe F-35’, aldus Kristensen. ‘Zodra de Navo de huidige jachtbommenwerpers uit dienst neemt, blijft alleen nog de F-35 over voor die nucleaire missie. Er andere toestellen voor inzetten, zou erg dure aanpassingen vereisen.’

Defensie houdt naar eigen zeggen nog alle opties open om de F-16 te vervangen, een contract van wellicht ruim 5 miljard euro. Uiteindelijk dringt het behoud van de nucleaire taak toch een keuze voor de F-35 op, een peperduur, nog door kinderziekten geplaagd toestel. Vorig jaar bestelde Nederland er al 37 exemplaren van.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140129_00954702
pi_136159360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:32 schreef lolcat8811 het volgende:
België:

[..]

Haha, waar wil Crembo 5 miljard euro vandaan halen?

Voor geïnteresseerden, de jaarlijkse update aangaande de status van het F-35-programma:
http://breakingfiles.10up(...)DOTE_F-35_report.pdf
pi_136170215
quote:
Tegenorders JSF blijven ver achter

Het JSF-programma levert de industrie fors minder aan tegenorders op dan door het bedrijfsleven is begroot. De volledige economische waarde van de F-16-opvolging zal voor Nederland uitkomen op 7 miljard dollar.

Dat bedrag noemt bestuursvoorzitter Marillyn Hewson van Lockheed Martin in een interview morgen in De Telegraaf. Lockheed Martin bouwt de Joint Strike Fighter, officieel F-35 Lightning II genaamd.

Eerder werd ervan uitgegaan dat alleen al de productiefase van de nieuwe straaljager tussen de 8 en 10 miljard dollar omzet zou brengen. Dat bleek toen minister Kamp (Economische Zaken) 3 december vorig jaar de Tweede Kamer op de hoogte stelde van de benoeming van Maxime Verhagen als bijzonder vertegenwoordiger voor de defensie-industrie.

Dat bedrag wordt bij lange na niet gehaald, zo blijkt nu. JSF-gerelateerde Nederlandse bedrijven rekenen ook nog eens op tussen de 16 en 20 miljard dollar aan inkomsten voor te plegen onderhoud aan de F-35. Maar door jarenlang twijfelen over de aankoop staan andere deelnemers aan het project inmiddels op voorsprong.

Orders al verdeeld

Andere landen, zoals Italië, Engeland en Noorwegen hebben onderling al afspraken gemaakt om de buit aan orders voor onderhoud aan de JSF’s te verdelen. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om werkzaamheden aan de geavanceerde F135 Pratt & Whitney straalmotor. „Italië is net als Nederland een belangrijke partner”, aldus de topvrouw van Lockheed Martin. „Ik kan nog geen uitsluitsel geven waar werkzaamheden aan de motoren zullen worden uitgevoerd.” Bedrijven die JSF-onderdelen maken, zeggen in een reactie te hopen op een groeiende orderportefeuille zodra de F-35-verkopen hoger uitpakken dan het geplande aantal van drieduizend.

Maar met wereldwijde bezuinigingen op defensie lijkt die kans klein. Nederland betaalde 4,5 miljard euro voor 37 toestellen; door voortdurende kostenoverschrijdingen veel minder dan de geplande 85. Ook grootafnemers als Canada en Australië heroverwegen hun JSF-aankopen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)g_tegenorders__.html
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:42:32 #245
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136170980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:52 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Wat hebben? Best looking fighter jet in the world, zeg ik!

[ afbeelding ]

_O_
dat zou 30 jaar geleden inderdaad een fantastisch modern design zijn geweest ja :')
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 14 februari 2014 @ 23:26:13 #246
422311 Erebos
Het is een beetje donker.
pi_136722574
Defensie heeft gefaald, maar gaat niettemin stug door. Wie na het laatste rapport nog serieus denkt dat de JSF de moeite waard is, is mijns inziens compleet van het pad af.
pi_136736230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:26 schreef Erebos het volgende:
Defensie heeft gefaald, maar gaat niettemin stug door. Wie na het laatste rapport nog serieus denkt dat de JSF de moeite waard is, is mijns inziens compleet van het pad af.
Link?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 22:52:33 #248
422311 Erebos
Het is een beetje donker.
pi_136755179
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:41 schreef thesystem het volgende:

[..]

Link?
http://www.dote.osd.mil/pub/reports/FY2013/pdf/dod/2013f35jsf.pdf

Bladzijde 34 (documentpagina 2) is erg interessant. Van de F-35A zijn 1713 van de 1836 geplande testpunten "accomplished", 6,7% minder dan gepland. Opnieuw vertraging dus. Accomplished betekent in dit verband dat de test gedaan is, wat de uitslag van die test is, is onbekend.

De vliegtuigen van LRIP 4 missen 47%(!) van de contractueel afgesproken mogelijkheden. De vliegtuigen van LRIP 5 missen maar liefst 50% van wat die vliegtuigen zouden moeten kunnen. Zie pagina 39 onderaan en het bovenste kopje van pagina 40.

De JSF is een totale fuck-up. Lockheed Martin heeft de zaken niet voor elkaar.
pi_136757406
Even aangaande je laatste zin, het tegendeel is eigenlijk waar. Lockheed Martin zit in een geweldige positie, ze hebben het Pentagon, Congress etc. bij de ballen. Al komen er nog jaren van vertragingen en 'lukt' het niet om kostenbesparingen te halen, er is niemand die nog de stekker uit dit programma gaat trekken. Want er is geen alternatief meer voor de Amerikanen.

Boeing is binnenkort gewoon klaar als producent van gevechtsvliegtuigen. USN mag geen nieuwe F/A-18E/F's meer kopen want dat zou de zaak van de F-35C ondermijnen, Boeing kan geen nieuwe buitenlandse kopers vinden voor de F/A-18E/F of voor de F-15SE. De Saudi's kopen nu nog wat F-15E's, maar dat is over drie á vier jaar ook over. Zelfs de lijn van de F-16 blijft waarschijnlijk langer open..

Lockheed Martin. Laughing all the way to the bank.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 23:52:09 #250
422311 Erebos
Het is een beetje donker.
pi_136757502
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:49 schreef Radegast het volgende:
Even aangaande je laatste zin, het tegendeel is eigenlijk waar. Lockheed Martin zit in een geweldige positie, ze hebben het Pentagon, Congress etc. bij de ballen. Al komen er nog jaren van vertragingen en 'lukt' het niet om kostenbesparingen te halen, er is niemand die nog de stekker uit dit programma gaat trekken. Want er is geen alternatief meer voor de Amerikanen.

Boeing is binnenkort gewoon klaar als producent van gevechtsvliegtuigen. USN mag geen nieuwe F/A-18E/F's meer kopen want dat zou de zaak van de F-35C ondermijnen, Boeing kan geen nieuwe buitenlandse kopers vinden voor de F/A-18E/F of voor de F-15SE. De Saudi's kopen nu nog wat F-15E's, maar dat is over drie á vier jaar ook over. Zelfs de lijn van de F-16 blijft waarschijnlijk langer open..

Lockheed Martin. Laughing all the way to the bank.
Daar ben ik het mee eens. Ik had misschien duidelijker moeten maken dat ik op het technische gedeelte van het JSF programma doelde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')