was het maar zo'n feest.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
Met genetische manipulatie kun je zo vlees produceren in een fraktie van de kosten.
quote:
quote:The five-ounce burger patty — which cost more than $330,000 to produce
quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
Grond die gebruikt kan worden voor wonen
Nu ja. Nieuwe tech.quote:
Later ook nog, heb je gelezen hoeveel tijd het kost om die dingen te maken?quote:
Ben je serieus of ben je je trollspieren aan het trainen?quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:58 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Later ook nog, heb je gelezen hoeveel tijd het kost om die dingen te maken?
Wie kan hier niet het correcte verwijswoord en lidwoord gebruiken? Sukkelquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
Een land die dit door krijgt zal komende jaren de meest succesvolle worden.
In 2020 gaan we dit doornemen. Wie zijn de sukkels en wie de slimmeriken.
Jouw tekst zit pas vol achterlijkheid.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
De achterlijkheid van de mens kan je aflezen aan het feit dat ze in 2013 vlees eten.
Het kost tig % aan broeikasgassen.
Iets van 30% aan grond verspillen ze eraan om vlees te moeten produceren (landbouwgrond enz). Grond die gebruikt kan worden voor wonen en dergelijke.
Met genetische manipulatie kun je zo vlees produceren in een fraktie van de kosten.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jouw tekst zit pas vol achterlijkheid.
Inderdaad er moet nog eens een genocide komen in Afrika ofzo.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:55 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]Niet doorhebben dat er teveel mensen zijn
Het land dat dat als eerste doorheeft, daar eet men in 2020 een lekker biefstukje
En dan gaan we mensenvlees eten?quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:23 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Inderdaad er moet nog eens een genocide komen in Afrika ofzo.
Je vergelijking zou kloppen indien er tijdens de eerste computers een sneller, goedkoper alternatief was.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe duur denk je dat de allereerste computers waren?
Ook niks mis met een stukje vlees wat op een beestachtige wijze gefokt en geslacht isquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:19 schreef datismijnmening het volgende:
Vegetariers![]()
Niks mis het een stukje vlees wat op een humanitaire wijze gefokt en geslacht is
Dat was er. Een heleboel potlood, papier, en een kantoor vol met rekenende vrouwtjes.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:27 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Je vergelijking zou kloppen indien er tijdens de eerste computers een sneller, goedkoper alternatief was.
(Zoals dat nu het geval is met vlees)
Indien waar dan is het te laat.quote:Ik zie het punt wel, ik zou zelf ook wel echt vlees evt. willen inruilen voor kweekvlees. Echter denk ik dat het de eerste decades nog niet economisch vatbaar is.
Dat deed de TS niet. Natuurlijk is het duurder want de techniek is nieuw; er is nog geen massaproductie mogelijk. Indien wel wordt opgestart zal het veel goedkoper worden dan de huidige vleesindustrie. Dat de productietijd even hoog blijft is waarschijnlijk waar, maar geen probleem; dat is latency, de potentiele bandbreedte is juist hoger dan die van de huidige industrie.quote:In het filmpje van die Google gast geeft 'ie zelf al aan dat het duurder is. Vandaar mijn reactie ook gezien de TS impliceerde dat het nu al goed mogelijk is en tegen een fractie van de prijs.
Veel vleesvervangers zijn ook prima te doen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik geloof dat de kans reėel is dat we in de toekomst voor minder kosten vlees kunnen kweken zonder een dier te fokken maar los hiervan is het sowieso een slechte zaak dat de Nederlander momenteel 300-400 gram vlees per dag eet. Nergens voor nodig, ongezond en enorm verspillend. Besteed dat geld liever aan biologisch vlees, beter 100-200 gram per dag daarvan dan 300-400 gram vlees van de supermarkt, 75 gram per dag is echter genoeg.
Biologischquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik geloof dat de kans reėel is dat we in de toekomst voor minder kosten vlees kunnen kweken zonder een dier te fokken maar los hiervan is het sowieso een slechte zaak dat de Nederlander momenteel 300-400 gram vlees per dag eet. Nergens voor nodig, ongezond en enorm verspillend. Besteed dat geld liever aan biologisch vlees, beter 100-200 gram per dag daarvan dan 300-400 gram vlees van de supermarkt, 75 gram per dag is echter genoeg.
Vlees is lekker, 75 gram is niet genoegquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja maar ze vervangen helaas niet volledig het vlees, het is echter prima mogelijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen (misschien met uitzondering van creatine wat je in principe niet nodig hebt tenzij je een topsprinter bent) zonder vlees te eten als je weet wat je doet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Veel vleesvervangers zijn ook prima te doen.
Klopt.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja maar ze vervangen helaas niet volledig het vlees, het is echter prima mogelijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen (misschien met uitzondering van creatine wat je in principe niet nodig hebt tenzij je een topsprinter bent) zonder vlees te eten als je weet wat je doet.
Nee, ik geloof de experts gerust. Maar ik wil meer dan 75gram.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
BlaZ denkt het beter te weten dan de experts die stellen dat 75 gram genoeg is.
Tsja. En ik zou wel willen dat ik hele dagen 3 repen chocolade kon eten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, ik geloof de experts gerust. Maar ik wil meer dan 75gram.
Maar ik snap ook dat je de vleeseters achterlijk vindt.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
De achterlijkheid van de mens kan je aflezen aan het feit dat ze in 2013 vlees eten.
Iets van 30% aan grond verspillen ze eraan om vlees te moeten produceren (landbouwgrond enz). Grond die gebruikt kan worden voor wonen en dergelijke.
75 gramquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laten we er een wet van maken.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat bedoel je met genetische manipulatie? Dat gebeurt nu toch ook al in de bio-industrie?quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
Ja, die harige krishna's zijn een toonbeeld van blakende gezondheidquote:Op zaterdag 21 september 2013 23:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Terechte klacht.
Beter vegetarisch leven.![]()
Niets mis met wortels trouwens, boordevol vitamines en geeft veel energie.
Mensen met hun kiloknaller eindigen als Tokkies in een scootmobiel. Nog even afgezien van het karma dat je je op je hals haalt, hetgeen je weer af moet lossen in je volgende leven. Beetje dom dus.![]()
Je kunt zulke lekkere gerechten maken zonder vlees, de Hare Krishna's bijvoorbeeld kunnen elke dag een feestmaaltijd op tafel toveren, zonder vlees, beter, stukken beter, dan een maaltijd in een vijf-sterren-restaurant.
George Harrisson dacht hier anders over.quote:Op zondag 22 september 2013 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, die harige krishna's zijn een toonbeeld van blakende gezondheid
En oh jah, leven na de dood. Dacht dat we dat anno 2013 toch wel ontkracht hadden....
Ah shit, met zulke bronnen houdt het voor mij gewoon opquote:Op zondag 22 september 2013 10:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
George Harrisson dacht hier anders over.![]()
Reļncarnatie is een feit!
[ afbeelding ]
Osho is anders een zeer wijs man.quote:Op zondag 22 september 2013 10:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah shit, met zulke bronnen houdt het voor mij gewoon op
Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.quote:Op zondag 22 september 2013 10:51 schreef Resistor het volgende:
Ik heb hoektanden, en mijn darmsysteem is niet helemaal op 100% groenvoer ingesteld. En ik verwacht niet dat dat bij mijn achter-achter-achterkleinkinderen al anders zou zijn.
Onzin, onze darmen zijn een compromis tussen vlees en "groente", waar bij een teveel van beide schaadt.quote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.
Bron is logicaquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:50 schreef Curlbrah het volgende:
Met genetische manipulatie kun je zo vlees produceren in een fraktie van de kosten
bron?
Inhoud versus opmaak.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:05 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wie kan hier niet het correcte verwijswoord en lidwoord gebruiken? Sukkel
Waar voel ik me beter? Ik zeg vanuit logica dat wie anno 2013 vlees eet niet slim is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:06 schreef The_stranger het volgende:
Ah, een vegetarier die zich beter voelt dan de rest, dat zie je nou nooit..
Weer inhoudelijke gebreken. Probeer's inhoudelijk te reageren. Ik weet zeker dat je dat kan. You can do it.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jouw tekst zit pas vol achterlijkheid.
Heb het niet over wortels he. Genetisch geproduceerd vlees.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:28 schreef Apuleius het volgende:
Als ik moet kiezen tussen wortels of een stuk vlees, dan kies ik voor het laatste. /care milieu.
Flink jongen, stoer praten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:29 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ook niks mis met een stukje vlees wat op een beestachtige wijze gefokt en geslacht is
HUMANITAIR
1) Medemenselijk 2) Menselijk 3) Menslievend
Dieren kun je niet humanitair fokken noch slachten, mensen zou je humanitair kunnen fokken of slachten maar dat is weer een geheel ander onderwerp.
Verder is het denk wel ik duidelijk wat er gebeurt als je geen vleesch eet als je ts zijn betoog leest, zelden zo'n achterlijk gebrabbel gezien als dat van ts, de terugval qua hersencapaciteit richting de herbivoren is bij ts al duidelijk merkbaar.
Nog een paar jaartjes en we kunnen hem gewoon bij de rest van de koeien in de wei zetten en zo lost ook dit probleem zichzelf vanzelf op, evolutie ftw.
Nog een paar jaartjes verder en we kunnen hem , dit maal wel humanitair, slachten en roosteren boven een smeulend hout vuurtje
Je mag ze eten, maar is op termijn funest voor jou, je familie, je land, de mensheid, enz.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:51 schreef HarryP het volgende:
Als we geen dieren mogen eten, waarom zijn ze dan van vlees gemaakt?
Ik bedoel niet slim.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar ik snap ook dat je de vleeseters achterlijk vindt.
Welke termijn dan?quote:Op zondag 22 september 2013 17:20 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Je mag ze eten, maar is op termijn funest voor jou, je familie, je land, de mensheid, enz.
Het kan efficienter.
Je hersenen zijn duidelijk al aangetast. De zorgpremie zal nooit meer fors dalen, als we (zogenaamd) gezonder leven dan leven we sowieso langer (=meer kosten) en zullen andere ziektes de kop opsteken (=meer kosten).quote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
lagere gezondheidskosten (=zorgpremie kan fors omlaag).
Doe niet zo mal joh, dan produceren we toch wat kunstmest?quote:Op zondag 22 september 2013 19:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Veel succes met mais verbouwen op onvrucbtare heidegrond
Mensen worden steeds ouder ondanks het feit dat ze vaak veel vlees eten. Weinig vlees eten is gezonder, dus worden mensen nóg ouder, terwijl we al te kampen hebben met een enorme overbevolking. Zit je dus braaf spaarzaam te doen om alles en iedereen te sparen en dan komt er een virus om de hoek gluren die in één klap het hele brave zootje wegvaagt. Dat laatste kan je op wachten, we kunnen niet uit blijven breiden zonder gevolgen.quote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
Er is verwarring hier.
Geen vlees betekent niet dat je alleen op wortels en groenten zou moeten overgaan.
Ik heb het niet over dat je geen vlees zou moeten eten. Je kan het eten, maar is niet slim op termijn. Het kan dus efficienter.
Een land kan miljarden en miljarden besparen als het gaat overschakelen op genetisch geproduceerd vlees.
Bv vrijkomend landbouwgrond, lagere gezondheidskosten (=zorgpremie kan fors omlaag).
Survival of the fittest. De landen die het eerst die keus gaan maken, die gaan heersen.
Twee domme uitspraken in twee zinnnen.quote:Op zondag 22 september 2013 19:47 schreef kawotski het volgende:
Vegetariers, laat staan veganisten, zijn altijd chagrijnig. En zolang in de natuur de roofvogels, slangen en bunzingen nog onschuldige kuikentjes uit de nesten vissen zie ik niet in waarom wij geen vlees meer mogen eten.
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariėrs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.quote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.
Ik word liever vrolijk met vlees 75 dan 95 achter een rollator met een chagrijnige smoelquote:Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariėrs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.
Landen zijn maar concepten, die eten niet. Mensen eten, en die bepalen dat gewoon zelf.quote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
Er is verwarring hier.
Geen vlees betekent niet dat je alleen op wortels en groenten zou moeten overgaan.
Ik heb het niet over dat je geen vlees zou moeten eten. Je kan het eten, maar is niet slim op termijn. Het kan dus efficienter.
Een land kan miljarden en miljarden besparen als het gaat overschakelen op genetisch geproduceerd vlees.
Bv vrijkomend landbouwgrond, lagere gezondheidskosten (=zorgpremie kan fors omlaag).
Survival of the fittest. De landen die het eerst die keus gaan maken, die gaan heersen.
Ik heb het nagekeken en dat is helemaal niet bewezen.quote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij doet nu de vreemde aannames dat:quote:Op zondag 22 september 2013 20:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik word liever vrolijk met vlees 75 dan 95 achter een rollator met een chagrijnige smoel
De verwachting is dat het ergens tussen 2020 en 2050 onhoudbaar wordt om in vlees te kunnen voorzien(als in elke dag vlees).quote:Op zondag 22 september 2013 18:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Welke termijn dan?
De oudste mensen, die wij op dit moment kennen, leefden 2,4 miljoen naar geleden. Toen was deze mens ook al een vleeseter.
Leuke stelling om zo te poneren, enige feitelijke onderbouwing is zeker te veel gevraagd?quote:Op zondag 22 september 2013 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De verwachting is dat het ergens tussen 2020 en 2050 onhoudbaar wordt om in vlees te kunnen voorzien(als in elke dag vlees).
De onderbouwing staat er, je moet alleen even wat moeite doen om het aan elkaar te knopen, het is wat beknopt neergezet.quote:Op zondag 22 september 2013 22:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Leuke stelling om zo te poneren, enige feitelijke onderbouwing is zeker te veel gevraagd?
Ruimte genoeg op de wereld.quote:Op zondag 22 september 2013 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
De onderbouwing staat er, je moet alleen even wat moeite doen om het aan elkaar te knopen, het is wat beknopt neergezet.
De vleesindustrie is enorm, neemt ziek veel ruimte in,
Wat bedoel je hiermee?quote:nu al(nu al stoot de vlees-industrie brood uit de mond van andere mensen).
Meer mensen die genoeg geld hebben om fatsoenlijk eten te kopen, een goede zaak dus,quote:De aankomende 5-10 jaar gaat deze industrie verdubbelen(volgens de vleesindustrie zelf en ook volgens alle andere).
Waar komt dat idee van een gebrek aan ruimte vandaan?quote:Dat maakt dat we met een enorm probleem zitten, een tekort aan ruimte. De groei van de vleesindustrie is erg hoog en ook na die 5-10 jaar ziet men daar geen vertraging in tot nu toe.
Als er werkelijk zulke enorme tekorten zijn aan grond(stoffen) dan stijgen de prijzen vanzelf. Het is maar wat mensen ervoor willen en kunnen betalen.quote:Dit gaat voornamelijk om het feit dat die dieren niet op lucht leven, er zijn erg veel grondstoffen nodig om aan onze vleesconsumptie te voldoen.
Zoals gezegd, nu een 650 dieren per minuut in nederland alleen(bv 1.3 miljoen kippen per dag alleen al). Reken maar uit als het verdubbeld, 5-10 kilo grondstof per kilo dier(wat geen kilo bruikbaar vlees is). Bij deze grondstoffen is water niet meegerekend, dat komt er ook nog eens bij(en denk erom, zoet water is lang niet overal vanzelfsprekend, de grondstoffen voor het veevoer van onze slachtdieren komen niet uit nederland).
Het schijnt vooral te komen doordat vegetariers niet in de verleiding komen om ongezonde vleeswaren te eten.quote:Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariėrs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.
Zitten er zoveel vegetariėrs in het bejaardentehuis?quote:Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zal het zeggen? Er is natuurlijk ook de theorie dat vegetariėrs ouder worden en gezonder zijn als ze ouder zijn omdat ze in het algemeen gezonder leven. Er is ook nog de discussie of dat vegetariėrs intelligenter (5 IQ-punten hoger) zijn omdat intelligentere mensen eerder kiezen voor vegetarisch eten of dat vegetariėrs intelligenter zijn omdat ze geen vlees eten.quote:Op zondag 22 september 2013 23:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het schijnt vooral te komen doordat vegetariers niet in de verleiding komen om ongezonde vleeswaren te eten.
Het is geen hype aangezien een groot deel van de vegetariėrs vegetarisch blijft eten en voor die vegetariėrs die stoppen minstens evenveel mensen stoppen met vlees te eten of minder vlees gaan eten. Een hype is iets wat net zo snel gaat als dat het komt. Het feit dat meer mensen kiezen voor vegetarisch eten is een gevolg van een toename in bewustzijn omtrent de nadelen van het eten van vlees. Denk bij die nadelen aan ecologische motieven (minder resources gebruiken, beter met dieren omgaan), economische motieven en gezondheidsmotieven (ja, dat is vaak een motief). Veel mensen die wel vlees eten kiezen er bewust voor om minder vaak vlees (of vis) te eten en biologisch vlees te eten. Biologisch vlees kost wat meer maar in ieder geval is het een fatsoenlijk product aangezien die dieren goed zijn verzorgd, dat is toch wel het minste wat je kan doen als je zelf die beesten fokt en op een onnatuurlijke manier laat leven en vetmest. Veel mensen vinden biologisch vlees ook beter smaken, ik laat maar in het midden of dat dat subjectief of objectief is, dat maakt ook niet zo veel uit zolang je die perceptie maar hebt.quote:Op maandag 23 september 2013 00:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zitten er zoveel vegetariėrs in het bejaardentehuis?
Ik dacht dat die hype nog niet zo oud was, nou ja in den oorlog at men ook minder vlees maar dat was niet vanwege de beestjes.
Lieverd, ik heb het niet over het onhoudbaar worden van vleesvoorziening. We hadden het erover of de mens wel of geen vleeseter is. We eten al zo'n 2,4 miljoen jaar vlees (sinds ons bestaan, zover we dat nu weten). We zijn in die 2,4 miljoen jaar ettelijke malen intelligenter, sneller, langer, ouders, etc. geworden. Dat is mede dankzij het eten van vlees en zolang er vlees voorradig is zal dit niet veranderen in mijn opinie.quote:Op zondag 22 september 2013 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De verwachting is dat het ergens tussen 2020 en 2050 onhoudbaar wordt om in vlees te kunnen voorzien(als in elke dag vlees).
Ik word écht helemaal gaar van dit soort topics maar helemaal van mensen zoals jijquote:Op maandag 23 september 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lieverd, ik heb het niet over het onhoudbaar worden van vleesvoorziening. We hadden het erover of de mens wel of geen vleeseter is. We eten al zo'n 2,4 miljoen jaar vlees (sinds ons bestaan, zover we dat nu weten). We zijn in die 2,4 miljoen jaar ettelijke malen intelligenter, sneller, langer, ouders, etc. geworden. Dat is mede dankzij het eten van vlees en zolang er vlees voorradig is zal dit niet veranderen in mijn opinie.
Als we het hebben over de landbouwgrond en dat soort zaken dan zou ik mij eerder richting op de biologisch brandstoffen. Die nemen vele malen meer ruimte in en halen vele malen meer brood uit de mond van mensen. En dat alleen maar omdat er in de Westerse Wereld een fabeltje rondgaat dat autorijden het milieu stuk maakt.
Dit dus. Mensen zijn gebouwd om vlees te eten. We hebben de proteinen nodig en ons gebit laat ook zien dat we omnivoor zijn. Dat gezeik over dat we vegetarier moeten wordenquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:55 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]Niet doorhebben dat er teveel mensen zijn
Het land dat dat als eerste doorheeft, daar eet men in 2020 een lekker biefstukje
Het is niet of of, maar en en.quote:Op maandag 23 september 2013 10:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen zijn gebouwd om vlees te eten. We hebben de proteinen nodig en ons gebit laat ook zien dat we omnivoor zijn. Dat gezeik over dat we vegetarier moeten worden![]()
OVERBEVOLKING is het allergrootste probleem. het is geen probleem dat we biefstuk vreten of een benzineslurpende auto rijden, het is wél een probleem dat fucking 7 miljard mensen dat doen . De aarde heeft tot aan 1900 altijd een behoorlijk stabiele bevolking gekend van rond de 1 (!) miljard mensen, dat is wat de aarde normaliter aankan maar door allerlei kunstgrepen (vooral mogelijk gemaakt door goedkope energie door olie) is het totaal doorgeschoten naar 7 miljard nu en dįn kan de aarde inderdaad niet iedereen elke dag trakteren op een biefstuk en oneindige olie.
Maar fok vooral allemaal lekker door tot 9 miljard, dan wonen we straks met zijn allen in een legbatterijflat , eten we massaal alleen nog maar planten of lijden we massaal honger en kun je autorijden gewoon vergeten.
Ik heb geen kinderen én geen auto dus mag ik elke dag een biefstuk etenquote:Op maandag 23 september 2013 10:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het is niet of of, maar en en.
FOK!kers geven het goede voorbeeld door eeuwig maagd blijven.![]()
Er zijn teveel mensen op deze planeet, veel te veel.
Dus geboortebeperking is zeer noodzakelijk. Tezelfdertijd zullen we ook moeten consuminderen, overal ter wereld, het westen, maar zeker ook de BRIC-landen. Niet meer autorijden, maar fietsen en zo min mogelijk vlees consumeren. Niemand hoeft strikt vegetarier te worden, maar onze huidige overmatige consumptie van vlees is nergens goed voor en zeker niet voor de eigen gezondheid. Niets mis met een stukje vlees per week, zoals in de jaren '50 normaal was en vis op vrijdag. Maar elke dag vlees is slecht voor je eigen gezondheid.
als je nooit met het vliegtuig gaat mag je het hele jaar je tank leegrijden... één vliegreis is even vervuilend als het hele jaar auto rijdenquote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen én geen auto dus mag ik elke dag een biefstuk eten
Dat scheelt in elk geval al heel veel.quote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen én geen auto dus mag ik elke dag een biefstuk eten
Vliegen is inderdaad ook heel erg slecht voor het milieu.quote:Op maandag 23 september 2013 10:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als je nooit met het vliegtuig gaat mag je het hele jaar je tank leegrijden... één vliegreis is even vervuilend als het hele jaar auto rijden
Nee man, ten eerste vlieg ik bijna nooit (slechts 2 keer gedaan in mijn leven) en ten tweede is je 'verbruik' in een vliegtuig per passagier 1 op 20 dus tenzij je elk jaar naar Australiė vliegt vervuil je écht niet even veel als het hele jaar autorijden.quote:Op maandag 23 september 2013 10:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als je nooit met het vliegtuig gaat mag je het hele jaar je tank leegrijden... één vliegreis is even vervuilend als het hele jaar auto rijden
je kan met de boot naar new york en vervolgens verder met de trein/bus/ fietsquote:Op maandag 23 september 2013 10:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Vliegen is inderdaad ook heel erg slecht voor het milieu.
Spijtig dat er voor het traject Europa-America Latina geen alternatieven zijn, maar voor andere bestemmingen is het meestal wel mogelijk het vliegtuig te vermijden.
Gelukkig is er geen noodzaak om daarheen te gaan, dus dat is dan ook geen probleem en als rechtgeaard links activist is dat dus mooi meegenomen voor jouquote:Op maandag 23 september 2013 10:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Spijtig dat er voor het traject Europa-America Latina geen alternatieven zijn, maar voor andere bestemmingen is het meestal wel mogelijk het vliegtuig te vermijden.
Via de VS lukt niet, ik mag de VS niet in, omdat ik links ben.quote:Op maandag 23 september 2013 10:28 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
je kan met de boot naar new york en vervolgens verder met de trein/bus/ fiets
http://www.seat61.com/queen-mary-2-transatlantic.htm#.Uj_8AUrCS70
of met een containerschip...
http://www.cargoshipcruises.nl/
Alle socialistische revoluties vinden thans plaats in Latijns-Amerika, in Europa is op politiek gebied geen zak meer te beleven, Europa is weggezakt in een diep dal van fascisme.quote:Op maandag 23 september 2013 10:31 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen noodzaak om daarheen te gaan, dus dat is dan ook geen probleem en als rechtgeaard links activist is dat dus mooi meegenomen voor jou
Gelukkig is een boot niet nog slechter voor het milieuquote:Op maandag 23 september 2013 10:28 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
je kan met de boot naar new york en vervolgens verder met de trein/bus/ fiets
http://www.seat61.com/queen-mary-2-transatlantic.htm#.Uj_8AUrCS70
of met een containerschip...
http://www.cargoshipcruises.nl/
De mens is duidelijk geen vleeseter, maar een alleseterquote:Op maandag 23 september 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lieverd, ik heb het niet over het onhoudbaar worden van vleesvoorziening. We hadden het erover of de mens wel of geen vleeseter is. We eten al zo'n 2,4 miljoen jaar vlees (sinds ons bestaan, zover we dat nu weten). We zijn in die 2,4 miljoen jaar ettelijke malen intelligenter, sneller, langer, ouders, etc. geworden. Dat is mede dankzij het eten van vlees en zolang er vlees voorradig is zal dit niet veranderen in mijn opinie.
Als we het hebben over de landbouwgrond en dat soort zaken dan zou ik mij eerder richting op de biologisch brandstoffen. Die nemen vele malen meer ruimte in en halen vele malen meer brood uit de mond van mensen. En dat alleen maar omdat er in de Westerse Wereld een fabeltje rondgaat dat autorijden het milieu stuk maakt.
Euhm, nee...quote:
Precies wat er staat, mensen hebben honger omdat wij ons vee moeten voeren. Daarnaast grootscheepse vernietiging van de natuur en ga zo maar door.quote:Wat bedoel je hiermee?![]()
Meer een kunstgreep om dat vlees goedkoop te houden, ware het niet dat de prijs toch ergens betaald moet worden.quote:Meer mensen die genoeg geld hebben om fatsoenlijk eten te kopen, een goede zaak dus,
Uit de praktijk.quote:Waar komt dat idee van een gebrek aan ruimte vandaan?
Tot nu toe wordt de prijs ergens anders neergelegd, dat dat op gaat houden op ten duur is waar, men denkt dus dat dat rond 2020/2050 gaat gebeuren.quote:Als er werkelijk zulke enorme tekorten zijn aan grond(stoffen) dan stijgen de prijzen vanzelf. Het is maar wat mensen ervoor willen en kunnen betalen.
Al dat genetische gerommel aan de natuur (vlees en gewassen) kost nog veel meer, want miljoenen worden er ziek door, de ziekenhuizen draaien op volle toeren (het zijn fabrieken geworden) (die kosten bergen energie en verspilling chemie en plastics) Wij zijn zelf het probleem, teveel in aantal (vooral China en India), niet de mens die vlees eet (vandaar dat je weer eens massaal (hele mensheid) wordt georganiseert en in een oorlog terrecht zal komen, de natuur zorgt voor natuurlijk evenwicht, over een decennia of wat eten een paar miljard mensen minder vlees)quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
Ik vraag me af wat er mis is met een biologisch opgegroeide koe die 10 km van mijn huis staat, geslacht is door de slager waar ik het daarna van koop? Zelfde met kip en varken, al komt die laatste uit het zuiden van het land.quote:Op maandag 23 september 2013 11:05 schreef erodome het volgende:
Maar vergis je niet in het misbruik van land, mens en dier dat nu voor jouw dagelijkse stuk vlees plaatsvind, dat is niet minnetjes.
Daar is weinig mis mee, maar het is onmogelijk om in de vraag naar vlees te voorzien op die manier.quote:Op maandag 23 september 2013 11:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er mis is met een biologisch opgegroeide koe die 10 km van mijn huis staat, geslacht is door de slager waar ik het daarna van koop? Zelfde met kip en varken, al komt die laatste uit het zuiden van het land.
Het wild elke jaar is überbiologisch en wordt geschoten door een familielid van de slager...
De wereld is gigantisch.quote:
De link ontgaat mij volledig.quote:Precies wat er staat, mensen hebben honger omdat wij ons vee moeten voeren. Daarnaast grootscheepse vernietiging van de natuur en ga zo maar door.
Als je het over subsidies hebt, meteen afschaffen. Maar ik betaal ook gewoon BTW over mijn biefstukje en die moet er ook af.quote:[..]
Meer een kunstgreep om dat vlees goedkoop te houden, ware het niet dat de prijs toch ergens betaald moet worden.
Dat is geen antwoord.quote:Uit de praktijk.
Het is geen misbruik.quote:Tot nu toe wordt de prijs ergens anders neergelegd, dat dat op gaat houden op ten duur is waar, men denkt dus dat dat rond 2020/2050 gaat gebeuren.
Maar vergis je niet in het misbruik van land, mens en dier dat nu voor jouw dagelijkse stuk vlees plaatsvind, dat is niet minnetjes.
Dan moet je ook niet alle vleeseters over een kam scheren. Het kan wel, alleen niet zonder aanpassingen.quote:Op maandag 23 september 2013 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar is weinig mis mee, maar het is onmogelijk om in de vraag naar vlees te voorzien op die manier.
Ik eet zelf ook alleen vlees dat hier geteeld is en naar mijn maatstaven geteeld is, maar ik ben me er wel bewust van dat dat soort vlees eten niet samen gaat met de enorme hoeveelheden vlees die we eten. Vandaar ook dat ik niet elke dag vlees eet.
Nu vind ik het predicaat biologisch een beetje een instinker, in teveel gevallen krijgen die dieren nogsteeds veevoer dat een enorme voetstap op deze aarde drukt, dus laat ik zeggen, mits het veevoer van die dieren ook zo lokaal mogelijk wordt geteeld is er niets mis mee.
Wat betreft de (CO2) footprint is al dat Tivall spul bij de AH, wat vanuit fabrieken in Hongarije etc hier de schappen in getrucked wordt ook niet echt "biologisch" te noemen.quote:Op maandag 23 september 2013 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar is weinig mis mee, maar het is onmogelijk om in de vraag naar vlees te voorzien op die manier.
Ik eet zelf ook alleen vlees dat hier geteeld is en naar mijn maatstaven geteeld is, maar ik ben me er wel bewust van dat dat soort vlees eten niet samen gaat met de enorme hoeveelheden vlees die we eten. Vandaar ook dat ik niet elke dag vlees eet.
Nu vind ik het predicaat biologisch een beetje een instinker, in teveel gevallen krijgen die dieren nogsteeds veevoer dat een enorme voetstap op deze aarde drukt, dus laat ik zeggen, mits het veevoer van die dieren ook zo lokaal mogelijk wordt geteeld is er niets mis mee.
Waar kam ik alle vleeseters over 1 kam dan? Ik heb het gewoon over de vleesindustrie in zijn algemeen en de consumptie van het dagelijkse stuk vlees.quote:Op maandag 23 september 2013 12:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet alle vleeseters over een kam scheren. Het kan wel, alleen niet zonder aanpassingen.
En qua veevoer, ook vegetarisch eten heeft een afdruk. Die vele kilo's geitenkaas komen van vrouwtjesgeiten, maar er worden zat bokjes geboren, wat denk je dat daarmee gebeurd? Hoe meer geitenkaas er gegeten wordt, hoe meer bokjes geslacht worden. Plus de moedergeit moet ook eten
En de soja daarvoor is dan wel minder dan de soja voor veevoer, maar ook dat heeft een afdruk.
Als we echt naar afdruk kijken, laten we dan allemaal maar aan de algen, die zijn met de nieuwe technieken vrij co2 neutraal te produceren..
Mee eens. Ik vind zelf het predicaat biologisch zoals die nu gedaan wordt vrij nietszeggend. Beter gezegd, het zegt niets over de voetstap van het product van teelt tot verkoop.quote:Op maandag 23 september 2013 12:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat betreft de (CO2) footprint is al dat Tivall spul bij de AH, wat vanuit fabrieken in Hongarije etc hier de schappen in getrucked wordt ook niet echt "biologisch" te noemen.![]()
Eigenlijk zou bij de term "biologisch" ook op dat vlak wat gedaan moeten worden, vergelijkbaar met de 1 t/m 3 beter leven sterren voor vlees ofzo. Dus lokaal gevoerd, gefokt en geslacht biologisch vlees 3 sterren, en ingevlogen tivall vegetarische prodcuten 1 ster oid.
Ik lees allerlei van dat soort stellingen van jou zonder enige onderbouwing, blijkbaar spreekt het voor jou voor zich dat er ruimtegebrek is maar dat is echt nergens op gebaseerd.quote:Op maandag 23 september 2013 12:28 schreef erodome het volgende:
Toe nou heiden, ik heb echt geen zin in deze onzin met je de wereld is gigantisch en het is geen misbruik...
Lees verder: http://woods.stanford.edu(...)n-global-environmentquote:More than two-thirds of all agricultural land is devoted to growing feed for livestock, while only 8 percent is used to grow food for direct human consumption, LEAD reported. If the entire world population were to consume as much meat as the Western world does-176 pounds of meat per capita per year- the global land required would be two-thirds more than what is presently used, according to Vaclav Smil, professor of environment and geography at the University of Manitoba and participant in the EVP study.
LEAD researchers also found that the global livestock industry uses dwindling supplies of freshwater, destroys forests and grasslands, and causes soil erosion, while pollution and the runoff of fertilizer and animal waste create dead zones in coastal areas and smother coral reefs. There also is concern over increased antibiotic resistance, since livestock accounts for 50 percent of antibiotic use globally, according to LEAD.
Lees het hele artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-minder-auto-s.dhtmlquote:Als alle Nederlanders de helft van de week vlees laten staan en de overige dagen alleen duurzaam geproduceerd vlees eten, neemt de milieubelasting door vleesproductie met twee derde af. De CO2-uitstoot gekoppeld aan vleesproductie zou halveren. Vertaald naar autogebruik, dat in Nederland een in cijfers vergelijkbare invloed heeft op het milieu, betekent het dat de helft van de auto's van de weg gaat.
Dat blijkt uit een studie naar een ander menu van het adviesbureau CE Delft in opdracht van Natuur & Milieu. Naast CO2-uitstoot bekeek CE Delft verzuring, biodiversiteit, landgebruik en vermesting. Zo legt de vlees- en zuivelconsumptie een enorm beslag op ruimte. Alleen al voor het verbouwen van veevoer, nodig voor de Nederlandse vleesconsumptie, zou 87 procent van de oppervlakte van Nederland nodig zijn. Die ruimte wordt nu voornamelijk in het buitenland in beslag genomen.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:44 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Lees eens een biologieboek. Deze raad ik je aan: http://www.amazon.com/Cam(...)-Reece/dp/0321558235quote:
Het ging mij vooral over de eerste zin.quote:Op maandag 23 september 2013 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees eens een biologieboek. Deze raad ik je aan: http://www.amazon.com/Cam(...)-Reece/dp/0321558235
Je kan ze veel goedkoper krijgen.
Het heeft niets met elkaar te maken.quote:Op maandag 23 september 2013 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mij ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ecological_pyramid
Zijn gewoon waar dus...quote:Op zondag 22 september 2013 19:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Twee domme uitspraken in twee zinnnen.
"genetisch geproduceerd vlees" dat is niet slimquote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
Er is verwarring hier.
Ehm.... ..... Nee, lukt me nog nietquote:Op zondag 22 september 2013 17:14 schreef Samuray13 het volgende:
Weer inhoudelijke gebreken. Probeer's inhoudelijk te reageren. Ik weet zeker dat je dat kan. You can do it.
Misschien is er allang een wereldoorlog uitgebroken voordat we de 9 miljard halen.quote:Op maandag 23 september 2013 10:02 schreef Metro2005 het volgende:
Maar fok vooral allemaal lekker door tot 9 miljard, dan wonen we straks met zijn allen in een legbatterijflat , eten we massaal alleen nog maar planten of lijden we massaal honger en kun je autorijden gewoon vergeten.
Of je probeert mensen met argumenten te overtuigen in plaats van ze te bestelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:49 schreef rijsttafel het volgende:
Minder vlees eten lijkt me een goed plan voor de aarde en haar bewoners. Maar moet er nu per se een alternatief van genetisch gemanipuleerd vlees zijn? Btw op vlees verhogen en op lokale groenten e.d. verminderen, dat lijkt me een beter plan. Daarnaast mensen informeren over hoe makkelijk het is om gezond en lekker vegetarisch te eten.
Goedkoop woord, bestelen. Maar het is geen bestelen. Je hebt immers een keus om het te kopen of niet. Het is echter wel de kosten leggen daar waar de vervuiling vandaan komt. Als kilo vlees goedkoper is dan een kilo fruit (wat vaak zo is), dan denk ik niet dat dat juist is.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of je probeert mensen met argumenten te overtuigen in plaats van ze te bestelen.
Dat is het wel. Je dwingt mensen immers om het te betalen.quote:Op donderdag 26 september 2013 02:24 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Goedkoop woord, bestelen. Maar het is geen bestelen. Je hebt immers een keus om het te kopen of niet.
Dan denk jij niet dat dat juist is? Jij gaat daar niet over. Hoe veel een stuk vlees mij kost, daar gaat degene van wie ik het koop over, net als met fruit. BTW is afpersing.quote:Het is echter wel de kosten leggen daar waar de vervuiling vandaan komt. Als kilo vlees goedkoper is dan een kilo fruit (wat vaak zo is), dan denk ik niet dat dat juist is.
Maar het is geen bestelen. Je hebt immers een keus om het te kopen of niet.
Uiteraard ben ik ook voor het beter verspreiden van argumenten.
Je dwingt rokers ook niet accijns te betalen op rookwaar. Ze kiezen er zelf voor om het te kopen. En die accijns kan de gezondheidszorg in waar rokers toch veel kosten maken. Liefst schaf ik ook alle BTW af, maar het is niet realistisch en niet praktisch.quote:Op donderdag 26 september 2013 02:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Je dwingt mensen immers om het te betalen.
[..]
Dan denk jij niet dat dat juist is? Jij gaat daar niet over. Hoe veel een stuk vlees mij kost, daar gaat degene van wie ik het koop over, net als met fruit. BTW is afpersing.
Niet om het te kopen nee, maar wel om het te betalen. Subcidies moeten zeker ook afgeschaft worden ja, die kunnen ook niet meer bestaan als er geen belastingen bestaan.quote:Op donderdag 26 september 2013 02:32 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Je dwingt rokers ook niet accijns te betalen op rookwaar. Ze kiezen er zelf voor om het te kopen. En die accijns kan de gezondheidszorg in waar rokers toch veel kosten maken. Liefst schaf ik ook alle BTW af, maar het is niet realistisch en niet praktisch.
Daarnaast zijn er ook veel subsidies op zaken omtrend vleesproductie en verkoop. Die dan deels weer indirect via de BTW betaald worden. Van mij mogen die ook wel afgeschaft.
Gewoon de eerlijke prijs betalen voor vlees lijkt me een beter plan. Dat wil zeggen eerlijke en open handel wereldwijd, zorgen dat bv het veevoer onder dezelfde eisen als hier wordt geteeld en ga zo maar door. Maar daar gaan heel veel mensen niet blij mee worden, want dan wordt vlees een stuk duurder.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:49 schreef rijsttafel het volgende:
Minder vlees eten lijkt me een goed plan voor de aarde en haar bewoners. Maar moet er nu per se een alternatief van genetisch gemanipuleerd vlees zijn? Btw op vlees verhogen en op lokale groenten e.d. verminderen, dat lijkt me een beter plan. Daarnaast mensen informeren over hoe makkelijk het is om gezond en lekker vegetarisch te eten.
Mits je met gelijktrekken bedoelt dat wij als individuele consument gewoon zelf kunnen bepalen wat voor eisen wij aan producten stellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon de eerlijke prijs betalen voor vlees lijkt me een beter plan. Dat wil zeggen eerlijke en open handel wereldwijd, zorgen dat bv het veevoer onder dezelfde eisen als hier wordt geteeld en ga zo maar door. Maar daar gaan heel veel mensen niet blij mee worden, want dan wordt vlees een stuk duurder.
Je hoeft geen kunstgrepen uit te halen die vooral de overheid spekken, subsidie's eraf, eerlijke handel en de eisen rondom het kweken van vlees en grondstoffen voor vlees gelijk trekken wereldwijd is genoeg.
Zolang dat geen problemen voor anderen oplevert ben ik daar ok mee. Dat is een vrij grote kanttekening te noemen eigenlijkquote:Op donderdag 26 september 2013 14:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mits je met gelijktrekken bedoelt dat wij als individuele consument gewoon zelf kunnen bepalen wat voor eisen wij aan producten stellen.
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Zolang dat geen problemen voor anderen oplevert ben ik daar ok mee. Dat is een vrij grote kanttekening te noemen eigenlijk
Bv mensen brood uit de mond stoten door misbruik te maken van hun armoede(waardoor ze van ellende kiezen voor dat korte termijn geld, maar daarna met de gebakken peren zitten), of gebruik van vieze groeihormonen die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid, gebruikmaking van bepaalde bestrijdingsmiddelen die ecosystemen vergallen omdat dat zo lekker goedkoop is en ga zo maar door.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
En als je vegetarisch geprobeerd hebt en het gewoon niet lekker vindt?quote:Op donderdag 26 september 2013 01:49 schreef rijsttafel het volgende:
Prima dat jij dan duurder vlees koopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Bv mensen brood uit de mond stoten door misbruik te maken van hun armoede(waardoor ze van ellende kiezen voor dat korte termijn geld, maar daarna met de gebakken peren zitten), of gebruik van vieze groeihormonen die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid, gebruikmaking van bepaalde bestrijdingsmiddelen die ecosystemen vergallen omdat dat zo lekker goedkoop is en ga zo maar door.
Nee niet prima als jij dan vlees koopt waar dat soort dingen wel voor gedaan zijn. Want vele lijden dan voor jouw stukje vlees.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Prima dat jij dan duurder vlees koopt.
Naast eisen voor veevoer zouden er dan wat mij betreft ook eisen rond dierenwelzijn moeten zijn. Misschien bedoel je dat met "ga zo maar door".quote:Op donderdag 26 september 2013 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon de eerlijke prijs betalen voor vlees lijkt me een beter plan. Dat wil zeggen eerlijke en open handel wereldwijd, zorgen dat bv het veevoer onder dezelfde eisen als hier wordt geteeld en ga zo maar door. Maar daar gaan heel veel mensen niet blij mee worden, want dan wordt vlees een stuk duurder.
Je hoeft geen kunstgrepen uit te halen die vooral de overheid spekken, subsidie's eraf, eerlijke handel en de eisen rondom het kweken van vlees en grondstoffen voor vlees gelijk trekken wereldwijd is genoeg.
Dat is zoiets als zeggen dat je drinken niet lekker vindt.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En als je vegetarisch geprobeerd hebt en het gewoon niet lekker vindt?
Laat ik het anders zeggen. Als ik vegetarisch eet mis ik een stukje vlees.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:11 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat is zoiets als zeggen dat je drinken niet lekker vindt.
Kwestie van gewenning.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen. Als ik vegetarisch eet mis ik een stukje vlees.
De overheid ontmoedigt al genoeg. Op alle vlakken.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Kwestie van gewenning.
Maar ik ben niet als TS aan het zeggen dat vlees eten achterlijk is. Ik denk alleen wel dat het goed zou zijn als het een meer ontmoedigd werd vanuit de overheid en niet aangemoedigd met bijvoorbeeld subsidies voor "Kip het meest vulzijdige stukje vlees" en dergelijke.
Daarnaast het vegetarisch eten juist wel aanmoedigen en ondersteunen.
Hele gevaarlijke collectistische ideeėn zijn dit.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:11 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Naast eisen voor veevoer zouden er dan wat mij betreft ook eisen rond dierenwelzijn moeten zijn. Misschien bedoel je dat met "ga zo maar door".
Maar als een bepaald product zorgt voor meer ziektenkosten, is het normaal dat er meer accijns op zit. Als iets zorgt voor meer milieu gerelateerde kosten, vind ik dat dat ook moet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |