Landen zijn maar concepten, die eten niet. Mensen eten, en die bepalen dat gewoon zelf.quote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
Er is verwarring hier.
Geen vlees betekent niet dat je alleen op wortels en groenten zou moeten overgaan.
Ik heb het niet over dat je geen vlees zou moeten eten. Je kan het eten, maar is niet slim op termijn. Het kan dus efficienter.
Een land kan miljarden en miljarden besparen als het gaat overschakelen op genetisch geproduceerd vlees.
Bv vrijkomend landbouwgrond, lagere gezondheidskosten (=zorgpremie kan fors omlaag).
Survival of the fittest. De landen die het eerst die keus gaan maken, die gaan heersen.
Ik heb het nagekeken en dat is helemaal niet bewezen.quote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.
Jij doet nu de vreemde aannames dat:quote:Op zondag 22 september 2013 20:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik word liever vrolijk met vlees 75 dan 95 achter een rollator met een chagrijnige smoel
De verwachting is dat het ergens tussen 2020 en 2050 onhoudbaar wordt om in vlees te kunnen voorzien(als in elke dag vlees).quote:Op zondag 22 september 2013 18:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Welke termijn dan?
De oudste mensen, die wij op dit moment kennen, leefden 2,4 miljoen naar geleden. Toen was deze mens ook al een vleeseter.
Leuke stelling om zo te poneren, enige feitelijke onderbouwing is zeker te veel gevraagd?quote:Op zondag 22 september 2013 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De verwachting is dat het ergens tussen 2020 en 2050 onhoudbaar wordt om in vlees te kunnen voorzien(als in elke dag vlees).
De onderbouwing staat er, je moet alleen even wat moeite doen om het aan elkaar te knopen, het is wat beknopt neergezet.quote:Op zondag 22 september 2013 22:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Leuke stelling om zo te poneren, enige feitelijke onderbouwing is zeker te veel gevraagd?
Ruimte genoeg op de wereld.quote:Op zondag 22 september 2013 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
De onderbouwing staat er, je moet alleen even wat moeite doen om het aan elkaar te knopen, het is wat beknopt neergezet.
De vleesindustrie is enorm, neemt ziek veel ruimte in,
Wat bedoel je hiermee?quote:nu al(nu al stoot de vlees-industrie brood uit de mond van andere mensen).
Meer mensen die genoeg geld hebben om fatsoenlijk eten te kopen, een goede zaak dus,quote:De aankomende 5-10 jaar gaat deze industrie verdubbelen(volgens de vleesindustrie zelf en ook volgens alle andere).
Waar komt dat idee van een gebrek aan ruimte vandaan?quote:Dat maakt dat we met een enorm probleem zitten, een tekort aan ruimte. De groei van de vleesindustrie is erg hoog en ook na die 5-10 jaar ziet men daar geen vertraging in tot nu toe.
Als er werkelijk zulke enorme tekorten zijn aan grond(stoffen) dan stijgen de prijzen vanzelf. Het is maar wat mensen ervoor willen en kunnen betalen.quote:Dit gaat voornamelijk om het feit dat die dieren niet op lucht leven, er zijn erg veel grondstoffen nodig om aan onze vleesconsumptie te voldoen.
Zoals gezegd, nu een 650 dieren per minuut in nederland alleen(bv 1.3 miljoen kippen per dag alleen al). Reken maar uit als het verdubbeld, 5-10 kilo grondstof per kilo dier(wat geen kilo bruikbaar vlees is). Bij deze grondstoffen is water niet meegerekend, dat komt er ook nog eens bij(en denk erom, zoet water is lang niet overal vanzelfsprekend, de grondstoffen voor het veevoer van onze slachtdieren komen niet uit nederland).
Het schijnt vooral te komen doordat vegetariers niet in de verleiding komen om ongezonde vleeswaren te eten.quote:Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariërs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.
Zitten er zoveel vegetariërs in het bejaardentehuis?quote:Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariërs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.
Wie zal het zeggen? Er is natuurlijk ook de theorie dat vegetariërs ouder worden en gezonder zijn als ze ouder zijn omdat ze in het algemeen gezonder leven. Er is ook nog de discussie of dat vegetariërs intelligenter (5 IQ-punten hoger) zijn omdat intelligentere mensen eerder kiezen voor vegetarisch eten of dat vegetariërs intelligenter zijn omdat ze geen vlees eten.quote:Op zondag 22 september 2013 23:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het schijnt vooral te komen doordat vegetariers niet in de verleiding komen om ongezonde vleeswaren te eten.
Het is geen hype aangezien een groot deel van de vegetariërs vegetarisch blijft eten en voor die vegetariërs die stoppen minstens evenveel mensen stoppen met vlees te eten of minder vlees gaan eten. Een hype is iets wat net zo snel gaat als dat het komt. Het feit dat meer mensen kiezen voor vegetarisch eten is een gevolg van een toename in bewustzijn omtrent de nadelen van het eten van vlees. Denk bij die nadelen aan ecologische motieven (minder resources gebruiken, beter met dieren omgaan), economische motieven en gezondheidsmotieven (ja, dat is vaak een motief). Veel mensen die wel vlees eten kiezen er bewust voor om minder vaak vlees (of vis) te eten en biologisch vlees te eten. Biologisch vlees kost wat meer maar in ieder geval is het een fatsoenlijk product aangezien die dieren goed zijn verzorgd, dat is toch wel het minste wat je kan doen als je zelf die beesten fokt en op een onnatuurlijke manier laat leven en vetmest. Veel mensen vinden biologisch vlees ook beter smaken, ik laat maar in het midden of dat dat subjectief of objectief is, dat maakt ook niet zo veel uit zolang je die perceptie maar hebt.quote:Op maandag 23 september 2013 00:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zitten er zoveel vegetariërs in het bejaardentehuis?
Ik dacht dat die hype nog niet zo oud was, nou ja in den oorlog at men ook minder vlees maar dat was niet vanwege de beestjes.
Lieverd, ik heb het niet over het onhoudbaar worden van vleesvoorziening. We hadden het erover of de mens wel of geen vleeseter is. We eten al zo'n 2,4 miljoen jaar vlees (sinds ons bestaan, zover we dat nu weten). We zijn in die 2,4 miljoen jaar ettelijke malen intelligenter, sneller, langer, ouders, etc. geworden. Dat is mede dankzij het eten van vlees en zolang er vlees voorradig is zal dit niet veranderen in mijn opinie.quote:Op zondag 22 september 2013 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De verwachting is dat het ergens tussen 2020 en 2050 onhoudbaar wordt om in vlees te kunnen voorzien(als in elke dag vlees).
Ik word écht helemaal gaar van dit soort topics maar helemaal van mensen zoals jijquote:Op maandag 23 september 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lieverd, ik heb het niet over het onhoudbaar worden van vleesvoorziening. We hadden het erover of de mens wel of geen vleeseter is. We eten al zo'n 2,4 miljoen jaar vlees (sinds ons bestaan, zover we dat nu weten). We zijn in die 2,4 miljoen jaar ettelijke malen intelligenter, sneller, langer, ouders, etc. geworden. Dat is mede dankzij het eten van vlees en zolang er vlees voorradig is zal dit niet veranderen in mijn opinie.
Als we het hebben over de landbouwgrond en dat soort zaken dan zou ik mij eerder richting op de biologisch brandstoffen. Die nemen vele malen meer ruimte in en halen vele malen meer brood uit de mond van mensen. En dat alleen maar omdat er in de Westerse Wereld een fabeltje rondgaat dat autorijden het milieu stuk maakt.
Dit dus. Mensen zijn gebouwd om vlees te eten. We hebben de proteinen nodig en ons gebit laat ook zien dat we omnivoor zijn. Dat gezeik over dat we vegetarier moeten wordenquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:55 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]Niet doorhebben dat er teveel mensen zijn
Het land dat dat als eerste doorheeft, daar eet men in 2020 een lekker biefstukje
Het is niet of of, maar en en.quote:Op maandag 23 september 2013 10:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen zijn gebouwd om vlees te eten. We hebben de proteinen nodig en ons gebit laat ook zien dat we omnivoor zijn. Dat gezeik over dat we vegetarier moeten worden![]()
OVERBEVOLKING is het allergrootste probleem. het is geen probleem dat we biefstuk vreten of een benzineslurpende auto rijden, het is wél een probleem dat fucking 7 miljard mensen dat doen . De aarde heeft tot aan 1900 altijd een behoorlijk stabiele bevolking gekend van rond de 1 (!) miljard mensen, dat is wat de aarde normaliter aankan maar door allerlei kunstgrepen (vooral mogelijk gemaakt door goedkope energie door olie) is het totaal doorgeschoten naar 7 miljard nu en dán kan de aarde inderdaad niet iedereen elke dag trakteren op een biefstuk en oneindige olie.
Maar fok vooral allemaal lekker door tot 9 miljard, dan wonen we straks met zijn allen in een legbatterijflat , eten we massaal alleen nog maar planten of lijden we massaal honger en kun je autorijden gewoon vergeten.
Ik heb geen kinderen én geen auto dus mag ik elke dag een biefstuk etenquote:Op maandag 23 september 2013 10:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het is niet of of, maar en en.
FOK!kers geven het goede voorbeeld door eeuwig maagd blijven.![]()
Er zijn teveel mensen op deze planeet, veel te veel.
Dus geboortebeperking is zeer noodzakelijk. Tezelfdertijd zullen we ook moeten consuminderen, overal ter wereld, het westen, maar zeker ook de BRIC-landen. Niet meer autorijden, maar fietsen en zo min mogelijk vlees consumeren. Niemand hoeft strikt vegetarier te worden, maar onze huidige overmatige consumptie van vlees is nergens goed voor en zeker niet voor de eigen gezondheid. Niets mis met een stukje vlees per week, zoals in de jaren '50 normaal was en vis op vrijdag. Maar elke dag vlees is slecht voor je eigen gezondheid.
als je nooit met het vliegtuig gaat mag je het hele jaar je tank leegrijden... één vliegreis is even vervuilend als het hele jaar auto rijdenquote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen én geen auto dus mag ik elke dag een biefstuk eten
Dat scheelt in elk geval al heel veel.quote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen én geen auto dus mag ik elke dag een biefstuk eten
Vliegen is inderdaad ook heel erg slecht voor het milieu.quote:Op maandag 23 september 2013 10:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als je nooit met het vliegtuig gaat mag je het hele jaar je tank leegrijden... één vliegreis is even vervuilend als het hele jaar auto rijden
Nee man, ten eerste vlieg ik bijna nooit (slechts 2 keer gedaan in mijn leven) en ten tweede is je 'verbruik' in een vliegtuig per passagier 1 op 20 dus tenzij je elk jaar naar Australië vliegt vervuil je écht niet even veel als het hele jaar autorijden.quote:Op maandag 23 september 2013 10:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als je nooit met het vliegtuig gaat mag je het hele jaar je tank leegrijden... één vliegreis is even vervuilend als het hele jaar auto rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |