Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.quote:Op zondag 22 september 2013 10:51 schreef Resistor het volgende:
Ik heb hoektanden, en mijn darmsysteem is niet helemaal op 100% groenvoer ingesteld. En ik verwacht niet dat dat bij mijn achter-achter-achterkleinkinderen al anders zou zijn.
Onzin, onze darmen zijn een compromis tussen vlees en "groente", waar bij een teveel van beide schaadt.quote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.
Bron is logicaquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:50 schreef Curlbrah het volgende:
Met genetische manipulatie kun je zo vlees produceren in een fraktie van de kosten
bron?
Inhoud versus opmaak.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:05 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wie kan hier niet het correcte verwijswoord en lidwoord gebruiken? Sukkel
Waar voel ik me beter? Ik zeg vanuit logica dat wie anno 2013 vlees eet niet slim is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:06 schreef The_stranger het volgende:
Ah, een vegetarier die zich beter voelt dan de rest, dat zie je nou nooit..
Weer inhoudelijke gebreken. Probeer's inhoudelijk te reageren. Ik weet zeker dat je dat kan. You can do it.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jouw tekst zit pas vol achterlijkheid.
Heb het niet over wortels he. Genetisch geproduceerd vlees.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:28 schreef Apuleius het volgende:
Als ik moet kiezen tussen wortels of een stuk vlees, dan kies ik voor het laatste. /care milieu.
Flink jongen, stoer praten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:29 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ook niks mis met een stukje vlees wat op een beestachtige wijze gefokt en geslacht is
HUMANITAIR
1) Medemenselijk 2) Menselijk 3) Menslievend
Dieren kun je niet humanitair fokken noch slachten, mensen zou je humanitair kunnen fokken of slachten maar dat is weer een geheel ander onderwerp.
Verder is het denk wel ik duidelijk wat er gebeurt als je geen vleesch eet als je ts zijn betoog leest, zelden zo'n achterlijk gebrabbel gezien als dat van ts, de terugval qua hersencapaciteit richting de herbivoren is bij ts al duidelijk merkbaar.
Nog een paar jaartjes en we kunnen hem gewoon bij de rest van de koeien in de wei zetten en zo lost ook dit probleem zichzelf vanzelf op, evolutie ftw.
Nog een paar jaartjes verder en we kunnen hem , dit maal wel humanitair, slachten en roosteren boven een smeulend hout vuurtje
Je mag ze eten, maar is op termijn funest voor jou, je familie, je land, de mensheid, enz.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:51 schreef HarryP het volgende:
Als we geen dieren mogen eten, waarom zijn ze dan van vlees gemaakt?
Ik bedoel niet slim.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar ik snap ook dat je de vleeseters achterlijk vindt.
Welke termijn dan?quote:Op zondag 22 september 2013 17:20 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Je mag ze eten, maar is op termijn funest voor jou, je familie, je land, de mensheid, enz.
Het kan efficienter.
Je hersenen zijn duidelijk al aangetast. De zorgpremie zal nooit meer fors dalen, als we (zogenaamd) gezonder leven dan leven we sowieso langer (=meer kosten) en zullen andere ziektes de kop opsteken (=meer kosten).quote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
lagere gezondheidskosten (=zorgpremie kan fors omlaag).
Doe niet zo mal joh, dan produceren we toch wat kunstmest?quote:Op zondag 22 september 2013 19:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Veel succes met mais verbouwen op onvrucbtare heidegrond
Mensen worden steeds ouder ondanks het feit dat ze vaak veel vlees eten. Weinig vlees eten is gezonder, dus worden mensen nóg ouder, terwijl we al te kampen hebben met een enorme overbevolking. Zit je dus braaf spaarzaam te doen om alles en iedereen te sparen en dan komt er een virus om de hoek gluren die in één klap het hele brave zootje wegvaagt. Dat laatste kan je op wachten, we kunnen niet uit blijven breiden zonder gevolgen.quote:Op zondag 22 september 2013 17:31 schreef Samuray13 het volgende:
Er is verwarring hier.
Geen vlees betekent niet dat je alleen op wortels en groenten zou moeten overgaan.
Ik heb het niet over dat je geen vlees zou moeten eten. Je kan het eten, maar is niet slim op termijn. Het kan dus efficienter.
Een land kan miljarden en miljarden besparen als het gaat overschakelen op genetisch geproduceerd vlees.
Bv vrijkomend landbouwgrond, lagere gezondheidskosten (=zorgpremie kan fors omlaag).
Survival of the fittest. De landen die het eerst die keus gaan maken, die gaan heersen.
Twee domme uitspraken in twee zinnnen.quote:Op zondag 22 september 2013 19:47 schreef kawotski het volgende:
Vegetariers, laat staan veganisten, zijn altijd chagrijnig. En zolang in de natuur de roofvogels, slangen en bunzingen nog onschuldige kuikentjes uit de nesten vissen zie ik niet in waarom wij geen vlees meer mogen eten.
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariërs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.quote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ons darmstelsel is juist een bewijs dat we geen vlees moeten eten. Doordat ons darmstelsel, net als bij een herbivoor, vrij lang is, duurt het een tijd alvorens eten verteerd en verwerkt is. Bij vlees echter komen al na korte giftige stoffen vrij, waardoor we onszelf op termijn vergiftigen door het consumeren van (een overdaad aan) vlees.
Ik word liever vrolijk met vlees 75 dan 95 achter een rollator met een chagrijnige smoelquote:Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat vegetariërs ouder worden van mensen die vlees/vis eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |