abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131336334
Simpel, voer gewoon 59 (!!!?) % inkomstenbelasting in!

:r :r :r

Het is nog erger; als je méér verdient, ga je weer mínder belasting betalen over de hogere schijven.

Wat een achterlijk kutland. Ik heet alle succesvolle Nederlanders die daar geen zin meer in hebben welkom, hier in Colombia (~25-30%).

Bron
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131336483
en ze komen allemaal naar belgië :'(
pi_131336605
Ach zeiklul, nog geen 15 jaar geleden zat het nog boven de 60%
pi_131336619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:03 schreef redboyke het volgende:
Als België slim is, sturen ze alle immigrerende Nederlanders naar Wallonië. Wordt er daar ook nog es een beetje gewerkt en opgebouwd.

Nee, serieus, dit is echt achterlijk schandalig van de pot gerukt. Ik schaam me voor zoveel politieke domheid. Fokking bijna 60%!!

Het is niet kapitalistisch (geen vlaktaks, geen lage belastingen), niet communistisch (de rijken betalen 52 en de armen 45%), maar gewoon totaal belachelijk ziekelijk achterlijk gestoord.

Wie na 2017 nog in Nederland blijft wonen is of ambtenaar of gek. Sorry voor het pleonasme.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_131336669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:07 schreef eP2e het volgende:
Ach zeiklul, nog geen 15 jaar geleden zat het nog boven de 60%
Gelul. De hoogste schaal, de "rijken" (ik vind 110.000 euro nou niet schokkend veel), die zat op 72%. Maar dat is verlaagd naar 52%.

"zeiklui"? Als er goede dingen zouden gebeuren met belastinggeld (zie voor een voorbeeld Duitsland), dan zeg ik ok, dat kan nog. Nu is het wanstaltig; superveel stelen en vervolgens geen reet of domme uitgaven doen.

pi_131336677

Voor de duidelijkheid even het hele tabelletje van Omtzigt erbij geplakt.
pi_131336749
Zoals ik al zei in een ander topic: sterf kabinet, sterf. Lelijke dikke vette liegende tyfusambtenaren.

De middenklasse moet juist het geld hebben om de economie op gang te houden. De fiscus kan profiteren door belastingen en andere verlakkerij en tegelijkertijd kan de economie weer herstellen. Maar nee, volgens den haag moet de fiscus eerst.

Maareh, hoe komt het dat de overheid binnen 3 jaar 10 miljard meer is gaan uitgeven als er steeds minder binnenkomt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131336784
Lage en modale inkomens gaan er dus 600-1200 euro per jaar (!) op achteruit.
Middenklasse- en hogere middenklasse-inkomens gaan er nog veeeeeul meer op achteruit.
De aller"rijksten" (de grens van 110.000 ligt echt niet zo hoog) gaan er 0, niets, nada, noppes op achteruit.

Ziek, serieus. Wat doet de PvdA eigenlijk in deze regering?

pi_131336813
En nog verzwijgen ook tijdens je presentatie. HOEREN!
1947-2016
pi_131336842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:12 schreef Red_85 het volgende:
Zoals ik al zei in een ander topic: sterf kabinet, sterf. Lelijke dikke vette liegende tyfusambtenaren.
Ik denk echt dat emigreren beter is. De tarieven liggen in 2017 hoger dan in Duitsland nu, maar Duitsland is veeeel goedkoper leven. En je krijgt meer waar voor je belastingen, zoals gratis onderwijs, geweldige snelwegen en groene energie.

Laat Nederland volstromen met Polen en Roemenen, dan trekken de Nederlanders richting Polen en Roemenie.

Es kijken wat het kabinet dan denkt. Gewoon allemaal weggaan. Of tenminste de helft. Dan moet de rest NOG meer belasting betalen om die hele santenkraam te laten draaien...

pi_131337904
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:12 schreef Red_85 het volgende:
Ambtenaren zijn niet de politiek hoor. :)
pi_131337925
Overigens ben ik al tijden warm voorstander van de val van dit kabinet en de politieke annihilatie van Mark Rutte. Maar dat geeft bij velen dan weer een scheef gezicht omdat ze geen trek hebben in verkiezingen, hopelijk veranderen dit soort cijfers daar wat aan.
pi_131337993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:09 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]

Het is misdadig.

Stel, je verdient nu ¤55.000/jaar (¤4583/maand) bruto. Een heel normaal salaris voor een academisch/gewild HBO geschoold iemand met 5-10 jaar ervaring (dus je bent precies in de leeftijd om een huis te kopen, kinderen te krijgen, etc. Duur leven dus). Je bent jong en ambitieus en in 2017 (dan gaat dit in?) ben je 1 schaaltje hoger, laten we zeggen dat je dan 60.000/jaar bruto verdient.

Nu betaal je dan ¤23.100 belasting en houd je dus 31.900/jaar (¤2658/maand) over.
Dan, met hogere prijzen (inflatie) houd je van die 60.000 nog maar ¤31.210 per jaar over...

Oftewel;
- je gaat erop achteruit als je meer je best doet/doorgroeit (slecht voor de motivatie en voor de economie -koopkrachtverlies-)
- door de debiele schijven ga je er extra op achteruit (domme constructie die doorgroei stokt en/of de brutosalarissen die werkgevers moeten betalen omhoog stuwt; slecht voor de economie

In een land dat al in een recessie zit, dat de werkloosheid ziet groeien en de burgerpesterij alleen maar toeneemt.

Dat worden een hoop meer emigranten....

Ik schaam me voor mijn land. En getuige de likes op Facebook denken mijjn vrienden er helaas hetzelfde over... :r :r

pi_131338214
Goh, kan er ook nog wel bij. Blijkbaar valt er bij 'ons' het meeste te halen. Duurt ook niet lang meer.......
pi_131338250
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Middenklasse- en hogere middenklasse-inkomens gaan er nog veeeeeul meer op achteruit.
De aller"rijksten" (de grens van 110.000 ligt echt niet zo hoog) gaan er 0, niets, nada, noppes op achteruit.

Even een lesje in tabel lezen:
De inkomenslijst is cumulatief. Ofwel: Iedereen boven modaal gaat er 600-1200 op achteruit (ook de "top" inkomens). Iedereen boven middenklasse gaat die extra veeeeul meer er op achteruit (ook de top inkomens).

De aller"rijksten" gaan er dus óók die hele berg op achteruit. Alleen het geld boven de 110k per jaar wordt niet harder belast dan voorheen.

Daarnaast klopt de tabel van geen kanten. Er komt geen 59% belasting tarief. Er worden alleen fiscale voordelen verwijdert die men in die inkomens groep heeft gehad. Dat is geen belasting verhoging. Het is wél een lasten verzwaring.

En als laatste: Voor degenen die het nog niet wisten: De VVD is altijd al alléén maar goed geweest voor hen die minstens 5 keer modaal verdienen. De maatregelen die de VVD in het verleden genomen heeft zijn altijd al slecht geweest voor iedereen die minder dan dat verdient. Dus hoe is dit überhaupt nog een verassing?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 02:53 schreef Robar het volgende:
Goh, kan er ook nog wel bij. Blijkbaar valt er bij 'ons' het meeste te halen. Duurt ook niet lang meer.......
Even sprekend als iemand die smack-bang in het midden van de groep "meest achteruit gaand" valt: Ik ga op deze manier steeds minder geld uitgeven en steeds meer oppotten. Deze maatregelen zijn simpelweg killing voor de economie; De belangrijkste motor (middenklasse: Meer geld dan nodig voor vaste lasten en dus consumerend) voor de economie wordt volledig lam gelegd en dús zal er helemaal geen herstel meer zijn. Ik voorspel dat Nederland steeds verder achterop komt te lopen in Europa. En als het nog lang zo door gaat de afvalput van het Noorden wordt.
pi_131338254
Goede zaak. Dit versnelt de ondergang alleen maar. Laat de Nederlandse overheid, ambtenarenstelsel, justitie en alle andere zaken die de samenleving 'bij elkaar houden' maar lekker kapotvallen. Hoe sneller het verrotte kaartenhuis in elkaar flikkert, des te beter.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_131338263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 03:26 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Niet zo badinerend...

quote:
De inkomenslijst is cumulatief. Ofwel: Iedereen boven modaal gaat er 600-1200 op achteruit (ook de "top" inkomens). Iedereen boven middenklasse gaat die extra veeeeul meer er op achteruit (ook de top inkomens).

De aller"rijksten" gaan er dus óók die hele berg op achteruit. Alleen het geld boven de 110k per jaar wordt niet harder belast dan voorheen.
Dat laatste heb je gelijk in. Maar de middeninkomens gaan er wel veeeul harder op achteruit, omdat ze bovenop de lagere schaalverhoging ook de hogere schaal nog veel meer extra moeten betalen.

quote:
Daarnaast klopt de tabel van geen kanten. Er komt geen 59% belasting tarief. Er worden alleen fiscale voordelen verwijdert die men in die inkomens groep heeft gehad. Dat is geen belasting verhoging. Het is wél een lasten verzwaring.
Bron dat het niet zou kloppen?

En dan nog, fiscale voordelen? Ik heb nooit fiscale voordelen gehad en verdiende die schaal.

quote:
En als laatste: Voor degenen die het nog niet wisten: De VVD is altijd al alléén maar goed geweest voor hen die minstens 5 keer modaal verdienen. De maatregelen die de VVD in het verleden genomen heeft zijn altijd al slecht geweest voor iedereen die minder dan dat verdient. Dus hoe is dit überhaupt nog een verassing?
Veel verbazingwekkender is de PvdA. Die aanhang zit in de zwaarst getroffen schalen.

quote:
Even sprekend als iemand die smack-bang in het midden van de groep "meest achteruit gaand" valt: Ik ga op deze manier steeds minder geld uitgeven en steeds meer oppotten. Deze maatregelen zijn simpelweg killing voor de economie; De belangrijkste motor (middenklasse: Meer geld dan nodig voor vaste lasten en dus consumerend) voor de economie wordt volledig lam gelegd en dús zal er helemaal geen herstel meer zijn. Ik voorspel dat Nederland steeds verder achterop komt te lopen in Europa. En als het nog lang zo door gaat de afvalput van het Noorden wordt.
Yup, helemaal mee eens. Helaasch.

pi_131338276
Dit is te idioot voor woorden. Hier gaat Nederland niet mee akkoord. Partijen in de eerste kamer die hier mee akkoord gaan zullen ook keihard afgestraft worden.
pi_131338280
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 03:32 schreef El_Matador het volgende:
Dat laatste heb je gelijk in. Maar de middeninkomens gaan er wel veeeul harder op achteruit, omdat ze bovenop de lagere schaalverhoging ook de hogere schaal nog veel meer extra moeten betalen.
Dat moeten de top inkomens ook. In pure centen uitgedrukt gaan de top inkomens er dus het meeste op achteruit.
quote:
Bron dat het niet zou kloppen?
Zelf nadenken. Staat er ergens dat de belastingschalen veranderen? Nee, dat is namelijk niet zo.
quote:
En dan nog, fiscale voordelen? Ik heb nooit fiscale voordelen gehad en verdiende die schaal.
Dan moet je voor de grap de bron van de tabel een keer goed lezen.
De tabel is er op gebaseerd dat de heffingskorting inkomensafhankelijk wordt en de arbeidskorting mogelijk afgebouwd wordt (let wel: Mogelijk, dit is nog niet eens definitief).
Zoals gezegd: De schalen blijven hetzelfde maar de tabel sugereert dat deze veranderen door de afbouw van fiscale voordelen te verrekenen. De tabel is daarmee een behoorlijk populistisch stukje leugen.
quote:
Veel verbazingwekkender is de PvdA. Die aanhang zit in de zwaarst getroffen schalen.
In principe niet. De PvdA komt vooral op voor Jan Modaal. Dat is dus alleen die eerste groep. De gemiddelde PvdA stemmer merkt hier dus het minst van. De gemiddelde VVD stemmer zit in de groep waar nu 59% bij staat en wordt daarmee door hun gekozen partij in het kontje genomen.
pi_131338824
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:30 schreef Kowloon het volgende:
Overigens ben ik al tijden warm voorstander van de val van dit kabinet en de politieke annihilatie van Mark Rutte. Maar dat geeft bij velen dan weer een scheef gezicht omdat ze geen trek hebben in verkiezingen, hopelijk veranderen dit soort cijfers daar wat aan.
Wat voor heilzaam effect verwacht je van de val van zo'n kabinet?
Denk je niet dat dit de komende jaren tot nog meer korte termijn beleid zal leiden? Dus nog meer belastingverhoging in plaats van echt hervormen?

Of ben je nu stiekem voor een oplopend begrotingstekort?
pi_131338848
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:49 schreef 99.999 het volgende:
Wat voor heilzaam effect verwacht je van de val van zo'n kabinet?
Denk je niet dat dit de komende jaren tot nog meer korte termijn beleid zal leiden? Dus nog meer belastingverhoging in plaats van echt hervormen?

Of ben je nu stiekem voor een oplopend begrotingstekort?
Een oplopend begrotingstekort is sterk te prefereren boven het kapot maken van de economie wat er nu gebeurt.

Ik ben het met je eens dat hervormen veel belangrijker is maar eerlijk gezegd is ook hervormen op dit moment een slecht idee. Daarmee breng je alleen maar meer onzekerheid met bijbehorende angst. Op dit moment is investeren om de economie vlot te trekken nog de enige optie. Daarná moet er stevig hervormd worden zodat het niet nog eens gebeurt.

Het grote probleem is dat hervormen vooral in de vorm van vereenvoudiging van de overheid moet gebeuren. En dat gaat nooit gebeuren. De bureaucratie kan niet krimpen en dus kan er nooit serieus hervormd worden totdat de bureaucratie op een andere manier ten val gebracht wordt.
pi_131338879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:53 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Een oplopend begrotingstekort is sterk te prefereren boven het kapot maken van de economie wat er nu gebeurt.

In het verleden gaf Kowloon mij een iets ander beeld, vandaar mijn vraag ;).

quote:
Ik ben het met je eens dat hervormen veel belangrijker is maar eerlijk gezegd is ook hervormen op dit moment een slecht idee. Daarmee breng je alleen maar meer onzekerheid met bijbehorende angst. Op dit moment is investeren om de economie vlot te trekken nog de enige optie. Daarná moet er stevig hervormd worden zodat het niet nog eens gebeurt.

Het grote probleem is dat hervormen vooral in de vorm van vereenvoudiging van de overheid moet gebeuren. En dat gaat nooit gebeuren. De bureaucratie kan niet krimpen en dus kan er nooit serieus hervormd worden totdat de bureaucratie op een andere manier ten val gebracht wordt.
Denk je niet dat serieus bezuinigen altijd slecht valt? Er is geen goed moment, dus volgens mij moeten ze nu maar gewoon doorzetten.
pi_131338904
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:57 schreef 99.999 het volgende:
Denk je niet dat serieus bezuinigen altijd slecht valt? Er is geen goed moment, dus volgens mij moeten ze nu maar gewoon doorzetten.
Serieus bezuinigen nu zorgt voor een krimpende economie doordat mensen nóg minder te besteden hebben. Het vergroot dus het al reeds bestaande economische probleem.

Maar het ging niet over bezuinigen. Het ging over hervormen. En hervormen nú is levensgevaarlijk omdat je daarmee de angst groter maakt en dus ook de economie een halt toe roept. En dat is onafhankelijk van of de hervormingen mensen geld opleveren of geld kosten.
Hervormingen hoeven de burger geen geld te kosten. Als je dat doet in goede economische tijden dan zal het veel minder snel resulteren in een negatieve stemming bij de consument.

Vandaar dat een oplopend tekort en stimulatie van de economie op dit moment de enige serieuze optie is. De hervorming moet dan wel gedaan worden maar kan gebeuren op het moment dat de economie er minder last van heeft.

Zoals al gezegd; het grootste probleem is dat hervormen nagenoeg onmogelijk is in de huidige overheid. Er moet minder regeldruk komen, gepaard met een krimp van de overheid maar als een minister aan zijn onderlingen vraagt hoe dat te bewerkstelligen gaat hij natuurlijk nooit eerlijk antwoord krijgen.
pi_131339367
jongens we gaan hervormen lees iedereen naaien behalve de allerrijkste die juist stuk minder opleveren voor de economie :')

Misschien Brevink inhuren tegen dit allerbeste kabinet ooit?
pi_131339474
De landen in Zuid en Midden-Amerika hebben niet echt de naam dat ze de vrije markt hun gang laten gaan. Denk dat Zuid-Oost Azie beter is om naartoe te gaan, ook omdat Azie het nieuwe Europa wordt qua welvaart.
pi_131339808
quote:
in Belgie is het toch gelijk al 60% ?
pi_131339834
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:14 schreef El_Matador het volgende:

Tuurlijk wel die betalen toch ook die 59 en 56% en 68% over het gedeelte boven 150.000
pi_131340119
Ik vraag me af hoe men aan deze belastingtarieven komt? Ik vind het opmerkelijk dat ik hier verder nog niets over heb vernomen namelijk. Meestal zijn dergelijke ingrijpende wijzigingen meteen enorme politieke items.

Het zou belachelijk zijn als nu - opnieuw - de belastingschijven verhoogd worden (de laagste schijven waren dit jaar al verhoogd naar 37% en 42%). Een verhoging naar 45% zou een enorme teruggang in koopkracht betekenen. Bijna de helft van het inkomen afstaan met een inkomen lager dan ¤ 40.000,- bruto is van de gekke. :')

Ook een belastingtarief van 59% zou natuurlijk te gek voor woorden zijn voor (verzamel)inkomens net iets boven modaal, zeker als daarna het belastingtarief weer afneemt tot 52%. Ook al betalen de mensen met de hoogste inkomens net zo goed die 59% over hun inkomen van ¤ 40.000 tot ¤ 56.000,-.

Mochten deze gegevens juist zijn dus, hier hou ik nog even een slag om de arm.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 19 september 2013 @ 10:36:27 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_131341417
Die tabel komt van het blog van Omtzigt: bron. De belastingschijven die we die kennen worden helemaal niet verhoogd (maar het klinkt wel leuk, zeker voor sensatiepers als Geenstijl). Maar het doet niets af aan de lastenverzwaring voor deze groep.

Alleen die kenden we eigenlijk al. Hoe naar ook (nivelleren is een feest :r ) nieuws is het niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_131341809
Wat is hier precies mis mee?

Mensen die veel verdienen mogen toch wel meer belasting betalen?
pi_131341917
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef Janneke141 het volgende:
Die tabel komt van het blog van Omtzigt: bron. De belastingschijven die we die kennen worden helemaal niet verhoogd (maar het klinkt wel leuk, zeker voor sensatiepers als Geenstijl). Maar het doet niets af aan de lastenverzwaring voor deze groep.

Alleen die kenden we eigenlijk al. Hoe naar ook (nivelleren is een feest :r ) nieuws is het niet.
Ik heb nog altijd geen goede bron gelezen, en waar het vandaan komt.

Overigens is belastingverhoging niet per definitie nivellering. Zeker niet als je de laagste schijven ook omhoog gooit (naar 45 en 49%), en de allerhoogste belastingschijven intact laat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 19 september 2013 @ 11:01:56 #32
346939 Janneke141
pi_131341982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Overigens is belastingverhoging niet per definitie nivellering. Zeker niet als je de laagste schijven ook omhoog gooit (naar 45 en 49%), en de allerhoogste belastingschijven intact laat.
Maar wel in dit geval, aangezien deze lastenverzwaring voortkomt uit het verlagen van de arbeidskorting, en dat verkleint weer eens de kloof tussen de niet-werkenden en de werkenden. Terwijl die juist groter zou moeten worden.

En ik zal het nog een keer herhalen: de belastingschijven veranderen helemaal niet.
pi_131342290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:53 schreef theunderdog het volgende:
Wat is hier precies mis mee?

Mensen die veel verdienen mogen toch wel meer belasting betalen?
Er zijn meerdere dingen mis. Allereerst is er de hoogte van de belasting voor alle werkenden, die is met rondom de 50 % of hoger voor alle inkomensgroepen gewoon veel te hoog. Ieder jaar werk je tot aan juli voor de overheid. Ten tweede is het zo dat uit de doorrekening blijkt dat de piek van het betaalde belastingpercentage niet bij de hoogste inkomens ligt, maar juist bij de middeninkomens. Dat voldoet dus niet aan het door jou gestelde mensen die veel verdienen mogen toch wel meer belasting betalen.

Ten derde, en dat is meer een ideologisch punt, ben ik het er niet mee eens dat mensen die meer verdienen meer belasting moeten betalen. Mensen die meer verdienen moeten naar mijn idee gewoon hetzelfde belastingpercentage betalen als mensen die minder verdienen. Ik vind namelijk dat mensen gewoon zoveel mogelijk de vruchten moeten kunnen plukken van hun eigen arbeid. Een vlaktaks met eventueel een belastingcompensatie voor de allerlaagste inkomens, is naar mijn idee dus beter. Mocht je mij overigens vragen, stel dat de belastingen nu verlaagd worden, maar dat dat niet kan voor iedereen, welke groep zou je dan kiezen? Dan kies ik wel voor de werkende mensen met een laag inkomen.
pi_131342303
quote:
Staat gewoon op de site van Omtzicht hoor. Inclusief CPB rapport., mocht je daar meer waarde aan hechten.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:37:59 #35
412060 EvertVd
Living outside the box
pi_131342823
quote:
Als ik dat artikel van Omtzigt even snel doorlees dan maakt hij een berekening op basis van de veranderingen in heffingskorting en toeslagen e.d. en transponeert hij dat naar het inkomstenbelasting percentage. M.a.w. die percentages zijn niet de daadwerkelijke percentages, maar een versleuteling van hoeveel je erop achteruitgaat op basis van veranderingen elders in het systeem. Nederland kennende komt er dan wel weer ergens ander een regeltje waarmee je vervolgens weer ergens recht op hebt zodat het uiteindelijke bedrag wat je netto overhoudt niet veel zal verschillen van daarvoor.
pi_131345630
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:37 schreef EvertVd het volgende:
Nederland kennende komt er dan wel weer ergens ander een regeltje waarmee je vervolgens weer ergens recht op hebt zodat het uiteindelijke bedrag wat je netto overhoudt niet veel zal verschillen van daarvoor.
Reken daar maar niet op, er moet structureel 6 miljard meer belasting binnen gehengeld worden, en met die stamrecht BV's en accijns alleen gaan ze dat niet redden.
pi_131349318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ambtenaren zijn niet de politiek hoor. :)
Als je ze beledigd krijg je een proces verbaal aan je broek voor 'belediging van een ambtenaar in functie'.
1947-2016
  donderdag 19 september 2013 @ 15:54:08 #38
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_131350600
quote:
In België in betaal ook gewoon 50% (boven de 36.300 euro)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_131350720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar wel in dit geval, aangezien deze lastenverzwaring voortkomt uit het verlagen van de arbeidskorting, en dat verkleint weer eens de kloof tussen de niet-werkenden en de werkenden. Terwijl die juist groter zou moeten worden.

En ik zal het nog een keer herhalen: de belastingschijven veranderen helemaal niet.
De kloof tussen niet-werkenden en werkenden hoeft echt niet groter te worden. Het is veel slimmer om strengere eisen te stellen aan overheidsondersteuning dan met financiële prikkels te gaan werken.
Alles moet ROOD.
pi_131351001
Dus hoe meer je verdient, hoe meer je gaat betalen. Maar als je over een bepaalde grens komt, ga je weer minder betalen.
Wat de neuq :')
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_131352109
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:59 schreef El_Matador het volgende:

Het is nog erger; als je méér verdient, ga je weer mínder belasting betalen over de hogere schijven.

Wat een achterlijk kutland. Ik heet alle succesvolle Nederlanders die daar geen zin meer in hebben welkom, hier in Colombia (~25-30%).

Bron
Hoezo het land uit? Denk je nou echt dat miljoenen mensen gaan emigreren ? Onzin
pi_131352670
Alsof de middenklasse het land kan verlaten. 9 vd 10 middenklassers (leraren, verpleegsters, ambtenaren, middenkader MKB en grote bedrijven, etc.) kan het in het buitenland echt niet zoveel beter krijgen en/of kunnen kinderen/ouders niet achterlaten/meenemen.
pi_131352724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 03:26 schreef Kumerian het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 03:39 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Dat moeten de top inkomens ook. In pure centen uitgedrukt gaan de top inkomens er dus het meeste op achteruit.

[..]

Zelf nadenken. Staat er ergens dat de belastingschalen veranderen? Nee, dat is namelijk niet zo.

[..]

Dan moet je voor de grap de bron van de tabel een keer goed lezen.
De tabel is er op gebaseerd dat de heffingskorting inkomensafhankelijk wordt en de arbeidskorting mogelijk afgebouwd wordt (let wel: Mogelijk, dit is nog niet eens definitief).
Zoals gezegd: De schalen blijven hetzelfde maar de tabel sugereert dat deze veranderen door de afbouw van fiscale voordelen te verrekenen. De tabel is daarmee een behoorlijk populistisch stukje leugen.

[..]

In principe niet. De PvdA komt vooral op voor Jan Modaal. Dat is dus alleen die eerste groep. De gemiddelde PvdA stemmer merkt hier dus het minst van. De gemiddelde VVD stemmer zit in de groep waar nu 59% bij staat en wordt daarmee door hun gekozen partij in het kontje genomen.
Bedankt voor de verheldering.
pi_131352844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef Janneke141 het volgende:

Dus de tabel gaat eigenlijk niet over belastingen? Dan is het inderdaad een sterk staaltje liegen van geenstijl.
pi_131352931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:01 schreef Fides het volgende:
Alsof de middenklasse het land kan verlaten. 9 vd 10 middenklassers (leraren, verpleegsters, ambtenaren, middenkader MKB en grote bedrijven, etc.) kan het in het buitenland echt niet zoveel beter krijgen en/of kunnen kinderen/ouders niet achterlaten/meenemen.
Dat zijn dan ook niet degenen die hier getroffen worden. Dat zijn nagenoeg allemaal mensen die hooguit in de eerste groep vallen.

Degenen waar je bang voor moet zijn zijn degenen vanaf 1.5-2 keer modaal tot een keer of 5 modaal. Dat zijn degenen die hierdoor het hardst getroffen gaan worden en ook meteen degenen die al een tijdje er aan denken om naar België of Duitsland te gaan.
Ik moet zeggen: Voor mij en mijn vrouw wordt dat nu een serieuze optie. Wij zitten in die categorie die "59% gaan betalen" (let op: DIe 59% is pure onzin en populistisch geblaat van de oppositie) en zijn aan het kijken of we niet beter af zijn in Duitsland. Ik kan je vertellen: Het is niet onwaarschijnlijk dat we over een jaar of 5 emigreren. Lagere belastingdruk, lagere levens kosten (voorbeeldje: Digitale TV, telefoon, vast internet, mobiele telefoon en mobiel internet alles bij elkaar voor 25 euro per maand)

Let wel dat die categorie op dit moment ook de mensen zijn die Nederland aan het rollen houden. Jan Modaal houdt helemaal geen geld over om te consumeren en de top-inkomens consumeren zowieso al nauwelijks (naar draagkracht). De 2-5 keer modalen zijn degenen die op dit moment de spullen kopen om onze economie aan de gang te houden.
pi_131352964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus de tabel gaat eigenlijk niet over belastingen? Dan is het inderdaad een sterk staaltje liegen van geenstijl.
Welnee, het gaat niet over belastingen. :') NIETS mee te maken.

Noem het gewoon anders (broekzak-vestzak) en je kunt eenvoudigweg de boodschapper van dit vreselijke belastingnieuws de schuld geven en niet de regering die dit soort "visionaire" plannen maakt.

Domme aardbei is dom. :|W

pi_131353001
Ik ben dit jaar vertrokken, precies op tijd volgens mij. Ik heb hier prima naar mijn zin, dus ik heb geen aanstalten om terug te gaan.
pi_131353056
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook niet degenen die hier getroffen worden. Dat zijn nagenoeg allemaal mensen die hooguit in de eerste groep vallen.

Degenen waar je bang voor moet zijn zijn degenen vanaf 1.5-2 keer modaal tot een keer of 5 modaal. Dat zijn degenen die hierdoor het hardst getroffen gaan worden en ook meteen degenen die al een tijdje er aan denken om naar België of Duitsland te gaan.
Ik moet zeggen: Voor mij en mijn vrouw wordt dat nu een serieuze optie. Wij zitten in die categorie die "59% gaan betalen" (let op: DIe 59% is pure onzin en populistisch geblaat van de oppositie) en zijn aan het kijken of we niet beter af zijn in Duitsland. Ik kan je vertellen: Het is niet onwaarschijnlijk dat we over een jaar of 5 emigreren. Lagere belastingdruk, lagere levens kosten (voorbeeldje: Digitale TV, telefoon, vast internet, mobiele telefoon en mobiel internet alles bij elkaar voor 25 euro per maand)

Let wel dat die categorie op dit moment ook de mensen zijn die Nederland aan het rollen houden. Jan Modaal houdt helemaal geen geld over om te consumeren en de top-inkomens consumeren zowieso al nauwelijks (naar draagkracht). De 2-5 keer modalen zijn degenen die op dit moment de spullen kopen om onze economie aan de gang te houden.
Vergis je niet; ik zat in dezelfde groep als jij en betaalde in Duitsland meer belasting dan in Nederland. Nu met die nieuwe plannen zou het goed andersom kunnen zijn idd...

Leven in Duitsland is wel stukken goedkoper dan in NL.

pi_131353060
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, het gaat niet over belastingen. :') NIETS mee te maken.

Noem het gewoon anders (broekzak-vestzak) en je kunt eenvoudigweg de boodschapper van dit vreselijke belastingnieuws de schuld geven en niet de regering die dit soort "visionaire" plannen maakt.

Domme aardbei is dom. :|W
Lastenverzwaring is wat anders dan 59% belasting betalen over je inkomen, ja. Al komt het uiteindelijk misschien op hetzelfde neer. Maar ik moet zeggen dat ik absoluut geen verstand heb van economie en daar baal ik tegenwoordig enorm van.
pi_131353079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:14 schreef Sparqq het volgende:
Ik ben dit jaar vertrokken, precies op tijd volgens mij. Ik heb hier prima naar mijn zin, dus ik heb geen aanstalten om terug te gaan.
Heel goed. Waar zit je?

pi_131353111
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel goed. Waar zit je?
China
pi_131353245
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:17 schreef Sparqq het volgende:

[..]

China
Tof, grote stap. Ik zit precies aan de andere kant van de wereld.

pi_131353333
Belastingverhoging, 't is wat.
pi_131353369
Maar Matador, zit jij niet ergens in Spanje? Waar maak je je druk om.
pi_131353419
Volgens mij laat hij in dit topic wel wat clues achter dat hij in een andere Spaanstalig land zit...
pi_131353434
Belasting betalen is geen probleem, het gaat erom wat je er voor terug krijgt. Kosten baten.
pi_131353518
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:30 schreef Kowloon het volgende:
Alsof nieuwe verkiezingen wat uithaalt. Dan krijgen we Wilders en de SP met tig zetels. Allemaal lood om oud ijzer!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131353590
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar Matador, zit jij niet ergens in Spanje? Waar maak je je druk om.
Omdat ik geef om Nederland en mijn vrienden en familie misschien? :?

Mijn neefje dat volgende week geboren wordt moet in die ambtenarenindustrie opgroeien. -O-

pi_131353620
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn neefje dat volgende week geboren wordt moet in die ambtenarenindustrie opgroeien. -O-
Zoiets dacht ik al. :)
pi_131353683
quote:

Bron
Hoe zijn de vrouwen daar in Colombia?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_131353783
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:37 schreef McNulty het volgende:

[..]

Spreekwoordelijk interessant.

De sapjes, diversiteit en kleurenpracht net zo. O+

pi_131354373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:37 schreef McNulty het volgende:

[..]

Kort samengevat: :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
pi_131354594
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laat wel even duidelijk zijn dat 'ambtenaar' iets anders is dan 'politicus'.
De politici maken er een potje van, de ambtenaren volgen alleen maar.
pi_131354975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kort samengevat: :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Voor zover ze net ergens in een sloppenwijk wegrotten :P
pi_131355080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:09 schreef Jordony het volgende:

[..]

Laat wel even duidelijk zijn dat 'ambtenaar' iets anders is dan 'politicus'.
De politici maken er een potje van, de ambtenaren volgen alleen maar.
Nee; ambtenarenindustrie. Bekijk het overzicht van Igen...

In Griekenland was 1 op de 4 ambtenaar (gek he, dat het zo keihard klapte daar?).

Nederland rent hard die kant op. Voor de PvdA logisch; baantjes en achterban. Een "liberale" partij als de VVD zou beter moeten weten (en doen).

pi_131355203
Er is niets liberaal aan de VVD. Zelfs de misplaatste privatiseringsdrang is meer neocon dan wat anders.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131355229
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor zover ze net ergens in een sloppenwijk wegrotten :P
Daar voel je niets van.
  donderdag 19 september 2013 @ 18:27:43 #69
346939 Janneke141
pi_131355238
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:27 schreef Litpho het volgende:
Er is niets liberaal aan de VVD. Zelfs de misplaatste privatiseringsdrang is meer neocon dan wat anders.
Eens. Helaas.
pi_131355271
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:27 schreef Litpho het volgende:
Er is niets liberaal aan de VVD.
Volledig mee eens.
pi_131355302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar voel je niets van.
Nou... :9

pi_131355325
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou... :9
:D ;)
pi_131355344
quote:

[..]

Daar voel je niets van.
Zuid-Amerika had dan ook de grootste rubberindustrie ter wereld.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131355350
quote:

[..]

Daar voel je niets van.
Met gratis penispuntverknettering als toegift :+
pi_131355420
:D
pi_131364452
Tja. Een gevolg van het verkeerde soort ruilhandel waarvoor werd gewaarschuwd tijdens de kabinetsformatie. In plaats van dat ze gemeenschappelijke grond zoeken hebben ze aan ruilhandel gedaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131365298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tja. Een gevolg van het verkeerde soort ruilhandel waarvoor werd gewaarschuwd tijdens de kabinetsformatie. In plaats van dat ze gemeenschappelijke grond zoeken hebben ze aan ruilhandel gedaan.
Welke ruilhandel is hier bedreven precies?

Een kabinet van PvdA (doelgroep modaal + middenklasse) en VVD (doelgroep "rijken" en middenklasse) waarbij IEDEREEN erop achteruit gaat, alleen de modalen en middenklasse relatief meer dan de "rijken".

Je zou het een VVD-model kunnen noemen, maar dat strookt weer niet met de nog steeds torenhoge belastingdruk. Een PvdA-model is het nergens.

Op zich is ruilhandel beter dan grijze nutteloze compromissen, maar hier is dus geen sprake van ruilhandel. En niet van visie.

Heel wat afgestudeerde academici en HBO'ers met een mooi diploma zullen echt niet zeggen; ik blijf mijn hele leven in Nederland wonen, werken en 50+% belasting betalen. Brain drain en laat de rovende Roemenen en barbaarse Bulgaren alsjeblieft snel en veel binnenkomen!

pi_131365501
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke ruilhandel is hier bedreven precies?

Een kabinet van PvdA (doelgroep modaal + middenklasse) en VVD (doelgroep "rijken" en middenklasse) waarbij IEDEREEN erop achteruit gaat, alleen de modalen en middenklasse relatief meer dan de "rijken".

Je zou het een VVD-model kunnen noemen, maar dat strookt weer niet met de nog steeds torenhoge belastingdruk. Een PvdA-model is het nergens.

Op zich is ruilhandel beter dan grijze nutteloze compromissen, maar hier is dus geen sprake van ruilhandel. En niet van visie.

Heel wat afgestudeerde academici en HBO'ers met een mooi diploma zullen echt niet zeggen; ik blijf mijn hele leven in Nederland wonen, werken en 50+% belasting betalen. Brain drain en laat de rovende Roemenen en barbaarse Bulgaren alsjeblieft snel en veel binnenkomen!
Tja, als er een gat van pakweg veertig miljard in de begroting moet dichten gaat dat linksom of rechtsom niet lukken zonder dat bijna iedereen er stevig op achteruit gaat.
pi_131365739
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als er een gat van pakweg veertig miljard in de begroting moet dichten gaat dat linksom of rechtsom niet lukken zonder dat bijna iedereen er stevig op achteruit gaat.
Als ik een gat van 40 miljard in mijn begroting moet dichten en jou dan besteel, accepteer je die argumentatie vast ook.
pi_131365822
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vergeef me mijn gebrek aan specifieke kennis van getallen en recente politiek, maar ik meen me te herinneren dat er 6 miljard bezuinigd moest worden?

Hoe kom je aan 40 (!) miljard? En dat gat in de begroting dicht je door minder uit te geven. Als overheid. Niet door NOG meer geld van de burgers te roven.

Zou mooi zijn zeg; 99.999 tegen zijn ouders; pa, ma, ik kom deze maand niet rond, kun je even snel 4000 euro aan me overmaken? Maand 2, 3, 4, 5 etc gaat het zo door.

Hoelang denk je dat je ouders dat pikken?

En waarom komt het Nederlandse volk niet in opstand, zoals de Turken, Tunesiers en Brazilianen wel konden?

pi_131365917
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vergeef me mijn gebrek aan specifieke kennis van getallen en recente politiek, maar ik meen me te herinneren dat er 6 miljard bezuinigd moest worden?

Hoe kom je aan 40 (!) miljard? En dat gat in de begroting dicht je door minder uit te geven. Als overheid. Niet door NOG meer geld van de burgers te roven.

Zou mooi zijn zeg; 99.999 tegen zijn ouders; pa, ma, ik kom deze maand niet rond, kun je even snel 4000 euro aan me overmaken? Maand 2, 3, 4, 5 etc gaat het zo door.

Hoelang denk je dat je ouders dat pikken?

En waarom komt het Nederlandse volk niet in opstand, zoals de Turken, Tunesiers en Brazilianen wel konden?
Pakweg veertig miljard is het totale pakket wat men nu moet wegwerken in de begroting. En dat lukt ook niet door alleen minder geld uit te geven. Dan zeggen pa en ma ook tegen je GS maar zorgen dat je extra geld binnen gaat harken.
pi_131366064
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pakweg veertig miljard is het totale pakket wat men nu moet wegwerken in de begroting. En dat lukt ook niet door alleen minder geld uit te geven. Dan zeggen pa en ma ook tegen je GS maar zorgen dat je extra geld binnen gaat harken.
Precies, en waar kan Nederland extra geld mee binnenharken?

- schaliegas/olie
- aardwarmte
- drugslegalisering en -productie

Zonder moeite. Maar nee, eerst je eigen volk NOG verder bestelen (de belastingdruk is al belachelijk) en dan ook nog es volledig blind zijn voor de gevolgen.

Alle economen van naam zeggen; NIET meer lastenverzwaren. Wat doet de regering? Die pest de kleinverdienende burger met 600-1200 euro per jaar meer lasten en degenen die wat meer verdienen nog meer. Degenen die het meest verdienen, worden -relatief- het meest met rust gelaten.

pi_131366147
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- schaliegas/olie
- aardwarmte

Zonder moeite. Maar nee, eerst je eigen volk NOG verder bestelen (de belastingdruk is al belachelijk) en dan ook nog es volledig blind zijn voor de gevolgen.

Alle economen van naam zeggen; NIET meer lastenverzwaren. Wat doet de regering? Die pest de kleinverdienende burger met 600-1200 euro per jaar meer lasten en degenen die wat meer verdienen nog meer. Degenen die het meest verdienen, worden -relatief- het meest met rust gelaten.
Je beseft de totale omvang van de problematiek volgens mij niet zo.
pi_131366451
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh jawel. Het is heel simpel; de overheid is veeeeeel te groot, dikbevleesd, dichtbevolkt met "nuttige" pennenlikkers en raamambtenaartjes. En moet dus inkrimpen.
Dat doen we maar liever niet, we plukken liever de burger nog maar wat kaler. Wat andere economen ook zeggen, die weten er toch niets van, het idéé!

En een dikke vinger aan Brussel geven, net als dat Brussel dat naar ons gaf om die belachelijke 3% te halen.

99.999, in alle ernst en eerlijkheid; jij vindt het niet een klein beetje, ietsiepietsie, pietepeuterigklein stukje belachelijk dat Brussel van ONS 500 miljoen euro extra EIST, omdat ZIJ hun begroting niet op orde hebben, maar als wij zeggen; "hee, luister, die 3% is te strak, zeker in het huidige recessieklimaat, we gaan ons daar niet aan houden; we krijgen onze begroting niet op orde", dat zij dan zeggen: "BEFEHL IST BEFEHL. 3% en niet anders!"

De mafia is nog minder misdadig.

pi_131366483
quote:

[..]

Graag inhoudelijk reageren in plaats van op de man te spelen.
pi_131366636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Graag inhoudelijk reageren in plaats van op de man te spelen.
Als je de punten ziet die aangehaald worden om meer geld binnen te halen dan zie je toch ook dat dit nooit genoeg is om een gat van veertig miljard te dichten?
pi_131366735
quote:
18s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh jawel. Het is heel simpel; de overheid is veeeeeel te groot, dikbevleesd, dichtbevolkt met "nuttige" pennenlikkers en raamambtenaartjes. En moet dus inkrimpen.
Dat doen we maar liever niet, we plukken liever de burger nog maar wat kaler. Wat andere economen ook zeggen, die weten er toch niets van, het idéé!

En een dikke vinger aan Brussel geven, net als dat Brussel dat naar ons gaf om die belachelijke 3% te halen.

99.999, in alle ernst en eerlijkheid; jij vindt het niet een klein beetje, ietsiepietsie, pietepeuterigklein stukje belachelijk dat Brussel van ONS 500 miljoen euro extra EIST, omdat ZIJ hun begroting niet op orde hebben, maar als wij zeggen; "hee, luister, die 3% is te strak, zeker in het huidige recessieklimaat, we gaan ons daar niet aan houden; we krijgen onze begroting niet op orde", dat zij dan zeggen: "BEFEHL IST BEFEHL. 3% en niet anders!"

Naar mijn idee moet dat tekort gewoon helemaal weg. Die drie procent is een aardige stap maar dat moet nog veel lager. Dat gaat gewoon pijn doen. En dat oom Europa met minder toe moet lijkt me dan ook duidelijk. Maar op de totale opgave is die 500 miljoen leuk maar schiet niet echt op.

Je kan toch niet serieus pleiten voor het nog verder oplopen van de tekorten?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2013 22:43:06 ]
pi_131366775
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je de punten ziet die aangehaald worden om meer geld binnen te halen dan zie je toch ook dat dit nooit genoeg is om een gat van veertig miljard te dichten?
Dat hoeft ook helemaal niet. Maar als jij denkt dat het niet mogelijk zou zijn, beargumenteer dat dan in plaats van op de man te spelen.
pi_131366808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet. Maar als jij denkt dat het niet mogelijk zou zijn, beargumenteer dat dan in plaats van op de man te spelen.
Ik ben niet op de man aan het spelen. Ik had gewoon een vraag / opmerking.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2013 22:43:53 ]
pi_131366833
quote:
18s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:37 schreef El_Matador het volgende:

pi_131366865
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben niet op de man aan het spelen.
quote:

[..]

pi_131366936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Dat is een constatering. Maar genoeg hierover.
pi_131367016

Ons gehele sociale stelsel is net een moderne studiebeurs: Geleend.

Het enige verschil met een studiebeurs is - de mensen die de schuld zijn aangegaan, gaan hem niet terug betalen. Dat mogen hun kinderen en kleinkinderen doen. Terwijl die zich in de (studie)schulden steken om gewoon te kunnen leven, trappen de ouderen nog even na door met hand en tand hun eigen hachje te redden. Overigens begrijpelijk - want ook deze groep is uiteindelijk iets beloofd.

Dus, de jeugd heeft de geen toekomst in ons land - dat gaat weer een paar generaties duren. Net als in Spanje, Griekenland en nog wat van die landen. We horen daar inmiddels gewoon tussen. Dat werkenden en gepensioneerden nu in moeten leveren zou prima te verkroppen zijn als we dat deden voor onze kinderen - maar niets is minder waar, momenteel leeft iedereen voor zichzelf. Het goede nieuws is nu wel dat er alleen maar verliezers zullen zijn - als we straks geen geld meer op de kapitaalmarkt krijgen, de ECB en het IMF de hand op de knip houden en de ratio's van banken en pensioenfondsen inzakken zullen we wel moeten saneren. Kwestie van tijd.
pi_131367044
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is een constatering. Maar genoeg hierover.
Als je er maar lering uit trekt, verder genoeg erover inderdaad.
pi_131367146
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Naar mijn idee moet dat tekort gewoon helemaal weg. Die drie procent is een aardige stap maar dat moet nog veel lager. Dat gaat gewoon pijn doen.
Zo dacht ik ook. Voordat ik meer van het hele systeem begreep.

Het is toch van de gekke dat Nederland zich in allerlei bochten gaat wringen (tot in hun poep ronddolende bejaarden aan toe) om een imaginaire grens van 3% te halen of om ueberhaupt een tekort moet wegwerken, terwijl de VSAmerikanen en de ECB gewoon de geldpers aanzetten? Je realiseert je echt niet dat die lui (de echte Elite dus) totaal niet zitten met wat er in Nederlandje gebeurt, maar die hebben allang hun schaapjes op het droge en zorgen voor meer door gewoon wat geld bij te drukken.

Geld is niets meer dan een afspraak. En zolang die afspraak niet meer geldt (door gewoon geld bij te drukken of wat derivaten uit te geven, dat soort mafiose acties), dan is het toch van de gekke dat Nederland, als braaf schooljongetje blijft zeggen: "nee, maar het is heeeel belangrijk dat wij ons tekort oplossen heur! En hoe gaan we dat doen? Door u, hardwerkende trouwe burger, NOG veel meer uit te knijpen"

quote:
En dat oom Europa met minder toe moet lijkt me dan ook duidelijk.
Snel gezegd, maar natuurlijk een lege huls. Het is nu net het probleem geweest; Nederland zei NIETS! Braaf betalen maar, Markje. En dan gek staan te kijken dat er een of andere geblondeerde islamofoob op 30 zetels in de peilingen staat. Ja, raar he, als je het geld weggeeft aan lui die ZELF niet met geld om kunnen gaan, maar WEL eisen dat jij dat wel doet. :?

quote:
Maar op de totale opgave is die 500 miljoen leuk maar schiet niet echt op.
Drogreden; je hebt principes of niet.

quote:
Je kan toch niet serieus pleiten voor het nog verder oplopen van de tekorten?
Jawel, want geld is uiteindelijk niets. Ik wil Nederland gezond hebben, en dat is een gezonde economie, niet een raar fictief bedrag najagen waar niemand beter van wordt. NIEMAND.

pi_131368764
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook. Voordat ik meer van het hele systeem begreep.

Het is toch van de gekke dat Nederland zich in allerlei bochten gaat wringen (tot in hun poep ronddolende bejaarden aan toe) om een imaginaire grens van 3% te halen of om ueberhaupt een tekort moet wegwerken, terwijl de VSAmerikanen en de ECB gewoon de geldpers aanzetten? Je realiseert je echt niet dat die lui (de echte Elite dus) totaal niet zitten met wat er in Nederlandje gebeurt, maar die hebben allang hun schaapjes op het droge en zorgen voor meer door gewoon wat geld bij te drukken.

Geld is niets meer dan een afspraak. En zolang die afspraak niet meer geldt (door gewoon geld bij te drukken of wat derivaten uit te geven, dat soort mafiose acties), dan is het toch van de gekke dat Nederland, als braaf schooljongetje blijft zeggen: "nee, maar het is heeeel belangrijk dat wij ons tekort oplossen heur! En hoe gaan we dat doen? Door u, hardwerkende trouwe burger, NOG veel meer uit te knijpen"

[..]

Snel gezegd, maar natuurlijk een lege huls. Het is nu net het probleem geweest; Nederland zei NIETS! Braaf betalen maar, Markje. En dan gek staan te kijken dat er een of andere geblondeerde islamofoob op 30 zetels in de peilingen staat. Ja, raar he, als je het geld weggeeft aan lui die ZELF niet met geld om kunnen gaan, maar WEL eisen dat jij dat wel doet. :?

[..]

Drogreden; je hebt principes of niet.

[..]

Jawel, want geld is uiteindelijk niets. Ik wil Nederland gezond hebben, en dat is een gezonde economie, niet een raar fictief bedrag najagen waar niemand beter van wordt. NIEMAND.
Als er sprake was van echt geld, was het een heel ander verhaal. Daarom wordt dat ook niet getolereerd.
pi_131371371
quote:

Want alle mensen in Nederland kunnen binnen een jaar tijd vloeiend Spaans schrijven/lezen/spreken en kunnen hun bedrijf gewoon effe pleuren in Colombia?

Als je een drugsdealer bent en opzoek bent naar goedkope inkopen voor Cocaine, dan is Colombia inderdaad een leuke plek.
#freefrederike
pi_131371746
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 september 2013 01:08 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Want alle mensen in Nederland kunnen binnen een jaar tijd vloeiend Spaans schrijven/lezen/spreken en kunnen hun bedrijf gewoon effe pleuren in Colombia?

Als je een drugsdealer bent en opzoek bent naar goedkope inkopen voor Cocaine, dan is Colombia inderdaad een leuke plek.
Dat jij niet de juiste instelling hebt, moge duidelijk zijn. :') jij bent van het kaliber kansenmarokkaan.

Mijn internationale vrienden werken als masseur, in microfinance, bij een voetbaltijdschrift, als sociaal werker, etc.

Zonder Spaans is het lastig, maar ja, je moet er iets voor over hebben.

pi_131375438
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- schaliegas/olie
- aardwarmte

We kunnen al miljarden besparen door de MOElanders het land uit te flikkeren. Via geheel legale constructies werken MOElanders hier via bureautjes en vestigingen in hun thuisland.
Voor een Nederlander betaalt de werkgever ongeveer 1,5 maal het brutoloon door belastingen en premies. Voor een MOElander in die constructies betalen zij geen premies en belastingen. Daardoor is een MOElander voor hen goedkoper. Een Nederlandse werknemer betaalt over zijn bruto inkomen ook premies, heffingen en belastingen. Globaal kan je zeggen dat hij zo'n 55% van zijn bruto inkomen netto overhoud. Een MOElander die hier werkt via die constructies betaalt geen premies, heffingen en belastingen en neemt daardoor meer geld mee naar huis dan zijn Nederlandse collega. Ergo: Een MOElander die hier via die constructies werkt kost een werkgever minder maar neemt meer geld mee naar huis. De staat vangt voor hen echter 0,0% aan belasting, premies en heffingen over arbeid. Om het verhaal nog helderder te maken: Nederlandse werknemers zijn de productiefste van alle OESO landen. De claim dat Polen harder werken dan Nederlanders is dus onzin.

Dan de rekensom: Voor elke MOElander die hier komt werken komt er een Nederlander in de WW en later in de bijstand. Dat kost geld. Geld uit de staatskas die door elke MOElander die hier komt werken via die constructies ook inkomen misloopt aan belasting, premies en heffingen over arbeid.
In 2009 werkten er hier 200.000 geregistreerde MOElanders. Recentere cijfers kan ik niet vinden. Maar niemand die mij vertelt dat die cijfers niet enorm gestegen zijn. Daarnaast is er een minstens even grote groep die niet geregistreerd is.

De inkomsten van de staat lopen mis:
• Belastingen over arbeid
• Premies over arbeid
• Heffingen over arbeid
• Gemeentelijke belastingen
• Zorgpremies aan aanvullende verzekeringen (in de bijstand heb je die niet)
• Wegenbelastingen (bijstander geen auto, MOElander wel maar betaalt geen wegenbelasting)
• BTW (Uitgaven doen ze vooral in het eigen MOEland, want goedkoper en gezin daar)
• Belastingen voor honden, riool enz.

Extra uitgaven voor de staat:
• Grof weg gezegd zo'n 400.000 uitkeringen.
• Extra subsidies en minima regelingen
• Huisvesting extra minima
• Voor een selecte groep MOElanders huisvesting (bv Kazernes in Ede en Eindhoven)
• Bijstandsuitkeringen (geen recht op WW) en subsidies voor werkeloos geraakte MOElanders

Gooi de grenzen dicht en we hebben geen begrotingstekort en nauwelijks werkeloosheid meer.
pi_131375503
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

We kunnen al miljarden besparen door de MOElanders het land uit te flikkeren. Via geheel legale constructies werken MOElanders hier via bureautjes en vestigingen in hun thuisland.
Voor een Nederlander betaalt de werkgever ongeveer 1,5 maal het brutoloon door belastingen en premies. Voor een MOElander in die constructies betalen zij geen premies en belastingen. Daardoor is een MOElander voor hen goedkoper. Een Nederlandse werknemer betaalt over zijn bruto inkomen ook premies, heffingen en belastingen. Globaal kan je zeggen dat hij zo'n 55% van zijn bruto inkomen netto overhoud. Een MOElander die hier werkt via die constructies betaalt geen premies, heffingen en belastingen en neemt daardoor meer geld mee naar huis dan zijn Nederlandse collega. Ergo: Een MOElander die hier via die constructies werkt kost een werkgever minder maar neemt meer geld mee naar huis. De staat vangt voor hen echter 0,0% aan belasting, premies en heffingen over arbeid. Om het verhaal nog helderder te maken: Nederlandse werknemers zijn de productiefste van alle OESO landen. De claim dat Polen harder werken dan Nederlanders is dus onzin.

Dan de rekensom: Voor elke MOElander die hier komt werken komt er een Nederlander in de WW en later in de bijstand. Dat kost geld. Geld uit de staatskas die door elke MOElander die hier komt werken via die constructies ook inkomen misloopt aan belasting, premies en heffingen over arbeid.
In 2009 werkten er hier 200.000 geregistreerde MOElanders. Recentere cijfers kan ik niet vinden. Maar niemand die mij vertelt dat die cijfers niet enorm gestegen zijn. Daarnaast is er een minstens even grote groep die niet geregistreerd is.

De inkomsten van de staat lopen mis:
• Belastingen over arbeid
• Premies over arbeid
• Heffingen over arbeid
• Gemeentelijke belastingen
• Zorgpremies aan aanvullende verzekeringen (in de bijstand heb je die niet)
• Wegenbelastingen (bijstander geen auto, MOElander wel maar betaalt geen wegenbelasting)
• BTW (Uitgaven doen ze vooral in het eigen MOEland, want goedkoper en gezin daar)
• Belastingen voor honden, riool enz.

Extra uitgaven voor de staat:
• Grof weg gezegd zo'n 400.000 uitkeringen.
• Extra subsidies en minima regelingen
• Huisvesting extra minima
• Voor een selecte groep MOElanders huisvesting (bv Kazernes in Ede en Eindhoven)
• Bijstandsuitkeringen (geen recht op WW) en subsidies voor werkeloos geraakte MOElanders

Gooi de grenzen dicht en we hebben geen begrotingstekort en nauwelijks werkeloosheid meer.
Jij wilt vast dat Wilders premier word
pi_131375525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Want vele, niet of nauwelijks in te vullen, vacatures zijn een goed idee? Dat geeft de economie juist een flinke klap en daarmee het begrotingstekort...
pi_131375598
Eeuwig jammer dat ik niet -zoals het plan was- zondag in NL kan zijn. Ik heb die MOElanders niet zo gevolgd. Wat Polen en een paar Bulgaren, maar erg veel zag ik niet voordat ik wegging.

Zo uitgelegd is het inderdaad een groot probleem. Maar de Nederlander die nu door de Pool verdrongen wordt kan in Alaska of Dubai weer veul meer verdienen en verschoond blijven van premies.

Zo werkt de wereld van tegenwoordig.

pi_131375622
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:49 schreef 99.999 het volgende:
Want vele, niet of nauwelijks in te vullen, vacatures zijn een goed idee? Dat geeft de economie juist een flinke klap en daarmee het begrotingstekort...
Juist in de sectoren waarin die MOElanders werken is een enorme werkeloosheid. Zij zitten vooral in de bouw, het transport en de groensector. Er zijn voorbeelden te over waar Nederlanders werden ontslagen en vervangen door MOElanders. Laat die werkgevers eens aantonen dat zij geen Nederlander kunnen vinden voor dat werk.
pi_131375637
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

150.000 jongeren zijn werkloos, plaatste arjan. Die kunnen wel 200.000 Polen vervangen.

Maar grenzen dicht is ook geen oplossing.

pi_131375696
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Juist in de sectoren waarin die MOElanders werken is een enorme werkeloosheid. Zij zitten vooral in de bouw, het transport en de groensector. Er zijn voorbeelden te over waar Nederlanders werden ontslagen en vervangen door MOElanders. Laat die werkgevers eens aantonen dat zij geen Nederlander kunnen vinden voor dat werk.
Zo werkt het hier ook. Ik kreeg mijn werkvisum omdat ik iets kan wat niemand bij mijn bedrijf in Latijns-Amerika kan. Ben je een van de velen, kom je niet -legaal- aan de bak.

Dat moet Nederland ook invoeren.

pi_131375704
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:51 schreef El_Matador het volgende:
Eeuwig jammer dat ik niet -zoals het plan was- zondag in NL kan zijn. Ik heb die MOElanders niet zo gevolgd. Wat Polen en een paar Bulgaren, maar erg veel zag ik niet voordat ik wegging.

Zo uitgelegd is het inderdaad een groot probleem. Maar de Nederlander die nu door de Pool verdrongen wordt kan in Alaska of Dubai weer veul meer verdienen en verschoond blijven van premies.

Mmm.. In mijn enorme dorp is 1 op de 11 inwoners nu MOElands, maar het schijnt hier ook wel uitzonderlijk erg te zijn.
Die constructies werken voor een Nederlander niet. Juist omdat wij hier zulke hoge belastingen hebben. Zetten bv mensen uit Alaska hier een vestiging op om Nederlanders aan te nemen.. Dan betalen die Nederlandse werknemers die in Alaska werken hier de volle mep.
pi_131375835
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:51 schreef El_Matador het volgende:

Zo uitgelegd klopt het verhaal dan ook niet. De meeste Polen e.d. in Nederland worden volgens een Nederlandse CAO betaald met alle bijbehorende premies e.d. En het is niet alsof die groep 1 op 1 vervangen kan worden door de huidige WW'ers of bijstandklantjes. Schop je ze allemaal weg dan is er in veel sectoren een probleem.
pi_131375933
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn ook zat voorbeelden van dat men inderdaad geen Nederlanders kan vinden voor wat zwaarder en smeriger werk.
pi_131375938
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:00 schreef 99.999 het volgende:
Zo uitgelegd klopt het verhaal dan ook niet. De meeste Polen e.d. in Nederland worden volgens een Nederlandse CAO betaald met alle bijbehorende premies e.d. En het is niet alsof die groep 1 op 1 vervangen kan worden door de huidige WW'ers of bijstandklantjes. Schop je ze allemaal weg dan is er in veel sectoren een probleem.
Bewijs dat eens en geef een paar linkjes.
Ik weet hier in de omgeving niet beter dan dat zeker 85% via uitzendbureaus uit MOElanden of (schijn)vestigingen van het bedrijf zelf daar, hier werkt.
pi_131376213
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:04 schreef 99.999 het volgende:
Er zijn ook zat voorbeelden van dat men inderdaad geen Nederlanders kan vinden voor wat zwaarder en smeriger werk.
Dat is de claim van die werkgevers om hun belastingontduiking goed te praten.
Ben je deze vergeten?
- Bloembindsters ontslagen en vervangen door Polen
- Vrachtwagenchauffeurs ontslagen en vervangen door MOElanders
- MOElandse vrachtwagenchauffeurs rijden met oneigenlijke of zonder papieren
- Medewerkers in de tuinbouw ontslagen en vervangen door MOElanders
- Bouwvakkers ontslagen en vervangen door MOElanders

Wel bijzonder dat zaken die nog geen 2 jaar geleden vol in het nieuws waren nu met google niet meer te vinden zijn. Censuur?
pi_131376334
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is de claim van die werkgevers om hun belastingontduiking goed te praten.
Ben je deze vergeten?
- Bloembindsters ontslagen en vervangen door Polen
- Vrachtwagenchauffeurs ontslagen en vervangen door MOElanders
- MOElandse vrachtwagenchauffeurs rijden met oneigenlijke of zonder papieren
- Medewerkers in de tuinbouw ontslagen en vervangen door MOElanders
- Bouwvakkers ontslagen en vervangen door MOElanders

Wel bijzonder dat zaken die nog geen 2 jaar geleden vol in het nieuws waren nu met google niet meer te vinden zijn. Censuur?
er zijn ook zat tests geweest met uitkeringstrekkers die in de kassen aan het werk moesten zonder enig succes.
En ik geloof geen bal van censuur, je zoekt niet goed genoeg denk ik.
pi_131376442
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:16 schreef 99.999 het volgende:
er zijn ook zat tests geweest met uitkeringstrekkers die in de kassen aan het werk moesten zonder enig succes.
En ik geloof geen bal van censuur, je zoekt niet goed genoeg denk ik.
Zat? Twee bedoel je. En je hebt vast niet kritisch gekeken naar hoe dat gegaan is, waarom veel van hen weigerden en dat de welwillenden geweigerd werden door de tuinders zelf.
Mijn partner is hovenier en heeft zo'n 90 sollicitaties uitgedaan naar de glasbouw (kassen). Doorgaans krijgt hij niet eens een reactie. Nederlander en dus te duur.

Ik daag je uit links te vinden.
pi_131387152
Probeer de redenering van Omtzigt nou eens te volgen, en kijk het dan na met de tabellen van het CPB. Dan wordt duidelijk dat Omtzigt niet kan rekenen en er niets van klopt. Middeninkomens gaan juist minder belasting betalen door de verhoogde arbeidskorting. Bij ongeveer ¤60.000 ligt het omslagpunt. Geloof niet zomaar wat een blogje van een oppositiekamerlid zegt.
pi_131387437
Maar deze lastenverzwaring is puur en alleen om de inkomensverschillen te verkleinen als ik het goed had gevolgd? Ik vind dat zo'n walgelijk ideaal van de PVDA (en ook de SP).
pi_131387498
Het is een belastingverlaging voor 75% van de bevolking. Zo gek is dat niet.
pi_131406291
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt ja voor het loon wat de werkgevers er maximaal voor willen betalen.

Daar komt de verwende westerse bevolking inderdaad niet hun bed voor uit.

Daarnaast is de werkelijke belasting vele tientallen procenten hoger ivm de honderden overige belastingen in dit land.

Hieronder staan er slechts een aantal.

inkomstenbelasting (IB);
loonbelasting;
vennootschapsbelasting (Vpb);
dividendbelasting;
kansspelbelasting;
erfbelasting;
schenkbelasting;
vermogensrendementsheffing;
omzetbelasting (btw);
rechten bij invoer;
rechten bij uitvoer;
accijnzen zoals alcoholaccijns en tabaksaccijns en verbruiksbelasting op alcoholvrije dranken;
belastingen op personenauto's en motorrijwielen (bpm);
motorrijtuigenbelasting (mrb);
belasting zware motorrijtuigen;
overdrachtsbelasting;
assurantiebelasting;
milieubelastingen, zoals kolenbelasting, en energiebelasting.

En een aantal hiervan gaan ook omhoog vanaf 2014.

In een gemiddelde maand betaal ik 71% van mijn bruto inkomen aan belasting, zowel direct als indirect.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 21-09-2013 09:54:54 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_131408407
De gemiddelde belastingdruk in Nederland is zo'n 40% dus je moet wel iets heel mafs doen om op 71% uit te komen.
pi_131413968
Gek toch dat veel mensen die klagen over de IB er niet bij vertellen dat de HRA dit gedeeltelijk compenseert.
Dit los van de vraag of dat de stelling van deze draad wel of niet valide is.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2013 @ 09:24:45 #119
13368 NiGeLaToR
pi_131434177
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gek toch dat veel mensen die klagen over de IB er niet bij vertellen dat de HRA dit gedeeltelijk compenseert.
Torenhoge leningen aangaan voor de belastingaftrek is zo pre-2007. Zie maar eens zo'n lening te krijgen, valt nog niet mee hoor. En dan moet je ook nog verplicht aflossen, dus zoveel valt er niet meer af te trekken.
pi_131435158
quote:
Ondanks de HRA hebben 2 en 3x modaal nog steeds een belastingdruk van 59%. Begint bijna communistisch te worden hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door PaulieWalnuts op 22-09-2013 11:06:22 ]
pi_131435320
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ondanks de HRA hebben 2 en 3x modaal nog steeds een belastingdruk van 59%. Begint bijna communistisch te worden hier.
Je haalt nu zaken door elkaar.
pi_131435356
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat dacht je van 2 tot 3 keer modaal verdienen, en dan nog zeiken.. Egoïsten noemen ze dat, materialisten.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_131435412
quote:
13s.gif Op zondag 22 september 2013 11:11 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Wat dacht je van 2 tot 3 keer modaal verdienen, en dan nog zeiken.. Egoïsten noemen ze dat, materialisten.
Waarom zou je tegenwoordig nog 2 tot 3 keer modaal gaan verdienen als je 59% belasting moet betalen? Dan kan je veel beter een uitkering nemen, lekker sociaal appartement, huursubsidie, zorg toeslag etc. etc. En lekker vrije tijd om te doen wat je wil. Laten we gewoon allemaal lekker chillen, al die banen slaan nergens op.
pi_131435443
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:14 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Waarom zou je tegenwoordig nog 2 tot 3 keer modaal gaan verdienen als je 59% belasting moet betalen? Dan kan je veel beter een uitkering nemen, lekker sociaal appartement, huursubsidie, zorg toeslag etc. etc. En lekker vrije tijd om te doen wat je wil. Laten we gewoon allemaal lekker chillen, al die banen slaan nergens op.
Weer een negatief trekje, jaloezie. Er is nogal een wereld van verschil kan ik je zeggen tussen 'lekker' uitkering genieten en 3x modaal verdienen, je zou je moeten schamen als je zo denkt.

Men wil toch zo graag boven de rest uittoren, dan is 3x modaal tegenover de uitkering de ultieme beleving .
pi_131435714
quote:
13s.gif Op zondag 22 september 2013 11:11 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Als je bestolen wordt is het natuurlijk terecht dat je het daar niet mee eens bent. Ik zou niet weten waarom dat iets te maken zou moeten hebben met je inkomen? :?
pi_131435727
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je bestolen wordt is het natuurlijk terecht dat je het daar niet mee eens bent. Ik zou niet weten waarom dat iets te maken zou moeten hebben met je inkomen? :?
Je leeft in een samenleving, zegt je dat iets?
pi_131435760
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:02 schreef MilaNL het volgende:
De gemiddelde belastingdruk in Nederland is zo'n 40% dus je moet wel iets heel mafs doen om op 71% uit te komen.
Maak daar maar 50 van. ;)
pi_131435768
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:30 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je leeft in een samenleving, zegt je dat iets?
Ja, maar wat heeft dat te maken met bestolen worden? :?
pi_131435796
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, maar wat heeft dat te maken met bestolen worden? :?
Je wordt niet bestolen maar belast om de gehele samenleving in stand te houden, je bent geen individuele entiteit die puur voor zichzelf bezig is, als je dat al niet begrijpt dan wordt het lastig natuurlijk.
pi_131435808
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je wordt niet bestolen maar belast om de gehele samenleving in stand te houden, je bent geen individuele entiteit die puur voor zichzelf bezig is, als je dat al niet begrijpt dan wordt het lastig natuurlijk.
Je wordt wel degelijk bestolen, als je dat gaat ontkennen zijn we snel uitgepraat.
pi_131435839
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je wordt wel degelijk bestolen, als je dat gaat ontkennen zijn we snel uitgepraat.
Je wordt een salaris toegekend met inbegrip van belasting, dat is iets anders als bestolen worden, al snap ik je gedachtegangen.
pi_131435861
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:36 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je wordt een salaris toegekend met inbegrip van belasting, dat is iets anders als bestolen worden, al snap ik je gedachtegangen.
:?

Dus jij denkt dat als er geen inkomstenbelasting meer zou zijn, je gewoon hetzelfde nettosalaris zou krijgen als nu? _O- _O- _O-
pi_131435872
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:?

Dus jij denkt dat als er geen inkomstenbelasting meer zou zijn, je gewoon hetzelfde nettosalaris zou krijgen als nu? _O- _O- _O-
Je snapt het dus ;)
pi_131435896
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je snapt het dus ;)
Ik wel ja.
pi_131435911
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik wel ja.
Mooi zo, dan begrijp je dus ook de belasting ervan.
pi_131435983
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Mooi zo, dan begrijp je dus ook de belasting ervan.
Ja natuurlijk, stelen is altijd makkelijker dan gewoon eerlijk je geld verdienen.
pi_131436044
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, stelen is altijd makkelijker dan gewoon eerlijk je geld verdienen.
Je snapt het dus nog niet.. Het is geen stelen als je het vanuit zijn organisch geheel bekijkt, er zijn best veel uitwassen aan te wijzen natuurlijk, maar alles moet uit de lengte of de breedte komen, daar val jij ook onder net als iedereen. Dat je het niet eens bent daarmee, en jij dus per saldo erop achteruitgaat is begrijpelijk, maar niet altijd reëel ten opzichte van de rest.
pi_131436101
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:46 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je snapt het dus nog niet.. Het is geen stelen als je het vanuit zijn organisch geheel bekijkt, er zijn best veel uitwassen aan te wijzen natuurlijk, maar alles moet uit de lengte of de breedte komen, daar val jij ook onder net als iedereen. Dat je het niet eens bent daarmee, en jij dus per saldo erop achteruitgaat is begrijpelijk, maar niet altijd reëel ten opzichte van de rest.
Je komt hier met een hoop gebrabbel, feit is gewoon dat als jij iets afpakt van iemand zonder zijn of haar toestemming, dat je aan het stelen bent. Ongeacht of jij dat geld hard nodig hebt en waar je het aan besteed, of dat je het bij iedereen doet.
pi_131436144
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je komt hier met een hoop gebrabbel, feit is gewoon dat als jij iets afpakt van iemand zonder zijn of haar toestemming, dat je aan het stelen bent. Ongeacht of jij dat geld hard nodig hebt en waar je het aan besteed, of dat je het bij iedereen doet.
Nee, dat is niet zo, dat maak jij er van!

Maar dan snap je helaas niet hoe een samenleving als de onze werkt.
pi_131436215
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:49 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo, dat maak jij er van!
Dat is wel degelijk zo.

quote:
Maar dan snap je helaas niet hoe een samenleving als de onze werkt.
Ik snap heel goed hoe het werkt, daarom maak ik er ook bezwaar tegen in plaats van het goed te praten wat de meeste mensen doen. Ook niet zo gek aangezien we allemaal vele jaren in staatsscholen hebben gezeten, de propaganda die je daar voor je kiezen krijgt daar ontkom je niet zomaar aan, net zoals dat mensen die als kind geïndoctrineerd zijn met een ander geloof daar meestal niet meer vanaf komen.
pi_131436279
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk zo.

[..]

Ik snap heel goed hoe het werkt, daarom maak ik er ook bezwaar tegen in plaats van het goed te praten wat de meeste mensen doen. Ook niet zo gek aangezien we allemaal vele jaren in staatsscholen hebben gezeten, de propaganda die je daar voor je kiezen krijgt daar ontkom je niet zomaar aan, net zoals dat mensen die als kind geïndoctrineerd zijn met een ander geloof daar meestal niet meer vanaf komen.
Wat is volgens jouw de oplossing dan? Anarchisme en ieder voor zich.
pi_131436280
Die die belasting is diefstal discussie maar in het libertarisme topic. Hier voegt dat niets toe.
pi_131436344
De belasting is noodzakelijk discussie maar in het collectivismetopic. Hier voegt dat niets toe.

POL / Centraal collectivismetopic
pi_131436396
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:55 schreef heiden6 het volgende:
De belasting is noodzakelijk discussie maar in het collectivismetopic. Hier voegt dat niets toe.

POL / Centraal collectivismetopic
De boodschap is helder lijkt me.
pi_131436406
Lijkt mij ook.
pi_131436431
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:57 schreef heiden6 het volgende:
Lijkt mij ook.
Krijg ik nog antwoord?
pi_131436456
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:58 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Krijg ik nog antwoord?
Nee, want ik mag mijn mening hier niet geven van du_ke.
pi_131436579
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, want ik mag mijn mening hier niet geven van du_ke.
Een klein antwoord ter afsluiting lijkt mij meer dan redelijk ;) Toch, 99.999?
pi_131436653
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Een klein antwoord ter afsluiting lijkt mij meer dan redelijk ;) Toch, 99.999?
Prima.

Gaat er meer om dat het niet de hele boel verpest.
pi_131436672
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Prima.

Gaat er meer om dat het niet de hele boel verpest.
Mooi zo :) Bedankt.
pi_131439156
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 09:24 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Torenhoge leningen aangaan voor de belastingaftrek is zo pre-2007. Zie maar eens zo'n lening te krijgen, valt nog niet mee hoor. En dan moet je ook nog verplicht aflossen, dus zoveel valt er niet meer af te trekken.
_O- _O- Verplicht aflossen moest je ook voor 2007 hoor :W 8)7
Ik zie het al voor me, je gaat een lening aan en in het contract staat niks over het terugbetalen.... In welke utopie leef jij?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_131439210
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:02 schreef MilaNL het volgende:
Gemiddeld zegt niks over een individu.
Stel een straat voor waar 9 van de 10 mensen 20 euro per uur verdienen en 1 iemand 1 miljoen euro per uur. Wat is dan het gemiddelde uurloon....? Juist een nikszeggend getal.
quote:
Of je nu HRA hebt of niet, het percentage blijft gelijk, mits je in het bereik valt van dat percentage.
pi_131441861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:02 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Serieus bezuinigen nu zorgt voor een krimpende economie doordat mensen nóg minder te besteden hebben. Het vergroot dus het al reeds bestaande economische probleem.

Maar het ging niet over bezuinigen. Het ging over hervormen. En hervormen nú is levensgevaarlijk omdat je daarmee de angst groter maakt en dus ook de economie een halt toe roept. En dat is onafhankelijk van of de hervormingen mensen geld opleveren of geld kosten.
Hervormingen hoeven de burger geen geld te kosten. Als je dat doet in goede economische tijden dan zal het veel minder snel resulteren in een negatieve stemming bij de consument.

Vandaar dat een oplopend tekort en stimulatie van de economie op dit moment de enige serieuze optie is. De hervorming moet dan wel gedaan worden maar kan gebeuren op het moment dat de economie er minder last van heeft.

Zoals al gezegd; het grootste probleem is dat hervormen nagenoeg onmogelijk is in de huidige overheid. Er moet minder regeldruk komen, gepaard met een krimp van de overheid maar als een minister aan zijn onderlingen vraagt hoe dat te bewerkstelligen gaat hij natuurlijk nooit eerlijk antwoord krijgen.
Nee, lastenverzwaring zorgt ervoor dat mensen minder te besteden hebben. En een oplopend tekort is alleen zinnig wanneer dat aan iets wordt besteed wat later iets oplevert, zoals infrastructuur. Maar om nog meer geld in het sociale stelsel, zorg of onderwijs te pompen, is kansloos.

Inmiddels gaat er zo'n 10+ miljard per jaar naar het betalen van rente over de staatsschuld, het is de plicht van de overheid om de volgende generaties daar niet mee op te zadelen. Dus moet er minder over de balk worden gesmeten. Maar de wil is er niet om structureel veranderingen door te voeren. Kijk alleen maar naar hoe in Amsterdam men nog steeds de stadsdeelraad pretbaantjes in stand probeert te houden.
pi_131441913
Dit slaat nergens op.
In Zweden zijn er ook hoge belastingen, maar iedereen betaalt graag, en daar is een reden voor: Het geld gaat naar de bevolking, en dat is te merken. Gratis school, lunch, studiebijdrage voor studenten, nauwelijks dokters/tandarts kosten, en ga zo maar door. In Nederland, daarentegen, gaat het geld naar de overheid, en het lijkt daar te blijven. Salarisplafonds voor de invloedrijke mensen zou een uitkomst zijn, helaas zijn het juist deze geldwolven die de regels bepalen. Zonde. Nederland had zo ver kunnen komen.
pi_131442316
De overheid blijft ongeremd groeien als een kankergezwel. Dat komt onder andere door al die zinloze regeltjes. Voor iedere regel is weer een stel ambtenaren nodig om ze te ontwerpen/implementeren & controleren.
pi_131443411
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:42 schreef flapskie123 het volgende:
Dit slaat nergens op.
In Zweden zijn er ook hoge belastingen, maar iedereen betaalt graag, en daar is een reden voor: Het geld gaat naar de bevolking, en dat is te merken. Gratis school, lunch, studiebijdrage voor studenten, nauwelijks dokters/tandarts kosten, en ga zo maar door. In Nederland, daarentegen, gaat het geld naar de overheid, en het lijkt daar te blijven. Salarisplafonds voor de invloedrijke mensen zou een uitkomst zijn, helaas zijn het juist deze geldwolven die de regels bepalen. Zonde. Nederland had zo ver kunnen komen.
Daar sla je eigenlijk precies de spijker op de kop. Hier betaal je hoge belastingen en daarnaast moeten de burgers ook nog eens al die kosten die je daarna noemt zelf betalen.
pi_131443439
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, je gaat een lening aan en in het contract staat niks over het terugbetalen.... In welke utopie leef jij?
nee. dat was toen niet verplicht, ja na 30 jaar moest je je huis maar verkopen en daarmee de hypotheek aflossen
pi_131445760
quote:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aflossingsvrije_hypotheek

Sowieso is terugbetalen niet de juiste term, als jij geld leent bij een bank wordt dat bedrag gewoon in de computer ingevoerd en dan bestaat het pas.
pi_131445799
Niet weer die onzin... een bank leent geld maar 1 keer uit PUNT
pi_131445983
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:42 schreef flapskie123 het volgende:
Dit slaat nergens op.
Hier is ook gratis school, studiebijdrage, en nauwelijks ziektekosten (ook daar is een eigen risico dat ongeveer even hoog is als hier, en er is zelfs liggeld). Hoe veel % van de overheidsuitgaven denk je dat daar naartoe gaat? En hoe veel denk je dat er naar salarissen van de top gaat?
pi_131448373
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Niet weer die onzin... een bank leent geld maar 1 keer uit PUNT
Niet weer die onzin.... Een bank leent geld een hele stapel keren uit en wel als volgt:

- Bank leent geld uit aan Persoon A.
- Persoon A zet het geld op de bank of geeft het aan Persoon B die het op de bank zet.
- Bank leent geld wat net op de bank gezet is uit aan Persoon C. Let wel! Dit is hetzelfde geld als wat eerder aan Persoon A uitgeleend is!
- Enzovoorts.

Daarmee is dezelfde euro dus meerdere malen uitgeleend.
pi_131474497
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:24 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

nee. dat was toen niet verplicht, ja na 30 jaar moest je je huis maar verkopen en daarmee de hypotheek aflossen
Aflossen is toch terugbetalen....
pi_131474558
ja maar niet tijdens de looptijd.. dat is nu wel verplicht
pi_131474619
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:20 schreef arjan1112 het volgende:
ja maar niet tijdens de looptijd.. dat is nu wel verplicht
Dat maakt geen verschil... Terugbetalen moet altijd of het nu per maand is of aan het eind....
Dus netto ben je niks rijker als je nu per maand terugbetaald of aan het einde.
Het enige verschil is de HRA en het korte termijn denken van mensen.
pi_131474644
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:41 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Niet weer die onzin.... Een bank leent geld een hele stapel keren uit en wel als volgt:

- Bank leent geld uit aan Persoon A.
- Persoon A zet het geld op de bank of geeft het aan Persoon B die het op de bank zet.
- Bank leent geld wat net op de bank gezet is uit aan Persoon C. Let wel! Dit is hetzelfde geld als wat eerder aan Persoon A uitgeleend is!
- Enzovoorts.

Daarmee is dezelfde euro dus meerdere malen uitgeleend.
Je vergeet een heel stuk.... Zoals jij het beschrijft gebeurd het namelijk niet.
pi_131474937
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je vergeet een heel stuk.... Zoals jij het beschrijft gebeurd het namelijk niet.
Het enige stuk wat ik vergeet is het feit dat slechts 90% uitgeleend wordt. Dat verandert het verhaal nauwelijks. Dat betekend dat de eerste lening 90% van het orisinele bedrag is, na de tweede lening ondertussen 171% van het originele bedrag uitgeleend is, na de derde lening 244% etc.
Uiteindelijk wordt geld dus oneindig door geleend. Het huidige stelsel zorgt er dus voor dat virtueel geld door banken vrijelijk gecreëerd wordt.
pi_131474987
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:37 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Het enige stuk wat ik vergeet is het feit dat slechts 90% uitgeleend wordt. Dat verandert het verhaal nauwelijks. Dat betekend dat de eerste lening 90% van het orisinele bedrag is, na de tweede lening ondertussen 171% van het originele bedrag uitgeleend is, na de derde lening 244% etc.
Uiteindelijk wordt geld dus oneindig door geleend. Het huidige stelsel zorgt er dus voor dat virtueel geld door banken vrijelijk gecreëerd wordt.
zitten beperkingen aan.. ze moeten 10% van het totaal als eigen geld hebben.. en elke euro die uitgeleend word moet ook weer als spaargeld , obligatielening of lening van de centrale bank op de balans staan
pi_131543028
quote:

[..]

Diegene waarbij je na de looptijd nog steeds niet hoeft af te lossen :+ Ooit wel (verkoop), maar de pure aflossingsvrije hypotheek (let op de naam, wijsneus), los je gedurende de looptijd niet af en als je na de looptijd de rente blijft betalen in principe ook niet. Er zijn miljoenen mensen met zo'n constructie zonder aflosplannetje. Die maken zich terecht een beetje zorgen over wat er na de looptijd van hun hypotheek gaat gebeuren.

Het wordt natuurlijk spannend wanneer je onderpand niet meer is wat het geweest is of als de regels voor nieuwe hypotheken ook gaan gelden voor verlenging. Dus, leg me nog eens uit, hoezo verplicht aflossen tijdens de looptijd van een aflossingsvrije hypotheek? Bedankt dat je zo hoog van de toren blaast, je hebt de domste onterechtwijzing van het jaar op je naam staan :+
pi_131543147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Diegene waarbij je na de looptijd nog steeds niet hoeft af te lossen :+ Ooit wel (verkoop), maar de pure aflossingsvrije hypotheek (let op de naam, wijsneus), los je gedurende de looptijd niet af en als je na de looptijd de rente blijft betalen in principe ook niet. Er zijn miljoenen mensen met zo'n constructie zonder aflosplannetje.
Miljoenen? Hoe kom je bij dat getal? Voor 2008 moest je bij een hypotheek die onder NHG valt ook al minstens 50% aflossen. Die constructie komt wel veel voor'.

Maar die pure aflossingsvrije hypotheek bij aankoop van een woning, gaat dat echt om miljoenen?
pi_131543213
Er zijn niet zo heel veel echt aflossingsvrije hypotheken. Dus waar ook geen spaar- of beleggingssverzekering tegenover staat. Die kreeg je ook niet heel makkelijk, dan moest je wel een heel goed inkomen hebben en dan was het meestal nog maar voor een deel van de hypotheek. Dus nee, dat zijn echt geen miljoenen mensen.
pi_131543279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Er zijn niet zo heel veel echt aflossingsvrije hypotheken. Dus waar ook geen spaar- of beleggingssverzekering tegenover staat. Die kreeg je ook niet heel makkelijk, dan moest je wel een heel goed inkomen hebben en dan was het meestal nog maar voor een deel van de hypotheek. Dus nee, dat zijn echt geen miljoenen mensen.
Klopt, vraag me echter af waar dat hardnekkige gerucht toch steeds vandaan komt. NiGeLaToR is niet bepaalde de eerste die het hier roept. De eerdere roepers wisten het niet te onderbouwen dus wellicht dat het hem wel lukt :).
pi_131543285
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Miljoenen? Hoe kom je bij dat getal? Voor 2008 moest je bij een hypotheek die onder NHG valt ook al minstens 50% aflossen. Die constructie komt wel veel voor'.

Maar die pure aflossingsvrije hypotheek bij aankoop van een woning, gaat dat echt om miljoenen?
Pure aflossingsvrije hypotheek over de gehele of gedeeltelijke hypotheekwaarde zonder aflosplan. Er zijn natuurlijk veel constructies waarbij het gekoppeld is aan een beleggingsverzekering of spaarverzekering, maar ook niet vaak voor 100%. Behalve wat mensen die recent een huis kochten ken ik niemand met een hypotheek waarin in de constructiie 100% aflossing zit - behalve wij zelf met een beleggingsverzekering @ 8% rekenrente op ons vorige huis :') Dat het nu in de mode is om af te lossen maakt de geschiedenis niet ongedaan. Zelfs oma heeft nog 30k aflossingsvrij open staan voor fiscale doeleinden :+ Maar als je exacte precieze aantallen wilt ga je er zelf maar een bron bij zoeken ;)

Edit; ah, ik wordt in een hokje geduwd zie ik, mocht ik het niet duidelijk genoeg verwoord hebben, bij deze alsnog. er is voor mij weinig verschil tussen 100% aflossingsvrij of 50% aflossingsvrij met een slecht verzekeringsproduct, aangezien je dan nog 0 garantie op aflossing hebt. Wellicht is het tweede nog erger, aangezien mensen dan denken af te lossen.
pi_131543345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:51 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Pure aflossingsvrije hypotheek over de gehele of gedeeltelijke hypotheekwaarde zonder aflosplan. Er zijn natuurlijk veel constructies waarbij het gekoppeld is aan een beleggingsverzekering of spaarverzekering, maar ook niet vaak voor 100%. Behalve wat mensen die recent een huis kochten ken ik niemand met een hypotheek waarin in de constructiie 100% aflossing zit - behalve wij zelf met een beleggingsverzekering @ 8% rekenrente op ons vorige huis :') Dat het nu in de mode is om af te lossen maakt de geschiedenis niet ongedaan. Zelfs oma heeft nog 30k aflossingsvrij open staan voor fiscale doeleinden :+ Maar als je exacte precieze aantallen wilt ga je er zelf maar een bron bij zoeken ;)
Dat zijn allemaal mixproducten en geen 'pure aflossingsvrije' hypotheken. En die van oma was ook niet voor de aankoop van een woning vermoed ik maar voor een bepaalde consumptie, met een stevige overwaarde ten opzichte van die hypotheek is er ook niks aan de hand.
pi_131543377
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal mixproducten en geen 'pure aflossingsvrije' hypotheken. En die van oma was ook niet voor de aankoop van een woning vermoed ik maar voor een bepaalde consumptie, met een stevige overwaarde ten opzichte van die hypotheek is er ook niks aan de hand.
Tot je looptijd afloopt.
(die van oma was gewoon hergefinancierd na een scheiding)

quote:
Aflossingsvrije hypotheek
Bij een aflossingsvrije hypotheek wordt er niets afgelost. Er wordt alleen hypotheekrente betaald gedurende de looptijd. De aflossingsvrije hypotheek is een populaire hypotheekvorm: maarliefst 47% van de huizenbezitters in Nederland heeft een volledig aflossingsvrije hypotheek.
http://financieel.infonu.(...)-hypotheek-2012.html

Voor wat de bron waard is, heb ik toch nog m'n best gedaan ;) de helft lijkt me redelijk in de buurt komen van 'miljoenen' - al dan niet in een mixvorm.
pi_131543717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:55 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tot je looptijd afloopt.
(die van oma was gewoon hergefinancierd na een scheiding)

[..]

http://financieel.infonu.(...)-hypotheek-2012.html

Voor wat de bron waard is, heb ik toch nog m'n best gedaan ;) de helft lijkt me redelijk in de buurt komen van 'miljoenen' - al dan niet in een mixvorm.
Dat lijken mij geen 'pure aflossingsvrije' hypotheken. Over het algemeen is na 30 jaar dan gewoon minstens 50% van de schuld afgelost.
pi_131543852
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijken mij geen 'pure aflossingsvrije' hypotheken. Over het algemeen is na 30 jaar dan gewoon minstens 50% van de schuld afgelost.
Lijkt? Dus het is niet zo? :) Ik weet het, koekje van eigen deeg enzo (qua bronnen), maar het zijn er gewoon heel veel die 50% of meer niet aflossen, geen plan hebben, minder/geen overwaarde hebben en wellicht ook geen hele grote baanzekerheid.

Als alles goed gaat, overwaarde groeit, inkomen groeit en je houdt gewoon de hele tijd een inkomen - dan is er niet veel aan de hand. Ook na de looptijd zal een bank dan vast een mooie rente voor je willen geven om te verlengen onder de aflossingsvrije voorwaarden. Wel heb je geen HRA meer na 30 jaar.

Maar als er maar iets verkeerd gaat loopt het wel snel terug met je opties. Buurman even verderop had een hoge functie en verloor zijn baan, een week nadat het ontslag in ging belde de bank - hoe die de hypotheek dacht te gaan betalen. Is wettelijk verplichte zorgplicht van de bank, om erger te voorkomen, maar ook heel confronterend. Als je nml een stukje boven modaal zat en nu 1150,- netto als uitkering krijgt (er zit een max aan 70% van laatst verdiende loon - dat is blijkbaar maar 1150,-, wellicht door hoge belastingheffing ivm eerder salaris). Nu heeft hij wel een plan, maar toch.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:15:26 #177
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131543857
quote:
Hoe jaag je de hogere middenklasse het land uit...
Gewoon niet.
pi_131546076
quote:
ABSURDE BELASTINGEN

23 sep 2013

Nieuwe en oude plannen kunnen tot absurde effectieve belastingtarieven leiden doordat veel regelingen en fiscale voordelen inkomensafhankelijk zijn gemaakt. Hieronder een voorbeeld hoe de plannen uitwerken voor de komende jaren in een specifiek geval.

Voorbeeld
Er zijn twee gezinnen, beide met één kind onder de 18 en drie erboven, die alle studeren.
Alleen de vader werkt betaald.

Vader 1 verdient 30.000 euro per jaar, vader 2 verdient 50.000 euro.
De extra 20.000 euro valt in de 42% schijf van de inkomstenbelasting. Dat wil zeggen dat er 8400 euro afgedragen moet worden. Vader 2 houdt van de extra 20.000 euro er 11.600 over.
De arbeidskorting neemt vanaf 2013 4% af met het inkomen als je boven de 40.248 euro zit. Vader 2 zit er bijna 10.000 boven en mist daardoor 390 euro. Nu heeft hij nog 11.210 extra te besteden ten opzichte van vader 1.

Bij 30.000 krijg je kindgebonden budget (278 euro per maand in 2016) en zorgtoeslag (92 euro per maand). Samen is dat 4440 euro. Bij 50.000 krijg je niets omdat ook deze regelingen inkomensafhankelijk zijn. Het verschil in besteedbaar inkomen neemt nu nog slechts toe met 6770.
Als je vader 30.000 euro verdient krijg je als student 328 euro studiefinanciering. Bij 50.000 krijg je 242 euro, doordat ook de aanvullende beurs inkomensafhankelijk is. Per jaar scheelt dat voor dit gezin 3096 euro. Het gezin van vader 2 heeft nu nog 3674 euro extra te besteden ten opzichte van dat van vader 1.

De regering wil ook de algemene heffingskorting inkomensafhankelijk maken. Als dat plan doorgaat, dan gaat er nog eens 400 euro af in 2014 en 600 euro in 2017. Dan heeft het gezin van vader 2 nog 3074 euro extra te besteden ten opzichte van dat van vader 1.

In totaal levert vader 2 dus 16926 in door belastingen en inkomensafhankelijke regelingen. 20.000 euro meer bruto levert nog 3074 euro netto meer op. Door al deze inkomensafhankelijke regelingen levert dat een effectieve belastingdruk op van 85%.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. In het algemeen geldt wel dat tarieven die effectief betaald moeten worden fors toenemen door de inkomensafhankelijke regelingen. Alleen al door het inkomensafhankelijk maken van de arbeidskorting en de algemene heffingskorting stijgen de tarieven met 3% tussen de 20.000 en 40.000 euro (van 42% naar 45%) en met 7% tussen de 40.000 en 110.000 euro (van 42% naar 49% tussen de 40.000 en 56.000 euro en van 52% naar 59% tussen de 56.000 en 100.000 euro).

Zulke hoge tarieven leiden tot ontmoediging van werk. Bovendien leidt het systeem tot nog grotere fiscale ongelijkheid tussen één- en tweeverdieners.

De SGP is tegen deze plannen. Tarieven moeten dalen, er moet sprake zijn van veel minder inkomensafhankelijkheid en meer gelijkheid tussen één- en tweeverdieners.
http://sgp.nl/Actueel/Absurde%20belastingen.wli

Ziek
pi_131546282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:15 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Lijkt? Dus het is niet zo? :) Ik weet het, koekje van eigen deeg enzo (qua bronnen), maar het zijn er gewoon heel veel die 50% of meer niet aflossen, geen plan hebben, minder/geen overwaarde hebben en wellicht ook geen hele grote baanzekerheid.
Ja en.. dat maakt toch niks uit voor jou?
quote:
Als alles goed gaat, overwaarde groeit, inkomen groeit en je houdt gewoon de hele tijd een inkomen - dan is er niet veel aan de hand. Ook na de looptijd zal een bank dan vast een mooie rente voor je willen geven om te verlengen onder de aflossingsvrije voorwaarden. Wel heb je geen HRA meer na 30 jaar.
Je maakt een grapje, ben je nu echt zo naief dat de HRA niet eerder verdwijnt, dan ben je de enige in NL.
quote:
Maar als er maar iets verkeerd gaat loopt het wel snel terug met je opties. Buurman even verderop had een hoge functie en verloor zijn baan, een week nadat het ontslag in ging belde de bank - hoe die de hypotheek dacht te gaan betalen. Is wettelijk verplichte zorgplicht van de bank, om erger te voorkomen, maar ook heel confronterend. Als je nml een stukje boven modaal zat en nu 1150,- netto als uitkering krijgt (er zit een max aan 70% van laatst verdiende loon - dat is blijkbaar maar 1150,-, wellicht door hoge belastingheffing ivm eerder salaris). Nu heeft hij wel een plan, maar toch.
Iets meer dan modaal is geen hoge functie. 8)7
Modaal is het nieuwe minimum, je komt met een gezin daar namelijk al niet van rond zonder overheidshulp. Dit wordt zelf erkend door de overheid met al hun subsidies op een gezin met kinderen en 2 volwassenen die samen modaal verdienen. Die krijgen volop subsidies.
pi_131546650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Diegene waarbij je na de looptijd nog steeds niet hoeft af te lossen :+ Ooit wel (verkoop), maar de pure aflossingsvrije hypotheek (let op de naam, wijsneus), los je gedurende de looptijd niet af en als je na de looptijd de rente blijft betalen in principe ook niet. Er zijn miljoenen mensen met zo'n constructie zonder aflosplannetje. Die maken zich terecht een beetje zorgen over wat er na de looptijd van hun hypotheek gaat gebeuren.

Het wordt natuurlijk spannend wanneer je onderpand niet meer is wat het geweest is of als de regels voor nieuwe hypotheken ook gaan gelden voor verlenging. Dus, leg me nog eens uit, hoezo verplicht aflossen tijdens de looptijd van een aflossingsvrije hypotheek? Bedankt dat je zo hoog van de toren blaast, je hebt de domste onterechtwijzing van het jaar op je naam staan :+
Ik snap je niet... Dit is namelijk een reactie op iets wat ik niet schreef.
Dit is hetzelfde dat als ik zeg: het gras is groen, jij reageert: nee de bomen zijn niet zwart met paarse stippels en dat je mij daarop aanvalt....
pi_131553523
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja en.. dat maakt toch niks uit voor jou?

En dit is relevant omdat?

quote:
Je maakt een grapje, ben je nu echt zo naief dat de HRA niet eerder verdwijnt, dan ben je de enige in NL.

Zonder HRA geen NL ;)
Enige waar ik op doel is de zekerheid dat als je 30 jaar HRA gehad hebt, je daarna dus geen HRA meer zult hebben (bij gelijkblijvende hypotheek). Dus wederom interpreteer je iets wat er niet is, zoek je spijkers op laag water en leg je anderen dingen in de mond.

quote:
Iets meer dan modaal is geen hoge functie. 8)7
Modaal is het nieuwe minimum, je komt met een gezin daar namelijk al niet van rond zonder overheidshulp. Dit wordt zelf erkend door de overheid met al hun subsidies op een gezin met kinderen en 2 volwassenen die samen modaal verdienen. Die krijgen volop subsidies.
Bedoel je bruto of netto? ;) Want netto verdien je met een hoge functie iets meer dan modaal, ook al is dat bruto misschien 3-4 x modaal. Overigens stel je met jouw definitie dat pakweg 80-90% van de mensen het minimum krijgen, aangezien zo'n beetje al die mensen wel een vorm van een toeslag krijgen. Die andere 10-20% krijgen zelfs nog kinderbijslag bijvoorbeeld.

Dit ben jij toch, of ben ik nu gek?

quote:

[..]

Jij zegt dat voor 2007 verplicht moest aflossen - wat iets anders is dan de schuld moeten aflossen als je het onderpand van de hand doet. Of is dat wat je bedoelt en sloeg je opmerking sowieso al nergens op? :7
pi_131568456
De middengroep wordt voor 1 keer ontzien (gaat er minder op achteruit dan de armen en de rijken) en juist nu klaagt de middengroep. :?
Ik vind het trouwens wel raar dat de PvdA ermee akkoord is gegaan dat de armen er meer op achteruit gaan dan de middengroep.
#NoDAPL
  woensdag 25 september 2013 @ 22:29:50 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131571067
quote:

Bron
Er gaat toch niemand om die reden het land echt uit. Net zomin als extreme benzineaccijnsen merkbaar minder tanken in Nederland veroorzaakt.

Mensen roepen het wel, maar blijven braaf in Nederland wonen en tanken. Ik denk dat er helemaal geen limiet zit aan de hoeveelheid belasting die je de Nederlander kunt opleggen.
The End Times are wild
pi_131571957
ik denk dat er eerder een opstand komt als je over de eerste 20.000 60% belasting of meer moet gaan betalen
pi_131573364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er gaat toch niemand om die reden het land echt uit. Net zomin als extreme benzineaccijnsen merkbaar minder tanken in Nederland veroorzaakt.

Mensen roepen het wel, maar blijven braaf in Nederland wonen en tanken. Ik denk dat er helemaal geen limiet zit aan de hoeveelheid belasting die je de Nederlander kunt opleggen.
Natuurlijk is het gechargeerd dat het precies hierom en om die paar centen gaat.

Als je als net afgestudeerde single erachter komt dat je tonnen belastinggeld kan gaan betalen aan een corrupte staat en er in de wereld heel wat meer gebeurt, dan vergemakkelijkt het de keuze drastisch. Voor mij was het niet het argument, maar velen zijn meer op geld uit dan ik.

pi_131573423
De meeste die naar het buitenland gaan doen dat als expat voor een nederlandse multinational...

dus die betalen ook die 60%
  woensdag 25 september 2013 @ 23:17:58 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573556
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk is het gechargeerd dat het precies hierom en om die paar centen gaat.

Als je als net afgestudeerde single erachter komt dat je tonnen belastinggeld kan gaan betalen aan een corrupte staat en er in de wereld heel wat meer gebeurt, dan vergemakkelijkt het de keuze drastisch. Voor mij was het niet het argument, maar velen zijn meer op geld uit dan ik.
Als single met een opleiding boven VMBO-niveau is het in NL inderdaad wel heel veel betalen en wel heel weinig terugzien. Dat klopt.
Maar ondanks dat zie je dat die singles toch ook gewoon hier blijven en betalen!
The End Times are wild
pi_131573701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als single met een opleiding boven VMBO-niveau is het in NL inderdaad wel heel veel betalen en wel heel weinig terugzien. Dat klopt.
Maar ondanks dat zie je dat die singles toch ook gewoon hier blijven en betalen!
Nog wel.

Maar Nederlanders, met name de hoogopgeleide, waardevolle, die vertrekken. Niet alleen mensen, ook bedrijven. Wat het sneeuwbaleffect alleen maar versterkt.

pi_131573779
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog wel.

Maar Nederlanders, met name de hoogopgeleide, waardevolle, die vertrekken. Niet alleen mensen, ook bedrijven. Wat het sneeuwbaleffect alleen maar versterkt.
Ja, als je geen vrienden hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 september 2013 @ 23:22:48 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573801
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog wel.

Voor bedrijven is Nederland juist een belastingparadijs. (Dit is uiteraard wel zo omdat bedrijven veel mobieler zijn dan mensen).
Ik zie maar weinig hoogopgeleide Nederlanders gaan. Juist als je genoeg verdient is het in Nederland nog best aardig wonen. Je kunt je dan dat belastingpercentage van 87% effectief (inclusief BTW, accijnsen etc) gewoon permitteren.

Juist de modale tot 2x modale Nederlander, die hard moet werken in een suffe baan en daar maar weinig van overhoud na alle belastingen, zijn woon-werk en kinderopvang, die is goed zuur in dit land.
The End Times are wild
pi_131573863
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, als je geen vrienden hebt.
Correctie: als je ze niet zo belangrijk vindt dat het een reden is om te blijven.

pi_131573914
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Correctie: als je ze niet zo belangrijk vindt dat het een reden is om te blijven.
Jij vindt belastingdruk belangrijker dan vrienden.

Dat mag, uiteraard. Maar dan weet ik direct met wat voor figuur ik van doen heb.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:25:41 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573938
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar naar het buitenland vertrekken omdat je in NL een paar centen belasting moet betalen is toch ook een tikkeltje ordi. Als je nu een droom najaagt, of van lekker weer, eten of mooie natuur houdt. Ok. Maar vanwege een hoog belastingtarief echt vertrekken?
The End Times are wild
pi_131573958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef LXIV het volgende:
Voor bedrijven is Nederland juist een belastingparadijs. (Dit is uiteraard wel zo omdat bedrijven veel mobieler zijn dan mensen).
Grote bedrijven, vanwege die Cayman islands constructie. Kleine bedrijven worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt. Duitsland is al veel vriendelijker.

quote:
Ik zie maar weinig hoogopgeleide Nederlanders gaan....

Juist de modale tot 2x modale Nederlander, die hard moet werken in een suffe baan en daar maar weinig van overhoud na alle belastingen, zijn woon-werk en kinderopvang, die is goed zuur in dit land.
Het zijn nou net de modaal-2x modale hoogopgeleide Nederlanders. Juist die mensen waar Nederland echt op draait (niet op de -20.000 37% groep, niet op de allerrijksten (al is 110.000 niet rijk)).

pi_131573984
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt belastingdruk belangrijker dan vrienden.
Stroman 1

quote:
Dat mag, uiteraard.
Stroman 2

quote:
Maar dan weet ik direct met wat voor figuur ik van doen heb.
Stroman 3 + niet lezen wat ik eerder schreef.

Koos toch, jij bent journalist??

woensdag 25 september 2013 @ 23:27:16 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574007
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Grote bedrijven, vanwege die Cayman islands constructie. Kleine bedrijven worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt. Duitsland is al veel vriendelijker.

Die kleine bedrijfjes kunnen dan ook niet zomaar ontsnappen. Dus kan de tax omhoog!
quote:
Het zijn nou net de modaal-2x modale hoogopgeleide Nederlanders. Juist die mensen waar Nederland echt op draait (niet op de -20.000 37% groep, niet op de allerrijksten (al is 110.000 niet rijk)).
Die mensen betalen dik ja. Maar zorg dan dat je gewoon daar boven komt, dan heb je het hier toch prima?
The End Times are wild
pi_131574032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar naar het buitenland vertrekken omdat je in NL een paar centen belasting moet betalen is toch ook een tikkeltje ordi. Als je nu een droom najaagt, of van lekker weer, eten of mooie natuur houdt. Ok. Maar vanwege een hoog belastingtarief echt vertrekken?
Ik zeg toch: niet VANWEGE. Maar het immer verslechterende (belasting)klimaat voor hoogopgeleide mensen is wel een extra motivatie.

Uiteindelijk gaan mensen naar een land voor dat land/een baan, niet omdat ze per se weg willen uit Nederland. Gold voor mijzelf net zo trouwens (eerst baan: Duitsland, daarna land: Colombia).

pi_131574062
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stroman 1

[..]

Stroman 2

[..]

Stroman 3 + niet lezen wat ik eerder schreef.

Koos toch, jij bent journalist??
Ik ben toch niet aan het werk, autist?

Maar jij verlaat dus je beste vrienden vanwege een beetje belasting?
  woensdag 25 september 2013 @ 23:29:14 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574092
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben toch niet aan het werk, autist?

De vraag is hoeverre mensen dat écht doen. Net als tanken in Belgiël
The End Times are wild
pi_131574106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die kleine bedrijfjes kunnen dan ook niet zomaar ontsnappen. Dus kan de tax omhoog!
Precies de pesterij die ik bedoel.

quote:
Die mensen betalen dik ja. Maar zorg dan dat je gewoon daar boven komt, dan heb je het hier toch prima?
Ik ga niet precies de grenzen narekenen, maar "zorgen dat je daar 'gewoon' boven komt" (dus ruim meer dan 2x modaal), dan moet je als pas afgestudeerd academicus een alchemist zijn die slootwater in goud verandert.

Jij denkt werkelijk dat een academicus even "gewoon" 80.000 euro per jaar gaat verdienen?? :o :o :N

pi_131574127
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
Journalist ben je altijd, niet als het uitkomt.

Lees wat ik schrijf en je weet het.

woensdag 25 september 2013 @ 23:30:18 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574138
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:29 schreef El_Matador het volgende:

Op woensdag 25 september 2013 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Precies de pesterij die ik bedoel.

quote:
Ik ga niet precies de grenzen narekenen, maar "zorgen dat je daar 'gewoon' boven komt" (dus ruim meer dan 2x modaal), dan moet je als pas afgestudeerd academicus een alchemist zijn die slootwater in goud verandert.

Jij denkt werkelijk dat een academicus even "gewoon" 80.000 euro per jaar gaat verdienen
Nee. Maar na een aantal jaren is zo'n bedrag toch wel haalbaar? En met z'n tweeen zit je er al meteen aan.
The End Times are wild
pi_131574167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is hoeverre mensen dat écht doen. Net als tanken in Belgiël
Ja, niet dus. Behalve mensen die hier niks hebben.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:31:35 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574192
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, niet dus. Behalve mensen die hier niks hebben.
Dan nog niet denk ik. Iedereen heeft hier wel iets.
The End Times are wild
pi_131574206
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Journalist ben je altijd, niet als het uitkomt.

Lees wat ik schrijf en je weet het.
Ik las het. Jij hecht weinig waarde aan je vrienden. Dat mag.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:32:17 #206
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574226
Nou, als het zo door gaat jagen ze mij en andere ondernemers / academici die carrière willen maken het land uit.

Duitsland is een aantrekkelijke optie, België ook. Nederland is een klein land, je rijdt er zo doorheen. Ik weiger zulke hoge belastingen te gaan betalen, pensioenafdracht te gaan betalen voor een pensioen dat ik niet ga krijgen alleen maar om babyboomers hun natje en droogje te geven, zorgkosten die disproportioneel hoog zijn te betalen en dan hebben we het nog niet over huizenprijzen en autokosten. En dan hebben we het nog niet over het feit dat als je alleenstaand bent je 3x zoveel betaalt als een tweeverdienersgezin met een vergelijkbaar inkomen. Belachelijk gewoon.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_131574250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan nog niet denk ik. Iedereen heeft hier wel iets.
Ja, familie. Dat is iets anders.
pi_131574303
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik las het. Jij hecht weinig waarde aan je vrienden. Dat mag.
Nope. Weer niet.

Ik hecht veel waarde aan mijn vrienden. Er zijn echter meer dingen. Mijn beste vrienden zijn hier trouwens geweest en vonden het al net zo fantastisch als ik.

woensdag 25 september 2013 @ 23:34:51 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574339
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:32 schreef dr.dunno het volgende:
Nou, als het zo door gaat jagen ze mij en andere ondernemers / academici die carrière willen maken het land uit.

Duitsland is een aantrekkelijke optie, België ook. Nederland is een klein land, je rijdt er zo doorheen. Ik weiger zulke hoge belastingen te gaan betalen, pensioenafdracht te gaan betalen voor een pensioen dat ik niet ga krijgen alleen maar om babyboomers hun natje en droogje te geven, zorgkosten die disproportioneel hoog zijn te betalen en dan hebben we het nog niet over huizenprijzen en autokosten. Belachelijk gewoon.
Dit roept iedereen. De Telegraaf-comments stonden vaak vol met mensen die riepen te gaan emigreren, dat dit de druppel was.
Ondertussen zijn er zoveel druppels geweest dat iedereen een nat pak heeft. En waar blijft iedereen? In Nederland. Ik geloof zo'n uitspraak pas als mensen echt weg zijn gegaan.
(En dan bedoel ik niet net over de Duitse grens wonen en profiteren van én de HRA, én de lage wegenbelasting DLD, én het hoge kindergeld, én de goedkope huizenprijzen, maar ondertussen de kinderen gewoon naar een Nederlandse school sturen. Dat is gewoon belastingontwijken ipv emigreren
The End Times are wild
pi_131574353
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:32 schreef dr.dunno het volgende:

Duitsland is een aantrekkelijke optie, België ook. Nederland is een klein land, je rijdt er zo doorheen. Ik weiger zulke hoge belastingen te gaan betalen, pensioenafdracht te gaan betalen voor een pensioen dat ik niet ga krijgen alleen maar om babyboomers hun natje en droogje te geven, zorgkosten die disproportioneel hoog zijn te betalen en dan hebben we het nog niet over huizenprijzen en autokosten. Belachelijk gewoon.
De meeste van die zaken gaan natuurlijk ook op voor Duitsland en België. En dan is ons pensioenstelsel nog eens stukken beter dan dat van onze buurlanden ook.
pi_131574428
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nope. Weer niet.

Ik hecht veel waarde aan mijn vrienden. Er zijn echter meer dingen. Mijn beste vrienden zijn hier trouwens geweest en vonden het al net zo fantastisch als ik.
Goed, laat ik je het voordeel van de twijfel geven. Je kunt het avontuur willen opzoeken en daarom hier weggaan. Die vrienden heb ik. Dat kan.

Emigreren en je vrienden achterlaten omdat je een beetje belasting betaalt is echter bullshit en zegt alles over die persoon.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:37:11 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574444
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:35 schreef 99.999 het volgende:

Duitsland wonen kan wel erg gunstig zijn. Zeker met kinderen. Als je dat slim doet, dan snoep je van twee walletjes tegelijk.

Maar liever 1000 euro meer per maand betalen dan iedere dag twee uur reistijd extra.
The End Times are wild
pi_131574451
quote:
En dan is ons pensioenstelsel nog eens stukken beter dan dat van onze buurlanden ook.
Nog wel, maar ik zie Asscher en Rutte al kwijlen bij het idee die pot ook nog leeg te stelen.

woensdag 25 september 2013 @ 23:37:49 #214
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit roept iedereen. De Telegraaf-comments stonden vaak vol met mensen die riepen te gaan emigreren, dat dit de druppel was.
Ondertussen zijn er zoveel druppels geweest dat iedereen een nat pak heeft. En waar blijft iedereen? In Nederland. Ik geloof zo'n uitspraak pas als mensen echt weg zijn gegaan.
(En dan bedoel ik niet net over de Duitse grens wonen en profiteren van én de HRA, én de lage wegenbelasting DLD, én het hoge kindergeld, én de goedkope huizenprijzen, maar ondertussen de kinderen gewoon naar een Nederlandse school sturen. Dat is gewoon belastingontwijken ipv emigreren
Kan me niet schelen hoe je het noemt. Ik ben het ondertussen al een paar maanden serieus aan het bekijken en schaam me er totaal niet voor.

En ik ben niet de enige, de hele familie doet mee, o.a. twee 65+'ers die al 5 jaar 3-6% van hun netto inkomen per jaar hebben moeten inleveren en nu nog meer moeten inleveren, maar nog gewoon een hypotheek te betalen hebben.

Dit ooit zo mooie land wordt compleet verziekt door het zesde rampkabinet op een rij.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:38:48 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574510
quote:
3s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Kan me niet schelen hoe je het noemt. Ik ben het ondertussen al een paar maanden serieus aan het bekijken en schaam me er totaal niet voor.

En ik ben niet de enige, de hele familie doet mee, o.a. twee 65+'ers die al 5 jaar 3-6% van hun netto inkomen per jaar hebben moeten inleveren en nu nog meer moeten inleveren, maar nog gewoon een hypotheek te betalen hebben.

Dit ooit zo mooie land wordt compleet verziekt door het zesde rampkabinet op een rij.
In Duitsland wonen? Ok, maar dat is 10 km over de grens dus geen emigreren. Dat is gewoon slim belasting ontlopen. Niks mis mee verder hoor!
Maar die pensioenkorting ontloop je er natuurlijk niet mee!
The End Times are wild
  woensdag 25 september 2013 @ 23:38:55 #216
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574515
quote:

[..]

De meeste van die zaken gaan natuurlijk ook op voor Duitsland en België. En dan is ons pensioenstelsel nog eens stukken beter dan dat van onze buurlanden ook.
Echter, als je daar woont kun je kiezen welk belastingstelsel je onder gaat vallen, per aspect. Reken maar op veel voordeel, de lagere huizenprijzen en auto- en zorglasten nog niet eens meegerekend, om maar wat te noemen.
pi_131574564
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, laat ik je het voordeel van de twijfel geven. Je kunt het avontuur willen opzoeken en daarom hier weggaan. Die vrienden heb ik. Dat kan.

Emigreren en je vrienden achterlaten omdat je een beetje belasting betaalt is echter bullshit en zegt alles over die persoon.
Het zijn allemaal overwegingen. En die expats ken ik wel ja. Ik ben ook een hoge uitzondering in mijn omgeving. Veel van mijn collega's zijn opgegroeid in dat wereldje. Ik kom gewoon uit een Nederlands middenklassegezin en was de eerste en enige die een MSc. haalde. Ik woon ook niet in een willekeurig land (zoals velen ook), maar in het land van mijn eigen keuze.

Als de regering gedaan had wat ze hadden móeten doen; vlaktaksen en de burger juist meer ipv minder bestedingsruimte geven:
- was de economie weer gaan rollen
- staat Nederland als een vriendelijk land bekend voor hoogopgeleide jonge ambitieuze mensen

pi_131574592
quote:
3s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Verziekt? Een paar magere jaren en het land is verziekt?
  woensdag 25 september 2013 @ 23:41:20 #219
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Duitsland wonen? Ok, maar dat is 10 km over de grens dus geen emigreren. Dat is gewoon slim belasting ontlopen. Niks mis mee verder hoor!
Maar die pensioenkorting ontloop je er natuurlijk niet mee!
Nogmaals, hoe je het noemt boeit me niet. Huizenprijzen zijn minder dan de helft en aangezien mensen normaliter hun hele arbeidsperiode werken om een stapel stenen af te betalen ben je wel ineens 3x zo snel klaar (meegerekend minder rente die je betaalt) en hou je meer over voor andere dingen in plaats van kieperen in de algemene pot om luie uitkeringstrekkers mee te financieren.

En pensioenen kun je ook zelf regelen. In Nederland mag het niet als je in loondienst werkt, elders wel en als ZZP'er ook.
pi_131574689
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:09 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]

Haha, bizar dit. Hoe naai je een land.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:42:57 #221
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574690
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb het niet over alleen dit huidige kabinet. Plus het gaat ook om de koers die wordt gevaren. Hoop is weg als dit allemaal doorgaat. Ik word als arts met bovenmodaal inkomen èn ondernemer gepakt op alle mogelijke manieren. De mensen om mij heen ook. En ik weiger mee te betalen aan nivelleerfeestjes.
pi_131574701
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zijn allemaal overwegingen. En die expats ken ik wel ja. Ik ben ook een hoge uitzondering in mijn omgeving. Veel van mijn collega's zijn opgegroeid in dat wereldje. Ik kom gewoon uit een Nederlands middenklassegezin en was de eerste en enige die een MSc. haalde. Ik woon ook niet in een willekeurig land (zoals velen ook), maar in het land van mijn eigen keuze.

Als de regering gedaan had wat ze hadden móeten doen; vlaktaksen en de burger juist meer ipv minder
bestedingsruimte geven:
- was de economie weer gaan rollen
- staat Nederland als een vriendelijk land bekend voor hoogopgeleide jonge ambitieuze mensen
Als je gaat emigreren vanwege de belastingdruk ben je gewoon een zielige autist zonder vrienden. Je beste vrienden achterlaten omdat je een paar honderd euro per maand meer overhoudt. Haha, de tering, wat ben je dan een zielepoot. Maar goed, dan heb je waarschijnlijk ook geen echte vrienden.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:43:13 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574702
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:41 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe je het noemt boeit me niet. Huizenprijzen zijn minder dan de helft en aangezien mensen normaliter hun hele arbeidsperiode werken om een stapel stenen af te betalen ben je wel ineens 3x zo snel klaar (meegerekend minder rente die je betaalt) en hou je meer over voor andere dingen in plaats van kieperen in de algemene pot om luie uitkeringstrekkers mee te financieren.

En pensioenen kun je ook zelf regelen. In Nederland mag het niet als je in loondienst werkt, elders wel en als ZZP'er ook.
In Duitsland woon je inderdaad voor minder geld vrijstaand in een goede woning met een hele ruime tuin. Dat is echt prima.
Maar het blijft een keuze. Ik woon liever op fietsafstand van mijn werk in een kleine woning dan iedere dag een uur heen en een uur terug in de auto te moeten zitten. Vind ik fijner.

Woonde ik binnen 40 km van de grens, stak ik hem morgen nog over! Want verder is Duitsland natuurlijk een fijn land en weinig tax betalen is prima!
The End Times are wild
pi_131574712
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een paar? We zijn al vanaf 2007 bezig. Ik weet niet hoe jij telt.
pi_131574775
quote:
16s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:42 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ik heb het niet over alleen dit huidige kabinet. Plus het gaat ook om de koers die wordt gevaren. Hoop is weg als dit allemaal doorgaat. Ik word als arts met bovenmodaal inkomen èn ondernemer gepakt op alle mogelijke manieren. De mensen om mij heen ook. En ik weiger mee te betalen aan nivelleerfeestjes.
Ik als middenklasser word ook gepakt. Desondanks kan ik zonder moeite drie keer per jaar op vakantie. Oh oh oh wat hebben we het slecht.

Maar goed, ieder z'n meug.
pi_131574802
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt het financieel erg zwaar?
pi_131574811
quote:

[..]

Het pensioenstelsel hier is onhoudbaar. Ik ga er niet op gokken dat dat over 40 jaar *precies* hetzelfde is als nu.
pi_131574812
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee. Heb m'n inkomen alleen maar flink zien toenemen sinds die tijd. Crisis? Hoezo crisis?
pi_131574814
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je gaat emigreren vanwege de belastingdruk ben je gewoon een zielige autist zonder vrienden. Je beste vrienden achterlaten omdat je een paar honderd euro per maand meer overhoudt. Haha, de tering, wat ben je dan een zielepoot. Maar goed, dan heb je waarschijnlijk ook geen echte vrienden.
Die expats heb je, serieus.

Collega van mij uit Duitsland verhuist nu met zijn vrouw en zoontje naar Saudi-Arabie. Ik zou dat dus NOOIT doen.
Lekker cashen, maar geen leven.

Ik rekende dus ook duidelijk buiten mezelf. Voor mij is geld geen drijfveer, nooit geweest ook (anders was ik wel rijker geweest :+ ), maar voor vele anderen, die dus anders denken dan jij en ik, is het dat wel.

woensdag 25 september 2013 @ 23:46:16 #230
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574828
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hoor al dat jij er belang bij hebt niet uiteindelijk 'de sterkste schouders' te gaan vormen om alle uitkeringstrekkers en andere linkse hobby's te bekostigen. De Belgische grens is hier 20min vandaan en de Duitse 35min en net als al m'n vrienden heb ik een auto. Dus denk je echt dat we elkaar daarmee niet meer gaan zien als ik 5min over de grens ga wonen waar ik jou uit kan lachen omdat jij dadelijk misschien wel 85% belasting betaalt?
pi_131574859
quote:
9s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt het financieel erg zwaar?
Ik ben het ondanks mijn salarisverhogingen niet heel veel breder gaan krijgen nee. Laat ik nou net in de nieuwe 59% schaal gerolt zijn 2 jaar geleden, dus Mark en kornuiten plukken mij en mijn broeders behoorlijk kaal sinds 2008.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:47:00 #232
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574867
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik als middenklasser word ook gepakt. Desondanks kan ik zonder moeite drie keer per jaar op vakantie. Oh oh oh wat hebben we het slecht.

Maar goed, ieder z'n meug.
Niet iedereen ziet een midweek camperen met de Kip in Zeeland als een vakantie.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:47:32 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574884
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het pensioenstelsel hier is onhoudbaar. Ik ga er niet op gokken dat dat over 40 jaar *precies* hetzelfde is als nu.
Je pensioengeld kun je het beste maar volledig afschrijven. Dan valt het nooit tegen. Wel jammer dat je moet blijven schuiven. Is eigenlijk ook een soort bejaardenbelasting.
Zorg dat je een eigen huis met veel grond hebt, zodat je in leven blijft als je oud bent.
The End Times are wild
pi_131574888
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee. Heb m'n inkomen alleen maar flink zien toenemen sinds die tijd. Crisis? Hoezo crisis?
Je inkomen? Jij bent toch een 55+ er die aan het afbouwen is? Hoe verklaar je anders je totale afhankelijkheid van de sterkste schouders?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 23:47:50 ]
pi_131574899
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:46 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ik hoor al dat jij er belang bij hebt niet uiteindelijk 'de sterkste schouders' te gaan vormen om alle uitkeringstrekkers en andere linkse hobby's te bekostigen. De Belgische grens is hier 20min vandaan en de Duitse 35min en net als al m'n vrienden heb ik een auto. Dus denk je echt dat we elkaar daarmee niet meer gaan zien als ik 5min over de grens ga wonen waar ik jou uit kan lachen omdat jij dadelijk misschien wel 85% belasting betaalt?
300 procent jonguh!
pi_131574904
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In België en Duitsland is echter nog een stuk beroerder. Hier is er collectief nog een 1.000 miljard voor gespaard. In die landen moet het bijna allemaal uit de lopende begroting komen...
pi_131574922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je pensioengeld kun je het beste maar volledig afschrijven. Dan valt het nooit tegen. Wel jammer dat je moet blijven schuiven. Is eigenlijk ook een soort bejaardenbelasting.
Zorg dat je een eigen huis met veel grond hebt, zodat je in leven blijft als je oud bent.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik voor mijn eigen pensioen moet zorgen bij mijn huidige werkgever en niet vastzit aan een of ander collectief wurgcontract.
pi_131574927
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben het ondanks mijn salarisverhogingen niet heel veel breder gaan krijgen nee. Laat ik nou net in de nieuwe 59% schaal gerolt zijn 2 jaar geleden, dus Mark en kornuiten plukken mij en mijn broeders behoorlijk kaal sinds 2008.
Ik krijg al bijna medelijden met je.
pi_131574934
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je inkomen? Jij bent toch een 55+ er die aan het afbouwen is? Hoe verklaar je anders je totale afhankelijkheid van de sterkste schouders?
Neuh, een bovenmodale twintiger. Jij een fabrieksarbeider?
pi_131574954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigen huis, check.
Veel grond in de Randstad? Lol.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:49:20 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574959
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn absolute netto inkomen is (theoretisch) gewoon gedaald. Dus nog exclusief inflatie!! Gewoon loonsverlaging.
The End Times are wild
pi_131574972
quote:
9s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

300 procent jonguh!
1000% en geen belasting meer in België of Duitsland _O_
pi_131574981
quote:
13s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Niet iedereen ziet een midweek camperen met de Kip in Zeeland als een vakantie.
Je bent arts en moet de eindjes aan elkaar knopen? Knap. Ik verdien minder, vermoed ik, en heb daar geen last van.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:49:49 #244
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131574982
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In België en Duitsland is echter nog een stuk beroerder. Hier is er collectief nog een 1.000 miljard voor gespaard. In die landen moet het bijna allemaal uit de lopende begroting komen...
Perfect toch. Regel je het lekker zelf zoals het hoort. Gaat in België ook gebeuren en in Duitsland hebben ze voor zover mij bekend niet eens een pensioenregeling zoals wij die in NL kennen.

En zelfs al woon je over de grens en werk je in NL, dan kun je in NL pensioen opbouwen, je belastingen in D of B betalen, in dat land ook veel minder voor de rest betalen en dan ben je nog altijd gunstiger uit. Hoppa.
pi_131575019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn absolute netto inkomen is (theoretisch) gewoon gedaald. Dus nog exclusief inflatie!! Gewoon loonsverlaging.
Serieus? Dat is wel ernstig.

Mijn inkomen is alleen maar gestegen, maar ik zit in een moddervette branche. Heb met je te doen.

pi_131575020
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je verdient meer dan ¤60.000? Wat zielig.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:51:03 #247
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575027
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent arts en moet de eindjes aan elkaar knopen? Knap. Ik verdien minder, vermoed ik, en heb daar geen last van.
Ik knoop niets, ik weiger alleen te betalen voor het linkse nivelleerfeestje van de PVVDA. Zowel in privé als zakelijk.
pi_131575031
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Perfect toch. Regel je het lekker zelf zoals het hoort. Gaat in België ook gebeuren en in Duitsland hebben ze voor zover mij bekend niet eens een pensioenregeling zoals wij die in NL kennen.

En zelfs al woon je over de grens en werk je in NL, dan kun je in NL pensioen opbouwen, je belastingen in D of B betalen, in dat land ook veel minder voor de rest betalen en dan ben je nog altijd gunstiger uit. Hoppa.
Prima, geloof maar dat het gras bij de buren bijzonder groen is :s).
pi_131575041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:50 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Een heel normaal bedrag voor een hoogopgeleide 30er.

Jij vindt dat iedereen maar met 30.000 moet rondkomen? :')

pi_131575072
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk die haat altijd.

Als je van Maastricht naar Eelde verhuist is er niets aan de hand.

Maar oh wee als je als Nederlander es elders gaat kijken: "denk maar niet dat het daar beter is dan hier, heur!" :')

woensdag 25 september 2013 @ 23:52:23 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131575073
quote:
11s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Serieus? Dat is wel ernstig.

Mijn inkomen is alleen maar gestegen, maar ik zit in een moddervette branche. Heb met je te doen.
Gelukkig is het maar theoretisch en ben ik in de praktijk wel meer gaan verdienen. En heb ik mijn loon niet nodig. Maar anders was het inderdaad zuur ja. Ken mensen die er gewoon effectief 15% op achteruit gegaan zijn (mét inflatie dan)
The End Times are wild
pi_131575075
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind dat je niet zo moet zeuren als je er ¤350 op achteruit gaat bij ¤67000 inkomen.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:52:40 #253
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575083
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik verdien 10 miljoen per maand. Helaas worden basisartsen in loondienst betaald volgens de CAO ziekenhuizen en wat je in je handen krijgt qua inkomen ligt lager dan je denkt.
maar ben ook niet voor niets ondernemer
pi_131575085
quote:
13s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:51 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ik knoop niets, ik weiger alleen te betalen voor het linkse nivelleerfeestje van de PVVDA. Zowel in privé als zakelijk.
Maar je hebt dus moeite om rond te komen? Omdat je het zo raar vond dat ik meerdere keren op vakantie kan per jaar?
  woensdag 25 september 2013 @ 23:53:04 #255
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575102
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je ooit buiten Nederland geweest?
pi_131575130
quote:
3s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:52 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ik verdien 10 miljoen per maand.
Colombiaanse pesos of wat? :D

quote:
Helaas worden basisartsen in loondienst betaald volgens de CAO ziekenhuizen en dat inkomen ligt lager dan je denkt.
maar ben ook niet voor niets ondernemer
Arts kan je overal zijn en in andere landen kun je vaak beter verdienen (ik heb het idee dat Nederland artsen zwaar onderwaardeert).

woensdag 25 september 2013 @ 23:54:04 #257
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575132
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar je hebt dus moeite om rond te komen? Omdat je het zo raar vond dat ik meerdere keren op vakantie kan per jaar?
Voor een 'hoogopgeleide' heb je opvallend veel moeite met begrijpend lezen Koos.
pi_131575138
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuk die haat altijd.

Maar oh wee als je als Nederlander es elders gaat kijken: "denk maar niet dat het daar beter is dan hier, heur!" :')
Er is geen enkele haat hoor. En ik gun het hem volop maar ik wijs er even dat vanuit puur rationele overwegingen zijn voorgestelde emotionele keuze wellicht niet de verstandigste is.
pi_131575152
Maar goed, in dit topic zitten dus louter hoogopgeleide veelverdieners, maar iedereen heeft het fucking zwaar.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:55:10 #260
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575176
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Euro's.

Krijg het alleen (nog) niet. Wordt aan gewerkt. 8-)

quote:
Arts kan je overal zijn en in andere landen kun je vaak beter verdienen (ik heb het idee dat Nederland artsen zwaar onderwaardeert).
Belgen komen hier werken om een reden.
pi_131575180
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is geen enkele haat hoor. En ik gun het hem volop maar ik wijs er even dat vanuit puur rationele overwegingen zijn voorgestelde emotionele keuze wellicht niet de verstandigste is.
Er zijn maar weinigen die echt emigreerden en daar spijt van hadden.

Misschien die Henks en Ingrids die zonder taalkennis een Bed en Breakfast in Spanje beginnen, maar ok.

pi_131575190
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ben je ooit buiten Nederland geweest?
Jazeker wel. Daarom nuanceer ik je jubel- en doemverhaaltjes ook :s).
pi_131575197
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Voor een 'hoogopgeleide' heb je opvallend veel moeite met begrijpend lezen Koos.
Ik kreeg m'n diploma dan ook bij een kratje bier.
pi_131575208
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, in dit topic zitten dus louter hoogopgeleide veelverdieners, maar iedereen heeft het fucking zwaar.
Heb medelijden Koos!!!
  woensdag 25 september 2013 @ 23:56:18 #265
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575226
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ook. Heb er ook een tijdje gewoond, dus meen wel te weten waar ik het over heb.
pi_131575242
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn maar weinigen die echt emigreerden en daar spijt van hadden.

Misschien die Henks en Ingrids die zonder taalkennis een Bed en Breakfast in Spanje beginnen, maar ok.
Daarom keert het grootste deel na een aantal jaren ook weer terug :). Elk land heeft zo z'n voor en nadelen.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:57:18 #267
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_131575262
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kreeg m'n diploma dan ook bij een kratje bier.
Ah, de beroemde Schültenbrau Zertifikate.
pi_131575269
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hetgeen het meeste opvalt, is dat Nederland hét land van gemak is. Alles is erop ingericht en dat is in Duitsland (Belgie ken ik minder) veeeeel minder.

Simpel voorbeeld: openingen van chipszakken, (melk)pakken en andere verpakkingen. Altijd wel een handig lipje of scheurrandje in Nederland.

In het buitenland sta je te hannesen voordat je het open hebt.

pi_131575273
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Dat laatste is in bv België waar hij naar verwijst nog maar de vraag.
pi_131575304
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hetgeen het meeste opvalt, is dat Nederland hét land van gemak is. Alles is erop ingericht en dat is in Duitsland (Belgie ken ik minder) veeeeel minder.

Simpel voorbeeld: openingen van chipszakken, (melk)pakken en andere verpakkingen. Altijd wel een handig lipje of scheurrandje in Nederland.

In het buitenland sta je te hannesen voordat je het open hebt.
Nee dat is welvaart.
pi_131575308
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom keert het grootste deel na een aantal jaren ook weer terug :). Elk land heeft zo z'n voor en nadelen.
Hoe kom je daarbij dat "het grootste deel na een aantal jaren weer terugkeert"? Heb je een bron?

Elk land heeft voor en nadelen. Maar die veranderen ook. En snel, zeker in deze tijd.

pi_131575327
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:57 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ah, de beroemde Schültenbrau Zertifikate.
Hollandia.
pi_131575349
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dat "het grootste deel na een aantal jaren weer terugkeert"? Heb je een bron?

Elk land heeft voor en nadelen. Maar die veranderen ook. En snel, zeker in deze tijd.
CBS heeft daar wel eens wat over gepubliceerd. Is ook niet heel bijzonder natuurlijk.
pi_131575356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:58 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Nee dat is welvaart.
Wat is welvaart? Vaag woord altijd.

Nederland is het land van gemak. In Nederland wonen is echt heel erg gemakkelijk. Zelfs als je de taal niet spreekt, maakt niet uit. Kom daar es in Duitsland om. _O-

pi_131575395
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

CBS heeft daar wel eens wat over gepubliceerd. Is ook niet heel bijzonder natuurlijk.
Maar daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen emigranten. Er zijn er ook van buitenlandse afkomst die naar hun thuisland gaan en dan weer terugkomen (remigratie). Of andere constructies.

Mij maak je echt niet wijs dat van de groep waar we het nu over hebben (geen Henks en Ingrids, geen pensionado's, geen Marokkanen die een barretje in Agadir gaan openen en terugkomen omdat het niet draait), de hoogopgeleide emigrant, dat van hen "het grootste deel" weer terugkomt naar Nederland, binnen een paar jaar.

pi_131575397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:50 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Ik proef de afgunst al. Weet je ook hoeveel ik daarvan overhou toevallig? Zal namelijk niet zo veel schelen met een modaal verdiener hoor.
pi_131575413
Maar goed, de mensen die ik ken hebben betere reden te emigreren. Avontuur en klimaat.

Ga over een paar maanden naar een stel dat om die redenen naar Australië is verkast.
pi_131575422
dat doen ze wel.. heb het zelfs eens gepost in een topic, waar jij op reageerde.....

het is helemaal uitgesplits.. autochtonen die vertrekken en weer terugkeren enz enz
pi_131575429
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik proef de afgunst al. Weet je ook hoeveel ik daarvan overhou toevallig? Zal namelijk niet zo veel schelen met een modaal verdiener hoor.
Denk je dat dat niet veel scheelt ja? :D
pi_131575441
ook naar leeftijd
pi_131575447
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuk die haat altijd.

Degene die de meeste afgunst hebben zijn degenen die ook het meest te verliezen hebben in het pyramidespel :)
pi_131575467
pyramide spel ???

wat lul jij nou weer ?
pi_131575469
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1600/1700 euro?
pi_131575473
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ga over een paar maanden naar een stel dat om die redenen naar Australië is verkast.
Hadden ze in Nederland geen vrienden dan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

donderdag 26 september 2013 @ 00:04:33 #285
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131575493
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, daarom.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131575515
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
Nu is het jouw beurt om te lezen.

Had het over de redenen.
pi_131575532
60.000 = 5.000 per maand = ¤ 3.177,41 netto

http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/bruto-netto-salaris.html
pi_131575552
quote:
12s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu is het jouw beurt om te lezen.

Had het over de redenen.
I know. En je hebt gelijk, ik ga zo dit boek lezen, ken je het?:

pi_131575582
quote:
Daar zit ik iets boven. Krijg elke maand zo'n 5000 euro op mijn rekening. Salaris. Zonder 59% te betalen.

Al is het niet de hoofdreden, het is wel erg prettig (en hoe het zou moeten zijn wat mij betreft).

pi_131575604
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know. En je hebt gelijk, ik ga zo dit boek lezen, ken je het?:

[ afbeelding ]
Maar effe zonder gekheid. Ik vind mensen die emigreren geweldig. Het gaat mij alleen om de achterliggende redenen. Vertrekken omdat je het hier niet goed zou hebben omdat je teveel belasting betaalt, is dom. Ik baal ook van de belastingdruk, absoluut, maar ik ga er echt niet kapot aan.
pi_131575607
-

[ Bericht 52% gewijzigd door arjan1112 op 26-09-2013 00:10:17 ]
pi_131575626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:09 schreef arjan1112 het volgende:
De belasting in Colombia = 0% ?
17% voor expats, maar ik krijg 20% extra omdat het een gevaarlijk land is (volgens het systeem althans). ;)

normaalgesproken een redelijke 25-30% (ook met schalen).

pi_131575659
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar effe zonder gekheid. Ik vind mensen die emigreren geweldig. Het gaat mij alleen om de achterliggende redenen. Vertrekken omdat je het hier niet goed zou hebben omdat je teveel belasting betaalt, is dom. Ik baal ook van de belastingdruk, absoluut, maar ik ga er echt niet kapot aan.
We zijn het eens. Laat je wel weten hoe het boek is.

pi_131575661
Heb je daar wel waterleiding ? in (delen) van Afrika niet zag ik op tv
pi_131575671
quote:
En in de nieuwe situatie ¤-(2001-1060)+1966-933 = ¤92 meer! Wat een ramp! Het kabinet kleedt de middeninkomens uit!
  donderdag 26 september 2013 @ 00:12:16 #296
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131575680
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef arjan1112 het volgende:
Afrika...
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131575686
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We zijn het eens. Laat je wel weten hoe het boek is.
Top.

Nu slapen, want morgen weer werken voor de belastingdienst.
pi_131575706
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef arjan1112 het volgende:
Ik woon luxe, maar ja, dat is aardig goed geregeld in de steden. Het land is enorm en dus zijn er een hoop mensen zonder stromend water, maar de geletterdheid, afwezigheid van echt uebergrove criminaliteit onder de armen (zoals Venezuela en Midden-Amerika) en de relatief goede staat van de armen wat betreft huisvesting en stromend water is voor een zich ontwikkelend land goed geregeld.

pi_131575712
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Top.

Nu slapen, want morgen weer werken voor de belastingdienst.
_O-

truste

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')