Als België slim is, sturen ze alle immigrerende Nederlanders naar Wallonië. Wordt er daar ook nog es een beetje gewerkt en opgebouwd.quote:
Gelul. De hoogste schaal, de "rijken" (ik vind 110.000 euro nou niet schokkend veel), die zat op 72%. Maar dat is verlaagd naar 52%.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:07 schreef eP2e het volgende:
Ach zeiklul, nog geen 15 jaar geleden zat het nog boven de 60%
Ik denk echt dat emigreren beter is. De tarieven liggen in 2017 hoger dan in Duitsland nu, maar Duitsland is veeeel goedkoper leven. En je krijgt meer waar voor je belastingen, zoals gratis onderwijs, geweldige snelwegen en groene energie.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:12 schreef Red_85 het volgende:
Zoals ik al zei in een ander topic: sterf kabinet, sterf. Lelijke dikke vette liegende tyfusambtenaren.
Ambtenaren zijn niet de politiek hoor.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:12 schreef Red_85 het volgende:
Zoals ik al zei in een ander topic: sterf kabinet, sterf. Lelijke dikke vette liegende tyfusambtenaren.
Het is misdadig.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:09 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid even het hele tabelletje van Omtzigt erbij geplakt.
Even een lesje in tabel lezen:quote:Op donderdag 19 september 2013 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Lage en modale inkomens gaan er dus 600-1200 euro per jaar (!) op achteruit.
Middenklasse- en hogere middenklasse-inkomens gaan er nog veeeeeul meer op achteruit.
De aller"rijksten" (de grens van 110.000 ligt echt niet zo hoog) gaan er 0, niets, nada, noppes op achteruit.
Ziek, serieus. Wat doet de PvdA eigenlijk in deze regering?
Even sprekend als iemand die smack-bang in het midden van de groep "meest achteruit gaand" valt: Ik ga op deze manier steeds minder geld uitgeven en steeds meer oppotten. Deze maatregelen zijn simpelweg killing voor de economie; De belangrijkste motor (middenklasse: Meer geld dan nodig voor vaste lasten en dus consumerend) voor de economie wordt volledig lam gelegd en dús zal er helemaal geen herstel meer zijn. Ik voorspel dat Nederland steeds verder achterop komt te lopen in Europa. En als het nog lang zo door gaat de afvalput van het Noorden wordt.quote:Op donderdag 19 september 2013 02:53 schreef Robar het volgende:
Goh, kan er ook nog wel bij. Blijkbaar valt er bij 'ons' het meeste te halen. Duurt ook niet lang meer.......
Niet zo badinerend...quote:Op donderdag 19 september 2013 03:26 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Even een lesje in tabel lezen:
Dat laatste heb je gelijk in. Maar de middeninkomens gaan er wel veeeul harder op achteruit, omdat ze bovenop de lagere schaalverhoging ook de hogere schaal nog veel meer extra moeten betalen.quote:De inkomenslijst is cumulatief. Ofwel: Iedereen boven modaal gaat er 600-1200 op achteruit (ook de "top" inkomens). Iedereen boven middenklasse gaat die extra veeeeul meer er op achteruit (ook de top inkomens).
De aller"rijksten" gaan er dus óók die hele berg op achteruit. Alleen het geld boven de 110k per jaar wordt niet harder belast dan voorheen.
Bron dat het niet zou kloppen?quote:Daarnaast klopt de tabel van geen kanten. Er komt geen 59% belasting tarief. Er worden alleen fiscale voordelen verwijdert die men in die inkomens groep heeft gehad. Dat is geen belasting verhoging. Het is wél een lasten verzwaring.
Veel verbazingwekkender is de PvdA. Die aanhang zit in de zwaarst getroffen schalen.quote:En als laatste: Voor degenen die het nog niet wisten: De VVD is altijd al alléén maar goed geweest voor hen die minstens 5 keer modaal verdienen. De maatregelen die de VVD in het verleden genomen heeft zijn altijd al slecht geweest voor iedereen die minder dan dat verdient. Dus hoe is dit überhaupt nog een verassing?
Yup, helemaal mee eens. Helaasch.quote:Even sprekend als iemand die smack-bang in het midden van de groep "meest achteruit gaand" valt: Ik ga op deze manier steeds minder geld uitgeven en steeds meer oppotten. Deze maatregelen zijn simpelweg killing voor de economie; De belangrijkste motor (middenklasse: Meer geld dan nodig voor vaste lasten en dus consumerend) voor de economie wordt volledig lam gelegd en dús zal er helemaal geen herstel meer zijn. Ik voorspel dat Nederland steeds verder achterop komt te lopen in Europa. En als het nog lang zo door gaat de afvalput van het Noorden wordt.
Dat moeten de top inkomens ook. In pure centen uitgedrukt gaan de top inkomens er dus het meeste op achteruit.quote:Op donderdag 19 september 2013 03:32 schreef El_Matador het volgende:
Dat laatste heb je gelijk in. Maar de middeninkomens gaan er wel veeeul harder op achteruit, omdat ze bovenop de lagere schaalverhoging ook de hogere schaal nog veel meer extra moeten betalen.
Zelf nadenken. Staat er ergens dat de belastingschalen veranderen? Nee, dat is namelijk niet zo.quote:Bron dat het niet zou kloppen?
Dan moet je voor de grap de bron van de tabel een keer goed lezen.quote:En dan nog, fiscale voordelen? Ik heb nooit fiscale voordelen gehad en verdiende die schaal.
In principe niet. De PvdA komt vooral op voor Jan Modaal. Dat is dus alleen die eerste groep. De gemiddelde PvdA stemmer merkt hier dus het minst van. De gemiddelde VVD stemmer zit in de groep waar nu 59% bij staat en wordt daarmee door hun gekozen partij in het kontje genomen.quote:Veel verbazingwekkender is de PvdA. Die aanhang zit in de zwaarst getroffen schalen.
Wat voor heilzaam effect verwacht je van de val van zo'n kabinet?quote:Op donderdag 19 september 2013 01:30 schreef Kowloon het volgende:
Overigens ben ik al tijden warm voorstander van de val van dit kabinet en de politieke annihilatie van Mark Rutte. Maar dat geeft bij velen dan weer een scheef gezicht omdat ze geen trek hebben in verkiezingen, hopelijk veranderen dit soort cijfers daar wat aan.
Een oplopend begrotingstekort is sterk te prefereren boven het kapot maken van de economie wat er nu gebeurt.quote:Op donderdag 19 september 2013 07:49 schreef 99.999 het volgende:
Wat voor heilzaam effect verwacht je van de val van zo'n kabinet?
Denk je niet dat dit de komende jaren tot nog meer korte termijn beleid zal leiden? Dus nog meer belastingverhoging in plaats van echt hervormen?
Of ben je nu stiekem voor een oplopend begrotingstekort?
In het verleden gaf Kowloon mij een iets ander beeld, vandaar mijn vraagquote:Op donderdag 19 september 2013 07:53 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Een oplopend begrotingstekort is sterk te prefereren boven het kapot maken van de economie wat er nu gebeurt.
Denk je niet dat serieus bezuinigen altijd slecht valt? Er is geen goed moment, dus volgens mij moeten ze nu maar gewoon doorzetten.quote:Ik ben het met je eens dat hervormen veel belangrijker is maar eerlijk gezegd is ook hervormen op dit moment een slecht idee. Daarmee breng je alleen maar meer onzekerheid met bijbehorende angst. Op dit moment is investeren om de economie vlot te trekken nog de enige optie. Daarná moet er stevig hervormd worden zodat het niet nog eens gebeurt.
Het grote probleem is dat hervormen vooral in de vorm van vereenvoudiging van de overheid moet gebeuren. En dat gaat nooit gebeuren. De bureaucratie kan niet krimpen en dus kan er nooit serieus hervormd worden totdat de bureaucratie op een andere manier ten val gebracht wordt.
Serieus bezuinigen nu zorgt voor een krimpende economie doordat mensen nóg minder te besteden hebben. Het vergroot dus het al reeds bestaande economische probleem.quote:Op donderdag 19 september 2013 07:57 schreef 99.999 het volgende:
Denk je niet dat serieus bezuinigen altijd slecht valt? Er is geen goed moment, dus volgens mij moeten ze nu maar gewoon doorzetten.
Tuurlijk wel die betalen toch ook die 59 en 56% en 68% over het gedeelte boven 150.000quote:Op donderdag 19 september 2013 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Lage en modale inkomens gaan er dus 600-1200 euro per jaar (!) op achteruit.
Middenklasse- en hogere middenklasse-inkomens gaan er nog veeeeeul meer op achteruit.
De aller"rijksten" (de grens van 110.000 ligt echt niet zo hoog) gaan er 0, niets, nada, noppes op achteruit.
Ziek, serieus. Wat doet de PvdA eigenlijk in deze regering?
Ik heb nog altijd geen goede bron gelezen, en waar het vandaan komt.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef Janneke141 het volgende:
Die tabel komt van het blog van Omtzigt: bron. De belastingschijven die we die kennen worden helemaal niet verhoogd (maar het klinkt wel leuk, zeker voor sensatiepers als Geenstijl). Maar het doet niets af aan de lastenverzwaring voor deze groep.
Alleen die kenden we eigenlijk al. Hoe naar ook (nivelleren is een feest) nieuws is het niet.
Maar wel in dit geval, aangezien deze lastenverzwaring voortkomt uit het verlagen van de arbeidskorting, en dat verkleint weer eens de kloof tussen de niet-werkenden en de werkenden. Terwijl die juist groter zou moeten worden.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd geen goede bron gelezen, en waar het vandaan komt.
Overigens is belastingverhoging niet per definitie nivellering. Zeker niet als je de laagste schijven ook omhoog gooit (naar 45 en 49%), en de allerhoogste belastingschijven intact laat.
Er zijn meerdere dingen mis. Allereerst is er de hoogte van de belasting voor alle werkenden, die is met rondom de 50 % of hoger voor alle inkomensgroepen gewoon veel te hoog. Ieder jaar werk je tot aan juli voor de overheid. Ten tweede is het zo dat uit de doorrekening blijkt dat de piek van het betaalde belastingpercentage niet bij de hoogste inkomens ligt, maar juist bij de middeninkomens. Dat voldoet dus niet aan het door jou gestelde mensen die veel verdienen mogen toch wel meer belasting betalen.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:53 schreef theunderdog het volgende:
Wat is hier precies mis mee?
Mensen die veel verdienen mogen toch wel meer belasting betalen?
Staat gewoon op de site van Omtzicht hoor. Inclusief CPB rapport., mocht je daar meer waarde aan hechten.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik dat artikel van Omtzigt even snel doorlees dan maakt hij een berekening op basis van de veranderingen in heffingskorting en toeslagen e.d. en transponeert hij dat naar het inkomstenbelasting percentage. M.a.w. die percentages zijn niet de daadwerkelijke percentages, maar een versleuteling van hoeveel je erop achteruitgaat op basis van veranderingen elders in het systeem. Nederland kennende komt er dan wel weer ergens ander een regeltje waarmee je vervolgens weer ergens recht op hebt zodat het uiteindelijke bedrag wat je netto overhoudt niet veel zal verschillen van daarvoor.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Reken daar maar niet op, er moet structureel 6 miljard meer belasting binnen gehengeld worden, en met die stamrecht BV's en accijns alleen gaan ze dat niet redden.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:37 schreef EvertVd het volgende:
Nederland kennende komt er dan wel weer ergens ander een regeltje waarmee je vervolgens weer ergens recht op hebt zodat het uiteindelijke bedrag wat je netto overhoudt niet veel zal verschillen van daarvoor.
Als je ze beledigd krijg je een proces verbaal aan je broek voor 'belediging van een ambtenaar in functie'.quote:Op donderdag 19 september 2013 01:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn niet de politiek hoor.
In België in betaal ook gewoon 50% (boven de 36.300 euro)quote:
De kloof tussen niet-werkenden en werkenden hoeft echt niet groter te worden. Het is veel slimmer om strengere eisen te stellen aan overheidsondersteuning dan met financiële prikkels te gaan werken.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel in dit geval, aangezien deze lastenverzwaring voortkomt uit het verlagen van de arbeidskorting, en dat verkleint weer eens de kloof tussen de niet-werkenden en de werkenden. Terwijl die juist groter zou moeten worden.
En ik zal het nog een keer herhalen: de belastingschijven veranderen helemaal niet.
Hoezo het land uit? Denk je nou echt dat miljoenen mensen gaan emigreren ? Onzinquote:Op woensdag 18 september 2013 23:59 schreef El_Matador het volgende:
Simpel, voer gewoon 59 (!!!?) % inkomstenbelasting in!![]()
![]()
Het is nog erger; als je méér verdient, ga je weer mínder belasting betalen over de hogere schijven.
Wat een achterlijk kutland. Ik heet alle succesvolle Nederlanders die daar geen zin meer in hebben welkom, hier in Colombia (~25-30%).
Bron
quote:Op donderdag 19 september 2013 03:26 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Even een lesje in tabel lezen:
De inkomenslijst is cumulatief. Ofwel: Iedereen boven modaal gaat er 600-1200 op achteruit (ook de "top" inkomens). Iedereen boven middenklasse gaat die extra veeeeul meer er op achteruit (ook de top inkomens).
De aller"rijksten" gaan er dus óók die hele berg op achteruit. Alleen het geld boven de 110k per jaar wordt niet harder belast dan voorheen.
Daarnaast klopt de tabel van geen kanten. Er komt geen 59% belasting tarief. Er worden alleen fiscale voordelen verwijdert die men in die inkomens groep heeft gehad. Dat is geen belasting verhoging. Het is wél een lasten verzwaring.
En als laatste: Voor degenen die het nog niet wisten: De VVD is altijd al alléén maar goed geweest voor hen die minstens 5 keer modaal verdienen. De maatregelen die de VVD in het verleden genomen heeft zijn altijd al slecht geweest voor iedereen die minder dan dat verdient. Dus hoe is dit überhaupt nog een verassing?
[..]
Even sprekend als iemand die smack-bang in het midden van de groep "meest achteruit gaand" valt: Ik ga op deze manier steeds minder geld uitgeven en steeds meer oppotten. Deze maatregelen zijn simpelweg killing voor de economie; De belangrijkste motor (middenklasse: Meer geld dan nodig voor vaste lasten en dus consumerend) voor de economie wordt volledig lam gelegd en dús zal er helemaal geen herstel meer zijn. Ik voorspel dat Nederland steeds verder achterop komt te lopen in Europa. En als het nog lang zo door gaat de afvalput van het Noorden wordt.
Bedankt voor de verheldering.quote:Op donderdag 19 september 2013 03:39 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat moeten de top inkomens ook. In pure centen uitgedrukt gaan de top inkomens er dus het meeste op achteruit.
[..]
Zelf nadenken. Staat er ergens dat de belastingschalen veranderen? Nee, dat is namelijk niet zo.
[..]
Dan moet je voor de grap de bron van de tabel een keer goed lezen.
De tabel is er op gebaseerd dat de heffingskorting inkomensafhankelijk wordt en de arbeidskorting mogelijk afgebouwd wordt (let wel: Mogelijk, dit is nog niet eens definitief).
Zoals gezegd: De schalen blijven hetzelfde maar de tabel sugereert dat deze veranderen door de afbouw van fiscale voordelen te verrekenen. De tabel is daarmee een behoorlijk populistisch stukje leugen.
[..]
In principe niet. De PvdA komt vooral op voor Jan Modaal. Dat is dus alleen die eerste groep. De gemiddelde PvdA stemmer merkt hier dus het minst van. De gemiddelde VVD stemmer zit in de groep waar nu 59% bij staat en wordt daarmee door hun gekozen partij in het kontje genomen.
Dus de tabel gaat eigenlijk niet over belastingen? Dan is het inderdaad een sterk staaltje liegen van geenstijl.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef Janneke141 het volgende:
Die tabel komt van het blog van Omtzigt: bron. De belastingschijven die we die kennen worden helemaal niet verhoogd (maar het klinkt wel leuk, zeker voor sensatiepers als Geenstijl). Maar het doet niets af aan de lastenverzwaring voor deze groep.
Alleen die kenden we eigenlijk al. Hoe naar ook (nivelleren is een feest) nieuws is het niet.
Dat zijn dan ook niet degenen die hier getroffen worden. Dat zijn nagenoeg allemaal mensen die hooguit in de eerste groep vallen.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:01 schreef Fides het volgende:
Alsof de middenklasse het land kan verlaten. 9 vd 10 middenklassers (leraren, verpleegsters, ambtenaren, middenkader MKB en grote bedrijven, etc.) kan het in het buitenland echt niet zoveel beter krijgen en/of kunnen kinderen/ouders niet achterlaten/meenemen.
Welnee, het gaat niet over belastingen.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus de tabel gaat eigenlijk niet over belastingen? Dan is het inderdaad een sterk staaltje liegen van geenstijl.
Vergis je niet; ik zat in dezelfde groep als jij en betaalde in Duitsland meer belasting dan in Nederland. Nu met die nieuwe plannen zou het goed andersom kunnen zijn idd...quote:Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook niet degenen die hier getroffen worden. Dat zijn nagenoeg allemaal mensen die hooguit in de eerste groep vallen.
Degenen waar je bang voor moet zijn zijn degenen vanaf 1.5-2 keer modaal tot een keer of 5 modaal. Dat zijn degenen die hierdoor het hardst getroffen gaan worden en ook meteen degenen die al een tijdje er aan denken om naar België of Duitsland te gaan.
Ik moet zeggen: Voor mij en mijn vrouw wordt dat nu een serieuze optie. Wij zitten in die categorie die "59% gaan betalen" (let op: DIe 59% is pure onzin en populistisch geblaat van de oppositie) en zijn aan het kijken of we niet beter af zijn in Duitsland. Ik kan je vertellen: Het is niet onwaarschijnlijk dat we over een jaar of 5 emigreren. Lagere belastingdruk, lagere levens kosten (voorbeeldje: Digitale TV, telefoon, vast internet, mobiele telefoon en mobiel internet alles bij elkaar voor 25 euro per maand)
Let wel dat die categorie op dit moment ook de mensen zijn die Nederland aan het rollen houden. Jan Modaal houdt helemaal geen geld over om te consumeren en de top-inkomens consumeren zowieso al nauwelijks (naar draagkracht). De 2-5 keer modalen zijn degenen die op dit moment de spullen kopen om onze economie aan de gang te houden.
Lastenverzwaring is wat anders dan 59% belasting betalen over je inkomen, ja. Al komt het uiteindelijk misschien op hetzelfde neer. Maar ik moet zeggen dat ik absoluut geen verstand heb van economie en daar baal ik tegenwoordig enorm van.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, het gaat niet over belastingen.NIETS mee te maken.
Noem het gewoon anders (broekzak-vestzak) en je kunt eenvoudigweg de boodschapper van dit vreselijke belastingnieuws de schuld geven en niet de regering die dit soort "visionaire" plannen maakt.
Domme aardbei is dom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |