Hoe is dit een antwoord op mijn originele vraag?quote:Op woensdag 18 september 2013 15:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Christenen, althans die ik ken, houden zich daar niet mee bezig. Die zijn Christen en dus geen katholiek. Hoezo stroming? Nou, de Christenen, voorzover ik ze ken dan, houden zich absoluut niet bezig met de Kerkelijke Macht, Christendom van enkele eeuwen terug, of Mariaverering, etc. De enige leraren zijn de voorgangers van hun kerk, waar ze naar toe gaan wanneer ze willen.
Korte antwoord in het licht van deze discussie? Nee. Als mensen ervoor kiezen om dieren te doden dan staat dat buiten wat god doet of gedaan heeft. Zeker in mijn visie waar god ontbreekt.quote:Dieren moeten nog steeds lijden voor de mens, is dat ook de schuld van God? Onschuldige dieren op jouw bordje naast de aardappelen en groente, dat is zeker ook de schuld van God?
Zeker foei. Bianconeri en ik waren op zoek naar onrechtvaardigheid door god. Het verschil zit 'm namelijk in het volgende: mensen claimen niet alwetend, almachtig en algoed te zijn. En zelfs als ze het claimen zijn ze het niet. God claimt het en is het volgens de bijbel.quote:Maar dieren die in de Bijbel sterven? Foei!
Misschien wel, misschien niet. Waarschijnlijk niet, anders stond het er wel. Misschien moet je geen misschien gebruiken om dingen aan te vullen die er niet staan. En als je het niet boeiend vind hoef je ook niet te reageren. Misschien is dat nog handiger. Een almachtige heeft geen advocaat nodig. Met macht komt verantwoordelijkheid, met absolute macht dus absolute verantwoordelijkheid.quote:Misschien wist men toen gewoon dat die dieren allemaal ziek waren of hondsdol door de schuldige eigenaren. In ieder geval op zijn minst niet goed verzorgd. Toen was het misschien logisch dat men de dieren ook moest afmaken. Who knows? Lekker boeiend, maar niet heus.
Lees het boek "De verborgen macht achter de Jehova's Getuigen" van Robin de Ruiter. Er zal een wereld voor je open gaan. De JG beweging is niet zo onschuldig en ongevaarlijk als de meesten denken.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
JG is een stroming binnen het Christendom. Voor de ene een dwaalspoor, voor de andere een stroming zonder wezenlijk verschil. Lekker boeiend.
omdat god liefde isquote:Op woensdag 18 september 2013 00:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Waarom zou God geen dieren of mensen mogen martelen? .
Ach ja, laten we eens een discussie beginnen over mijn vermogen om dieper door te denken over een tekst. Lijkt me leuk.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als je in de Bijbel gelooft, zie je niet wat jij ziet, dan zie je verder dan de oppervlakte of bekrompenheid wat jij kennelijk alleen maar kan zien. De 7 plagen in Egypte, Abraham met zijn zoon, Job, allemaal geen martelgevallen.
Opzettelijk pijn doen? Wat een onzin. Ik ben geen eens een gelovige en ik kan het al zien.
En dan is het volgens jou allemaal geen vrije keuze? Nog meer onzin, want alle gevallen hadden voor het andere kunnen kiezen.
OK. Ik eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 18 september 2013 04:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou het graag van een Christen willen horen.
Er is eens een topicstarter geweest die hier op in ging. Toen hebben we met velen een lijst besproken van kenmerken waaruit bleek dat we geen sekte zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:32 schreef UltraR het volgende:
Elke keer blijkt dat jij het geen sekte vind en verder alle forumleden wel. (Noem mij 1 forumlid die het ooit met jou eens is geweest op dit vlak, eentje maar.)
Dat deed God.....quote:De vernietiging van de steden en het in een zoutpilaar veranderen van de vrouw van Lot zijn geen dingen die god deed?
Oh nee, dat is natuurlijk een gevolg van de immorele acties van de inwoners van die steden en het omkijken () van de vrouw van Lot.
Andermaal dan:
Dat bepaalt God.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:10 schreef hoatzin het volgende:
Oh nee? Wat gebeurt er dan met de "ongelovigen"?
De wachttoren leert heel duidelijk dat ALLEEN Jg die de met een ark te vergelijken Organisatie het Armageddon zullen overleven.
Nee jij hebt een idiote kronkelende brein. Je kronkelt alles op een manier dat geloof maar onzin zou zijn. Als je gewoon oprecht en eerlijk zou kijken.......quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:54 schreef hoatzin het volgende:
Ik moet hier hard om lachen. Wàt een geweldig kronkelvermogen heb jij. Is jouw eeuwige leven dan ook tijdelijk?
Hilarisch om te zien dat jij exact weet wat wèl beeldspraak is en wat niet.
Pratende slang --> letterlijk
Eeuwig vuur --> beeldspraak
uhu
Er is hier anders niemand die werkelijk denkt dat we een sekte zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:50 schreef hoatzin het volgende:
Het is mij nog nooit opgevallen dat dat steeds weer blijkt. En ik ken hier op het forum ook verder niemand die het met je eens is.
Neequote:Op dinsdag 17 september 2013 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb een vraagje:
Is de Bijbel de enige betrouwbare bron voor antwoorden op vragen betreffende moraliteit voor Christenen?
Wat dan nog meer?quote:
Zoals ik invorige quote ook al zei. Toen we 1x er serieus over spraken in een topic was iedereen daar er gewoon mee eens.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:01 schreef UltraR het volgende:
Interessant. Kan je me uitleggen waarom scientology in jouw ogen wel een sekte is en JG niet?
(Overigens ben jij idd de eerste ooit die het met bianconeri op dit punt eens is. Voorheen had nog niemand, gelovig of ongelovig, bianconeri zijn standpunt hierin onderschreven, vandaar dat zijn stelling dat 'steeds uit de discussie is gebleken dat JG geen sekte is' grote onzin is.
Van jou heb ik dan weer sterk het idee dat je een troll bent die hier puur is om tegen atheisten aan te schoppen, maar ik ben dus benieuwd naar je argumentatie op dit punt.)
Je bent bij lange na niet de enige die ons geen sekte vindt hoorquote:-lidmaatschap uit vrije keuze, niet door geboorte;
-toelating tot het lidmaatschap op grond van door de sekteleiders erkende en aantoonbare kennis van de leer, een persoonlijke bekeringservaring of een aanbeveling door een ouder lid van de sekte;
-het karakter is exclusief en gesloten; wie zich niet aan de geldende leer houdt of tegen de regels van de moraal of de organisatie zondigt, wordt uitgestoten;
-de sekte beschouwt zich als een elite, begiftigd met een bijzonder inzicht of belast met een bijzondere opdracht;
-er is sprake van een streven naar persoonlijke perfectie;
-er is geen principieel verschil tussen leken en priesters of voorgangers;
-er is gelegenheid om spontaan uiting te geven aan een persoonlijk gevoel van betrokkenheid;
-de sekte staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat;
-het lidmaatschap is absoluter en omvattender dan dat van een kerkgenootschap;
-er is sprake van een duidelijk herkenbare eigen ideologie;
-overtreders van de regels worden als verraders beschouwd en voor hun overtredingen gestraft of uitgestoten./quote]
[quote]Op dinsdag 17 september 2013 23:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Jehova Getuigen zijn geen sekte. Daar ben ik het wel met Bianconeri eens.
Scientology dat is nou wel een sekte.
Ben ik als eentje nu genoeg die het met Bianconeri eens is, of ga je nu vertellen dat Bianconeri zelf mijn naam had moeten noemen
Dat er mensen zijn die ons een sekte noemen toont juist hoe idioot en achterlijk mensen zijn.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:41 schreef UltraR het volgende:
Nee, dat de (vrijwel unanieme) meerderheid van mening is dat JG een sekte is houdt in dat de conclusie van bianconeri dat 'uit de discussies is gebleken dat JG geen sekte is' onzin is. Meer niet. Dat is een beetje bianconeri eigen. Hij deponeert zijn stelling en verkeert dan in de veronderstelling dat zijn gelijk daarmee automatisch bewezen is.
Maar antwoord op de vraag aub?
Atheisten zijn bekrompen.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef UltraR het volgende:
Dit is gelukkig meer dan twee woorden, maar weer totaal geen goede onderbouwing. Ik ben het overigens volkomen met je eens dat scientology een sekte is. Maar dat geldt absoluut ook voor JG. Er bestaan simpelweg definities van sektes en daar voldoet JG op het grote merendeel aan. En dit toont andermaal aan dat jij gewoon graag de kant van de underdog hier kiest zonder dat je sterke onderbouwing hebt om de mening van die underdog mee te onderbouwen. "Oh, de atheistische meerderheid op dit forum valt die mening van een gelovige aan, dan ga ik snel roepen dat de atheisten bekrompen denken!" Dat noem ik trollen.
Je leeft in een droomwereld waarin je dingen ziet die er niet zijn en dingen herinnert die er nooit zijn geweest.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals ik invorige quote ook al zei. Toen we 1x er serieus over spraken in een topic was iedereen daar er gewoon mee eens.
Maar goed. De hele discussie hierover is dus hier terug te vinden:quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:19 schreef UltraR het volgende:
Iedereen heeft naar die lijstjes van je gekeken en iedereen vindt dat daar wel degelijk uit blijkt dat de JG's een sekte vormen. Tja, dan verschillen we dus van mening. Alles wat opvalt is dat de over- over- overgrote meerderheid een andere mening heeft dan jij.
Tja, dan wordt het toch echt een kwestie van "ik heb gelijk, lalalalalala, de rest van de wereld heeft ongelijk, laladiedadieda."
Een sekte is een geloofsgemeenschap met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige geloofsgemeenschappen die behoren tot dezelfde stroming als de sekte. Sekten zijn vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Atheisten zijn bekrompen.
Je zegt zelf dat wij aan enkele kenmerken van een sekte voldoen. Ja klopt.
Maar wie voldoet niet aan enkele kenmerken daarvan?
Het gaat om het geheel.....
Zei de leugenaarquote:Op donderdag 19 september 2013 15:10 schreef bianconeri het volgende:Mensen moeten eens een keer ophouden leugens te vertellen (..) zonder enige kennis van zaken.
Dus aub hou je bek gewoon en ga eens onderzoek doen.
En ja ik begin nu pissig te worden van die achterlijke leugens van je.
Nounou, hij heeft wel de materie eerlijk bestudeerd. Milieukunde toch ? Daar zitten zaken als archeologie, evolutiebiologie etc. in.quote:
Fijn, 1 zo'n website waarop je complete 'eigen' mening terug te vinden is. Zelf nadenken is dan niet meer nodig.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:25 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Ik ben het in ieder geval met Bianconeri eens dat er geen eeuwige hel is, en dat die niet te verenigen is met een God die liefde is.
Dit in ongeveer mijn mening over de hel:
De Waarheid over Hemel en Hel
Oke...quote:Op donderdag 19 september 2013 16:39 schreef Grouch het volgende:
Nounou, hij heeft wel de materie eerlijk bestudeerd. Milieukunde toch ? Daar zitten zaken als archeologie, evolutiebiologie etc. in.
Wel apart dat zijn kennis van wat de evolutietheorie precies inhoudt kleiner is dan op de eerste 10 pagina's van het lesboek van vrijwel iedere instelling voor hoger onderwijs wordt uitgelegd.. maar goed. We hebben verder geen enkele reden om aan zijn claim te twijfelen
1. Ja wat vind je vallen als onderscheiden van de andere christelijke stroming? Elke christelijke stroming onderscheidt zich van een andere stroming, anders zou het geen andere stroming zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:26 schreef Grouch het volgende:
Een sekte is een geloofsgemeenschap met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige geloofsgemeenschappen die behoren tot dezelfde stroming als de sekte. Sekten zijn vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring.
-- wikipedia.
Hier voldoen de JG 100% aan.
Wat de link zegt geen idee.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:25 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Ik ben het in ieder geval met Bianconeri eens dat er geen eeuwige hel is, en dat die niet te verenigen is met een God die liefde is.
Dit in ongeveer mijn mening over de hel:
De Waarheid over Hemel en Hel
De werkelijkheid is gebaseerd op FEITEN. Dus gekeken naar de FEITEN over de definitie van een sekte! Waar Jehovah's getuigen zelfs op de meest kronkelachtige manier NIET onder vallen.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:23 schreef UltraR het volgende:
Hier de werkelijkheid over de visie van mensen op JG als sekte ja of nee.
Sinds wanneer is "ongeveer mijn mening" hetzelfde als "complete eigen mening"?quote:Op donderdag 19 september 2013 18:17 schreef UltraR het volgende:
[..]
Fijn, 1 zo'n website waarop je complete 'eigen' mening terug te vinden is. Zelf nadenken is dan niet meer nodig.
Waar doet me dat ook alweer aan denken? ..... oh ja, iets met de naam 'bijbel' of 'koran' geloof ik.
Daar zou ik voor kunnen kiezen maar daar kies ik niet voor.quote:Je zou er ook voor kunnen kiezen om niet eens meer iets te typen in je posts, maar gewoon in je onderschrift te zetten: "Zie voor mijn mening over het onderwerp dat in dit topic besproken wordt: www.askrealjesus.nl"
Dat is waar, hij is altijd eerlijk en grondig in zijn onderzoeken. Wellicht liegt hij niet bewust maar vergist hij zich gewoon, al doet hij dat vrijwel in al zijn posts over evolutie. Laten we maar uitgaan van het goede in de mens he?quote:Op donderdag 19 september 2013 16:39 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nounou, hij heeft wel de materie eerlijk bestudeerd. Milieukunde toch ? Daar zitten zaken als archeologie, evolutiebiologie etc. in.
Wel apart dat zijn kennis van wat de evolutietheorie precies inhoudt kleiner is dan op de eerste 10 pagina's van het lesboek van vrijwel iedere instelling voor hoger onderwijs wordt uitgelegd.. maar goed. We hebben verder geen enkele reden om aan zijn claim te twijfelen
Ik ben 27 jaar katholiek geweest, op dit forum zijn er enkelen die van mening zijn dat katholieken niet christelijk zijn, daarmee schofferen ze dus met 1 pennestreek mijn hele devote familie.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb een vraagje:
Is de Bijbel de enige betrouwbare bron voor antwoorden op vragen betreffende moraliteit voor Christenen?
Mijn hond heeft ook die kennis, maar goed, het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat honden ook gewoon van een boom eten als ze honger hebben.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De mens heeft kennis van goed en kwaad, dat heeft Eva gekregen toen ze van de boom at.
Blabla. Als je praat over het verschil tussen micro en macro heb je dus wel gepraat over evolutie.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oke...
En waarop baseer je mijn kennis over evolutie? Ik heb hier nog nooit gediscusseerd over evolutie.
Het enige wat ik daarover gezegd heb is dat er verschil is tussen micro en macro, micro bewezen is en voor macro geen greintje bewijs is. En dat is gewoon waar....
Ik heb een boek van duizenden bladzijden over biology, waar veelvuldig evolutie in voorkomt.
Echter nergens daaruit blijkt dat DE evolutie waar is, puur het onder 1 soort enzo.
Nou je het zegt: waar komen jullie eigenlijk vandaan?quote:[..]
1. Ja wat vind je vallen als onderscheiden van de andere christelijke stroming? Elke christelijke stroming onderscheidt zich van een andere stroming, anders zou het geen andere stroming zijn.
2. We zijn niet gesticht door een charismatische leider of iets dergelijks.
3. We hebben ook geen nieuwe leer, de leer die wij brengen bestaat al duizenden jaren.
Dat is niet een modern verzinsels ofzo.
Dus nee hier voldoen we niet aan.
De bijbel is net als voetbal: 16 miljoen Nederlanders weten het beter.quote:[..]
Wat de link zegt geen idee.
Maar eindelijk iemand die ten minste iets van de Bijbel weet!
quote:[..]
De werkelijkheid is gebaseerd op FEITEN. Dus gekeken naar de FEITEN over de definitie van een sekte! Waar Jehovah's getuigen zelfs op de meest kronkelachtige manier NIET onder vallen.
Wie leeft hier nou dan in een fantasiewereld?
waar de smurfenhuisjes staanquote:Op vrijdag 20 september 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Nou je het zegt: waar komen jullie eigenlijk vandaan?
[..]
Na, ik bedoelde het serieus.quote:Op vrijdag 20 september 2013 01:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
waar de smurfenhuisjes staan
Toch wel grappig dat die protestanten dan zo prat gaan op de bijbel aangezien de katholieken die bijbel hebben samengesteld. Als ik mij goed kan herinneren?quote:Op donderdag 19 september 2013 23:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik ben 27 jaar katholiek geweest, op dit forum zijn er enkelen die van mening zijn dat katholieken niet christelijk zijn, daarmee schofferen ze dus met 1 pennestreek mijn hele devote familie.
Katholieken doen niks zelf met de bijbel, dat doen protestanten, katholieken hebben een paus die schrijft encyklieken over actuele dilemma's en dan hebben katholieken hun eigen geweten (dank aan mgr Bekkers) om af te wegen of ze zich daar aan houden.
Dus als de mens kennis heeft over goed en kwaad hoe gaat een niet-katholiek om met passages in de bijbel (directe geboden van god) die in gaan tegen zijn/haar moraliteit?quote:De mens heeft kennis van goed en kwaad, dat heeft Eva gekregen toen ze van de boom at.
zucht...je zoveelste leugen. Jammer dat je jezelf steeds geloofwaardiger maakt op deze manier.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:02 schreef bianconeri het volgende:
Er is hier anders niemand die werkelijk denkt dat we een sekte zijn.
Tot aan de boekdrukkunst was een bijbel net zo duur als een huis. Bovendien was de meerderheid van gelovigen ongeletterd. Het protestantisme kwam niet voor niet pas krachtig opzetten nadat massaproduktie van bijbels mogelijk was. Katholieken leggen nadruk op traditie,rituelen en voorbeeldfuncties van Heiligen, protestanten leggen nadruk op het Woord.quote:Op vrijdag 20 september 2013 03:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat die protestanten dan zo prat gaan op de bijbel aangezien de katholieken die bijbel hebben samengesteld. Als ik mij goed kan herinneren?
[..]
Dus als de mens kennis heeft over goed en kwaad hoe gaat een niet-katholiek om met passages in de bijbel (directe geboden van god) die in gaan tegen zijn/haar moraliteit?
Heb ik dat ooit gezegd? Zou kunnen, maar ik kan het me niet herinneren en vind het ook niet zo interessant.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
zucht...je zoveelste leugen. Jammer dat je jezelf steeds geloofwaardiger maakt op deze manier.
Er staan hier op deze pagina al zo een paar: Kees22, Grouch,Hoatzin, UltraR, Ems...
Leren ze je dat in de koningsrijkszaal aan de Ewesheim?
In feite doet het christendom hier ook al aan.quote:1. Ja wat vind je vallen als onderscheiden van de andere christelijke stroming? Elke christelijke stroming onderscheidt zich van een andere stroming, anders zou het geen andere stroming zijn.
2. We zijn niet gesticht door een charismatische leider of iets dergelijks.
3. We hebben ook geen nieuwe leer, de leer die wij brengen bestaat al duizenden jaren.
Dat is niet een modern verzinsels ofzo.
Dus nee hier voldoen we niet aan.
Dank!quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Excuus, dat heb jij inderdaad niet beweerd.
Aangepast.
Sinds wanneer houden mensen eens op om aan die protestante fabeltjes mee te doen? De katholieken lazen net zo goed in de bijbel als de protestanten nu doen. Voordat het protestantisme er was werd de bijbel al vertaald in vele talen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Tot aan de boekdrukkunst was een bijbel net zo duur als een huis. Bovendien was de meerderheid van gelovigen ongeletterd. Het protestantisme kwam niet voor niet pas krachtig opzetten nadat massaproduktie van bijbels mogelijk was. Katholieken leggen nadruk op traditie,rituelen en voorbeeldfuncties van Heiligen, protestanten leggen nadruk op het Woord.
Katholieken zijn niet bekend met de slachterijen uit de bijbel omdat die in de kerkelijke jaarcyclus niet worden voorgelezen. Moraalscherpslijpers (zoals Gijzen en Simonis) werden in mijn katholieke omgeving meewarig aangekeken.
Doe je zelf toch ookquote:Op zaterdag 21 september 2013 11:23 schreef BerjanII het volgende:
Ze moeten toch wat verzinnen om hun gelijk te halen, nietwaar?
Zeg ik van niet dan?quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Blabla. Als je praat over het verschil tussen micro en macro heb je dus wel gepraat over evolutie.
Uit de Bijbelse tijd. Het is gewoon een voortzetting van eerst de joden en in de 1e eeuw werden het christenen en daar is het een voortzetting van. Dus de oorsprong ligt gewoon in de 1e eeuw (als christenen zijnde).quote:Nou je het zegt: waar komen jullie eigenlijk vandaan?
Er staat in de Bijbel maar 1 verhaal.quote:De bijbel is net als voetbal: 16 miljoen Nederlanders weten het beter.
Het zou fijn zijn als je je mond zou houden over evolutie indien dat off topic is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeg ik van niet dan?
Ik zeg alleen dat ik er verder inhoudelijk niet op gereageerd heb of over gediscusseerd heb.
Terwijl direct gezegd wordt dat mijn kennis over evolutie bijna 0,0 is.... Hoe kun je dat nou weten als ik er niet eens over gepraat heb verder. En 99% van de mensen kent micro en macro niet eens...
Serieus lees eens beter.....quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:52 schreef Molurus het volgende:
Het zou fijn zijn als je je mond zou houden over evolutie indien dat off topic is.
Je eindeloze verwijzingen naar evolutie zonder ooit ergens op in te gaan omdat het off topic is begint behoorlijk te vervelen.
Alvast bedankt.
Ik heb het nergens over evolutie gehad....quote:Op donderdag 19 september 2013 20:39 schreef RobbieRonald het volgende:
Dat is waar, hij is altijd eerlijk en grondig in zijn onderzoeken. Wellicht liegt hij niet bewust maar vergist hij zich gewoon, al doet hij dat vrijwel in al zijn posts over evolutie. Laten we maar uitgaan van het goede in de mens he?
En jij haalt er ook alleen maar precies uit wat jou uitkomtquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:47 schreef bianconeri het volgende:
Er staat in de Bijbel maar 1 verhaal.
En of je daar op reageert en hoe je daarop reageert bepaal jij helemaal zelf.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Serieus lees eens beter.....
Ik word er om gevraagd!!!
Jehova's getuigen of Jehovah's Getuigen[1][2] zijn leden van een aan het protestantisme verwante, fundamentalistische en millennialistische geloofsgemeenschap, die eind 19e eeuw in de Verenigde Staten binnen de adventistische stroming door Charles Taze Russell werd gesticht als de Bijbelonderzoekers. Bron wikipediaquote:Op donderdag 19 september 2013 15:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Een sekte is een geloofsgemeenschap met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige geloofsgemeenschappen die behoren tot dezelfde stroming als de sekte. Sekten zijn vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring.
-- wikipedia.
Hier voldoen de JG 100% aan.
Vice versaquote:Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zie je, dit is zo vervelend. Twee woordjes zonder onderbouwing. Zo raak je me echt buitengewoon snel kwijt als discussiepartner. Iets wat bianconeri ook al voor elkaar heeft gekregen.
Je kiest overigens een richting in te gaan die off-topic is, maargoed, i will continue anyway.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zie je, dit is zo vervelend. Twee woordjes zonder onderbouwing. Zo raak je me echt buitengewoon snel kwijt als discussiepartner. Iets wat bianconeri ook al voor elkaar heeft gekregen.
[..]
Dit is gelukkig meer dan twee woorden, maar weer totaal geen goede onderbouwing. Ik ben het overigens volkomen met je eens dat scientology een sekte is. Maar dat geldt absoluut ook voor JG. Er bestaan simpelweg definities van sektes en daar voldoet JG op het grote merendeel aan. En dit toont andermaal aan dat jij gewoon graag de kant van de underdog hier kiest zonder dat je sterke onderbouwing hebt om de mening van die underdog mee te onderbouwen. "Oh, de atheistische meerderheid op dit forum valt die mening van een gelovige aan, dan ga ik snel roepen dat de atheisten bekrompen denken!" Dat noem ik trollen.
Was een antwoord op Kees22 die dacht jouw vraag te kunnen beantwoorden. Maar jouw vraag heb ik volgens mij niet beantwoord.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op mijn originele vraag?
De eigen keuze van Eva en Adam die meedeed. Maar waarom enkel alleen naar God kijken? Adam en Eva hadden de verantwoordelijkheid, of cijferen atheisten de eigen verantwoordelijkheid weg wanneer blijkt dat mensen falen die verantwoordelijk te nemen?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:55 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Korte antwoord in het licht van deze discussie? Nee. Als mensen ervoor kiezen om dieren te doden dan staat dat buiten wat god doet of gedaan heeft. Zeker in mijn visie waar god ontbreekt.
Je zou nog, als je echt een vervelende atheïst bent ( wat ik natuurlijk niet ben ) kunnen zeggen dat in een gelovig wereldbeeld begrippen als dood en doodmaken door god ontwikkeld zijn als straf op de zonde van Eva. Dus zou je kunnen zeggen dat als god dat niet gedaan had, mensen later ook niet genoodzaakt waren om dieren te doden of überhaupt die mogelijkheid en tegelijk noodzaak hadden om te doden. Aangezien je het toen als vegetariër niet gered zou hebben. Nu kan dat wel maar daar kom ik op....
Maar je mag daar ook gewoon een ''nee'' noteren. Voor de overzichtelijkheid.
Nee, ik lees niks meer van die knakker die niet eens tot 13 kan tellen. Slechte schrijver ook.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Lees het boek "De verborgen macht achter de Jehova's Getuigen" van Robin de Ruiter. Er zal een wereld voor je open gaan. De JG beweging is niet zo onschuldig en ongevaarlijk als de meesten denken.
Waarom denk je dat er zo veel ex-JG sites zijn? Dat heb je niet bij bijvoorbeeld christelijk gereformeerden of hervormden.
Een atheist kijkt natuurlijk helemaal niet naar een god. Hooguit naar een bepaald beeld van een god dat door gelovigen wordt neergezet, een belangrijk verschil.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
De eigen keuze van Eva en Adam die meedeed. Maar waarom enkel alleen naar God kijken? Adam en Eva hadden de verantwoordelijkheid, of cijferen atheisten de eigen verantwoordelijkheid weg wanneer blijkt dat mensen falen die verantwoordelijk te nemen?
Lees niet alleen je onderschrift, maar probeer het ajb ook te begrijpen.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
omdat god liefde is
[ afbeelding ]
En luister vooral ook naar je eigen advies.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lees niet alleen je onderschrift, maar probeer het ajb ook te begrijpen.
Daar hadden we het niet over nee (jouw vermogen om dieper door te denken over een tekst), maar dat is wel mijn analyse over jouw interpretatie van Bijbelteksten. Alweer is duidelijk dat je niks van dat boek begrijpt en daarbij je persoonlijke voorkeur die je bevooroordeeld maakt of blind voor andere opvattingen.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach ja, laten we eens een discussie beginnen over mijn vermogen om dieper door te denken over een tekst. Lijkt me leuk.![]()
Maar daar hadden we het niet over.
![]()
De 7 plagen van Egypte zijn bedoeld om pijn te doen. Om zodoende de Egyptenaren te overtuigen. Dat heet martelen. "Doe wat ik wil of anders......"
Abraham kreeg van zijn god opdracht om zijn zoon te doden. De enige vrije keus die hij had, was zijn god verloochenen. (Had hij het maar gedaan, maar dat terzijde.)
Job kon helemaal nergens voor kiezen. Hij was het slachtoffer van een machtsspelletje tussen god en satan en satan kreeg de vrije hand van god. Job kon echt niks goed doen: als hij voor satan gekozen had was hij de lul geweest, en toen hij god trouw bleef, was hij ook de lul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |