quote:
Op zondag 6 oktober 2013 09:19 schreef Skillsy het volgende:[..]
We weten allemaal dat je joden haat, dit hoeven we niet onder stoelen en tafels te schuiven. Doordat jij aan 'hen' een hekel hebt krijg je dit soort idioote uitspraken als ' joodse god' , en "we praten hier over het Christendom en niet het jodendom". Doordat je blik zo kortzichtig is heb je geen idee waar je over praat Kees. Als je daadwerkelijk geloofd dat Jezus ( ook wel Yeshua HaTorah genoemd)bestaan heeft, dan had je geweten dat hij een jood zou zijn geweest.
Iedereen lijkt te denken dat ik joden haat. Dat is niet hetzelfde als weten.
En dat jezus een jood was, wat maakt dat uit? Maakt dat de godsdienst van zijn volgelingen ook joods?
quote:
Je laat je ontzettend kennen want je opmerking slaan nergens op. 'Joodse stam' ga toch fietsen man. De Bijbel spreekt niet over fysieke mensen. Er wordt wel gesproken over geschiedenis van het joodse volk , maar dit is niet de/een van in de Torah.
Mwa, de kinderen en kleinkinderen van Abraham worden toch wel aardig fysiek omschreven. Het is toch niet zo dat hun knechten, die niet joods geweest kunnen zijn, wel tot het volk van Israel behoorden.
Overigens is dit wel een nieuw idee voor mij: de knechten van de zonen van Jacob waren geen joden, maar hoorden ze wel bij het volk van Israel?
quote:
De Bijbel (incl) het NT is GEEN geschiedkundig boek.
Dat ben ik wel met je eens.
quote:
Verder praat ik gewoon over het NT. Ik heb geen 1x joodse dogmatiek erbij gehaald, noch uitspraken. Sterker nog: ik spreek het huidige jodendom snoeihard tegen. Maar je bent zo verblind(door je haat/hekel wellicht) dat je het niet ziet. Jammer maar ik snap het wel
En over stammen enzo. Zionisten en nazi's dachten precies zo. Nazi's dachten dat joden ergens van afstamden zodoende werd ook maar iedereen die tot in de 4e generatie 'joods' 'bloed'had vergast, of ze nou geloofde of niet. Immers het is een volk, stammen af van het joodse stam! Niet waar Kees?Of ze nou geloofden of niet: ze moesten dood want een jood blijft een jood.
En de zionisten denken ook zo, zij denken dat joden meer dan een cultuur is, zij streven ook naar een joodse thuisland , het land dat dezelfde naam draagt in de Torah : Israel. En het is aan de zionisten de taak om de wereld ook te laten zien dat ze daadwerkelijk een volk zijn. En dat lukt ze aardig vind je niet? Er is een joodse staat, die bevind zich..ach dat weet je allemaal. Gek he? Een joodse staat... Dat is iets zeggen als een 'joodse appel' het is klinklare onzin. Maar zolang de grote massa dit gelooft zal er altijd antisemieten (haat jegens joden) en zionisten blijven. En jij Kees, draagt daar je eigen steentje aan bij
Daar gaat het me hier helemaal niet om. Over het bestaansrecht van Israel discussieer ik in een ander topic en hoe je de term volk van Israel moet interpreteren gaat me eigenlijk niet aan.