Precies, maar skillsky wil dat de rabbijnse verklaringen van het oude testament moeten gelden. Maar dat is een andere club met eigen spelregels, alsof de voetbalregels ook voor rugby moeten gelden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:36 schreef Kees22 het volgende:
Ja vast wel, dat verhaal over dezelfde god.
Maar dit topic gaat over het christendom. Dus over de volgelingen van christus, ook bekend als de zoon van god ofwel jezus.
Dus niet over het jodendom of de islam.
We weten allemaal dat je joden haat, dit hoeven we niet onder stoelen en tafels te schuiven. Doordat jij aan 'hen' een hekel hebt krijg je dit soort idioote uitspraken als ' joodse god' , en "we praten hier over het Christendom en niet het jodendom". Doordat je blik zo kortzichtig is heb je geen idee waar je over praat Kees. Als je daadwerkelijk geloofd dat Jezus ( ook wel Yeshua HaTorah genoemd)bestaan heeft, dan had je geweten dat hij een jood zou zijn geweest.quote:Op zondag 6 oktober 2013 02:00 schreef Kees22 het volgende:
Dit is wel erg op de man gespeeld, maar het gaat voorbij aan mijn argumenten.
Dit topic gaat over het christendom, d.w.z. de volgers van christus.
Niet over het jodendom: de gelovigen in het joodse geloof en tegelijk de leden van de joodse stam.
En ook niet over de moslims: islamieten die geloven in de qoran als hun heilig boek.
Wat een conneri! Dan mag jij even citeren waar ik rabbijnse verklaringen heb gegeven van het OT. En ik sprak over het NT , toch wel als ik het goed heb. Maar mensen willen horen/lezen wat ze willen horen/lezenquote:Op zondag 6 oktober 2013 02:31 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Precies, maar skillsky wil dat de rabbijnse verklaringen van het oude testament moeten gelden. Maar dat is een andere club met eigen spelregels, alsof de voetbalregels ook voor rugby moeten gelden.
inderdaad je hebt gelijk het was een kabbalistische verklaring,het bewijs dat je zelf zit te cherrypicken uit de joodse theologische literatuur.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:23 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat een conneri! Dan mag jij even citeren waar ik rabbijnse verklaringen heb gegeven van het OT. En ik sprak over het NT , toch wel als ik het goed heb. Maar mensen willen horen/lezen wat ze willen horen/lezen
Wat ik heb gezegd gaat (zoals de post hierboven) rechtstreeks tegen de dogmatiek van het huidge jodendom. Maar laat maar atheist. Als mensen het niet snappen dat houdt het gewoon op
Abraham, Mozes, Jozua, Samuel, David en Salomonl: allemaal fysieke mensen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:19 schreef Skillsy het volgende:
De Bijbel spreekt niet over fysieke mensen. Er wordt wel gesproken over geschiedenis van het joodse volk , maar dit is niet de/een van in de Torah.
De Bijbel (incl) het NT is GEEN geschiedkundig boek.
Verder praat ik gewoon over het NT. Ik heb geen 1x joodse dogmatiek erbij gehaald, noch uitspraken. Sterker nog: ik spreek het huidige jodendom snoeihard tegen. Maar je bent zo verblind(door je haat/hekel wellicht) dat je het niet ziet. Jammer maar ik snap het wel
(...)
En de zionisten denken ook zo, zij denken dat joden meer dan een cultuur is, zij streven ook naar een joodse thuisland , het land dat dezelfde naam draagt in de Torah : Israel. En het is aan de zionisten de taak om de wereld ook te laten zien dat ze daadwerkelijk een volk zijn. En dat lukt ze aardig vind je niet? Er is een joodse staat, die bevind zich..ach dat weet je allemaal. Gek he? Een joodse staat... Dat is iets zeggen als een 'joodse appel' het is klinklare onzin. Maar zolang de grote massa dit gelooft zal er altijd antisemieten (haat jegens joden) en zionisten blijven. En jij Kees, draagt daar je eigen steentje aan bij
Dogmatisch huidig jodendomquote:Op zondag 6 oktober 2013 15:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Abraham, Mozes, Jozua, Samuel, David en Salomonl: allemaal fysieke mensen.
De bijbel is naar voren geschoven als een geschiedkundig boek: lees Esra nog maar eens zorgvuldig door.
Ho ho ho! Er is wel een groot verschil tussen het huidige jodendom die wij NU kennen dan 200 jaar geleden. Wat zeg ik : een wereld van verschil. Evenals 100 jaar , 1000 jaar gelden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
inderdaad je hebt gelijk het was een kabbalistische verklaring,het bewijs dat je zelf zit te cherrypicken uit de joodse theologische literatuur.
Wat je vooral niet mag vergeten is dat met de val van tempel in 70 de joden en christenen definitief een gescheiden weg bewandelen. de joodse theologie in de diaspora van na 70 is niet toepasbaar op de joodse staatsgodsdienst van voor 70.
duh het ene is een volk en het andere is een boekquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:40 schreef Skillsy het volgende:
En nogmaals: het jodendom en de Torah zijn niet hetzelfde! Als jij daar geen onderscheid tussen die twee kan/wil maken houdt het op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
duh het ene is een volk en het andere is een boek
de ijslanders en de edda zijn ook niet hetzelfde....laat maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
omdat je cryptisch schrijft daaromquote:
Okquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
omdat je cryptisch schrijft daarom
Het is heel moeilijk op dit forum discussiëren omdat de opinies uiteenlopen van rabiaat atheistisch tot letterlijk kaft-tot-kaft gelovig.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ho ho ho! Er is wel een groot verschil tussen het huidige jodendom die wij NU kennen dan 200 jaar geleden. Wat zeg ik : een wereld van verschil. Evenals 100 jaar , 1000 jaar gelden.
Ik ruk mij los van de dogmatiek. Thats all. En dat mensen dat niet willen accepteren komt (ik herhaal het maar weer) : omdat de mensen de Bijbel als letterlijk wel accepteren. Dat wordt wel geaccepteerd.
En nogmaals: het jodendom en de Torah zijn niet hetzelfde! Als jij daar geen onderscheid tussen die twee kan/wil maken houdt het op.
Ja en ik heb je dat uitgelegd waarom. Maar of je snapt me niet, of wilt het niet snappen. En blijkbaar geldt jouw opinie wel en wordt de mijne 'weg gewuifd en als idioot bestempeld'. Zo gaat het niet in een discussie.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk op dit forum discussiëren omdat de opinies uiteenlopen van rabiaat atheistisch tot letterlijk kaft-tot-kaft gelovig.
Je zou om te beginneen De bijbel als mythe eens kunnen lezen een boek waarin de bijbelse archeologie volledig op zijn kop gezet wordt en daarmee de werkelijke joodse geschiedenis. Vandaar uit zou je misschien eens kunnen overwegen wat er van de bijbel gelijk bij het grofvuil gezet kan worden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:55 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja en ik heb je dat uitgelegd waarom. Maar of je snapt me niet, of wilt het niet snappen. En blijkbaar geldt jouw opinie wel en wordt de mijne 'weg gewuifd en als idioot bestempeld'. Zo gaat het niet in een discussie.
Maar prima. We laten het dan hierbij. Jij denkt zo, ik denk zo.
Exact, maar dit topic gaat over het Christendomquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Je zou om te beginneen De bijbel als mythe eens kunnen lezen een boek waarin de bijbelse archeologie volledig op zijn kop gezet wordt en daarmee de werkelijke joodse geschiedenis. Vandaar uit zou je misschien eens kunnen overwegen wat er van de bijbel gelijk bij het grofvuil gezet kan worden.
Volgens mij houd je dan namelijk alleen het boek psalmen over.
Logisch gezien moeten de gelovigen in één god wel in dezelfde god geloven.quote:Op zondag 6 oktober 2013 02:31 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Precies, maar skillsky wil dat de rabbijnse verklaringen van het oude testament moeten gelden. Maar dat is een andere club met eigen spelregels, alsof de voetbalregels ook voor rugby moeten gelden.
En ja in de bijbel wordt de joodse stamgod behandeld, en niet de Egyptische.
Iedereen lijkt te denken dat ik joden haat. Dat is niet hetzelfde als weten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:19 schreef Skillsy het volgende:
[..]
We weten allemaal dat je joden haat, dit hoeven we niet onder stoelen en tafels te schuiven. Doordat jij aan 'hen' een hekel hebt krijg je dit soort idioote uitspraken als ' joodse god' , en "we praten hier over het Christendom en niet het jodendom". Doordat je blik zo kortzichtig is heb je geen idee waar je over praat Kees. Als je daadwerkelijk geloofd dat Jezus ( ook wel Yeshua HaTorah genoemd)bestaan heeft, dan had je geweten dat hij een jood zou zijn geweest.
Mwa, de kinderen en kleinkinderen van Abraham worden toch wel aardig fysiek omschreven. Het is toch niet zo dat hun knechten, die niet joods geweest kunnen zijn, wel tot het volk van Israel behoorden.quote:Je laat je ontzettend kennen want je opmerking slaan nergens op. 'Joodse stam' ga toch fietsen man. De Bijbel spreekt niet over fysieke mensen. Er wordt wel gesproken over geschiedenis van het joodse volk , maar dit is niet de/een van in de Torah.
Dat ben ik wel met je eens.quote:De Bijbel (incl) het NT is GEEN geschiedkundig boek.
Daar gaat het me hier helemaal niet om. Over het bestaansrecht van Israel discussieer ik in een ander topic en hoe je de term volk van Israel moet interpreteren gaat me eigenlijk niet aan.quote:Verder praat ik gewoon over het NT. Ik heb geen 1x joodse dogmatiek erbij gehaald, noch uitspraken. Sterker nog: ik spreek het huidige jodendom snoeihard tegen. Maar je bent zo verblind(door je haat/hekel wellicht) dat je het niet ziet. Jammer maar ik snap het wel
En over stammen enzo. Zionisten en nazi's dachten precies zo. Nazi's dachten dat joden ergens van afstamden zodoende werd ook maar iedereen die tot in de 4e generatie 'joods' 'bloed'had vergast, of ze nou geloofde of niet. Immers het is een volk, stammen af van het joodse stam! Niet waar Kees?Of ze nou geloofden of niet: ze moesten dood want een jood blijft een jood.
En de zionisten denken ook zo, zij denken dat joden meer dan een cultuur is, zij streven ook naar een joodse thuisland , het land dat dezelfde naam draagt in de Torah : Israel. En het is aan de zionisten de taak om de wereld ook te laten zien dat ze daadwerkelijk een volk zijn. En dat lukt ze aardig vind je niet? Er is een joodse staat, die bevind zich..ach dat weet je allemaal. Gek he? Een joodse staat... Dat is iets zeggen als een 'joodse appel' het is klinklare onzin. Maar zolang de grote massa dit gelooft zal er altijd antisemieten (haat jegens joden) en zionisten blijven. En jij Kees, draagt daar je eigen steentje aan bij
Weltrusten Kees en het ga je goed.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iedereen lijkt te denken dat ik joden haat. Dat is niet hetzelfde als weten.
En dat jezus een jood was, wat maakt dat uit? Maakt dat de godsdienst van zijn volgelingen ook joods?
[..]
Mwa, de kinderen en kleinkinderen van Abraham worden toch wel aardig fysiek omschreven. Het is toch niet zo dat hun knechten, die niet joods geweest kunnen zijn, wel tot het volk van Israel behoorden.
Overigens is dit wel een nieuw idee voor mij: de knechten van de zonen van Jacob waren geen joden, maar hoorden ze wel bij het volk van Israel?
[..]
Dat ben ik wel met je eens.
[..]
Daar gaat het me hier helemaal niet om. Over het bestaansrecht van Israel discussieer ik in een ander topic en hoe je de term volk van Israel moet interpreteren gaat me eigenlijk niet aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |