en een rav is ook alweer?quote:Op maandag 16 september 2013 00:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Kli = vat
Ik moet goed oppassen met wat ik post en neerzet. Ik studeer zonder een rav en kan hierdoor verkeerde informatie rondstrooien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
quote:Op maandag 16 september 2013 01:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
en een rav is ook alweer?http://www.kooijman-autog(...)zCzrkCFcm23godLkoAFQSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yep, en is je vraag ook meteen beantwoord.Dus hoef je die niet elke week te stellen.quote:Op maandag 16 september 2013 01:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
God is daarmee dus een tiran die handelt naar willekeur.
Neu het is veel eenvoudiger. Op de jongste dag zullen alle niet-Jehova's Getuigen vernietigd worden, is het niet?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:41 schreef bianconeri het volgende:
Het zou onrechtvaardig zijn als mensen eeuwig in een hel gepijnigd zouden worden, dat zou ECHT een straf zijn. Zou totaal niet met God overeenkomen.
Eeuwig he? En...brandt hij nog?quote:Op zondag 15 september 2013 18:43 schreef bianconeri het volgende:
Het is geen eeuwig brandende hel maar een eeuwig brandende vuilnisbelt,
punt klopt aan de ene kant wel, maar je hebt wel andere christenen nodig om in ieder geval geestelijk gevoed te worden.quote:Op maandag 16 september 2013 01:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
1 - Je kan natuurlijk altijd op Wikipedia kijken ofzo
2 - Ik ben geen "Chirsten" of Christen, maar de Christenen die ik ken dragen geen kruisjes. Een deel van hen vindt dat gewoon niet boeiend. En het lijkt ook meer op een soort van commercie.
3 - De Christenen die ik ken, nemen de Bijbel volgens mij niet letterlijk. Maar hoe bedoel je dit?
Of ze geloven dat Jezus op water liep en opstond uit de dood, ja. Dat ze de hele Bijbel hebben gelezen en een checklist afvinken of ze zich aan alle regels houden? Nee. Over het algemeen kijken ze meer naar het Nieuwe Testament ipv Oude Testament, logisch want daar zijn het Christenen voor. Maar wat ik daarmee wil zeggen is dat men zich niet echt bezig houdt met wat er allemaal letterlijk in het Oude Testament staat. I know, want ik heb het ze wel eens gevraagd toen ik meer over het Christendom wilde weten.
4 - Persoonlijk vind ik de kerk als instituut niks met religie te maken hebben. De Christelijke vrienden vinden het belangrijk om naar de Kerk te gaan, maar om een goede Christen te zijn hoef je niet per se naar de kerk.
Dat is een drang die vele Christenen krijgen ja, maar geen keiharde plicht geloof ik.quote:Op maandag 16 september 2013 13:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
punt klopt aan de ene kant wel, maar je hebt wel andere christenen nodig om in ieder geval geestelijk gevoed te worden.
Dus het is goed om et andere christenen te discussiėren over het geloof en de bijbel om er achter te komen hoe anderen bepaalde dingen zien.
met de theodicee blijven christenen in hun maag zitten, het is namelijk de achilleshiel.quote:Op maandag 16 september 2013 03:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Yep, en is je vraag ook meteen beantwoord.Dus hoef je die niet elke week te stellen.
Vraag het hemquote:Op maandag 16 september 2013 22:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
met de theodicee blijven christenen in hun maag zitten, het is namelijk de achilleshiel.
Als God de verlossing heeft gebracht, waarom is er dan nog steeds ellende?
heb jij zijn emailadres?quote:
Maar dan nog: Het is een mens wel toegestaan om de Schepper te vragen om hulp bij het bouwen van zijn vat. Wat voor vat is dat dan??quote:Op maandag 16 september 2013 00:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Kli = vat
Ik moet goed oppassen met wat ik post en neerzet. Ik studeer zonder een rav en kan hierdoor verkeerde informatie rondstrooien
Laat maarquote:Op dinsdag 17 september 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan nog: Het is een mens wel toegestaan om de Schepper te vragen om hulp bij het bouwen van zijn vat. Wat voor vat is dat dan??
Hoezo: laat maar?quote:
Wie zegt dat God niet op bepaalde gebeden antwoordt?quote:Op zondag 15 september 2013 20:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Lucas 18 7 Zou God dan geen recht doen aan zijn uitverkorenen die dag en nacht tot Hem om hulp roepen en naar wie Hij welwillend luistert?
nee, niet dus
Alles van een slecht volk moest vernietigd worden, geen enkele aandenken overblijven.quote:Op zondag 15 september 2013 21:23 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Waarom moesten die dieren boeten? Waren het slechte ossen? Kwaadaardige ezels?
Niet per se het morele stelsel van mensen hoor.quote:Gewoon even eerlijk. Je geeft aan dat voor god hetzelfde morele stelsel geldt. Bij normale mensen is dit gewoon een misdrijf. Dan is het dat voor god ook.
Wie zegt dat ik dat niet doe?quote:Probeer nou eens voordat je dit gedrag goed gaat praten je te verplaatsen in wat ik probeer aan te geven.
Zucht....quote:Het zou mooi zijn als je echt kritisch kon zijn op de god van de bijbel. Niet telkens alles meteen goedpraten, maar de zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken. Daarom zei ik ook: als je alles sowieso wel goed vindt, puur omdat god het doet dan hoeven we deze discussie immers niet eens te voeren en had ik me deze moeite kunnen besparen.
Neequote:Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef hoatzin het volgende:
Neu het is veel eenvoudiger. Op de jongste dag zullen alle niet-Jehova's Getuigen vernietigd worden, is het niet?
We hebben die discussie over sekte al zo vaak gevoerd. Elke keer blijken we geen sekte te zijn.quote:Typische sekte instelling.
zucht dit is dus die idiote instelling van niet gelovigen die ik net tegen Uitstekelbaars bedoelde...quote:Op maandag 16 september 2013 11:38 schreef hoatzin het volgende:
Eeuwig he? En...brandt hij nog?
Nee. Dus niet eeuwig, dus klinkklare onzin.
Het is mij nog nooit opgevallen dat dat steeds weer blijkt. En ik ken hier op het forum ook verder niemand die het met je eens is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:21 schreef bianconeri het volgende:
Elke keer blijken we geen sekte te zijn
Ik moet hier hard om lachen. Wąt een geweldig kronkelvermogen heb jij. Is jouw eeuwige leven dan ook tijdelijk?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:21 schreef bianconeri het volgende:
En voor TOEN brandde die idd eeuwig. Dat hoeft niet te betekenen dat het nu nog zou moeten branden.
Oh nee? Wat gebeurt er dan met de "ongelovigen"?quote:
Elke keer blijkt dat jij het geen sekte vind en verder alle forumleden wel. (Noem mij 1 forumlid die het ooit met jou eens is geweest op dit vlak, eentje maar.)quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
We hebben die discussie over sekte al zo vaak gevoerd. Elke keer blijken we geen sekte te zijn.
dus hou daar eens mee op want het is zeer beledigend.
De vernietiging van de steden en het in een zoutpilaar veranderen van de vrouw van Lot zijn geen dingen die god deed?quote:Op zondag 15 september 2013 18:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent hier de niet-gelovige. Ik niet.
En daar wordt gewoon gesproken over vreselijke zaken die het volk deed.
Niets over wat God deed.
quote:Op zondag 15 september 2013 15:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat is handig. Ik vermoord een pedofiel en als ik dan wordt gearresteerd en voor de rechter moet verschijnen vanwege moord zeg ik: "Ja maar dit gaat toch helemaal niet over mij? Het gaat over de pedofiele activiteiten van die persoon die ik vermoord heb!"
De hele wereld trouwens ook. Behalve 1 klein groepje.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:32 schreef UltraR het volgende:
Elke keer blijkt dat jij het geen sekte vind en verder alle forumleden wel.
Dat begrijp ik niet. Wat is het verband tussen dat alles vernietigd moest worden en dat er niets kwaadaardigs aan is? Of bedoel je: omdat god het zei is het per definitie niet kwaadaardig. Maar dat was niet zo. Daar waren we het eerder al over eens. Als god iets onrechtvaardigs zou hebben gedaan was hij niet liefdevol. Dus vraag ik: wat is het rechtvaardige aan dat die dieren moesten lijden? En dan is het antwoord: omdat nou eenmaal alles en iedereen dood moest?quote:Alles van een slecht volk moest vernietigd worden, geen enkele aandenken overblijven.
Zo simpel is het. Daar is niets kwaadaardigs aan...
Prima, dan volgen we de bijbelse moraal. Slacht je vijanden af inclusief kinderen en dieren. Waarom? Omdat iedereen dood moet. Waarom is dat rechtvaardig? Omdat iedereen dood moet!quote:Niet per se het morele stelsel van mensen hoor.
Want de hedendaagse mensen hebben op uitzonderingen na totaal geen moraal meer.
De kleinste dingetjes? Jij noemt een heel volk vermoorden met kinderen en dieren erbij de kleinste dingetjes? Dat heet genocide. Zeker als er ook nog beoogd wordt alles van het volk uit te wissen.quote:Wie zegt dat ik dat niet doe?
En probeer jij eens uit dat zeer negatieve gedoe te kruipen. Achter de kleinste dingetjes iets zoeken, meest rare verhalen komen vertellen om God maar onderuit te halen.
Super! Dan ben ik heel benieuwd of je manieren kan bedenken, en het mag creatief omdat we nu te maken hebben met een almachtige god, hoe met de situatie omgegaan zou kunnen worden met minder lijden tot gevolg. 3 manieren moet zeker lukken.quote:Zucht....
Zoals ik al vaak genoeg heb gezegd ben ik kritisch ingesteld. Ik denk bij vele verhalen direct vanuit de andere kant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als zelfs ik er al een paar kan bedenken, hoe zou dat dan zijn als ik almachtig en alwetend zou zijn? Sterker nog, als ik almachtig was kon ik per definitie oneindig veel oplossingen bedenken die een beter resultaat zouden geven terwijl er niet geleden wordt. Vreemd dat god dan denkt:'' uhhh, dood! Iedereen dood! Met zwaard doodhakken, jaa dat is mooi. Iedereen dood, is goed....''
Als genie begrijp je wel wat ik daarmee bedoel, toch?"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
je had zeker nog niet door dat de hele bijbel beeldspraak (ook wel: sprookje) is?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:21 schreef bianconeri het volgende:
Het gaat toch om de beeldspraak..... Je gaat toch niet letterlijk je oog uitsnijden...
Het gaat om het idee er achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |