Lucas 18 7 Zou God dan geen recht doen aan zijn uitverkorenen die dag en nacht tot Hem om hulp roepen en naar wie Hij welwillend luistert?quote:
Dan is het makkelijk.quote:Nee hoor.
Als Hij iets onrechtvaardigs zou doen.
En dat voor God niets anders geldt heb ik allang verteld.
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd isquote:Op zondag 15 september 2013 20:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
waarom verhoort jouw god de gebeden niet van zijn rechtvaardigen?
Gezag dat niet eens bevraagd mag worden. Komt me bekend voor. Tijd om die ouwe laarzen weer op te poetsen.quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd is
Hij vroeg om een antwoord ,die gaf ik hem. Niet meer niet minder.quote:Op zondag 15 september 2013 22:02 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Gezag dat niet eens bevraagd mag worden. Komt me bekend voor. Tijd om die ouwe laarzen weer op te poetsen.
Dat soort dingen fascineert me altijd mateloos. Gelovigen lijkens soms feilloos te weten wat god is, wie god is, wat hij ( eigenlijk ) bedoelde met dat en dat vers en waarom hij volkeren met kinderen en dieren en al liet vermoorden. Maar tegelijk is het 1 groot mysterie en mogen sommige vragen niet gesteld worden omdat het zelfs onmogelijk is.
Dan houdt het op he? Op elk ' waarom' komt een goddelijk:''nou gewoon, daarom'' en dan is het mondje dicht en geloven maar.quote:Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hij vroeg om een antwoord ,die gaf ik hem. Niet meer niet minder.
Ga je mij nu de schuld geven dat jij moet geloven?quote:Op zondag 15 september 2013 23:01 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Dan houdt het op he? Op elk ' waarom' komt een goddelijk:''nou gewoon, daarom'' en dan is het mondje dicht en geloven maar.
Wat is zijn kli?quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd is
Kli = vatquote:Op maandag 16 september 2013 00:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is zijn kli?
Verder is het natuurlijk wel mogelijk om je tot god te wenden met andere gebeden, maar die zullen dan misschien niet verhoord worden.
God is daarmee dus een tiran die handelt naar willekeur.quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
en een rav is ook alweer?quote:Op maandag 16 september 2013 00:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Kli = vat
Ik moet goed oppassen met wat ik post en neerzet. Ik studeer zonder een rav en kan hierdoor verkeerde informatie rondstrooien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
quote:Op maandag 16 september 2013 01:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
en een rav is ook alweer?http://www.kooijman-autog(...)zCzrkCFcm23godLkoAFQSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yep, en is je vraag ook meteen beantwoord.Dus hoef je die niet elke week te stellen.quote:Op maandag 16 september 2013 01:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
God is daarmee dus een tiran die handelt naar willekeur.
Neu het is veel eenvoudiger. Op de jongste dag zullen alle niet-Jehova's Getuigen vernietigd worden, is het niet?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:41 schreef bianconeri het volgende:
Het zou onrechtvaardig zijn als mensen eeuwig in een hel gepijnigd zouden worden, dat zou ECHT een straf zijn. Zou totaal niet met God overeenkomen.
Eeuwig he? En...brandt hij nog?quote:Op zondag 15 september 2013 18:43 schreef bianconeri het volgende:
Het is geen eeuwig brandende hel maar een eeuwig brandende vuilnisbelt,
punt klopt aan de ene kant wel, maar je hebt wel andere christenen nodig om in ieder geval geestelijk gevoed te worden.quote:Op maandag 16 september 2013 01:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
1 - Je kan natuurlijk altijd op Wikipedia kijken ofzo
2 - Ik ben geen "Chirsten" of Christen, maar de Christenen die ik ken dragen geen kruisjes. Een deel van hen vindt dat gewoon niet boeiend. En het lijkt ook meer op een soort van commercie.
3 - De Christenen die ik ken, nemen de Bijbel volgens mij niet letterlijk. Maar hoe bedoel je dit?
Of ze geloven dat Jezus op water liep en opstond uit de dood, ja. Dat ze de hele Bijbel hebben gelezen en een checklist afvinken of ze zich aan alle regels houden? Nee. Over het algemeen kijken ze meer naar het Nieuwe Testament ipv Oude Testament, logisch want daar zijn het Christenen voor. Maar wat ik daarmee wil zeggen is dat men zich niet echt bezig houdt met wat er allemaal letterlijk in het Oude Testament staat. I know, want ik heb het ze wel eens gevraagd toen ik meer over het Christendom wilde weten.
4 - Persoonlijk vind ik de kerk als instituut niks met religie te maken hebben. De Christelijke vrienden vinden het belangrijk om naar de Kerk te gaan, maar om een goede Christen te zijn hoef je niet per se naar de kerk.
Dat is een drang die vele Christenen krijgen ja, maar geen keiharde plicht geloof ik.quote:Op maandag 16 september 2013 13:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
punt klopt aan de ene kant wel, maar je hebt wel andere christenen nodig om in ieder geval geestelijk gevoed te worden.
Dus het is goed om et andere christenen te discussiėren over het geloof en de bijbel om er achter te komen hoe anderen bepaalde dingen zien.
met de theodicee blijven christenen in hun maag zitten, het is namelijk de achilleshiel.quote:Op maandag 16 september 2013 03:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Yep, en is je vraag ook meteen beantwoord.Dus hoef je die niet elke week te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |