abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131211905
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Afhankelijk van de gebeden ;)
Lucas 18 7 Zou God dan geen recht doen aan zijn uitverkorenen die dag en nacht tot Hem om hulp roepen en naar wie Hij welwillend luistert?

nee, niet dus
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 15 september 2013 @ 21:23:13 #42
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_131213650
quote:
Nee hoor.
Als Hij iets onrechtvaardigs zou doen.

En dat voor God niets anders geldt heb ik allang verteld.
Dan is het makkelijk.

“This is what the Lord Almighty says... ‘Now go and strike Amalek and devote to destruction all that they have. Do not spare them, but kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’” (1 Samuel 15:3)

Waarom moesten die dieren boeten? Waren het slechte ossen? Kwaadaardige ezels?

http://www.openbible.info/topics/animal_rights
http://www.gotquestions.org/animal-rights.html

Sterker nog, als we de verhalen mogen geloven ( en dat doen we natuurlijk ) zouden sommige volkeren zelfs seks met dieren hebben gehad. Dat betekent dat deze dieren eerder slachtoffer zijn van hun eigenaar dan mede-dader. God had ze dus kunnen redden en een prettig leven kunnen bieden. Zoiets: http://www.donkeyshelter.org.au/Home.html. Dit meen ik trouwens serieus, he. Hoe mooi zou het zijn als god dan in ieder geval nog de dieren een nieuw leven gegeven had. In plaats daarvan moeten ze gedood worden. Over zinloos lijden en sterven gesproken.

Die beesten hadden niks misdaan. Zie je een kameel al bewust een andere god verafgoden?
Even los nog van de kinderen ( die natuurlijk op zouden groeien tot zondaars, waar zelfs een almachtige god niks aan kon doen ), zijn dieren toch nog een extra gradatie onschuldig?

Gewoon even eerlijk. Je geeft aan dat voor god hetzelfde morele stelsel geldt. Bij normale mensen is dit gewoon een misdrijf. Dan is het dat voor god ook.

http://www.spitsnieuws.nl(...)afgeslacht-in-weitje
Misschien was het baasje wel een klootzak. Dus? Mogen die dieren dan ook lijden? Lijkt me niet.

Probeer nou eens voordat je dit gedrag goed gaat praten je te verplaatsen in wat ik probeer aan te geven. Ik ken de cliche's:''het is goed op een manier die we niet begrijpen'' of ''er is vast een reden of context waarin dit rechtvaardig is'' of al die dingen. Maar bedenk eens het volgende: in een gewone rechtszaal kom je daar niet mee weg. Voor god hoeven geen speciale regels te gelden, behalve misschien dat hij juist extra afgerekend kan worden op het gebruik van zijn almachtige krachten. Niemand heeft verder die gaven, dus dan is het bijzonder jammer dat het aangewend wordt om dieren te laten lijden, toch?

Het zou mooi zijn als je echt kritisch kon zijn op de god van de bijbel. Niet telkens alles meteen goedpraten, maar de zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken. Daarom zei ik ook: als je alles sowieso wel goed vindt, puur omdat god het doet dan hoeven we deze discussie immers niet eens te voeren en had ik me deze moeite kunnen besparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Uitstekelbaars op 15-09-2013 21:36:35 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_131216195
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

waarom verhoort jouw god de gebeden niet van zijn rechtvaardigen?
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd is
  zondag 15 september 2013 @ 22:02:31 #44
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_131217114
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd is
Gezag dat niet eens bevraagd mag worden. Komt me bekend voor. Tijd om die ouwe laarzen weer op te poetsen.

Dat soort dingen fascineert me altijd mateloos. Gelovigen lijkens soms feilloos te weten wat god is, wie god is, wat hij ( eigenlijk ) bedoelde met dat en dat vers en waarom hij volkeren met kinderen en dieren en al liet vermoorden. Maar tegelijk is het 1 groot mysterie en mogen sommige vragen niet gesteld worden omdat het zelfs onmogelijk is.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_131219907
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 22:02 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Gezag dat niet eens bevraagd mag worden. Komt me bekend voor. Tijd om die ouwe laarzen weer op te poetsen.

Dat soort dingen fascineert me altijd mateloos. Gelovigen lijkens soms feilloos te weten wat god is, wie god is, wat hij ( eigenlijk ) bedoelde met dat en dat vers en waarom hij volkeren met kinderen en dieren en al liet vermoorden. Maar tegelijk is het 1 groot mysterie en mogen sommige vragen niet gesteld worden omdat het zelfs onmogelijk is.
Hij vroeg om een antwoord ,die gaf ik hem. Niet meer niet minder.
  zondag 15 september 2013 @ 23:01:30 #46
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_131221500
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Hij vroeg om een antwoord ,die gaf ik hem. Niet meer niet minder.
Dan houdt het op he? Op elk ' waarom' komt een goddelijk:''nou gewoon, daarom'' en dan is het mondje dicht en geloven maar.
pi_131223406
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 23:01 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Dan houdt het op he? Op elk ' waarom' komt een goddelijk:''nou gewoon, daarom'' en dan is het mondje dicht en geloven maar.
Ga je mij nu de schuld geven dat jij moet geloven?
pi_131224528
quote:

[..]

Wat is zijn kli?

Verder is het natuurlijk wel mogelijk om je tot god te wenden met andere gebeden, maar die zullen dan misschien niet verhoord worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131225246
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is zijn kli?

Verder is het natuurlijk wel mogelijk om je tot god te wenden met andere gebeden, maar die zullen dan misschien niet verhoord worden.
Kli = vat

Ik moet goed oppassen met wat ik post en neerzet. Ik studeer zonder een rav en kan hierdoor verkeerde informatie rondstrooien
pi_131225977
quote:

[..]

God is daarmee dus een tiran die handelt naar willekeur.
pi_131226000
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 00:30 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Kli = vat

Ik moet goed oppassen met wat ik post en neerzet. Ik studeer zonder een rav en kan hierdoor verkeerde informatie rondstrooien
en een rav is ook alweer? 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131226055
1 - Je kan natuurlijk altijd op Wikipedia kijken ofzo
2 - Ik ben geen "Chirsten" of Christen, maar de Christenen die ik ken dragen geen kruisjes. Een deel van hen vindt dat gewoon niet boeiend. En het lijkt ook meer op een soort van commercie.
3 - De Christenen die ik ken, nemen de Bijbel volgens mij niet letterlijk. Maar hoe bedoel je dit?
Of ze geloven dat Jezus op water liep en opstond uit de dood, ja. Dat ze de hele Bijbel hebben gelezen en een checklist afvinken of ze zich aan alle regels houden? Nee. Over het algemeen kijken ze meer naar het Nieuwe Testament ipv Oude Testament, logisch want daar zijn het Christenen voor. Maar wat ik daarmee wil zeggen is dat men zich niet echt bezig houdt met wat er allemaal letterlijk in het Oude Testament staat. I know, want ik heb het ze wel eens gevraagd toen ik meer over het Christendom wilde weten.
4 - Persoonlijk vind ik de kerk als instituut niks met religie te maken hebben. De Christelijke vrienden vinden het belangrijk om naar de Kerk te gaan, maar om een goede Christen te zijn hoef je niet per se naar de kerk.
pi_131226071
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 01:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

en een rav is ook alweer? 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.kooijman-autog(...)zCzrkCFcm23godLkoAFQ
:D
pi_131226874
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 01:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

God is daarmee dus een tiran die handelt naar willekeur.
Yep, en is je vraag ook meteen beantwoord.Dus hoef je die niet elke week te stellen.
  maandag 16 september 2013 @ 11:30:58 #55
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131231519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:41 schreef bianconeri het volgende:
Het zou onrechtvaardig zijn als mensen eeuwig in een hel gepijnigd zouden worden, dat zou ECHT een straf zijn. Zou totaal niet met God overeenkomen.
Neu het is veel eenvoudiger. Op de jongste dag zullen alle niet-Jehova's Getuigen vernietigd worden, is het niet?

:') Typische sekte instelling.
  maandag 16 september 2013 @ 11:38:51 #56
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131231762
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:43 schreef bianconeri het volgende:
Het is geen eeuwig brandende hel maar een eeuwig brandende vuilnisbelt,
Eeuwig he? En...brandt hij nog?

Nee. Dus niet eeuwig, dus klinkklare onzin.
pi_131235784
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 01:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
1 - Je kan natuurlijk altijd op Wikipedia kijken ofzo
2 - Ik ben geen "Chirsten" of Christen, maar de Christenen die ik ken dragen geen kruisjes. Een deel van hen vindt dat gewoon niet boeiend. En het lijkt ook meer op een soort van commercie.
3 - De Christenen die ik ken, nemen de Bijbel volgens mij niet letterlijk. Maar hoe bedoel je dit?
Of ze geloven dat Jezus op water liep en opstond uit de dood, ja. Dat ze de hele Bijbel hebben gelezen en een checklist afvinken of ze zich aan alle regels houden? Nee. Over het algemeen kijken ze meer naar het Nieuwe Testament ipv Oude Testament, logisch want daar zijn het Christenen voor. Maar wat ik daarmee wil zeggen is dat men zich niet echt bezig houdt met wat er allemaal letterlijk in het Oude Testament staat. I know, want ik heb het ze wel eens gevraagd toen ik meer over het Christendom wilde weten.
4 - Persoonlijk vind ik de kerk als instituut niks met religie te maken hebben. De Christelijke vrienden vinden het belangrijk om naar de Kerk te gaan, maar om een goede Christen te zijn hoef je niet per se naar de kerk.
punt klopt aan de ene kant wel, maar je hebt wel andere christenen nodig om in ieder geval geestelijk gevoed te worden.
Dus het is goed om et andere christenen te discussiėren over het geloof en de bijbel om er achter te komen hoe anderen bepaalde dingen zien.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131240954
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:44 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

punt klopt aan de ene kant wel, maar je hebt wel andere christenen nodig om in ieder geval geestelijk gevoed te worden.
Dus het is goed om et andere christenen te discussiėren over het geloof en de bijbel om er achter te komen hoe anderen bepaalde dingen zien.
Dat is een drang die vele Christenen krijgen ja, maar geen keiharde plicht geloof ik.
pi_131241221
volgens mij staat er wel iets dergelijks in de bijbel maar dat moet ik even op zoeken/ navragen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131262460
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 03:05 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Yep, en is je vraag ook meteen beantwoord.Dus hoef je die niet elke week te stellen.
met de theodicee blijven christenen in hun maag zitten, het is namelijk de achilleshiel. :W
Als God de verlossing heeft gebracht, waarom is er dan nog steeds ellende?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')