Je weet het mooi te brengen, maar jíj bent degene die de uitspraken doet. Je zult het dus ook moeten kunnen onderbouwen. Overigens wordt in mijn bijbelvertalingen nérgens over Gehenna gesproken.quote:Op zondag 15 september 2013 15:30 schreef bianconeri het volgende:
Type het in op google, wikipedia staat er genoeg over.
Jeetje zoiets zoek je toch na als je het leest.... Je denkt toch niet: Oh Gehenna, leuk zal wel hel ofzo zijn -.-
Blij dat jij het zei, hoef ik het niet te zeggen.quote:
Die uitspraak kan 3 kanten op. Hij wás een zionistische jood en is nu bekeerd. Of hij is bekeerd naar zionistisch jood. Of hij was zionistisch en is nu bekeerde jood.quote:Op zondag 15 september 2013 17:45 schreef Skillsy het volgende:
Werner Stauder is een zionistische bekeerde jood gr.
Bekend verhaal hoor.quote:Op zondag 15 september 2013 17:32 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nou, zo duidelijk niet. Je hebt duidelijk mijn link niet bekeken.
Uit mijn link:
Jij bent hier de niet-gelovige. Ik niet.quote:
Het is ook zo moeilijk om zelf op wikipedia naar Gehenna te zoekenquote:Op zondag 15 september 2013 18:02 schreef Freddeh het volgende:
Je weet het mooi te brengen, maar jíj bent degene die de uitspraken doet. Je zult het dus ook moeten kunnen onderbouwen. Overigens wordt in mijn bijbelvertalingen nérgens over Gehenna gesproken.
Van iemand kreeg ik overigens een PB met link naar wiki, heb hem openstaan en ga het doorlezen. Kom er wel op terug.
Hij is jood maar erkent Jezus, dus 'bekeerd' (bedoel er verder niks mee) Hij is altijd zionistisch geweest. Je hoeft maar iets negatiefs over het land te vertellen en hij is weg. Hij is trouwens ook een voorstander dat alle Christenen voor het land Israel zijn. Verder is hij niet zo fan van de Talmoedquote:Op zondag 15 september 2013 18:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die uitspraak kan 3 kanten op. Hij wás een zionistische jood en is nu bekeerd. Of hij is bekeerd naar zionistisch jood. Of hij was zionistisch en is nu bekeerde jood.
Daarom staat in vers 20 ook: in het openbaar en in de huizenquote:Op zondag 15 september 2013 18:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bekend verhaal hoor.
Lees maar eens wat in vers 21 bv staat. Dat hij getuigenis gaf aan gelovigen en ongelovigen.
Het gaat hier dus niet om ergens binnenshuis prediken in de huisgemeente. Daar zijn ongelovigen niet bij en geen lid van.
[..]
Je onderbouwt, oké, daar heb je gelijk inquote:Op zondag 15 september 2013 18:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is ook zo moeilijk om zelf op wikipedia naar Gehenna te zoeken
Dat Gehenna nergens in je vertaling staat zegt veel, in de oorspronkelijke tekst wordt er gewaag gemaakt van Sjeool, Hades of Gehenna in plekken waar sommige vertalingen valselijk hel staat.
Gehenna wordt in het NT veel gebruikt. Zoals gezegd is dit een dal buiten Jeruzalem die eeuwig brande, een vuilnisbelt. Ik onderbouw het toch? Het is geen eeuwig brandende hel maar een eeuwig brandende vuilnisbelt, waar als je je oog er in gooit hij verdwijnt.
Ik weet het mooi te brengen? Nee hoor, de Bijbel
Duidelijk.quote:Op zondag 15 september 2013 18:54 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hij is jood maar erkent Jezus, dus 'bekeerd' (bedoel er verder niks mee) Hij is altijd zionistisch geweest. Je hoeft maar iets negatiefs over het land te vertellen en hij is weg. Hij is trouwens ook een voorstander dat alle Christenen voor het land Israel zijn. Verder is hij niet zo fan van de Talmoed
Op wikipedia wordt dit ook aangehaald, dat het uit Bijbel komt.quote:Op zondag 15 september 2013 19:51 schreef Freddeh het volgende:
Je onderbouwt, oké, daar heb je gelijk inMaar ik zie vaak dezelfde tekstverwijzingen bij jou. Kan er ook mee te maken hebben dat ik hier pas net kom kijken
Net nog even op biblija.net mijn vertaling doorzocht op Gehenna, maar het komt echt nergens voor. Welke vertaling heb jij precies?
Maar de context is belangrijk hequote:Op zondag 15 september 2013 19:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Daarom staat in vers 20 ook: in het openbaar en in de huizen
Er staat niet dat hij de ongelovigen in hun huizen opzocht.
Raar...quote:Op zondag 15 september 2013 20:06 schreef bianconeri het volgende:
Op wikipedia wordt dit ook aangehaald, dat het uit Bijbel komt.
Via biblia zie je het ook in de NBG versie staan, de nieuwe wereldvertaling zegt het als Gehenna, als je ''gehenna in de Bijbel'' opzoekt via google vind je ook meerdere zaken.
De site heeft 2 zoekvelden, een voor woorden en een andere voor passages.quote:Op zondag 15 september 2013 19:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je onderbouwt, oké, daar heb je gelijk inMaar ik zie vaak dezelfde tekstverwijzingen bij jou. Kan er ook mee te maken hebben dat ik hier pas net kom kijken
Net nog even op biblija.net mijn vertaling doorzocht op Gehenna, maar het komt echt nergens voor. Welke vertaling heb jij precies?
[..]
Duidelijk.
zoek eens in De Nieuwe Bijbelvertalingquote:Op zondag 15 september 2013 20:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Raar...
Zoeken in: NBG51 - NBG-vertaling 1951.
0 vindplaatsen in 0 verzen
Let me tell you what a wonderful comfort and healer "god" has been to me:quote:Op zondag 15 september 2013 15:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ennuh...
Waar is nou het gedeelte waaruit blijkt dat God niet liefdevol is?
Dit gaat ja helemaal niet over God maar over wat die mensen uitvreten.
Dit:quote:Op zondag 15 september 2013 20:08 schreef Freddeh het volgende:
Raar...
Zoeken in: NBG51 - NBG-vertaling 1951.
0 vindplaatsen in 0 verzen
quote:Op zondag 15 september 2013 20:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
zoek eens in De Nieuwe Bijbelvertaling
Zoeken naar: gehenna
Zoeken in: De Nieuwe Bijbelvertaling (2004/2007)
11 vindplaatsen in 11 verzen
Ongelofelijk...quote:Op zondag 15 september 2013 20:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[i] Let me tell you what a wonderful comfort and healer "god" has been to me:
One year ago today (18 September 2007) "god" stopped loving me.
waarom verhoort jouw god de gebeden niet van zijn rechtvaardigen?quote:Op zondag 15 september 2013 20:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit:
[..]
[..]
Ongelofelijk...
Als iemand al boos op God wordt vanwege dat. Alsof God daar verantwoordelijk voor is, alsof er mensen wel genezen worden momenteel.
Afhankelijk van de gebedenquote:Op zondag 15 september 2013 20:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
waarom verhoort jouw god de gebeden niet van zijn rechtvaardigen?
Lucas 18 7 Zou God dan geen recht doen aan zijn uitverkorenen die dag en nacht tot Hem om hulp roepen en naar wie Hij welwillend luistert?quote:
Dan is het makkelijk.quote:Nee hoor.
Als Hij iets onrechtvaardigs zou doen.
En dat voor God niets anders geldt heb ik allang verteld.
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd isquote:Op zondag 15 september 2013 20:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
waarom verhoort jouw god de gebeden niet van zijn rechtvaardigen?
Gezag dat niet eens bevraagd mag worden. Komt me bekend voor. Tijd om die ouwe laarzen weer op te poetsen.quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd is
Hij vroeg om een antwoord ,die gaf ik hem. Niet meer niet minder.quote:Op zondag 15 september 2013 22:02 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Gezag dat niet eens bevraagd mag worden. Komt me bekend voor. Tijd om die ouwe laarzen weer op te poetsen.
Dat soort dingen fascineert me altijd mateloos. Gelovigen lijkens soms feilloos te weten wat god is, wie god is, wat hij ( eigenlijk ) bedoelde met dat en dat vers en waarom hij volkeren met kinderen en dieren en al liet vermoorden. Maar tegelijk is het 1 groot mysterie en mogen sommige vragen niet gesteld worden omdat het zelfs onmogelijk is.
Dan houdt het op he? Op elk ' waarom' komt een goddelijk:''nou gewoon, daarom'' en dan is het mondje dicht en geloven maar.quote:Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hij vroeg om een antwoord ,die gaf ik hem. Niet meer niet minder.
Ga je mij nu de schuld geven dat jij moet geloven?quote:Op zondag 15 september 2013 23:01 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Dan houdt het op he? Op elk ' waarom' komt een goddelijk:''nou gewoon, daarom'' en dan is het mondje dicht en geloven maar.
Wat is zijn kli?quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om je tot de Schepper te wenden met een vraag die niet ten dienste van de Schepper staat, maar over iets lagers gaat. Het is een menselijk wezen wel toegestaan om zich tot de Schepper te richten met de vraag om hulp voor het bouwen van zijn kli. Dit is het enige gebed dat gerechtvaardigd is
Kli = vatquote:Op maandag 16 september 2013 00:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is zijn kli?
Verder is het natuurlijk wel mogelijk om je tot god te wenden met andere gebeden, maar die zullen dan misschien niet verhoord worden.
God is daarmee dus een tiran die handelt naar willekeur.quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |