abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131360467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Fijn, 1 zo'n website waarop je complete 'eigen' mening terug te vinden is. Zelf nadenken is dan niet meer nodig.
Waar doet me dat ook alweer aan denken? ..... oh ja, iets met de naam 'bijbel' of 'koran' geloof ik.
Sinds wanneer is "ongeveer mijn mening" hetzelfde als "complete eigen mening"?
En waarom zou ik niet moeten nadenken om vast te kunnen stellen of de visie die op deze site gegeven wordt ongeveer overeenkomt met mijn eigen kijk hierop?
Als je denkt dat ik voordat ik deze site gevonden had nog nooit iets over deze onderwerpen gelezen had of er over had nagedacht vergis je je.

quote:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om niet eens meer iets te typen in je posts, maar gewoon in je onderschrift te zetten: "Zie voor mijn mening over het onderwerp dat in dit topic besproken wordt: www.askrealjesus.nl"
Daar zou ik voor kunnen kiezen maar daar kies ik niet voor.
Jij zou er ook voor kunnen kiezen mijn posts gewoon te negeren omdat daar toch niets zinnigs instaat, en voor zover daar toch iets zinnigs in zou staan zou die ook op de site www.askrealjesus.nl te vinden zijn, dus in plaats van je de moeite te doen mijn posts te lezen zou je net zo goed even die hele site kunnen doornemen, dan weet je, ten minste volgens jou, toch de hele inhoud van mijn post.
pi_131360611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:39 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nounou, hij heeft wel de materie eerlijk bestudeerd. Milieukunde toch ? Daar zitten zaken als archeologie, evolutiebiologie etc. in.

Wel apart dat zijn kennis van wat de evolutietheorie precies inhoudt kleiner is dan op de eerste 10 pagina's van het lesboek van vrijwel iedere instelling voor hoger onderwijs wordt uitgelegd.. maar goed. We hebben verder geen enkele reden om aan zijn claim te twijfelen ;)
Dat is waar, hij is altijd eerlijk en grondig in zijn onderzoeken. Wellicht liegt hij niet bewust maar vergist hij zich gewoon, al doet hij dat vrijwel in al zijn posts over evolutie. Laten we maar uitgaan van het goede in de mens he?
pi_131368738
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb een vraagje:

Is de Bijbel de enige betrouwbare bron voor antwoorden op vragen betreffende moraliteit voor Christenen?
Ik ben 27 jaar katholiek geweest, op dit forum zijn er enkelen die van mening zijn dat katholieken niet christelijk zijn, daarmee schofferen ze dus met 1 pennestreek mijn hele devote familie.

Katholieken doen niks zelf met de bijbel, dat doen protestanten, katholieken hebben een paus die schrijft encyklieken over actuele dilemma's en dan hebben katholieken hun eigen geweten (dank aan mgr Bekkers) om af te wegen of ze zich daar aan houden.

De mens heeft kennis van goed en kwaad, dat heeft Eva gekregen toen ze van de boom at. *O*
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:29:47 #124
224960 highender
Travellin' Light
pi_131370775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De mens heeft kennis van goed en kwaad, dat heeft Eva gekregen toen ze van de boom at. *O*
Mijn hond heeft ook die kennis, maar goed, het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat honden ook gewoon van een boom eten als ze honger hebben.

pi_131370791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oke...
En waarop baseer je mijn kennis over evolutie? Ik heb hier nog nooit gediscusseerd over evolutie.
Het enige wat ik daarover gezegd heb is dat er verschil is tussen micro en macro, micro bewezen is en voor macro geen greintje bewijs is. En dat is gewoon waar....

Ik heb een boek van duizenden bladzijden over biology, waar veelvuldig evolutie in voorkomt.
Echter nergens daaruit blijkt dat DE evolutie waar is, puur het onder 1 soort enzo.
Blabla. Als je praat over het verschil tussen micro en macro heb je dus wel gepraat over evolutie.
quote:
[..]

1. Ja wat vind je vallen als onderscheiden van de andere christelijke stroming? Elke christelijke stroming onderscheidt zich van een andere stroming, anders zou het geen andere stroming zijn.

2. We zijn niet gesticht door een charismatische leider of iets dergelijks.

3. We hebben ook geen nieuwe leer, de leer die wij brengen bestaat al duizenden jaren.
Dat is niet een modern verzinsels ofzo.

Dus nee hier voldoen we niet aan.
Nou je het zegt: waar komen jullie eigenlijk vandaan?
quote:
[..]

Wat de link zegt geen idee.
Maar eindelijk iemand die ten minste iets van de Bijbel weet!
De bijbel is net als voetbal: 16 miljoen Nederlanders weten het beter.
quote:
[..]

De werkelijkheid is gebaseerd op FEITEN. Dus gekeken naar de FEITEN over de definitie van een sekte! Waar Jehovah's getuigen zelfs op de meest kronkelachtige manier NIET onder vallen.
Wie leeft hier nou dan in een fantasiewereld?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131371510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

waar de smurfenhuisjes staan
bianconeri zit gewoon een potje te jokken

inderdaad de hel bestaat niet
en een eeuwig leven voor de uitverkorenen ook niet

stel je voor eeuwig leven en weten dat je geliefde die een bloedtransfusie heeft ondergaan je nooit meer terug zal zien

dat is een eeuwige hel..
pi_131371533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 01:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

waar de smurfenhuisjes staan
Na, ik bedoelde het serieus. :6
Ik heb geen idee waar de Jehovahs Getuigen vandaan komen en wil dat wel eens weten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 september 2013 @ 03:09:02 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131371951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik ben 27 jaar katholiek geweest, op dit forum zijn er enkelen die van mening zijn dat katholieken niet christelijk zijn, daarmee schofferen ze dus met 1 pennestreek mijn hele devote familie.

Katholieken doen niks zelf met de bijbel, dat doen protestanten, katholieken hebben een paus die schrijft encyklieken over actuele dilemma's en dan hebben katholieken hun eigen geweten (dank aan mgr Bekkers) om af te wegen of ze zich daar aan houden.
Toch wel grappig dat die protestanten dan zo prat gaan op de bijbel aangezien de katholieken die bijbel hebben samengesteld. Als ik mij goed kan herinneren?

quote:
Dus als de mens kennis heeft over goed en kwaad hoe gaat een niet-katholiek om met passages in de bijbel (directe geboden van god) die in gaan tegen zijn/haar moraliteit?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:19:07 #129
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131376408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:02 schreef bianconeri het volgende:
Er is hier anders niemand die werkelijk denkt dat we een sekte zijn.
zucht...je zoveelste leugen. Jammer dat je jezelf steeds geloofwaardiger maakt op deze manier.

Er staan hier op deze pagina al zo een paar: Grouch,Hoatzin, UltraR, Ems...

Leren ze je dat in de koningsrijkszaal aan de Ewesheim?

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 21-09-2013 00:04:48 ]
pi_131392798
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 03:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Toch wel grappig dat die protestanten dan zo prat gaan op de bijbel aangezien de katholieken die bijbel hebben samengesteld. Als ik mij goed kan herinneren?

[..]

Dus als de mens kennis heeft over goed en kwaad hoe gaat een niet-katholiek om met passages in de bijbel (directe geboden van god) die in gaan tegen zijn/haar moraliteit?
Tot aan de boekdrukkunst was een bijbel net zo duur als een huis. Bovendien was de meerderheid van gelovigen ongeletterd. Het protestantisme kwam niet voor niet pas krachtig opzetten nadat massaproduktie van bijbels mogelijk was. Katholieken leggen nadruk op traditie,rituelen en voorbeeldfuncties van Heiligen, protestanten leggen nadruk op het Woord.

Katholieken zijn niet bekend met de slachterijen uit de bijbel omdat die in de kerkelijke jaarcyclus niet worden voorgelezen. Moraalscherpslijpers (zoals Gijzen en Simonis) werden in mijn katholieke omgeving meewarig aangekeken.
pi_131396727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

zucht...je zoveelste leugen. Jammer dat je jezelf steeds geloofwaardiger maakt op deze manier.

Er staan hier op deze pagina al zo een paar: Kees22, Grouch,Hoatzin, UltraR, Ems...

Leren ze je dat in de koningsrijkszaal aan de Ewesheim?
Heb ik dat ooit gezegd? Zou kunnen, maar ik kan het me niet herinneren en vind het ook niet zo interessant.
En de hierboven aangehaalde kenmerken kregen zijn antwoord:
quote:
1. Ja wat vind je vallen als onderscheiden van de andere christelijke stroming? Elke christelijke stroming onderscheidt zich van een andere stroming, anders zou het geen andere stroming zijn.

2. We zijn niet gesticht door een charismatische leider of iets dergelijks.

3. We hebben ook geen nieuwe leer, de leer die wij brengen bestaat al duizenden jaren.
Dat is niet een modern verzinsels ofzo.

Dus nee hier voldoen we niet aan.
In feite doet het christendom hier ook al aan.

Ik vind dat soort verwijten zelden bijdragen aan de discussie. Het gaat mij meestal om argumenten.
  zaterdag 21 september 2013 @ 00:04:37 #132
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131402580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:57 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik dat ooit gezegd?
Excuus, dat heb jij inderdaad niet beweerd.

Aangepast.
pi_131404295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 00:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Excuus, dat heb jij inderdaad niet beweerd.

Aangepast.
Dank! ^O^
pi_131407721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Tot aan de boekdrukkunst was een bijbel net zo duur als een huis. Bovendien was de meerderheid van gelovigen ongeletterd. Het protestantisme kwam niet voor niet pas krachtig opzetten nadat massaproduktie van bijbels mogelijk was. Katholieken leggen nadruk op traditie,rituelen en voorbeeldfuncties van Heiligen, protestanten leggen nadruk op het Woord.

Katholieken zijn niet bekend met de slachterijen uit de bijbel omdat die in de kerkelijke jaarcyclus niet worden voorgelezen. Moraalscherpslijpers (zoals Gijzen en Simonis) werden in mijn katholieke omgeving meewarig aangekeken.
Sinds wanneer houden mensen eens op om aan die protestante fabeltjes mee te doen? De katholieken lazen net zo goed in de bijbel als de protestanten nu doen. Voordat het protestantisme er was werd de bijbel al vertaald in vele talen.
Nogmaals: Dit is een mythe gecreeerd door Luther en co. Ze moeten toch wat verzinnen om hun gelijk te halen, nietwaar?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_131409608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:23 schreef BerjanII het volgende:
Ze moeten toch wat verzinnen om hun gelijk te halen, nietwaar?
Doe je zelf toch ook :?
pi_131410577
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:

Blabla. Als je praat over het verschil tussen micro en macro heb je dus wel gepraat over evolutie.
Zeg ik van niet dan?
Ik zeg alleen dat ik er verder inhoudelijk niet op gereageerd heb of over gediscusseerd heb.
Terwijl direct gezegd wordt dat mijn kennis over evolutie bijna 0,0 is.... Hoe kun je dat nou weten als ik er niet eens over gepraat heb verder. En 99% van de mensen kent micro en macro niet eens...

quote:
Uit de Bijbelse tijd. Het is gewoon een voortzetting van eerst de joden en in de 1e eeuw werden het christenen en daar is het een voortzetting van. Dus de oorsprong ligt gewoon in de 1e eeuw (als christenen zijnde).
Natuurlijk dat het echt weer vast georganiseerd wordt is nog niet lang weer zo, het georganiseerde ware geloof is tussen 1e eeuw en 19e eeuw grotendeels gestopt.

quote:
De bijbel is net als voetbal: 16 miljoen Nederlanders weten het beter.
Er staat in de Bijbel maar 1 verhaal.
Voetbal kun je op zoveel verschillende tactieken spelen.
pi_131410700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zeg ik van niet dan?
Ik zeg alleen dat ik er verder inhoudelijk niet op gereageerd heb of over gediscusseerd heb.
Terwijl direct gezegd wordt dat mijn kennis over evolutie bijna 0,0 is.... Hoe kun je dat nou weten als ik er niet eens over gepraat heb verder. En 99% van de mensen kent micro en macro niet eens...
Het zou fijn zijn als je je mond zou houden over evolutie indien dat off topic is.

Je eindeloze verwijzingen naar evolutie zonder ooit ergens op in te gaan omdat het off topic is begint behoorlijk te vervelen.

Alvast bedankt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131410828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:52 schreef Molurus het volgende:

Het zou fijn zijn als je je mond zou houden over evolutie indien dat off topic is.

Je eindeloze verwijzingen naar evolutie zonder ooit ergens op in te gaan omdat het off topic is begint behoorlijk te vervelen.

Alvast bedankt.
Serieus lees eens beter.....
Ik word er om gevraagd!!! En ik ga er ja verder niet op in...... Dus ga eens lekker dat tegen anderen zeggen ofzo... Ik zei alleen maar even dat ik nooit op evolutie ben ingegaan dus ze niet moeten liegen dat ik allemaal leugens erover verteld heb

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:39 schreef RobbieRonald het volgende:

Dat is waar, hij is altijd eerlijk en grondig in zijn onderzoeken. Wellicht liegt hij niet bewust maar vergist hij zich gewoon, al doet hij dat vrijwel in al zijn posts over evolutie. Laten we maar uitgaan van het goede in de mens he?
Ik heb het nergens over evolutie gehad....
Het enige wat ik zei is dat er verschil zit tussen micro en macro en dat veel zich daar in vergissen.
Dat is toch gewoon zo?
pi_131410835
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:47 schreef bianconeri het volgende:

Er staat in de Bijbel maar 1 verhaal.
En jij haalt er ook alleen maar precies uit wat jou uitkomt :)
Conscience do cost.
pi_131410924
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Serieus lees eens beter.....
Ik word er om gevraagd!!!
En of je daar op reageert en hoe je daarop reageert bepaal jij helemaal zelf.

Bij deze verzoek ik je om daar helemaal niet op te reageren. Want zo gauw jij iets roept over 'het verschil tussen micro en macro is nooit bewezen' hebben we gewoon weer 10 pagina's over evolutie in een topic over het christendom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')