mijn dank is groot.quote:
quote:Op woensdag 11 september 2013 18:36 schreef Vicky het volgende:
Zinnetje aangepast. Weer alleenniet of ik goed doorgenummerd heb. Zat mobiel...
zoiets?? (Zie OP)quote:Op woensdag 11 september 2013 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou eigenlijk die eerste zin eruit halen want nu is het net of het puur om naar school na de vakantie gaat terwijl het toch gaat om kindjes die voor het eerst naar school gaan toch?
bij ons wel in groep 1quote:Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Juf op huisbezoek, doen ze dat standaard bij jullie?
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij
Volgens de schoolgids maakt het niet uit wanneer je kind in stroomt, maar komt de juf op bezoek. Bij Ruben is ze echter nooit op bezoek geweest. Maar die kwam natuurlijk ook op een beetje rare manier instromen, omdat hij al moest wennen voordat duidelijk was of hij op school zou passen. Voor Jochem is het echt om afspraken te maken wanneer hij mag gaan wennen.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Juf op huisbezoek, doen ze dat standaard bij jullie?
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij
Dat!quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Kersjes het volgende
En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.
Mijn dames willen nooit mee naar huis.quote:Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet
Hier zijn ze er nu 1,5 jaar op overgestapt. Ideaal!quote:
Ik werk fulltime (4x9, vrije vrijdag) en Isabeau gaat op maandag, dinsdag en donderdag naar de bso. Qua werk merk ik er dus niks van.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:29 schreef Chan het volgende:
Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.
Klopt! dit is de reden waarom voor mij werken niet voordelig is.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:43 schreef Chan het volgende:
Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
Voor het kdv geldt dat je best veel uren meer mag afnemen dan je werkt, voor de bso geldt een heel wat lagere grens, wat natuurlijk logisch is omdat het niet om de hele dag opvang gaat. En ja, het aantal uren waarvoor je kinderopvangtoeslag mag ontvangen is (sinds een paar jaar dacht ik pas) gerelateerd aan hoeveel uur je werkt.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Maar dat overblijven is niet gratis!quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Het continurooster hier betalen we ook voor. Ze eten met de juf en spelen daarna buiten terwijl er mensen van de tussenschoolse opvang aanwezig zijn, daar betalen we dus voor.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat overblijven is niet gratis!
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap).
Oh, nou, ik sta er als leerkracht niet om te springen hoor, een continurooster. Ik vind het heerlijk om tussen de middag echt even los te zijn van de kinderen. Rustig kunnen bijpraten/overleggen met collega's. Bovendien is het prettig om dan ook dingen voor de middag te kunnen voorbereiden.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap het dus echt niet waarom leraren er niet aan willen, wat is bij jullie de rede ervoor?
Nou, dáár ben je blij mee!quote:Op woensdag 18 september 2013 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.
Wij krijgen daar wel geld voor overigens.
Dat is nogal gemakkelijk gezegd natuurlijk, als je zelf geen leerkracht bent en dus niet alle consequenties van een dergelijke verandering kunt overzien. Ik kan me sowieso al voorstellen dat het best wel wat vraagt van een leerkracht. Zoals Moonah zegt bijvoorbeeld al, dat je dus geen pauze zonder de kinderen hebt en het best fijn kan zijn om daar even helemaal los van te zijn. Zoveel mensen vinden het fijn om in de lunchpauze even los te zijn van hun werk.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.
Het is echt zo erg veel rustiger een continu rooster er hoeft niemand de kinderen naar de deur te begeleiden etc etc.
Ik snap het dus echt niet waarom leraren er niet aan willen, wat is bij jullie de rede ervoor?
Dan zou je mij vrij vlot kunnen opvegen als ik pas na 14 uur aan een lunch toekom! Dat trekt mijn suikerspiegel toch echt niet. Mijn zoon ook niet trouwens.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef Fannetje het volgende:
Wij zijn sinds dit jaar over op een 5 gelijke dagen model. We hebben als leerkrachten geen pauze en werken dus iedere dag aan een stuk van 8.30-14.00 uur. Eten doen we tegelijk met de kinderen. Vanaf 14.00 hebben we dan een half uur pauze. Ik vind het nog erg wennen!
Wat fijn dat ze het leuk vindt! En fijn ook dat het lukt de tijden aan te passen aan wat voor haar haalbaar is. Mijnes lag vandaag van half 5 tot half 7 te slapen en nu ligt hij er ook alweer in, hopelijk slaapt hij weer snel. De bedoeling was deze week helemaal meedraaien, maar ik geloof dat het vrijdag thuisblijven wordt..quote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef mignonne het volgende:
Mijn oudste vindt het leuk op school, ze heeft het naar haar zin so far, de juf is een schat, jonge meid net klaar met pabo enzo, ze doet het heel leuk en heeft goed de vaart en structuur in de klas.
Wij doen nog steeds halve dagen,dus ze gaat 5 ochtenden per week en dat is genoeg zo. Vandaag lag ze om 13:00 weer op bed om te slapen en om 17:00 lag ze alweer te slapen. Het is voorlopig wel even genoeg nog zo voor haar energielevel.
Nou ja ik offer er bijna mn halve pauze voor op. Dan is dat zakcentje dat ik er voor krijg mooi meegenomen.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, dáár ben je blij mee!Wat een ehm... bijzondere constructie.
Ik stel toch de vraagquote:Op woensdag 18 september 2013 19:45 schreef miss_sly het volgende:
Dat is nogal gemakkelijk gezegd natuurlijk, als je zelf geen leerkracht bent en dus niet alle consequenties van een dergelijke verandering kunt overzien. Ik kan me sowieso al voorstellen dat het best wel wat vraagt van een leerkracht. Zoals Moonah zegt bijvoorbeeld al, dat je dus geen pauze zonder de kinderen hebt en het best fijn kan zijn om daar even helemaal los van te zijn. Zoveel mensen vinden het fijn om in de lunchpauze even los te zijn van hun werk.
Dat snap ik heel erg goed.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, nou, ik sta er als leerkracht niet om te springen hoor, een continurooster. Ik vind het heerlijk om tussen de middag echt even los te zijn van de kinderen. Rustig kunnen bijpraten/overleggen met collega's. Bovendien is het prettig om dan ook dingen voor de middag te kunnen voorbereiden.
Kun je zeggen: dan doe je dat toch om 15 uur, als de kinderen naar huis zijn. Maar dat werkt denk ik echt anders. Dan ga je weer verder met nakijken, voorbereiden, vergaderen, bladibla. Nee, een goede middagpauze geeft mij weer nieuwe energie voor de middag. En ik kan me zo voorstellen dat dat bij kinderen ook zo werkt.
Weet t niet helemaal, maar het zit hem vooral in de pauzes, geloof ik. En dat vind ik een heel valide argument. Ik geef zelf ook les, en het is een behoorlijk intensief vak. Ik zou ook niet van 8.30-14.00 (of zelfs nog wat langer) ingeroosterd willen staan zonder echte pauze. Volgens mij is de overblijf bij ons wel prima, trouwens, maar ik heb er weinig zicht op. Ze eet in elk geval wel. Ik ben deze week maar een boterham meer gaan meegeven, en die gaat ook op.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.
Het is echt zo erg veel rustiger een continu rooster er hoeft niemand de kinderen naar de deur te begeleiden etc etc.
Hier net zo.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:37 schreef Vicky het volgende:
Leerkrachten hebben een half uur pauze bij ons. De overblijf wordt gedaan door ouders/opa's/oma's.
Ik snap de regel heel erg goed maar het is voor ons daardoor echt een stuk voordeliger als ik thuisblijf en dat is enorm jammer.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:40 schreef mefke79 het volgende:
Gaan uw kinderen wel naar school? Dan heeft u recht op 70% van die gewerkte uren. Deze kinderen maken immers minder uren gebruik van kinderopvang.
Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Werk is meer dan geld alleen. Neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige. Op de nog langere termijn heb je er meer aan wanneer je wél werkt. Just my two cents..
Ik ken genoeg mensen die MEER mogen aftikken dan het salaris van de tweede verdienerquote:Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Bleie het volgende:
[..]
Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.
mijn salaris ging naar de opvang en het was de motivatie om te stoppen met werken. We gingen er immers niet op achteruit.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die MEER mogen aftikken dan het salaris van de tweede verdienerEn tuurlijk, vader kan ook minder gaan werken, maar dat kan ook veel harder aantikken in wat er per maand binnenkomt en je moet wel de vaste lasten kunnen betalen.
Tuurlijk is werk meer dan alleen geld binnen halen, maar het moet ook te doen zijn natuurlijk he.
Zelfs als we beide een deel betalen hebben we gewoon niet meer geld dan als ik niet werkquote:Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Bleie het volgende:
Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.
Voelt t nu anders voor je dan bij je oudste? Die naderende eerste schooldag?quote:Op donderdag 19 september 2013 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Flipje wilde gisteren (2e keer oefenen) niet een bepaald shirt aan want dat zou niet passen als ie naar school gaat, want dan is ie nl een grote jongen <3
Nog 1 weekje... wat een mijlpaal! Vooral voor mezelf trouwens, hij zit er weinig mee
32 euro per jaar. 25 euro voor het schoolreisje en 38 euro voor de schoolzwembus (maar da's groep 3/4)quote:Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is.
Dat vind ik inderdaad ook wel heel erg prijzig. Dan zou ik inderdaad denken, gelukkig is het een VRIJWILLIGE bijdragequote:Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.
Ik ga er nog even naar kijken
quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.
Ik ga er nog even naar kijken
Dat betalen de ouders toch niet? Daar is de vrijwillige bijdrage niet voor.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef mignonne het volgende:
ze gaan volgend jaar naar een ander gebouw, misschien dat er iets groots aangeschaft moet![]()
nouja ik was gewoon even benieuwd of ik t nou goed begrepen had. Ik ga er even over in conclaaf met de juf want t is me een beejte teveel.
het staat wel in de brief, et bedrag is voor vieringen, excursies, schoolreisje, verkeersexamen, toneelvoorstellingen, luizencontrole (quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef Troel het volgende:
Maar dan nog, ik bedoel, het aanschaffen van materialen zou niet door de ouders betaald moeten worden toch?
ja ik begrijp wel dat ik niet verplicht ben te betalen, maar ik vind het ook redelijk dat mijn kind dan uitgesloten wordt van deelname aan de activiteiten die ervan bekostigd worden. En dat vind ik onnodig, daar wil ik best voor betalen, maar niet heul veulquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:13 schreef amaranta het volgende:
http://www.leerplicht.net(...)ijdrage-betalen.html
Zit je in een van beide organen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hier is de ouderbijdrage 30 euro per jaar, woensdag is besloten op de jaarvergadering van de OR en MR dat het volgend jaar omhoog gaat met 5 euro per kind en het jaar daarna ook dus dan is het 40 euro per jaar. En er stemde niemand tegen de verhogingMaar we hadden net alle jaarcijfers van het jaar hiervoor gezien en ze doen er niet veel geks mee
Ik zit er nog niet in nee. De bedoeling is dat ik volgend jaar in de OR ga.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zit je in een van beide organen?
Als de school goed kan verantwoorden aan de MR waar het geld voor gebruikt wordt en de verhoginig kan onderbouwen, dan is het ook niet zo'n probleem.
Op de school waar ik werk wordt dat heel goed onderbouwd.
Daar is overigens het schoolgeld juist met 5 euro omlaag gegaan. Maar daarentegen de schoolreisjes wel losgekoppeld.
Nu betaalt elke groep naar ratio. Naast de 20 (geloof ik) euro schoolgeld, een apart bedrag voor het schoolreisje. Wat varieert van een 10tje voor de groepen 1, tot meerdere tientjes voor de groepen 8 die 5 dagen op kamp gaan.
Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Bibliotheek is sowieso nog gratis voor kinderen.
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.
Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indrukquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Nee, maar Meimeltje zegt dat de bieb 'hier' gratis is, maar dat is ie dus overalquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indrukhier zijn ze in elk geval wel gratis idd
Ik zou het idd wel makkelijk vinden, dan kun je je geleende boekjes lekker makkelijk weer terug brengen
Nee de school heeft echt een eigen bieb.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef mignonne het volgende:
ohja schoolmelk, daar kreeg ik ook een brief over. Gaan wij niet doen. Ik geef een flesje van Spa Kids mee, prima formaat gaat goed op, ik moet er alleen nog even inkrijgen dat ze het flesje niet wegmikt na afloop
Wij betalen 40 euro per maand voor 2 kinderen, en dan heet het 'contributie' omdat onze school een vereniging is waar je als ouders lid van wordt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is.
Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef mignonne het volgende:
ohja bibliotheek, ik moet binnenkort eens een pasje gaan regelen voor oudste. Ze gaan met de gastouder regelmatig naar voorleesmiddagen, en ik begreep dat ze straks met de kinderboekenweek met school ook naar de bieb gaan, haske leuk!
Ik heb haar beloofd dat ze in de kinderboekenweek een mooi boek uit mag zoeken in de winkel, kunnen we dr een traditie van maken. Ik weet niet meer bij wie ik het ooit gelezen had hier maar ik vond het een leuk idee
Ohja, dat is idd een goeie overwegingquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:26 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.
oh misschien had ik t van jou gelezen danquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus.
Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ohja, dat is idd een goeie overweging
hier staat de melk in de klas tot die gedronken wordt, dus ook niet gekoeld ofzo. Alleen van t idee krijg ik al de rillingen xD maar goed, ze mag wel maar hoeft zelf niet zo nodig, ze vindt die flesjes wel interessant.
oh hier gaat dus gewoon water mee, ze vraagt er zelf om, ik vind t best.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)
Wij hebben dus een Montessori en die vragen dus juist een laag bedrag (naar eigen zeggen) omdat ze bijvoorbeeld ook niet aan uitstapjes naar de Efteling doen. Groep 8 gaat op kamp, de rest niet en de schoolreisjes zijn in de buurt en zonder kosten. Het zal dus eerder van de school afhangen dan van het soort onderwijs.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:17 schreef mignonne het volgende:
oooh okay, dan is het ook anders geloof ik, met dalton, montessori en jenaplan enzo is het geloof ik wel gebruikelijker om zulke hoge bijdragen te vragen
32,50 ouderbijdrage en 25 schoolreisjequote:Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ja best wel, en het doet ook echt wat met me. Nu is het echt de laatste keer kdv, echt afscheid nemen daar, een nieuwe stap en geen ukkie meer... En ik weet dat het straks op veel fronten makkelijker is voor me, maar geen piepkuikentje meer, ergens vind ik dat zo jammer!quote:Op vrijdag 20 september 2013 08:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voelt t nu anders voor je dan bij je oudste? Die naderende eerste schooldag?
netjes van zequote:Op vrijdag 20 september 2013 14:51 schreef p_iglet het volgende:
Overblijven voor de openbare basisschool kost ¤3,04 per keer. bij de anderen niets omdat iedereen overblijft
Dat is echt een hoog percentagequote:Op zaterdag 21 september 2013 08:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En dan is er nog steeds 10% die niet betaalt....
Zodra hij thuis komt een stuk fruit en na het eten/ voor het slapen gaan nog fruit geven. Of bij het ontbijt een stuk fruit? Dan heb je 3 momenten waar je er zelf bij bent op de dag en 1 moment op school/bso. Is dat wat?quote:Op zondag 29 september 2013 12:57 schreef Chan het volgende:
Grinn Lars
Hoe vindt S de bso Miss?
Vicky hoe was het eerste kinderfeestje?
Hier gaat het prima. Juf zegt regelmatig bij het ophalen dat hij het zo goed doet en laats zei ze ook nog dat ik trots op hem kan zijn. Nou, dat ben ik. Woensdag een gesprekje met de juf.
Bij de bso is het ook prima, hij wil eigenlijk nooit weg als hij gehaald wordt.
Enige waar ik wel erg mee zit is zijn fruitinname en het poepen. Hij eet véél te weinig fruit (hij móet twee stuks per dag voor de vezels) nu ik er geen zicht meer op heb en hij komt regelmatig thuis met veegjes ontlasting in zijn onderbroek. We oefenen zo veel we kunnen, altijd 's ochtends voor het naar school gaan op de wc, maar soms lukt het gewoon niet. En dan maar hopen dat hij het de hele dag volhoudt en het niet mis gaat..
Is het niet gewoon dat hij het zelf niet goed af heeft kunnen vegen?quote:Op zondag 29 september 2013 12:57 schreef Chan het volgende:
Grinn Lars
Hoe vindt S de bso Miss?
Vicky hoe was het eerste kinderfeestje?
Hier gaat het prima. Juf zegt regelmatig bij het ophalen dat hij het zo goed doet en laats zei ze ook nog dat ik trots op hem kan zijn. Nou, dat ben ik. Woensdag een gesprekje met de juf.
Bij de bso is het ook prima, hij wil eigenlijk nooit weg als hij gehaald wordt.
Enige waar ik wel erg mee zit is zijn fruitinname en het poepen. Hij eet véél te weinig fruit (hij móet twee stuks per dag voor de vezels) nu ik er geen zicht meer op heb en hij komt regelmatig thuis met veegjes ontlasting in zijn onderbroek. We oefenen zo veel we kunnen, altijd 's ochtends voor het naar school gaan op de wc, maar soms lukt het gewoon niet. En dan maar hopen dat hij het de hele dag volhoudt en het niet mis gaat..
Waarom dat dan?quote:Op maandag 30 september 2013 11:12 schreef Vicky het volgende:
Tot voor kort nam ze bijna elke dag een knuffeltje mee naar school. Maar vrijdag kreeg ik het verzoek van de juf of we dat af kunnen gaan bouwen. Vandaag is ze iig zonder knuffel naar school.
Ja! er staat een grote voorleesstoel in de klas en daar mogen de kindjes in zitten en dan hun favoriete boek van thuis meenemen om voor te lezen. Ze ging me gister laten zien hoe ze dat dan deed, en ik kon direct wat maniertjes van de juf helemaal terug zien in haarquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:13 schreef Kersjes het volgende:
Haha Mignonne, echt al voorgelezen joh?
Uit welk boek?
Mijn kleintje gaat vandaag optreden met zijn klas. Elke zoveel tijd doen ze dat. Elke klas studeert een lied, dans of toneelstukje in en laat dat dan aan de rest van de school zien. Ouders mogen helaas niet komen kijken
Afgelopen dinsdag hadden de kleuters Ouder in de Klas.
Toen mochten we wel blijven kijken en T. z'n klas ging toen gymmen. Zo leuk, een speel-lokaal vol met hyperende stuiterballetjes
die heeft appie van eigen merk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef mignonne het volgende:
ze wilde graag een flesje mee, net als mama. Van mij mocht het, vandaar. Tappen en vullen doe ik dus thuis want ik blijf geen flesjes kopen![]()
Ik dacht dat die rauwkosttoestand overal wasff zoeken. We hebben hier mini-tomaatjes, kleine komkommertjes, kleine oranje paprikaatjes, bakjes aardbeitjes, bakjes besjes enz. De supermarkt ligt er hier vol mee.
Ah, dit spul dus, maar er liggen meer varianten hier dan er op de site staan.
http://www.fredened.nl/in(...)groente%20en%20fruit
ohja dan tochquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
die heeft appie van eigen merk.
Ja, ik merk dat aan S ook. De eerste dagen zat het fruittrommeltje best vol, want ze was thuis ook gewend om een flink schaaltje fruit te eten rond die tijd, maar er kwam steeds wat meer mee terugquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat was voor mijn jongens teveel in groep 1 en 2. Die hadden aan een half appeltje genoeg. Of een kinderbanaan -met-een-gezichtje van watervaste stift. Veel te druk met andere dingen.
Yoki is een melkproduct en Limonade nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zie t verschil tussen ranja en yoki niet zo, persoonlijkwat drinkt hij thuis nu om 10 uur? Als je wel voor schoolmelk bent kan je ook yogi meegeven en dan de melk thuis doen.
ik geef ranja mee trouwens.voor de lekker. Verder drinken ze over de dag al zat water.
Hij is nu natuurlijk overdag op school hè?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Yoki is een melkproduct en Limonade niet
Ik zag appelsap voorbij komen, dus dat is wel lekker
Hier krijgen ze overdag Limonade, dus omdat op school ook nog mee te geven vind ik niet zo leuk. Wij kregen altijd chocolademelk mee![]()
En van rauwkost moeten ze beide niks hebben, dus ik ben al blij dat er een appel en een banaan in gaan
Limonade drinken ze dus altijd. Ik wil op school iets geven wat lekker is en wat specialer. Dus appelsap vind ik een goedequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou gewoon limonade geven of iets anders dat hij graag drinkt.
Ze zijn zo erg veel op school en het is vooral handig als ze iets te drinken hebben wat ze lekker vinden.
Anders heb je al snel dat ze te weinig drinken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Afwisselen is de truuk dan toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:25 schreef Pvoesss het volgende:
Bedenk je wel dat het al snel niet meer speciaal is als ze het vaak mee naar school krijgen
Ja, een bekertje water uit de kraan is een stuk goedkoperquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
Als je elke dag een flesje van 0,67 meegeeft is dat gemiddeld ¤14,50 per maand. Best veel vind ik.
Helemaal waar. Maar goed voor de afwisseling welquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
Als je elke dag een flesje van 0,67 meegeeft is dat gemiddeld ¤14,50 per maand. Best veel vind ik.
Is ook een idee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon heeft een koeltasje van Xenos met een koelelement erin. Elke dag lekker koud drinken.
Dat vind ik ook wel een goed idee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon heeft een koeltasje van Xenos met een koelelement erin. Elke dag lekker koud drinken.
Tess heeft in het begin echt heel veel moeite gehad. Elke ochtend huilen. Toen zijn we een stickerkaart gaan gebruiken.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:04 schreef DaviniaHR het volgende:
leuke foto's!
Aviva heeft een paar weken geleden een paar uurtjes gewend met klasgenootjes van het kdv. Dat ging voor geen meter. Ze heeft alleenmaar gehuild. Ik hou mijn hart vast voor als ze straks echt gaat wennen... (ze is 7 januari jarig)
theedoek of hydrofiel tussen de zak en de strijkboutquote:Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:
En het tweede deel van het schooljaar is begonnen!
Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte. Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
textiellijm waarschijnlijk?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:
En het tweede deel van het schooljaar is begonnen!
Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte. Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
de laatste keer dat ik het kocht kwam ik het tegen bij de wibraquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:31 schreef -mandy- het volgende:
Da's een idee voor de volgende keer idd lady-wrb. Dank je!
Dat moet bij een stoffenwinkel te krijgen zijn toch?
Als ik de luizenzak in de zomervakantie weer heb, ga ik met textiellijm een applicatie aan de binnenkant vastplakken. Dan zie je daar ook niets meer van.
En je tiramonchoucake ga ik vrijdag maken! Ziet er heel erg lekker uit!
Ik had er een natte theedoek onder gelegd, maar ja, van die kunstof-katoen-weetikveel.. Volgende keer beter.
Hier mogen ze maximaal 4 ochtenden van te voren komen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter wordt in april vier. Is er een soort van standaard hoever van te voren kinderen gaan 'wennen' op school? Mijn oudste werd nl vier in de zomervakantie en ging daarna meteen alle dagen.
Dat heet natuurlijk overwichtquote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:09 schreef Lijnloos het volgende:
Hier werd er niet gewend... En ivm kerstvakantie, afgelopen maandag meteen fulltime begonnen! Maar het gaat super en ze vindt het zo leuk!ik vraag me wel af wanneer ze gaat instorten want elke avond tot 8 aan het stuiteren en 's ochtends ook niet echt moe (er wordt wel wat uitgeslapen nu, waardoor we weer in de knel komen, maar goed tot nu toe lukt het
). Ook de BSO gaat perfect, ze is al echt een van de kindjes en doet lekker mee (of eigenlijk regelt dat de andere kindjes doen wat zij wil... Mevrouw de directrice
).
Was jouw partner zelf ook niet een allochtoon?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:28 schreef TimeJumper het volgende:
Goh ik zit nogal te dubben over de lagere schoolkeuze. Hij is nu pas 2 maar ik moet hem toch al ergens inschrijven.
Vlak bij ons in de buurt zit een basisschool, maar een zeg maar zogenaamde "zwarte" school. Desalniettemin scoort de school heel hoog in de Citoscore omdat ze heel veel aandacht aan taal geven.
Dus tot zover een pro.
Maar ik denk dat op de basisschool het bij elkaar spelen toch vaker gaat voorkomen, en daar zit ik dan toch een beetje mee omdat er in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) bij allochtone gezinnen toch minder toezicht is bij het thuis buiten spelen.
En op jonge leeftijd vind ik toch dat er een beetje toezicht moet zijn.
Hier iemand ervaring die zelf op een "zwarte" school heeft gezeten? en hoe die dat ervaren heeft.
Dus nu zit ik toch te twijfelen ondanks de hoge citoscore van de eerste school of ik hem toch op een meer gemengde school moet plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |