abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131064262
Kleine kindjes worden groot en als ze 4 gaan mogen ze naar school!!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 11-09-2013 20:34:01 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131065936
Misschien moet de eerste zin van de OP aangepast worden?

Wat leuk dat T. al is uitgenodigd voor een feestje!!

Bij onze school werden vandaag 5 kleutertjes opgehaald door een groot uitgevallen bolderkar met een klein uitgevallen pony ervoor. Ik vermoedde eerst een verjaardag (en eigenlijk nog steeds wel), maar bedenk me nu dat ze ook samenwerken met een bso die gevestigd is op een boerderij; daar kan het ook een stunt van zijn geweest. Mijn dochter vond het in elk geval prachtig om te zien.
pi_131066744
Zinnetje aangepast. Weer alleenniet of ik goed doorgenummerd heb. Zat mobiel...

Oeh klinkt erg leuk Bleie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:56:01 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131067387
TT aangepast :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131068900
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
TT aangepast :)
mijn dank is groot. :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131070572
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:36 schreef Vicky het volgende:
Zinnetje aangepast. Weer alleenniet of ik goed doorgenummerd heb. Zat mobiel...

^O^
  woensdag 11 september 2013 @ 20:15:59 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131071013
Ik zou eigenlijk die eerste zin eruit halen want nu is het net of het puur om naar school na de vakantie gaat terwijl het toch gaat om kindjes die voor het eerst naar school gaan toch?
pi_131071086
Moonah, het gaat best goed met mijn kleine grote! Vanmorgen was het afscheid wat moeilijk, maar dat had twee duidelijke redenen: de juf was wat later, dus een ander vind de kinderen even op bij binnenkomst, en ik bracht haar weg. Dat is toch altijd moeilijker, het afscheid, als ik haar wegbreng. Ik hoop dat dat nog wat beter wordt.

En spannend, ja, dat vind ik het nog steeds. Pffff, mijn kleine meisje zomaar tussen al die andere kinderen. Gaat ze zich redden? Zullen ze allemaal wel lief voor haar zijn? Zal ze het wel leuk vinden, en dat acht jaar lang? Zal ze mee kunnen komen? Opgenomen worden, iemand mee naar huis willen nemen om te spelen, vriendjes en vriendinnetjes maken?

En ze gaat pas twee dagen voor het echie....:')

Maar vandaag had ze dan eindelijk gegymd methaan mooie gymschoenen en dat had ze heel leuk gevonden.
Het komt vast goed, hoor, maar spannend vind ik het wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131071862
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou eigenlijk die eerste zin eruit halen want nu is het net of het puur om naar school na de vakantie gaat terwijl het toch gaat om kindjes die voor het eerst naar school gaan toch?
zoiets?? (Zie OP)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 september 2013 @ 20:40:13 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131072065
Ja leuk! :Y
  woensdag 11 september 2013 @ 20:41:07 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_131072102
Morgen komt de juf op bezoek *O*

Jochem vraagt al de hele week of de juf nou eindelijk vandaag komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131072406
Juf op huisbezoek, doen ze dat standaard bij jullie?
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij ;)
Fake it till you make it...
pi_131072465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij ;)
bij ons wel in groep 1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 september 2013 @ 20:52:50 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_131072564
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Volgens de schoolgids maakt het niet uit wanneer je kind in stroomt, maar komt de juf op bezoek. Bij Ruben is ze echter nooit op bezoek geweest. Maar die kwam natuurlijk ook op een beetje rare manier instromen, omdat hij al moest wennen voordat duidelijk was of hij op school zou passen. Voor Jochem is het echt om afspraken te maken wanneer hij mag gaan wennen.
Ow en ik gok ook een gedeelte theeleuten :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131072621
Kijkje nemen in de thuissitatie..
Kletspraatje dat je op school niet kan doen.
Althans, dat was bij Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131074785
Ah ok. Ik denk dat juf hier bezig zou blijven ;). Er stromen elke week bijna wel kindjes in...
pi_131075220
Voor de ouders van de aanstaande nieuwe kindjes is er eens in de maand een informatieavond en 2 wk na het starten op school is er een gesprekje met juf.
pi_131079083
Informatieavond hebben we al gehad.
Morgenmiddag na school heb ik een gesprekje met de juf van kleuter.
Heb voor de zomervakantie al een formulier gekregen om in te vullen en mee te nemen met allerlei vragen over zijn ontwikkeling/bijzonderen gebeurtenissen/thuissituatie etc.
Het meeste weet de juf al, ze heeft 2 jaar lang oudste in de klas gehad :)
.... met gevoel voor drama....
pi_131079137
En wat leuk dat T. al op een feestje mag komen!
pi_131087464
Zo T dat heb je snel voor elkaar, leuk zeg! Wat fijn Vicky, dat het nu goed gaat!!!

Lars is vandaag voor het echt naar school. Opgetogen en blij met zijn Finn schieter in de hand (auto van Cars, had ie gister op zijn verjaardag gekregen) Op een veilig plekje naast juf. Op zijn eigen fiets, want dat wou hij zoooo graag....
Ben benieuwd hoe het gaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_131087597
Morgen gaan Isabeau en ik kennismaken en even meekijken op school. En dagen inplannen voor wenochtenden. Ik vind het best wel spannend!
pi_131087623
Karin, ik hoop dat het een fijne dag wordt, zonder plasongelukjes en vervelende kindjes!

S heeft behalve dinsdagochtend niet een keer meer gezegd dat ze niet naar school wil. Ze is wel wat moe, dus echt jammer dat we een druk weekend hebben (met de schoonfamilie naar de camping). Ik had het graag anders gezien, zodat ze had kunnen uitrusten en bijkomen dit weekend. Helaas zal daar niet veel van komen. Ik hoop dat ze goed genoeg naar zichzelf luistert om haar rust te nemen als ze die nodig heeft.
pi_131087809
Karin, wat spannend, de eerste echte dag! Hopelijk gaat het goed.

Sorbootje: ook heel spannend, kennismaken. Veel plezier.

Miss_Sly: fijn dat ze niet meer gezegd heeft dat ze niet wil. En zo'n druk weekend is inderdaad wel jammer. Wij hadden dat vorige week ook, toen was ze jarig - dus ook niet erg veel uitgerust. Gisteren zei ze al dat ze vrijdag fijn een dagje thuis wil blijven met papa. Dat hadden we vorige week ook gedaan, en dat vond ze inderdaad wel heel fijn. Maar eens kijken hoe ze daar vanavond over denkt.
pi_131096732
Helaas hebben we geen mogelijkheid om thuis te houden morgen of maandag. Eerstvolgende optie is pas woensdag. We zien wel of ze dan thuis wil blijven, of naar school wil, Op woensdag gymen ze namelijk en dat vindt ze leuk!

Toen ik haar net op ging halen, was ik iets te vroeg. Ik stond op het plein te wachten. Ik keek naar binnen en zag haar daar met een stralend snoetje naar me zwaaien. Ik vreesde dat ze nu direct naar buiten zou komen rennen, maar nee. Ze liep naar de zak aan de kapstok met haar spulletjes, haalde er iets uit, zwaaide me nog een keer stralend toe en verdween op een drafje terug in de klas.
Mijn grote, kleine O+ Ze heeft het naar haar zin! Ik was helemaal ontroerd :@
pi_131096791
En net vertelde ze blij dat ze morgen hulpje van de juf is :D
Dat wil ze echt heel graag, haha.
pi_131097799
Miss_Sly O+ Wat heerlijk om te lezen!
pi_131100253
Oh dat klinkt super miss, wat fijn!

Lars had het leuk gevonden, 1 keer had hij het moeilijk en huilde om mama, maar juf wist hem af te leiden, toen was t goed. Ik had juf gevraagd hem een keer naar de wc te sturen, had ze gedaan, en nu ook geen ongelukjes. Fijn!
pi_131107878
Fijn Karin dat hij een goede eerste dag heeft gehad! Geeft hem ook weer meer vertrouwen, denk ik.
pi_131109843
Mooi dat Lars z'n eerste dag ook leuk vond Karin!

Heel veel plezier met kennismaken morgen Sorbootje!

Tyler zijn eerste week op school zit er ook op. Hij vind het hartstikke leuk en stoer dat hij nu naar de marskramer gaat.
De eerste 2 dagen kregen we nog veel te horen wat hij allemaal had gedaan, gisteren was het belangrijkste dat hij had gegymd ipv buitengespeeld en van vandaag was voor de eerste keer overblijven. De rest was hij "vergeten", wist hij niet meer.
In zijn broodtrommeltje had ik naast 2 broodjes ook nog cakepops gestopt die hij met zijn mama had gemaakt. De cakepops waren op vanmiddag, 1 broodje was blijven liggen. Ik geef hem groot gelijk :D!
Ben hartstikke trots op hem, eerste week op school. En lijkt net of hij er al veel langer heen gaat.
Wel heel leuk is dat 2 vriendjes/klasgenootjes van hem op nog geen 2 minuten lopend van huis hier wonen. Dat worden nog veel speelafspraakjes. Leuk!!!
Vrijdag is een vrije dag voor groep 1, dan kan hij gelukkig een beetje bijslapen.

Bezoekjes van juf hebben wij niet met Tyler, Kim haar school (sbo) doet wel elk jaar huisbezoeken van juffen of meesters.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131110565
Wat fijn dat het zo goed gaat met de nieuwe kleuters!

Vandaag na school een evaluatie-gesprekje gehad met de juf.
Het gaat hartstikke goed met T. op school!
Hij is heel gezellig, enthousiast, wil overal bij zijn en alles doen. Hij kletst met iedereen, vertelt hele verhalen in de kring en het is maar goed dat er af en toe gegeten en gedronken moet worden. Even een verplicht rustmomentje, want hij is constant in beweging en zit geen moment stil :D
Ze snapt wel dat hij na school helemaal afgemat is.

We hebben het ook even gehad over de plasongelukjes. Die komen ook gewoon voort uit het feit dat hij niks wil missen in de klas, en tja, als je dan even snelsnel dat vervelende wc-gebeuren wil afhandelen, of juist uitstellen... dan gaat het wel eens mis.
Het bedplassen zou verklaard kunnen worden door het feit dat hij 's nachts zo moe is, te vast slaapt, en daardoor de signalen mist. Of negeert.
pi_131110669
Is het geen optie bv om hem 's avonds als jullie gaan slapen, te laten plassen op de wc Kersjes?

Wat leuk dat het zo goed gaat!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131110799
Daar wordt hij helemaal overstuur van.
Gaat hij huilen, krijgt daardoor jeuk (eczeem speelt op), nog meer huilen, pijn, huilen etc.
Doen we liever niet dus ;)

Maar ik moet zeggen dat het nu alweer een paar nachten goed gaat. Hopelijk hebben we deze terugval ook weer achter de rug nu.
pi_131110851
Veel plezier morgen Sorbo!

Karin fijn dat het een leuke dag was en zonder ongelukjes!

Wat heerlijk Miss! En wat klinkt het groot. Het lokaal van mijn kleuter zit als enige kleuterlokaal andere kant van het gebouw ten opzichte van het plein dus ik kan hem niet zien in de school. Ik ben wel een keer omgelopen om vanaf de andere kant naar binnen te spieken door het raam.

Hier hadden we vandaag de eerste complete dag: school en bso, zonder dat ik meeliep van school naar bso. Ik was zo zenuwachtig.. Vanmorgen nog even de juf erop geattendeerd dat hij telkens hele dagen zn plas ophoudt op school, ze zou er extra op letten. En ook even benoemd dat ze hem naar de bso-leidsters brengt. Dat was ik al sinds maandag heel regelmatig met hem aan het doornemen. Het is allemaal prima gegaan :)
pi_131111294
Wat heerlijk en spannend al die kleuterverhalen! Zo groots!

Lena geniet er ook van, die gaat nu sinds 2 september. Ik vind het voooral heel erg grappig en bijzonder om te zien hoe snel school al een normaal deel van haarnleven aan het worden is. Zo in je eentje je weg weten te vinden in hele nieuwe omstandigheden en al heel snel weer een vertrouwde omgeving creeren en voelen. Ze zit tegenwoordig voortdurend lettergrepen klappen achterin de auto.

Het gesprek aan tafel ging vandaag al als volgt:

> Hoe was t vandaag op school Lena, wat heb je allemaal gedaan?
< leuk hoor, ik heb verkering genomen met Dylan!
> Verkering met Dylan? Ben je een beetje verliefd op hem?
< Ja pap, ik hou van hem!

Dus!

(en ik moest vandaag haar allereerste speelverzoekje afwijzen, boehoe slechte schoolpleinmoeder :') )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131112443
Wat een leuke verhalen en wat een herkenning.

We hadden vanavond info avond groep 1 en volgende week komt de juf kennis maken en 7okt wenochtend.......

Ben zo benieuwd hoe t allemaal gaat
  donderdag 12 september 2013 @ 23:02:59 #36
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_131113115
Mijn baas heeft ook zijn eerste oefenmiddagje achter de rug. Hij heeft zich vrij goed gedragen en is gelijk naderhand ook gaan oefenen op de BSO en het ging helemaal goed. De BSO vond hij het leukst, ofcoursy...

[img]-[/img]

[ Bericht 27% gewijzigd door RockabeIIa op 13-09-2013 22:54:03 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_131113884
Rocka, wat n binkie O+

Lena _O-
pi_131141331
Leuke foto rocka
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:51:23 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_131141600
Ah, wat leuk, die school :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:55:13 #40
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_131147702
Is ook echt een Harry Potter-feeling Magic school vind ik altijd. Zo 1 waar je zelf als kind graag op gezeten had.
(Mijn oudste lag de eerste 2 weken van dit nieuwe jaarelke avond met een big smile op bed, zo leuk vindt ie zijn nieuwe leraar :D )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_131154810
Een leraar nog wel!

Groep 4 heeft dit jaar ook een meester. D. hoopt vurig dat hij volgend jaar ook nog groep 4 heeft zodat hij bij m in de klas komt.
Meesters hebben inderdaad ook voordelen. Ze werken o.a. vaker fulltime en dat is volgens mij voor zowel de kinderen als de meester zelf leuker en duidelijker.
Als het klikt tenminste ;)

Bij T. In de klas zouden ze in eerste instantie alleen op vrijdag een andere juf hebben, maar die komt sinds 2 weken ook op woensdag. Veel fijner, ook vanwege de continuïteit.
En de kinderen weten het zelf al heel goed: op de korte dagen hebben we juf M., op de lange dagen juf E.
pi_131230272
Niels is nu aan het wennen op school!

Poeh, wat gaat het er tegenwoordig al schools aantoe in de kleuterklas. Hij zit in een combinatiegroep, maar toch. Ze zijn al heel erg bezig met letters en tellen en er lagen zelfs eerste leesboekjes in de klas.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_131230300
Je foto doet t niet Twinklynu wel! leuk!!! Leuke jas heeft ie ook!
Hoe ging het met brengen?

En ja dat schoolse.... die leesboekjes heb ik nog niet gespot, maar lars zit ook in een groep 1.
Wel heeft hij al geteld in het engels.
pi_131230374
Doet hij het nu wel, als je refreshed?

Ik mocht tot na de (lange!! Hij hield het niet vol) kring blijven. Toen heb ik met hem nog even het lokaal bekeken en heb ik hem aan tafel gezet met constructiespeelgoed. Hij wilde eigenlijk niet dat ik wegging, maar toen de juf samen met hem ging zwaaien ging hij snel weer naar de klas. Ze gaan straks Koekeloere kijken en dat vindt hij heel leuk, dus volgens mij komt het wel goed.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_131230414
Hihi, die grote schoenen bij die broek met boorden. Hij heeft maat 28 aan (met ruime groeiruimte hoor) en twee jongetjes uit groep twee waren aan het praten over hun schoenmaat: ook 28 :o :D
pi_131232089

Vanmorgen was het al zover. Voor het eerst naar school. Nieuwe tas, met een nieuwe beker en gymschoenen. Lekker fruit... Ze was er helemaal klaar voor.

En het afscheid was niet zo'n probleem :')

Ik ben zó benieuwd naar de verhalen! Straks maar even naar huis bellen.
pi_131232243
Haha Isabeau :D

Ik geloof dat onze dame het op school prima naar haar zin heeft. Vanmorgen was ze eigenlijk wel erg moe (druk weekend, gisteren lukte het pas laat in slaap te vallen omdat ze 'smiddags in de auto had geslapen), maar ze heeft niet een keer gezegd dat ze niet wil of gevraagd of ze thuis mag blijven!

Ik denk erover om haar woensdag thuis te houden, even bijkomen, maar ik zal het maar even overleggen met haar. Zou me niets verbazen als ze gewoon wil gaan, zeker omdat er op woensdag gegymd wordt!
pi_131233257
Leuk die eersteschooldagfoto's!

En Lena al verkering :D

Vandaag met de juf afgesproken dat ze zou bellen als hij het niet redt, maar kennelijk gaat het goed. Vanmorgen was hij amper zn bed uit te krijgen, nog erg moe van het weekend. Zaterdag hebben we bijna de hele middag in het ziekenhuis gezeten, arme schaap heeft zijn duim gebroken. Ik zag een werkje voor hem klaarliggen dat volgens mij best met één hand te doen is gelukkig. Maar gymen zal de komende tijd wel ingewikkeld worden. Dat vind ik zo sneu voor hem want dat vindt hij echt fantastisch.
pi_131234688
Och wat sneu Chsn.

Mijn dames zijn naar de opvang. D eerste studiedag van dit jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131235565
Och Chan, arm ventje!

Isabeau heeft het geweldig gehad. Volgens de juf was het net alsof ze al weken meedraaide. Ik heb haar net even aan de telefoon gehad en ze was razen enthousiast. Kan niet wachten tot het vrijdag is, dan mag ze weer!
pi_131236174
Leuk zeg Sorbo! ze is er helemaal klaar voor dus! *O*

Had T zich een beetje gered Chan? :*

Lars gaat vandaag voor het eerst 2 keer naar school.
Ben benieuwd of hij omvalt, want hij wou net tussen de middag al naar bed. :7
pi_131239085
Het was goed gegaan zei de juf :) Hij was wel uit het klimrek gevallen.. Maar vroeg gelukkig verder wel de hulp die hij nodig had. Maandag is normaal zijn bsodag, maar omdat ik zelf ziek thuis lig dacht ik: toch maar even naar school om te vragen of hij wil slapen thuis of wil spelen bij de bso. Nou hij is lekker mee naar de bso :)
Ik ben nu na 2 volle weken wel erg blij met het continurooster, wat een heen en weer gerace zou het anders zijn zeg.
pi_131241844
Wow chan, wat goed! en ook dattie met de BSO meewou, dat moet wel goed voelen voor je!

Lars is still awake haha, kwam vanmiddag uit school met een vriendenboekje....aaaahw
Hij had vandaag het moetwerkje gemaakt, maar was wel heel verontwaardigd dattie hem niet meteen meekreeg, want "ik heb het voor jou gemaakt, mama!" sweetie
pi_131253090
Hihihi Karin :D.

Ik kreeg hier ook al te horen dat mevrouw haar taakje af had en dat ze vandaag "maatjeswerk" hadden gedaan, maar daar wilde ze morgen wel mee verder ;) (ik ben bang voor haar dat t maar 1 keer per week maatjeswerk is, gniffel).
Ze was vandaag voor het eerst bij de juf waar ze dan de rest van het schooljaar blijft. Gisteren was ze nog wat zenuwachtig, maar vandaag kwam ze uit school dat ze al groot was, want het was helemaal niet spannend ;).
pi_131274817
Wat lief Karin :D

Nijna wat is maatjeswerk?

Ja ik ben blij dat hij het zo naar zijn zin heeft op zowel school als bso :) Gisteren had hij zijn banaan niet eens aangeraakt, daar keek ik wel van op. Geen idee waarom niet.. Juf zei alleen maar dat het goed gegaan was. Wel lastig, die juf is er alleen op maandag dus ik kan dr ook niet gauw vragen hoe het komt. (En tot nu toe beide maandagen ontbrak er ook een deel van zijn spullen in zn tas waar ik achteraan moest, ik hoop maar dat t geen standaard wordt)
pi_131285181
Maatjeswerk is dat ze iets samen of met een klein groepje moeten doen. Kan een knutselwerkje zijn of een spelletje of een ander opdrachtje. Om te leren samenwerken.
pi_131301854
Chan, wat sneu voor je ventje...
Heeft hij gips? Dan kunnen de kinderen uit z'n klas er misschien wat op krabbelen.

En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. Ik moet ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.

Wat een toffe tas voor Isabeau!

Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet :+
pi_131304696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Kersjes het volgende

En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.
Dat!

quote:
Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet :+
Mijn dames willen nooit mee naar huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 september 2013 @ 07:33:36 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_131304700
Hier helaas geen continurooster.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131305944
Hier ook niet, lijkt me wel ideaal....

"mama....mag ik vandaag bij jou blijven?"

gelukkig hoeft ie maar 1 keer vandaag.
pi_131306009
Bij ons beginnen ze volgend jaar geloof ik met een continurooster, maar in groep één gaan de kinderen alleen op maandag een hele dag naar school. De ander dagen alleen 's ochtends. Ik vind dat heel fijn voor die kleintjes.
pi_131306013
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:33 schreef Troel het volgende:
Hier helaas geen continurooster.
Hier zijn ze er nu 1,5 jaar op overgestapt. Ideaal! O+
Op woensdag en vrijdag om 12u vrij, de rest van de week om 14.45u. Scheelt ook weer oppas.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131306976
Ik lees hier vaker over dat ouders een continurooster willen omdat t zo'n gehaast is tussen de middag. Maar dan kan je toch ook gewoon je kind laten overblijven? Of in elk geval af en toe? Mijn dochter blijft op vrijdag, als (8> thuis is ook over, vinden we veel rustiger voor haar.

Gisteren mocht ze trouwens het hulpje van een jarige zijn O+ . Echt ook mee de groepen langs en zo, vond ik zo dapper van haar. En ze vond het prachtig.

Vandaag hou ik haar thuis, ze is nl. wel behoorlijk moe, en ze wordt al dagenlang om 6 uur wakker, wat ook niet echt helpt.
pi_131307934
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
pi_131308667
Wat Miss zegt, het is inderdaad zóveel rustiger omdat alle kinderen hetzelfde doen elke dag. Bovendien was mijne het al gewend van het kdv, dat je samen eet.

Ik ben trouwens ook erg blij dat ze op zijn school gelijk volledig meedraaien, maar gewoon langere pauzes hebben bij de kleuters. Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.

Bleie wat leuk dat ze mee mocht langs de klassen!
pi_131308850
Ik ook Chan.

Hier van 8.30 tot 14.45 en op woensdag tot 12.15
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131308891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:29 schreef Chan het volgende:
Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.
Ik werk fulltime (4x9, vrije vrijdag) en Isabeau gaat op maandag, dinsdag en donderdag naar de bso. Qua werk merk ik er dus niks van.
pi_131309069
Maar dan biedt de bso dus extra opvanguren aan tussen 12:00 en 15:00 uur behalve op maandag? Hier is dat niet, maar natuurlijk ook niet nodig omdat de kleuters net zo lang gaan als de anderen.

Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso. Dus nu heb ik één dag maar gesplitst zodat ik twee ochtenden werk, ik heb het geluk dat dat een mogelijkheid was. Maar goed, dit is wellicht meer wat voor het opvangtopic. Hoe dan ook snap ik het echt niet.
pi_131309218
Ja kunt bij onze BSO kiezen tussen lange en korte middagopvang.

En wat vreemd Chan! (Ik moet onze wijziging ook maar eens door gaan geven bedenk ik me door jouw post)
pi_131309386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:43 schreef Chan het volgende:
Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso
Klopt! dit is de reden waarom voor mij werken niet voordelig is.
Ik heb meer opvang nodig ivm reistijd etc dan de uren die ik maak en uiteindelijk heb ik dan dus niets aan mijn inkomsten :')
pi_131317631
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.

Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
pi_131317908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.
Wij krijgen daar wel geld voor overigens.
pi_131318500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Voor het kdv geldt dat je best veel uren meer mag afnemen dan je werkt, voor de bso geldt een heel wat lagere grens, wat natuurlijk logisch is omdat het niet om de hele dag opvang gaat. En ja, het aantal uren waarvoor je kinderopvangtoeslag mag ontvangen is (sinds een paar jaar dacht ik pas) gerelateerd aan hoeveel uur je werkt.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:06:59 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_131318565
quote:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.

Maar dat overblijven is niet gratis!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131318666
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dat overblijven is niet gratis!
Het continurooster hier betalen we ook voor. Ze eten met de juf en spelen daarna buiten terwijl er mensen van de tussenschoolse opvang aanwezig zijn, daar betalen we dus voor.
pi_131319744
quote:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap).
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.
Het is echt zo erg veel rustiger een continu rooster er hoeft niemand de kinderen naar de deur te begeleiden etc etc.

Ik snap het dus echt niet waarom leraren er niet aan willen, wat is bij jullie de rede ervoor?
pi_131321125
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:

Ik snap het dus echt niet waarom leraren er niet aan willen, wat is bij jullie de rede ervoor?
Oh, nou, ik sta er als leerkracht niet om te springen hoor, een continurooster. Ik vind het heerlijk om tussen de middag echt even los te zijn van de kinderen. Rustig kunnen bijpraten/overleggen met collega's. Bovendien is het prettig om dan ook dingen voor de middag te kunnen voorbereiden.
Kun je zeggen: dan doe je dat toch om 15 uur, als de kinderen naar huis zijn. Maar dat werkt denk ik echt anders. Dan ga je weer verder met nakijken, voorbereiden, vergaderen, bladibla. Nee, een goede middagpauze geeft mij weer nieuwe energie voor de middag. En ik kan me zo voorstellen dat dat bij kinderen ook zo werkt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131321153
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.
Wij krijgen daar wel geld voor overigens.
Nou, dáár ben je blij mee! :D Wat een ehm... bijzondere constructie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131321204
Leerkrachten hebben een half uur pauze bij ons. De overblijf wordt gedaan door ouders/opa's/oma's.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131322502
Wij zijn sinds dit jaar over op een 5 gelijke dagen model. We hebben als leerkrachten geen pauze en werken dus iedere dag aan een stuk van 8.30-14.00 uur. Eten doen we tegelijk met de kinderen. Vanaf 14.00 hebben we dan een half uur pauze. Ik vind het nog erg wennen!
pi_131323499
quote:

[..]

Het is echt zo erg veel rustiger een continu rooster er hoeft niemand de kinderen naar de deur te begeleiden etc etc.

Dat is nogal gemakkelijk gezegd natuurlijk, als je zelf geen leerkracht bent en dus niet alle consequenties van een dergelijke verandering kunt overzien. Ik kan me sowieso al voorstellen dat het best wel wat vraagt van een leerkracht. Zoals Moonah zegt bijvoorbeeld al, dat je dus geen pauze zonder de kinderen hebt en het best fijn kan zijn om daar even helemaal los van te zijn. Zoveel mensen vinden het fijn om in de lunchpauze even los te zijn van hun werk.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:49:30 #82
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_131323664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef Fannetje het volgende:
Wij zijn sinds dit jaar over op een 5 gelijke dagen model. We hebben als leerkrachten geen pauze en werken dus iedere dag aan een stuk van 8.30-14.00 uur. Eten doen we tegelijk met de kinderen. Vanaf 14.00 hebben we dan een half uur pauze. Ik vind het nog erg wennen!
Dan zou je mij vrij vlot kunnen opvegen als ik pas na 14 uur aan een lunch toekom! Dat trekt mijn suikerspiegel toch echt niet. Mijn zoon ook niet trouwens.
Nog geen kinderen of leerkrachten gehad met een suikerdip?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_131323884
Hmm, volgens mij was mijn bericht niet helemaal duidelijk ;)

We eten dus met de kinderen in de klas, zo rond 12.00. Maar dat is geen pauze natuurlijk voor de leerkrachten ;) Om 14.00 (wordt altijd 14.15 voordat alle kids en ouders weg zijn) kunnen we dan even pauze gaan houden.
pi_131324035
Ik zou niet zo gelukkig worden van een overblijf-opvang die door opa's/oma's en andere ouders gerund wordt als ik naar mn jongste kijk. Met het oog op haar eten en dergelijke zou ik dan liever een continurooster hebben.

Voor de rest is het me lood om oud ijzer en geloof ik best dat het voor docenten wat minder prettig is.

Mijn oudste vindt het leuk op school, ze heeft het naar haar zin so far, de juf is een schat, jonge meid net klaar met pabo enzo, ze doet het heel leuk en heeft goed de vaart en structuur in de klas.
Wij doen nog steeds halve dagen,dus ze gaat 5 ochtenden per week en dat is genoeg zo. Vandaag lag ze om 13:00 weer op bed om te slapen en om 17:00 lag ze alweer te slapen. Het is voorlopig wel even genoeg nog zo voor haar energielevel.
:)
pi_131324065
Hier is er met het continurooster dus wel ook nog pauze voor de leerkrachten, net als bij Vicky. Waar ik zelf vroeger op school zat, hadden altijd twee leraren pleindienst en dat rouleerde. Maar op T zn school zijn het echt overblijfkrachten en hebben de leraren dus een half uur echte pauze.

edit: maar eten doen ze dus wél samen met de leerkracht en dat vind ik heel fijn. Overblijfkrachten bij het eten zou ik niet blij mee zijn. Al die onrust, dan eet hij niks meer.
pi_131324242
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef mignonne het volgende:
Mijn oudste vindt het leuk op school, ze heeft het naar haar zin so far, de juf is een schat, jonge meid net klaar met pabo enzo, ze doet het heel leuk en heeft goed de vaart en structuur in de klas.
Wij doen nog steeds halve dagen,dus ze gaat 5 ochtenden per week en dat is genoeg zo. Vandaag lag ze om 13:00 weer op bed om te slapen en om 17:00 lag ze alweer te slapen. Het is voorlopig wel even genoeg nog zo voor haar energielevel.
Wat fijn dat ze het leuk vindt! En fijn ook dat het lukt de tijden aan te passen aan wat voor haar haalbaar is. Mijnes lag vandaag van half 5 tot half 7 te slapen en nu ligt hij er ook alweer in, hopelijk slaapt hij weer snel. De bedoeling was deze week helemaal meedraaien, maar ik geloof dat het vrijdag thuisblijven wordt..
pi_131324443
ach ventje O+
nouja als het voor jou haalbaar is dan is t alleen maar prettig denk ik als hij daarna thuis kan blijven.

Onze school is er gelukkig heel makkelijk in, zij vinden het belangrijk dat een kind rustig kan wennen en dus is halve dagen of dagdelen helemaal geen punt. Wel heel fijn. Ik vind het voor nu belangrijker dat ze rustig went en dat ze ziet dat school leuk is en dat ze een positieve associatie opbouwt dan dat ze straks op haar tandvlees loopt van de vermoeidheid. En ik ben blij dat het vooralsnog goed gaat allemaal. en voor de vermoeidheid verder mogen we binnenkort weer een rondje kinderarts dus joepie
:)
pi_131326792
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dáár ben je blij mee! :D Wat een ehm... bijzondere constructie.
Nou ja ik offer er bijna mn halve pauze voor op. Dan is dat zakcentje dat ik er voor krijg mooi meegenomen.
En ja het is een bijzondere constructie.
Maar het overlaten aan de overblijjfkrachten was ook niet alles.
pi_131328165
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:45 schreef miss_sly het volgende:
Dat is nogal gemakkelijk gezegd natuurlijk, als je zelf geen leerkracht bent en dus niet alle consequenties van een dergelijke verandering kunt overzien. Ik kan me sowieso al voorstellen dat het best wel wat vraagt van een leerkracht. Zoals Moonah zegt bijvoorbeeld al, dat je dus geen pauze zonder de kinderen hebt en het best fijn kan zijn om daar even helemaal los van te zijn. Zoveel mensen vinden het fijn om in de lunchpauze even los te zijn van hun werk.
Ik stel toch de vraag :? ik snap het niet omdat ik alleen maar juffen en meesters spreek die er heel erg voor zijn. Ik was benieuwd naar de rede en dan kan ik het idd misschien wel begrijpen maar ik kon zelf geen reden bedenken. :N
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, nou, ik sta er als leerkracht niet om te springen hoor, een continurooster. Ik vind het heerlijk om tussen de middag echt even los te zijn van de kinderen. Rustig kunnen bijpraten/overleggen met collega's. Bovendien is het prettig om dan ook dingen voor de middag te kunnen voorbereiden.
Kun je zeggen: dan doe je dat toch om 15 uur, als de kinderen naar huis zijn. Maar dat werkt denk ik echt anders. Dan ga je weer verder met nakijken, voorbereiden, vergaderen, bladibla. Nee, een goede middagpauze geeft mij weer nieuwe energie voor de middag. En ik kan me zo voorstellen dat dat bij kinderen ook zo werkt.
Dat snap ik heel erg goed.

Hier hebben de kinderen een vaste tijd om te eten en daarna gaan ze direct naar buiten/ gymmen/ binnen spelen met een ingehuurde kracht en blijven ze alleen de eerste 15 minuten en dan 15 minuten om de middag klaar te zetten en de rest van de volledige pauze is voor de leerkracht zelf.

Wij betalen ook gewoon voor het continurooster en ik vind het absurd als je als leraar dus echt geen pauze hebben. Dat is er bij ons dus wel voor de leerkrachten :)

Ik ken overigens ook gewoon dezelfde constructie als er wel gewoon normale overblijf is en de leerkracht er bij moet blijven. De scholen met overblijven in de aula en dergelijke zie je hier al jaren niet meer. :)
pi_131328198
quote:

[..]

Weet t niet helemaal, maar het zit hem vooral in de pauzes, geloof ik. En dat vind ik een heel valide argument. Ik geef zelf ook les, en het is een behoorlijk intensief vak. Ik zou ook niet van 8.30-14.00 (of zelfs nog wat langer) ingeroosterd willen staan zonder echte pauze. Volgens mij is de overblijf bij ons wel prima, trouwens, maar ik heb er weinig zicht op. Ze eet in elk geval wel. Ik ben deze week maar een boterham meer gaan meegeven, en die gaat ook op.
pi_131328455
Dat vind ik ook een hele goede reden hoor maar ik weet niet beter als dat de leerkrachten dus minstens 30 minuten pauze hebben en de mogelijkheid om dingen klaar te zetten etc.

Bij het eten is hier dus ook nog eens overblijfkracht aanwezig om de dingen te pakken en aan te geven.
School verstrekt op dinsdag en donderdag fruit. En voor de lunch krijgen de kinderen als ze willen ook melk, ranja of water :) (waar we dus ook weer een vaste bijdrage voor betalen :) )
pi_131328835
Mijn dochter vindt het heel gezellig op de overblijf. Ik vind het enige voordeel van continurooster dat het voor alle kindjes hetzelfde is.

Gisteren had ik rapportagegesprekje. Ik ben heel erg blij en trots. Waar ze vorig jaar het hele jaar mond niet open heeft gedaan in de kring/ klassikaal, begint ze nu te praten. Ze is minder dominant in haar spelideeën en bloeit open op alle gebieden. Fijn, ze voelt zich lekkerder, zekerder en heeft blijkbaar haar plek gevonden.
pi_131329381
Mignonne, fijn dat het zo kan met halve dagen. met de school, maar ook met de opvang na school en jullie roosters enzo.

Chan, begrijpelijk dat hij moe is hoor. S hield het wel vol, maar gaat nogsteeds elke avond om 1900 uur k.o.
pi_131329603
Ik begrijp het zo goed, al die vermoeide kindjes. Ik had me er ook op ingesteld, onder andere dat ik haar op woensdag in het begin maar eens thuis zou houden. In de praktijk is er echter van vermoeidheid weinig te maken. Ze slaapt ietsje langer en ligt een tikje vroeger in bed, maar verder bruist ze na school van de energie. Ik ben blij hoor, voor haar, maar ik had het niet verwacht :D
pi_131329643
Fijn groofs, dat S zich fijner voelt op school!
pi_131330711
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:37 schreef Vicky het volgende:
Leerkrachten hebben een half uur pauze bij ons. De overblijf wordt gedaan door ouders/opa's/oma's.
Hier net zo.

School begint om 8:45 (8:30 deuren open) en op maandag, dinsdag en donderdag tot 14:45.
Woensdag tot 12:30 en vrijdag tot 12:00.
Op die laatste 2 dagen gaan ze altijd naar de BSO. Een lange (en dure :X) middag, maar dat is niet anders.

Groofsken, wat fijn dat ze nu los begint te komen!

Ik hoorde van de jongens dat er weer een fietsje stuk is op school. Mag M.zijn handen weer eens uit de mouwen steken. Hij heeft de afgelopen 2 jaar al meerdere malen fietsen/karren/skelters van school gerepareerd. Even wat solderen, aandraaien, smeren...
En trots dat de jongens dan zijn als ze het schoolplein op komen rollen in het door papa gerepareerde voertuig :D
pi_131330787
En morgen toch eens echt die opvangtoeslag in orde maken :@
pi_131340309
Groofsken: wat fijn dat ze zo los begint te komen!

Miss_Sly: heerlijk toch, dat S niet zo moe is. Hier begon na twee weken de vermoeidheid toe te slaan, dat dagje thuis gisteren heeft haar echt goed gedaan. (Ook omdat ik opeens bedacht dat ze prima op zolder met haar strijkkralen kan spelen, dan kan broertje er niet bij, dus daar heeft ze de halve middag heerlijk rustig mee zitten fröbelen).

Kersjes: kan me voorstellen dat het stoer vinden als papa de fietsen maakt! En ik moet ook nog eens achter de opvangtoeslag aan, ik liet het altijd direct naar het kdv overmaken, maar dat kan nu natuurlijk niet meer, en ik heb inmiddels zo veel brieven met steeds andere rekeningnummers gekregen waar ze het nu naar gaan overmaken dat ik helemaal de weg kwijt ben.

Ben wel benieuwd hoe B het vandaag gaat hebben, want vanmiddag is er een andere juf in de klas (ze hebben een middag geruild). Wegbrengen gaat nu wel heel goed, en ze durfde vanochtend zelfs de directeur - die altijd bij de deur staat - een handje te geven. Was best trots op haar.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:03:48 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_131342023
*zucht*

[ Bericht 98% gewijzigd door Troel op 19-09-2013 13:01:53 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: