mijn dank is groot.quote:
quote:Op woensdag 11 september 2013 18:36 schreef Vicky het volgende:
Zinnetje aangepast. Weer alleenniet of ik goed doorgenummerd heb. Zat mobiel...
zoiets?? (Zie OP)quote:Op woensdag 11 september 2013 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou eigenlijk die eerste zin eruit halen want nu is het net of het puur om naar school na de vakantie gaat terwijl het toch gaat om kindjes die voor het eerst naar school gaan toch?
bij ons wel in groep 1quote:Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Juf op huisbezoek, doen ze dat standaard bij jullie?
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij
Volgens de schoolgids maakt het niet uit wanneer je kind in stroomt, maar komt de juf op bezoek. Bij Ruben is ze echter nooit op bezoek geweest. Maar die kwam natuurlijk ook op een beetje rare manier instromen, omdat hij al moest wennen voordat duidelijk was of hij op school zou passen. Voor Jochem is het echt om afspraken te maken wanneer hij mag gaan wennen.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Juf op huisbezoek, doen ze dat standaard bij jullie?
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij
Dat!quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Kersjes het volgende
En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.
Mijn dames willen nooit mee naar huis.quote:Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet
Hier zijn ze er nu 1,5 jaar op overgestapt. Ideaal!quote:
Ik werk fulltime (4x9, vrije vrijdag) en Isabeau gaat op maandag, dinsdag en donderdag naar de bso. Qua werk merk ik er dus niks van.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:29 schreef Chan het volgende:
Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.
Klopt! dit is de reden waarom voor mij werken niet voordelig is.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:43 schreef Chan het volgende:
Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
Voor het kdv geldt dat je best veel uren meer mag afnemen dan je werkt, voor de bso geldt een heel wat lagere grens, wat natuurlijk logisch is omdat het niet om de hele dag opvang gaat. En ja, het aantal uren waarvoor je kinderopvangtoeslag mag ontvangen is (sinds een paar jaar dacht ik pas) gerelateerd aan hoeveel uur je werkt.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Maar dat overblijven is niet gratis!quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Het continurooster hier betalen we ook voor. Ze eten met de juf en spelen daarna buiten terwijl er mensen van de tussenschoolse opvang aanwezig zijn, daar betalen we dus voor.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat overblijven is niet gratis!
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap).
Oh, nou, ik sta er als leerkracht niet om te springen hoor, een continurooster. Ik vind het heerlijk om tussen de middag echt even los te zijn van de kinderen. Rustig kunnen bijpraten/overleggen met collega's. Bovendien is het prettig om dan ook dingen voor de middag te kunnen voorbereiden.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap het dus echt niet waarom leraren er niet aan willen, wat is bij jullie de rede ervoor?
Nou, dáár ben je blij mee!quote:Op woensdag 18 september 2013 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.
Wij krijgen daar wel geld voor overigens.
Dat is nogal gemakkelijk gezegd natuurlijk, als je zelf geen leerkracht bent en dus niet alle consequenties van een dergelijke verandering kunt overzien. Ik kan me sowieso al voorstellen dat het best wel wat vraagt van een leerkracht. Zoals Moonah zegt bijvoorbeeld al, dat je dus geen pauze zonder de kinderen hebt en het best fijn kan zijn om daar even helemaal los van te zijn. Zoveel mensen vinden het fijn om in de lunchpauze even los te zijn van hun werk.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.
Het is echt zo erg veel rustiger een continu rooster er hoeft niemand de kinderen naar de deur te begeleiden etc etc.
Ik snap het dus echt niet waarom leraren er niet aan willen, wat is bij jullie de rede ervoor?
Dan zou je mij vrij vlot kunnen opvegen als ik pas na 14 uur aan een lunch toekom! Dat trekt mijn suikerspiegel toch echt niet. Mijn zoon ook niet trouwens.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef Fannetje het volgende:
Wij zijn sinds dit jaar over op een 5 gelijke dagen model. We hebben als leerkrachten geen pauze en werken dus iedere dag aan een stuk van 8.30-14.00 uur. Eten doen we tegelijk met de kinderen. Vanaf 14.00 hebben we dan een half uur pauze. Ik vind het nog erg wennen!
Wat fijn dat ze het leuk vindt! En fijn ook dat het lukt de tijden aan te passen aan wat voor haar haalbaar is. Mijnes lag vandaag van half 5 tot half 7 te slapen en nu ligt hij er ook alweer in, hopelijk slaapt hij weer snel. De bedoeling was deze week helemaal meedraaien, maar ik geloof dat het vrijdag thuisblijven wordt..quote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef mignonne het volgende:
Mijn oudste vindt het leuk op school, ze heeft het naar haar zin so far, de juf is een schat, jonge meid net klaar met pabo enzo, ze doet het heel leuk en heeft goed de vaart en structuur in de klas.
Wij doen nog steeds halve dagen,dus ze gaat 5 ochtenden per week en dat is genoeg zo. Vandaag lag ze om 13:00 weer op bed om te slapen en om 17:00 lag ze alweer te slapen. Het is voorlopig wel even genoeg nog zo voor haar energielevel.
Nou ja ik offer er bijna mn halve pauze voor op. Dan is dat zakcentje dat ik er voor krijg mooi meegenomen.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, dáár ben je blij mee!Wat een ehm... bijzondere constructie.
Ik stel toch de vraagquote:Op woensdag 18 september 2013 19:45 schreef miss_sly het volgende:
Dat is nogal gemakkelijk gezegd natuurlijk, als je zelf geen leerkracht bent en dus niet alle consequenties van een dergelijke verandering kunt overzien. Ik kan me sowieso al voorstellen dat het best wel wat vraagt van een leerkracht. Zoals Moonah zegt bijvoorbeeld al, dat je dus geen pauze zonder de kinderen hebt en het best fijn kan zijn om daar even helemaal los van te zijn. Zoveel mensen vinden het fijn om in de lunchpauze even los te zijn van hun werk.
Dat snap ik heel erg goed.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, nou, ik sta er als leerkracht niet om te springen hoor, een continurooster. Ik vind het heerlijk om tussen de middag echt even los te zijn van de kinderen. Rustig kunnen bijpraten/overleggen met collega's. Bovendien is het prettig om dan ook dingen voor de middag te kunnen voorbereiden.
Kun je zeggen: dan doe je dat toch om 15 uur, als de kinderen naar huis zijn. Maar dat werkt denk ik echt anders. Dan ga je weer verder met nakijken, voorbereiden, vergaderen, bladibla. Nee, een goede middagpauze geeft mij weer nieuwe energie voor de middag. En ik kan me zo voorstellen dat dat bij kinderen ook zo werkt.
Weet t niet helemaal, maar het zit hem vooral in de pauzes, geloof ik. En dat vind ik een heel valide argument. Ik geef zelf ook les, en het is een behoorlijk intensief vak. Ik zou ook niet van 8.30-14.00 (of zelfs nog wat langer) ingeroosterd willen staan zonder echte pauze. Volgens mij is de overblijf bij ons wel prima, trouwens, maar ik heb er weinig zicht op. Ze eet in elk geval wel. Ik ben deze week maar een boterham meer gaan meegeven, en die gaat ook op.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan hoeven er niet tassen in gepakt te worden, jassen aan etc etc.
Het is echt zo erg veel rustiger een continu rooster er hoeft niemand de kinderen naar de deur te begeleiden etc etc.
Hier net zo.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:37 schreef Vicky het volgende:
Leerkrachten hebben een half uur pauze bij ons. De overblijf wordt gedaan door ouders/opa's/oma's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |