Nee, maar Meimeltje zegt dat de bieb 'hier' gratis is, maar dat is ie dus overalquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indrukhier zijn ze in elk geval wel gratis idd
Ik zou het idd wel makkelijk vinden, dan kun je je geleende boekjes lekker makkelijk weer terug brengen
Nee de school heeft echt een eigen bieb.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef mignonne het volgende:
ohja schoolmelk, daar kreeg ik ook een brief over. Gaan wij niet doen. Ik geef een flesje van Spa Kids mee, prima formaat gaat goed op, ik moet er alleen nog even inkrijgen dat ze het flesje niet wegmikt na afloop
Wij betalen 40 euro per maand voor 2 kinderen, en dan heet het 'contributie' omdat onze school een vereniging is waar je als ouders lid van wordt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is.
Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef mignonne het volgende:
ohja bibliotheek, ik moet binnenkort eens een pasje gaan regelen voor oudste. Ze gaan met de gastouder regelmatig naar voorleesmiddagen, en ik begreep dat ze straks met de kinderboekenweek met school ook naar de bieb gaan, haske leuk!
Ik heb haar beloofd dat ze in de kinderboekenweek een mooi boek uit mag zoeken in de winkel, kunnen we dr een traditie van maken. Ik weet niet meer bij wie ik het ooit gelezen had hier maar ik vond het een leuk idee
Ohja, dat is idd een goeie overwegingquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:26 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.
oh misschien had ik t van jou gelezen danquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus.
Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ohja, dat is idd een goeie overweging
hier staat de melk in de klas tot die gedronken wordt, dus ook niet gekoeld ofzo. Alleen van t idee krijg ik al de rillingen xD maar goed, ze mag wel maar hoeft zelf niet zo nodig, ze vindt die flesjes wel interessant.
oh hier gaat dus gewoon water mee, ze vraagt er zelf om, ik vind t best.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)
Wij hebben dus een Montessori en die vragen dus juist een laag bedrag (naar eigen zeggen) omdat ze bijvoorbeeld ook niet aan uitstapjes naar de Efteling doen. Groep 8 gaat op kamp, de rest niet en de schoolreisjes zijn in de buurt en zonder kosten. Het zal dus eerder van de school afhangen dan van het soort onderwijs.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:17 schreef mignonne het volgende:
oooh okay, dan is het ook anders geloof ik, met dalton, montessori en jenaplan enzo is het geloof ik wel gebruikelijker om zulke hoge bijdragen te vragen
32,50 ouderbijdrage en 25 schoolreisjequote:Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |