abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131374066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indruk :o hier zijn ze in elk geval wel gratis idd :Y

Ik zou het idd wel makkelijk vinden, dan kun je je geleende boekjes lekker makkelijk weer terug brengen :P
Nee, maar Meimeltje zegt dat de bieb 'hier' gratis is, maar dat is ie dus overal :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131374097
oh op die fiets :D zo had ik em niet eens gelezen haha

ik zag vanmorgen telwerkjes liggen op de tafeltjes, ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaat maken, die van mn grote was nog leeg
:)
pi_131374122
Wat de bijdrages hier zijn weet ik eigenlijk niet eens, daar moet ik me maar eens in verdiepen..
Het Borre boek is hier ook populair, maar ik ga ze niet kopen. Ik heb een abonnement op Rompompom afgesloten, vergelijkbaar met de bobo.
pi_131374173
ohja daar kwam mn schoonmoeder (ze zit in t basisonderwijs) een tijdje geleden mee, dat vond ze ook wel leuk geloof ik.
Ik ga er eens goed naar kijken al die boekjes want ze vond ze erg leuk al die spelletjes en dingen die erin staan.
pi_131374456
Ouderbijdrage is bij ons iets van 30 euro per jaar. Overblijf geloof ik 2 euro per keer. En dan nog schoolmelk, maar dat is heul goedkoop. En B. vindt het geweldig: melk uit een pakje!

Die Borre-boekjes vind ik stom. We hebben er twee liggen thuis: die van dit jaar, en een die we 'geërfd' hebben van mijn zus. Bobo had ze ook meegekregen, en die vond ze wel leuk, was ook niet zo duur geloof ik, dus misschien maar doen.

En ze heeft wel een pasje van de bieb, maar daar komen we eigenlijk nooit. Dichtsbijzijnde filiaal is toch nog wel 10 minuten fietsen, en daar hebben ze maar een heel kleine kinderafdeling. En eigenlijk hebben we best veel boeken thuis, en is ze daar volkomen tevreden mee. Op school is wel ook een vrij ruime bibliotheek, misschien daar toch maar eens naar kijken, want dat is wel makkelijker dan weer apart ergens heen.
pi_131374514
ohja schoolmelk, daar kreeg ik ook een brief over. Gaan wij niet doen. Ik geef een flesje van Spa Kids mee, prima formaat gaat goed op, ik moet er alleen nog even inkrijgen dat ze het flesje niet wegmikt na afloop :')
pi_131374850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Nee de school heeft echt een eigen bieb. _O_
Waar ze dus ook idd wel boekjes mee mogen nemen en dan gaan ze iedere maandag naar de schoolbibliotheek en dan zitten er mensen klaar en zo kan een kind een thema benoemen en de biebmoeders zoeken er een boek bij. (of gewoon lekker zelf kiezen.

En de bibliotheek commisie denkt dus altijd na over welke boeken er missen in de collectie en hoe ze dat gaan aanvullen etc. :) Ook voor de grotere kinderen is er heel veel te leen

De gewone bieb hebben we ook :D en die is inderdaad gratis maar met 3 uur in de week waarin je boeken kan lenen en een gebrek aan boeken hebben we daar weinig aan. Niet overal in ieder dorp kom je aan je boeken via de bieb. ;)
pi_131378112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef mignonne het volgende:
ohja schoolmelk, daar kreeg ik ook een brief over. Gaan wij niet doen. Ik geef een flesje van Spa Kids mee, prima formaat gaat goed op, ik moet er alleen nog even inkrijgen dat ze het flesje niet wegmikt na afloop :')
Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:36:35 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131378319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is. :)
Wij betalen 40 euro per maand voor 2 kinderen, en dan heet het 'contributie' omdat onze school een vereniging is waar je als ouders lid van wordt.
Overblijf kost daarnaast nog iets van 45 euro per kind per maand.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:39:29 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131378384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef mignonne het volgende:
ohja bibliotheek, ik moet binnenkort eens een pasje gaan regelen voor oudste. Ze gaan met de gastouder regelmatig naar voorleesmiddagen, en ik begreep dat ze straks met de kinderboekenweek met school ook naar de bieb gaan, haske leuk!

Ik heb haar beloofd dat ze in de kinderboekenweek een mooi boek uit mag zoeken in de winkel, kunnen we dr een traditie van maken. Ik weet niet meer bij wie ik het ooit gelezen had hier maar ik vond het een leuk idee :D
Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus. :Y
pi_131378398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:26 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.
Ohja, dat is idd een goeie overweging :Y
hier staat de melk in de klas tot die gedronken wordt, dus ook niet gekoeld ofzo. Alleen van t idee krijg ik al de rillingen xD maar goed, ze mag wel maar hoeft zelf niet zo nodig, ze vindt die flesjes wel interessant.
pi_131378495
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus. :Y
oh misschien had ik t van jou gelezen dan :D ik vond het idee zo leuk <3

En jeetje dat is een forse contributie bij jullie zeg! Hoe zit het dan met het vrijwillige element? Het maakt de school er niet laagdrempeliger op, of was dat juist de bedoeling?

Ik heb inmiddels de juf gesproken, er staat een foutje in de brief, er is een regeltje weggevallen die duidelijk had moeten maken dat het bedrag per jaar is en niet per maand, de genoemde maanden zijn instroommaanden ofzoiets maar dat is zonder dat regeltje dus niet erg duidelijk :D hier dus toch 25 per jaar.
Maar een rondje internetten leverde me wel op dat er wel scholen zijn die zulke forse bedragen vragen. Jeetje.
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:16:04 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131379273
Of het ter ontmoediging is weet ik niet, maar de school staat wel bekend als de elite school. :@ Er zitten voornamelijk kinderen uit de binnenstad op.
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen vanwege het dalton-onderwijs toen de montessori weg viel. Dat elite gebeuren vind ik zelf eerder een nadeel dan een voordeel hoor. ;)
Maar goed, het is een hele goeie school en dus hebben we die contributie er wel voor over.
pi_131379319
oooh okay, dan is het ook anders geloof ik, met dalton, montessori en jenaplan enzo is het geloof ik wel gebruikelijker om zulke hoge bijdragen te vragen :Y
pi_131379357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ohja, dat is idd een goeie overweging
hier staat de melk in de klas tot die gedronken wordt, dus ook niet gekoeld ofzo. Alleen van t idee krijg ik al de rillingen xD maar goed, ze mag wel maar hoeft zelf niet zo nodig, ze vindt die flesjes wel interessant.
Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)
pi_131379384
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)
oh hier gaat dus gewoon water mee, ze vraagt er zelf om, ik vind t best.
pi_131379567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:17 schreef mignonne het volgende:
oooh okay, dan is het ook anders geloof ik, met dalton, montessori en jenaplan enzo is het geloof ik wel gebruikelijker om zulke hoge bijdragen te vragen :Y
Wij hebben dus een Montessori en die vragen dus juist een laag bedrag (naar eigen zeggen) omdat ze bijvoorbeeld ook niet aan uitstapjes naar de Efteling doen. Groep 8 gaat op kamp, de rest niet en de schoolreisjes zijn in de buurt en zonder kosten. Het zal dus eerder van de school afhangen dan van het soort onderwijs.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131379832
Wij gaan wel aan de schoolmelk, voor bij het brood. En ze krijgen het ook echt koud. Ik vind het wel handig, krijgt hij nog eens wat zuivel binnen. Bij het fruit doe ik gewone aardbeienlimonade. Water kunnen ze gewoon op school pakken.
pi_131379947
Bij het fruit krijgt ze een bekertje mee om wat water in te doen. Bij de boterham geen melk. Sowieso geen gewone melk, want veel buikpijn en scheetjes dan, en melk meegeven en lauw laten worden vind ik ook niet ideaal. Ze krijgt een halve beker Flevo-appelsap mee. Als ze meer dorst heeft, kan ze wat water drinken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131380189
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is. :)
32,50 ouderbijdrage en 25 schoolreisje
Per kind per jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131380555
Ik heb me maar eens verdiept in al die bijdragen. De "vrijwillige" bijdrage voor alle feesten is 35 euro per jaar, de verplichte bijdrage voor het continurooster is 65 euro per jaar en de verplichte schoolreisbijdrage is 35 euro per jaar (groep 8 115 euro). Vrij normaal zo te zien.
pi_131380615
Ik betaal voor twee kinderen ca ¤60 ouderbijdrage per jaar, ca ¤60 schoolreisjes en ca ¤150 overblijfbijdrage. Dit zijn dus de totaalbedragen per jaar, maar je kunt het niet door twee delen omdat het eerste kind wat duurder is volgens mij, iig bij de ouderbijdrage.
pi_131382231
Hier 50 euro voor de openbare basisschool (voor groep 1 t/m 6, 7 is duurder ivm groot schoolreisje vaak een dag survival ofzoiets, en 8 ivm kamp)
35 euro voor de ZMLK school (+80 euro voor 2 nachtjes kamp)
en 50 euro voor de mytylschool (+45euro voor 2 nachtjes kamp)
allen incl schoolreisjes en excusies

Overblijven voor de openbare basisschool kost ¤3,04 per keer. bij de anderen niets omdat iedereen overblijft
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:39:08 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131386949
Voor de school van Katja betaal ik 37,50 per jaar en dat is inclusief schoolreisje (maar schoolreisje doet onze school niet elk jaar, maar om het jaar).

Voor de school van Job betaal ik 80 euro en dan heb ik nog 80 euro voor het schoolkamp betaald. Dus dat is echt wel een stuk duurdere school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:53:59 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_131387346
Toen Ruben speciaal had, heb ik geen vrijwillige bijdrage hoeven te betalen en ook niets voor het schoolreisje. Wel uiteraard de bijdrage per maand aan het LBIO...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')