abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131342550
Dat klinkt heel goed zo, de TSO, BE!
Tosti-week, geweldig! Misschien eens voorstellen bij ons op school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131342882
Van de rijksoverheid:
Aantal gewerkte uren bepaalt kinderopvangtoeslag
Het recht op kinderopvangtoeslag is gekoppeld aan het aantal uren van de partner die het minst werkt:

Gaan uw kinderen nog niet naar school? Dan heeft u recht op 140% van die gewerkte uren.
Gaan uw kinderen wel naar school? Dan heeft u recht op 70% van die gewerkte uren. Deze kinderen maken immers minder uren gebruik van kinderopvang.

Maar...de Belastingdienst rekent wel met een jaartermijn. Dus als jij in de vakantie niet afneemt, dan helpt dat al. Maar ja, meestal neem je in de vakantie juist meer af, dus dan helpt het niet. Wat ook nog een optie is, is bij je opvangorganisatie nagaan of je flexibele uren kan afnemen. Is meestal wel iets duurder, maar als je dan uiteindelijk minder uren afneemt...

Driekus is dinsdag voor het eerst gegaan. Officieel is het drieplus-opvang, maar hij doet dit twee weken en dan is het wel school (groep, gebouw, dagindeling etc is allemaal hetzelfde). Voor hem maakt het niet uit, hij merkt er verder weinig van. Het afscheid was dinsdag even moeilijk, vandaag ging al beter. Maar aan zijn gedrag merken we het wel heel erg, hij is opstandig. Zijn verjaardag komt er natuurlijk ook nog aan, dus dat maakt het extra lastig.
Hij heeft ook continurooster, maar het is een integraal kindcentrum dus de inzet van pm'ers en leerkrachten is er sowieso anders. Dus geen idee hoe ze dat doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131343227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:40 schreef mefke79 het volgende:
Gaan uw kinderen wel naar school? Dan heeft u recht op 70% van die gewerkte uren. Deze kinderen maken immers minder uren gebruik van kinderopvang.

Ik snap de regel heel erg goed maar het is voor ons daardoor echt een stuk voordeliger als ik thuisblijf en dat is enorm jammer. -O-
  donderdag 19 september 2013 @ 12:04:12 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131343577
Werk is meer dan geld alleen. Neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige. Op de nog langere termijn heb je er meer aan wanneer je wél werkt. Just my two cents..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131343985
Bij Kim op school (sbo) hebben ze ook een continurooster. Voornamelijk omdat er uit andere woonplaatsen ook veel kinderen komen was de uitleg destijds.
Ze gaat ma, di en do van 8.45 t/m 15.00 en woensdag en vrijdag is het t/m 12.30

Bij Tyler is er geen continurooster. Van wat ik van Tyler hoor bevalt school heel goed. Hij gaat hele dagen heen, op de woensdag is hij om 11.45 vrij en dan haal ik hem op. En hij is op de vrijdag vrij en is dan de hele dag bij mij.
pi_131344427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Werk is meer dan geld alleen. Neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige. Op de nog langere termijn heb je er meer aan wanneer je wél werkt. Just my two cents..
Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.
  donderdag 19 september 2013 @ 12:38:33 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_131344624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.
Ik ken genoeg mensen die MEER mogen aftikken dan het salaris van de tweede verdiener :) En tuurlijk, vader kan ook minder gaan werken, maar dat kan ook veel harder aantikken in wat er per maand binnenkomt en je moet wel de vaste lasten kunnen betalen.
Tuurlijk is werk meer dan alleen geld binnen halen, maar het moet ook te doen zijn natuurlijk he.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 september 2013 @ 12:45:25 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131344808
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:38 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die MEER mogen aftikken dan het salaris van de tweede verdiener :) En tuurlijk, vader kan ook minder gaan werken, maar dat kan ook veel harder aantikken in wat er per maand binnenkomt en je moet wel de vaste lasten kunnen betalen.
Tuurlijk is werk meer dan alleen geld binnen halen, maar het moet ook te doen zijn natuurlijk he.
mijn salaris ging naar de opvang en het was de motivatie om te stoppen met werken. We gingen er immers niet op achteruit.
Nu met een gat in mijn cv lastig weer aan de bak te komen. Of ik moet nu alsnog geld bijleggen omdat ik zo weinig verdien maar we meer belasting moeten betalen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 september 2013 @ 12:53:25 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131345043
Oh woeps, ik dacht dat dit t toeslagen en opvang topic was :@

Verder over dit onderwerp in de sc maar denk ik.
pi_131345170
Er zijn best veel mensen die in de knoei komen door de 70% regel. Juist door de continuroosters en dat je daardoor dus langer BSO nodig hebt. En aangezien de overheid volgens mij iedereen graag aan de continue roosters heeft juist vanwege het feit dat moeders dan makkelijker kunnen werken, zou het mij niets verbazen als die regel nog wel bijgesteld gaat worden.
Wij redden het nu omdat ik wel drie of vier dagen werk, maar mijn man ook nog een dag thuis is en we om de vrijdag opa en oma inschakelen. Wij worden namelijk een beetje genaaid door de opvang. Thuisbasis van de organisatie is 040 en daar hebben ze 15 (!) weken schoolvakantie. Onze school heeft er maar 12 doordat zij continurooster hebben en elke vrijdagmiddag en woensdagmiddag vrij zijn. Maar het aantal uren dat we afnemen gaat uit van 15 vakantieweken waarin je dus meer uren afneemt. Ik ga voor volgend jaar maar eens rekenen of het niet voordeliger is om flexibel af te nemen.
pi_131347718
Zo wat vliegen de weken voorbij zeg!! Wij hadden gister informatie avond op school, erg leuk! Snapte meteen waar ze haar vele wijsheden waar ze ineens mee komt vandaan haalt. Ze pikt al veel op van wat de kindjes in groep 2 moeten kunnen/weten.

Nu begint dus ook al de tijd dat ze bij vriendinnetjes/vriendjes wil spelen. Ik ben niet reuze bekend hier woon ook niet in een straatje met kleine kinderen, de meiden zijn niet op kdv geweest ofzo. Misschien komt het ook hierdoor dat ik het stukje bij andere spelen af en toe lastig vind. Vorige week wilde ze op woensdag nbij een vriendinnetje, ik heb haar naar de lunch gebracht, ging prima, dan heb je ook even de tijd om kennis te maken met de moeder enzo. Maar vandaag wilde ze bij een vriendje spelen, hier had ik haar al heel vaak over gehoord, dus in principe vind ik het prima. Maar de moeder ken ik eigenlijk niet en die neemt haar nu meteen na schooltijd mee en dan haal ik haar later weer op. Ik ben nu puur op mijn gevoel afgegaan en het korte contact op het schoolplein met moeder was prettig, maar ja kun je tegenwoordig nog zo puur op je gevoel af gaan.
En ik denk dus dat Jaël mijn onzekerheid een beetje voelde ofzo want die begon onder de middag dat ze toch liever niet wilde en toen weer wel en toen weer niet en uiteindelijk wilde ze wel. Haar voor we naar school gingen nog een keer gevraagd en ze wilde echt wel heel graag.
Net heb ik de moeder van het jongetje wel gebeld om te vragen of ze mij wil laten weten of het uit school halen enzo allemaal goed is gaan, wow wat voelde ik me overbezorgd, maar ze vond het helemaal niet vreemd gelukkig. Hoe gaan jullie hiermee om?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_131349393
Dat klinkt als een hele fijne TSO BE!

Mignonne, bij ons draait de overblijf (als je dat zo mag noemen bij een continurooster) op vrijwilligers.. Dit is gedaan omdat het heel erg in de kosten scheelt.
Als ze een organisatie in gaan zetten kost de overblijf rond de 300 euro per kind. Nu betaal ik 95 euro per kind voor een heel jaar.

*O* wegbrengen gaat steeds beter. Soms nog een piepje, van de week nog een huiltje maar het gaat de goede kant op. Gisteren hebben we samen een spelletje gedaan en vandaag mocht ik na 100x kusjes en knuffels weg :D

Mamapurk, doen waar jij je goed bij voelt. Ik ben denk ik best makkelijk als het om spelen gaat. Tess heeft er nog niet om gevraagd, maar mocht ze willen spelen vind ik het prima.
Komt misschien ook omdat ik dat met Amber allemaal al heb gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131350781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Bleie het volgende:
Zelfs als we beide een deel betalen hebben we gewoon niet meer geld dan als ik niet werk :D

Maar zo werkt het met de BSO dus gewoon niet. :N
Het zijn echt de nieuwe regels in de oude situatie was dit dus niet! -O-
Wij wonen in de middle of niets en om op een plek te komen waar wel werk is ben ik flink onderweg.
Maar we hebben continurooster en dus meer opvang nodig na school. Als ik zelf de kinderen naar school breng dan kan ik weer geen volledige werkdag maken aan uren maar ik moet ook nog terug.
die uren tellen dus niet als werk maar zo ga ik ruim voorbij de 70% zeker omdat we ook nog de extra vakantie en roostervrije dagen hebben. Onze school maakt gebruik van het minimum aantal verplichte schooluren voor de onderbouw en bovenbouw = meer bso kosten

Ja hij kan minder uur werken en hij kan alles opgeven wat hij heeft opgebouwd stoppen met de OR. Bestuur van de VVE en de motorclub. Om zijn loon vermindering op te vangen moet ik meer uren maken en dan hebben we dus ook voorschoolse opvang nodig. :) Je krijgt maar 70% van mijn gewerkte uren vergoed. :X

Het is inderdaad niet slim op lange termijn maar ik wil ook niet een baan nemen waar ik mij niet in kan vinden en het niets kan toevoegen. :) De mogelijkheid is er wel om over een jaar of 2 mij om te gaan scholen richting kraamverzorgende en dan zou ik dus wel weer prima uitkomen met tijden.
Dan heb je het geluk van de onregelmatigheidstoeslagen en dergelijke en loont het weer wel :D
pi_131351245
Spannend he, MamaPurk?
Dat vond ik destijds met oudste ook. Zo raar dat hij dan ergens over de vloer kwam waar ik nog nooit geweest was.

T. is al 1x gaan spelen bij een meisje uit z'n klas. Ging prima, ze hebben lekker gespeeld. Aldus de au-pair van het meisje :P
Van mij hoeft het nog niet zo, hij is echt Total loss na school.

Vandaag toevallig de rekening binnen gekregen voor de overblijf.
85 euro per kind.
.... met gevoel voor drama....
pi_131352055
Ik vind het heel spannend, vooral het stukje erop vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Zal die moeder haar niet vergeten bij school en dan staat mijn kind alleen nog bij school.. Maar de moeder belde mij om half 4 dat het allemaal goed was gegaan en dat ze blij mee ging. Opgelucht!
Zometeen mag ik haar gelukkig weer halen!!

Al het overblijf gedoe is hier nog niet aan de orde. Ik heb voornamelijk late diensten dus ze eet bijna altijd met mij en Saar onder de middag (geen continurooster dus) en als ik toch moet werken dan is er een oppas bij mij in huis. Mocht het toch voorkomen dat ze een keer moet overblijven dat word dat geregeld door dezelfde organisatie als die de na schoolse opvang doen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_131358134
Mp, leuk die speelafspraakjes, maar idd soms wel spannend. Hier spreken ze eigenlijk nooit van te voren af, dus ik kom regelmatig met een kind minder of meer thuis ;)
De meeste ouders ken ik wel en anders heb ik daar wel een bepaald gevoel bij. Tot nu toe nog geen slecht gevoel gehad.

Ben wel verbaasd dat sommige hier niets over zouden houden van salaris ivm kinderopvang. Hier twee dagen kdv en drie dagen bso (inc vakantieopvang). Straks twee kinderen drie dagen bso. Ik werk 28 uur.
pi_131360425
Meileltje, twee in de BSO is goedkoper dan 1 op de BSO en 1 op het KDV. Je kind met de meeste uren (=kdv kind) krijgt de minste vergoeding.

Driekus had een prima dag gehad, hij vond het erg leuk. Volgende week weer twee dagen en dan begint het echte schoolleven.
pi_131361083
Ik heb er 2 die 2dgn naae de BSO gaan, inclusief studiedag en vakantie opvang en betaal 658 per maand. Krijg volgens mij 456 terug.
Ik werk 3 dagen (24 uur), M werkt 36 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131362399
Hier rond de 1085,- voor twee dagen kdv en drie dagen bso inc vakantie. We krijgen rond de 500,- terug.

Mefke, wat fijn dat Driekus het leuk vond!
  donderdag 19 september 2013 @ 23:09:04 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_131368189
Flipje wilde gisteren (2e keer oefenen) niet een bepaald shirt aan want dat zou niet passen als ie naar school gaat, want dan is ie nl een grote jongen <3
Nog 1 weekje... wat een mijlpaal! Vooral voor mezelf trouwens, hij zit er weinig mee ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_131373284
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is. :)
:)
pi_131373294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Flipje wilde gisteren (2e keer oefenen) niet een bepaald shirt aan want dat zou niet passen als ie naar school gaat, want dan is ie nl een grote jongen <3
Nog 1 weekje... wat een mijlpaal! Vooral voor mezelf trouwens, hij zit er weinig mee ;)
Voelt t nu anders voor je dan bij je oudste? Die naderende eerste schooldag?
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:56:44 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373324
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is. :)
32 euro per jaar. 25 euro voor het schoolreisje en 38 euro voor de schoolzwembus (maar da's groep 3/4)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373352
Mignonne 37,50 per jaar. En wij betalen niets voor het overblijven ( continurooster, dus verplicht).
pi_131373387
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.

Ik ga er nog even naar kijken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')