abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131695914
Als hij dat zou eten was het een heel goed idee.. Maar eten is nogal een uitdaging, hij durft bijna niks maar zou er veel baat bij hebben als hij het wel deed..

Tellen is hier al heel lang erg populair, eigenlijk alles wat met cijfers te maken heeft. Letters zijn ook leuk, maar voor cijfers heeft hij haast een obsessie..
pi_131703469
Tess vond het feestje helemaal geweldig. Ze was zo blij. Na het feestje wilde ze nog even bij het meisje spelen. Toen ze op de fiets naar huis zat was het tranen met tuiten.. ze was ineens zoooo moe. Maar ze vond het zo leuk en ze vond het heel erg jammer dat ze maar heel kort in SeaLife geweest waren.

Billen afvegen doet mevrouw ook nog niet zelf. Ze weigert ook te oefenen. Als ik dan vraag hoe ze dat op school doet zegt ze dat ze op school niet poept.

Chan, kan je niet een smoothie voor m maken? Sinaasappeltjes persen en daar een banaan/appel/peer doorheen pureren?

Tellen.. oh ja de hele dag. Van de week lag ze in bed en toen was ze aan het tellen. Ze kwam tot 39, de 40 wist ze niet.
Gisteren in de auto ging ze nummer zoeken en van de week lag ze even bij ons in bed en toen heeft ze elk cijfertje van de wekker benoemd. Vind het zo knap om te zien hoe ze dingen oppakt.

Oh en letters zijn ook the bomb. Van de week fietsen we naar huis. Toen zag ze een jongetje. Ik vroeg hoe dat jongetje heette.. Zegt ze: raad maar! Dus ik namen noemen. Alles was fout. Ik vroeg met welke letter zijn naam begon en dat was de S. Dus ik weer namen raden met de S. Alles uiteraard weer fout. Ik de tweede letter vragen en dat was de I. Uiteraard raadde ik het weer niet goed. De derde letter was een K. En toen wist ik het.. Volgens mij schrijf je zijn naam met een Z maar de uitspraak is met een S... erg knap vond ik het!

Tot voor kort nam ze bijna elke dag een knuffeltje mee naar school. Maar vrijdag kreeg ik het verzoek van de juf of we dat af kunnen gaan bouwen. Vandaag is ze iig zonder knuffel naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 09:38:15 #203
5428 crew  miss_sly
pi_131802208
Vandaag gaat ze voor het eerst met het busje naar de nso. Ze klonk vanochtend alsof ze er erg veel zin in heeft, geen idee of dat echt was of bravoure. Ik moet even wennen aan de nieuwe kleuter die bij ons in huis woont :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131802764
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:12 schreef Vicky het volgende:

Tot voor kort nam ze bijna elke dag een knuffeltje mee naar school. Maar vrijdag kreeg ik het verzoek van de juf of we dat af kunnen gaan bouwen. Vandaag is ze iig zonder knuffel naar school.
Waarom dat dan? :o hier gaat schaap ook mee, een klein knuffeltje, juf vindt het best en wat mij betreft ook prima. Vandaag had ze ook een knikker mee :')

Kinderboekenweek is bezig, ze heeft gister voorgelezen op school uit haar eigen favoriete boek. :D en verder gaat t hier goed, zn gangetje, ze gaat eigenlijk alsof het nooit anders is geweest. Een beetje gek maar wel prettig dat het zo loopt.
:)
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 10:10:17 #205
5428 crew  miss_sly
pi_131802805
Dat is hier ook zo, inderdaad, alsof het nooit anders geweest is. De aanpassing is zo snel gegaan, zij doet het sneller en gemakkelijker dan wij :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:14:27 #206
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_131802917
Ik kan hier ook wel aan wennen. No problemo. Wat een rust 's ochtends! (als ik vrij ben dan he...) Maar dikke like! En hij vindt het zelf ook leuk. Hij vertelt ook veel meer uit zichzelf dan mijn oudste destijds deed en hij is doodop 's avonds. Het is al helemaal normaal voor hem :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 10:17:38 #207
5428 crew  miss_sly
pi_131802994
Ik kan er ook wel aan wennen, ik vind het wel fijn zo! Ik moet vooral aan de nieuwe logistiek wennen van brengen en ophalen en nso en wanneer nou wat is. Ik werk ineens op andere dagen en met inplannen van dingen moet ik echt nog even nadenken :D
S vertelt niet heel veel, maar uit rollenspellen die ze speelt of een terloopse opmerking valt wel wat te halen.

Ze was trouwens vanochtend heel leuk aan het spelen met een jongetje dat ook dit jaar pas begonnen is en hij deed me een beetje een jouw jongens denken, Rocka :D

En doodop...mooi niet.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:13:45 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131804280
Haha Mignonne, echt al voorgelezen joh?
Uit welk boek?

Mijn kleintje gaat vandaag optreden met zijn klas. Elke zoveel tijd doen ze dat. Elke klas studeert een lied, dans of toneelstukje in en laat dat dan aan de rest van de school zien. Ouders mogen helaas niet komen kijken ;)

Afgelopen dinsdag hadden de kleuters Ouder in de Klas.
Toen mochten we wel blijven kijken en T. z'n klas ging toen gymmen. Zo leuk, een speel-lokaal vol met hyperende stuiterballetjes :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Kersjes op 03-10-2013 11:26:51 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_131804912
Hier was vanmorgen open uur, toch leuk om even mee te kijken met mijn prikkende kleuter O+ (die me thuis al uitgebreid had verteld wat ze aan het maken was) en met de groep-3 er die dictee had.
Vooral in groep 3 had ik nog niet echt een beeld bij hoe het gaat in de klas, dus het was wel heel leuk om even te kunnen kijken.

Kers, wat jammer dat ouders niet mogen komen kijken.
Wij hebben een keer of 2 a 3 per jaar, periodeviering, dan studeren ze met de klas een aantal liedjes of stukjes oid in en dat laten ze dan aan de ouders zien. Best wel heel leuk!
Fake it till you make it...
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:27:15 #210
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131806302
Nijna, eind van het schooljaar is er het slotfeest, en dan is iedereen uitgenodigd. Dat wordt dan op het schoolplein gehouden met allemaal speciaal ingestuurde acts enzo.
Het is maar een klein schooltje, er is in de "grote" hal echt geen ruimte voor alle leerlingen, ouders, buren en andere aanhang ;)

Je 3e groeper al aan de dictee? Wow.

Volgende week mogen wij 's ochtends ook even kijken bij de 3e groepers.
Ik ben benieuwd.

1 van de 2 juffen van groep 3 is plotseling "vanwege persoonlijke omstandigheden" niet meer aan het werk. Geen idee wat er is, maar er wordt flink gespeculeerd.
Ze hebben nu de andere juf 1 dag extra en op de andere 2 dagen krijgen ze de bijna-juf (versneld bezig met het laatste deel van de PABO) die ook al 2 dagen per week in groep 1 staat.
Tja...
Er heerst n hoop onvrede bij de ouders. Het is een drukke klas met 19 jongens en 9 meisjes. 5 zogenaamde "probleemkinderen" die extra begeleid worden, 2 kinderen die amper Nederlands spreken....
En groep 3 is zo belangrijk, de hele basis voor lezen, schrijven, rekenen etc. moet nu gelegd worden.
We zijn een beetje bezorgd dat die jonge en onervaren juf, hoe lief ze ook is, de klas gewoon niet aan kan.
Zelfs de meer ervaren leraren hebben gezegd de huidige groep 3 een uitdaging te vinden.
De methodes die gebruikt worden is de nieuwe juf nog niet bekend mee. Ze moet nu in sneltreinvaart alles gaan leren zodat ze op de juiste manier kan gaan les geven.

Maar goed, school probeert het op de best mogelijke manier op te lossen.
Ik hoop alleen dat de kinderen niet de dupe zullen worden van alle onrust die er nu heerst. Het is allemaal al intensief genoeg.

De kinderen hebben voor de afwezige juf trouwens allemaal tekeningen gemaakt en we hebben allemaal bijgedragen aan een bos bloemen die bezorgd is.
Maar er gaan ook geruchten dat ze vanwege een arbeidsconflict thuis zit. En dat ze 2 jaar terug ook ineens een paar maanden zomaar afwezig was is ook alom bekend.
Nou ben ik zelf de laatste om te oordelen, ik ben tijdens de zwangerschap van S. ook al vanaf week 7 te ziek geweest om te kunnen werken natuurlijk.
Maar het is gewoon een vervelende situatie, voor iedereen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kersjes op 03-10-2013 12:32:25 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_131808246
Kers, hier deden ze die periodeviering eerst met 3 groepen tegelijk, maar nu met 2 tegelijk omdat het te vol werd
qua publiek ;). Ze hebben het qua tijd wel wat ingekort.
Maar zo buiten klinkt ook wel gaaf!

Ze doen elke dag "dictee", 8 letters en 5 of 6 woordjes inmiddels. Gewoon om te oefenen.

Kan me voorstellen dat ouders ontevreden zijn of zich zorgen maken.
Een "bijna-juf" voor de klas die niet bekend is met de methode in een zo uitdagende klas...
Misschien kan school op het moment ook niet heel veel anders, maar het klinkt niet als ideaal.
Dat gespeculeer is ook wel logisch. Hier was vorig jaar een juf die uitviel ivm ziekte, daar is toen wel de hele school over
geïnformeerd. Je weet natuurlijk niet wat de situatie is, maar volgens mij is dat gespeculeer ook niet prettig.
Niet voor school en niet voor juf.
Fake it till you make it...
pi_131810677
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:13 schreef Kersjes het volgende:
Haha Mignonne, echt al voorgelezen joh?
Uit welk boek?

Mijn kleintje gaat vandaag optreden met zijn klas. Elke zoveel tijd doen ze dat. Elke klas studeert een lied, dans of toneelstukje in en laat dat dan aan de rest van de school zien. Ouders mogen helaas niet komen kijken ;)

Afgelopen dinsdag hadden de kleuters Ouder in de Klas.
Toen mochten we wel blijven kijken en T. z'n klas ging toen gymmen. Zo leuk, een speel-lokaal vol met hyperende stuiterballetjes :D
Ja! er staat een grote voorleesstoel in de klas en daar mogen de kindjes in zitten en dan hun favoriete boek van thuis meenemen om voor te lezen. Ze ging me gister laten zien hoe ze dat dan deed, en ik kon direct wat maniertjes van de juf helemaal terug zien in haar :D echt kopieergedrag, geweldig :D maar volgens de juf was ze helemaal niet bang geweest en had ze een heel verhaal opgehangen.

Ze had dit prentenboek mee, Yumi.
pi_131835677
Eehm, hai :W

R. is 17 december jarig en volgend jaar begint hij op de nieuwe school, de 'groene' school die naast de peuterspeelzaal ( blauwe school) zit, dus hij wil er al vaak op het schoolplein spelen O+ (de rode school is de christelijke)

Wat geven jullie mee voor het '10 uurtje'? Ze hebben helaas geen schoolmelk en om nou limonade mee te geven vind ik ook maar matig. Yoki krijgt hij tussen de middag al, dus dat is ook geen optie.

Qua eten wordt het gewoon een appel of banaan, dus dat is het probleem niet. Maar het drinken vind ik lastig. Drinken wordt niet gekoeld daar, het gaat allemaal in een mandje op de gang.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:56:55 #214
5428 crew  miss_sly
pi_131835811
Ik geef S voor het fruitmoment gewoon een lege plastic beker mee en daar doet ze dan zelf water in.
pi_131836076
Water of melk :) (wij hebben thermosbekers) maar de anderen vullen ook bij de kraan :)
pi_131836344
Ik geef weleens water mee, of een lege beker, maar daar doet ze niets mee. Ze eet alleen haar fruit op.

En gisteren zei ze opeens dat ze toch liever voor de lunch een beker melk meewil dan het pakje dat ze dan krijgt. :?
pi_131836567
Ik geef deze mee van Spa Kids. Of de variant van Jumbo, die heeft ook van die kinderformaat flesjes water.

We moeten er nog even inkrijgen dat ze de flesjes ook weer mee naar huis neemt, dat gebeurt nu nog maar de helft van de tijd ofzo, maar in principe hervul ik ze dus.

En verder krijgen ze hier fruit mee of rauwkost, vaak op eigen verzoek iets, soms wil ze paprika soms wil ze liever appel.Dat mini-rauwkost van fred en ed leent zich er goed voor om mee te geven als snack, de paprikaatjes passen makkelijk in een bakje.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:44:12 #218
5428 crew  miss_sly
pi_131836781
Mini-rauwkost van Fred en Ed? Wat is dat?
Waarom geef je die flesjes mee? Kunnen ze geen water uit de kraan tappen op school? Bij S in de klas zit gewoon een kraan dus dat gaat daar gemakkelijk.
pi_131836856
ze wilde graag een flesje mee, net als mama. Van mij mocht het, vandaar. Tappen en vullen doe ik dus thuis want ik blijf geen flesjes kopen :P

Ik dacht dat die rauwkosttoestand overal was :o ff zoeken. We hebben hier mini-tomaatjes, kleine komkommertjes, kleine oranje paprikaatjes, bakjes aardbeitjes, bakjes besjes enz. De supermarkt ligt er hier vol mee.

Ah, dit spul dus, maar er liggen meer varianten hier dan er op de site staan.
http://www.fredened.nl/in(...)groente%20en%20fruit
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:49:25 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131836890
Ik zie t verschil tussen ranja en yoki niet zo, persoonlijk :@ wat drinkt hij thuis nu om 10 uur? Als je wel voor schoolmelk bent kan je ook yogi meegeven en dan de melk thuis doen.
ik geef ranja mee trouwens.voor de lekker. Verder drinken ze over de dag al zat water.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:50:14 #221
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131836917
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef mignonne het volgende:
ze wilde graag een flesje mee, net als mama. Van mij mocht het, vandaar. Tappen en vullen doe ik dus thuis want ik blijf geen flesjes kopen :P

Ik dacht dat die rauwkosttoestand overal was :o ff zoeken. We hebben hier mini-tomaatjes, kleine komkommertjes, kleine oranje paprikaatjes, bakjes aardbeitjes, bakjes besjes enz. De supermarkt ligt er hier vol mee.

Ah, dit spul dus, maar er liggen meer varianten hier dan er op de site staan.
http://www.fredened.nl/in(...)groente%20en%20fruit
die heeft appie van eigen merk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131836952
Ik snij de paprika gewoon :) ik vind het zonde van het geld om die fred & ed dingen te kopen.

Ik geef meestal paprika, komkommer en druifjes mee en als de aardbeien in het seizoen zijn dan er aardbeien bij.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:52:07 #223
5428 crew  miss_sly
pi_131836964
O ja, toch die bakjes! Ik maak gewoon een wat fruit klaar voor in het trommeltje. Voor bij het fruit krijgt ze een lege beker mee dus, gewoon zo'n Ikea beker. Voor bij het brood krijgt ze zo'n Mepal drinkbeker mee die half gevuld is met appelsap.
pi_131837016
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die heeft appie van eigen merk.
ohja dan toch :D staat het hier door elkaar denk ik, ik heb hier twee bakjes nu staan van fred en ed maar kan me herinneren dat er meer stond haha

ik snij het meeste ook gewoon zelf hoor, er gaan hier ook vaak kiwi's mee en mandarijntjes bijv. komkommer snij ik zelf gewoon in plakjes en tomaten haal ik vaak gewone bakjes kerstomaatjes, dat is goedkoper. Maar die paprikaatjes vind ik toch wel erg prettig.
pi_131837187

Ze eet graag juist hele grote stukken paprika ik denk ook dat het daar mee te maken heeft.

Ik probeer vaak andere gruit soorten maar dit blijft favoriet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')