Nijna, eind van het schooljaar is er het slotfeest, en dan is iedereen uitgenodigd. Dat wordt dan op het schoolplein gehouden met allemaal speciaal ingestuurde acts enzo.
Het is maar een klein schooltje, er is in de "grote" hal echt geen ruimte voor alle leerlingen, ouders, buren en andere aanhang

Je 3e groeper al aan de dictee? Wow.
Volgende week mogen wij 's ochtends ook even kijken bij de 3e groepers.
Ik ben benieuwd.
1 van de 2 juffen van groep 3 is plotseling "vanwege persoonlijke omstandigheden" niet meer aan het werk. Geen idee wat er is, maar er wordt flink gespeculeerd.
Ze hebben nu de andere juf 1 dag extra en op de andere 2 dagen krijgen ze de bijna-juf (versneld bezig met het laatste deel van de PABO) die ook al 2 dagen per week in groep 1 staat.
Tja...
Er heerst n hoop onvrede bij de ouders. Het is een drukke klas met 19 jongens en 9 meisjes. 5 zogenaamde "probleemkinderen" die extra begeleid worden, 2 kinderen die amper Nederlands spreken....
En groep 3 is zo belangrijk, de hele basis voor lezen, schrijven, rekenen etc. moet nu gelegd worden.
We zijn een beetje bezorgd dat die jonge en onervaren juf, hoe lief ze ook is, de klas gewoon niet aan kan.
Zelfs de meer ervaren leraren hebben gezegd de huidige groep 3 een uitdaging te vinden.
De methodes die gebruikt worden is de nieuwe juf nog niet bekend mee. Ze moet nu in sneltreinvaart alles gaan leren zodat ze op de juiste manier kan gaan les geven.
Maar goed, school probeert het op de best mogelijke manier op te lossen.
Ik hoop alleen dat de kinderen niet de dupe zullen worden van alle onrust die er nu heerst. Het is allemaal al intensief genoeg.
De kinderen hebben voor de afwezige juf trouwens allemaal tekeningen gemaakt en we hebben allemaal bijgedragen aan een bos bloemen die bezorgd is.
Maar er gaan ook geruchten dat ze vanwege een arbeidsconflict thuis zit. En dat ze 2 jaar terug ook ineens een paar maanden zomaar afwezig was is ook alom bekend.
Nou ben ik zelf de laatste om te oordelen, ik ben tijdens de zwangerschap van S. ook al vanaf week 7 te ziek geweest om te kunnen werken natuurlijk.
Maar het is gewoon een vervelende situatie, voor iedereen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Kersjes op 03-10-2013 12:32:25 ]
.... met gevoel voor drama....