abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:02:24 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373418
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.

Ik ga er nog even naar kijken ;)
Dat vind ik inderdaad ook wel heel erg prijzig. Dan zou ik inderdaad denken, gelukkig is het een VRIJWILLIGE bijdrage :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373451
ja dat vrijwillig daar geloof ik niet zo heel sterk in, inderdaad :')
op papier is het vrijwillig, maar in de praktijk... ik wil wel graag dat mn kind deel kan nemen aan alle activiteiten en ik vind het fair en prima als daar een bedrag tegenover staat. Maar alleen al voor het klasje groep 1/2 van mn oudste komt dat neer op een te besteden bedrag van 500,- per maand. :o
:)
pi_131373484
Jemig dat is echt heel veel :o
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131373506
ze gaan volgend jaar naar een ander gebouw, misschien dat er iets groots aangeschaft moet :P
nouja ik was gewoon even benieuwd of ik t nou goed begrepen had. Ik ga er even over in conclaaf met de juf want t is me een beejte teveel.
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:08:50 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373512
Maar dan nog, ik bedoel, het aanschaffen van materialen zou niet door de ouders betaald moeten worden toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.

Ik ga er nog even naar kijken ;)
:o
Dat is écht absurd hoog!
En wat Troel zei, het is vrijwillig.
Ik vind 50 euro per kind per jaar meer dan genoeg. Daar kun je ook al veel van doen.

Wordt het schoolreisje oid er ook uit gefinancierd??
pi_131373546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef mignonne het volgende:
ze gaan volgend jaar naar een ander gebouw, misschien dat er iets groots aangeschaft moet :P
nouja ik was gewoon even benieuwd of ik t nou goed begrepen had. Ik ga er even over in conclaaf met de juf want t is me een beejte teveel.
Dat betalen de ouders toch niet? Daar is de vrijwillige bijdrage niet voor.
pi_131373564
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef Troel het volgende:
Maar dan nog, ik bedoel, het aanschaffen van materialen zou niet door de ouders betaald moeten worden toch?
het staat wel in de brief, et bedrag is voor vieringen, excursies, schoolreisje, verkeersexamen, toneelvoorstellingen, luizencontrole ( :D ), de digitale nieuwsbrief, en 'sparen voor de aanschaf van duurzame goederen'.

Er wordt geen overblijf van betaald die kost 2,- per keer volgens een soort strippenkaartsysteem geloof ik, heb ik me nog niet in verdiept.
pi_131373619
Hier is de ouderbijdrage 30 euro per jaar, woensdag is besloten op de jaarvergadering van de OR en MR dat het volgend jaar omhoog gaat met 5 euro per kind en het jaar daarna ook dus dan is het 40 euro per jaar. En er stemde niemand tegen de verhoging :D Maar we hadden net alle jaarcijfers van het jaar hiervoor gezien en ze doen er niet veel geks mee :)
pi_131373647
quote:
ja ik begrijp wel dat ik niet verplicht ben te betalen, maar ik vind het ook redelijk dat mijn kind dan uitgesloten wordt van deelname aan de activiteiten die ervan bekostigd worden. En dat vind ik onnodig, daar wil ik best voor betalen, maar niet heul veul :P

misschien zetten ze gewoon hoog in en kijken ze wie wat wil leveren ofzo.
pi_131373652
Wij betalen 60 euro per jaar per kind. Inderdaad voor activiteiten en schoolreisjes, dingen die de oudervereniging organiseert, etc. Er wordt tevens gemeld dat de bijdrage vrijwillig is, maar dat als de bijdrage niet betaald wordt, kinderen ook niet mee kunnen op schoolreisje, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131373672
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hier is de ouderbijdrage 30 euro per jaar, woensdag is besloten op de jaarvergadering van de OR en MR dat het volgend jaar omhoog gaat met 5 euro per kind en het jaar daarna ook dus dan is het 40 euro per jaar. En er stemde niemand tegen de verhoging :D Maar we hadden net alle jaarcijfers van het jaar hiervoor gezien en ze doen er niet veel geks mee :)
Zit je in een van beide organen?
Als de school goed kan verantwoorden aan de MR waar het geld voor gebruikt wordt en de verhoginig kan onderbouwen, dan is het ook niet zo'n probleem.

Op de school waar ik werk wordt dat heel goed onderbouwd.

Daar is overigens het schoolgeld juist met 5 euro omlaag gegaan. Maar daarentegen de schoolreisjes wel losgekoppeld.
Nu betaalt elke groep naar ratio. Naast de 20 (geloof ik) euro schoolgeld, een apart bedrag voor het schoolreisje. Wat varieert van een 10tje voor de groepen 1, tot meerdere tientjes voor de groepen 8 die 5 dagen op kamp gaan.
pi_131373773
nou goed, ik heb mn referentiekader ;) thanks voor de antwoorden.

En in datzelfde kader, ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal gaan doen, ik word zo ineens overspoeld met Squla, Borre, Okkie en meer van dat :D ik vind het allemaal haske leuk en kind idem dito maarja, keuzes keuzes ;)

Die Borre boekjes kwam ik op kofferbak-verkopen en rommelmarktjes vaak voor 0,10 of 0,20 ct tegen, daar hebben we er al een aantal van staan dus. En uit het nieuwste Borre boekje wat ze cadeau kregen wordt ook flink voorgelezen, zo leuk O+
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:26:12 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373821
Ik doe niet mee aan Borre-dingen. Ik heb zelf vroeger zowel de Bobo, als de Okki, Taptoe, Hello You en weet ik veel wat nog meer gehad, maar ik vind de bedragen die eraan vast zitten op dit moment gewoon veel te hoog voor hetgeen ik te besteden heb. Dan haal ik ze liever in de bibliotheek :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373849
ohja bibliotheek, ik moet binnenkort eens een pasje gaan regelen voor oudste. Ze gaan met de gastouder regelmatig naar voorleesmiddagen, en ik begreep dat ze straks met de kinderboekenweek met school ook naar de bieb gaan, haske leuk!

Ik heb haar beloofd dat ze in de kinderboekenweek een mooi boek uit mag zoeken in de winkel, kunnen we dr een traditie van maken. Ik weet niet meer bij wie ik het ooit gelezen had hier maar ik vond het een leuk idee :D
pi_131373855
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zit je in een van beide organen?
Als de school goed kan verantwoorden aan de MR waar het geld voor gebruikt wordt en de verhoginig kan onderbouwen, dan is het ook niet zo'n probleem.

Op de school waar ik werk wordt dat heel goed onderbouwd.

Daar is overigens het schoolgeld juist met 5 euro omlaag gegaan. Maar daarentegen de schoolreisjes wel losgekoppeld.
Nu betaalt elke groep naar ratio. Naast de 20 (geloof ik) euro schoolgeld, een apart bedrag voor het schoolreisje. Wat varieert van een 10tje voor de groepen 1, tot meerdere tientjes voor de groepen 8 die 5 dagen op kamp gaan.
Ik zit er nog niet in nee. De bedoeling is dat ik volgend jaar in de OR ga.
Ik wil graag in de kunst en cultuur commissie of de bibliotheek commissie :) maar alles is openbaar alle vergaderingen dus ik ga wel overal heen :) Je kan ook gewoon van te voren je eigen agendapunten aangeven als je er niet in zit.

Ze doen veel extratjes en het is een hele kleine school.
Het schoolreisje is los maar ook daar maken ze wel weer extra werk van.

Ik heb op de vorige school dus besloten om niet te betalen waar ze heel boos over waren. :W
Daar moest je als ouder op het zomerfeest zelf bolletjes, ketchup cola etc mee nemen en inleveren en dan kon je het later weer terugkopen met bonnetjes en zo had school geen kosten en als ouders was je weer kapitalen kwijt :') Met kerst kon je als ouders ook alles regelen tot de servetjes aan toe. :') Zo had ik enorm veel dingen waarom ik het absurd vond om nog een ouderbijdrage te betalen als ik alles ook nog los moest financieren.
pi_131373862
Hier iets van 65,- ouderbijdrage per jaar geloof ik.
Op zijn vorige school was het iets van 40,- per jaar.

Wij hebben nooit meegedaan aan Borre e.d. Hij had wel paar boekjes gekocht op de boekenbeurs op school (konden ze zelf boekjes verkopen en kopen).
Het lezen gaat in groep 3 zo snel dat ik het zonde vind om die beginboekjes te kopen. We zijn naar de bieb geweest die periode ;) Bieb is hier gratis voor kinderen.
Nu heeft hij wel veel gekochte boeken, maar dat zijn boeken die hij nog vaak kan lezen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Meimeltje op 20-09-2013 09:36:27 ]
pi_131373864
Oh dat hebben wij ook een eigen bibliotheek op school *O*
pi_131373925
Bibliotheek is sowieso nog gratis voor kinderen.
pi_131373939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Bibliotheek is sowieso nog gratis voor kinderen.
Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.
pi_131373970
Oh hier is ie ook gratis hoor, we hebben er alleen nog geen gebruik van gemaakt tot nu toe. Maar binnenkort maar ns ff een pasje gaan laten maken voor haar.
pi_131373972
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
pi_131374054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indruk :o hier zijn ze in elk geval wel gratis idd :Y

Ik zou het idd wel makkelijk vinden, dan kun je je geleende boekjes lekker makkelijk weer terug brengen :P
pi_131374062
Hier 50 euro vrijwillige bijdrage, en dat is incluus schoolreisjes (groep1/2 een dag, groep 3-8 een dag&nacht-ongeveer 17,50), Sinterklaas cadeau(ongeveer7,50), paasontbijt, kerstdiner, paasontbijt, musicals, bibliotheek, en nog wel meer.
Kerstdiner maken de ouders zelf hapjes, maar je mag de bonnetjes inleveren.
Alleen groep 8 kamp is nog 100 euro extra, dat is dan ook 4 nachten.

Bieb hebben ze in school op beide vestigingen, maar die boeken mogen niet mee naar huis. De stads bibliotheek is ook gratis, dus die zijn voor thuis. Zit een vestiging vlakbij Chris zijn nieuwe vestiging. Misschien daar eens langs..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')