Dat vind ik inderdaad ook wel heel erg prijzig. Dan zou ik inderdaad denken, gelukkig is het een VRIJWILLIGE bijdragequote:Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.
Ik ga er nog even naar kijken
quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.
Ik ga er nog even naar kijken
Dat betalen de ouders toch niet? Daar is de vrijwillige bijdrage niet voor.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef mignonne het volgende:
ze gaan volgend jaar naar een ander gebouw, misschien dat er iets groots aangeschaft moet![]()
nouja ik was gewoon even benieuwd of ik t nou goed begrepen had. Ik ga er even over in conclaaf met de juf want t is me een beejte teveel.
het staat wel in de brief, et bedrag is voor vieringen, excursies, schoolreisje, verkeersexamen, toneelvoorstellingen, luizencontrole (quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef Troel het volgende:
Maar dan nog, ik bedoel, het aanschaffen van materialen zou niet door de ouders betaald moeten worden toch?
ja ik begrijp wel dat ik niet verplicht ben te betalen, maar ik vind het ook redelijk dat mijn kind dan uitgesloten wordt van deelname aan de activiteiten die ervan bekostigd worden. En dat vind ik onnodig, daar wil ik best voor betalen, maar niet heul veulquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:13 schreef amaranta het volgende:
http://www.leerplicht.net(...)ijdrage-betalen.html
Zit je in een van beide organen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hier is de ouderbijdrage 30 euro per jaar, woensdag is besloten op de jaarvergadering van de OR en MR dat het volgend jaar omhoog gaat met 5 euro per kind en het jaar daarna ook dus dan is het 40 euro per jaar. En er stemde niemand tegen de verhogingMaar we hadden net alle jaarcijfers van het jaar hiervoor gezien en ze doen er niet veel geks mee
Ik zit er nog niet in nee. De bedoeling is dat ik volgend jaar in de OR ga.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zit je in een van beide organen?
Als de school goed kan verantwoorden aan de MR waar het geld voor gebruikt wordt en de verhoginig kan onderbouwen, dan is het ook niet zo'n probleem.
Op de school waar ik werk wordt dat heel goed onderbouwd.
Daar is overigens het schoolgeld juist met 5 euro omlaag gegaan. Maar daarentegen de schoolreisjes wel losgekoppeld.
Nu betaalt elke groep naar ratio. Naast de 20 (geloof ik) euro schoolgeld, een apart bedrag voor het schoolreisje. Wat varieert van een 10tje voor de groepen 1, tot meerdere tientjes voor de groepen 8 die 5 dagen op kamp gaan.
Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Bibliotheek is sowieso nog gratis voor kinderen.
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.
Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indrukquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |