Ja! er staat een grote voorleesstoel in de klas en daar mogen de kindjes in zitten en dan hun favoriete boek van thuis meenemen om voor te lezen. Ze ging me gister laten zien hoe ze dat dan deed, en ik kon direct wat maniertjes van de juf helemaal terug zien in haarquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:13 schreef Kersjes het volgende:
Haha Mignonne, echt al voorgelezen joh?
Uit welk boek?
Mijn kleintje gaat vandaag optreden met zijn klas. Elke zoveel tijd doen ze dat. Elke klas studeert een lied, dans of toneelstukje in en laat dat dan aan de rest van de school zien. Ouders mogen helaas niet komen kijken
Afgelopen dinsdag hadden de kleuters Ouder in de Klas.
Toen mochten we wel blijven kijken en T. z'n klas ging toen gymmen. Zo leuk, een speel-lokaal vol met hyperende stuiterballetjes
die heeft appie van eigen merk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef mignonne het volgende:
ze wilde graag een flesje mee, net als mama. Van mij mocht het, vandaar. Tappen en vullen doe ik dus thuis want ik blijf geen flesjes kopen![]()
Ik dacht dat die rauwkosttoestand overal wasff zoeken. We hebben hier mini-tomaatjes, kleine komkommertjes, kleine oranje paprikaatjes, bakjes aardbeitjes, bakjes besjes enz. De supermarkt ligt er hier vol mee.
Ah, dit spul dus, maar er liggen meer varianten hier dan er op de site staan.
http://www.fredened.nl/in(...)groente%20en%20fruit
ohja dan tochquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
die heeft appie van eigen merk.
Ja, ik merk dat aan S ook. De eerste dagen zat het fruittrommeltje best vol, want ze was thuis ook gewend om een flink schaaltje fruit te eten rond die tijd, maar er kwam steeds wat meer mee terugquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat was voor mijn jongens teveel in groep 1 en 2. Die hadden aan een half appeltje genoeg. Of een kinderbanaan -met-een-gezichtje van watervaste stift. Veel te druk met andere dingen.
Yoki is een melkproduct en Limonade nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zie t verschil tussen ranja en yoki niet zo, persoonlijkwat drinkt hij thuis nu om 10 uur? Als je wel voor schoolmelk bent kan je ook yogi meegeven en dan de melk thuis doen.
ik geef ranja mee trouwens.voor de lekker. Verder drinken ze over de dag al zat water.
Hij is nu natuurlijk overdag op school hè?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Yoki is een melkproduct en Limonade niet
Ik zag appelsap voorbij komen, dus dat is wel lekker
Hier krijgen ze overdag Limonade, dus omdat op school ook nog mee te geven vind ik niet zo leuk. Wij kregen altijd chocolademelk mee![]()
En van rauwkost moeten ze beide niks hebben, dus ik ben al blij dat er een appel en een banaan in gaan
Limonade drinken ze dus altijd. Ik wil op school iets geven wat lekker is en wat specialer. Dus appelsap vind ik een goedequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou gewoon limonade geven of iets anders dat hij graag drinkt.
Ze zijn zo erg veel op school en het is vooral handig als ze iets te drinken hebben wat ze lekker vinden.
Anders heb je al snel dat ze te weinig drinken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Afwisselen is de truuk dan toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:25 schreef Pvoesss het volgende:
Bedenk je wel dat het al snel niet meer speciaal is als ze het vaak mee naar school krijgen
Ja, een bekertje water uit de kraan is een stuk goedkoperquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
Als je elke dag een flesje van 0,67 meegeeft is dat gemiddeld ¤14,50 per maand. Best veel vind ik.
Helemaal waar. Maar goed voor de afwisseling welquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
Als je elke dag een flesje van 0,67 meegeeft is dat gemiddeld ¤14,50 per maand. Best veel vind ik.
Is ook een idee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon heeft een koeltasje van Xenos met een koelelement erin. Elke dag lekker koud drinken.
Dat vind ik ook wel een goed idee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon heeft een koeltasje van Xenos met een koelelement erin. Elke dag lekker koud drinken.
Tess heeft in het begin echt heel veel moeite gehad. Elke ochtend huilen. Toen zijn we een stickerkaart gaan gebruiken.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:04 schreef DaviniaHR het volgende:
leuke foto's!
Aviva heeft een paar weken geleden een paar uurtjes gewend met klasgenootjes van het kdv. Dat ging voor geen meter. Ze heeft alleenmaar gehuild. Ik hou mijn hart vast voor als ze straks echt gaat wennen... (ze is 7 januari jarig)
theedoek of hydrofiel tussen de zak en de strijkboutquote:Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:
En het tweede deel van het schooljaar is begonnen!
Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte. Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
textiellijm waarschijnlijk?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:
En het tweede deel van het schooljaar is begonnen!
Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte. Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
de laatste keer dat ik het kocht kwam ik het tegen bij de wibraquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:31 schreef -mandy- het volgende:
Da's een idee voor de volgende keer idd lady-wrb. Dank je!
Dat moet bij een stoffenwinkel te krijgen zijn toch?
Als ik de luizenzak in de zomervakantie weer heb, ga ik met textiellijm een applicatie aan de binnenkant vastplakken. Dan zie je daar ook niets meer van.
En je tiramonchoucake ga ik vrijdag maken! Ziet er heel erg lekker uit!
Ik had er een natte theedoek onder gelegd, maar ja, van die kunstof-katoen-weetikveel.. Volgende keer beter.
Hier mogen ze maximaal 4 ochtenden van te voren komen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter wordt in april vier. Is er een soort van standaard hoever van te voren kinderen gaan 'wennen' op school? Mijn oudste werd nl vier in de zomervakantie en ging daarna meteen alle dagen.
Dat heet natuurlijk overwichtquote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:09 schreef Lijnloos het volgende:
Hier werd er niet gewend... En ivm kerstvakantie, afgelopen maandag meteen fulltime begonnen! Maar het gaat super en ze vindt het zo leuk!ik vraag me wel af wanneer ze gaat instorten want elke avond tot 8 aan het stuiteren en 's ochtends ook niet echt moe (er wordt wel wat uitgeslapen nu, waardoor we weer in de knel komen, maar goed tot nu toe lukt het
). Ook de BSO gaat perfect, ze is al echt een van de kindjes en doet lekker mee (of eigenlijk regelt dat de andere kindjes doen wat zij wil... Mevrouw de directrice
).
Was jouw partner zelf ook niet een allochtoon?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:28 schreef TimeJumper het volgende:
Goh ik zit nogal te dubben over de lagere schoolkeuze. Hij is nu pas 2 maar ik moet hem toch al ergens inschrijven.
Vlak bij ons in de buurt zit een basisschool, maar een zeg maar zogenaamde "zwarte" school. Desalniettemin scoort de school heel hoog in de Citoscore omdat ze heel veel aandacht aan taal geven.
Dus tot zover een pro.
Maar ik denk dat op de basisschool het bij elkaar spelen toch vaker gaat voorkomen, en daar zit ik dan toch een beetje mee omdat er in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) bij allochtone gezinnen toch minder toezicht is bij het thuis buiten spelen.
En op jonge leeftijd vind ik toch dat er een beetje toezicht moet zijn.
Hier iemand ervaring die zelf op een "zwarte" school heeft gezeten? en hoe die dat ervaren heeft.
Dus nu zit ik toch te twijfelen ondanks de hoge citoscore van de eerste school of ik hem toch op een meer gemengde school moet plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |