quote:Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Nober het volgende:
Vettel pakt al 0.5s op Alonso in zijn out lap.
Kan op het einde natuurlijk weer uitmaken.quote:Op zondag 8 september 2013 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerder stoppen is dus beter blijkt maar weer.
Klopt.quote:Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan op het einde natuurlijk weer uitmaken.
stop van webber was een halve seconde sneller. Dat maakt het verschil. In het geval van Massa in ieder gevalquote:Op zondag 8 september 2013 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerder stoppen is dus beter blijkt maar weer.
Alsof je een emmer leeg gooit.quote:
BBC geen optie?quote:Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Eenskijken het volgende:
Iemand een linkje voor een live stream?
Misschien in de OP?quote:Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Eenskijken het volgende:
Iemand een linkje voor een live stream?
Ohja, die zenden ook weer uit! thanks.quote:
Oeps, overheen gekeken, sorryquote:Op zondag 8 september 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Misschien in de OP?
Zoals ik die er al een heel jaar in zet
Hij gunt Massa het podium.quote:Op zondag 8 september 2013 14:43 schreef Maver24 het volgende:
Alonso sukkel, ga dan pitten man, je verliest nu gewoon teveel tijd
Strategie heet zoiets. Betere banden op het eind.quote:
Ook weer een mooie innovatiequote:Op zondag 8 september 2013 14:45 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Toch tof dat ze steeds Horner erbij betrekken
Alonso ligt 10 vingers achter dusquote:Op zondag 8 september 2013 14:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Genoeg voor het vingertje, 10 seconden.
Dat vertelde Horner.quote:Op zondag 8 september 2013 14:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
lees je dat uit van de radar of hebben ze dat net gezegd in de race?
Iedereen.quote:
Maar dat kan nog 5 sec opleveren op het einde.... hoop ikquote:Op zondag 8 september 2013 14:50 schreef Maver24 het volgende:
Snap niet waarom Alonso zoveel langer is door blijven rijden, heeft em gewoon 5sec gekost
Dan moet hij vanaf nu 0.5s per ronde sneller zijn wil hij nog voorbij Vettel komen.quote:Op zondag 8 september 2013 14:51 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Maar dat kan nog 5 sec opleveren op het einde.... hoop ik
Die zal eind van de week samen met Kimi bevestigd worden bij Ferrariquote:Op zondag 8 september 2013 14:53 schreef twiFight het volgende:
Hulkenburg presteert nog steeds boven verwachting. Die gast zit te lonken naar een beter team.
Alonso zit zijn banden te sparen voor ronde 49-53, hij gaat winnen!quote:Op zondag 8 september 2013 14:52 schreef zoem het volgende:
[..]
Dan moet hij vanaf nu 0.5s per ronde sneller zijn wil hij nog voorbij Vettel komen.
En Alonso stopt? Ik zie hem niet naar Lotus gaan.quote:Op zondag 8 september 2013 14:54 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Die zal eind van de week samen met Kimi bevestigd worden bij Ferrari
Je kunt sarcasme ook overdrijven he.quote:Op zondag 8 september 2013 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Alonso zit zijn banden te sparen voor ronde 49-53, hij gaat winnen!
En dan 2s per ronde sneller, ik zie het helemaal gebeuren!quote:Op zondag 8 september 2013 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Alonso zit zijn banden te sparen voor ronde 49-53, hij gaat winnen!
Dat horen we ook niet vaakquote:
Dat zou me niks verbazen maar hij zal ontslag krijgen bij Ferrari. Ferrari/Fiat/Italie is helemaal klaar met Spanjaard Alonso na gister en Hongarije. Dit is een conflict wat al ruim een jaar loopt. En Santander zou wel eens naar Lotus kunnen gaan ja.... En dan gaat Alonso mee.quote:Op zondag 8 september 2013 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En Alonso stopt? Ik zie hem niet naar Lotus gaan.
1995, 1997, 1999, 2004, 2008, 2010 toch mooie races.quote:Op zondag 8 september 2013 15:00 schreef Maver24 het volgende:
Monza, leuke baan hoor maar het hoeft voor mij niet zo. Slappe hap
Ik hoop het niet.quote:
Juist meer spanning in de banden volgens mij.quote:Op zondag 8 september 2013 15:02 schreef JohnB52 het volgende:
Sinds ze die banden hebben veranderd is er weinig spanning meer...
quote:Op zondag 8 september 2013 15:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
je zal maar een abbonement hebben bij Sport1 dan baal je 2 keer
abonnement.quote:Op zondag 8 september 2013 15:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
je zal maar een abbonement hebben bij Sport1 dan baal je 2 keer
Zijn team stond niet klaar volgens mij, en daardoor was GiGa te laat met insturen.quote:
Er is maar 1 iemand die geen fout maakt en dat is Giedo. Caterham verknoeid het voor Giedo.quote:
Je kan ook de tv uitzetten en in de zon gaan zitten.quote:
quote:Op zondag 8 september 2013 15:09 schreef twiFight het volgende:
Denk toch dat het voor Vettel preventief is. Hij heeft marge genoeg om een seconde per lap te verliezen.
Hij heeft natuurlijk wel superverse banden, gelukkig.quote:
Dat kan een keer gebeuren. Het is niet structureel zoals in 2009quote:Op zondag 8 september 2013 15:15 schreef twiFight het volgende:
Mooi gevecht, maar twee voormalig wereldkampioenen strijden om P11
Ik vind het niet erg, maar het is een beetje sneu dat daar de enige actie in deze race is te vinden.quote:Op zondag 8 september 2013 15:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat kan een keer gebeuren. Het is niet structureel zoals in 2009
Dat wordt stampen de laatste 3 ronden.quote:Op zondag 8 september 2013 15:17 schreef Nober het volgende:
Ronde 49 en nog maar 9.3 seconden, ik zei het toch!! Alonso
Ik vind het wat betreft Lewis niet erg. Wat betreft Kimi wel.quote:Op zondag 8 september 2013 15:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg, maar het is een beetje sneu dat daar de enige actie in deze race is te vinden.
Rijders boeien mij niet, ik vind dat puberaal. Ik kijk voor de sport. Helaas is 'de sport' deze race nogal mager, net zoals Spa overigens. Pas de laatste 5 ronden leeft het wat op.quote:Op zondag 8 september 2013 15:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het wat betreft Lewis niet erg. Wat betreft Kimi wel.
Als ze bij Red Bull zouden rijden?quote:Op zondag 8 september 2013 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje gek dat ze denken bij Sky dat Hamilton en Raikkonen voor de overwinning mee hadden kunnen doen.
Wat is daar puberaal aan? Iedereen heeft toch een lichte sympathie of dissympathie?quote:Op zondag 8 september 2013 15:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Rijders boeien mij niet, ik vind dat puberaal. Ik kijk voor de sport. Helaas is 'de sport' deze race nogal mager, net zoals Spa overigens. Pas de laatste 5 ronden leeft het wat op.
Hulkenberg gaat nog wel steeds goed trouwens.
Tuurlijk jonge.quote:
Jawel, maar ik heb het over mensen die een race alleen leuk kunnen vinden als hun favoriet goed gaat of iemand die ze haten slecht gaat.quote:Op zondag 8 september 2013 15:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is daar puberaal aan? Iedereen heeft toch een lichte sympathie of dissympathie?
Oh ik kan een race wel sneller leuk vinden als mijn favoriet wint - maar tis niet zo dat ik een race direct kut vind als Vettel/Hamilton wint.quote:Op zondag 8 september 2013 15:23 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jawel, maar ik heb het over mensen die een race alleen leuk kunnen vinden als hun favoriet goed gaat of iemand die ze haten slecht gaat.
Heeft het inderdaad goed gedaan. Had überhaupt niet verwacht dat die zich in de top 10 zou gaan handhaven. Erg netjes gedaan van hem dus door 5e te worden.quote:Op zondag 8 september 2013 15:23 schreef Fir3fly het volgende:
Hulkenberg heeft het een stuk beter gedaan dan ik dacht.
Ik weet niet, misschien gelijk, maar ik verwacht sowieso van Spa veel meer.quote:Op zondag 8 september 2013 15:24 schreef TommyGun het volgende:
Gaap, iets minder saai dan Spa, dat dan weer wel.
Precies, hoeven we jouw gezeik ook niet te lezen. Iedereen wintquote:Op zondag 8 september 2013 15:29 schreef Maver24 het volgende:
Ik verheug me wel weer op een leuke spannende race, dit soort races kun je beter overslaan en wat beters gaan doen met je tijd.
Beiden hadden de snelheid en moesten door pech een extra pitstop maken. Zonder die extra pitstop hadden ze bij de top 5 gezeten.quote:Op zondag 8 september 2013 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje gek dat ze denken bij Sky dat Hamilton en Raikkonen voor de overwinning mee hadden kunnen doen.
quote:Op zondag 8 september 2013 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies, hoeven we jouw gezeik ook niet te lezen. Iedereen wint.
ja en dat het ook spannend blijft , maar als je duidelijk ziet dat er mensen niet eens flatout gaan maar gewoon vol op de rem gaan staan om iemand er langs te laten , dat heeft voor mij niets met racen te maken ...quote:Op zondag 8 september 2013 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh ik kan een race wel sneller leuk vinden als mijn favoriet wint - maar tis niet zo dat ik een race direct kut vind als Vettel/Hamilton wint.
Mwah, vertekend beeld nogal omdat zij de hele race vol konden pushen vanwege 2 pitstops. Bovendien verloor Hamilton nauwelijks wat, hij stopte in ronde 13 en dat was van tevoren ook bepaald als een valide strategie.quote:Op zondag 8 september 2013 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beiden hadden de snelheid en moesten door pech een extra pitstop maken. Zonder die extra pitstop hadden ze bij de top 5 gezeten.
Deze keer eerlijk gezegd niet, Spa had ik wel hoge verwachtingen maar hier wist je van te voren wel dat Vettel de boel veilig thuis zou brengenquote:Op zondag 8 september 2013 15:31 schreef Maver24 het volgende:
[..]![]()
ik zal ze heus wel kijken maar je verwacht altijd meer
Raikkonen ging al in het begin naar binnen wegens een kapotte voorvleugel en reed dus feitelijk volgens een 1 stops strategie met een pitstop achterstand. Dis niks voluit pushen.quote:Op zondag 8 september 2013 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mwah, vertekend beeld nogal omdat zij de hele race vol konden pushen vanwege 2 pitstops. Bovendien verloor Hamilton nauwelijks wat, hij stopte in ronde 13 en dat was van tevoren ook bepaald als een valide strategie.
Ze konden 2 stints rijden met medium banden. Dus ja, dat scheelt echt wel. Ze hebben inderdaad wat verloren maar minder dan jij denkt.quote:Op zondag 8 september 2013 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen ging al in het begin naar binnen wegens een kapotte voorvleugel en reed dus feitelijk volgens een 1 stops strategie met een pitstop achterstand. Dis niks voluit pushen.
Hamilton moest eerder naar binnen vanwege een langzaam leeglopende band en kon dus een eenstopper overboord gooien. Voor zijn tweede stop lag hij bij Hulkenbrrg en zou dus met een eenstopper voor hem hebben kunnen eindigen.
John Surtees.quote:Op zondag 8 september 2013 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie is die andere vent op het podium ook alweer?
John Surtees. Wereldkampioen op 2 en 4 (voor Ferrari) wielen.quote:Op zondag 8 september 2013 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie is die andere vent op het podium ook alweer?
was dat de vader van .... die knul die laats overleden was door een losgeslagen wielquote:
Idd. En dat laatst is ook alweer 5 jaar geledenquote:Op zondag 8 september 2013 15:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
was dat de vader van .... die knul die laats overleden was door een losgeslagen wiel
Oja. Ik herkende m zo even nietquote:
ja.quote:Op zondag 8 september 2013 15:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
was dat de vader van .... die knul die laats overleden was door een losgeslagen wiel
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar ik denk nog steeds dat met een eenstopper beiden in de buurt van Hulkenberg (P5) hadden kunnen eindigen.quote:Op zondag 8 september 2013 15:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze konden 2 stints rijden met medium banden. Dus ja, dat scheelt echt wel. Ze hebben inderdaad wat verloren maar minder dan jij denkt.
oke dat gaat ook weer snel zeg ik het me nog herinneren als de dag van gisterenquote:Op zondag 8 september 2013 15:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd. En dat laatst is ook alweer 5 jaar geleden
ben ik met je eens. Met name Hamilton had denk ik nog lang door kunnen rijden op zijn banden. Bij Kimi was het denk ik de vraag of zijn sloffen het uit zouden houdenquote:Op zondag 8 september 2013 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar ik denk nog steeds dat met een eenstopper beiden in de buurt van Hulkenberg (P5) hadden kunnen eindigen.
Klopt. Het is helaas zo dat de combi Fingerboy - Red Bull op dit moment te goed is en dat de andere renstallen niet bij machte zijn om in de buurt te komen. Red Bull kan rustig zeggen dat de anderen dan maar harder moeten werken en dan hebben ze nog gelijk ookquote:Op zondag 8 september 2013 15:38 schreef twiFight het volgende:
Ik heb een hekel aan Vettel, maar dat boegeroep is hier onnodig. Vettel heeft deze race niets verkeerd gedaan.
Vooral vanaf plaats vijf was het best leuk om te zien met mooie gevechtenquote:Op zondag 8 september 2013 15:24 schreef TommyGun het volgende:
Gaap, iets minder saai dan Spa, dat dan weer wel.
Ik vind het sowieso niet bij deze sport passenquote:Op zondag 8 september 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het is helaas zo dat de combi Fingerboy - Red Bull op dit moment te goed is en dat de andere renstallen niet bij machte zijn om in de buurt te komen. Red Bull kan rustig zeggen dat de anderen dan maar harder moeten werken en dan hebben ze nog gelijk ook
Ik vind het ook erg jammer. De fans daar zouden juist blij moeten zijn dat Ferrari in ieder geval nog in de buurt komt en dat Alonso net als vorig jaar de enige is die Vettel nog kan bedreigen in het kampioenschap.quote:Op zondag 8 september 2013 15:38 schreef twiFight het volgende:
Ik heb een hekel aan Vettel, maar dat boegeroep is hier onnodig. Vettel heeft deze race niets verkeerd gedaan.
Pardon? Is dat al 5 jaar geleden????quote:Op zondag 8 september 2013 15:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd. En dat laatst is ook alweer 5 jaar geleden
dat een team zo dominant is of dat een team iets arrogants roept?quote:Op zondag 8 september 2013 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso niet bij deze sport passen
Ik vermoed dat ie het uitjoelen zelf bedoeltquote:Op zondag 8 september 2013 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat een team zo dominant is of dat een team iets arrogants roept?
Het boe-geroep doelt ie op neem ik aan.quote:Op zondag 8 september 2013 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat een team zo dominant is of dat een team iets arrogants roept?
quote:Op zondag 8 september 2013 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie het uitjoelen zelf bedoelt
Lewis had toch een langzaam leeglopende band? Dan kan je toch moeilijk gokken om door te blijven rijden lijkt me. En daardoor moest hij wel erg vroeg naar binnen, en had hij sowieso veel langzamer moeten rijden. Hij pushte nu een racelang omdat hij toch tweestops deed en de rest niet. Doe je ook maar één stop, die ook nog eens te vroeg is, dan moet je een klappie langzamer gaan rijden vrees ik. Ik vraag me af of dat had gewerkt.quote:Op zondag 8 september 2013 15:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik met je eens. Met name Hamilton had denk ik nog lang door kunnen rijden op zijn banden. Bij Kimi was het denk ik de vraag of zijn sloffen het uit zouden houden
Bedreigen? Dan heb je wel een optimistische visie op het geheel.quote:Op zondag 8 september 2013 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg jammer. De fans daar zouden juist blij moeten zijn dat Ferrari in ieder geval nog in de buurt komt en dat Alonso net als vorig jaar de enige is die Vettel nog kan bedreigen in het kampioenschap.
kan bedreigen he. Of het hem lukt is een tweedequote:Op zondag 8 september 2013 17:42 schreef 0634 het volgende:
[..]
Bedreigen? Dan heb je wel een optimistische visie op het geheel.
Hoewel Fingerboy een geweldige coureur is, is het gewoon de RBR die ervoor zorgt dat hij zo dominant is. Als zelfs Mark Webber het zo goed kan doen (prima coureur, maar geen topper), zegt dat iets over de meerwaarde van de wagen.quote:Op zondag 8 september 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het is helaas zo dat de combi Fingerboy - Red Bull op dit moment te goed is en dat de andere renstallen niet bij machte zijn om in de buurt te komen. Red Bull kan rustig zeggen dat de anderen dan maar harder moeten werken en dan hebben ze nog gelijk ook
Dat is juist waar DRS voor bedoelt is. Waar vroeger coureurs bleven hangen achter een veel langzamere coureur door gebrek aan grip, kunnen ze er nu beter voorbij. Maakt het voor mij uiteindelijk interessanter.quote:Op zondag 8 september 2013 18:14 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoewel Fingerboy een geweldige coureur is, is het gewoon de RBR die ervoor zorgt dat hij zo dominant is. Als zelfs Mark Webber het zo goed kan doen (prima coureur, maar geen topper), zegt dat iets over de meerwaarde van de wagen.
Ik vond vandaag ook weer een voorbeeld van hoe DRS het racen verpest. O.m. Hamilton (die ik overigens het beste gun) had nooit zo makkelijk naar voren moeten kunnen komen met dit soort inhaalacties en tegelijkertijd hadden die tragere coureurs gewoon een betere mogelijkheid moeten hebben op een snellere naderende coureur te counteren en aanvallen af te slaan.
Ik vind dat ze er gewoon op race vermogen langs moeten gaan, en niet door dmv DRS. Als je een coureur in een tragere auto een keer een goede dag hebt, of je gewoon erg thuis voelt op een circuit, of gewoon een goede coureur in een tragere auto, wordt je uiteindelijk toch wel ingehaald op het rechte stuk, zonder dat je er iets aan kan doen.quote:Op zondag 8 september 2013 18:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is juist waar DRS voor bedoelt is. Waar vroeger coureurs bleven hangen achter een veel langzamere coureur door gebrek aan grip, kunnen ze er nu beter voorbij. Maakt het voor mij uiteindelijk interessanter.
Daarentegen is op sommige circuits 1,5 sec/lap verschil nodig om iemand op de baan in te kunnen halen (met in Monaco volgens mij zelfs 4 seconden). Met het dichte veld van tegenwoordig is dat ook niet realistisch meer. En ik ben wel blij met dat dichte veld. Desalniettemin zijn er races die compleet verpest worden door DRS.quote:Op zondag 8 september 2013 18:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik vind dat ze er gewoon op race vermogen langs moeten gaan, en niet door dmv DRS. Als je een coureur in een tragere auto een keer een goede dag hebt, of je gewoon erg thuis voelt op een circuit, of gewoon een goede coureur in een tragere auto, wordt je uiteindelijk toch wel ingehaald op het rechte stuk, zonder dat je er iets aan kan doen.
Dan gebruik je je KERS.quote:Op zondag 8 september 2013 18:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik vind dat ze er gewoon op race vermogen langs moeten gaan, en niet door dmv DRS. Als je een coureur in een tragere auto een keer een goede dag hebt, of je gewoon erg thuis voelt op een circuit, of gewoon een goede coureur in een tragere auto, wordt je uiteindelijk toch wel ingehaald op het rechte stuk, zonder dat je er iets aan kan doen.
Als Vettel twee races uitvalt, en Lewis wint die twee ook nog, dan is het gat nog altijd meer dan een racezege... Zelfs in dat gekke geval denk ik dat Vettel zich nog niet echt bedreigd voelt. Nee, ik geloof er niet in. Gelopen koers.quote:Op zondag 8 september 2013 18:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
kan bedreigen he. Of het hem lukt is een tweede
Daarentegen hoeft Vettel 'maar' twee races uit te vallen (iets dan 15 jaar geleden doodnormaal was) en de spanning is helemaal terug. Maar als er niets geks gebeurd is het kampioenschap al beslist sinds de zomerstop natuurlijk.
Hamilton heeft vandaag laten zien geleerd te hebben van die actie door in Monza enkele malen alle KERS op te sparen voor de Curva Grande en daar toe te slaanquote:
Als je creatief telt: 3x WDC en 3x bij het team dat WCC werd.quote:Op zondag 8 september 2013 20:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
Volgens Ronald van Dam is Vettel bezig met zijn 6de wereldtitel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
maar dan is hij nog steeds niet mijn zijn zesde bezigquote:Op zondag 8 september 2013 20:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je creatief telt: 3x WDC en 3x bij het team dat WCC werd.
Vettel zei nog niks toen ze begonnen met boe-geroep, Surtees begon erover dat Vettel de Italianen had verslagen en daar reageerde men op.quote:Op zondag 8 september 2013 15:38 schreef heywoodu het volgende:
Wat zei Vettel nou waardoor al die mongolen gingen "boe-en"?
Nog zo'n nepmiddel. Verder heeft de ander natuurlijk ook KERS.quote:
Hmmm..quote:Op zondag 8 september 2013 20:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Totaal niet op de hoogte van de formule1.
http://video.sport1.nl/ma(...)gp-van-monza-de-race
vanaf 06:30 Doornbos corrigeert hem wel even.
Maar hoe dom kan je zijn![]()
![]()
Het blijft wel leuk om te horen hoe vaak hij fouten maakt.
Ik luister niet eens meer naar die lulhannes.quote:Op zondag 8 september 2013 20:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Totaal niet op de hoogte van de formule1.
http://video.sport1.nl/ma(...)gp-van-monza-de-race
vanaf 06:30 Doornbos corrigeert hem wel even.
Maar hoe dom kan je zijn![]()
![]()
Het blijft wel leuk om te horen hoe vaak hij fouten maakt.
quote:Op zondag 8 september 2013 21:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik luister niet eens meer naar die lulhannes.
Vanmiddag vertelde hij nog zonder blikken en blozen dat Vettel in 1998 zijn eerste overwinning boekte in de Toro Rosso.
Dat Vettel toen pas 11 was doet niet ter zake natuurlijk en dat Toro Rosse pas 8 jaar later actief werd in de F1 doet er ook helemaal niet toe.
Wat een domme zak aardappelen is dat zeg.![]()
![]()
Welke:quote:Op zondag 8 september 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was volgens mij wel ergens rond dat jaar dat Vettel een beker overhandigd kreeg door ene M. Schumacher
quote:Van der Garde over het raceverloop: "De eerste stint was niet super, maar wel goed. En de tweede stint was fantastisch. Mijn laptimes waren ook prima. Alleen bij de laatste pitstop (na 39 ronden) ging het mis. Ik kwam naar binnen, maar er stond niemand klaar. Die communicatiefout op de pitwall heeft me zeker tien seconden gekost. Daarna lag Charles Pic te ver voor op mij om er nog een mooi gevecht van te kunnen maken. Daar baal ik wel van, want uiteindelijk ga je altijd voor een maximaal resultaat en daar kreeg ik nu de kans niet voor."
Het team bood na afloop haar verontschuldigingen aan bij Van der Garde.
Van der Garde: "Eigenlijk kun je stellen dat na de tweede pitstop alles tegen zat. Tot dat moment verliep alles eigenlijk volgens plan en had ik het idee dat er weer iets moois in het verschiet lag. Helaas pakte het dit keer anders uit. Maar ja, ook dat is racen. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik blijf stappen maken en progressie boeken, dat merk ik aan alles. Ik kijk nu al uit naar de volgende race om daar samen met het team weer iets goeds neer te zetten."
Okay, daar kon het team dan waarschijnlijk ook niks aan doen.quote:We reden op een tweestopstrategie. Toen ik voor de tweede maal binnenkwam had ik het commando voor de pitstop gegeven. Er was op de pitmuur een communicatiefout waardoor de teamleden niet klaarstonden. Dat kostte me veel tijd waardoor ik achter Bianchi terugkeerde op de baan.
Meer kans dat het Willi Weber is.quote:Op zondag 8 september 2013 21:52 schreef Geralt het volgende:
Is die dikke rechts op de 2de foto Flavio toevallig?
Dit inderdaadquote:Op zondag 8 september 2013 18:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarentegen is op sommige circuits 1,5 sec/lap verschil nodig om iemand op de baan in te kunnen halen (met in Monaco volgens mij zelfs 4 seconden). Met het dichte veld van tegenwoordig is dat ook niet realistisch meer. En ik ben wel blij met dat dichte veld. Desalniettemin zijn er races die compleet verpest worden door DRS.
Zo kwam het niet op mij over.quote:Op zondag 8 september 2013 22:07 schreef Geralt het volgende:
[...]
Op tv leek het net of hij zelf die pit verkloot had door deels voorbij te rijden of iets.
Ik zag het maar zo kort dat het net leek of hij tever doorreed ofzoiets. Vond het er niet uit zien alsof zn team niet klaarstond en er verder niets aan de hand was.quote:Op zondag 8 september 2013 22:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zo kwam het niet op mij over.
Hij kon niet gewoon binnenrijden omdat er van alles voor stond dat weggehaald moest worden. Het team stond niet klaar en wist blijkbaar niet dat hij zou binnenkomen. Dat werd ook op de BBC gezegd.quote:Op zondag 8 september 2013 22:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zag het maar zo kort dat het net leek of hij tever doorreed ofzoiets. Vond het er niet uit zien alsof zn team niet klaarstond en er verder niets aan de hand was.
Ja zie mijn eerdere quote, hij had zelf op zn pitknopje gedrukt maar aan de muur is dat niet binnengekomen wegens technische problemen.quote:Op zondag 8 september 2013 22:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij kon niet gewoon binnenrijden omdat er van alles voor stond dat weggehaald moest worden. Het team stond niet klaar en wist blijkbaar niet dat hij zou binnenkomen. Dat werd ook op de BBC gezegd.
Zeker, hij had een betere pace dan Pic.quote:Op zondag 8 september 2013 22:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zie mijn eerdere quote, hij had zelf op zn pitknopje gedrukt maar aan de muur is dat niet binnengekomen wegens technische problemen.
Ze zullen vanaf nu dan ook wel afspreken lijkt me van jongens als je op je pitknopje drukt dan moet er eerst een confirm van ons zijn voor je binnen komt.
Dit heeft hem in elk geval veel tijd gekost en anders had hij misschien Pic nog aan kunnen vallen.
Als Vettel er 2 uitvalt dan moet Alonso die 2 ook nog is eerste worden, en dan nog is hij Vettel niet voorbij, Ham, Ros, en Rai hebben laten zien dat zij dat ook goed kunnen. Vettel wordt gewoon weer kampioen dit jaar. En het ligt ook in de lijn der verwachting dat hij alleen nog maar verder gaat uitlopen.quote:Op zondag 8 september 2013 18:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
kan bedreigen he. Of het hem lukt is een tweede
Daarentegen hoeft Vettel 'maar' twee races uit te vallen (iets dan 15 jaar geleden doodnormaal was) en de spanning is helemaal terug. Maar als er niets geks gebeurd is het kampioenschap al beslist sinds de zomerstop natuurlijk.
Of mensen zaten niet op te letten, of mensen snapten het plaatje niet. Maar op de BBC was het makkelijk te zien. De wheel guns laten nog in de pitstraat, dus letterlijk op het vlak waar Giedo zijn auto zou moeten parkeren. Hij zag dit gelukkig, maar kon niet doorrijden naar zijn marker. Dure fout voor Giedo, voor het team maakt het uiteindelijk niet uit, want Pic reed voor hem.quote:Op zondag 8 september 2013 22:19 schreef Geralt het volgende:
Ik lees net dat vanmiddag ook een stuk of wat mensen hier dachten dat het een fout van Guido was.
Misschien dat ik het niet goed zag omdat ik net terug kwam met bier
Van Dam wist ook niet waarom Kimi zo vroeg al de pits in dook. Zag totaal niet dat ie schade had aan zn voorvleugel. en zo missen ze nog genoeg dingen.quote:Op zondag 8 september 2013 21:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Hmmm..
Hier komt hij er mee weg, omdat hij eerst zij ´´zijn 6e overwinning van het seizoen´´ en nu op weg naar zijn 6e titel. Dat kan, dat hij de 6 nog in zijn hoofd had... Hij weet er volgens mij wel genoeg van, daar ligt het niet aan. Maar hij maakt gewoon vreemde fouten soms, zoals vorige race ´´Eric Boullion, de teambaas van Lotus´´
Vanochtend met GP3 op Eurosport was er een goede commentator![]()
Volgens mij was Jos er maar 1 x tot nu toe. Doornbos doet het goed, rustig, prettig om naar te luisteren. Eigenlijk geldt dat voor alle co-commentatoren behalve RvD (en Coronel was zelfs grappig om naar te luisterenquote:Op maandag 9 september 2013 06:13 schreef Geralt het volgende:
Albers en Jos corrigeren hem in elk geval vaker dan dat Doornbos dat doet heb ik het idee en die zien ook meer dan dat Doornbos ziet.
Bijvoorbeeld zo'n crash dan met F1 autos aan het eind van het langste rechte stuk op singaporequote:Op maandag 9 september 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi die beelden van Monaco, maar ook Monaco is helaas iets te veilig geworden, met name rond het zwembad en bij Sainte Devote is imo net iets te veel ruimte gekomen. Die muur moet daar weer dichter bij de baan staan, zodat ieder foutje afgestraft wordt
twitter:tgruener twitterde op maandag 09-09-2013 om 13:58:26#F1 @redbullracing was running the car in rain mode in Monza. Newey puzzled by gearbox troubles. AMuS (in German): http://t.co/HPrnsgmKO5 reageer retweet
Wat een trieste opmerking dit zeg.quote:Op maandag 9 september 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi die beelden van Monaco, maar ook Monaco is helaas iets te veilig geworden, met name rond het zwembad en bij Sainte Devote is imo net iets te veel ruimte gekomen. Die muur moet daar weer dichter bij de baan staan, zodat ieder foutje afgestraft wordt
Helemaal niet. Een waarheid als een koe, dat is het.quote:Op maandag 9 september 2013 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een trieste opmerking dit zeg.
quote:Op maandag 9 september 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Whut, dus ze waren eigenlijk nog veeeel sneller? Of reed Ferrari ook in rain mode??quote:Op maandag 9 september 2013 16:18 schreef wimderon het volgende:
twitter:tgruener twitterde op maandag 09-09-2013 om 13:58:26#F1 @redbullracing was running the car in rain mode in Monza. Newey puzzled by gearbox troubles. AMuS (in German): http://t.co/HPrnsgmKO5 reageer retweet
Nee, Ferrari niet. Die reden zonder knipperend achterlicht en Vettel met. Dat licht knippert alleen in de regensetting.quote:Op maandag 9 september 2013 22:47 schreef kepler het volgende:
[..]
Whut, dus ze waren eigenlijk nog veeeel sneller? Of reed Ferrari ook in rain mode??
Webber reed zonder achterlicht, lijkt me een foutje bij Vettel zijn autoquote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Ferrari niet. Die reden zonder knipperend achterlicht en Vettel met. Dat licht knippert alleen in de regensetting.
Dat wil niet zeggen dat Vettel niet op regenafstelling reed. De kans op regen was aanwezig. Op die manier konden ze op twee paarden wedden en de regenafstelling zal niet veel minder zijn dan de droogweer afstelling. Hooguit wat meer downforce en dat was juist het sterke punt van Red Bull. Topsnelheid inleveren voor meer downforce in de hoge snelheidsbochten.quote:Op maandag 9 september 2013 23:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Webber reed zonder achterlicht, lijkt me een foutje bij Vettel zijn auto
Ook minder torque om wielspin tegen te gaan.. minder PK's op de weg dus.quote:Op maandag 9 september 2013 23:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat Vettel niet op regenafstelling reed. De kans op regen was aanwezig. Op die manier konden ze op twee paarden wedden en de regenafstelling zal niet veel minder zijn dan de droogweer afstelling. Hooguit wat meer downforce en dat was juist het sterke punt van Red Bull. Topsnelheid inleveren voor meer downforce in de hoge snelheidsbochten.
Lagere topsnelheid betekent niet perse een regenafstelling. Omgekeerd wel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:59 schreef JohnB52 het volgende:
Dan reden Button en Perez ook op een regenafstelling, die hadden ook n lage topsnelheid
Als er 1, gewoon slechts 1 enkele reden is dat Vettel kampioen mag blijven worden is het wel juist die: dat Schumacher het record kwijt gaat raken.quote:Op zondag 8 september 2013 22:50 schreef Geralt het volgende:
Ik hoop dat volgend jaar die RB10 niet vooruit te branden is stiekem
Dat dat record van Schumacher nog maar even blijft staan, want die Vettel is me veel te hard op weg
één reden..quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als er 1, gewoon slechts 1 enkele reden is dat Vettel kampioen mag blijven worden is het wel juist die: dat Schumacher het record kwijt gaat raken.
Vettel
Haten op de meesterquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als er 1, gewoon slechts 1 enkele reden is dat Vettel kampioen mag blijven worden is het wel juist die: dat Schumacher het record kwijt gaat raken.
Vettel
Als Vettel er voorbij gaat is hij de meesterquote:
Hij is sowieso al een meesterquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als Vettel er voorbij gaat is hij de meester
Die riskeerde zijn leven er ook nog eens bij, maar verder vind ik het allemaal relatief al zullen in Fangio's tijd driver skills een groter deel van de performance hebben uitgemaakt dan in het aero tijdperk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
Beiden halen het niet bij de echte meester Juan Manuel Fangio.
Juist als je zijn prestaties relatief bekijkt (dus gerelateerd aan het aantal GP's en met auto's die veel minder betrouwbaar waren), dan zie je dat hij pas de echte meester is. O.a. een overwinningspercentage van bijna 50%. daar kunnen Schumacher en Vettel niet aan tippen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die riskeerde zijn leven er ook nog eens bij, maar verder vind ik het allemaal relatief al zullen in Fangio's tijd driver skills een groter deel van de performance hebben uitgemaakt dan in het aero tijdperk.
Zonder meer knap maar dat is wat Schumacher deed en Vettel doet ook, die gradaties blijven hoe dan ook relatief.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist als je zijn prestaties relatief bekijkt (dus gerelateerd aan het aantal GP's en met auto's die veel minder betrouwbaar waren), dan zie je dat hij pas de echte meester is. O.a. een overwinningspercentage van bijna 50%. daar kunnen Schumacher en Vettel niet aan tippen.
Sport was toen wel beperkt tot 3 a 4 landen. Duitsland was matig geinteresseerd, en de Fransen gingen er ook niet vol voor. Groot-Brittanië deed pas mee om de knikkers aan het einde van Fangio's carrière.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist als je zijn prestaties relatief bekijkt (dus gerelateerd aan het aantal GP's en met auto's die veel minder betrouwbaar waren), dan zie je dat hij pas de echte meester is. O.a. een overwinningspercentage van bijna 50%. daar kunnen Schumacher en Vettel niet aan tippen.
Hoezo... volgens mij reed ie in een Mercedes (Duitse auto) en was volgens mij 1 van zn teamgenoten een Engelsman.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sport was toen wel beperkt tot 3 a 4 landen. Duitsland was matig geinteresseerd, en de Fransen gingen er ook niet vol voor. Groot-Brittanië deed pas mee om de knikkers aan het einde van Fangio's carrière.
Hij reed anderhalf jaar in een Mercedes ja, en Hawthorn was een Brit. Maar als je de statistieken erop naslaat zie je dat 1950-1955 gewoon een Italiaans-Argentijns feestje was.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo... volgens mij reed ie in een Mercedes (Duitse auto) en was volgens mij 1 van zn teamgenoten een Engelsman.
Daar komen de klassieke auto-kleuren ook vandaan: rood was Italië, Groen Engeland, Zilver was Duitsland en Frankrijk was blauw.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sport was toen wel beperkt tot 3 a 4 landen. Duitsland was matig geinteresseerd, en de Fransen gingen er ook niet vol voor. Groot-Brittanië deed pas mee om de knikkers aan het einde van Fangio's carrière.
Klopt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Daar komen de klassieke auto-kleuren ook vandaan: rood was Italië, Groen Engeland, Zilver was Duitsland en Frankrijk was blauw.
Kleuren die Ferrari, Jaguar, Mercedes en Bugatti nog steeds als basis hebben (al zie je het British racing green en het Bugatti-blauw niet heel veel meer, de Bugatti EB110 was nog wel in het Franse blauw gepresenteerd destijds)
Je vergeet Peter Collins en Stirling Moss (die vier jaar lang zijn grootste tegenstander was).quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij reed anderhalf jaar in een Mercedes ja, en Hawthorn was een Brit. Maar als je de statistieken erop naslaat zie je dat 1950-1955 gewoon een Italiaans-Argentijns feestje was.
Ik denk dat zijn statistieken per race beter zijn. 1954 was er gewoon geen concurrentie, behalve Ascari die 5x uitviel, nadat ie een jaar eerder Fangio had verslagen maar in 51 verslagen was. Moss is ook van dat niveau, maar Collins, Hawthorn schat ik wel minder in.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet Peter Collins en Stirling Moss (die vier jaar lang zijn grootste tegenstander was).
En het gaat niet om het aantal landen, maar om het aantal tegenstanders en de kwaliteit ervan (zowel van coureurs als constructeurs).
Maar goed vergelijken tussen de verschillende tijdperken is moeilijk. Maar op relatieve basis is imho nog altijd beter dan absoluut omdat er toen veel minder gereden werd.
Ik piste bijna in mn broek van het lachen toenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |