Dat wil niet zeggen dat Vettel niet op regenafstelling reed. De kans op regen was aanwezig. Op die manier konden ze op twee paarden wedden en de regenafstelling zal niet veel minder zijn dan de droogweer afstelling. Hooguit wat meer downforce en dat was juist het sterke punt van Red Bull. Topsnelheid inleveren voor meer downforce in de hoge snelheidsbochten.quote:Op maandag 9 september 2013 23:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Webber reed zonder achterlicht, lijkt me een foutje bij Vettel zijn auto
Ook minder torque om wielspin tegen te gaan.. minder PK's op de weg dus.quote:Op maandag 9 september 2013 23:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat Vettel niet op regenafstelling reed. De kans op regen was aanwezig. Op die manier konden ze op twee paarden wedden en de regenafstelling zal niet veel minder zijn dan de droogweer afstelling. Hooguit wat meer downforce en dat was juist het sterke punt van Red Bull. Topsnelheid inleveren voor meer downforce in de hoge snelheidsbochten.
Lagere topsnelheid betekent niet perse een regenafstelling. Omgekeerd wel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:59 schreef JohnB52 het volgende:
Dan reden Button en Perez ook op een regenafstelling, die hadden ook n lage topsnelheid
Als er 1, gewoon slechts 1 enkele reden is dat Vettel kampioen mag blijven worden is het wel juist die: dat Schumacher het record kwijt gaat raken.quote:Op zondag 8 september 2013 22:50 schreef Geralt het volgende:
Ik hoop dat volgend jaar die RB10 niet vooruit te branden is stiekem
Dat dat record van Schumacher nog maar even blijft staan, want die Vettel is me veel te hard op weg
één reden..quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als er 1, gewoon slechts 1 enkele reden is dat Vettel kampioen mag blijven worden is het wel juist die: dat Schumacher het record kwijt gaat raken.
Vettel
Haten op de meesterquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als er 1, gewoon slechts 1 enkele reden is dat Vettel kampioen mag blijven worden is het wel juist die: dat Schumacher het record kwijt gaat raken.
Vettel
Als Vettel er voorbij gaat is hij de meesterquote:
Hij is sowieso al een meesterquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als Vettel er voorbij gaat is hij de meester
Die riskeerde zijn leven er ook nog eens bij, maar verder vind ik het allemaal relatief al zullen in Fangio's tijd driver skills een groter deel van de performance hebben uitgemaakt dan in het aero tijdperk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
Beiden halen het niet bij de echte meester Juan Manuel Fangio.
Juist als je zijn prestaties relatief bekijkt (dus gerelateerd aan het aantal GP's en met auto's die veel minder betrouwbaar waren), dan zie je dat hij pas de echte meester is. O.a. een overwinningspercentage van bijna 50%. daar kunnen Schumacher en Vettel niet aan tippen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die riskeerde zijn leven er ook nog eens bij, maar verder vind ik het allemaal relatief al zullen in Fangio's tijd driver skills een groter deel van de performance hebben uitgemaakt dan in het aero tijdperk.
Zonder meer knap maar dat is wat Schumacher deed en Vettel doet ook, die gradaties blijven hoe dan ook relatief.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist als je zijn prestaties relatief bekijkt (dus gerelateerd aan het aantal GP's en met auto's die veel minder betrouwbaar waren), dan zie je dat hij pas de echte meester is. O.a. een overwinningspercentage van bijna 50%. daar kunnen Schumacher en Vettel niet aan tippen.
Sport was toen wel beperkt tot 3 a 4 landen. Duitsland was matig geinteresseerd, en de Fransen gingen er ook niet vol voor. Groot-Brittanië deed pas mee om de knikkers aan het einde van Fangio's carrière.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist als je zijn prestaties relatief bekijkt (dus gerelateerd aan het aantal GP's en met auto's die veel minder betrouwbaar waren), dan zie je dat hij pas de echte meester is. O.a. een overwinningspercentage van bijna 50%. daar kunnen Schumacher en Vettel niet aan tippen.
Hoezo... volgens mij reed ie in een Mercedes (Duitse auto) en was volgens mij 1 van zn teamgenoten een Engelsman.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sport was toen wel beperkt tot 3 a 4 landen. Duitsland was matig geinteresseerd, en de Fransen gingen er ook niet vol voor. Groot-Brittanië deed pas mee om de knikkers aan het einde van Fangio's carrière.
Hij reed anderhalf jaar in een Mercedes ja, en Hawthorn was een Brit. Maar als je de statistieken erop naslaat zie je dat 1950-1955 gewoon een Italiaans-Argentijns feestje was.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo... volgens mij reed ie in een Mercedes (Duitse auto) en was volgens mij 1 van zn teamgenoten een Engelsman.
Daar komen de klassieke auto-kleuren ook vandaan: rood was Italië, Groen Engeland, Zilver was Duitsland en Frankrijk was blauw.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sport was toen wel beperkt tot 3 a 4 landen. Duitsland was matig geinteresseerd, en de Fransen gingen er ook niet vol voor. Groot-Brittanië deed pas mee om de knikkers aan het einde van Fangio's carrière.
Klopt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Daar komen de klassieke auto-kleuren ook vandaan: rood was Italië, Groen Engeland, Zilver was Duitsland en Frankrijk was blauw.
Kleuren die Ferrari, Jaguar, Mercedes en Bugatti nog steeds als basis hebben (al zie je het British racing green en het Bugatti-blauw niet heel veel meer, de Bugatti EB110 was nog wel in het Franse blauw gepresenteerd destijds)
Je vergeet Peter Collins en Stirling Moss (die vier jaar lang zijn grootste tegenstander was).quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij reed anderhalf jaar in een Mercedes ja, en Hawthorn was een Brit. Maar als je de statistieken erop naslaat zie je dat 1950-1955 gewoon een Italiaans-Argentijns feestje was.
Ik denk dat zijn statistieken per race beter zijn. 1954 was er gewoon geen concurrentie, behalve Ascari die 5x uitviel, nadat ie een jaar eerder Fangio had verslagen maar in 51 verslagen was. Moss is ook van dat niveau, maar Collins, Hawthorn schat ik wel minder in.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet Peter Collins en Stirling Moss (die vier jaar lang zijn grootste tegenstander was).
En het gaat niet om het aantal landen, maar om het aantal tegenstanders en de kwaliteit ervan (zowel van coureurs als constructeurs).
Maar goed vergelijken tussen de verschillende tijdperken is moeilijk. Maar op relatieve basis is imho nog altijd beter dan absoluut omdat er toen veel minder gereden werd.
Ik piste bijna in mn broek van het lachen toenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |