SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierConfidence through competence![]()
Ik ga die hooi groep maar eens proberen. En elke keer setje mixed grip oefenenDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Als er een ding is wat ik van voeding geleerd heb, is dat het krampachtig vermijden van vet omdat het toevallig 9 kcal/gram bevat vs. 4 kcal/gram voor koolhydraten een drogreden is, dat voor problemen zorgt bij veel mensen.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef Asgard het volgende:
[..]
Gezond dieet (voor de gemiddelde Nederlander en niet een gemiddelde BB'er) is dus inderdaad wat je diëtist of huisarts je zou aanraden (gebalanceerd dieet; voldoende groenten en fruit, niet teveel vettige producten). Hiermee probeer ik niet te zeggen dat vet eten slecht is, maar het probleem met vettige producten is dat ze dus veel kcal bevatten en voor de BB'er die alles afweegt en voedingswaarden boven z'n bed heeft hangen dit kan werken, maar voor de gemiddelde miep het te ver gaat. Je probeert dus te voorkomen dat ze ongemerkt (iemand roept dat het niet uitmaakt hoeveel vet je eet en hop daar gaat weer een Snickers bar á 305 kcal met 0 hongerstillend vermogen) teveel kcal innemen.
Energiemanagement is hongermanagement. Verschillende voedingsmiddelen hebben een verschillend verzadigingsgevoel. Wat je de afgelopen decennia hebt gezien, is dat iedereen 'low-fat' producten is gaan eten die tsjokvol carbs zitten en totaal niet verzadigen. Het resultaat is dat iedereen méér kcal is gaan eten netto, en dat het obesiteitsprobleem groter is dan ooit!
Sommige wetenschappers halen dit weer aan om koolhydraten de schuldige te laten maken. Zij missen het punt. De 'hoofd'schuldige is niet teveel vet of teveel koolhydraten, maar TEVEEL ENERGIE. Ik zeg niet het 100% totaal gelijk is qua effect, maar het valt in het niet als je kijkt naar de invloed van een energieoverschot of -tekort!
Daarom ook hier weer, ik kan het niet genoeg herhalen: of je boven of onder onderhoud eet en een laag bf% hebt is *veel meer* van belang dan of je een dieet met 60% vet of 60% koolhydraten eet, als je praat over een goede cardiovasculaire gezondheid.Da's een leuk testjequote:Na een avond vasten (12 uur) namen we 's ochtends met z'n allen een ontbijt (a= vasten, b= 2 boterhammen met plakjes kipfilet, c= boterham met chocopasta, croissant en koffie met suiker). Ik heb geen idee meer wat het verschil was tussen vasten en de andere twee, maar tussen ontbijten b en c zag je duidelijke verschillen in pieken. Met name VLDL en LDL, HDL zakte iets af maar veel was het niet.
Het was gewoon een keuzeblokje dus veel stelde het niet voor (n=12) maar we zagen duidelijke verschillen.Maar dit is de acute reactie van je cholesterolspiegel op verschillende ontbijten, die zowel een andere macroverhouding als een andere energiehoeveelheid hebben. Je roept op basis hiervan dat macroverhoudingen een invloed hebben op acute verandering in cholesterolniveau. Twee dingen:
1) je verandert (meer dan) twee variabelen, macroverhouding en kcalhoeveelheid. Het is dus niet te zeggen welke variabele in welke mate verantwoordelijk is voor de veranderingen. Ik probeer de hele tijd te zeggen dat hoewel conventional wisdom de hele tijd naar vet of carbs loopt te wijzen (macroverhouding) dat de kcalhoeveelheid van een veel groter belang is voor de veranderingen.
2) Dit is de acute verandering na een maaltijd. Is leuk als experimentje, maar de meeste mensen buiten wetenschappers om zijn geinteresseerd in chronische veranderingen op basis van een levensstijl.
Dus nogmaals: macroverhoudingen hebben zeker een invloed op chronische cholesterolspiegels, maar dit valt (afaik) qua grootte in het niet bij zaken als:
- hoeveel visceraal vet draag je momenteel in je buik
- heb je de afgelopen tijd boven of onderhoud gegeten
- heb je de afgelopen tijd regelmatig aeroob bewogen.
Het hele probleem van voedingsonderzoeken is dat er zoveel variabelen zijn, die synergistisch werken, maar niet allemaal tegelijk te controleren zijn. Daarnaast: werkt iets als je je dieet isocalorisch verandert omdat je iets nieuws eet, of omdat je iets anders NIET MEER eet?
Anyway, erg leuk allemaal.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 05-09-2013 10:46:42 ]Confidence through competence![]()
Hooien word je wel sterk van ja.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef stinkie het volgende:
Ik ga die hooi groep maar eens proberen. En elke keer setje mixed grip oefenenBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
quote:Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Hooien word je wel sterk van ja.
Kut autocorrectDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Houdt hier iemand een stopweek met creatine?
Ik zelf gebruik nu 4 weken, dan een week niet. Veel gasten in de gym gaan gewoon non-stop door, wat is aan te raden?![]()
Creatine kan non-stop.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:16 schreef ukker het volgende:
Ik zelf gebruik nu 4 weken, dan een week niet. Veel gasten in de gym gaan gewoon non-stop door, wat is aan te raden?Behulpzaam als een waterkraan.
Examine.com voor al uw vragen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:16 schreef ukker het volgende:
Ik zelf gebruik nu 4 weken, dan een week niet. Veel gasten in de gym gaan gewoon non-stop door, wat is aan te raden?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
http://examine.com/faq/do-you-need-to-cycle-creatine.htmlquote:Op donderdag 5 september 2013 12:18 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Examine.com voor al uw vragen.
Lekker beargumenteerd ook.
BEASTMODE![]()
Stereo heeft deze vraag al beantwoord, maar wat ik bedoelde is dat de soort voeding niet het belangrijkste is dat invloed heeft op je cholesterolspiegels/-verhoudingen. Vandaar de woorden 'meestal' en 'weinig'. Vetpercentage, beweging etc. zijn belangrijker.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:49 schreef Asgard het volgende:
[..]
Huh? Wat? Leg eens uit? Hoezo heeft voeding geen effect op je cholesterolspiegels?
Je hebt gelijk dat je nuance in die post wilde aanbrengen. Stereo gaf al aan dat overgewicht (wat door voeding ontstaat natuurlijk) invloed heeft op je spiegels/ratio's (dus dat komt wel door je voeding, waardoor mijn bewering eigenlijk al ontkracht wordt). Wat ik vooral bedoelde is dat het geen donder uitmaakt als je eieren eet en daardoor veel cholesterol binnenkrijgt, want het ging over eieren. Daardoor krijg je niet direct slechtere cholesterolspiegels. Cholesterol consumeren =/= slechte cholesterolspiegels. En verzadigd vet consumeren =/= slechtere cholesterolspiegels.
Sommige studies waarbij 6 eieren per dag werden geconsumeerd hebben aangetoond dat het geen invloed had op cholesterolspiegels en sommige studies hebben aangetoond dat er wel invloed is op het totaal cholesterol, maar dat HDL ook mee stijgt en de ratio dus goed blijft. Ik heb zelf geen studie kunnen vinden die het tegenovergestelde aantoont, als iemand er één kent hoor ik het graag.
En als iemand waarde aan anekdotes met n=1 hecht, ik eet elke dag 6 of meer eieren, maar mijn ratio's zijn prima in orde.
[ Bericht 1% gewijzigd door Levolution op 05-09-2013 12:39:49 ]This isn't even my final form.![]()
Crea mono van B&F is trouwens in de aanbieding 9,90eu voor 500 gram. Toch weer 5 euro verdiend. dat zijn weer 10 bakken kwark.
Behulpzaam als een waterkraan.
Ik twijfel of ik het bij moet kopen. Ik heb het gevoel dat ik een non-responder ben.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:33 schreef fathank het volgende:
Crea mono van B&F is trouwens in de aanbieding 9,90eu voor 500 gram. Toch weer 5 euro verdiend. dat zijn weer 10 bakken kwark.
Maar dan nog, creatine had toch meer positieve effecten op je gezondheid?This isn't even my final form.![]()
Ik had onlangs dezelfde vraag en CarbonC zei dat je gewoon door kan gaan met nemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:16 schreef ukker het volgende:
Ik zelf gebruik nu 4 weken, dan een week niet. Veel gasten in de gym gaan gewoon non-stop door, wat is aan te raden?
Het is de pil niet he.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik heb ook niet het idee dat het echt een verschil voor me maakt. Ik ben voor nu dan ook voor een paar weken gestopt. Eens kijken of ik een verschil merk als ik over een paar weken weer begin.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik het bij moet kopen. Ik heb het gevoel dat ik een non-responder ben.
Maar dan nog, creatine had toch meer positieve effecten op je gezondheid?![]()
Wij hebben geen boost nodig, onze lichamen zijn vanzelf al efficiënte til-op-en-leg-neer machines.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat het echt een verschil voor me maakt. Ik ben voor nu dan ook voor een paar weken gestopt. Eens kijken of ik een verschil merk als ik over een paar weken weer begin.This isn't even my final form.![]()
Kuch.. inderdaad.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wij hebben geen boost nodig, onze lichamen zijn vanzelf al efficiënte til-op-en-leg-neer machines.![]()
![]()
ik gebruik mijn deload week gelijk als detox week. Alle supps behalve whey een weekje op pauze. Creatine supplementatie heb je m.i. Niet nodig als je op 50% traintquote:Op donderdag 5 september 2013 12:16 schreef ukker het volgende:
Ik zelf gebruik nu 4 weken, dan een week niet. Veel gasten in de gym gaan gewoon non-stop door, wat is aan te raden?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
zou wat zijnquote:Op donderdag 5 september 2013 12:50 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik had onlangs dezelfde vraag en CarbonC zei dat je gewoon door kan gaan met nemen.
Het is de pil niet he.![]()
"Sorry schat, rubbertje vandaag, zit in mijn creatine stopweek""End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Je kan niet zelf bepalen of je (non) responder bent, omdat het effect te klein is om op te merken.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik het bij moet kopen. Ik heb het gevoel dat ik een non-responder ben.
Maar dan nog, creatine had toch meer positieve effecten op je gezondheid?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
maak dat n=2. Ik eet er 4 en mijn cholesterol was "uitstekend".quote:Op donderdag 5 september 2013 12:32 schreef Levolution het volgende:
En als iemand waarde aan anekdotes met n=1 hecht, ik eet elke dag 6 of meer eieren, maar mijn ratio's zijn prima in orde."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Fuck it, ik ben m'n fuckarounditis ook weer zat. Ben vorige week vrijdag weer begonnen na 3 weken vakantie, daarvoor al een paar maanden wat aan lopen kloten in de gym. Mezelf neit echt uitgedaagd en ook niet bepaald op m'n voeding gelet. Tijd om mezelf eens onder m'n reet te trappen en weer serieus aan de gang te gaan en weer progressie te maken. Een paar kg lean mass erbij is de bedoeling, alsmede ook wat meer op flexibiliteit/atletisch vermogen. Ik wil in het najaar iets van een survival-run ofzo gaan doen. Daar wil ik mezelf voor gaan klaar stomen.
Kortom: Mensen nog tips voor youtube-channels ofzo hiervoor? Dus geen dedicated bodybuilding shizzle maar meer dingen voor krachttraining als ondersteuning voor andere sporten. Explosiviteit, flexibiliteit etc etc.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Dat is ook weer zo. Ik ben ook zo'n 500kcal meer gaan eten dus dan is een minimaal effect al helemaal niet meer te traceren omdat ik al op al m'n lifts sterker wordt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Je kan niet zelf bepalen of je (non) responder bent, omdat het effect te klein is om op te merken.![]()
Zoek meer op olympische lifts en probeer explosieve oefeningen. Mocht je ver zijn met pull ups kan je proberen explosiviteit toe te voegen en voor een muscle up gaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:12 schreef fathank het volgende:
Fuck it, ik ben m'n fuckarounditis ook weer zat. Ben vorige week vrijdag weer begonnen na 3 weken vakantie, daarvoor al een paar maanden wat aan lopen kloten in de gym. Mezelf neit echt uitgedaagd en ook niet bepaald op m'n voeding gelet. Tijd om mezelf eens onder m'n reet te trappen en weer serieus aan de gang te gaan en weer progressie te maken. Een paar kg lean mass erbij is de bedoeling, alsmede ook wat meer op flexibiliteit/atletisch vermogen. Ik wil in het najaar iets van een survival-run ofzo gaan doen. Daar wil ik mezelf voor gaan klaar stomen.
Kortom: Mensen nog tips voor youtube-channels ofzo hiervoor? Dus geen dedicated bodybuilding shizzle maar meer dingen voor krachttraining als ondersteuning voor andere sporten. Explosiviteit, flexibiliteit etc etc.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Maar de OL lifts eisen behoorlijk wat flexibiliteit. Daarom besteden ze vaak uitleg hieraan (internet/boeken).Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Laatst werd ik gevraagd om even te spotten bij BP. Gast drukte 200kg![]()
Niet goed voor mijn ego als ik aan het vechten ben om maar de 100kg te halen.
Tijdje oververmoeid/overwerkt geweest, maar wel blijven trainen alleen niet omhoog gegaan in gewicht en dus ook nul progressie geboekt. Wel clean blijven eten. Nu wat meer uitgerust en ben mijn gewichten weer omhoog aan het gooien. Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht. Net 10kg bij mijn squat gegooid en 3x8 met gemak. Volgende keer nog maar 10 erbij naar 120kg.
Ook heerlijk om weer spierpijn te hebben. Niet dat dat veel zegt, maar psychologisch voor mij het gevoel dat ik lekker diep ben gegaan en goed heb getraind."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Spotten bij 200 kg bench press zou ik me ook behoorlijk onzeker over voelenquote:Op donderdag 5 september 2013 14:23 schreef ssebass het volgende:
Laatst werd ik gevraagd om even te spotten bij BP. Gast drukte 200kg![]()
Niet goed voor mijn ego als ik aan het vechten ben om maar de 100kg te halen.
Tijdje oververmoeid/overwerkt geweest, maar wel blijven trainen alleen niet omhoog gegaan in gewicht en dus ook nul progressie geboekt. Wel clean blijven eten. Nu wat meer uitgerust en ben mijn gewichten weer omhoog aan het gooien. Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht. Net 10kg bij mijn squat gegooid en 3x8 met gemak. Volgende keer nog maar 10 erbij naar 120kg..
Ik ga me als het niet zo lekker weer is eens een avondje research inplannen. Onder werktijd is niet echt ideaalquote:Op donderdag 5 september 2013 14:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zoek meer op olympische lifts en probeer explosieve oefeningen. Mocht je ver zijn met pull ups kan je proberen explosiviteit toe te voegen en voor een muscle up gaan.
Maar de OL lifts eisen behoorlijk wat flexibiliteit. Daarom besteden ze vaak uitleg hieraan (internet/boeken)..
Ja ik dacht als hij volledig doorzakt dan heeft ie een groot probleem. Ik curl niet even 200kg terug op het rek. Is ook geen plateau achter waar je op kunt staan dus moet echt uit je armen...quote:Op donderdag 5 september 2013 14:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Spotten bij 200 kg bench press zou ik me ook behoorlijk onzeker over voelen.
[..]
Ik ga me als het niet zo lekker weer is eens een avondje research inplannen. Onder werktijd is niet echt ideaal.
"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Nee anders was ik dat ook niet gaan doen. Wel eens gehad dat een gast zonder spotter duidelijk een veel te zwaar gewicht had. Hij tilde hem uit het rek en meteen vol op zijn keel. Die kon ik dus wel volledig van zijn nek af gaan tillen.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:36 schreef seto het volgende:
Je hoeft ook niet het hele gewicht op te tillen natuurlijk."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Goedzo man!quote:Op donderdag 5 september 2013 13:12 schreef fathank het volgende:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is![]()
![]()
lolquote:Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef Hiatus het volgende:
Voel me net Atlas de manier waarop ik me rug getrained heb gister.
lats DOMS soms?
werelds, ik had het van de week lol![]()
![]()
(Nog) geen DOMS, maar me rug is gewoon echt fucking moe. Gister met iemand samen getrained, hoog volume en bijna elke set tot failure.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
lats DOMS soms?
werelds, ik had het van de week lol![]()
![]()
En als je de glutamine, de BCAA's en de andere aminozuren die erin zitten meetelt?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, maar ik vind weightgainers altijd maar overpriced spul.
42gr protein, 160gr carbs, 10 gr vet per serving. Dat is vrijwel dezelfde macro's als 0.5 liter halfvolle melk met een schep whey en ca. 200 gram vermalen havermout. (1100kcal, 65 eiwit, 150 carbs, 23 vet)
Met 20 servings per zak à 39.90 betaal je 2 euro per shake.
Een halve liter melk is 30 cent, 200gr havermout is 15 cent, schep whey is 35 cent. Dan ben je voor 80 cent klaar, bijna 1/3e van de prijs.![]()
![]()
Ja tuurlijk, maar dat is toch ook wat ik zeg. Je moet niet aan extremen vasthouden maar naar het midden bewegen. Dus niet zeggen dat vet of koolhydraten eten per definitie slecht is, maar ook niet zeggen dat het niets uitmaakt wat je eet.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als er een ding is wat ik van voeding geleerd heb, is dat het krampachtig vermijden van vet omdat het toevallig 9 kcal/gram bevat vs. 4 kcal/gram voor koolhydraten een drogreden is, dat voor problemen zorgt bij veel mensen.
Energiemanagement is hongermanagement. Verschillende voedingsmiddelen hebben een verschillend verzadigingsgevoel. Wat je de afgelopen decennia hebt gezien, is dat iedereen 'low-fat' producten is gaan eten die tsjokvol carbs zitten en totaal niet verzadigen. Het resultaat is dat iedereen méér kcal is gaan eten netto, en dat het obesiteitsprobleem groter is dan ooit!
Sommige wetenschappers halen dit weer aan om koolhydraten de schuldige te laten maken. Zij missen het punt. De 'hoofd'schuldige is niet teveel vet of teveel koolhydraten, maar TEVEEL ENERGIE. Ik zeg niet het 100% totaal gelijk is qua effect, maar het valt in het niet als je kijkt naar de invloed van een energieoverschot of -tekort!
Daarom ook hier weer, ik kan het niet genoeg herhalen: of je boven of onder onderhoud eet en een laag bf% hebt is *veel meer* van belang dan of je een dieet met 60% vet of 60% koolhydraten eet, als je praat over een goede cardiovasculaire gezondheid.
[..]
Da's een leuk testjeMaar dit is de acute reactie van je cholesterolspiegel op verschillende ontbijten, die zowel een andere macroverhouding als een andere energiehoeveelheid hebben. Je roept op basis hiervan dat macroverhoudingen een invloed hebben op acute verandering in cholesterolniveau. Twee dingen:
1) je verandert (meer dan) twee variabelen, macroverhouding en kcalhoeveelheid. Het is dus niet te zeggen welke variabele in welke mate verantwoordelijk is voor de veranderingen. Ik probeer de hele tijd te zeggen dat hoewel conventional wisdom de hele tijd naar vet of carbs loopt te wijzen (macroverhouding) dat de kcalhoeveelheid van een veel groter belang is voor de veranderingen.
2) Dit is de acute verandering na een maaltijd. Is leuk als experimentje, maar de meeste mensen buiten wetenschappers om zijn geinteresseerd in chronische veranderingen op basis van een levensstijl.
Dus nogmaals: macroverhoudingen hebben zeker een invloed op chronische cholesterolspiegels, maar dit valt (afaik) qua grootte in het niet bij zaken als:
- hoeveel visceraal vet draag je momenteel in je buik
- heb je de afgelopen tijd boven of onderhoud gegeten
- heb je de afgelopen tijd regelmatig aeroob bewogen.
Het hele probleem van voedingsonderzoeken is dat er zoveel variabelen zijn, die synergistisch werken, maar niet allemaal tegelijk te controleren zijn. Daarnaast: werkt iets als je je dieet isocalorisch verandert omdat je iets nieuws eet, of omdat je iets anders NIET MEER eet?
Anyway, erg leuk allemaal.
Dat er nu meer dan ooit obese mensen zijn is waar, maar ik denk niet dat dit komt omdat al die mensen allemaal aan de koolhydraten zitten omdat ze vet vermijden hoor. Dat is meer secundair aan het al bestaande probleem waar vervolgens oplossingen voor bedacht zijn (onderbuik, geen wetenschappelijke onderbouwing hiervoor. )
Hehehe, jep is niet echt een wetenschappelijk testje hoor.
Maar genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat dieet aanpassing (kcal def of gevarieerder dieet) de voornaamste mechanisme is om hypercholesterolemie te behandelen, vaak zijn dit gevallen waarbij het besef van voeding 0 is en alles dat verkeerd kan gaan ook daadwerkelijk verkeerd gaat. In de klinische praktijk maakt het imho niks uit hoe je ervoor zorgt dat iemand van een 4000 kcal patat en chips dieet naar een lagere kcal dieet gaat, als het maar gebeurt.![]()
Ik ben pas herbegonnen met training. SS van Rippetoe. Is het verstandig om extra oefeningen toe te voegen?![]()
Chins en dips kunnen wel, maar als je teveel gaat toevoegen tast je de essentie van een dergelijk schema aan.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:37 schreef DeMessias het volgende:
Ik ben pas herbegonnen met training. SS van Rippetoe. Is het verstandig om extra oefeningen toe te voegen?
Vooralsnog zou ik me gewoon op SS richten zoals het aanbevolen wordt, je pakt daar toch al je hele lichaam mee. Mochten je armen achterblijven kun je nog altijd chins en dips toevoegen.
Aan welke oefeningen dacht je zelf?This isn't even my final form.![]()
Aan chins en dipsquote:Op donderdag 5 september 2013 18:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Chins en dips kunnen wel, maar als je teveel gaat toevoegen tast je de essentie van een dergelijk schema aan.
Vooralsnog zou ik me gewoon op SS richten zoals het aanbevolen wordt, je pakt daar toch al je hele lichaam mee. Mochten je armen achterblijven kun je nog altijd chins en dips toevoegen.
Aan welke oefeningen dacht je zelf?![]()
![]()
Ik zou het pas toevoegen als je wat verder bent. Je doet immers SS om snel op kracht te komen en het aanpassen van het schema interfereert daarmee. Volgens mij is dat ook wat Rippetoe zegt.quote:This isn't even my final form.![]()
Ik eet bijna elke dag een of twee eieren en mijn cholesterolspiegel was ook uitstekend bij mijn laatste meting.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
maak dat n=2. Ik eet er 4 en mijn cholesterol was "uitstekend".
Of, zoals mijn huisarts het bracht: 'Beter dan die van mij en ik ben zelfs vegetariër!'.
Een vegetarier met een uitpuilende buik, ja....Confidence through competence![]()
Van die mensen die zeggen dat je maar 1 ei per week mag eten.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik eet bijna elke dag een of twee eieren en mijn cholesterolspiegel was ook uitstekend bij mijn laatste meting.
Of, zoals mijn huisarts het bracht: 'Beter dan die van mij en ik ben zelfs vegetariër!'.
Een vegetarier met een uitpuilende buik, ja....![]()
Maar goed, hun verlies. Eieren zijn misschien wel mijn lievelingseten. Later neem ik sowieso kippen.This isn't even my final form.![]()
Nee, lees alsjeblieft GOED wat ik bedoel, want dit is precies waarom er heel veel zinloze discussies zijn op internet over voeding die compleet het punt missen.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:10 schreef Asgard het volgende:
Dat er nu meer dan ooit obese mensen zijn is waar, maar ik denk niet dat dit komt omdat al die mensen allemaal aan de koolhydraten zitten omdat ze vet vermijden hoor.
Er zijn zoveel obese mensen omdat --> veel mensen boven hun normale-bf%-onderhoudsniveau aan kcals eten <--
Het ligt niet aan vet. Het ligt niet aan koolhydraten. Het ligt aan dat mensen makkelijk en goedkoop toegang hebben tot voedsel die hun triggert om te blijven eten! Waarom eet je wel een Dame Blanche na een grote avondmaaltijd maar kun je geen gekookte aardappel meer op, ook al is de laatste minder kcal?
Kijk je dan naar WELKE fabrieksproducten mensen blijven aansporen om te eten, dan zijn het vaak de geraffineerde koolhydraten. Dus wit, gerafinneerd tarwebloem, en uiteraard (tafel)suiker en glucose-fructose siroop. Dit zijn makkelijke ingredienten voor de Unilevers om producten mee te bouwen. Denk ook aan traditioneel 'vette' producten als een kroket of frikandel: als je geen tarwebloem had om het korstje van de kroket te maken, of de consistentie van een frikandel, hoeveel blijft er nog van het lekkere over?
Hieruit concluderen sommige wetenschappers (zoals Gary Taubes) dat koolhydraten evil zijn, of dat tarwe inherent slecht is (Paleotards en William Davis, auteur van 'Wheat Belly')
Ze missen compleet het punt. Wellicht met opzet, omdat ze beide erg rijk zijn geworden met hun boekverkopen.Confidence through competence![]()
Je kan ook zelf ff goed lezen wat ik bedoel dude. Ik zeg niets anders dan jij.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, lees alsjeblieft GOED wat ik bedoel, want dit is precies waarom er heel veel zinloze discussies zijn op internet over voeding die compleet het punt missen.
Er zijn zoveel obese mensen omdat --> veel mensen boven hun normale-bf%-onderhoudsniveau aan kcals eten <--
Het ligt niet aan vet. Het ligt niet aan koolhydraten. Het ligt aan dat mensen makkelijk en goedkoop toegang hebben tot voedsel die hun triggert om te blijven eten! Waarom eet je wel een Dame Blanche na een grote avondmaaltijd maar kun je geen gekookte aardappel meer op, ook al is de laatste minder kcal?
Kijk je dan naar WELKE fabrieksproducten mensen blijven aansporen om te eten, dan zijn het vaak de geraffineerde koolhydraten. Dus wit, gerafinneerd tarwebloem, en uiteraard (tafel)suiker en glucose-fructose siroop. Dit zijn makkelijke ingredienten voor de Unilevers om producten mee te bouwen. Denk ook aan traditioneel 'vette' producten als een kroket of frikandel: als je geen tarwebloem had om het korstje van de kroket te maken, of de consistentie van een frikandel, hoeveel blijft er nog van het lekkere over?
Hieruit concluderen sommige wetenschappers (zoals Gary Taubes) dat koolhydraten evil zijn, of dat tarwe inherent slecht is (Paleotards en William Davis, auteur van 'Wheat Belly')
Ze missen compleet het punt. Wellicht met opzet, omdat ze beide erg rijk zijn geworden met hun boekverkopen.
Die quote van mij waarop je reageert was een reactie van mij op dit van jouw:Ik zeg toch nergens dat het komt doordat iemand meer of minder vet eet.quote:Wat je de afgelopen decennia hebt gezien, is dat iedereen 'low-fat' producten is gaan eten die tsjokvol carbs zitten en totaal niet verzadigen. Het resultaat is dat iedereen méér kcal is gaan eten netto, en dat het obesiteitsprobleem groter is dan ooit!![]()
Dat overgewicht komt door een kcal in > kcal out hoef je mij echt niet uit te leggen, hoe goed het ook bedoeld is, dat weet ik heus wel.![]()
Bier is vegetarischquote:Op donderdag 5 september 2013 19:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik eet bijna elke dag een of twee eieren en mijn cholesterolspiegel was ook uitstekend bij mijn laatste meting.
Een vegetarier met een uitpuilende buik, ja....
Mensen eten trouwens meer eieren dan ze denken. Ei zit in heel veel producten verwerkt om te voorkomen dat het uit elkaar valt. Zo gooi ik altijd een ei door m'n gehaktballen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
http://www.allthingsgym.com/quote:Op donderdag 5 september 2013 13:12 schreef fathank het volgende:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk isA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Ik doe juist BB shit om kracht te ontwikkelen die me dan verder moet helpen bij dat soort survivalruns. Explosiviteit moet je wel trainen in aparte trainingen. Je moet eens googlen op speed & agility training. Dan kan je samen met powerlift/bb-schema's voor KT best veel aan gaan hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:12 schreef fathank het volgende:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk isIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Thanks voor de tips
Brotip: Hulshof Groninger Boerenmetworst. 481 kcal per 100 gram. 27 gram eiwitten, 41 gram vet 1gram koolhydratenBehulpzaam als een waterkraan.
Maandag weer een judo training mee gedaan. Loop sindsdien met m'n knie op slot, knakken als ik opsta en het voelt allemaal niet goed. Zegt iemand net "dat zijn allemaal symotomen van gescheurde meniscus".
,,/![]()
Trainingsband?Behulpzaam als een waterkraan.
Ja of deadlift/squatriem, hoe je het ook wilt noemenquote:Ik heb er 1 nodig omdat ik een zwakke rug heb, maar twijfel nu tussen een smalle en een brede, vraag me af of die brede wel comfortabel zit.
![]()
Train eerst je rug gewoon totdat die sterker wordt ipv te forceren met een belt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja of deadlift/squatriem, hoe je het ook wilt noemenIk heb er 1 nodig omdat ik een zwakke rug heb, maar twijfel nu tussen een smalle en een brede, vraag me af of die brede wel comfortabel zit.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik forceer niks, ik train ook niet eerder de rug nadat ik die riem hebquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Train eerst je rug gewoon totdat die sterker wordt ipv te forceren met een belt.Heb altijd al een zwakke rug gehad, heb ook een probleem met m'n wervels, advies was dus ook zo'n belt.
@ Seto; Bedankt, maar zit dat dan wel comfortabel?![]()
Ja hoezo niet? Je moet hem niet zo strak mogelijk doen héquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:45 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik forceer niks, ik train ook niet eerder de rug nadat ik die riem hebHeb altijd al een zwakke rug gehad, heb ook een probleem met m'n wervels, advies was dus ook zo'n belt.
![]()
wut?!?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:47 schreef seto het volgende:
[..]
Ja hoezo niet? Je moet hem niet zo strak mogelijk doen hé![]()
nou, comfortabel is het zeker niet lol.
maar hij hoort zo strak te zitten dat je eigenlijk soort van denkt dat je een rollade bent, anders heeft het geen zin. Dan ga je in die band nog alle kanten op.
Pretty tight zeg maar![]()
Strak genoeg is iets anders dan zo strak mogelijk natuurlijk.
En ik ben het niet eens met het feit dat een 'zwakke' rug een excuus is voor het feit dat je een riem wilt gebruiken. De spieren in je rug kan je trainen en sterker maken, JUIST als je rugproblemen hebt. Een riem is symptoombestrijding, geen oplossing.Soukidan op je oogbal.![]()
Je kan beter je rug versterken dmv oefeningen. Een riem is natuurlijk geen oplossingquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:45 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik forceer niks, ik train ook niet eerder de rug nadat ik die riem hebHeb altijd al een zwakke rug gehad, heb ook een probleem met m'n wervels, advies was dus ook zo'n belt.
@ Seto; Bedankt, maar zit dat dan wel comfortabel?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
mmm als ik een riem gebruik dan zet ik hem juist niet zo strak. maar zorg ik dat hij strak zit als ik mijn buik op spanning zet. Als ik de riem helemaal strak zet dan kan ik mijn buik niet niet meer aanspannen en dan vraag ik mi helemaal om blessures.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
wut?!?![]()
maar hij hoort zo strak te zitten dat je eigenlijk soort van denkt dat je een rollade bent, anders heeft het geen zin. Dan ga je in die band nog alle kanten op.
Pretty tight zeg maar![]()
groter is meer support en dus beter lijkt mij.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef nickhguitar het volgende:
Oké, nu heb ik nog maar 1 keer kleine of grote riem gehoordWelke geniet jullie voorkeur?
![]()
Even gezocht op zwakke rug:gewoon trainen dat ding. Een belt maakt 'm niet sterker.quote:"Zolang rugklachten niet de hele tijd - dus ook in rust - aan houden, is er bijna nooit sprake van blijvende beschadiging. Wil je van rugklachten af, dan is het trainen van die spieren erg belangrijk. Daar zijn simpele oefeningen voor. Het is erg belangrijk in de gaten te houden dat die oefeningen in het begin niDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Wat Yamcha zegt dus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
wut?!?![]()
Pretty tight zeg maarVerder eens met alle comments, je kan beter eerst je rug versterken dan meteen met een belt te beginnen.quote:Because you’ll be expanding your abs into the belt during the lift, you’ll want to wear it one notch looser than all the way tight.![]()
Dit gaat over a-specifieke rugklachten. Deze komen vaak voor bij flexie(buig) bewegingen. Maar met 6 weken is 90% hiervan genezen. En 60-75% blijft hierna het eerste jaar klachtenvrijquote:Op vrijdag 6 september 2013 15:22 schreef stinkie het volgende:
Even gezocht op zwakke rug:
[..]
gewoon trainen dat ding. Een belt maakt 'm niet sterker.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heeft iemand een duidelijk plaatje met welke spieren je traint met squaten? Zie veel verschillende plaatjes op het web.![]()
Broodje kebab zonder saus. Is dat beetje clean? Heb het idee dat het vlees wel erg vet is.
Macro's anyone?![]()
Zoiets? http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.htmlquote:Op vrijdag 6 september 2013 17:58 schreef Travel. het volgende:
Heeft iemand een duidelijk plaatje met welke spieren je traint met squaten? Zie veel verschillende plaatjes op het web.![]()
Begin eens rustig met good mornings die in zon soort bench waar je in hangt..zonder gewicht. Train daarnaast goed je buikspierenquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:45 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Kebab is gewoon gepureerd vlees waar allerlei shit in is gegooid, zoals meel/vet etc dat dan weer in grote hompen tot een soort stuk vlees gemaakt en dan wordt het voor je gesneden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:13 schreef Hiatus het volgende:
Broodje kebab zonder saus. Is dat beetje clean? Heb het idee dat het vlees wel erg vet is.
Macro's anyone?
Do not want.
![]()
http://www.bodybuilding.c(...)e/barbell-full-squatquote:Op vrijdag 6 september 2013 17:58 schreef Travel. het volgende:
Heeft iemand een duidelijk plaatje met welke spieren je traint met squaten? Zie veel verschillende plaatjes op het web.
Het is niet zo moeilijk.Deathlift or Die.![]()
Heb je ooit die Keuringsdienst van Waarde aflevering gezien over doner?quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:59 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Kebab is gewoon gepureerd vlees waar allerlei shit in is gegooid, zoals meel/vet etc dat dan weer in grote hompen tot een soort stuk vlees gemaakt en dan wordt het voor je gesneden.
Do not want.
![]()
Sindsdien nog maar één keer doner gegeten.Deathlift or Die.![]()
quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zoiets? http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.htmlThanks!quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:20 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
http://www.bodybuilding.c(...)e/barbell-full-squat
Het is niet zo moeilijk.![]()
Zit te denken om volgende week aan een push/pull/legs schema te beginnen, veel goede dingen over gehoord! En wil stiekem toch wel wat meer isolatie doen.
Heeft iemand tips, of must-have oefeningen voor in zo'n dergelijk schema..? Zag er laatst een paar gepost worden, maar kon ze zo snel niet vinden...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Hebben jullie ook last van 'mannen' die onder de indruk zijn van jullie spieren? Vrouwen hebben het er niet vaak over, maar mannelijke collega's blijven maar opmerkingen maken. Ook heb ik het gevoel dat ze mij dan ook als een soort van bedreiging zien als ik met 'hun' vrouwen sta te praten. Soort jaloezie of 'fysieke' bedreiging.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
nooit eigenlijkquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hebben jullie ook last van 'mannen' die onder de indruk zijn van jullie spieren? Vrouwen hebben het er niet vaak over, maar mannelijke collega's blijven maar opmerkingen maken. Ook heb ik het gevoel dat ze mij dan ook als een soort van bedreiging zien als ik met 'hun' vrouwen sta te praten. Soort jaloezie of 'fysieke' bedreiging.![]()
Zijn jullie in het bezit van bodybuilding/strenghttraining literatuur?
Kwam Strenght Training Anatomy door Frederic Delavier tegen.
Lijkt me wel leuk om te hebben als ik weer eens benieuwd ben welke oefening welke spieren trained, sowieso anatomie.![]()
ik heb een kromme rug. En dus automatisch zwakker. Behalve mijn houding, waardoor ik bewust moet letten op het kreng rechthouden, heb ik met trainen nergens last van. Heeft er alleen voor gezorgd dat ik meer rechtop staquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:01 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dit gaat over a-specifieke rugklachten. Deze komen vaak voor bij flexie(buig) bewegingen. Maar met 6 weken is 90% hiervan genezen. En 60-75% blijft hierna het eerste jaar klachtenvrijDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Qua anatomie is het verstandig om een anatomische atlas aan te schaffen. Echter zijn dit dure boeken en het kost stamp werk om de functie, origo en insertie te leren. Als je ze weet snap je ook beter wanneer een spier contraheert of rekt bij bepaalde bewegingen. Tijdens het trainen heb je er niet bijzonder veel aan. Maar voor het oplossen van techniek problemen is het af en toe handig.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:01 schreef Hiatus het volgende:
Lijkt me wel leuk om te hebben als ik weer eens benieuwd ben welke oefening welke spieren trained, sowieso anatomie.
Zo'n boek als delavier is handig om te weten welke spieren je traint, maar daar houdt het al snel bij op volgens mij. (ken alleen de A4'tjes met afbeeldingen+tekst van specifieke oefeningen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bezit trouwens geen specifieke bodybuilding/krachttraining boeken behalve die van de Fok! bodybuilding dropbox. Alleen boeken van fysiotherapie over fysiologie, anatomie etc.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Boeken van Ahnold zijn allemaal als PDF te vinden. Burn the fat, feed the musce ook. Polinquin idem.
Geen idee wat er in de dropbox zit, geen toegang.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Een kromme rug is niet automatisch zwakker. Betekent alleen dat je spieren een andere "standaard" houding hebben. Hierdoor komt er meer stress op de tussenwervelschijven. Dit kan je compenseren door je rug recht te houden tijdens je oefeningen. Het is echter bevorderlijk om in het dagelijks leven ook een rechte rug te behouden zodat er minder stress op deze schijven komt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:06 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb een kromme rug. En dus automatisch zwakker. Behalve mijn houding, waardoor ik bewust moet letten op het kreng rechthouden, heb ik met trainen nergens last van. Heeft er alleen voor gezorgd dat ik meer rechtop sta
Zowel houding als kracht is te trainen/aan te leren.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Qua anatomie is het verstandig om een anatomische atlas aan te schaffen. Echter zijn dit dure boeken en het kost stamp werk om de functie, origo en insertie te leren. Als je ze weet snap je ook beter wanneer een spier contraheert of rekt bij bepaalde bewegingen. Tijdens het trainen heb je er niet bijzonder veel aan. Maar voor het oplossen van techniek problemen is het af en toe handig.
Zo'n boek als delavier is handig om te weten welke spieren je traint, maar daar houdt het al snel bij op volgens mij. (ken alleen de A4'tjes met afbeeldingen+tekst van specifieke oefeningen)Had inderdaad al ontdekt dat anatomie boeken erg prijzig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bezit trouwens geen specifieke bodybuilding/krachttraining boeken behalve die van de Fok! bodybuilding dropbox. Alleen boeken van fysiotherapie over fysiologie, anatomie etc.
Zo een boek als delavier vind ik gewoon leuk als naslagwerk. Heel diep gaat het niet maar vind de illustraties ook gewoon tof.![]()
Kan je toegang geven als je e-mail doorgeeft. Staan wat PDF bestanden op en E-books over anatomie, voeding, dieëten, stretchen en meer.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:17 schreef stinkie het volgende:
Boeken van Ahnold zijn allemaal als PDF te vinden. Burn the fat, feed the musce ook. Polinquin idem.
Geen idee wat er in de dropbox zit, geen toegang.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
pm gestuurd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kan je toegang geven als je e-mail doorgeeft. Staan wat PDF bestanden op en E-books over anatomie, voeding, dieëten, stretchen en meer.
ThanksDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
ga voetballen knulquote:Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
200kg squat gehaald afgelopen zaterdag, helaas nog geen vid, helemaal vergeten in de intensiteit. Voelde me die dag niet fijn , zelfs met opwarmen al linker knie pijnen ... doorheen gebeten en met heel veel moeite gehaald.
Komende weken zal ik 200 wel weer vaker raken om het erin te houden uiteraard, dan zal ik er 1'tje filmen!
Savonds meteen gaan zuipen om t vieren(voor t eerst in een jaar), bijna krat leeggedronken.. helemaal naar de klote .. nu pas weer hersteldniks gewend meer
deze week deload weekje aan het doen 75% , geen maxes.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Nice, lekkere blauwe plekken komende dagen!quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:45 schreef dreamerbulk het volgende:
200kg squat gehaald afgelopen zaterdag, helaas nog geen vid, helemaal vergeten in de intensiteit. Voelde me die dag niet fijn , zelfs met opwarmen al linker knie pijnen ... doorheen gebeten en met heel veel moeite gehaald.
Komende weken zal ik 200 wel weer vaker raken om het erin te houden uiteraard, dan zal ik er 1'tje filmen!
Savonds meteen gaan zuipen om t vieren(voor t eerst in een jaar), bijna krat leeggedronken.. helemaal naar de klote .. nu pas weer hersteldniks gewend meer
deze week deload weekje aan het doen 75% , geen maxes.![]()
wat was hiervoor je max?![]()
Ik "pr" redelijk vaak omdat ik voornamelijk op kracht train nu, mijn vorige 190kg pr was 4 weken terug. 200 was voor mij een echte mentale barrière.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:51 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Nice, lekkere blauwe plekken komende dagen!![]()
wat was hiervoor je max?
Ik had verwacht 210 te pakken, maar door die kniepijn liep het even anders. Vroeger heel veel fanatiek geskateboard.. daardoor is mijn knie soms niet helemaal lekker.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Knie is altijd kut ik heb vroeger geprobeerd met motoren te stunten, had helaas niet zoveel aanleg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik "pr" redelijk vaak omdat ik voornamelijk op kracht train nu, mijn vorige 190kg pr was 4 weken terug. 200 was voor mij een echte mentale barrière.
Ik had verwacht 210 te pakken, maar door die kniepijn liep het even anders. Vroeger heel veel fanatiek geskateboard.. daardoor is mijn knie soms niet helemaal lekker.
Maar hoeveels reps praten we nu? 1 of heb je er meer uitgeperst?![]()
Paar jaar geleden bij fysio gelopen voor me knie naar aanleiding van skateboarden. Gelukkig geen last meer van.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik "pr" redelijk vaak omdat ik voornamelijk op kracht train nu, mijn vorige 190kg pr was 4 weken terug. 200 was voor mij een echte mentale barrière.
Ik had verwacht 210 te pakken, maar door die kniepijn liep het even anders. Vroeger heel veel fanatiek geskateboard.. daardoor is mijn knie soms niet helemaal lekker.![]()
Dat was een 1RMquote:Op vrijdag 6 september 2013 22:56 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Knie is altijd kut ik heb vroeger geprobeerd met motoren te stunten, had helaas niet zoveel aanleg.
Maar hoeveels reps praten we nu? 1 of heb je er meer uitgeperst?
doe nu 185 5x5, en ga in mijn deload week ff met 100kg 30 reps achter elkaar doen en dan 7x10 direct erna lol.
Even flink reppen, zal flinke spierpijnen gevenhad ik ook na mijn 5x10 100kg frontsquats... helemaal kapot dag erna.. niet meer gewend zoveel reps op de compounds.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik ben niet aan t haten hoor, sinds ik dat dus met de knie heb ben ik sinds 3/4 maanden weer aant trainen na jaar nietquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Dat was een 1RM
doe nu 185 5x5, en ga in mijn deload week ff met 100kg 30 reps achter elkaar doen en dan 7x10 direct erna lol.
Even flink reppen, zal flinke spierpijnen gevenhad ik ook na mijn 5x10 100kg frontsquats... helemaal kapot dag erna.. niet meer gewend zoveel reps op de compounds.
En doe enkel nog squats op n echte gaysquatmachine
Dus niet eens smith maar echt zon gayding en zit nog maar daar op 200
Komt wel weer zou ik maar zeggen![]()
Weet ikquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:06 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Ik ben niet aan t haten hoor, sinds ik dat dus met de knie heb ben ik sinds 3/4 maanden weer aant trainen na jaar niet
En doe enkel nog squats op n echte gaysquatmachine
Dus niet eens smith maar echt zon gayding en zit nog maar daar op 200
Komt wel weer zou ik maar zeggen
Ach, shit happens... je train tenminste je benen... zo kan je het ook bekijken!
Voor je het weet sta je weer onder de barbell te squatten.
Ik heb zelf ook wel eens bijna 8 maanden niet kunnen squatten door een nare mma blessure... goodbye sweet gains
Nouja voordeel is ik ben een *chubbybeast*quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Weet ik
Ach, shit happens... je train tenminste je benen... zo kan je het ook bekijken!
Voor je het weet sta je weer onder de barbell te squatten.
Ik heb zelf ook wel eens bijna 8 maanden niet kunnen squatten door een nare mma blessure... goodbye sweet gains
Nooit gefixeerd op vetpercentage flink vetpercentage dus gainen als een mf-er
Maar miss toch eens flinke cut om de monden te snoeren![]()
![]()
Vet kan er ooit allemaal af, daaronder bouw je goeie gains!quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:23 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Nouja voordeel is ik ben een *chubbybeast*
Nooit gefixeerd op vetpercentage flink vetpercentage dus gainen als een mf-er
Maar miss toch eens flinke cut om de monden te snoeren
Ik zit zelf in een permabulk en recomp af en toe tussendoor even een week of 2Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Vet kan er ooit allemaal af, daaronder bouw je goeie gains!
Ik zit zelf in een permabulk en recomp af en toe tussendoor even een week of 2quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een permabulk en recomp af en toe tussendoor even een week of 2Ben niet zo van de benamingen alleen van het doorzettenquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een permabulk en recomp af en toe tussendoor even een week of 2
Vandaar dat al mijn trainingsmaatjes er zo snel mee stoppen
vraag teveel van ze
Dus als iemand hier uit omgeving enschede hard wil trainen!!![]()
Wie ben jij in vredesnaamquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:02 schreef BlaBla87 het volgende:
Iedereen hier naar de fysio als ze pijn de pink hebben
Komt ff tof doen als newbBehulpzaam als een waterkraan.
oh nee man zo bedoel ik het niet wil hier best nooit meer posten als jullie dat liever hebbenquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Wie ben jij in vredesnaam
Komt ff tof doen als newb![]()
Zo kwam t wel over, maar als je serieus lift zal niemand je verbieden hier te posten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:39 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
oh nee man zo bedoel ik het niet wil hier best nooit meer posten als jullie dat liever hebben
Ik dacht dat je een of andere klb-er was die ff tof kwam doen
Ik lift, maar ik ben geen bf percentage bijhouderquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Zo kwam t wel over, maar als je serieus lift zal niemand je verbieden hier te posten.
Ik dacht dat je een of andere klb-er was die ff tof kwam doen
Hernia and all![]()
Haha, ik heb ook al veel trainingmaatjes gehad in mijn lifters carrière, ze kwamen en gingen, gelukkig nu een stabiele factor al bijna een jaar!quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:31 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ben niet zo van de benamingen alleen van het doorzetten
Vandaar dat al mijn trainingsmaatjes er zo snel mee stoppen
vraag teveel van ze
Dus als iemand hier uit omgeving enschede hard wil trainen!!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
dat scheelt sowieso 20 kgquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha, ik heb ook al veel trainingmaatjes gehad in mijn lifters carrière, ze kwamen en gingen, gelukkig nu een stabiele factor al bijna een jaar!![]()
Ik heb 1 fanatieke trainingsmaat maar die kan alleen in t weekend
Je mag hier komen!,quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:55 schreef fathank het volgende:
Ik heb 1 fanatieke trainingsmaat maar die kan alleen in t weekend
maar ik was een slons volgensjou![]()
![]()
Enschede is 100km uit de richting maatjequote:Op vrijdag 6 september 2013 23:56 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Je mag hier komen!,
maar ik was een slons volgensjouBehulpzaam als een waterkraan.
kom jij maar deze kant op grootmuilquote:Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Groot, want je wilt juist dat de riem de functie van je spieren overnemen. Met een kleine riem heb je die functie niet. Aldus M. Rippetoe.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef nickhguitar het volgende:
Oké, nu heb ik nog maar 1 keer kleine of grote riem gehoordWelke geniet jullie voorkeur?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Haha zo ben ik. Geeft ook niet tochquote:Op zaterdag 7 september 2013 00:25 schreef stinkie het volgende:
[..]
kom jij maar deze kant op grootmuil
Beetje leven in de tent jezelf niet te serieus nemen
Werkt wel met verschillende lui trainen![]()
Ga lekker weg naar ONZ. Ecto.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:15 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Haha zo ben ik. Geeft ook niet toch
Beetje leven in de tent jezelf niet te serieus nemen
Werkt wel met verschillende lui trainen![]()
Hm, deze introvert traint het liefst alleen
Alhoewel ik moet toegeven dat die paar keer dat ik samen heb getrained, ik wel nóg meer drang voelde om mijn targets van die dag te halen.Confidence through competence![]()
Hahaquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:40 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, deze introvert traint het liefst alleen
Alhoewel ik moet toegeven dat die paar keer dat ik samen heb getrained, ik wel nóg meer drang voelde om mijn targets van die dag te halen.Alleen trainen is relaxed als je een eigen schema hebt. Ik ga meestal wel samen met een maat naar de gym, maar we doen ieder ons eigen training.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HahaAlleen trainen is relaxed als je een eigen schema hebt. Ik ga meestal wel samen met een maat naar de gym, maar we doen ieder ons eigen training.
![]()
Als je beide hetzelfde schema hebt, en ook in verhouding dezelfde targets hebt.. werkt dit enorm motiverend.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HahaAlleen trainen is relaxed als je een eigen schema hebt. Ik ga meestal wel samen met een maat naar de gym, maar we doen ieder ons eigen training.
Geen riem.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef nickhguitar het volgende:
Moet je de laatse aflevering van Zembla eens zien.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:59 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Kebab is gewoon gepureerd vlees waar allerlei shit in is gegooid, zoals meel/vet etc dat dan weer in grote hompen tot een soort stuk vlees gemaakt en dan wordt het voor je gesneden.
Do not want.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ik lees eigenlijk alleen boeken over powerliften. Boeken over bodybuilding heb je vaak niet zo veel aan. Ze schrijven vaak vooral over zichzelf, geven een hele opsomming van oefeningen, en vervolgens een ´dieet´ wat totaal belachelijk is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:01 schreef Hiatus het volgende:
Lijkt me wel leuk om te hebben als ik weer eens benieuwd ben welke oefening welke spieren trained, sowieso anatomie.
Boeken over powerliften gaan vaak veel dieper op oefeningen in. Het gaat dan altijd wel om de grote 3, maar ze geven een hoop info over assists en waarom je die doet. Dat laatste is, of vind ik, belangrijk omdat je dan weet wat je doet en waarom je het doet. Daarnaast gaat het veel over je lichaam gezond te houden door te stretchen, en bv hoe je je DL en squat daarmee sterker maakt.
Ik ben op het moment Deadlift Dynamite van Andy Bolton en Tsatsouline Pavel aan het lezen. Erg informatief. En niet alleen over de DL. Een groot deel gaat over de squat en geeft een hoop tips over techniek en hoe je deze kan verbeteren.![]()
Right, gisteren wat sumo DL´s gedaan om m´n hamstrings en glutes wat beter te activeren. Gaan zitten en opstaan is nu wat onplezierig, zeg maar.![]()
![]()
Haha ja ik ken het, wel goed idd om die oefening er ook tussendoor te doen. Monster oefening voor posterior chain.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:29 schreef Snakey het volgende:
Right, gisteren wat sumo DL´s gedaan om m´n hamstrings en glutes wat beter te activeren. Gaan zitten en opstaan is nu wat onplezierig, zeg maar.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja precies, die mag wel wat beter bij mij. Ik merk dat ik wat te onzeker op m´n benen sta met zwaardere squats.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:36 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja ik ken het, wel goed idd om die oefening er ook tussendoor te doen. Monster oefening voor posterior chain.![]()
Ja winst ga je dan behalen bij sterke glutes en hamsquote:Op zaterdag 7 september 2013 13:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ja precies, die mag wel wat beter bij mij. Ik merk dat ik wat te onzeker op m´n benen sta met zwaardere squats.
ik deed zelf heel weinig hamstring werk.. toen begon ik GHR's, goodmornings en andere direct gerichte oefeningen te doen... mijn squat en deadlift schoten omhoog daarnaBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Waar ook een hoop stabilisatie vandaan komt. En, het maakt je hip drive sterker met de DL. Daar zit een zwak punt van me bij de DL. Hoewel het soms wel moeilijk is om je eigen zwakheden te vinden. Volgende week maar eens een coach aanspreken en vragen of hij me een paar workouts kan helpen/meekijken naar m´n techniek.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:55 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja winst ga je dan behalen bij sterke glutes en hams
Ik ben mezelf trouwens aan het afgeleren in de spiegel te kijken bij oefeningen. Je ogen halen teveel concentratie weg bij wat je voelt en spoort lang niet zoveel zwakke punten op dan kan voelen. Werkt prima. (Thanks Andy Bolton)
![]()
Daarbij staat het gewoon een stuk beter, goed ontwikkelde hammies.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:55 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja winst ga je dan behalen bij sterke glutes en hams
ik deed zelf heel weinig hamstring werk.. toen begon ik GHR's, goodmornings en andere direct gerichte oefeningen te doen... mijn squat en deadlift schoten omhoog daarna![]()
Dat is iets waar ik ook nog winst bij kan behalen, al staat de spiegel aan de andere kant van de ruimte( 12 meter afstand ofzo), toch merk ik dat ik met squats zit te loeren af en toe.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waar ook een hoop stabilisatie vandaan komt. En, het maakt je hip drive sterker met de DL. Daar zit een zwak punt van me bij de DL. Hoewel het soms wel moeilijk is om je eigen zwakheden te vinden. Volgende week maar eens een coach aanspreken en vragen of hij me een paar workouts kan helpen/meekijken naar m´n techniek.
Ik ben mezelf trouwens aan het afgeleren in de spiegel te kijken bij oefeningen. Je ogen halen teveel concentratie weg bij wat je voelt en spoort lang niet zoveel zwakke punten op dan kan voelen. Werkt prima. (Thanks Andy Bolton)
Volgende keer maar braaf paar meter voor me uit naar de grond staren.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daarbij staat het gewoon een stuk beter, goed ontwikkelde hammies.
nomnomnom nohomoBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Oké, ik weet 't echt even niet meer:P Heb nu zoveel verschillende dingen op internet gelezen. Heb dit al eerder gevraagd, maar wil nu toch echt vanmiddag het schema klaar hebben, dus wil nu even wat knopen doorhakken.
Ik wil 4 dagen p/w trainen. Dinsdag, Donderdag, Zaterdag en Zondag. Meest voor de hand liggend lijkt mij in dit geval een 4 daagse split, maar ik vind persoonlijk dat je met 1 keer p/w te weinig traint, of is dit iets wat ik mezelf aanpraat en is dit onzin?
Punt 2: Wat zijn m'n opties? Ik had zelf al een A/B schema gemaakt waarin ik dus Dinsdag en Zaterdag A doe en Donderdag en Zondag B. Probleem hierbij is dus alleen dat ik op een dag 3 spiergroepen moet trainen, dat houd in dat ik als ik rug, triceps en schouders doe dus al iets van 10 tot 12 oefeningen heb; te veel in mijn ogen. Als ik de oefeningen echter verdeel (dus bijv. op dinsdag de helft van de borst en zaterdag de andere helft), dan word ik niet echt moe in m'n spieren.
Struggles struggles.. Graag jullie visie als ervaren fitnessboys.![]()
Ik dacht er nooit over na eigenlijk. Maar het scheelt stukken. Wat ook goed helpt zijn stretches. Bolton gaf de volgende: ga met je reet tegen een muur aanliggen met je benen omhoog tegen de muur. Vervolgens laat je langzaam je benen uit elkaar naar beneden gaan. Op een gegeven moment denk je dat je niet verder kan stretchen, op dat punt haal je diep adem en concentreer je je om je heupen te ontspannen, dan kan je als je je goed onstpant weer wat verder stretchen. Simpel maar doeltreffend. Ik kon niet geloven hoeveel spanning er in m´n heupen en dat hele gebeid zat/zit. Allemaal spanning wat je weerhoudt van een goede hip drive.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:14 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik ook nog winst bij kan behalen, al staat de spiegel aan de andere kant van de ruimte( 12 meter afstand ofzo), toch merk ik dat ik met squats zit te loeren af en toe.
Volgende keer maar braaf paar meter voor me uit naar de grond staren.![]()
Wauwquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nomnomnom nohomo![]()
Misschien eens kijken naar push/pull workouts. Die kan je ook opdelen in A en B en dan over 4 dagen verdelen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:18 schreef nickhguitar het volgende:
Oké, ik weet 't echt even niet meer:P Heb nu zoveel verschillende dingen op internet gelezen. Heb dit al eerder gevraagd, maar wil nu toch echt vanmiddag het schema klaar hebben, dus wil nu even wat knopen doorhakken.
Ik wil 4 dagen p/w trainen. Dinsdag, Donderdag, Zaterdag en Zondag. Meest voor de hand liggend lijkt mij in dit geval een 4 daagse split, maar ik vind persoonlijk dat je met 1 keer p/w te weinig traint, of is dit iets wat ik mezelf aanpraat en is dit onzin?
Punt 2: Wat zijn m'n opties? Ik had zelf al een A/B schema gemaakt waarin ik dus Dinsdag en Zaterdag A doe en Donderdag en Zondag B. Probleem hierbij is dus alleen dat ik op een dag 3 spiergroepen moet trainen, dat houd in dat ik als ik rug, triceps en schouders doe dus al iets van 10 tot 12 oefeningen heb; te veel in mijn ogen. Als ik de oefeningen echter verdeel (dus bijv. op dinsdag de helft van de borst en zaterdag de andere helft), dan word ik niet echt moe in m'n spieren.
Struggles struggles.. Graag jullie visie als ervaren fitnessboys.
Je hoeft je trouwens niet per se te houden aan van die ´weekblokken´. Je workouts mogen best overlopen naar een volgende week. Soms is het goed om de dagen gewoon te vergeten en een doorlopende workout te maken waarbij je niet nadenkt of dat nou op donderdag of zondag zou moeten.![]()
Ik snap je niet helemaal eigenlijk, je bedoelt de ene week 3x en de andere week 4x?quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien eens kijken naar push/pull workouts. Die kan je ook opdelen in A en B en dan over 4 dagen verdelen.
Je hoeft je trouwens niet per se te houden aan van die ´weekblokken´. Je workouts mogen best overlopen naar een volgende week. Soms is het goed om de dagen gewoon te vergeten en een doorlopende workout te maken waarbij je niet nadenkt of dat nou op donderdag of zondag zou moeten.![]()
En zou er een manier zijn om wat ik 'wil' wel te laten werken? Dus dat ik wel met dat A/B principe werk?quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien eens kijken naar push/pull workouts. Die kan je ook opdelen in A en B en dan over 4 dagen verdelen.
Jawel, het zal echter altijd in de buurt van een FB komen denk ik. Maar post je schema eens, dat maakt wat duidelijker in welke richting je denkt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:47 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
En zou er een manier zijn om wat ik 'wil' wel te laten werken? Dus dat ik wel met dat A/B principe werk?![]()
Ben nu ff mobiel, zal 'm zo even posten!quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jawel, het zal echter altijd in de buurt van een FB komen denk ik. Maar post je schema eens, dat maakt wat duidelijker in welke richting je denkt.![]()
Uit m'n hoofd even ziet het er zo uit:quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:51 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ben nu ff mobiel, zal 'm zo even posten!
A: Borst, Biceps, Benen (Bench press, Incline dumbell press, dumbell flys, Barbell Curl, Preacher Curls, Dumbell Curl, Squats, Lunges, Leg Extensions
B Rug, Triceps, Schouders. (Deadlifts, bent over barbell row, Small grip row, Shrugs, Triceps cable pulldown, Skullcrushers, Dips, Militairy press, Front raise, Lateral Raise.)
Ik weet zo eigenlijk niet 1 oefening voor de borst erbij, die heeft nu evenveel oefeningen als de biceps, dus dat faalt op zich al. Maar waar ik vooral mee zit is dat het te veel oefeningen zijn, en als ik ga cutten (minder oefeningen kies), dan word ik niet echt moe van die paar oefeningen die ik dan doe.![]()
Een soort van full body dus.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd even ziet het er zo uit:
A: Borst, Biceps, Benen (Bench press, Incline dumbell press, dumbell flys, Barbell Curl, Preacher Curls, Dumbell Curl, Squats, Lunges, Leg Extensions
B Rug, Triceps, Schouders. (Deadlifts, bent over barbell row, Small grip row, Shrugs, Triceps cable pulldown, Skullcrushers, Dips, Militairy press, Front raise, Lateral Raise.)
Ik weet zo eigenlijk niet 1 oefening voor de borst erbij, die heeft nu evenveel oefeningen als de biceps, dus dat faalt op zich al. Maar waar ik vooral mee zit is dat het te veel oefeningen zijn, en als ik ga cutten (minder oefeningen kies), dan word ik niet echt moe van die paar oefeningen die ik dan doe.Je ontkomt er bijna niet aan.
Het is misschien wat veel oefeningen, maar ik zou het gewoon proberen. Flink eten, opletten of je niet doorlopend moe wordt en progressie blijft maken.
En stoppen met van alles te lezen op het inet, dat verward alleen maar en houdt je van je doelen af. Door het gewoon te doen leer je stukken meer, niet bang zijn om fouten te maken. Daar leer je alleen maar van.![]()
quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een soort van full body dus.Je ontkomt er bijna niet aan.
Het is misschien wat veel oefeningen, maar ik zou het gewoon proberen. Flink eten, opletten of je niet doorlopend moe wordt en progressie blijft maken.
En stoppen met van alles te lezen op het inet, dat verward alleen maar en houdt je van je doelen af. Door het gewoon te doen leer je stukken meer, niet bang zijn om fouten te maken. Daar leer je alleen maar van.Ik word inderdaad helemaal gek van alles wat ik lees. Zo veel tegenstrijdige dingen ook, ik ga het ook gewoon proberen, thanks! Veel mensen zeggen echter wel dat ideaal sporten ongeveer een half uur tot max een uur duurt. Met dit schema ben ik wel ongeveer anderhalf uur bezigquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een soort van full body dus.Je ontkomt er bijna niet aan.
En stoppen met van alles te lezen op het inet, dat verward alleen maar en houdt je van je doelen af. Door het gewoon te doen leer je stukken meer, niet bang zijn om fouten te maken. Daar leer je alleen maar van.![]()
![]()
Snap nooit waarom er zo veel aandacht wordt besteed aan de 'kleinere' spiergroepen. Biceps, triceps en schouders zou ik meestal 2 oefeningen voor pakken. Waarom?; deze spiergroepen pak je ook al behoorlijk mee met je compounds schouders als voorbeeld. Anterior gedeelte wordt gestimuleerd bij BP, incline BP, flyes, Curls, dips. Posterior pak je mee met: BoR, Small grip row en Shrugs, Dus sowieso een oefening van je schouders zou ik op posterior gedeelte richten omdat die minder wordt getraind.
Zal even kort tips geven i.p.v elke uitgebreid toe te lichten.
-Een hamstring oefening erbij voor benen (Glute-ham raises of Leg curls)
-Oefening voor kuiten erbij (Calf raises en/of seated calf raises)
-1 oefening eruit bij Bicep(Dumbell curl), Tricep(Cable pull down of skullcrushers) en schouder(Front raises).
-Oefening voor achterste schouderkop toevoegen.
-Leg extension eruit, je hebt al lunges en squats die de quadriceps ontwikkelen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Iedereen is anders en voor iedereen werken weer andere dingen. Daarom lees je tegenstrijdige dingen. Ik vind zelf een uur trainen ideaal, kijk wat voor jou werkt. Als dat 1.5 uur is, prima.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik word inderdaad helemaal gek van alles wat ik lees. Zo veel tegenstrijdige dingen ook, ik ga het ook gewoon proberen, thanks! Veel mensen zeggen echter wel dat ideaal sporten ongeveer een half uur tot max een uur duurt. Met dit schema ben ik wel ongeveer anderhalf uur bezig![]()
Ik denk niet dat dingen vaak tegenstrijdig zijn, als je goed voor ogen houdt welk doel de tips voor ogen hebben, en met name ook *begrijpt* waarom de tips gegeven worden, i.e. welk lichaamsproces erachter zit, en of dát stand houdt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_men_and_an_elephant
[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 07-09-2013 16:19:27 ]Confidence through competence![]()
Al een maand ongeveer ga ik niet meer vooruit in kracht, sterker nog mn bp wordt alleen maar slechter.
Tips? Andere routine dan SL?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Draco Malfoy looking shredded.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nomnomnom nohomoMeer eten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:08 schreef Beach het volgende:
Al een maand ongeveer ga ik niet meer vooruit in kracht, sterker nog mn bp wordt alleen maar slechter.
Tips? Andere routine dan SL?![]()
goeie tip, ga ik proberen!quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:22 schreef Snakey het volgende:
Ik dacht er nooit over na eigenlijk. Maar het scheelt stukken. Wat ook goed helpt zijn stretches. Bolton gaf de volgende: ga met je reet tegen een muur aanliggen met je benen omhoog tegen de muur. Vervolgens laat je langzaam je benen uit elkaar naar beneden gaan. Op een gegeven moment denk je dat jeBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Slecht idee, ik gok dat ik zo rond de 25%-30% zit en wil omlaagquote:Op zaterdag 7 september 2013 16:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Draco Malfoy looking shredded.
[..]
Meer eten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Goed idee broquote:Op zaterdag 7 september 2013 16:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Slecht idee, ik gok dat ik zo rond de 25%-30% zit en wil omlaag
Confidence through competence![]()
Omlaag gaan in vetpercentage en sterker worden is een vrijwel onmogelijke combi voor naturel.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Slecht idee, ik gok dat ik zo rond de 25%-30% zit en wil omlaagBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hangt van de hoogte van je bf% af (en met 30% zit je flink goed) en je trainingsstaat, maw hoe ver zit je van je genetische max af qua spiergroei.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Omlaag gaan in vetpercentage en sterker worden is een vrijwel onmogelijke combi voor naturel.
Ik denk dat Beach op beide nog wel stappen te nemen heeft, dus het kan goed zijn dat als hij doortraint, hij iets sterker is / meer spier heeft als hij op een redelijk bf% van 10-15% aankomt.Confidence through competence![]()
Is zeker waar, als beginner heb je nog meer ruimte idd..plus dat 30% behoorlijk wat ruimte geeft ja... ik dacht meer aan gevorderde trainees.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hangt van de hoogte van je bf% af (en met 30% zit je flink goed) en je trainingsstaat, maw hoe ver zit je van je genetische max af qua spiergroei.
Ik denk dat Beach op beide nog wel stappen te nemen heeft, dus het kan goed zijn dat als hij doortraint, hij iets sterker is / meer spier heeft als hij op een redelijk bf% van 10-15% aankomt.
Maar verklaart nog niet waarom zijn bench in een maand tijd alleen maar zwakker wordt ipv sterker.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Gister Rack pulls gedaan en voel het vandaag enorm in me lats. Is het normaal om het in je lats te voelen? Dacht dat rack pulls voornamelijk voor de traps/romboids waren?![]()
klopt helemaal. Bij correct deadliften moet je de lats ook voelen erna aangezien die fungeren als stabilisator spier tezamen met de core om rechtop te blijvenquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:28 schreef Intentiion het volgende:
Gister Rack pulls gedaan en voel het vandaag enorm in me lats. Is het normaal om het in je lats te voelen? Dacht dat rack pulls voornamelijk voor de traps/romboids waren?
top, moet wel zeggen dat dit 1 van me favorieten oefeningen is voor de rug. Nog nooit zo een activatie gevoeld in de rug als bij deze oefeningquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:40 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
klopt helemaal. Bij correct deadliften moet je de lats ook voelen erna aangezien die fungeren als stabilisator spier tezamen met de core om rechtop te blijven![]()
![]()
Precies de reden waarom rack pulls zo´n goede partial is. Je kan je concentreren op de spieren die je soms mist in je lift.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:28 schreef Intentiion het volgende:
Gister Rack pulls gedaan en voel het vandaag enorm in me lats. Is het normaal om het in je lats te voelen? Dacht dat rack pulls voornamelijk voor de traps/romboids waren?
Dat geldt in het algemeen trouwens, Als je op een compund een bepaalde spier die mee zou moeten doen niet of niet goed voelt kun je daar het beste een assist voor zoeken omdie spier sterker te maken.![]()
Het beste aan deze partial vond ik dat ik me niet heel erg hoefde te focusen op het recht houden van me onderrug omdat dit vrij gemakkelijk is bij rack pulls. Kon dus met veel meer explosiviteit werken.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies de reden waarom rack pulls zo´n goede partial is. Je kan je concentreren op de spieren die je soms mist in je lift.
Dat geldt in het algemeen trouwens, Als je op een compund een bepaalde spier die mee zou moeten doen niet of niet goed voelt kun je daar het beste een assist voor zoeken omdie spier sterker te maken.![]()
Ik heb rack pulls als heilig verklaard.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:01 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Het beste aan deze partial vond ik dat ik me niet heel erg hoefde te focusen op het recht houden van me onderrug omdat dit vrij gemakkelijk is bij rack pulls. Kon dus met veel meer explosiviteit werken.![]()
Hoewel ik ze op het moment maar 1x per maand doe. Ik ben bovenin de DL behoorlijk sterk, misschien juist door RP´s. Maar ik concentreer me nu meer op m´n benen om onderin de DL sterker te worden. Je lift niet meer dan je zwakste schakel aankan uiteraard. Ik doe nu dus vrij veel good mornings en sumo DL´s.![]()
Toevallig doe zelf ook alleen Sumo's omdat ik toch rack pulls voor rug doe. Pak ik met sumo's toch net wat meer glutes en hamsquote:Op zaterdag 7 september 2013 18:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb rack pulls als heilig verklaard.![]()
Hoewel ik ze op het moment maar 1x per maand doe. Ik ben bovenin de DL behoorlijk sterk, misschien juist door RP´s. Maar ik concentreer me nu meer op m´n benen om onderin de DL sterker te worden. Je lift niet meer dan je zwakste schakel aankan uiteraard. Ik doe nu dus vrij veel good mornings en sumo DL´s.![]()
Ik voel m´n glutes niet eens na een DL. Hoogste tijd dus om aandacht aan de achterkant te besteden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:11 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Toevallig doe zelf ook alleen Sumo's omdat ik toch rack pulls voor rug doe. Pak ik met sumo's toch net wat meer glutes en hams![]()
dat is de enige en juiste filosofie!quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb rack pulls als heilig verklaard.![]()
Hoewel ik ze op het moment maar 1x per maand doe. Ik ben bovenin de DL behoorlijk sterk, misschien juist door RP´s. Maar ik concentreer me nu meer op m´n benen om onderin de DL sterker te worden. Je lift niet meer dan je zwakste schakel aankan uiteraard. Ik doe nu dus vrij veel good mornings en sumo DL´s.
Wat ook nog wel wil helpen om de deadlift in de bottom te versterken zijn deficit deadlifts ... maar ook squats doen in dezelfde feet stance als je deadlift wil behoorlijk helpen.
Trouwens ..aangezien jij van powerlifting informatie materie houdt.. ben jij bekend met Paul Carter? Trainer van diverse bekende elite powerlifters met een hele eigen benadering van de sport.
Hier staan leuke reads, en op de rest van zijn site ook wel... btw zijn ebooks zijn aanraders!
http://www.lift-run-bang.com/p/most-popular-posts-and-series.html
Zijn steroid(the darkside) verhaal is ook echt episch om te lezen .. hoe hij mensen veroordeelt die zomaar gaan gebruiken om zogenaamd de grootste in een groep te kunnen zijn... epic
ben niet met alles eens wat hij zegt, maar zijn no/nonsense benadering is echt heerlijk en zeer fijn om te lezen ook!
[ Bericht 3% gewijzigd door dreamerbulk op 07-09-2013 18:28:12 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
vandaag zieke spierpijnen trouwens in upperback.. gister andere deadlift sessie gedaan ..veel meer setjes en alles met double overhandgrip... kwam erachter dat mijn overhandgrip sterker geworden is ..zonder dat ik echt directe griptraining heb gedaanBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Thanks, gelijk Lift Run Bang aangeschaft. Geweldig zo´n Kindle.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:18 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat is de enige en juiste filosofie!
Wat ook nog wel wil helpen om de deadlift in de bottom te versterken zijn deficit deadlifts ... maar ook squats doen in dezelfde feet stance als je deadlift wil behoorlijk helpen.
Trouwens ..aangezien jij van powerlifting informatie materie houdt.. ben jij bekend met Paul Carter? Trainer van diverse bekende elite powerlifters met een hele eigen benadering van de sport.
Hier staan leuke reads, en op de rest van zijn site ook wel... btw zijn ebooks zijn aanraders!
Zijn steroid(the darkside) verhaal is ook echt episch om te lezen .. hoe hij mensen veroordeelt die zomaar gaan gebruiken om zogenaamd de grootste in een groep te kunnen zijn... epic
ben niet met alles eens wat hij zegt, maar zijn no/nonsense benadering is echt heerlijk en zeer fijn om te lezen ook!![]()
![]()
The Cube Method is ook interesant trouwens. Ik heb het nog niet gelezen maar lees er goede dingen over.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:18 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat is de enige en juiste filosofie!
ben niet met alles eens wat hij zegt, maar zijn no/nonsense benadering is echt heerlijk en zeer fijn om te lezen ook!
http://articles.elitefts.(...)-method-yeah-or-nay/![]()
Ik heb hem ook gekochtquote:Op zaterdag 7 september 2013 18:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Thanks, gelijk Lift Run Bang aangeschaft. Geweldig zo´n Kindle.
Cube method ben ik ook begonnen met te lezen, is van brandon lilly en consorten toch?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Lilly is de auteur inderdaad.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gekocht
Cube method ben ik ook begonnen met te lezen, is van brandon lilly en consorten toch?
Powerlifting van Dan Austin enBryan Mann vond ik ook een goed boek.![]()
Vandaag vol uit mijn broek gescheurd met deadliften. Altijd fijn
met deadliften nog wel lol ... wil niet eens weten wat er met je broek gebeurde wanneer je een zware squat deed..quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:29 schreef ssebass het volgende:
Vandaag vol uit mijn broek gescheurd met deadliften. Altijd fijn
wat draag je voor broeken, van viscose lol?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik droeg altijd een lange broek, eigenlijk vooral omdat m´nsquat prothese niet is afgewerkt en het er nogal raar uitziet zo´n stuk staal ipv een been.![]()
Maar 1 is dat ik m´ñ broeken kapot trek met DL´s. Broek tussen de bar en een prothese in betekent een heel kort leven voor de broek. En met squats is het onhandig als je zweet en je broek tegen je knieen blijft plakken als je zakt. Ik train dus gewoon in een korte broek, dan zie ik er maar raar uit.![]()
![]()
Haha ja dat zal wel snel kapot gaan dan. Ik zou ook wel ff 2x kijken wanneer ik jou zie trainen denk ik .. 1e keer uit verwondering .. 2e keer uit bewondering! (stiekem zou ik denken.. ey die dude is aan het cheaten met zijn bionische superstrength beenquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:45 schreef Snakey het volgende:
Ik droeg altijd een lange broek, eigenlijk vooral omdat m´nsquat prothese niet is afgewerkt en het er nogal raar uitziet zo´n stuk staal ipv een been.![]()
Maar 1 is dat ik m´ñ broeken kapot trek met DL´s. Broek tussen de bar en een prothese in betekent een heel kort leven voor de broek. En met squats is het onhandig als je zweet en je broek tegen je knieen blijft plakken als je zakt. Ik train dus gewoon in een korte broek, dan zie ik er maar raar uit.)
Ik trainde eerst in een korte broek maar ik schraapte mijn schenen dan nog erger open. Draag nu een lange compressie broek met deadliften(ook met squatten) .. schraap nog steeds mijn schenen open maar wel minder. Allemaal van die oude wonden die geen kans krijgen om te herstellen lol(tijd dat ik maar eens deadlift sokken ga halen)
Ik gebruik dat been alleen maar voor DL´s en squats, daarna doe ik m´n normale prothese weer aan, dan valt het nauwelijks op. Mensen kijken wel eens een beetje raar, maar ik train altijd om 8 uur ´s morgens met zo goed als altijd hetzelfde groepje mensen. Die zijn het dus gewend en kijken al niet eens meer,quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja dat zal wel snel kapot gaan dan. Ik zou ook wel ff 2x kijken wanneer ik jou zie trainen denk ik .. 1e keer uit verwondering .. 2e keer uit bewondering! (stiekem zou ik denken.. ey die dude is aan het cheaten met zijn bionische superstrength been)
Ik trainde eerst in een korte broek maar ik schraapte mijn schenen dan nog erger open. Draag nu een lange compressie broek met deadliften(ook met squatten) .. schraap nog steeds mijn schenen open maar wel minder. Allemaal van die oude wonden die geen kans krijgen om te herstellen lol(tijd dat ik maar eens deadlift sokken ga halen)
M´n prothese steekt net een halve cm ofzo verder uit waardoor de bar vooral langs m´n prothese gaat en niet over m´n scheenbeen. Of ik hou onbewust een paar mm afstand van m´n scheen, dat kan ook natuurlijk.![]()
![]()
Schenen zijn ook helemaal blauw hier...doet knap pijn als de stang er langs haal.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja dat zal wel snel kapot gaan dan. Ik zou ook wel ff 2x kijken wanneer ik jou zie trainen denk ik .. 1e keer uit verwondering .. 2e keer uit bewondering! (stiekem zou ik denken.. ey die dude is aan het cheaten met zijn bionische superstrength been)
![]()
Ah, ik dacht dat het altijd gewoon lange sokken waren trouwens, maar het zijn speciale deadlift sokken?
Andy doet het zonder, Benedikt met.
Altijd geweldig om Benedikt te zien liften, of althans, zijn gedoe net voor z´n lift.![]()
![]()
haha nice, wel respect dat je jezelf niet laat limiteren!quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik gebruik dat been alleen maar voor DL´s en squats, daarna doe ik m´n normale prothese weer aan, dan valt het nauwelijks op. Mensen kijken wel eens een beetje raar, maar ik train altijd om 8 uur ´s morgens met zo goed als altijd hetzelfde groepje mensen. Die zijn het dus gewend en kijken al niet eens meer,
M´n prothese steekt net een halve cm ofzo verder uit waardoor de bar vooral langs m´n prothese gaat en niet over m´n scheenbeen. Of ik hou onbewust een paar mm afstand van m´n scheen, dat kan ook natuurlijk.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
ja hier 24/7 korsten crewquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:03 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Schenen zijn ook helemaal blauw hier...doet knap pijn als de stang er langs haal.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
haha ja dat zijn speciale sokkenquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:04 schreef Snakey het volgende:
Ah, ik dacht dat het altijd gewoon lange sokken waren trouwens, maar het zijn speciale deadlift sokken?
Andy doet het zonder, Benedikt met.
Altijd geweldig om Benedikt te zien liften, of althans, zijn gedoe net voor z´n lift.
Benedikt ..wat een held is dat.. echt beestachtig hoe hij los gaat voor de lift.
deze is ook echt belachelijk mooi:
Bloedende schenen gaat mij echt niet gebeuren...moet nog kortje broekjes aankunnen. Heb het ook vooral als ik sumo deadlifts doe..met romanians kan ik hem nog van me af gooien als het ware.quote:
Ben trouwens weer rustig begonnen met 60 kg deadlift, belast mijn kuiten niet.![]()
Ik moet de stang zo dicht mogelijk op mij hebben .. anders verneuk ik mijn leverages.quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:13 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Bloedende schenen gaat mij echt niet gebeuren...moet nog kortje broekjes aankunnen. Heb het ook vooral als ik sumo deadlifts doe..met romanians kan ik hem nog van me af gooien als het ware.
Ben trouwens weer rustig begonnen met 60 kg deadlift, belast mijn kuiten niet.
Haha ik draag ook korte broeken hoor
netjes dat je weer kan deadliften!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hahah ja maar ik wil ook gewoon naar het strand en zulks korte broekjes aankunnen zonder dat het lijkt of ik moest knielen in glas.quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:19 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik moet de stang zo dicht mogelijk op mij hebben .. anders verneuk ik mijn leverages.
Haha ik draag ook korte broeken hoor
netjes dat je weer kan deadliften!![]()
quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hahah ja maar ik wil ook gewoon naar het strand en zulks korte broekjes aankunnen zonder dat het lijkt of ik moest knielen in glas.![]()
op de plek waar de stang langs schaaft groeit ook geen haar meer... dat is dan wel weer handig toch? hoef je niet meer te waxen
quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:13 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
haha ja dat zijn speciale sokken
Benedikt ..wat een held is dat.. echt beestachtig hoe hij los gaat voor de lift.
deze is ook echt belachelijk mooi:Geweldig.
![]()
Troostend hoor..quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:24 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]![]()
op de plek waar de stang langs schaaft groeit ook geen haar meer... dat is dan wel weer handig toch? hoef je niet meer te waxensowieso groeit er geen haar meer op mijn kuiten...want broeken schuren alles eraf
..
![]()
lekker schurenquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:31 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Troostend hoor..sowieso groeit er geen haar meer op mijn kuiten...want broeken schuren alles eraf
..
Haha ja bij squatten ook wel een gebeurt. Het was mijn boxer. Draag gewoon katoenen boxers, maar die zijn hier blijkbaar niet voor gemaaktquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:38 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
met deadliften nog wel lol ... wil niet eens weten wat er met je broek gebeurde wanneer je een zware squat deed..
wat draag je voor broeken, van viscose lol?
Wie neemt hier nog meer koude douches?
Het schijnt je test te verhogen naast andere voordelenBen zelf recent overgestapt en vind het al moeilijker worden om een warme douche te nemen, voelt zo lui aan nu.
Na een harde workout is het helemaal heerlijk trouwens.![]()
Mij is juist verteld dat een warme douche beter is na een workout.quote:Op zondag 8 september 2013 10:59 schreef seto het volgende:
Het schijnt je test te verhogen naast andere voordelenBen zelf recent overgestapt en vind het al moeilijker worden om een warme douche te nemen, voelt zo lui aan nu.
Na een harde workout is het helemaal heerlijk trouwens.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
http://www.expertclinic.org/Cold-Shower-After-Workout.htmlquote:Op zondag 8 september 2013 11:12 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Mij is juist verteld dat een warme douche beter is na een workout.
Probeer het eens zou ik zeggen![]()
![]()
deload weekje wellicht?quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:08 schreef Beach het volgende:
Tips? Andere routine dan SL?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Deload inderdaad. En misschien een goed idee om zeg op 70% van de lift waar je nu op vastloopt te beginnen en dan weer 5 kilo per sessie erbij te doen zodat je even opnieuw opbouwd.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:08 schreef Beach het volgende:
Herkenbaar, alle lifts zijn gestalld en squat ben ik 10kg in kracht achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:08 schreef Beach het volgende:
Bij alle compounds voel ik mijn spieren niet meer.. Als je je spieren voelt dan betekent het toch niet automatisch dat het een goeie training is geweest?quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies de reden waarom rack pulls zo´n goede partial is. Je kan je concentreren op de spieren die je soms mist in je lift.
Klopt, en niets voelen betekend ook niet dat het een slechte training is geweest.quote:Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Bij alle compounds voel ik mijn spieren niet meer.. Als je je spieren voelt dan betekent het toch niet automatisch dat het een goeie training is geweest?![]()
Deload en op alles waar je op stalled je techniek nagaan voor je weer gewicht toevoegt.quote:Op zondag 8 september 2013 11:57 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Herkenbaar, alle lifts zijn gestalld en squat ben ik 10kg in kracht achteruit gegaan.
Ik stond stil op de BP op 90 - 100 kilo waarna ik terug ben gegaan naar 70 kilo en van daaruit over een paar weken weer langzaam opgebouwd heb. Ik zit nu aan de 5 x 100.
9 van de 10 keer heb je rust of een deload nodig als je stalled. Maar het is uiteraard goed om naar alles te kijken, voeding, rust. Is alles zoals het zou moeten zijn om progress te kunnen maken.Het gaat niet noodzakelijk over dat je je spieren moet voelen. Het gaat er om dat je, bv bij de DL, wel zeker maakt dat alle spieren diemee zouden moeten werken dat ook doen.quote:Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Bij alle compounds voel ik mijn spieren niet meer.. Als je je spieren voelt dan betekent het toch niet automatisch dat het een goeie training is geweest?![]()
Ik heb het niet over spierpijn he. Ik heb het over spieren actief voelen zijn bij je lifts. Bij een DL bv moet je je hele posterior chain voelen. Als je dan tijdens je DL bv voelt dat je glutes niet goed meedoen dan moet je daar wat assists op loslaten om ze te activeren.quote:Op zondag 8 september 2013 12:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Klopt, en niets voelen betekend ook niet dat het een slechte training is geweest.![]()
Ah, misschien had ik dan verder terug moeten lezen. Meestal gaan zulke vragen over spierpijn de dag erna.quote:Op zondag 8 september 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb het niet over spierpijn he. Ik heb het over spieren actief voelen zijn bij je lifts. Bij een DL bv moet je je hele posterior chain voelen. Als je dan tijdens je DL bv voelt dat je glutes niet goed meedoen dan moet je daar wat assists op loslaten om ze te activeren.
In dat geval ben ik het met je eens.![]()
![]()
Een heerlijke warme douche na een work out! Heb het idee dat ik ziek word ofzo als ik niet douche of koud na een work out.quote:Op zondag 8 september 2013 10:59 schreef seto het volgende:
Na een harde workout is het helemaal heerlijk trouwens.![]()
Ik douche nu een week koud (shampoo en douchegellen warm en dan 5minuten koud afsproeien) en voel me er echt veel beter bij. Waarschijnlijk een shitload placebo door de adrenalineboost, maar toch.BEASTMODE![]()
Ja en dan moet je er nog no-pillow bij doen, plus no-fap, plus no-toiletpaper, en dan schieten je test omhoog met 200% lololol Dacht dat het 4 maanden geleden op bb.com forum begonnen was als een grap.. maar blijkbaar pakken sites het op als waarheidquote:Op zondag 8 september 2013 10:59 schreef seto het volgende:
Na een harde workout is het helemaal heerlijk trouwens.
btw die bron die je laat zien.. die site zit echt vol met onwaarheden en broscience lol
http://www.expertclinic.org/How-To-Get-Smaller-Thighs.html dat soort zooiBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Is wel beter voor je doorbloeding, plus je haarschubben sluiten dan wat ervoor dat het niet gaat pluizen.quote:Op zondag 8 september 2013 12:56 schreef Awesome_ het volgende:
Ik douche nu een week koud (shampoo en douchegellen warm en dan 5minuten koud afsproeien) en voel me er echt veel beter bij. Waarschijnlijk een shitload placebo door de adrenalineboost, maar toch.
Jongens ik vind die kipfilet plakjes uit de super echt veel te zout! Eet er meestal een paar als ik honger heb ofzo. Kennen jullie kipfiletplakjes met minder zout?![]()
quote:Op zondag 8 september 2013 12:59 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja en dan moet je er nog no-pillow bij doen, plus no-fap, plus no-toiletpaper, en dan schieten je test omhoog met 200% lololol Dacht dat het 4 maanden geleden op bb.com forum begonnen was als een grap.. maar blijkbaar pakken sites het op als waarheid
btw die bron die je laat zien.. die site zit echt vol met onwaarheden en broscience lol
http://www.expertclinic.org/How-To-Get-Smaller-Thighs.html dat soort zooi![]()
![]()
Dingen zijn smerig zout ja, vieze smaak geeft dat. Ik was ze wel eens af onder de kraan, helpt een klein beetje. Maar liever koop ik gerookte kip en snij die in plakjes... iets minder zout.quote:Op zondag 8 september 2013 13:00 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Is wel beter voor je doorbloeding, plus je haarschubben sluiten dan wat ervoor dat het niet gaat pluizen.
Jongens ik vind die kipfilet plakjes uit de super echt veel te zout! Eet er meestal een paar als ik honger heb ofzo. Kennen jullie kipfiletplakjes met minder zout?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hahaha iddquote:
nee maar je zal je vast wel frisser en alerter voelen na een koude douche( zelf noodgedwongen in het verleden wel eens een maand koud moeten douchen). Maar test levels omhoog ...Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Kipfilet plakjes zijn vaak samengesteld uit allerlei troep, en bergen zout. Beter eet je gewone kipfilet.quote:Op zondag 8 september 2013 13:00 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Is wel beter voor je doorbloeding, plus je haarschubben sluiten dan wat ervoor dat het niet gaat pluizen.
Jongens ik vind die kipfilet plakjes uit de super echt veel te zout! Eet er meestal een paar als ik honger heb ofzo. Kennen jullie kipfiletplakjes met minder zout?![]()
Ow ja dat eet ik ook wel eens, gooi het door een salade heen. Maar vaag dat gerookte kip minder zout is dan die naturel kip..Vind eigenlijk die kipfiletplakjes maar een natte zooi...onwijs veel vocht zit erin.quote:Op zondag 8 september 2013 13:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Dingen zijn smerig zout ja, vieze smaak geeft dat. Ik was ze wel eens af onder de kraan, helpt een klein beetje. Maar liever koop ik gerookte kip en snij die in plakjes... iets minder zout.![]()
Maar het is zo easy to eat!!quote:Op zondag 8 september 2013 13:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kipfilet plakjes zijn vaak samengesteld uit allerlei troep, en bergen zout. Beter eet je gewone kipfilet.![]()
Inderdaad. Je test fluctueert sowieso dehele dag dus is behoorlijk moeilijk te meten.quote:Op zondag 8 september 2013 13:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Hahaha idd
nee maar je zal je vast wel frisser en alerter voelen na een koude douche( zelf noodgedwongen in het verleden wel eens een maand koud moeten douchen). Maar test levels omhoog ...![]()
http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=59quote:
die kipblokjes van hun .. licht gezouten en naturel variant schijnen echt subliem mals en lekker te zijn. en redelijk goedkoop... 7,50 per kilo, 75 cent per 100 gram..Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
gekookt zijn ze volgens mij, hoor echt goeie verhalen overBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Is dat niet van die Olivier?quote:Op zondag 8 september 2013 13:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=59
die kipblokjes van hun .. licht gezouten en naturel variant schijnen echt subliem mals en lekker te zijn. en redelijk goedkoop... 7,50 per kilo, 75 cent per 100 gram..![]()
die reus bedoel je? ik weet wel dat hij gesponsord is door hun.. krijgt elke maand gratis vleesvoorraden.quote:Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja die reus. Ik dacht dat dit zijn bedrijf was..Maar zou ontzettend chill zijn als je gesponsord zou worden door een vleesbedrijf. Ik ga het eens proberen.quote:Op zondag 8 september 2013 13:11 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
die reus bedoel je? ik weet wel dat hij gesponsord is door hun.. krijgt elke maand gratis vleesvoorraden.![]()
Ja het is behoorlijk goedkoop, en het is ook al bereidde kip he ..dus 100 gram heeft bijna 26 gram proteinequote:Op zondag 8 september 2013 13:13 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja die reus. Ik dacht dat dit zijn bedrijf was..Maar zou ontzettend chill zijn als je gesponsord zou worden door een vleesbedrijf. Ik ga het eens proberen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik ga een tank top van ze bestellen.quote:Op zondag 8 september 2013 13:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=59
die kipblokjes van hun .. licht gezouten en naturel variant schijnen echt subliem mals en lekker te zijn. en redelijk goedkoop... 7,50 per kilo, 75 cent per 100 gram..![]()
![]()
Haha ja het is wel een mooi toepasselijk logo en text voor liftersquote:Op zondag 8 september 2013 13:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ga een tank top van ze bestellen.
Ik heb een shirt voor hier in de gym: It ain´t much if it ain´t Dutch. Dat vinden de meeste spanjaarden niet zo leuk, ze zijn vrij nationalistisch.quote:Op zondag 8 september 2013 13:17 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja het is wel een mooi toepasselijk logo en text voor lifters![]()
![]()
whahaha epicquote:Op zondag 8 september 2013 13:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb een shirt voor hier in de gym: It ain´t much if it ain´t Dutch. Dat vinden de meeste spanjaarden niet zo leuk, ze zijn vrij nationalistisch.
deze is ook wel behoorlijken trolling(niet lifting gerelateerd, de drager wel hehehe konstantin)
Jah die ken ik, nice one.quote:Op zondag 8 september 2013 13:20 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
whahaha epic
deze is ook wel behoorlijken trolling(niet lifting gerelateerd, de drager wel hehehe konstantin)
[ afbeelding ]![]()
![]()
Had vorige maand 2kg kipblokjes en 2kg paard besteld.quote:Op zondag 8 september 2013 13:08 schreef dreamerbulk het volgende:
gekookt zijn ze volgens mij, hoor echt goeie verhalen over
Smaakt erg goed voor de prijs.![]()
![]()
net mijn "deload" legs squats sessie gehad....
Geen 5x5 max effort gedaan wat ik normaal doe, maar wel:
2x20 60kg
1x10 80
1x10 100
1x10 120
2x10 140
1x8 150
1x7 160
1x5 170
1x2 180
1x1 190
toen nog 3x5 pause squats met 120 gedaan
daarna nog box squats(25cm hoog boxje) met 80kg 5x5.
daarna nog wat glute ham raises gedaan.. helemaal kapot numaar toch was het een hele ontspannen training voor mijn gevoel.. terwijl ik wel echt keihard ben gegaan... dat is ook het doel van mijn deload.. "ontspannen"
doe meestal in mijn deload dagen gewoon een beetje freestyle met het oog op veel volume in eerste instantie... dus de training in zonder het vastgelegde moeten .. maar gewoon relaxt erin stappen en lekker los gaan.
[ Bericht 7% gewijzigd door dreamerbulk op 08-09-2013 16:28:14 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zo klinkt ziek man.. zeker voor mijn begrippen hahaha. En dan te bedenken dat dit je deload is! Krijg spontaan DOMS als ik dit lees :p!quote:Op zondag 8 september 2013 16:21 schreef dreamerbulk het volgende:
net mijn "deload" legs squats sessie gehad....
Geen 5x5 max effort gedaan wat ik normaal doe, maar wel:
2x20 60kg
1x10 80
1x10 100
1x10 120
2x10 140
1x8 150
1x7 160
1x5 170
1x2 180
1x1 190
toen nog 3x5 pause squats met 120 gedaan
daarna nog box squats(25cm hoog boxje) met 80kg 5x5.
daarna nog wat glute ham raises gedaan.. helemaal kapot nu maar toch was het een hele ontspannen training voor mijn gevoel.. terwijl ik wel echt keihard ben gegaan... dat is ook het doel van mijn deload.. "ontspannen"
doe meestal in mijn deload dagen gewoon een beetje freestyle met het oog op veel volume in eerste instantie... dus de training in zonder het vastgelegde moeten .. maar gewoon relaxt erin stappen en lekker los gaan...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
hahaha die zal ik morgen ook wel hebben, high reps ben ik zelf ook niet zo gewend..quote:Op zondag 8 september 2013 16:51 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Zo klinkt ziek man.. zeker voor mijn begrippen hahaha. En dan te bedenken dat dit je deload is! Krijg spontaan DOMS als ik dit lees :p!
maar die zware doubles en singles hoorde ik eigenlijk niet te doen .. maar ik voelde me goed.. dus waarom niet.
5x5 met je 5RM is veel meer taxing dan dit soort shitBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Pff, zojuist pijn aan m'n linkerlies tijdens het squatten.
Donderdag ook al, maar nu kon ik erna zelfs niet meer deadliften en bij het naar huis wandelen nog altijd zeer.
Ik hoop dat het een soort beginnerspijn is, van ongetrainde spieren, en dat het geen blessure is.![]()
Ik zou even je hele heupen gaan uitstretchen en dan kijken of je nog pijntjes hebt.quote:Op zondag 8 september 2013 17:58 schreef DeMessias het volgende:
Donderdag ook al, maar nu kon ik erna zelfs niet meer deadliften en bij het naar huis wandelen nog altijd zeer.
Ik hoop dat het een soort beginnerspijn is, van ongetrainde spieren, en dat het geen blessure is.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Yep, maar wel voorzichtig stretchen. Als er een spiertje gescheurd is wil je dat niet erger maken.quote:Op zondag 8 september 2013 18:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik zou even je hele heupen gaan uitstretchen en dan kijken of je nog pijntjes hebt.![]()
Het gaat waarschijnlijk meer zeer doen dan je gemiddelde zware training.quote:Op zondag 8 september 2013 16:53 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hahaha die zal ik morgen ook wel hebben, high reps ben ik zelf ook niet zo gewend..
maar die zware doubles en singles hoorde ik eigenlijk niet te doen .. maar ik voelde me goed.. dus waarom niet.
5x5 met je 5RM is veel meer taxing dan dit soort shit![]()
![]()
Daar ben ik wel bang voor jaquote:Op zondag 8 september 2013 19:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk meer zeer doen dan je gemiddelde zware training.
heb net al 10 minuten lopen stretchen ... in de hoop dat het morgen wat meevaltBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Had ik ook tijdens een van de eerste keren squatten, volgens mij heb ik toen een week of twee met erg weinig gewicht alleen de techniek geoefend.quote:Op zondag 8 september 2013 17:58 schreef DeMessias het volgende:
Ik hoop dat het een soort beginnerspijn is, van ongetrainde spieren, en dat het geen blessure is.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
O well, het is stiekem ook best lekker die spierpijn.quote:Op zondag 8 september 2013 19:52 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Daar ben ik wel bang voor ja
heb net al 10 minuten lopen stretchen ... in de hoop dat het morgen wat meevalt![]()
that's what she saidquote:Op zondag 8 september 2013 21:56 schreef Hiatus het volgende:
Die koning kwark is per batch soms echt waterigBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Linessa is nu mijn favo..zaanse hoeve is niet te vreten en biogarde ook niet.quote:Op zondag 8 september 2013 21:56 schreef Hiatus het volgende:
Die koning kwark is per batch soms echt waterig![]()
Even in de vriezer en hij is ook een stuk lekkerderquote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Linessa is nu mijn favo..zaanse hoeve is niet te vreten en biogarde ook niet.![]()
Hey, dit is misschien wel een goeie tip. Wordt het een soort frozen yoghurt?quote:Op maandag 9 september 2013 00:16 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Even in de vriezer en hij is ook een stuk lekkerder
Ik vind de AH Biologische kwark lekker, van de magere kwarken. Heeft nog een soort van romigheid. Als de macro's het toelaten eet ik liever volle kwark en/of 10% Griekse Yoghurt.Confidence through competence![]()
hmm ga ik een keer proberen doe er nu zelf verse aardbeien of bosbessen doorheen die ik zelf heb ingevroren.quote:Op maandag 9 september 2013 00:16 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Even in de vriezer en hij is ook een stuk lekkerder![]()
lolled, ik heb nog een zooitje litecoins liggen ... hopelijk pakt die MT. Gox ze ooit nog opquote:Op maandag 9 september 2013 01:16 schreef ZetaOS het volgende:
Goedenavond,
Kan ik hier ook met bitcoins betalen?
Want mijn Whey is op!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Bij MT.G0X zijn ze Beta dus laat met die shit.quote:Op maandag 9 september 2013 01:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lolled, ik heb nog een zooitje litecoins liggen ... hopelijk pakt die MT. Gox ze ooit nog op
Maar op het moment dat ze dat doen,Ja, kunnen we eindelijk Whey kopen met onze litecoins.
Zeker als ze 20 dollar de stuk gaan kosten..en dat gaan ze zeker weten. Litecoins kopen dus allemaal!!
Wellicht Roids4litecons.nl of roids4bitcoin.com mooie domeinnamen zijn om te registeren om het on-topic hier te houden.
Vorige week aangeschaft, 100% Zilveren Bitcoin, geladen met 1 BTC.
Kan je heel wat pakken Whey van kopen, en volgens jaar als ie 3x meer waard is genoeg Whey voor een jaar!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 02:01:25 ]![]()
je moet nog een pi aanklikken voor je postquote:Op maandag 9 september 2013 02:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Bij MT.G0X zijn ze Beta dus laat met die shit.
Maar op het moment dat ze dat doen,Ja, kunnen we eindelijk Whey kopen met onze litecoins.
Zeker als ze 20 dollar de stuk gaan kosten..en dat gaan ze zeker weten. Litecoins kopen dus allemaal!!
Wellicht Roids4litecons.nl of roids4bitcoin.com mooie domeinnamen zijn om te registeren om het on-topic hier te houden.
[ afbeelding ]
Kan je heel wat pakken Whey van kopen, en volgens jaar als ie 3x meer waard is genoeg Whey voor een jaar!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Als je hem nog niet hebt opgengemaakt dan word ie alleen wat vaster en kouder natuurlijk. Als je hem wel al open hebt gemaakt dan krijg je wel van die ijskristallen erin. Vind het zelf in iedergeval een stuk lekkerderquote:Op maandag 9 september 2013 00:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hey, dit is misschien wel een goeie tip. Wordt het een soort frozen yoghurt?
Ik vind de AH Biologische kwark lekker, van de magere kwarken. Heeft nog een soort van romigheid. Als de macro's het toelaten eet ik liever volle kwark en/of 10% Griekse Yoghurt.![]()
gewoon juice kopen op silkroad met je btquote:Op maandag 9 september 2013 02:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Bij MT.G0X zijn ze Beta dus laat met die shit.
[ afbeelding ]
Kan je heel wat pakken Whey van kopen, en volgens jaar als ie 3x meer waard is genoeg Whey voor een jaar!fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Wel flex dat er zoveel keuze is in de kantine van de uni, eieren zijn ook niet duur. Dus makkelijk om een goedkoop bulk/cut meal samen te stellen.![]()
Eieren kun je toch juist easy peasy van thuis meenemen?Behulpzaam als een waterkraan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.![]()
quote:Op zondag 8 september 2013 12:59 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja en dan moet je er nog no-pillow bij doen, plus no-fap, plus no-toiletpaper, en dan schieten je test omhoog met 200% lololol Dacht dat het 4 maanden geleden op bb.com forum begonnen was als een grap.. maar blijkbaar pakken sites het op als waarheid
http://www.expertclinic.org/How-To-Get-Smaller-Thighs.html dat soort zooiquote:Also, eating past 7pm is not recommended at all for anyone looking to get slimmer thighs since you're not going to have enough time to burn them off.Deathlift or Die.![]()
Dat is toch juist jouw cup of teaquote:Op maandag 9 september 2013 15:42 schreef Sapstengel het volgende:
No carbs after 7. Als ik na 7 uur carbs eet gaat het direct naar m'n heupen
Iemand nog tips voor leuke/ mooie trainingssneakers? Nike of addidas.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Leuk dat jullie er over beginnen, ik sprak laatst iemand die beweerde dat je 's avonds beter niet teveel kan eten want je spijsvertering gaat langzamer werken enz, jullie kennen het verhaaltje wel. Lang geleden is dit ook voorbij gekomen hier en wat mij bijstaat is dat hier dus niet echt wetenschappelijke fundering voor was en dat die uitspraak niet echt serieus te nemen is.
Kan iemand vertellen waarom dit wel of niet zo is? Ik kan het zo niet meer terugvinden in deze reeks. En ik kom dit wel tegen op voedingscentrum.nl maar die neem ik bij voorbaat niet al te serieus.
Ik heb het idee dat het gewoon gaat om je totale kcal inname over de gehele dag en dat het niet uitmaakt wanneer je op een dag eet. Maar waarom het spijsvertering tot stilstand komen/langzamer werken verhaal bullshit is kan ik niet meer terughalen. BVD!![]()
Bij vrouwen ja, bij mezelf niet.quote:Op maandag 9 september 2013 15:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is toch juist jouw cup of tea![]()
Is dat tijdszone gebonden? Ik vlieg volgende week naar India moet ik dan de lokale tijd aan houden?quote:Op maandag 9 september 2013 15:42 schreef Sapstengel het volgende:
No carbs after 7. Als ik na 7 uur carbs eet gaat het direct naar m'n heupen
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
het gaat inderdaad over je dag of zelfs weektotaal voor algehele lichaamscompositie. Daarnaast verbrand je in je slaap ook nog behoorlijk wat calorieën, je zweet namelijk ook best veel.quote:Op maandag 9 september 2013 16:03 schreef no1uknow het volgende:
Leuk dat jullie er over beginnen, ik sprak laatst iemand die beweerde dat je 's avonds beter niet teveel kan eten want je spijsvertering gaat langzamer werken enz, jullie kennen het verhaaltje wel. Lang geleden is dit ook voorbij gekomen hier en wat mij bijstaat is dat hier dus niet echt wetenschappelijke fundering voor was en dat die uitspraak niet echt serieus te nemen is.
Kan iemand vertellen waarom dit wel of niet zo is? Ik kan het zo niet meer terugvinden in deze reeks. En ik kom dit wel tegen op voedingscentrum.nl maar die neem ik bij voorbaat niet al te serieus.
Ik heb het idee dat het gewoon gaat om je totale kcal inname over de gehele dag en dat het niet uitmaakt wanneer je op een dag eet. Maar waarom het spijsvertering tot stilstand komen/langzamer werken verhaal bullshit is kan ik niet meer terughalen. BVD!
Voordat hetgeen wat je gegeten hebt daadwerkelijk verteerd is + alle nutriënten verwerkt zijn door het lichaam en de overtollig energie daadwerkelijk naar je vetvoorraden gaat praat je ook over een langere tijd 12 uurtjes lol.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op maandag 9 september 2013 16:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog tips voor leuke/ mooie trainingssneakers? Nike of addidas.![]()
![]()
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)ning%20weight%20gainquote:Op maandag 9 september 2013 16:03 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb het idee dat het gewoon gaat om je totale kcal inname over de gehele dag en dat het niet uitmaakt wanneer je op een dag eet. Maar waarom het spijsvertering tot stilstand komen/langzamer werken verhaal bullshit is kan ik niet meer terughalen. BVD!![]()
Is die gedachte van "geen carbs na 8 uur" niet gewoon bedacht zodat huisvrouwen niet meer 's avonds op de bank een zak chips of snoep leegeten terwijl ze GTST kijken?![]()
Komt redelijk overeen. Is bedacht omdat mensen die laat op de avond eten vaak meer caloriëen consumeren. Zitten een aantal gedachtes en redenen achter.
-Wanneer het donker is eet je ongemerkt meer (avond)
-Voor de tv eet je meer omdat er afleiding is.
-Eten is vaak calorierijk en vult niet, i.t.t. avondeten wat beter verzadigd.
-'s Avonds wordt er nog wel eens uit 'verveling' gegeten.
Echter als je de macros bijhoudt hoort dit geen probleem te zijn.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Er is vooralsnog geen goede lading overtuigend bewijs dat iemand isocalorisch voordeel heeft door 's avonds of 's ochtends niet te eten, wat betreft lichaamsvethuishouding.
Het maakt niet uit of het voedingscentrum of IF-extremisten zonder fundering dit zeggen. Zelfs Martin Berkhan beweert dit niet, maar Leangains-volgers willen natuurlijk wel dat dit waar is, waardoor het vanzelf waarheid wordt.Confidence through competence![]()
Self fulfilling prophecy. Zolang het maar succes brengt, is al het succes aan IF te danken. Vaak is het invoeren van IF de eerste keer dat men echt dedicated aan het dieten is.quote:Op maandag 9 september 2013 19:14 schreef Stereotomy het volgende:
Er is vooralsnog geen goede lading overtuigend bewijs dat iemand isocalorisch voordeel heeft door 's avonds of 's ochtends niet te eten, wat betreft lichaamsvethuishouding.
Het maakt niet uit of het voedingscentrum of IF-extremisten zonder fundering dit zeggen. Zelfs Martin Berkhan beweert dit niet, maar Leangains-volgers willen natuurlijk wel dat dit waar is, waardoor het vanzelf waarheid wordt.
Ach, ieder zijn eigen ding. Ik doe liever IIFYM.Deathlift or Die.![]()
Al is IF niet echt een dieet maar meer bepaling van eet en vast momenten.quote:Op maandag 9 september 2013 19:22 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Self fulfilling prophecy. Zolang het maar succes brengt, is al het succes aan IF te danken. Vaak is het invoeren van IF de eerste keer dat men echt dedicated aan het dieten is.
Ach, ieder zijn eigen ding. Ik doe liever IIFYM.
IIFYM + IF kan daarom ook lolBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Jepjepquote:Op maandag 9 september 2013 19:22 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ach, ieder zijn eigen ding. Ik doe liever IIFYM.
,,/![]()
Boys,
3 daagse split, hoeveel oefeningen per spiergroep? Op dit moment heb ik rug 4, borst 4, triceps 3, biceps 3, benen 3.![]()
Uiteraard. IF is wel direct een extreme verandering in je dagelijks ritme. Het zoveelste dieet opstellen niet.quote:Op maandag 9 september 2013 19:36 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Al is IF niet echt een dieet maar meer bepaling van eet en vast momenten.
IIFYM + IF kan daarom ook lolDeathlift or Die.![]()
Ik mis schouders.quote:Op maandag 9 september 2013 19:40 schreef nickhguitar het volgende:
Boys,
3 daagse split, hoeveel oefeningen per spiergroep? Op dit moment heb ik rug 4, borst 4, triceps 3, biceps 3, benen 3.
Toen ik zelf nog split deed, deed ik voor grote spiergroepen (borst, schouders, benen, rug) 4 oefeningen. Voor biceps en triceps 2.![]()
Schouders ook 4 sorry, militairy press, front raise, laterale raise en shrugs.quote:Op maandag 9 september 2013 19:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik mis schouders.
Toen ik zelf nog split deed, deed ik voor grote spiergroepen (borst, schouders, benen, rug) 4 oefeningen. Voor biceps en triceps 2.![]()
Je traint geen schouders?quote:Op maandag 9 september 2013 19:40 schreef nickhguitar het volgende:
Boys,
3 daagse split, hoeveel oefeningen per spiergroep? Op dit moment heb ik rug 4, borst 4, triceps 3, biceps 3, benen 3.
Grote spiergroepen 4, kleine spiergroepen 2.
4 Chest
4 Rug
1 Traps
3 Delts
1 Rear Delts
4 Benen
2 Bi's en tri's
Zo zou ik het indelen.Deathlift or Die.![]()
Ligt er ook een beetje aan hoe intens je de eerste oefening(lees compound doet)quote:Op maandag 9 september 2013 19:40 schreef nickhguitar het volgende:
Boys,
na een zware rug training is 3 biceps oefeningen echt overkill.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
@ Dreamer en Sap
Dat PPL-schema bevalt me echt goed trouwensIvm mijn rug doe ik nog vrij lichte pull- en beendagen, maar push gaat echt zeer goed
Deathlift or Die.![]()
Fijn om te horen, zit er nu bijna een jaar in en het bevalt nog steeds enorm goed!quote:Op maandag 9 september 2013 19:48 schreef Ethanolic het volgende:
@ Dreamer en Sap
Dat PPL-schema bevalt me echt goed trouwensIvm mijn rug doe ik nog vrij lichte pull- en beendagen, maar push gaat echt zeer goed
Het is lekker overzichtelijk en biedt een soort van rust, waarbij er vaak bij andere schema's nog wel eens onrust is of alles wel erin gepropt kan worden.... tenminste dat gevoel heb ik erbij.
Lees ook steeds meer positieve verhalen op het internet qua PPL.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja het is echt top, vooral omdat je je schouders met borst en rug meepakt. Dit scheelt eigenlijk een halve training (als ik schouders trainde had ik nooit echt het gevoel dat ik getraind had) terwijl ik na de pushtraining mijn armen echt niet meer op kan tillen, laat staan mijn shirt uittrekken.quote:Op maandag 9 september 2013 19:56 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Fijn om te horen, zit er nu bijna een jaar in en het bevalt nog steeds enorm goed!
Het is lekker overzichtelijk en biedt een soort van rust, waarbij er vaak bij andere schema's nog wel eens onrust is of alles wel erin gepropt kan worden.... tenminste dat gevoel heb ik erbij.
Lees ook steeds meer positieve verhalen op het internet qua PPL.
Qua rug pak ik nu vooral isolatie-oefeningen, concentric/eccentric en high reps&volume. Voor lats en midden rug beiden 1 oefening 5x10. Daardoor ben ik na zo'n training toch kapot en voldaan. Vandaag als toevoeging wat goodmornings met stang en bodyweight back hyperextensions gedaan en het voelde best goed. Het is niet alles maar gelukkig kan ik dit zonder enige last. Hoop dat ik binnenkort weer er tegen aan kan met BOR en DL (en SQ, dat heb ik ook nog niet durven doen).Deathlift or Die.![]()
Ja dat met schouders had ik dus ook lol ... nu zijn ze echt destroyed na een sessie.quote:Op maandag 9 september 2013 20:05 schreef Ethanolic het volgende:
t back hyperextensions gedaan en het voelde best goed. Het is niet alles maar gelukkig kan ik dit zonder enige last. Hoop dat ik binnenkort weer er tegen aan kan met BOR en DL (en SQ, dat heb ik ook nog niet durven doen).
nice mate , voorzichtig opbouwen en dan kom je er wel.
hoe oud ben je als ik vragen mag?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Welk PPS volg je als ik vragen mag?quote:Op maandag 9 september 2013 19:56 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Fijn om te horen, zit er nu bijna een jaar in en het bevalt nog steeds enorm goed!
Lees ook steeds meer positieve verhalen op het internet qua PPL.![]()
PPLquote:Op maandag 9 september 2013 20:15 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Welk PPS volg je als ik vragen mag?
Deze(had ik al ergens in een eerder deel gepost)
PULL A deadlift 5x5 of 5/3/1 of singles->1RM
wide grip pullups of lat pulldown
bent over row of t-bar row of pendlay of cheat rows
straight arm pulldown
lat pulldown supinated grip
rear delt fly dumbell of cable
Barbell shrugs
biceps
B Deficit deadlift of RDL of rack pulls of speedwork
bent over row of dumbell row of pendlay of cheat rows
lat pulldown
seated row
rear delt fly dumbell
rear delt cable fly
face pulls
shrugs barbell
shrugs machine
biceps
PUSH A benchpress 5x5 of 5/3/1 of speedwork (elk variërende in 3 verschillende grip wijdtes)
incline dumbell press
incline dumbell flies of cable fly
dumbell shoulder press
dumbell side raises
triceps dippen of JM press
triceps pushdown
B overheadpress strict 5x5 of singles->1RM of Push press 5x5 of singles->1RM
dumbell shoulder press
dumbell side raises
cable side raises
incline dumbell press
incline dumbell flies
JM press
Triceps dippen
Triceps rope
LEGS A Back squat 5x5 of 5/3/1
walking lunges
leg extensions
one leg bench squat
calves
hanging leg raises
rope crunch
planks
B front squat 5x5 of 5/3/1
Goodmornings
Glute ham raises
Dumbell hamstring curl
Cable hamstring curl
stiff legged deadlifts
calves
planks
buiten 5/3/1 doe ik natuurlijk nog heel veel "opwarm" setjes, evenals bij 5x5.
[ Bericht 2% gewijzigd door dreamerbulk op 09-09-2013 20:35:50 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
QFTquote:Op maandag 9 september 2013 19:48 schreef Ethanolic het volgende:
@ Dreamer en Sap
![]()
Morgen weer lekker push met nadruk op schouder dagje.quote:Op maandag 9 september 2013 20:11 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja dat met schouders had ik dus ook lol ... nu zijn ze echt destroyed na een sessie.
nice mate , voorzichtig opbouwen en dan kom je er wel.
hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik ben 22, hoezo?Deathlift or Die.![]()
Nog genoeg tijd om te herstellen dan, en in de toekomst volluit te kunnen gaan op deads en squatsquote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Morgen weer lekker push met nadruk op schouder dagje.
Ik ben 22, hoezo?
Yeshhhh die deloadweek heeft echt enorm geholpen. Gisteren de beste workout in een lange tijd weggezet:
3x5x95kg squat
3x5x85kg bench
3x155kg deadlift
Bodyweight: 81.5kg
Het verschil zat hem niet zozeer in de gewichten, maar vooral in hoe makkelijk het allemaal leek te gaan. Het is goed te merken dat mijn lichaam en motivatie zich gerepareerd hebben; de deadlifts gingen zonder sticking point HUP omhoog. Heerlijk!!! Nog even en ik squat lekker 100kg voor reps. Op zich moet er nog wel meer bij, maar voorlopig ben ik er gezien mijn form problemen behoorlijk blij mee."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik zag net in die Film Pain & Gain, Kali Muscle staan.
In de eerste minuut van de Film, net als hij van het dak de container in springt, aan de linkerkant![]()
Wat is een logische progressie na SS? Ik ben momenteel SS aan het trainen voor kracht, maar ik wil na deze cycle (dus na mijn cut) over gaan stappen op wat anders. Iets wat meer gericht is op hypertrofie. Zelf zit ik te denken aan de BBB (Boring But Big) variant op de 5/3/1, of een andere bodybuilding variant op 5/3/1.
Wat raden jullie aan? Waar hebben jullie ervaring mee?
[ Bericht 13% gewijzigd door star_gazer op 10-09-2013 01:59:26 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik merk overigens met benchen dat mijn rechterkant heel erg domineert. Ik schijn volgens mijn vaste spotter behoorlijk harder (en eerder) te pressen met rechts dan met links. Tips om dit gelijk te trekken?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
meer met dumbles benchen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:
Ik merk overigens met benchen dat mijn rechterkant heel erg domineert. Ik schijn volgens mijn vaste spotter behoorlijk harder (en eerder) te pressen met rechts dan met links. Tips om dit gelijk te trekken?
En jezelf er op concentreren bij het normale benchen, dat je gelijk omhoog gaat.![]()
Haha zeker. Je moet m'n vriendin eens horen, 22 en rugklachten.quote:Op maandag 9 september 2013 23:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Nog genoeg tijd om te herstellen dan, en in de toekomst volluit te kunnen gaan op deads en squats
Deathlift or Die.![]()
Hoi, ik heb even een vraag over voeding. Ik wil als aanvulling op mijn voeding wheyshakes gaan drinken direct na mijn training. Er zijn zo veel soorten en shops dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Waar halen jullie dat spul, en welke is goed bevallen?
Ik eet nu trouwens een banaan direct na trainen, en thuis een blikje tonijn op water. Als vervanging van dat wil ik dus de wheyshakes gaan gebruiken.
Alvast bedankt!![]()
Denk je dat een blikje tonijn effect heeft direct na de training? Het verteren van tonijn duurt wel even.. en voordat de amino's daadwerkelijk in de spieren zijn beland ben je ong 18 uur verderquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:28 schreef the85mc het volgende:
Hoi, ik heb even een vraag over voeding. Ik wil als aanvulling op mijn voeding wheyshakes gaan drinken direct na mijn training. Er zijn zo veel soorten en shops dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Waar halen jullie dat spul, en welke is goed bevallen?
Ik eet nu trouwens een banaan direct na trainen, en thuis een blikje tonijn op water. Als vervanging van dat wil ik dus de wheyshakes gaan gebruiken.
Alvast bedankt!
Daarnaast moeten shakes ook verteerd worden, voordat die bij je spieren zijn aanbeland praat ook over een halve dag verder minimaal.
whey kan je halen bij bodyfitshop huismerk, bodylab huismerk, xxl nutrition huismerk. Ik zou als ik jou was in bulkemmer van 4.5 á 5 kilo halen .. ben je veel goedkoper uit. Laat je niet bedonderden door dure merken waar je een kapitaal betaalt voor een 1.5kg emmertje.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Duidelijk, ik eet ook al wat kwark voor training en ook voor het slapen gaan omdat dat langzame eiwitten blijkbaar zijn. Ik dacht dat verteren iets sneller ging, maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:55 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Denk je dat een blikje tonijn effect heeft direct na de training? Het verteren van tonijn duurt wel even.. en voordat de amino's daadwerkelijk in de spieren zijn beland ben je ong 18 uur verder
Daarnaast moeten shakes ook verteerd worden, voordat die bij je spieren zijn aanbeland praat ook over een halve dag verder minimaal.
whey kan je halen bij bodyfitshop huismerk, bodylab huismerk, xxl nutrition huismerk. Ik zou als ik jou was in bulkemmer van 4.5 á 5 kilo halen .. ben je veel goedkoper uit. Laat je niet bedonderden door dure merken waar je een kapitaal betaalt voor een 1.5kg emmertje.
Ik had al wat gevonden via de body en fit webshop. Ik bestel denk ik eerst eens een 2,2 kg ding, kijken of ik de smaak wat vind. Of is naturel goed te doen?![]()
Natural smaakt naar kalk/krijt en is echt smerig.
Wat je ook kunt doen is zo'n sample pack (variety box) bestellen bij Body en Fitshop, die doosjes met ik geloof 12 verschillende smaken. Dan kun je even kijken wat je lekker vind, voordat je er 2.2kg van besteld.
Ik heb dat eerst ook gedaan, samplepack besteld, ondekt dat White Chocolate erg lekker is en direct maar 4.4kg emmer daarvan gehaald.![]()
Zolang je in de 24 tot 48 uur na je workout maar voldoende binnen krijgt hoef je echt niet persé een shake naar binnen te werken. enige waar het goed voor is als je voeding op orde is om je leucine-level weer snel op peil te brengen.Behulpzaam als een waterkraan.
Vanavond en vrijdagavond rondleidingen door de nieuwe gym bij ons, kan er helaas niet bij zijn maar ben wel benieuwd. 4800 m^2, inclusief atletiekbaan, op het terrein van Ericsson. Volgens de geruchten 24/7 open. De vorige gym van dezelfde eigenaar is afgebrand, en dat was best een mooie vestiging, al kwam ik daar alleen maar de warming up doen voor m'n badmintontraining.
Er is helaas helemaal niks van online te vindenOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Uiteraard is de afgifte van caseine(langzame eiwitten) wel iets langzamer dan bij de andere soort eiwitten. Eten voor het slapen is altijd goed wanneer je veel traint. Ik wil je er alleen op wijzen dat je nooit neurotisch zal gaan doen over wanneer je een shake/of voeding inneemt(brb geen shake binnen uur na training = goodbye sweet gains). Wou dat er iemand was geweest die mij dat vertelt had in mijn beginfase van trainingquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:00 schreef the85mc het volgende:
[..]
Duidelijk, ik eet ook al wat kwark voor training en ook voor het slapen gaan omdat dat langzame eiwitten blijkbaar zijn. Ik dacht dat verteren iets sneller ging, maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd.
Ik had al wat gevonden via de body en fit webshop. Ik bestel denk ik eerst eens een 2,2 kg ding, kijken of ik de smaak wat vind. Of is naturel goed te doen?
Ja daarom lach ik soms een beetje om mensen die het hebben over "anabolic window" en in de kleedkamer al gestressed met shakes bezig gaan terwijl ze kijken of het wel lukt binnen de 30 minuten dat de window open is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:03 schreef fathank het volgende:
Zolang je in de 24 tot 48 uur na je workout maar voldoende binnen krijgt hoef je echt niet persé een shake naar binnen te werken. enige waar het goed voor is als je voeding op orde is om je leucine-level weer snel op peil te brengen.
24-48 uur na je workout is 2 dagen. Als ik train om 5 uur, daarna avondeten neem, 's avonds nog wat pinda's, bakje kwark, wheyshake voor het slapen. En de volgende dag gewoon weer beginnen met eten, dan is er echt niks aan de hand.![]()
Ja ik zie ze ook altijd direct na trainen haasten naar hun kluisje, wheypoeder eruit .. gehaast in beker gieten snel water erbij , schudden en terwijl ze het opdrinken kijken ze mij diep in mijn ogen aan met een blik van "jakes on you fucker, sweet gains will come".quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja daarom lach ik soms een beetje om mensen die het hebben over "anabolic window" en in de kleedkamer al met shakes bezig gaan.
24-48 uur na je workout is 2 dagen. Als ik train om 5 uur, daarna avondeten neem, 's avonds nog wat pinda's, bakje kwark, wheyshake voor het slapen. En de volgende dag gewoon weer beginnen met eten, dan is er echt niks aan de hand.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja, ik eet iedere dag tussen de 150 en 200 gram eiwit. Van alles wat: eieren, kip, witvis, tonijn, melk, kwark. Dus dan heeft het niet zoveel nut om shakes toe te voegen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:03 schreef fathank het volgende:
Zolang je in de 24 tot 48 uur na je workout maar voldoende binnen krijgt hoef je echt niet persé een shake naar binnen te werken. enige waar het goed voor is als je voeding op orde is om je leucine-level weer snel op peil te brengen.
Ik dacht idd ook dat je zo snel mogelijk eiwitten naar binnen moest gooien om echt effect te hebben.![]()
Wheheh inderdaadquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja ik zie ze ook altijd direct na trainen haasten naar hun kluisje, wheypoeder eruit .. gehaast in beker gieten snel water erbij , schudden en terwijl ze het opdrinken kijken ze mij diep in mijn ogen aan met een blik van "jakes on you fucker, sweet gains will come".Ook wel eens gasten gezien die tijdens het trainen al whey namen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: