abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130817862
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze een hoop broscience van haar docenten moet weerleggen. Zaken zoals IF staan echt nog niet in de boeken schat ik.
Nee klopt, zal er wel moeite mee gaan krijgen..Maar dat vernieuwende in projecten enzo lijkt me wel leuk. Zolang ik het in hun ogen goed kan bewijzen met wetenschappelijke bronnen is er niks mis mee. Stel zelf ook wel kritische vragen waar ze geen antwoord op hebben of wat te diep gaat om meteen antwoord op te kunnen geven, beetje jammer.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:45:08 #252
366465 Virtud
y paciencia
pi_130818451
Ik kwam net dit filmpje tegen van Marc Lobliner over liquidgrip:
Kent iemand dit spul? Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar vooral als een gym moeilijk gaat doen met kalk...
  woensdag 4 september 2013 @ 17:48:08 #253
69994 seto
-|||--------|||-
pi_130818522
Iemand in mijn gym gebruikte het, was er totaal niet tevreden mee. Gebruik zelf zo'n blok magnesium.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 4 september 2013 @ 18:10:05 #254
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130819064
Mannen!

Ik ben sinds deze week weer begonnen met de krachtsport, na 6 jaar te zijn gestopt.
Nu heb ik maandag mijn eerste training gehad (borst/biceps) en gisteren mijn tweede (rug/triceps).
Nu heb ik sinds gisteren pijn in mijn onderarmen. Het voelt toch net iets anders als spierpijn maar komt er wel bij in de buurt. Kan me niet heugen dat ik hier vaker last heb gehad.

Op deze foto de plek waar de pijn zit. Ik kan mijn armen dus niet helemaal strekken nu.

Ben ik nu te fanatiek en te lomp gestart, of is dit wel gewoon spierpijn?

Ps. ik ben niet degene op de foto :')
  woensdag 4 september 2013 @ 18:12:48 #255
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130819136
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Mubassie het volgende:
Mannen!

Ik ben sinds deze week weer begonnen met de krachtsport, na 6 jaar te zijn gestopt.
Nu heb ik maandag mijn eerste training gehad (borst/biceps) en gisteren mijn tweede (rug/triceps).
Nu heb ik sinds gisteren pijn in mijn onderarmen. Het voelt toch net iets anders als spierpijn maar komt er wel bij in de buurt. Kan me niet heugen dat ik hier vaker last heb gehad.

Op deze foto de plek waar de pijn zit. Ik kan mijn armen dus niet helemaal strekken nu.

[ afbeelding ]

Ben ik nu te fanatiek en te lomp gestart, of is dit wel gewoon spierpijn?

Ps. ik ben niet degene op de foto :')
Te hard in de barbell geknepen tijdens het curlen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130819306
knap meisje ben je
BEASTMODE
  woensdag 4 september 2013 @ 18:43:05 #257
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130820004
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:08 schreef star_gazer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met je spieren als je op uithoudingsvermogen traint? Train je op kracht, dan verhoog je dichtheid (?), train je op hypertrofie, dan worden ze groter, train je op uithoudingsvermogen dan...?
http://books.google.nl/bo(...)=de%20morree&f=false

Hoofdstuk 3 voor al uw antwoorden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_130820232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:14 schreef Levolution het volgende:

[..]

Het is nog simpeler dan dat: voeding heeft (meestal) gewoon heel weinig invloed op je cholesterolspiegels.
Huh? Wat? Leg eens uit? Hoezo heeft voeding geen effect op je cholesterolspiegels?
  woensdag 4 september 2013 @ 19:01:08 #259
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_130820664
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:19 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik heb me een tijdje geleden verdiept in Flux, maar ik kan me heugen dat ik ergens las dat slaap (negatief) beïnvloedt worden door het licht van beeldschermen, want dat is 'blauw licht', een bepaald deel van het lichtspectrum (pin me er niet op vast). Het commentaar op Flux was dat het dus wel de tint veranderd, maar dat het licht nog steeds uit hetzelfde deel v/h spectrum komt en daardoor niet/minder goed zou werken dan dat de filosofie erachter beweert.

Maar dat is van een tijdje terug :') En desondanks is het natuurlijk wel rustiger voor de ogen dan zonder Flux.
Het klopt wat je zegt: als het blauwe deel van het lichtspectrum wordt vermeden, dan heb je ondanks licht toch geen verstoord melatoninesecretie. Dit was ook mijn reden om die bril te kopen en het eens te proberen.

De echte vraag is idd: hoeveel blauw licht wordt vermeden door f.lux, en is die hoeveelheid relevant.

Ik weet het niet precies: ik denk dat wel *wat* blauw licht wordt vermeden (immers, de tint verandert) maar idd niet alles (want de blauwe pixels lichten nog steeds op, op je monitor).
Confidence through competence
  woensdag 4 september 2013 @ 19:17:23 #260
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_130821305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:18 schreef Awesome_ het volgende:
knap meisje ben je
Dat is ze niet!!!!
Deathlift or Die.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:25:31 #261
55709 Stereotomy
pi_130821698
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:49 schreef Asgard het volgende:

[..]

Huh? Wat? Leg eens uit? Hoezo heeft voeding geen effect op je cholesterolspiegels?
Ik denk dat Levo bedoelt dat de macroverhoudingen weinig invloed hebben (binnen bepaalde grenzen uiteraard). Je kunt veel vet eten of veel zetmeel; zolang je op of onder onderhoud eet, zal er weinig slechts gebeuren met je cholesterolhuishouding als je bf% redelijk is.

Mijn optiek wat een cholesterolmeting in bloed beinvloedt:

1) Wat is je huidige bf% en met name hoeveel visceraal vet heb je in je buik?
2) Heb je de laatste tijd boven of onder onderhoud gegeten?
3) Heb je de laatste tijd licht aeroob en/of anaeroob getraind?

Deze drie factoren zijn van grotere invloed op de uitslag van een cholesterolmeting (verhouding HDL/LDL). Triglycerides zijn wel wat sterker gecorreleerd aan carb inname overigens. Er zijn wel wat studies geweest die bv. een isocalorisch deel verzadigd vet vervangen door zetmeel, en dat er dan toch wel wat verschil te meten is, maar de verschillen vallen in het niet met de verschillen in bovenstaande drie punten.

Dit is dan ook de reden waarom een vetklep die low-carb probeert, afvalt, en daarmee een beter cholesteroluitslag krijgt, gaat roepen: ZOMG LOW CARB WERKT, CARBS ZIJN EVIL!

Ondertussen is er een andere vetklep die een standaard low-fat dieet doet, afvalt, en een betere cholesteroluitslag krijgt: ZOMG VET IS EVIL!!

Ze missen het totaalplaatje: minder visceraal vet hebben en onder onderhoud eten zorgt voor een beter cholesterolprofiel. Op welk macronutrient je bezuinigt, doet er verhoudingsgewijs niet toe.

Hoor graag aanvulling op dit lijstje :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 04-09-2013 19:34:31 ]
pi_130822210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:25 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk dat Levo bedoelt dat de macroverhoudingen weinig invloed hebben (binnen bepaalde grenzen uiteraard). Je kunt veel vet eten of veel zetmeel; zolang je op of onder onderhoud eet, zal er weinig gebeuren met je cholesterolhuishouding.

Mijn optiek wat een cholesterolmeting in bloed beinvloedt:

1) Wat is je huidige bf% en met name hoeveel visceraal vet heb je?
2) Heb je de laatste tijd boven of onderhoud gegeten?
3) Heb je de laatste tijd licht aeroob of anaeroob getraind?

Deze drie factoren zijn van grotere invloed op de uitslag van een cholesterolmeting.
Als algemeen advies klopt dat uiteraard omdat er weinig mensen zijn die hun hele dieet rigoreus omgooien en alleen 2500 kcal aan chocola zal gaan eten.
Maar zeggen dat dieet geen effect heeft op je cholesterolspiegels klopt niet. Wij hebben weleens testjes gedaan waarbij we onze lipidenprofielen in kaart brachten en je zag echt overduidelijke veranderingen in HDL, LDL, VLDL en triglyceride waardes bij verschillende typen ontbijt na 12 uur vasten.
Verder is de hoeksteen van de behandeling van hypercholesterolemie een "gezond" dieet. Daar hoef ik denk ik geen bronnen voor te plaatsen. :P

quote:
Triglycerides zijn wel wat sterker gecorreleerd aan carb inname overigens. Er zijn wel wat studies geweest die bv. een isocalorisch deel verzadigd vet vervangen door zetmeel, en dat er dan toch wel wat verschil te meten is, maar de verschillen vallen in het niet met de verschillen in bovenstaande drie punten.

Dit is dan ook de reden waarom een vetklep die low-carb probeert, afvalt, en daarmee een beter cholesteroluitslag krijgt, gaat roepen: ZOMG LOW CARB WERKT, CARBS ZIJN EVIL!

Ondertussen is er een andere vetklep die een standaard low-fat dieet doet, afvalt, en een betere cholesteroluitslag krijgt: ZOMG VET IS EVIL!!

Ze missen het totaalplaatje: minder visceraal vet hebben en onder onderhoud eten zorgt voor een beter cholesterolprofiel. Op welk macronutrient je bezuinigt, doet er verhoudingsgewijs niet toe.

Hoor graag aanvulling op dit lijstje :)
Helemaal mee eens!

Mijn post was meer bedoeld als nuance. De waarheid ligt, zoals alles bij dit soort onderwerpen, in het midden. Dan moeten we waken voor uitspraken zoals jij benoemd ("ZOMG VET IS EVIL"), maar we moeten ook niet de andere kant uitschieten en doen alsof het helemaal niets uitmaakt.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:41:18 #263
55709 Stereotomy
pi_130822428
Ja, maar wat is een gezond dieet? Ik heb wel eens low-carb periodes gehad omdat ik daar zin in had, waarbij ik gerust 60-70% van mijn dagelijkse behoefte als vet liep te veroberen. Mijn huisarts met zijn conventional wisdom zou helemaal door z'n stoel zakken.

Ik ben wel benieuwd, kun je vertellen wat jij en je medestudenten aan je cholesteroltestjes zagen bij welke ontbijten? En bij vasten?

Ik heb ook ooit een test gedaan tijdens een low-carb periode, waarin triglycerides erg laag waren, LDL aan de hoge kant van normaal, en HDL erg hoog, waardoor de LDL-HDL ratio extreem goed was. Anecdotaal, wat ik lees op Paleo en lowcarb fora, is dit standaard wat er gebeurt bij mensen die low-carb eten.

Heb echter ook anecdotaal minder goede verhalen gelezen, van low-carb mensen waarbij de LDL door het dak schoot. Anecdotaal gezien was dit het gevolg van het verorberen van 1 blok boter per dag (stearinezuur).

Palmitinezuur, laurinezuur (kokos) en andere verzadigde vetzuren hebben een ander invloed op je cholesterolprofiel.

Overigens is dat wel zo: we maken voor het gemak onderscheid tussen verzadigd, mono-onverzadigd en polyonverzadigd vet, maar BINNEN die categorieen heb je, afhankelijk van hoeveel koolstoffen je in je vetzuur hebt, en waar je dubbele binding zit, verschillende types vetzuren die verschillende invloed hebben op je cholesterol!

Maar, zoals eerder gezegd, ik denk dat dit in het niet valt bij de drie zaken die ik bovenin genoemd heb: bf% en visceraal vet, onderhoud, en beweging.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:46:13 #264
55709 Stereotomy
pi_130822628
ik heb nog heel veel te ramblen maar ik moet nu weg :@
  woensdag 4 september 2013 @ 19:55:49 #265
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130823089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:25 schreef Stereotomy het volgende:
1) Wat is je huidige bf% en met name hoeveel visceraal vet heb je in je buik?
2) Heb je de laatste tijd boven of onder onderhoud gegeten?
3) Heb je de laatste tijd licht aeroob en/of anaeroob getraind?
Wat heeft punt 3 ermee te maken (ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik het er niet mee eens ben)?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_130823748
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, maar wat is een gezond dieet? Ik heb wel eens low-carb periodes gehad omdat ik daar zin in had, waarbij ik gerust 60-70% van mijn dagelijkse behoefte als vet liep te veroberen. Mijn huisarts met zijn conventional wisdom zou helemaal door z'n stoel zakken.

Ik ben wel benieuwd, kun je vertellen wat jij en je medestudenten aan je cholesteroltestjes zagen bij welke ontbijten? En bij vasten?

Ik heb ook ooit een test gedaan tijdens een low-carb periode, waarin triglycerides erg laag waren, LDL aan de hoge kant van normaal, en HDL erg hoog, waardoor de LDL-HDL ratio extreem goed was. Anecdotaal, wat ik lees op Paleo en lowcarb fora, is dit standaard wat er gebeurt bij mensen die low-carb eten.

Heb echter ook anecdotaal minder goede verhalen gelezen, van low-carb mensen waarbij de LDL door het dak schoot. Anecdotaal gezien was dit het gevolg van het verorberen van 1 blok boter per dag (stearinezuur).

Palmitinezuur, laurinezuur (kokos) en andere verzadigde vetzuren hebben een ander invloed op je cholesterolprofiel.

Overigens is dat wel zo: we maken voor het gemak onderscheid tussen verzadigd, mono-onverzadigd en polyonverzadigd vet, maar BINNEN die categorieen heb je, afhankelijk van hoeveel koolstoffen je in je vetzuur hebt, en waar je dubbele binding zit, verschillende types vetzuren die verschillende invloed hebben op je cholesterol!

Maar, zoals eerder gezegd, ik denk dat dit in het niet valt bij de drie zaken die ik bovenin genoemd heb: bf% en visceraal vet, onderhoud, en beweging.
Gezond dieet (voor de gemiddelde Nederlander en niet een gemiddelde BB'er) is dus inderdaad wat je diëtist of huisarts je zou aanraden (gebalanceerd dieet; voldoende groenten en fruit, niet teveel vettige producten). Hiermee probeer ik niet te zeggen dat vet eten slecht is, maar het probleem met vettige producten is dat ze dus veel kcal bevatten en voor de BB'er die alles afweegt en voedingswaarden boven z'n bed heeft hangen dit kan werken, maar voor de gemiddelde miep het te ver gaat. Je probeert dus te voorkomen dat ze ongemerkt (iemand roept dat het niet uitmaakt hoeveel vet je eet en hop daar gaat weer een Snickers bar á 305 kcal met 0 hongerstillend vermogen) teveel kcal innemen.

Na een avond vasten (12 uur) namen we 's ochtends met z'n allen een ontbijt (a= vasten, b= 2 boterhammen met plakjes kipfilet, c= boterham met chocopasta, croissant en koffie met suiker). Ik heb geen idee meer wat het verschil was tussen vasten en de andere twee, maar tussen ontbijten b en c zag je duidelijke verschillen in pieken. Met name VLDL en LDL, HDL zakte iets af maar veel was het niet.
Het was gewoon een keuzeblokje dus veel stelde het niet voor (n=12) maar we zagen duidelijke verschillen.

De rest van je post gaat mijn pet te boven om er zinnig over te discussiëren (het is allemaal weleens langsgekomen maar verder weinig relevant voor ons waardoor het snel wegzakt). :P
pi_130824095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

:') herkenbaar ja maar dat zijn vooral de leerlingen die zo denken.
We hadden vandaag zon quiz over feiten en fabels en wist alles...moest me inhouden omdat ik anders streberig overkom maar dit was wel erg pipo de clown. Op de vraag of vet slecht was werd ook geantwoord dat je alleen onverzadigd moest eten.. :').. toen heb ik ze maar wat vertelt over omega, vetzuren etc.
Wat is er mis met streberig overkomen?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:27:30 #268
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130824650
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:06 schreef Fanta-stick het volgende:
Beste heren en enkele dames,

Voor een schoolproject moet ik eetdagboekjes verzamelen van een bepaalde doelgroep.
Ben jij tussen de 21-35 jaar en doe je aan krachttraining/powerlifting/bodybuilding zou je mij dan een eetdagboek van 2 dagen doordeweeks en 1 dag in het weekend ( cheatday, afwijkende dag mag ook) kunnen PMen.
Heb ik alles opgeschreven, klik ik naar m'n agenda, poef, weg data...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:35:25 #269
55709 Stereotomy
pi_130824986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wat heeft punt 3 ermee te maken (ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik het er niet mee eens ben)?
Neem twee klonen die precies hetzelfde zijn op je startpunt. De een is de komende weken een sedentaire couch potato, de ander gaat trainen. Allebei eten ze op onderhoud (maw degene die beweegt eet meer kcal). Degene die beweegt, zal een beter cholesterolprofiel krijgen dan zijn kloon.

IRL zie je dus ook terug dat mensen die van een sedentaire levensstijl naar af en toe wandelen, of krachttraining, of wat dan ook gaan, dat hun cholesterolprofiel verbetert. Een sedentaire levensstijl is dan ook een van de factoren die ons Westerners onderscheidt van 'traditionele' volkeren; of deze volkeren nou low-carb (Inuits) of high-carb (Kitavans, Okinawans) eten, maakt dan ook niet uit - zij hebben weinig last van hartaanvallen, artherosclerose, diabetes en kanker.

Daarom was m'n punt ook: niet dat het niet uitmaakt welke macroverhoudingen je eet, maar bv. het bewegen vs. niet bewegen is veel belangrijker. :)

Je ziet dan wetenschappers vaak heel verhit discussies voeren: degenen die de Kitavans hebben onderzocht zegt dat high-carb geen kwaad kan, degene die de Inuits volgen denken dat low-carb hét middel is tegen hart- en vaatziektes. Maar veel beter is om een stap achteruit te doen, en kijken wat al deze volkeren gemeen hebben en ANDERS doen dan wij. Namelijk: geen vette buik hebben, flink bewegen en natuurlijk voedsel eten wat niet ontworpen is om je steeds méér te laten eten (lees: supermarktvoedsel) zodat je rond onderhoud eet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 04-09-2013 20:41:47 ]
pi_130825211
BEASTMODE
  woensdag 4 september 2013 @ 20:49:39 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130825638
quote:
Ok, dit snap ik, maar wat heeft het te maken met anaeroob en aeroob trainen? Ik doe ook aan hardlopen en dan doe je interval (deels anaeroob) en duurloopjes (aeroob). Vandaar de vraag, wat maakt het verschil, of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?
  woensdag 4 september 2013 @ 20:50:41 #272
55709 Stereotomy
pi_130825681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:49 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ok, dit snap ik, maar wat heeft het te maken met anaeroob en aeroob trainen te maken? Ik doe ook aan hardlopen en dan doe je interval (deels anaeroob) en duurloopjes (aeroob). Vandaar de vraag, wat maakt het verschil, of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?
Nee, ik weet niet waarom ik dat typte :') Ik denk ook niet dat het relevant is: je kunt nooit puur anaeroob trainen.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:51:34 #273
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130825719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet waarom ik dat typte :') Ik denk ook niet dat het relevant is: je kunt nooit puur anaeroob trainen.
O. Minpunten voor jou dan :)
  woensdag 4 september 2013 @ 20:52:10 #274
55709 Stereotomy
pi_130825747
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

O. Minpunten voor jou dan :)
Wacht, wurgsex is anaerobe training.
  woensdag 4 september 2013 @ 21:02:21 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130826213
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wacht, wurgsex is anaerobe training.
Perfect! En dat was voordelig voor de cholesterol toch.

Even wat serieuzer, ik zit een beetje te stoeien met een 4-day split. Ik zit een beetje te kloten met een tweetal dagen, iemand tips?

Arms/Shoulder/Abs (D2):
Overhead press / Militairy press
Arnold press
Reversed situp / Incline Leg Hip Raise

Chest (D4):
Bench press
Dips
Incline or Decline Bench press

SPOILER: De overige dagen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier moet meer van te maken zijn, maar ik zit even een beetje te mwah mwah mwah'en.
pi_130826684
Ik zou voor schouders iig een rear delt oefening erbij doen, vind zelf rear cable flies wel fijn, of face pulls. Daarnaast nog een side raise. En shrugs is ook een goede.

Chest kun je ook nog flies bij doen. En ik zou zelf dan armen tegelijk met chest pakken, ipv met shoulders. Dan heb je 2/2 spiergroepen ipv 3/1.

Armen en abs is ook niet te lastig imo, gewoon wat curl varianten voor biceps en twee tricep oefeningen zoals close grip bp, skullcrushers, dips, rope pulldown, tricep kickback etc.
  woensdag 4 september 2013 @ 21:17:32 #277
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130826882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:13 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou voor schouders iig een rear delt oefening erbij doen, vind zelf rear cable flies wel fijn, of face pulls. Daarnaast nog een side raise. En shrugs is ook een goede.

Chest kun je ook nog flies bij doen. En ik zou zelf dan armen tegelijk met chest pakken, ipv met shoulders. Dan heb je 2/2 spiergroepen ipv 3/1.

Armen en abs is ook niet te lastig imo, gewoon wat curl varianten voor biceps en twee tricep oefeningen zoals close grip bp, skullcrushers, dips, rope pulldown, tricep kickback etc.
Ik ben niet zo van de isolatie en armen vind ik met name geschikt voor isolatie. Of laat ik het anders zeggen, ken weinig compounds daarvoor. Maar armen + chest is een goede. Thnx
pi_130827014
Ik ken er ook weinig. Ik train ook vooral triceps eigenlijk met dips, close grip bp en skullcrushers. Biceps doe ik een keer 1 oefening per week, ezbar curls of db preacher curls ofzo. Biceps groeit sowieso wel als je bijv rug zwaar pakt.
  woensdag 4 september 2013 @ 21:22:44 #279
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130827136
Ik zag net deze voor de schouders:
http://exrx.net/WeightExe(...)ngOverheadPress.html
  woensdag 4 september 2013 @ 23:00:28 #280
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_130832578
Nou dat deadlift pr was een failure vanavond -O-

Gefaald op grip bij 2*130 ;(

Lat pulldown wel omhoog gebracht maar ook dat eindigde op onderarmen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_130834526

Iemand ervaring met deze?
  woensdag 4 september 2013 @ 23:57:13 #282
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_130835083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:00 schreef stinkie het volgende:
Nou dat deadlift pr was een failure vanavond -O-

Gefaald op grip bij 2*130 ;(

Lat pulldown wel omhoog gebracht maar ook dat eindigde op onderarmen.
ik heb als laatste nog een 90 kilo set gedaan met mixed grip om dat eens te proberen. Vond het nooit zo denderend. Kreeg het idee dat de balans daarmee wel drastisch verslechterd :?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 4 september 2013 @ 23:59:40 #283
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130835157
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:57 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik heb als laatste nog een 90 kilo set gedaan met mixed grip om dat eens te proberen. Vond het nooit zo denderend. Kreeg het idee dat de balans daarmee wel drastisch verslechterd :?
Magnesium en eventueel eens een hookgrip geprobeerd? Hookgrip is wel wat pijnlijk de eerste keren dat je het gebruikt maar wordt beter naarmate je het vaker doet.
Verbo is terug?
pi_130835660
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:44 schreef KapiteinKoala het volgende:
[ afbeelding ]

Geen ervaring mee, maar ik vind weightgainers altijd maar overpriced spul.

42gr protein, 160gr carbs, 10 gr vet per serving. Dat is vrijwel dezelfde macro's als 0.5 liter halfvolle melk met een schep whey en ca. 200 gram vermalen havermout. (1100kcal, 65 eiwit, 150 carbs, 23 vet)

Met 20 servings per zak à 39.90 betaal je 2 euro per shake.

Een halve liter melk is 30 cent, 200gr havermout is 15 cent, schep whey is 35 cent. Dan ben je voor 80 cent klaar, bijna 1/3e van de prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sapstengel op 05-09-2013 00:22:35 ]
pi_130835713
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:44 schreef KapiteinKoala het volgende:
[ afbeelding ]

lijkt op een zak hondevoer, het is ook 4,5 kilo, lol
  donderdag 5 september 2013 @ 03:09:38 #286
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130837601
Over dieet gesproken... Ik heb gisteren een iets te dikke troelala op m'n werk de les gelezen. Ze vroeg me wat ik vond van haar Atkins diet aanpak, waar ze ontzettend veel moeite mee had. Ik heb haar naar iifym.com gestuurd :')

Eerst de basis op orde brengen. Minder eten, meer bewegen en goed bijhouden. kcal in, kcal uit en een degelijke verdeling van macro's. De rest komt wel als je tegen je eerste plateau aanknalt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 5 september 2013 @ 03:26:29 #287
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130837661
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:59 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Magnesium en eventueel eens een hookgrip geprobeerd? Hookgrip is wel wat pijnlijk de eerste keren dat je het gebruikt maar wordt beter naarmate je het vaker doet.
Fuck man, ik haat de hookgrip. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar zelfs bij een 80kg deadlift ging ik bijna door de grond :') Mijn overhand grip is ook niet best, maar met mixed grip + magnesium kom ik een heel eind.

Tevens dit:

Knijpen tot je vingers eraf pleuren.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 5 september 2013 @ 08:50:04 #288
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_130839114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:16 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar ik vind weightgainers altijd maar overpriced spul.

42gr protein, 160gr carbs, 10 gr vet per serving. Dat is vrijwel dezelfde macro's als 0.5 liter halfvolle melk met een schep whey en ca. 200 gram vermalen havermout. (1100kcal, 65 eiwit, 150 carbs, 23 vet)

Met 20 servings per zak à 39.90 betaal je 2 euro per shake.

Een halve liter melk is 30 cent, 200gr havermout is 15 cent, schep whey is 35 cent. Dan ben je voor 80 cent klaar, bijna 1/3e van de prijs.
plus dat die carbs 9 v.d. 10x voor het over grote deel suiker is...
  donderdag 5 september 2013 @ 09:03:39 #289
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_130839382
begin
proces: dagboek

begin

't gaat verrassend goed moet ik zeggen met die cut.
was ff wennen, maar loop nu op 1000 minder dus, en met trainen eigenlijk niet echt teruggevallen nog.
Alleen met deadlift lol, 180 i.p. 200, maar dat zal eerder gewoon vermoeidheid zijn geweest.

Merk wel dat herstel een stuk langzamer gaat :')
en geen 5x per week meer kan trainen nu. 3x lijkt redelijk ideaal te zijn. Duurt 3 dagen eer ik een beetje van een heavy compound herstelt ben lol

end proces dagboek;
  donderdag 5 september 2013 @ 09:07:57 #290
157922 fathank
pi_130839471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:03 schreef RaymondK het volgende:
begin
proces: dagboek

't gaat verrassend goed moet ik zeggen met die cut.
was ff wennen, maar loop nu op 1000 minder dus, en met trainen eigenlijk niet echt teruggevallen nog.
Alleen met deadlift lol, 180 i.p. 200, maar dat zal eerder gewoon vermoeidheid zijn geweest.

Merk wel dat herstel een stuk langzamer gaat :')
en geen 5x per week meer kan trainen nu. 3x lijkt redelijk ideaal te zijn. Duurt 3 dagen eer ik een beetje van een heavy compound herstelt ben lol

end proces dagboek;
5x per week naar de gym op een kcal-tekort is idd wel een beetje veel van 't goeie..
  donderdag 5 september 2013 @ 09:09:03 #291
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_130839497
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:07 schreef fathank het volgende:

[..]

5x per week naar de gym op een kcal-tekort is idd wel een beetje veel van 't goeie..
ja dat is duidelijk te voelen ja.
3x gaat goed.

Wel wat meer tijd tussen setjes nodig ook

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 05-09-2013 09:20:15 ]
pi_130840178
Dit is het schema wat Zyzz gebruikte en ik ook wil gaan gebruiken:

Monday: Chest/Biceps
4 sets of Incline Dumbbell Press, 8-10 reps
3 sets of Bench Press, 8-10 reps
3 sets of Incline Flies, 8-10 reps
3 sets of Chest Dips until failure
3 sets of Barbell Curls, 8-10 reps
3 sets of Preacher Curls, 8-10 reps, then drop the weight to half, and push out another 8

Tuesday: Legs/Calves
4 sets of Squats 8-10 reps
3 sets of Lunges 8-10 reps
3 sets of Leg Press 8-10 reps
3 sets of Leg Extensions till failure
3 sets of Leg Curls 8-10 reps
Calves are self explanatory, just use some of the machines till failure, a lot of reps, feel the burn.

Wednesday: Back
3 sets of Lat Pulldowns 8-10 reps
4 sets of Deadlifts 8-10 reps
3 sets of Bent Over Rows 8-10 reps
3 sets of Dumbbell Rows 8-10 reps
3 sets of Hyperextensions 8-10 reps

Thursday: Shoulders/Triceps
4 sets of Shoulder Press, alternate with Barbell & Dumbbell every week 8-10 reps
3 sets of Upright Rows supersetted with Lateral Raises 8-10 reps
3 sets of front raises 8-10 reps
3 sets of Lying Rear Delt Raises 8-10 reps
3 sets of Close-Grip Bench Press 8-10 reps
4 sets of Pulldowns 8-10 reps
3 sets of Skullcrushers 8-10 reps

Saturday: Full Body
3 sets of Deadlifts 8-10 reps
3 sets of Squats 8-10 reps
3 sets of Clean and Jerk 8-10 reps
3 sets of Weighted Pull ups 8-10 reps

Maak je hier een goede progressie mee?(In de zin van, je pakt al je spieren en je hebt genoeg rust, dus je gaat maximaal(bijv 4x per week gaan is slecht, maar dit is optimaal)

Zonder steroids trouwens.
  donderdag 5 september 2013 @ 09:49:21 #293
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_130840306
Met steroids zal je ongetwijfeld keiharde gains maken.
Deathlift or Die.
pi_130840310
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:49 schreef Ethanolic het volgende:
Met steroids zal je ongetwijfeld keiharde gains maken.
Dat zal best, maar is dit ook een goed schema zonder? :)
  donderdag 5 september 2013 @ 09:52:09 #295
157922 fathank
pi_130840359
Als je hard genoeg traint en genoeg eet zul je vast wel progressie boeken. Zyzz is er blijkbaar groot mee geworden.

Je zult toch voor jezelf moeten kijken wat goed voor je werkt. Er zijn een aantal ´basisregels´ waar je aan moet voldoen (hard trainen, veel eten, genoeg eiwitten genoeg rust) maar daarbinnen zijn ontelbaar veel variaties mogelijk. Wat de ene persoon lekker vindt, kan een ander geen fuck aan vinden. Waardoor je motivatie minder wordt en uiteindelijk minder progressie.

Bottom-line: Je moet uit zien te vinden wat jij fijn vindt, wat je voor een langere periode vol kan houden. Je zult moeten ontdekken wat voor jou werkt, en niet denken 'he hij is groot geworden met dit en dit schema, dan kan ik dat ook'.
pi_130840409
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:52 schreef fathank het volgende:
Als je hard genoeg traint en genoeg eet zul je vast wel progressie boeken. Zyzz is er blijkbaar groot mee geworden.

Je zult toch voor jezelf moeten kijken wat goed voor je werkt. Er zijn een aantal ´basisregels´ waar je aan moet voldoen (hard trainen, veel eten, genoeg eiwitten genoeg rust) maar daarbinnen zijn ontelbaar veel variaties mogelijk. Wat de ene persoon lekker vindt, kan een ander geen fuck aan vinden. Waardoor je motivatie minder wordt en uiteindelijk minder progressie.

Bottom-line: Je moet uit zien te vinden wat jij fijn vindt, wat je voor een langere periode vol kan houden. Je zult moeten ontdekken wat voor jou werkt, en niet denken 'he hij is groot geworden met dit en dit schema, dan kan ik dat ook'.
Weet ik, en dat denk ik ook niet. Ik vroeg me meer af of dit niet 'teveel' is? Maar ik denk van niet dus ik probeer 't gewoon. :)
  donderdag 5 september 2013 @ 10:08:34 #297
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130840761
Vind zelf 2 oefeningen per spiergroep genoeg. Vandaar dat ik meestal op een fullbody of ppl schema uitkom. Maar er is weinig mis met het schema op het volume van borst en schouders na.
Verbo is terug?
pi_130840837
Ik denk dat het volume te groot is. Alleen mijn leg dag komt overeen met dat van het schema. Je herstelt veel langzamer dan iemand die juiced. Ik denk dat je het beter bij 3x pw full of 4x pw upper/lower kan houden als natural.
pi_130840974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:12 schreef Mithras82 het volgende:
Ik denk dat het volume te groot is. Alleen mijn leg dag komt overeen met dat van het schema. Je herstelt veel langzamer dan iemand die juiced. Ik denk dat je het beter bij 3x pw full of 4x pw upper/lower kan houden als natural.
Ik ga het gewoon 2 maandjes proberen en zal jullie zeggen hoe 't bevalt!
pi_130840991
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:17 schreef Atemno het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon 2 maandjes proberen en zal jullie zeggen hoe 't bevalt!
Dat sowieso
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')