Ik heb me een tijdje geleden verdiept in Flux, maar ik kan me heugen dat ik ergens las dat slaap (negatief) beïnvloedt worden door het licht van beeldschermen, want dat is 'blauw licht', een bepaald deel van het lichtspectrum (pin me er niet op vast). Het commentaar op Flux was dat het dus wel de tint veranderd, maar dat het licht nog steeds uit hetzelfde deel v/h spectrum komt en daardoor niet/minder goed zou werken dan dat de filosofie erachter beweert.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
Semi-offtopic: voor de mensen die steeds klaagden over slechte slaap... zelf heb ik altijd het gevoel dat het continu staren naar een beeldscherm in de uren voordat ik naar bed ga, mijn ritme vernaggelt. Daardoor slechte slaap, en verhoogde cortisol levels, lagere T-levels etc. etc. bla.
Ik had f.lux al geinstalleerd, maar nu heb ik ook dit gekocht:
[ afbeelding ]
Ik zie er waarschijnlijk uit als een grote nerd als ik dit op heb in de uren voordat ik naar bed ga als ik achter mijn computer zit, maar het is het proberen waard. iig goede reviews:
http://www.amazon.com/Uve(...)ti-Fog/dp/B000USRG90
Betere slaap = beter trainen = meer gainzzzz
Ben benieuwd
Niet zo aanstellen en dit eten:quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Yo brede kasten, hoe kan ik die kilo's pakken? Komt amper wat bij...
Graag dus kleine tips qua eten met veel kcal (en liefst nog eiwitten).
Zitten veel goede vetten in. Cocosnoot ook trouwens. Tevens hele eieren (minstens 4 per dag).quote:Op woensdag 4 september 2013 07:42 schreef Susteren het volgende:
[..]
Avocado is nice man, wist niet dat daar veel in zat.
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?quote:Op woensdag 4 september 2013 08:29 schreef star_gazer het volgende:
Tevens hele eieren (minstens 4 per dag).
Eieren zijn niet slecht. Iets met goed en slecht cholesterol.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?
quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?
Simpel gezegd, hoog HDL is goed, laag LDL is goed.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:48 schreef fathank het volgende:
Alleen cholesterol is toch ook maar een loze term? Belangrijk is toch de verhouding LDL/HDL of iets in die trant?
Tel je calorieen? Waar zit je nu op?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Het is nog simpeler dan dat: voeding heeft (meestal) gewoon heel weinig invloed op je cholesterolspiegels.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eieren zijn niet slecht. Iets met goed en slecht cholesterol.
Meer etenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Men neme een yufka (of twee of drie).quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
not sure if srsquote:Op woensdag 4 september 2013 11:21 schreef Sapstengel het volgende:
f.luxGebruik het al een jaar denk ik.
Cola is trouwens ook een goede weightgainer Susteren. 140kcal per blikje, dat 3x per dag, heb je zo 400kcal binnen zonder enige moeite.
Hoezo niet? Carbs zijn lekker makkelijk en als je toch je eiwitten en vetten al binnen krijgt kun je het daar mooi mee aanvullen.quote:
Lekker snel inderdaad, maar met al die suikers zou ik dat niet doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoezo niet? Carbs zijn lekker makkelijk en als je toch je eiwitten en vetten al binnen krijgt kun je het daar mooi mee aanvullen.
Maarja ik bulk sowieso altijd vrij dirty, ga geen 3500kcal aan rijst met kip eten, dan zit je de hele dag te kauwen
Ach ik neem op trainingsdagen ook een schep dextrose en er zit vast wel meer suiker in ander voedsel.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lekker snel inderdaad, maar met al die suikers zou ik dat niet doen.
Lol auto drop afwegenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Ja met die 2700 zit ik eigenlijk al aan m'n eiwitten en vetten. Probeer in de overige 800 nog wel wat meepakken, want 800kcal aan carbs gaat me nog net iets te ver.
Daarom meestal iets van 400kcal carbs, andere 400 vetten + eiwitten. Ga het wel netjes afwegen altijd, 100gram aan autodrop voor 380 kcal
Ik heb wel eens zo'n magnetronbrownie gemaakt, maar dan normaal recept zonder whey, die shit is fucking droog man.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:10 schreef Awesome_ het volgende:
Dit recept[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was net in de FOK!dropbox folder aan het kijken en zodoende kwam ik bij Anabolic Cooking.
Het werkt echt en de macro's zijn ook leuk. Ideaal voor mensen zoals ik die geen ei lusten.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik em nog niet geproefd heb.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb wel eens zo'n magnetronbrownie gemaakt, maar dan normaal recept zonder whey, die shit is fucking droog man.
Maar ik ga deze ook gewoon proberen.Droog of niet, het eet wel weg, schijt.
Ga deze ook proberen. Dit soort simpele gerechten zijn geweldig. Maak de laatste tijd zelf vaak de tonijnburger:quote:Op woensdag 4 september 2013 15:10 schreef Awesome_ het volgende:
Dit recept[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was net in de FOK!dropbox folder aan het kijken en zodoende kwam ik bij Anabolic Cooking.
Het werkt echt en de macro's zijn ook leuk. Ideaal voor mensen zoals ik die geen ei lusten.
Oké, net gemaakt. Hij is niet ranzig ofzo, maar hij is echt smaakloos en droog en hard.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:17 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik moet er wel bij zeggen dat ik em nog niet geproefd heb.IF tot 17:00.
Die klinkt wel goed, binnenkort maar eens proberen.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ga deze ook proberen. Dit soort simpele gerechten zijn geweldig. Maak de laatste tijd zelf vaak de tonijnburger:
- 1 blikje tonijn (chunks)
- 2 x eiwit
- 30 g havermout
- (evt: peper, zout, kruiden etc)
Goed door elkaar kneden en twee burgers vormen. In de pan gooien en klaar. Kan ze blijven eten.
Helaas kan ik ze op mijn werk niet maken, anders was ik nu enorm buff, maar als nadeel waarschijnlijk wel de tonijn uitgestorven...
die rosti klinkt goed! Recept graag!quote:Op woensdag 4 september 2013 15:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Oké, net gemaakt. Hij is niet ranzig ofzo, maar hij is echt smaakloos en droog en hard.
Misschien zou hij met wat boter lekkerder zijn.
Pic:
[ afbeelding ]
(pindakaas met stukjes noot)
[..]
Die klinkt wel goed, binnenkort maar eens proberen.
Vanavond ga ik rösti van zoete aardappelen maken.
jij beft nooit??quote:Op woensdag 4 september 2013 16:10 schreef Awesome_ het volgende:
![]()
Goed bezig. Zal zelf eens een keer van mijn visfobie af moeten komen. Tonijn is toch wel een handig product.
Op internet staan verschillende recepten maar ik hanteer het volgende:quote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
die rosti klinkt goed! Recept graag!
Train je allebei denk ik en vetverlies?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:08 schreef star_gazer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met je spieren als je op uithoudingsvermogen traint? Train je op kracht, dan verhoog je dichtheid (?), train je op hypertrofie, dan worden ze groter, train je op uithoudingsvermogen dan...?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tja. Je zal ongetwijfeld vet verliezen als je hoog volume, lage intensiteit werk doet. Maar wat gebeurt er met de spiervezels?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:09 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Train je allebei denk ik en vetverlies?
Fanta zal de uitzondering op de regel zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:12 schreef star_gazer het volgende:
Uh oh... Diëtiek... Daar krijg ik altijd de kriebels van...
Diëtisten gooien altijd met Sonja Bakker keukenwijsheden als "ontbijt kickstart je metabolisme", "als je zes keer eet, verbrand je meer calorieën" en "van vet eten word je dik".
Vetverlies. You srs?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:09 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Train je allebei denk ik en vetverlies?
Dit ga ik eens maken.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op internet staan verschillende recepten maar ik hanteer het volgende:
Zoete aardappelen raspen. In een kom gooien met wat eieren erbij. Ik doe het op gevoel dus ik kan de verhouding niet echt zeggen, daarvoor kun je internet checken. Maar zorg dat het een beetje stevig is zodat het niet uit elkaar valt. 1 grote zoete aardappel met 1-2 eieren werkt wel.
Vervolgens ook wat kruiden enzo naar smaak (rozemarijn, knoflook etc. doen het erg goed). Alles goed door elkaar roeren.
Misschien nog wat meel erbij voor de stevigheid, maar de vorige keer heb ik dat niet gedaan.
Vervolgens pak je een lepel van het mengsel en doe je die in een pan met hete olie op hoog vuurtje (kokosvet ofzo, ik gebruik ossenwit), liefst een flinke laag vet zodat het gaat frituren. Even aandrukken zodat het een soort hamburger wordt (plat).
Voorzichtig flippen want het wil nogal uit elkaar vallen. Paar minuten aan elke kant bakken.
Ik ben bang dat ze een hoop broscience van haar docenten moet weerleggen. Zaken zoals IF staan echt nog niet in de boeken schat ik.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Fanta zal de uitzondering op de regel zijn.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:12 schreef star_gazer het volgende:
Diëtisten gooien altijd met Sonja Bakker keukenwijsheden als "ontbijt kickstart je metabolisme", "als je zes keer eet, verbrand je meer calorieën" en "van vet eten word je dik".
Dave Draper zegt hetzelfde, behalve over vet worden van vet dan dan.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:12 schreef star_gazer het volgende:
Denk eerder hypertrofie..ik train namelijk nu ook mijn uithoudingsvermogen ook door negatieve reps..en merk dat alles groeit ben ook 1 kg lean mass aangekomen deze maand.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
tja. Je zal ongetwijfeld vet verliezen als je hoog volume, lage intensiteit werk doet. Maar wat gebeurt er met de spiervezels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |