Ik heb me een tijdje geleden verdiept in Flux, maar ik kan me heugen dat ik ergens las dat slaap (negatief) beïnvloedt worden door het licht van beeldschermen, want dat is 'blauw licht', een bepaald deel van het lichtspectrum (pin me er niet op vast). Het commentaar op Flux was dat het dus wel de tint veranderd, maar dat het licht nog steeds uit hetzelfde deel v/h spectrum komt en daardoor niet/minder goed zou werken dan dat de filosofie erachter beweert.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
Semi-offtopic: voor de mensen die steeds klaagden over slechte slaap... zelf heb ik altijd het gevoel dat het continu staren naar een beeldscherm in de uren voordat ik naar bed ga, mijn ritme vernaggelt. Daardoor slechte slaap, en verhoogde cortisol levels, lagere T-levels etc. etc. bla.
Ik had f.lux al geinstalleerd, maar nu heb ik ook dit gekocht:
[ afbeelding ]
Ik zie er waarschijnlijk uit als een grote nerd als ik dit op heb in de uren voordat ik naar bed ga als ik achter mijn computer zit, maar het is het proberen waard. iig goede reviews:
http://www.amazon.com/Uve(...)ti-Fog/dp/B000USRG90
Betere slaap = beter trainen = meer gainzzzz
Ben benieuwd
Niet zo aanstellen en dit eten:quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Yo brede kasten, hoe kan ik die kilo's pakken? Komt amper wat bij...
Graag dus kleine tips qua eten met veel kcal (en liefst nog eiwitten).
Zitten veel goede vetten in. Cocosnoot ook trouwens. Tevens hele eieren (minstens 4 per dag).quote:Op woensdag 4 september 2013 07:42 schreef Susteren het volgende:
[..]
Avocado is nice man, wist niet dat daar veel in zat.
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?quote:Op woensdag 4 september 2013 08:29 schreef star_gazer het volgende:
Tevens hele eieren (minstens 4 per dag).
Eieren zijn niet slecht. Iets met goed en slecht cholesterol.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?
quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?
Simpel gezegd, hoog HDL is goed, laag LDL is goed.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:48 schreef fathank het volgende:
Alleen cholesterol is toch ook maar een loze term? Belangrijk is toch de verhouding LDL/HDL of iets in die trant?
Tel je calorieen? Waar zit je nu op?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Het is nog simpeler dan dat: voeding heeft (meestal) gewoon heel weinig invloed op je cholesterolspiegels.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eieren zijn niet slecht. Iets met goed en slecht cholesterol.
Meer etenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Men neme een yufka (of twee of drie).quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
not sure if srsquote:Op woensdag 4 september 2013 11:21 schreef Sapstengel het volgende:
f.luxGebruik het al een jaar denk ik.
Cola is trouwens ook een goede weightgainer Susteren. 140kcal per blikje, dat 3x per dag, heb je zo 400kcal binnen zonder enige moeite.
Hoezo niet? Carbs zijn lekker makkelijk en als je toch je eiwitten en vetten al binnen krijgt kun je het daar mooi mee aanvullen.quote:
Lekker snel inderdaad, maar met al die suikers zou ik dat niet doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoezo niet? Carbs zijn lekker makkelijk en als je toch je eiwitten en vetten al binnen krijgt kun je het daar mooi mee aanvullen.
Maarja ik bulk sowieso altijd vrij dirty, ga geen 3500kcal aan rijst met kip eten, dan zit je de hele dag te kauwen
Ach ik neem op trainingsdagen ook een schep dextrose en er zit vast wel meer suiker in ander voedsel.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lekker snel inderdaad, maar met al die suikers zou ik dat niet doen.
Lol auto drop afwegenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Ja met die 2700 zit ik eigenlijk al aan m'n eiwitten en vetten. Probeer in de overige 800 nog wel wat meepakken, want 800kcal aan carbs gaat me nog net iets te ver.
Daarom meestal iets van 400kcal carbs, andere 400 vetten + eiwitten. Ga het wel netjes afwegen altijd, 100gram aan autodrop voor 380 kcal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |