Ik heb me een tijdje geleden verdiept in Flux, maar ik kan me heugen dat ik ergens las dat slaap (negatief) beïnvloedt worden door het licht van beeldschermen, want dat is 'blauw licht', een bepaald deel van het lichtspectrum (pin me er niet op vast). Het commentaar op Flux was dat het dus wel de tint veranderd, maar dat het licht nog steeds uit hetzelfde deel v/h spectrum komt en daardoor niet/minder goed zou werken dan dat de filosofie erachter beweert.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
Semi-offtopic: voor de mensen die steeds klaagden over slechte slaap... zelf heb ik altijd het gevoel dat het continu staren naar een beeldscherm in de uren voordat ik naar bed ga, mijn ritme vernaggelt. Daardoor slechte slaap, en verhoogde cortisol levels, lagere T-levels etc. etc. bla.
Ik had f.lux al geinstalleerd, maar nu heb ik ook dit gekocht:
[ afbeelding ]
Ik zie er waarschijnlijk uit als een grote nerd als ik dit op heb in de uren voordat ik naar bed ga als ik achter mijn computer zit, maar het is het proberen waard. iig goede reviews:
http://www.amazon.com/Uve(...)ti-Fog/dp/B000USRG90
Betere slaap = beter trainen = meer gainzzzz
Ben benieuwd
Niet zo aanstellen en dit eten:quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Yo brede kasten, hoe kan ik die kilo's pakken? Komt amper wat bij...
Graag dus kleine tips qua eten met veel kcal (en liefst nog eiwitten).
Zitten veel goede vetten in. Cocosnoot ook trouwens. Tevens hele eieren (minstens 4 per dag).quote:Op woensdag 4 september 2013 07:42 schreef Susteren het volgende:
[..]
Avocado is nice man, wist niet dat daar veel in zat.
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?quote:Op woensdag 4 september 2013 08:29 schreef star_gazer het volgende:
Tevens hele eieren (minstens 4 per dag).
Eieren zijn niet slecht. Iets met goed en slecht cholesterol.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?
quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
krijg je dan niet te veel cholesterol binnen? of is dat niet erg als je van jezelf weinig hebt?
Simpel gezegd, hoog HDL is goed, laag LDL is goed.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:48 schreef fathank het volgende:
Alleen cholesterol is toch ook maar een loze term? Belangrijk is toch de verhouding LDL/HDL of iets in die trant?
Tel je calorieen? Waar zit je nu op?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Het is nog simpeler dan dat: voeding heeft (meestal) gewoon heel weinig invloed op je cholesterolspiegels.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eieren zijn niet slecht. Iets met goed en slecht cholesterol.
Meer etenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
Men neme een yufka (of twee of drie).quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:54 schreef Susteren het volgende:
not sure if srsquote:Op woensdag 4 september 2013 11:21 schreef Sapstengel het volgende:
f.luxGebruik het al een jaar denk ik.
Cola is trouwens ook een goede weightgainer Susteren. 140kcal per blikje, dat 3x per dag, heb je zo 400kcal binnen zonder enige moeite.
Hoezo niet? Carbs zijn lekker makkelijk en als je toch je eiwitten en vetten al binnen krijgt kun je het daar mooi mee aanvullen.quote:
Lekker snel inderdaad, maar met al die suikers zou ik dat niet doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoezo niet? Carbs zijn lekker makkelijk en als je toch je eiwitten en vetten al binnen krijgt kun je het daar mooi mee aanvullen.
Maarja ik bulk sowieso altijd vrij dirty, ga geen 3500kcal aan rijst met kip eten, dan zit je de hele dag te kauwen
Ach ik neem op trainingsdagen ook een schep dextrose en er zit vast wel meer suiker in ander voedsel.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lekker snel inderdaad, maar met al die suikers zou ik dat niet doen.
Lol auto drop afwegenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Ja met die 2700 zit ik eigenlijk al aan m'n eiwitten en vetten. Probeer in de overige 800 nog wel wat meepakken, want 800kcal aan carbs gaat me nog net iets te ver.
Daarom meestal iets van 400kcal carbs, andere 400 vetten + eiwitten. Ga het wel netjes afwegen altijd, 100gram aan autodrop voor 380 kcal
Ik heb wel eens zo'n magnetronbrownie gemaakt, maar dan normaal recept zonder whey, die shit is fucking droog man.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:10 schreef Awesome_ het volgende:
Dit recept[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was net in de FOK!dropbox folder aan het kijken en zodoende kwam ik bij Anabolic Cooking.
Het werkt echt en de macro's zijn ook leuk. Ideaal voor mensen zoals ik die geen ei lusten.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik em nog niet geproefd heb.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb wel eens zo'n magnetronbrownie gemaakt, maar dan normaal recept zonder whey, die shit is fucking droog man.
Maar ik ga deze ook gewoon proberen.Droog of niet, het eet wel weg, schijt.
Ga deze ook proberen. Dit soort simpele gerechten zijn geweldig. Maak de laatste tijd zelf vaak de tonijnburger:quote:Op woensdag 4 september 2013 15:10 schreef Awesome_ het volgende:
Dit recept[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was net in de FOK!dropbox folder aan het kijken en zodoende kwam ik bij Anabolic Cooking.
Het werkt echt en de macro's zijn ook leuk. Ideaal voor mensen zoals ik die geen ei lusten.
Oké, net gemaakt. Hij is niet ranzig ofzo, maar hij is echt smaakloos en droog en hard.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:17 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik moet er wel bij zeggen dat ik em nog niet geproefd heb.IF tot 17:00.
Die klinkt wel goed, binnenkort maar eens proberen.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ga deze ook proberen. Dit soort simpele gerechten zijn geweldig. Maak de laatste tijd zelf vaak de tonijnburger:
- 1 blikje tonijn (chunks)
- 2 x eiwit
- 30 g havermout
- (evt: peper, zout, kruiden etc)
Goed door elkaar kneden en twee burgers vormen. In de pan gooien en klaar. Kan ze blijven eten.
Helaas kan ik ze op mijn werk niet maken, anders was ik nu enorm buff, maar als nadeel waarschijnlijk wel de tonijn uitgestorven...
die rosti klinkt goed! Recept graag!quote:Op woensdag 4 september 2013 15:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Oké, net gemaakt. Hij is niet ranzig ofzo, maar hij is echt smaakloos en droog en hard.
Misschien zou hij met wat boter lekkerder zijn.
Pic:
[ afbeelding ]
(pindakaas met stukjes noot)
[..]
Die klinkt wel goed, binnenkort maar eens proberen.
Vanavond ga ik rösti van zoete aardappelen maken.
jij beft nooit??quote:Op woensdag 4 september 2013 16:10 schreef Awesome_ het volgende:
![]()
Goed bezig. Zal zelf eens een keer van mijn visfobie af moeten komen. Tonijn is toch wel een handig product.
Op internet staan verschillende recepten maar ik hanteer het volgende:quote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
die rosti klinkt goed! Recept graag!
Train je allebei denk ik en vetverlies?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:08 schreef star_gazer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met je spieren als je op uithoudingsvermogen traint? Train je op kracht, dan verhoog je dichtheid (?), train je op hypertrofie, dan worden ze groter, train je op uithoudingsvermogen dan...?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tja. Je zal ongetwijfeld vet verliezen als je hoog volume, lage intensiteit werk doet. Maar wat gebeurt er met de spiervezels?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:09 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Train je allebei denk ik en vetverlies?
Fanta zal de uitzondering op de regel zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:12 schreef star_gazer het volgende:
Uh oh... Diëtiek... Daar krijg ik altijd de kriebels van...
Diëtisten gooien altijd met Sonja Bakker keukenwijsheden als "ontbijt kickstart je metabolisme", "als je zes keer eet, verbrand je meer calorieën" en "van vet eten word je dik".
Vetverlies. You srs?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:09 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Train je allebei denk ik en vetverlies?
Dit ga ik eens maken.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op internet staan verschillende recepten maar ik hanteer het volgende:
Zoete aardappelen raspen. In een kom gooien met wat eieren erbij. Ik doe het op gevoel dus ik kan de verhouding niet echt zeggen, daarvoor kun je internet checken. Maar zorg dat het een beetje stevig is zodat het niet uit elkaar valt. 1 grote zoete aardappel met 1-2 eieren werkt wel.
Vervolgens ook wat kruiden enzo naar smaak (rozemarijn, knoflook etc. doen het erg goed). Alles goed door elkaar roeren.
Misschien nog wat meel erbij voor de stevigheid, maar de vorige keer heb ik dat niet gedaan.
Vervolgens pak je een lepel van het mengsel en doe je die in een pan met hete olie op hoog vuurtje (kokosvet ofzo, ik gebruik ossenwit), liefst een flinke laag vet zodat het gaat frituren. Even aandrukken zodat het een soort hamburger wordt (plat).
Voorzichtig flippen want het wil nogal uit elkaar vallen. Paar minuten aan elke kant bakken.
Ik ben bang dat ze een hoop broscience van haar docenten moet weerleggen. Zaken zoals IF staan echt nog niet in de boeken schat ik.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Fanta zal de uitzondering op de regel zijn.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:12 schreef star_gazer het volgende:
Diëtisten gooien altijd met Sonja Bakker keukenwijsheden als "ontbijt kickstart je metabolisme", "als je zes keer eet, verbrand je meer calorieën" en "van vet eten word je dik".
Dave Draper zegt hetzelfde, behalve over vet worden van vet dan dan.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:12 schreef star_gazer het volgende:
Denk eerder hypertrofie..ik train namelijk nu ook mijn uithoudingsvermogen ook door negatieve reps..en merk dat alles groeit ben ook 1 kg lean mass aangekomen deze maand.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
tja. Je zal ongetwijfeld vet verliezen als je hoog volume, lage intensiteit werk doet. Maar wat gebeurt er met de spiervezels?
Nee klopt, zal er wel moeite mee gaan krijgen..Maar dat vernieuwende in projecten enzo lijkt me wel leuk. Zolang ik het in hun ogen goed kan bewijzen met wetenschappelijke bronnen is er niks mis mee. Stel zelf ook wel kritische vragen waar ze geen antwoord op hebben of wat te diep gaat om meteen antwoord op te kunnen geven, beetje jammer.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze een hoop broscience van haar docenten moet weerleggen. Zaken zoals IF staan echt nog niet in de boeken schat ik.
Te hard in de barbell geknepen tijdens het curlen?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Mubassie het volgende:
Mannen!
Ik ben sinds deze week weer begonnen met de krachtsport, na 6 jaar te zijn gestopt.
Nu heb ik maandag mijn eerste training gehad (borst/biceps) en gisteren mijn tweede (rug/triceps).
Nu heb ik sinds gisteren pijn in mijn onderarmen. Het voelt toch net iets anders als spierpijn maar komt er wel bij in de buurt. Kan me niet heugen dat ik hier vaker last heb gehad.
Op deze foto de plek waar de pijn zit. Ik kan mijn armen dus niet helemaal strekken nu.
[ afbeelding ]
Ben ik nu te fanatiek en te lomp gestart, of is dit wel gewoon spierpijn?
Ps. ik ben niet degene op de foto![]()
http://books.google.nl/bo(...)=de%20morree&f=falsequote:Op woensdag 4 september 2013 17:08 schreef star_gazer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met je spieren als je op uithoudingsvermogen traint? Train je op kracht, dan verhoog je dichtheid (?), train je op hypertrofie, dan worden ze groter, train je op uithoudingsvermogen dan...?
Huh? Wat? Leg eens uit? Hoezo heeft voeding geen effect op je cholesterolspiegels?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het is nog simpeler dan dat: voeding heeft (meestal) gewoon heel weinig invloed op je cholesterolspiegels.
Het klopt wat je zegt: als het blauwe deel van het lichtspectrum wordt vermeden, dan heb je ondanks licht toch geen verstoord melatoninesecretie. Dit was ook mijn reden om die bril te kopen en het eens te proberen.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:19 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik heb me een tijdje geleden verdiept in Flux, maar ik kan me heugen dat ik ergens las dat slaap (negatief) beïnvloedt worden door het licht van beeldschermen, want dat is 'blauw licht', een bepaald deel van het lichtspectrum (pin me er niet op vast). Het commentaar op Flux was dat het dus wel de tint veranderd, maar dat het licht nog steeds uit hetzelfde deel v/h spectrum komt en daardoor niet/minder goed zou werken dan dat de filosofie erachter beweert.
Maar dat is van een tijdje terugEn desondanks is het natuurlijk wel rustiger voor de ogen dan zonder Flux.
Ik denk dat Levo bedoelt dat de macroverhoudingen weinig invloed hebben (binnen bepaalde grenzen uiteraard). Je kunt veel vet eten of veel zetmeel; zolang je op of onder onderhoud eet, zal er weinig slechts gebeuren met je cholesterolhuishouding als je bf% redelijk is.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:49 schreef Asgard het volgende:
[..]
Huh? Wat? Leg eens uit? Hoezo heeft voeding geen effect op je cholesterolspiegels?
Als algemeen advies klopt dat uiteraard omdat er weinig mensen zijn die hun hele dieet rigoreus omgooien en alleen 2500 kcal aan chocola zal gaan eten.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat Levo bedoelt dat de macroverhoudingen weinig invloed hebben (binnen bepaalde grenzen uiteraard). Je kunt veel vet eten of veel zetmeel; zolang je op of onder onderhoud eet, zal er weinig gebeuren met je cholesterolhuishouding.
Mijn optiek wat een cholesterolmeting in bloed beinvloedt:
1) Wat is je huidige bf% en met name hoeveel visceraal vet heb je?
2) Heb je de laatste tijd boven of onderhoud gegeten?
3) Heb je de laatste tijd licht aeroob of anaeroob getraind?
Deze drie factoren zijn van grotere invloed op de uitslag van een cholesterolmeting.
Helemaal mee eens!quote:Triglycerides zijn wel wat sterker gecorreleerd aan carb inname overigens. Er zijn wel wat studies geweest die bv. een isocalorisch deel verzadigd vet vervangen door zetmeel, en dat er dan toch wel wat verschil te meten is, maar de verschillen vallen in het niet met de verschillen in bovenstaande drie punten.
Dit is dan ook de reden waarom een vetklep die low-carb probeert, afvalt, en daarmee een beter cholesteroluitslag krijgt, gaat roepen: ZOMG LOW CARB WERKT, CARBS ZIJN EVIL!
Ondertussen is er een andere vetklep die een standaard low-fat dieet doet, afvalt, en een betere cholesteroluitslag krijgt: ZOMG VET IS EVIL!!
Ze missen het totaalplaatje: minder visceraal vet hebben en onder onderhoud eten zorgt voor een beter cholesterolprofiel. Op welk macronutrient je bezuinigt, doet er verhoudingsgewijs niet toe.
Hoor graag aanvulling op dit lijstje
Wat heeft punt 3 ermee te maken (ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik het er niet mee eens ben)?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:25 schreef Stereotomy het volgende:
1) Wat is je huidige bf% en met name hoeveel visceraal vet heb je in je buik?
2) Heb je de laatste tijd boven of onder onderhoud gegeten?
3) Heb je de laatste tijd licht aeroob en/of anaeroob getraind?
Gezond dieet (voor de gemiddelde Nederlander en niet een gemiddelde BB'er) is dus inderdaad wat je diëtist of huisarts je zou aanraden (gebalanceerd dieet; voldoende groenten en fruit, niet teveel vettige producten). Hiermee probeer ik niet te zeggen dat vet eten slecht is, maar het probleem met vettige producten is dat ze dus veel kcal bevatten en voor de BB'er die alles afweegt en voedingswaarden boven z'n bed heeft hangen dit kan werken, maar voor de gemiddelde miep het te ver gaat. Je probeert dus te voorkomen dat ze ongemerkt (iemand roept dat het niet uitmaakt hoeveel vet je eet en hop daar gaat weer een Snickers bar á 305 kcal met 0 hongerstillend vermogen) teveel kcal innemen.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, maar wat is een gezond dieet? Ik heb wel eens low-carb periodes gehad omdat ik daar zin in had, waarbij ik gerust 60-70% van mijn dagelijkse behoefte als vet liep te veroberen. Mijn huisarts met zijn conventional wisdom zou helemaal door z'n stoel zakken.
Ik ben wel benieuwd, kun je vertellen wat jij en je medestudenten aan je cholesteroltestjes zagen bij welke ontbijten? En bij vasten?
Ik heb ook ooit een test gedaan tijdens een low-carb periode, waarin triglycerides erg laag waren, LDL aan de hoge kant van normaal, en HDL erg hoog, waardoor de LDL-HDL ratio extreem goed was. Anecdotaal, wat ik lees op Paleo en lowcarb fora, is dit standaard wat er gebeurt bij mensen die low-carb eten.
Heb echter ook anecdotaal minder goede verhalen gelezen, van low-carb mensen waarbij de LDL door het dak schoot. Anecdotaal gezien was dit het gevolg van het verorberen van 1 blok boter per dag (stearinezuur).
Palmitinezuur, laurinezuur (kokos) en andere verzadigde vetzuren hebben een ander invloed op je cholesterolprofiel.
Overigens is dat wel zo: we maken voor het gemak onderscheid tussen verzadigd, mono-onverzadigd en polyonverzadigd vet, maar BINNEN die categorieen heb je, afhankelijk van hoeveel koolstoffen je in je vetzuur hebt, en waar je dubbele binding zit, verschillende types vetzuren die verschillende invloed hebben op je cholesterol!
Maar, zoals eerder gezegd, ik denk dat dit in het niet valt bij de drie zaken die ik bovenin genoemd heb: bf% en visceraal vet, onderhoud, en beweging.
Wat is er mis met streberig overkomen?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]herkenbaar ja maar dat zijn vooral de leerlingen die zo denken.
We hadden vandaag zon quiz over feiten en fabels en wist alles...moest me inhouden omdat ik anders streberig overkom maar dit was wel erg pipo de clown. Op de vraag of vet slecht was werd ook geantwoord dat je alleen onverzadigd moest eten.... toen heb ik ze maar wat vertelt over omega, vetzuren etc.
Heb ik alles opgeschreven, klik ik naar m'n agenda, poef, weg data...quote:Op woensdag 4 september 2013 17:06 schreef Fanta-stick het volgende:
Beste heren en enkele dames,
Voor een schoolproject moet ik eetdagboekjes verzamelen van een bepaalde doelgroep.
Ben jij tussen de 21-35 jaar en doe je aan krachttraining/powerlifting/bodybuilding zou je mij dan een eetdagboek van 2 dagen doordeweeks en 1 dag in het weekend ( cheatday, afwijkende dag mag ook) kunnen PMen.
Neem twee klonen die precies hetzelfde zijn op je startpunt. De een is de komende weken een sedentaire couch potato, de ander gaat trainen. Allebei eten ze op onderhoud (maw degene die beweegt eet meer kcal). Degene die beweegt, zal een beter cholesterolprofiel krijgen dan zijn kloon.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat heeft punt 3 ermee te maken (ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik het er niet mee eens ben)?
Ok, dit snap ik, maar wat heeft het te maken met anaeroob en aeroob trainen? Ik doe ook aan hardlopen en dan doe je interval (deels anaeroob) en duurloopjes (aeroob). Vandaar de vraag, wat maakt het verschil, of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?quote:
Nee, ik weet niet waarom ik dat typtequote:Op woensdag 4 september 2013 20:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ok, dit snap ik, maar wat heeft het te maken met anaeroob en aeroob trainen te maken? Ik doe ook aan hardlopen en dan doe je interval (deels anaeroob) en duurloopjes (aeroob). Vandaar de vraag, wat maakt het verschil, of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?
O. Minpunten voor jou danquote:Op woensdag 4 september 2013 20:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet waarom ik dat typteIk denk ook niet dat het relevant is: je kunt nooit puur anaeroob trainen.
Perfect! En dat was voordelig voor de cholesterol toch.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wacht, wurgsex is anaerobe training.
SPOILER: De overige dagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier moet meer van te maken zijn, maar ik zit even een beetje te mwah mwah mwah'en.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Ik ben niet zo van de isolatie en armen vind ik met name geschikt voor isolatie. Of laat ik het anders zeggen, ken weinig compounds daarvoor. Maar armen + chest is een goede. Thnxquote:Op woensdag 4 september 2013 21:13 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou voor schouders iig een rear delt oefening erbij doen, vind zelf rear cable flies wel fijn, of face pulls. Daarnaast nog een side raise. En shrugs is ook een goede.
Chest kun je ook nog flies bij doen. En ik zou zelf dan armen tegelijk met chest pakken, ipv met shoulders. Dan heb je 2/2 spiergroepen ipv 3/1.
Armen en abs is ook niet te lastig imo, gewoon wat curl varianten voor biceps en twee tricep oefeningen zoals close grip bp, skullcrushers, dips, rope pulldown, tricep kickback etc.
ik heb als laatste nog een 90 kilo set gedaan met mixed grip om dat eens te proberen. Vond het nooit zo denderend. Kreeg het idee dat de balans daarmee wel drastisch verslechterdquote:Op woensdag 4 september 2013 23:00 schreef stinkie het volgende:
Nou dat deadlift pr was een failure vanavond
Gefaald op grip bij 2*130
Lat pulldown wel omhoog gebracht maar ook dat eindigde op onderarmen.
Magnesium en eventueel eens een hookgrip geprobeerd? Hookgrip is wel wat pijnlijk de eerste keren dat je het gebruikt maar wordt beter naarmate je het vaker doet.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb als laatste nog een 90 kilo set gedaan met mixed grip om dat eens te proberen. Vond het nooit zo denderend. Kreeg het idee dat de balans daarmee wel drastisch verslechterd
Geen ervaring mee, maar ik vind weightgainers altijd maar overpriced spul.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:44 schreef KapiteinKoala het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand ervaring met deze?
lijkt op een zak hondevoer, het is ook 4,5 kilo, lolquote:Op woensdag 4 september 2013 23:44 schreef KapiteinKoala het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand ervaring met deze?
Fuck man, ik haat de hookgrip. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar zelfs bij een 80kg deadlift ging ik bijna door de grondquote:Op woensdag 4 september 2013 23:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Magnesium en eventueel eens een hookgrip geprobeerd? Hookgrip is wel wat pijnlijk de eerste keren dat je het gebruikt maar wordt beter naarmate je het vaker doet.
plus dat die carbs 9 v.d. 10x voor het over grote deel suiker is...quote:Op donderdag 5 september 2013 00:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, maar ik vind weightgainers altijd maar overpriced spul.
42gr protein, 160gr carbs, 10 gr vet per serving. Dat is vrijwel dezelfde macro's als 0.5 liter halfvolle melk met een schep whey en ca. 200 gram vermalen havermout. (1100kcal, 65 eiwit, 150 carbs, 23 vet)
Met 20 servings per zak à 39.90 betaal je 2 euro per shake.
Een halve liter melk is 30 cent, 200gr havermout is 15 cent, schep whey is 35 cent. Dan ben je voor 80 cent klaar, bijna 1/3e van de prijs.
5x per week naar de gym op een kcal-tekort is idd wel een beetje veel van 't goeie..quote:Op donderdag 5 september 2013 09:03 schreef RaymondK het volgende:
begin
proces: dagboek
't gaat verrassend goed moet ik zeggen met die cut.
was ff wennen, maar loop nu op 1000 minder dus, en met trainen eigenlijk niet echt teruggevallen nog.
Alleen met deadlift lol, 180 i.p. 200, maar dat zal eerder gewoon vermoeidheid zijn geweest.
Merk wel dat herstel een stuk langzamer gaat![]()
en geen 5x per week meer kan trainen nu. 3x lijkt redelijk ideaal te zijn. Duurt 3 dagen eer ik een beetje van een heavy compound herstelt ben lol
end proces dagboek;
ja dat is duidelijk te voelen ja.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:07 schreef fathank het volgende:
[..]
5x per week naar de gym op een kcal-tekort is idd wel een beetje veel van 't goeie..
Dat zal best, maar is dit ook een goed schema zonder?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:49 schreef Ethanolic het volgende:
Met steroids zal je ongetwijfeld keiharde gains maken.
Weet ik, en dat denk ik ook niet. Ik vroeg me meer af of dit niet 'teveel' is? Maar ik denk van niet dus ik probeer 't gewoon.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:52 schreef fathank het volgende:
Als je hard genoeg traint en genoeg eet zul je vast wel progressie boeken. Zyzz is er blijkbaar groot mee geworden.
Je zult toch voor jezelf moeten kijken wat goed voor je werkt. Er zijn een aantal ´basisregels´ waar je aan moet voldoen (hard trainen, veel eten, genoeg eiwitten genoeg rust) maar daarbinnen zijn ontelbaar veel variaties mogelijk. Wat de ene persoon lekker vindt, kan een ander geen fuck aan vinden. Waardoor je motivatie minder wordt en uiteindelijk minder progressie.
Bottom-line: Je moet uit zien te vinden wat jij fijn vindt, wat je voor een langere periode vol kan houden. Je zult moeten ontdekken wat voor jou werkt, en niet denken 'he hij is groot geworden met dit en dit schema, dan kan ik dat ook'.
Ik ga het gewoon 2 maandjes proberen en zal jullie zeggen hoe 't bevalt!quote:Op donderdag 5 september 2013 10:12 schreef Mithras82 het volgende:
Ik denk dat het volume te groot is. Alleen mijn leg dag komt overeen met dat van het schema. Je herstelt veel langzamer dan iemand die juiced. Ik denk dat je het beter bij 3x pw full of 4x pw upper/lower kan houden als natural.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 5 september 2013 10:17 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon 2 maandjes proberen en zal jullie zeggen hoe 't bevalt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |