Jazeker, momentje.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Operation Northwoods hebben we in september 2001 al gehad, beweren sommigen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
Varkeensbaai 2.0?
Zij leren het ook nooit...
Inderdaad... Een paar grepen uit een interview van vandaag:quote:Op woensdag 4 september 2013 22:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Que? Leg uit. Ik zie het niet.
Mr. Lavrov, in remarks to reporters this week, made it clear that Russia’s reaction to international intervention in Syria would be limited to a war of words — “We, of course, are not planning to go to war with anybody,” he said. That stance could ultimately benefit Mr. Putin. (NYT)quote:Op woensdag 4 september 2013 22:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Puur een verdedigingswapen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:58 schreef YazooW het volgende:
Kan zo'n S-300 ook gebruikt worden om gronddoelen aan te vallen? Of is het echt puur en alleen om vliegtuigen en missiles de lucht uit te schieten?
Nee.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:58 schreef YazooW het volgende:
Kan zo'n S-300 ook gebruikt worden om gronddoelen aan te vallen?
Ja.quote:Of is het echt puur en alleen om vliegtuigen en missiles de lucht uit te schieten?
Nee.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:58 schreef YazooW het volgende:
Kan zo'n S-300 ook gebruikt worden om gronddoelen aan te vallen? Of is het echt puur en alleen om vliegtuigen en missiles de lucht uit te schieten?
Beetje dun. In die zin, dat de quote de inleiding niet dekt. En die quote zelf kom ik nergens anders tegen dan in de NYT. Dat Rusland geen plannen heeft om oorlog te voeren, zegt allerminst dat het dus bij woorden zal blijven, als de VS aanvalt. Rusland zal zich dan toch moeten beraden op het gegeven dat de Veiligheidsraad ophoudt te bestaan.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:55 schreef Nibb-it het volgende:
Mr. Lavrov, in remarks to reporters this week, made it clear that Russia’s reaction to international intervention in Syria would be limited to a war of words — “We, of course, are not planning to go to war with anybody,” he said. That stance could ultimately benefit Mr. Putin.
Nee.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:22 schreef Baws het volgende:
Kan Syrië een Yakhont raket op een van hun gevechtsvliegtuigen zetten en zo een Amerikaans of Frans marineschip raken?
http://en.wikipedia.org/wiki/P-800_Oniks
Je kunt je afvragen of een Syrisch gevechtsvliegtuig in de buurt van de Amerikaanse en Franse marineschepen kan komen voordat het al wordt neergehaald.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:22 schreef Baws het volgende:
Kan Syrië een Yakhont raket op een van hun gevechtsvliegtuigen zetten en zo een Amerikaans of Frans marineschip raken?
Bron: FP (nou ja: Novum/AP)quote:'Bewijs gifaanval Syrië te laat ontdekt'
Internationaal • Geplaatst door Redactie op 04-09-2013 @ 23:17
De Amerikaanse inlichtingendiensten beschikten vorige maand over aanwijzingen dat Syrische regeringstroepen zich opmaakten voor een chemische aanval, maar concludeerden te laat dat die ophanden was. De analyse van de gegevens, en de alarmerende slotsom, was volgens ingewijden pas klaar toen die aanval zich al had voltrokken. Dat kan verklaren waarom de Verenigde Staten geen stokje staken voor de vermoedelijke gifgasaanval.
Enkele van de belangrijkste bewijsstukken voor de schuld van het Syrische regime aan de gifgasaanval waren volgens hooggeplaatste bronnen nog niet 'verwerkt'. De onderschepte instructies voor enkele Syrische legereenheden, waarin zij werden gewaarschuwd dat een chemische aanval aanstaande was, hebben een cruciale plaats in de aanklacht tegen het Syrische bewind van minister van buitenlandse zaken John Kerry.
Volgens de ingewijden, twee huidige regeringsfunctionarissen en twee voormalige medewerkers van de inlichtingendiensten, richtten de diensten hun aandacht pas op onder meer satellietopnamen van de voorbereidingen van de lancering toen het nieuws van de inslag hen bereikte. Toen pas stelden ze vast dat een met chemische wapens uitgeruste legereenheid zijn wapentuig in stelling had gebracht.
De Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden woensdag dat ze niet tijdig wisten dat een aanval eraan zat te komen. Gewezen en huidige medewerkers wijten dat aan tijdgebrek. Analisten zouden bijkans bezwijken onder de onophoudelijke stroom informatie uit tal van conflictgebieden.
De vermoedelijke gifgasaanval in een opstandige voorstad van Damascus kostte volgens Washington 1429 mensen het leven. Andere schattingen houden het tot dusver op een aanzienlijk lager dodental.
De Yakhont raket heeft een bereik van 300km. Dus als zo'n Syrisch gevechtsvliegtuig binnen 300km van een Amerikaans of Frans schip komt moet het mogelijk zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of een Syrisch gevechtsvliegtuig in de buurt van de Amerikaanse en Franse marineschepen kan komen voordat het al wordt neergehaald.
Ben geen militair expert maar volgens mij kunnen de Amerikanen met een zeer minimaal risico op hun positie in de middenlandse zee liggen en de kruisraketten afvuren waarbij een Syrische tegenaanval op marineschepen niet waarschijnlijk is.
Voor meer info zie:quote:Op woensdag 4 september 2013 23:22 schreef Baws het volgende:
Zgn "militaire" doelen bestokenquote:Op woensdag 4 september 2013 23:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
Maar mensen, ik heb al het nieuws gevolgd een beetje, maar wat als die aanval er komt, wat gaat er gebeuren op welke manier omdat obama geen " oorlog " wilt ofzo. Wat voor soort aanval?
Dus een raket op een raket?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zgn "militaire" doelen bestoken
Zoiets jaquote:Op woensdag 4 september 2013 23:34 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Dus een raket op een raket opslagplaats?
Op militaire doelen zoals "munitie"opslagplaatsen, militaire vliegvelden etc.quote:
Maar als ze een nucleaire bom kapotschieten zijn allemaal dood, toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op militaire doelen zoals "munitie"opslagplaatsen, militaire vliegvelden etc.
Ik ben geen wapenexpert (heel erg verre van), maar volgens mij heeft Assad geen nucleaire bommen.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar als ze een nucleaire bom kapotschieten zijn allemaal dood, toch?
Hoe oud ben jij?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar als ze een nucleaire bom kapotschieten zijn allemaal dood, toch?
Wat was die gifgas vuur bom dan? Ik dacht dat ze zeiden ergens op het nieuws dat dat ook nucleair wasquote:Op woensdag 4 september 2013 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben geen wapenexpert (heel erg verre van), maar volgens mij heeft Assad geen nucleaire bommen.
Nee. Gifgas is gifgas, een daar ga je sowieso dood van. Geen extra nucleaire component nodig lijkt me. Maar zoals ik zei: ik ben heel erg verre van een wapenexpertquote:Op woensdag 4 september 2013 23:40 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Wat was die gifgas vuur bom dan? Ik dacht dat ze zeiden ergens op het nieuws dat dat ook nucleair was
Ah, oke.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. gifgas is gifgas, een daar ga je dood van.
Wat zou Rusland's belang daarbij zijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Maar die woorden, in die quote, sluiten zelfs niet uit dat Rusland reageert door Amerikaanse raketten die afgevuurd worden richting Syrië, uit de lucht te plukken. Waarbij nog steeds fier overeind blijft, dat Rusland geen plannen had voor oorlog, zoals Lavrov in die quote zegt. Maar toch moeilijk heen konden om het feit dat anderen die plannen blijkbaar wel hadden.
Ja, maar dat is niet "genoeg". Hele Congress moet instemmen (de meerderheid bedoel ik, en niet alleen een commissie)quote:Op woensdag 4 september 2013 23:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Ah, oke.
Commissie had mee ingestemd las ik net.
Wat krijgen we nou, goede journalistiek van de NOSquote:Op woensdag 4 september 2013 23:22 schreef Breekfast het volgende:
Zit net even op NOS.nl naar een video te kijken van wat ontmoetingen tussen Obama en Poetin, maar die 2 mogen elkaar dus echt niet. Die lichaamshouding naar elkaar toe![]()
http://nos.nl/video/54783(...)poetin-en-obama.html
Dat ze Assad in het zadel willen houden? Iets met gasleidingen, en een boel wat nog meer geopperd is door deze en gene? Gezichtsverlies zoals waar de VS kennelijk erg bang voor is?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:43 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat zou Rusland's belang daarbij zijn?
Niemand is gebaat bij een dergelijke escalatie. Putin doet gewoon mee met het geopolitieke pokerspelletje zoals dat al decennia gebeurt. Vlootje sturen, beetje grommen, meer niet.
Assad blijft toch wel in het zadel.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ze Assad in het zadel willen houden? Iets met gasleidingen, en een boel wat nog meer geopperd is door deze en gene? Gezichtsverlies zoals waar de VS kennelijk erg bang voor is?
1.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Assad blijft toch wel in het zadel.
De Russen gaan echt geen gewapend conflict riskeren voor een wanbetaler.
Zoals?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1.![]()
2. Wel als ze (veel grotere) belangen zouden hebben waar ze die wanbetaler voor "nodig" hebben lijkt me..
Dat verhaal kende ik alquote:Op woensdag 4 september 2013 23:52 schreef Nibb-it het volgende:
Vladimir Putin says Russia could back Syria intervention if UN approves
Russia would not rule out punitive strikes on Syria if it can be proven that government forces used chemical weapons, President Vladimir Putin has said. (Telegraph)
We gaan vast een beetje terugkrabbelen om niet in diskrediet te vallen bij Bashar's opvolger.
Geen idee. geen Ruslandexpert. Maar ik sluit niet uit dat die er zijn.quote:
Ik was er vanmiddag ook niet, ben er net een halfuurtje denk ik. Heb het elders gelezenquote:Op woensdag 4 september 2013 23:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh oké. Ik heb al dat ge-emmer van vanmiddag niet teruggelezen.
Dat stond hier alquote:Op donderdag 5 september 2013 00:04 schreef pussycatdoll het volgende:
Kerry: Arab countries offered to pay for invasion
Secretary of State John Kerry said at Wednesday’s hearing that Arab counties have offered to pay for the entirety of unseating President Bashar al-Assad if the United States took the lead militarily.
“With respect to Arab countries offering to bear costs and to assess, the answer is profoundly yes,” Kerry said. “They have. That offer is on the table.”
Asked by Rep. Ileana Ros-Lehtinen (R-Fla.) about how much those countries would contribute, Kerry said they have offered to pay for all of a full invasion.
“In fact, some of them have said that if the United States is prepared to go do the whole thing the way we’ve done it previously in other places, they’ll carry that cost,” Kerry said. “That’s how dedicated they are at this. That’s not in the cards, and nobody’s talking about it, but they’re talking in serious ways about getting this done.
http://www.washingtonpost(...)6c-876e-2467ba30e5e3
WACHT: wellicht heb ik het elders al gelezen, excuses.quote:
Ik heb het ook niet voorbij zien komen...quote:Op donderdag 5 september 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
WACHT: wellicht heb ik het elders al gelezen, excuses.
Zijn die Amerikanen toch ergens goed voor.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:08 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet voorbij zien komen...
OT:
Van wereldmacht tot een uitgerangeerde huurling, in dienst van fascistoïde wahabieten...
Zijn ze wereldmacht af dan? Denk het niet helaas..quote:Op donderdag 5 september 2013 00:08 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet voorbij zien komen...
OT:
Van wereldmacht tot een uitgerangeerde huurling, in dienst van fascistoïde wahabieten...
Zij hebben niet eens de financiële middelen om hun leger in te zetten.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn ze wereldmacht af dan? Denk het niet helaas..
Ach ja, over een jaar of 10, als Rusland, Brazilië en China van Amerika af zijn kunnen zij in Ryiaad in HAZMAT-pakken gaan kuieren.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:15 schreef Baws het volgende:
Ach dan kan Riyad nu het geld overmaken naar de VS in plaats van Al Qaida. Allebei terroristen.
hoe kom je daar in godsnaam bij?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Zij hebben niet eens de financiële middelen om hun leger in te zetten.
Dat ze enorm belachelijke schulden hebben klopt. Maar een wereldmacht zijn ze nog steeds. Ik zie ze er namelijk mee wegkomen dat ze eigenhandig en zonder een mandaat van de VN gaan ingrijpen..quote:Op donderdag 5 september 2013 00:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Zij hebben niet eens de financiële middelen om hun leger in te zetten.
Net een tokkie die een veel te dure BMW koopt en die bak vervolgens voor zijn huis laat staan omdat hij geen benzinegeld heeft.
---
Een wereldmacht zijn betekent niet alleen maar een heel groot leger hebben.
Oorlogje spelen is een dure hobby.quote:
die link zegt alleen dat ze flinke schulden hebbenquote:Op donderdag 5 september 2013 00:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Oorlogje spelen is een dure hobby.
http://www.usdebtclock.org/ + US debt six times greater than declared - study
Dat maakt hen geen wereldmacht imho, eerder een schurkenstaat. En de rest van de klas is te bang om de pester aan te pakken.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ze enorm belachelijke schulden hebben klopt. Maar een wereldmacht zijn ze nog steeds. Ik zie ze er namelijk mee wegkomen dat ze eigenhandig en zonder een mandaat van de VN gaan ingrijpen..
En een WOIII zit ik ook niet op te wachten..
quote:Op donderdag 5 september 2013 00:24 schreef Miertje88 het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste bommen vallen. Heb alvast popcorn en chips in huis gehaald![]()
PRECIES waar ze nu mee bezig zijnquote:Op donderdag 5 september 2013 00:25 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat maakt hen geen wereldmacht imho, eerder een schurkenstaat. En de rest van de klas is te bang om de pester aan te pakken.
world′ pow′er
n.
a nation so powerful that it is capable of influencing or changing the course of world events.
Het feit dat de Amerikanen de afgelopen 20 jaar al 7 of 8 keer een oorlog hebben uitgelokt spreekt boekdelen. Immers, het is nogal een zwaktebod als men pas naar je luistert als je met je tanks komt binnenrollen. Dat was tijdens de Koude Oorlog wel anders.
jij bent ook pas de 1000ste die dat even moet komen meldenquote:Op donderdag 5 september 2013 00:24 schreef Miertje88 het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste bommen vallen. Heb alvast popcorn en chips in huis gehaald![]()
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan zitten treuren? Obama op andere gedachte brengen?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Jij gaat zitten genieten?
![]()
![]()
![]()
Een WOIII lijkt je wellicht ook wel spannend?
Wat je moet doen? NIET genieten van menselijk leed,,quote:Op donderdag 5 september 2013 00:27 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan zitten treuren? Obama op andere gedachte brengen?
Gaat hem allemaal niet worden, dus dan maar genieten van het nieuws etc..
Daar geniet ik niet van, maar wel van het hele mediagebeurenquote:Op donderdag 5 september 2013 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat je moet doen? NIET genieten van menselijk leed,,
Je lijkt wel een Amerikaan die je nu zo haat. Bepalen wat een ander wel en niet doet en denkt.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat je moet doen? NIET genieten van menselijk leed,,
Ja, de facto kunnen zij het wel maar oorlogvoeren omvat meer variabelen dan je huidige capaciteit om je vliegtuigen wel of niet op laten stijgen.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
die link zegt alleen dat ze flinke schulden hebben
met het wel of niet in kunnen zetten van hun krijgsmacht heeft het totaal niets te maken
Ja, ik snap wat jij bedoelt. Waarschijnlijk heb ik bij het begrip 'influencing' een ander beeld dan jij.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
PRECIES waar ze nu mee bezig zijn
gewoon normaal deelnemen aan de discussie?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:27 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan zitten treuren? Obama op andere gedachte brengen?
Gaat hem allemaal niet worden, dus dan maar genieten van het nieuws etc..
precies, ze kunnen het wel jaquote:Op donderdag 5 september 2013 00:29 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ja, de facto kunnen zij het wel maar oorlogvoeren omvat meer variabelen dan je huidige capaciteit om je vliegtuigen wel of niet op laten stijgen.
Dat noemen ze ook wel "beeldspraak".quote:Op donderdag 5 september 2013 00:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon normaal deelnemen aan de discussie?
je hebt er ook geen popcorn en chips voor gekocht dus waarom je dat toch per se moet komen melden is mij een raadsel
das leuk als het origineel is maar na 999x wordt het flauwquote:Op donderdag 5 september 2013 00:30 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Dat noemen ze ook wel "beeldspraak".
Wat zeg je nu toch allemaal, ik bedoel je kan het niet met hun handelen eens zijn, dat ben ik in het geval van Syrië ook zeker niet, maar het heeft weinig zin om te gaan zitten ontkennen dat de VS verre uit het machtigste, meest geoliede leger op deze planeet bezit en dat daar eigenlijk geen natie bij in de buurt komt. Dus ja, militair gezien zeker een, zo niet de wereldmacht.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:25 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat maakt hen geen wereldmacht imho, eerder een schurkenstaat. En de rest van de klas is te bang om de pester aan te pakken.
world′ pow′er
n.
a nation so powerful that it is capable of influencing or changing the course of world events.
Het feit dat de Amerikanen de afgelopen 20 jaar al 7 of 8 keer een oorlog hebben uitgelokt spreekt boekdelen. Immers, het is nogal een zwaktebod als men pas naar je luistert als je met je tanks komt binnenrollen. Dat was tijdens de Koude Oorlog wel anders.
Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
das leuk als het origineel is maar na 999x wordt het flauw
duhquote:
1. Ik "haat"de VS niet, maar ik ben het in deze kwestie VOLKOMEN met ze oneensquote:Op donderdag 5 september 2013 00:28 schreef practics het volgende:
[..]
Je lijkt wel een Amerikaan die je nu zo haat. Bepalen wat een ander wel en niet doet en denkt.
Van wikipedia:quote:Op donderdag 5 september 2013 00:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat zeg je nu toch allemaal, ik bedoel je kan het niet met hun handelen eens zijn, dat ben ik in het geval van Syrië ook zeker niet, maar het heeft weinig zin om te gaan zitten ontkennen dat de VS verre uit het machtigste, meest geoliede leger op deze planeet bezit en dat daar eigenlijk geen natie bij in de buurt komt. Dus ja, militair gezien zeker een, zo niet de wereldmacht.
Nope, alle 4 voldoen ze aan naar mijn mening, dikke vette belachelijk hoge schuld of niet. Ze staan zeker nog niet aan de afgrond..quote:Op donderdag 5 september 2013 00:33 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Van wikipedia:
A great power is a state that is recognized as having the ability to exert its influence on a global scale. Great powers characteristically possess military and economic strength, as well as diplomatic and soft power influence, which may cause small powers to consider the great powers' opinions before taking actions of their own.
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_power
Het gaat mij dus met name om deze 4 punten:
military and economic strength, as well as diplomatic and soft power influence
Het enige wat de ami's voor zich hebben pleiten zijn hun 7 Carrier battle groups en hun enorme capaciteit om militaire 'power' te projecteren (power projection). Voor de rest worden zij nauwelijks meer serieus genomen door grote spelers (Zuid-Amerika, Rusland, Azië).
Door hun militaire power worden ze uiterst serieus genomen.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:33 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Van wikipedia:
A great power is a state that is recognized as having the ability to exert its influence on a global scale. Great powers characteristically possess military and economic strength, as well as diplomatic and soft power influence, which may cause small powers to consider the great powers' opinions before taking actions of their own.
Het enige wat de ami's voor zich hebben pleiten zijn hun 7 Carrier battle groups en hun enorme capaciteit om militaire 'power' te projecteren (power projection). Voor de rest worden zij nauwelijks meer serieus genomen door grote spelers (Zuid-Amerika, Rusland, Azië).
Ik vind het na 999x nog steeds hartstikke stoer klinkenquote:Op donderdag 5 september 2013 00:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
das leuk als het origineel is maar na 999x wordt het flauw
Even afgezien het waarheidsgehalte:quote:Op donderdag 5 september 2013 00:35 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Door hun militaire power worden ze uiterst serieus genomen.
Als Amerika een beetje zijn best doet, dan is Syrie binnen 1 dag volledig van de aardbodem verdwenen.
Daar ging het nu niet om. Het gaat erom dat hierdoor Amerika uiterst serieus wordt genomen.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even afgezien het waarheidsgehalte:
Dat lijkt me toch STUKKEN verwerpelijker dan een gifgasaanval (wie het ook deed).
Mede lijkt mequote:Op donderdag 5 september 2013 00:37 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Daar ging het nu niet om. Het gaat erom dat hierdoor Amerika uiterst serieus wordt genomen.
Zonder hun militaire kracht zouden Rusland en/of China allang de rol van Amerika hebben overgenomen.quote:
Wie zegt dat Wiki?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:33 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Van wikipedia:
Qua economie wellicht wel, maar het staat buiten kijf dat de (wetenschappelijke) kennis op hoog niveau is.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:40 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Zonder hun militaire kracht zouden Rusland en/of China allang de rol van Amerika hebben overgenomen.
De tijd dat Amerika de toon zette qua economie en kennis, die ligt achter ons.
quote:De resolutie werd aangenomen met tien tegen zeven stemmen. Vijf Republikeinen en twee Democraten stemden tegen. Tijdens de hoorzitting die eraan voorafging bleek dat niemand in de Senaat eraan twijfelt dat president Assad op 21 augustus een gifgasaanval heeft laten uitvoeren.
Om twijfelaars over te halen werd in de resolutie opgenomen dat een militaire actie zestig dagen mag duren, met een mogelijke uitloop naar negentig dagen. Ook werden er politieke doelen geformuleerd: de operatie moet gebruik van chemische wapens moeilijker maken en de Syrische rebellen versterken.
De Amerikaanse strijdkrachten mogen vanuit de Syrische wateren en het Syrische luchtruim opereren. Een amendement om dat te verbieden werd verworpen.
Wat wil je zeggen? Want "oud" nieuws..quote:
Senaatscommissie hè, het is een stap, maar het moet nog wel door de plenaire senaat natuurlijk en belangrijker het congres en dat blijft in mijn optiek toch nog geen gelopen koers. Het huis van afgevaardigden is in het algemeen veel gevoeliger voor de publieke opinie dan de senaat en de publieke opinie in de VS is geen gewapende interventie, dus .......quote:
Even opiniërende vraag. Ik spreek hier nu zo vaak en op zo veel "podia" over dat jouw standpunt in deze me even niet helder voor de geest staat. Kun/wil je dat standpunt even kort schetsen? Dank!quote:Op donderdag 5 september 2013 01:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Senaatscommissie hè, het is een stap, maar het moet nog wel door de plenaire senaat natuurlijk en belangrijker het congres en dat blijft in mijn optiek toch nog geen gelopen koers. Het huis van afgevaardigden is in het algemeen veel gevoeliger voor de publieke opinie dan de senaat en de publieke opinie in de VS is geen gewapende interventie, dus .......
60 dagen met een mogelijkheid tot uitbreiding naar 90 is overigens langer dan ik had verwacht.
Kort gezegd ben ik geen voorstander van een gewapende interventie door de VS, hetgeen verscheidende redenen heeft. Ik vind dat de VS zich moet plooien naar de VN en daar onder omstandigheden weliswaar vanaf mag wijken, maar die omstandigheden zijn momenteel niet aan de orde. Daarnaast ben ik er vrijwel van overtuigd dat Assad niet degene is die achter de onderhavige chemische aanval zit en dat de VS daar ook geen sluitend bewijs voor heeft, m.a.w. dit is een smerig spelletje. En tenslotte ben ik "bang" dat een aanval door de VS op Assad het conflict alleen maar zal verlengen, waarbij ik escalatie zeker niet uitsluit.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even opiniërende vraag. Ik spreek hier nuzo vaak en op zo veel "podia" over dat jouw standpunt in deze me even niet helder voor de geest staat. Kun/wil je dat standpunt even kort schetsen? Dank!
Dank je!quote:Op donderdag 5 september 2013 01:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Kort gezegd ben ik geen voorstander van een gewapende interventie door de VS, hetgeen verscheidende redenen heeft. Ik vind dat de VS zich moet plooien naar de VN en daar onder omstandigheden weliswaar vanaf mag wijken, maar die omstandigheden zijn momenteel niet aan de orde. Daarnaast ben ik er vrijwel van overtuigd dat Assad niet degene is die achter de onderhavige chemische aanval zit en dat de VS daar ook geen sluitend bewijs voor heeft, m.a.w. dit is een smerig spelletje. En tenslotte ben ik "bang" dat een aanval door de VS op Assad het conflict zal verlengen, waarbij ik escalatie zeker niet uitsluit.
Er zal de eerst komende week toch niks te zien zijn aangezien er pas over een week een definitief besluit genomen wordt.quote:
DAT (althans: zo staan de zaken er vooralsnog voor)quote:Op donderdag 5 september 2013 01:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Er zal de eerst komende week toch niks te zien zijn aangezien er pas over een week een definitief besluit genomen wordt.
Nou ja goed, een verlening van het conflict en een mogelijke escalatie zal natuurlijk zeer nadelig zijn voor de bevolking en dan heb ik het nog niet over die, laten we zeggen 60 dagen van preciezie aanvallen/bombardementen van de VS. We weten allemaal wel wat voor collateral damage die met zich mee kunnen brengen en dan heb ik het nog niet over de eventuele gevolgen van de reactie van Assad. Nee, ik benijd de burgerbevolking zeker niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je!
Dan zijn we het roerend eens denk ik. Hoewel (of niet hoewel?) ik ook en vooral mijn standpunt bepaal adhv de gevolgen voor de Syrische burgerbevolking. Althans: dat was mijn eerste overweging, daarna zijn er meerdere bijgekomen die stroken met jouw mening.
Mijn mening kort samengevat: ingrijpen maakt het alleen maar erger voor de onschuldige Syrische burgerbevolking en is mogelijk het brandende lont in een kruitvat werpen. Vooral NIET doen dus..quote:Op donderdag 5 september 2013 01:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja goed, een verlening van het conflict en een mogelijke escalatie zal natuurlijk zeer nadelig zijn voor de bevolking en dan heb ik het nog niet over die, laten we zeggen 60 dagen van preciezie aanvallen/bombardementen van de VS. We weten allemaal wel wat voor collateral damage die met zich mee kunnen brengen en dan heb ik het nog niet over de eventuele gevolgen van de reactie van Assad. Nee, ik benijd de burgerbevolking zeker niet.
Dat is geen repercussie voor de gifgasaanval meer. Dat is een nieuwe oorlog.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:16 schreef Jian het volgende:
60 dagen met een mogelijkheid tot uitbreiding naar 90 is overigens langer dan ik had verwacht.
Ja maar "no boots on the ground"quote:Op donderdag 5 september 2013 01:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is geen repercussie voor de gifgasaanval meer. Dat is een nieuwe oorlog.
Denk niet dat ze binnen 90 dagen boel daar kunnen "winnen"quote:Op donderdag 5 september 2013 01:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is geen repercussie voor de gifgasaanval meer. Dat is een nieuwe oorlog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |