En je denkt dat de VS dat niet allemaal mooi in de gaten gehouden hebben met (waarschijnlijk meer dan) een satelliet?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:13 schreef practics het volgende:
[..]
En je denkt dat alle belangrijke militaire doelwitten niet zijn verplaatst/opgeruimt? Zodat de schade beperkt zou zijn?
[..]
Lijkt me vrij lastig.
Wat wil je precies beperken als je tegenover de VS staat? Ze gaan in ieder geval de luchtmacht vernietigen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:13 schreef practics het volgende:
[..]
En je denkt dat alle belangrijke militaire doelwitten niet zijn verplaatst/opgeruimt? Zodat de schade beperkt zou zijn?
Ze zullen militaire vliegvelden bombarderen om zo het Syrische militaire apparaat ernstig te verzwakken. Dit gifgas onzin verhaal is perfect omdat ze nu een excuus hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Geen idee joh, militaire bolwerken?
Ik kan ze niet opnoemen daar maar goed, ze zullen het wel ''beter'' weten...
"Soeverein land" wordt er altijd bij gehaald, elke land is soeverein. Dus laat dat maar voortaan wegquote:Op woensdag 4 september 2013 22:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh, ik heb wat geks gezegd. Syrië is geen soeverein land?
Nee. Het is een soeverein land, en je kunt niet op eigen houtje een soeverein land gaan aanvallen en dan over democratie beginnen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Soeverein land" wordt er altijd bij gehaald, elke land is soeverein. Dus laat dat maar voortaan weg
Natuurlijk wel. Je mag Noord Korea ook aanvallen dat volgens jou wss ook een soeverein land is.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Het is een soeverein land, en je kunt niet op eigen houtje een soeverein land gaan aanvallen en dan over democratie beginnen.
Bij mijn weten heeft het regeringsleger chemische wapens steeds verplaatst naar locaties die zo ver mogelijk van de vijandelijkheden liggen. In de OMGEVING van Damascus waren enkele locaties waarvan werd vermoed dat die dergelijke wapens bevatte. Maar nadat Israël die opslag bombardeerde, en Al Qaida juist daar volop actief is geworden, is het twijfelachtig of die troep daar nog ligt, dan.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:08 schreef firefly3 het volgende:
Ik weet toch niet exact waar. Het is bekend dat de chemische wapen depots van Assad daar liggen.
En wie heeft jouw verteld dat je Noord-Korea op eigen houtje mag aanvallen?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je mag Noord Korea ook aanvallen dat volgens jou wss ook een soeverein land is.
lol.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:21 schreef sp3c het volgende:
Noord Korea is een slecht voorbeeld, dat land verkeerd technisch gezien nog steeds in oorlog met de Verenigde Naties
Syrië zou een voorbeeld aan Noord-Korea moeten nemen en artillerie op Tel Aviv richten ipv raketten.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:21 schreef sp3c het volgende:
Noord Korea is een slecht voorbeeld, dat land verkeerd technisch gezien nog steeds in oorlog met de Verenigde Naties
Dan ook ingrijpen in Israël als ze weer eens wat Palestijnen vermoorden.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:23 schreef firefly3 het volgende:
Terug naar Syrie idd. Duidelijk is dat Assad al over de lijn was gegaan tijdens de demonstraties. Dat alleen al zou genoeg moeten zijn om in te grijpen.
itt Noord Korea en Seoul zou Syrie Tel Aviv zelfs nog wel moeten kunnen raken met Artilleriequote:Op woensdag 4 september 2013 22:23 schreef Baws het volgende:
[..]
Syrië zou een voorbeeld aan Noord-Korea moeten nemen en artillerie op Tel Aviv richten ipv raketten.
Een beetje blaffen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe Rusland gaat reageren, ik lees zo veel verschillende berichten
Hoogstens een verbale reactie.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe Rusland gaat reageren, ik lees zo veel verschillende berichten
je kunt van de baan van de granaten terugvolgen naar de bron en terugschietenquote:Op woensdag 4 september 2013 22:25 schreef Peunage het volgende:
Valt er helemaal niks te doen tegen artillerie?
Daar zeg je wat. Hier ben ik het wel mee eens, vind het beleid van Amerika ook bepaald niet tof als het op Israel aankomt.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:24 schreef Baws het volgende:
[..]
Dan ook ingrijpen in Israël als ze weer eens wat Palestijnen vermoorden.
Zit goed verzinkt in de ondergrondse bronwereld die Xander.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat denken we hier van?
http://xandernieuws.punt.(...)t-zorgen-over-oorlog
Het zijn geen ingewikkelde regelsquote:Voordat je reageert
Normaal doen!
Normaal wil zeggen:
-Geen hele landen weg willen vagen.
-Geen mensen dood wensen.
-Mensen die het niet met je eens zijn, zijn niet meteen pro-moord en doodslag, laten we elkaar enigszins normaal bejegenen.
-Dat houdt dus in geen andere users uitschelden/wegsturen/zeggen dat ze het wel goed vinden dat Assad mensen vermoord, omdat ze tegen de rebellen zijn.
-Elkaar uitmaken voor aluhoedje. Ga inhoudelijk de discussie aan.
MEt een beetje geluk schieten ze net over de Golan hoogte heen. Veel verder niet hoor.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
itt Noord Korea en Seoul zou Syrie Tel Aviv zelfs nog wel moeten kunnen raken met Artillerie
Nee, dat heb jij alleenquote:Op woensdag 4 september 2013 22:31 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het zijn geen ingewikkelde regels
LOL heeft iedereen dit?
http://www.liveleak.com/view?i=7a1_1358895402
Kijken vanaf 25 seconden, echt ziekelijk hoe zoiets van dichtbij is.
Nee. Die kwamen er, omdat sluipschutters de 'Salvador-optie' effectueerden. Zoek degene die die sluipschutters op pad stuurde, en betaalde, en je weet wie de aanstichter is van deze misère.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:13 schreef DeToffifee het volgende:
Dat kan. Maar die rebellen zijn er ook gekomen omdat Assad de vredelievende protesten neerdrukte, etc.
Beetje gekopierd van Infowars, die het op zijn beurt weer heeft van een "high level source inside the military". Niet echt te vertrouwen, zoals gewoonlijk bij xandernieuws.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat denken we hier van?
Saddam bracht zijn luchtmacht over naar Iran.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:14 schreef Peunage het volgende:
Wat wil je precies beperken als je tegenover de VS staat? Ze gaan in ieder geval de luchtmacht vernietigen.
Dit is volgens mij weer zo'n rare site.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat denken we hier van?
Deels. En hij kreeg het niet terug. Maar Assad kan dat niet veroorloven.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Saddam bracht zijn luchtmacht over naar Iran.
ja ik vergis me een beetje in de topografie van de regioquote:Op woensdag 4 september 2013 22:32 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
MEt een beetje geluk schieten ze net over de Golan hoogte heen. Veel verder niet hoor.
Conventionele artillerie gaat voor zover ik weet niet verder dan zo'n 35km
Bullshit, er is eerder sprake van toenadering tussen Obama en Poetin.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat denken we hier van?
Dat zeg je heel stellig. Waarom?quote:
http://www.worldtribune.c(...)assault-from-jordan/quote:Syrian Army crushes U.S.-backed rebel assault from Jordan
LONDON — President Bashar Assad has defeated a U.S. effort to use
Jordan as a launching pad for the overthrow of his regime.
Western diplomatic sources said Assad’s military and security forces
crushed a U.S. campaign to send hundreds of trained and equipped Sunni
rebels from Jordan to regain a key city in southern city.
The sources said a force sponsored by the Western-backed Free Syrian Army failed to reach even 10 kilometers within Syria before the rebels were detected and attacked by the Syrian Army.
“This was a well-trained and equipped force meant to eventually reach Damascus and overthrow the regime,” a source said. “Instead, the rebels crossed the Jordanian border and within hours were on the run.”
The sources said the FSA force, with fighters from Egypt and Saudi Arabia, consisted of two battalion-size units, or nearly 600 fighters.
The sources said the fighters, trained by the CIA as well as Jordan’s Special Operations Force Command, were equipped with anti-tank, anti-aircraft missiles as well as night-vision systems.
Most of the equipment was said to have come from the former Yugoslavia.
Since late 2012, Jordan has served as the main venue for the U.S.-sponsored
project to train and equip Syrian rebels.
On Aug. 17, the two FSA units crossed the Jordanian border for the
nearby Syrian city of Dera, a distance of fewer than 15 kilometers. But the
sources said the FSA fighters were immediately besieged by Druse and Bedouin
militias and refused help by Al Qaida-aligned units.
“Nobody wanted them, and even those who have been fighting Assad saw
them as a threat,” another source said.
Within hours, Syrian Army units arrived and pursued FSA fighters west
toward the Golan Heights and the frontier with Israel. The sources said
discipline broke down within the FSA units and some of the fighters tried to
attack a United Nations peace-keeping force in the Golan in an attempt to
acquire human shields.
“The CIA plan was simple: To establish an FSA presence in southern Syria
that would serve as a magnet for other opposition forces to march on to
Damascus,” the second source said.
By Aug. 20, the sources said, the FSA force, which contained Western
mercenaries disguised as rebels, was routed, with elements besieged by
Syrian Army units. They said the FSA defeat ended U.S. hopes of using Jordan
for a rapid rebel advance that could decide the Syrian war in 2013.
The sources said the defeat highlighted the increasing isolation of
Washington in directing the rebel campaign in Syria. They said the U.S.
strategy drew from the revolt against Col. Moammar Gadhafi in Libya in
2011, in which NATO allies used Benghazi as a launching pad for attacks.
“The Americans have been pursuing this Benghazi strategy for more than a
year despite the fact that Syria is not Libya, Assad is certainly not
Gadhafi, and that Damascus has powerful allies that are fighting to save
the regime,” the second source said. “But the feeling among the allies is
that America is not listening.”
Misschien heeft Assad nog ergens een supergun staan. Zoals dit;quote:Op woensdag 4 september 2013 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik vergis me een beetje in de topografie van de regio
Omdat Lavrov dat zelf verklaard heeft.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:37 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat zeg je heel stellig. Waarom?
Varkeensbaai 2.0?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://www.worldtribune.c(...)assault-from-jordan/
Zo jammer weer.
Wat is dat toch, die obsessie met het aanvallen van de boodschapper? Waarom kunnen we het op een forum nou niet bij de inhoud houden? Ik kan mij wel voorstellen dat mensen verwijzen naar bepaalde, aantoonbare affiniteit van sites, kranten of media, of flagrante schendingen van de journalistieke integriteit waar dat aan de orde is. Zoals bij CNN, die betrapt werden omdat ze het 'nieuws' uit Syrië gewoon in scene zetten. Of waar ik eerder zelf naar verwees, Al Jazeera, waar de redacties in Beiroet en Caïro massaal wegliepen, omdat ze gedwongen werden propaganda van Qatar te verspreiden. Maar die 'onderbuik-oordelen', waarbij bronnen als 'raar' of 'onbetrouwbaar' worden afgeschilderd omdat ze nieuwsfeiten brengen die men in de lokale Gooi-en-Eemlander niet is tegengekomen, dat vind ik moeilijk. Dat is tendentieus.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:35 schreef DeToffifee het volgende:
Dit is volgens mij weer zo'n rare site.
Begrijp niet waarom die zo goed bekeken worden hier...
Waarom moet de VS zich zonodig met Syrië bemoeien?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Varkeensbaai 2.0?![]()
Zij leren het ook nooit...
Que? Leg uit. Ik zie het niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:36 schreef Montagui het volgende:
Bullshit, er is eerder sprake van toenadering tussen Obama en Poetin.
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:39 schreef Nibb-it het volgende:
Omdat Lavrov dat zelf verklaard heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |