ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locatiesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er IS gewoon geen bewijs. Hoe kom jij erbij dat dat er wél is??
Bewijst helemaal NIKS. En ze weigeren dat bewijs te tonen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locaties
Zolang we Assad Assad blijven noemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rebellen is een positiever woord dan terroristen, jihadisten, fundamentalisten of taliban.
Vind ik tenminste.
[ afbeelding ]
Helemaal niet anders dan Al Qaida. Hekmatiar was dikke maatjes met Bin Laden, kreeg truckladingen wapens van de Amerikanen, die betaald waren door Saoedi Arabië. En hij werd in het Witte Huis uitgenodigd om Reagan te komen knuffelen. Daarna schoof hij, net als Bin Laden, door naar de organisatie die zich tooit met de naam 'Taliban'. Maar het is ideologische en religieus 'onder de streep' allemaal één pot nat. Zij het dat hun 'focus' soms fractioneel anders is. En ook binnen die Al Qaida/Taliban-organisatie verschillen van inzicht voorkomen over de beste strategie. Maar als je de lijnen terug volgt, kom je uit bij het Wahabisme als ideologie/religie. Van Bandar tot Bin Laden, en alles wat er tussenin zit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dat waren Afghaanse Jihadisten, zeg maar de voorlopers van de Taliban. Dat is weer iets heel anders dan Al Quaïda hoor! De Taliban zul je in Syrië ook niet aantreffen, dat is een puur Afghaanse beweging. Al Quaïda wel natuurlijk, dat is een internationale organistatie/filosofie.
En dan over een jaartje of 10 gaan klagen als ze weer een grote aanslag op eigen bodem krijgen. Net zoals met Afghanistan destijds.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:06 schreef Insane- het volgende:
Grappig dat de VS in dit geval met AL Qaida MEEVECHT
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat boeide obama niet.![]()
Als het moest gingen morgen de raketten nog in de lucht.
Klopt, daarom zette ik "terroristen" ook tussen aanhalingstekens, ze zullen ongetwijfeld grotendeels heimelijk opereren en aanslagen plegen, vooral gericht tegen de "soft targets" burgers enzo, vandaar de term, alleen efficiënter, beter voorbereid en beter uitgerust. Nogmaals de hypothese was een totale oorlog in het Midden-Oosten en hoe die zich zou ontwikkelen, nou ik woon hier, dus in godsnaam liever niet, maar mij voorspelling is in zo'n geval, maak uw borst maar nat!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als dit soort commando's door staten wordt aangestuurd waarmee wij in oorlog zijn, dan is het toch geen terrorisme meer? Dan zijn het gewoon reguliere oorlogsdaden. Dat heeft niks met terreur te maken.
Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet belangrijk wat ik geloof of accepteer. Het bewijs moet door de internationale gemeenschap geaccepteerd worden. Door de VN bijvoorbeeld.
En terrecht, anders was het hele debat afgelopen vrijdag ook voor niets gevoerd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen ander standpunt kabinet door Obama
DEN HAAG -
De speech van de Amerikaanse president Barack Obama vormt voor het Nederlandse kabinet geen aanleiding het standpunt over Syrië te wijzigen. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft dat zaterdag via zijn woordvoerder desgevraagd laten weten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dpunt_kabinet__.html
Ja ze hebben ook Osama bin Laden niet laten zienquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bewijst helemaal NIKS. En ze weigeren dat bewijs te tonen.
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kent de partijen in deze burgeroorlog? Ik zou idd graag zien dat geen van allen aan de macht komen/blijven.. Maar denk je nu écht dat er na de oorlog (wanneer dat dan ook moge zijn) er ineens een Ghandi opstaat die de macht spontaan krijgt? Nee toch zeker?
1 ding: Amerika, Vietnamoorlog, napalmquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:06 schreef Brum_brum het volgende:
Verschrikkelijk dat honderden kinderen vergast zijn. Maar er zijn in Irak dankzij de VS duizenden kinderen langzaam doodgegaan, duizenden nog steeds aan het sterven en waarschijnlijk zal dat nog wel vele jaren dood aan het gaan door verarmd uranium en andere shit van de VS. Om die oorlogsmisdadigers die nog veel meer chemische doden dan Assad op hun geweten hebben aan te pakken hoeft Obama geen nieuwe oorlog te starten!
Dat meen je? De man is gewoon opgelucht dat hij eea ff kan doorschuiven.. Als hij écht meende wat hij al dagen roept was de aanval er al geweest..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.
Alleen maar bewondering voor, overigens.
De Taliban is een Pashtunbeweging die de baas in Afghanistan wil worden. AL Quaida is een internationale netwerkorganisatie met wortels in Saoudie-Arabië. Hekmatyar is een clubje opgericht door een Afghaanse warlord.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Helemaal niet anders dan Al Qaida. Hekmatiar was dikke maatjes met Bin Laden, kreeg truckladingen wapens van de Amerikanen, die betaald waren door Saoedi Arabië. En hij werd in het Witte Huis uitgenodigd om Reagan te komen knuffelen. Daarna schoof hij, net als Bin Laden, door naar de organisatie die zich tooit met de naam 'Taliban'. Maar het is ideologische en religieus 'onder de streep' allemaal één pot nat. Zij het dat hun 'focus' soms fractioneel anders is. En ook binnen die Al Qaida/Taliban-organisatie verschillen van inzicht voorkomen over de beste strategie. Maar als je de lijnen terug volgt, kom je uit bij het Wahabisme als ideologie/religie. Van Bandar tot Bin Laden, en alles wat er tussenin zit.
Oh satellietbeelden. Dat is altijd een succes. Hebben ze de beelden al vrij gegeven?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locaties
Dat is een onzinbewering als er nog geen enkel bewijs is aangedragen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.
Dat hebben de VS en de VK aan zichzelf te danken maar het wordt wel behoorlijk duidelijk want van niks wat gisteren bekend gemaakt werd, wordt ook maar een woord gerept hier.
Oftewel, vraag niet om iets wat je toch langs je neer legt, vraag niet om bewijs
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.
Alleen maar bewondering voor, overigens.
Dussquote:Our military has positioned assets in the region. The Chairman of the Joint Chiefs has informed me that we are prepared to strike whenever we choose. Moreover, the Chairman has indicated to me that our capacity to execute this mission is not time-sensitive; it will be effective tomorrow, or next week, or one month from now. And I'm prepared to give that order.
Ik vind het ook terecht. Maar je weet maar nooit he...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En terrecht, anders was het hele debat afgelopen vrijdag ook voor niets gevoerd.
Dat mag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ze hebben ook Osama bin Laden niet laten zien
Maar ik geloof wel dat ze echt niet liggen te dollen
Dit. Ik vind het ongelofelijk hoe Assad nu ineens als een onschuldig konijntje wordt neergezet, terwijl hij toch echt diegene is die met het geweld is begonnen op een wrede manier. Maar als je massa fokkers ziet dan is dat compleet vergeven en vergeten want 'murica.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.
True, maar ik heb het debat gevolgd en ben toch wel redelijk overtuigd dat de huidige regering zich niet zo snel meer door emoties en eenzijdige bronnen laat meeslepen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het ook terecht. Maar je weet maar nooit he...
Sorry, maar ik vind dit aannames. Hijzelf wil het wel. Dat is duidelijk. En hij wacht nu, ook om de wereld niet op zijn kop te krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat meen je? De man is gewoon opgelucht dat hij eea ff kan doorschuiven.. Als hij écht meende wat hij al dagen roept was de aanval er al geweest..
Alsof die jihadisten niet over raketten beschikken!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
Maar het boeit toch (helaas) helemaal niemand wat de burgerbevolking wil? De winnaar van de oorlog krijgt de macht..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup, de VS is de nieuwe luchtmacht van Al Qaida
Dat komt omdat ze het ook meestal gedaan hebbenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
Best laten ze die moslims elkaar maar afmaken, de USA krijgt toch de schuld als die zich ermee bemoeien
Nee, ik ben het zat dat de media Assad zo stout afschildert en de rebellen zo braaf. Ikzelf was al anti-Assad lang voor dit conflict gebeurde. Maar hij is toch echt de betere alternatief.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit. Ik vind het ongelofelijk hoe Assad nu ineens als een onschuldig konijntje wordt neergezet, terwijl hij toch echt diegene is die met het geweld is begonnen op een wrede manier. Maar als je massa fokkers ziet dan is dat compleet vergeven en vergeten want 'murica.
Wat heb ik naast mij neergelegd dan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.
Dat hebben de VS en de VK aan zichzelf te danken maar het wordt wel behoorlijk duidelijk want van niks wat gisteren bekend gemaakt werd, wordt ook maar een woord gerept hier.
Oftewel, vraag niet om iets wat je toch langs je neer legt, vraag niet om bewijs
Mijn persoonlijke mening is dat ingrijpen de zaken alleen maar erger maakt voor iedereen, de Syrische burgerbevolking voorop.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit. Ik vind het ongelofelijk hoe Assad nu ineens als een onschuldig konijntje wordt neergezet, terwijl hij toch echt diegene is die met het geweld is begonnen op een wrede manier. Maar als je massa fokkers ziet dan is dat compleet vergeven en vergeten want 'murica.
http://www.globalresearch(...)d-murder-respectablequote:Syria: John Kerry’s “Big Lie” syndrome. “Political language is designed to make Lies sound truthful and Murder Respectable”
http://www.globalresearch(...)isolation-of-americaquote:Obama Reveals His Dictatorship: The Isolation of America
http://www.globalresearch(...)towards-war-in-syriaquote:The Stampede of Lies That’s Pushing the West Towards War in Syria
http://www.globalresearch(...)rld-war-iii-scenarioquote:Dangerous Crossroads. A War on Syria, Prelude to a World War III Scenario?
http://www.globalresearch(...)ian-chemical-attacksquote:Who Really Is Behind The Syrian Chemical Attacks?
Maar Assad is fouter dan fout. En die rebellen bestaan uit vele groeperingen waar er een paar van tussen zitten die ik echt liever heb dan Assad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:52 schreef Insane- het volgende:
[..]
Nee, ik ben het zat dat de media Assad zo stout afschildert en de rebellen zo braaf. Ikzelf was al anti-Assad lang voor dit conflict gebeurde. Maar hij is toch echt de betere alternatief.
In jouw objectiviteit, ben je met alles in het leven zo kritisch? Elke rechtszaak, bewering van je partner of leraar van je kids tot aan elke pagina uit je geschiedenisboekjes? Heb je daar bewijs van gezien?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een onzinbewering als er nog geen enkel bewijs is aangedragen.
Jij kijkt naar de details. Ik kijk naar het grote plaatje. De Amerikaanse Navy is ook anders dan de Air Force. Maar beiden zijn het onderdelen van het Amerikaanse leger.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef LXIV het volgende:
De Taliban is een Pashtunbeweging die de baas in Afghanistan wil worden. AL Quaida is een internationale netwerkorganisatie met wortels in Saoudie-Arabië. Hekmatyar is een clubje opgericht door een Afghaanse warlord.
Zelfs dan zie ik liever een FSA die netjes met het Westen aan tafel gaat met de hulp van het Westen aan de macht komen en samen Al-Qaida bevecht, dan dat Assad blijft.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar het boeit toch (helaas) helemaal niemand wat de burgerbevolking wil? De winnaar van de oorlog krijgt de macht..
Als hij de wereld niet op zijn kop wil krijgen dan moet hij niet buiten de VN omgaan. Hij is nu hoe dan ook illegaal (volgens het internationale recht) bezig hoor.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:50 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit aannames. Hijzelf wil het wel. Dat is duidelijk. En hij wacht nu, ook om de wereld niet op zijn kop te krijgen.
Beweringen, gisterenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat heb ik naast mij neergelegd dan?
Nee het is precies zoals het haar uitkomt zelden houd ze oog op de waarheidquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In jouw objectiviteit, ben je met alles in het leven zo kritisch? Elke rechtszaak, bewering van je partner of leraar van je kids tot aan elke pagina uit je geschiedenisboekjes? Heb je daar bewijs van gezien?
Ja, maar het hele Amerikaanse leger streeft hetzelfde doel na. Dat kun je van de Taliban en Al Quaïda niet zeggen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Jij kijkt naar de details. Ik kijk naar het grote plaatje. De Amerikaanse Navy is ook anders dan de Air Force. Maar beiden zijn het onderdelen van het Amerikaanse leger.
Ja goed dat de baken van democratie en mensenrechten zich buiten het conflict gehouden heeftquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
Best laten ze die moslims elkaar maar afmaken, de USA krijgt toch de schuld als die zich ermee bemoeien
Seriously? Wow.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs dan zie ik liever een FSA die netjes met het Westen aan tafel gaat met de hulp van het Westen aan de macht komen en samen Al-Qaida bevecht, dan dat Assad blijft.
Jouw probleem is dat ik beweringen naast mij leg? Wij hebben het de hele tijd over BEWIJS. Niet ineens over beweringen beginnen want dat is compleet iets anders.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Beweringen, gisteren
Stop de tijds, max 2 woorden, katjing
Het ba'ath regime toonde veel mankementen en is ideologisch walgelijk. Maar het was tenminste geen islamitische theocratie. Het is naief om te denken dat een van die groeperingen ook daadwerkelijk aan de macht gaat komen. Het moment dat Assad de deur uit gaat, zal de chaos alleen verder toenemen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar Assad is fouter dan fout. En die rebellen bestaan uit vele groeperingen waar er een paar van tussen zitten die ik echt liever heb dan Assad.
Ik persoonlijk heb ook liever dat hij wacht op de VN. Maar het is volgens mij niet illegaal wat ie doet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als hij de wereld niet op zijn kop wil krijgen dan moet hij niet buiten de VN omgaan. Hij is nu hoe dan ook illegaal (volgens het internationale recht) bezig hoor.
Wat is dit nu weer voor onzin? Je miept dat er bewijs is en dat ik dat niet geloof. Ik zeg dat er géén bewijs is getoond. Kom jij maar eens met dat bewijs dan..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In jouw objectiviteit, ben je met alles in het leven zo kritisch? Elke rechtszaak, bewering van je partner of leraar van je kids tot aan elke pagina uit je geschiedenisboekjes? Heb je daar bewijs van gezien?
Hoe zit het dan met het recht van anderen? Volgens welk recht mag hij in zijn eentje even beslissen dat hij een oorlog begint tegen land X? Het Amerikaanse recht, maar dat recht respecteert het recht van anderen niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb ook liever dat hij wacht op de VN. Maar het is volgens mij niet illegaal wat ie doet.
Net zoals dat ie "het recht" heeft een aanval uit te voeren, maar wacht op het congres.
Tja. Het is nou eenmaal de grootste supermacht, of je dat nou leuk vind of niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met het recht van anderen? Volgens welk recht mag hij in zijn eentje even beslissen dat hij een oorlog begint tegen land X.
Hoezo is hij begonnen? Daar is de jury nog niet uit. Het wemelt van de filmpjes, waarop te zien is hoe 'snipers' in Damascus en elders betogers EN politie-agenten, EN militairen omleggen bij demonstraties in Damascus. Ook wel de 'Salvador Option' genoemd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef truthortruth het volgende:
Een islamitisch theocratie gaat nog humaner om met Joden dan het officiële standpunt van Assads Baath partij.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef Insane- het volgende:
[..]
Het ba'ath regime toonde veel mankementen en is ideologisch walgelijk. Maar het was tenminste geen islamitische theocratie. Het is naief om te denken dat een van die groeperingen ook daadwerkelijk aan de macht gaat komen. Het moment dat Assad de deur uit gaat, zal de chaos alleen verder toenemen.
Het recht van de sterkste is het sterkste onrechtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:58 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Tja. Het is nou eenmaal de grootste supermacht, of je dat nou leuk vind of niet.
Maar dat recht heeft hij helemaal niet. De veiligheid van de VS is niet in het geding.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb ook liever dat hij wacht op de VN. Maar het is volgens mij niet illegaal wat ie doet.
Net zoals dat ie "het recht" heeft een aanval uit te voeren, maar wacht op het congres.
?????quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs dan zie ik liever een FSA die netjes met het Westen aan tafel gaat met de hulp van het Westen aan de macht komen en samen Al-Qaida bevecht, dan dat Assad blijft.
Wat willen jullie zien? Video beelden? Alsof dat niet nep kan zijn itt wat wij te zien en te horen kregen. Zoals van die spion, over dat afgetapte telefoontje etc. Dat is geen bewijs, prima. Wat zou in godennaam wel bewijs kunnen zijn? Je bent geen rechter maar een simpele burgerquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat ik beweringen naast mij leg? Wij hebben het de hele tijd over BEWIJS. Niet ineens over beweringen beginnen want dat is compleet iets anders.
Ah, je bent Joods?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een islamitisch theocratie gaat nog humaner om met Joden dan het officiële standpunt van Assads Baath partij.
Zo is datquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht
In mijn optiek wel.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:55 schreef LXIV het volgende:
Ja, maar het hele Amerikaanse leger streeft hetzelfde doel na. Dat kun je van de Taliban en Al Quaïda niet zeggen.
Nogmaals, mij maakt het niet uit wat ze laten zien. Jij zit nu te doen alsof ze al bewijs hebben laten ZIEN, maar dat niemand ze gelooft. Ze hebben HELEMAAL NIETS laten zien. Niks. Ze beweren dat het Syrische leger achter de aanvallen zit. Rusland beweert dat het de rebellen zijn. Niemand toont bewijs. Waarom geloof jij de VS, die nogal een verleden hebben met betrekking tot dit soort zaken?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat willen jullie zien? Video beelden? Alsof dat niet nep kan zijn itt wat wij te zien en te horen kregen. Zoals van die spion, over dat afgetapte telefoontje etc. Dat is geen bewijs, prima. Wat zou in godennaam wel bewijs kunnen zijn? Je bent geen rechter maar een simpele burger
Jij gelooft iemand die alleen maar wat zegt, zonder ook maar enige vorm van bewijs te willen leveren.. En gaat ons vervolgens af zitten katten.. Kom op zeg..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat willen jullie zien? Video beelden? Alsof dat niet nep kan zijn itt wat wij te zien en te horen kregen. Zoals van die spion, over dat afgetapte telefoontje etc. Dat is geen bewijs, prima. Wat zou in godennaam wel bewijs kunnen zijn? Je bent geen rechter maar een simpele burger
Waarom moet een beweging pro Westers zijn? Is Turkije wel pro Westers? Tot op zeker hoogte ja en nee, maar gaat tegelijkertijd wel humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk. Zo een model zie ik graag voor Syrië, iets wat de FSA als basis wel kan bewerkstelligen, niemand zegt dat na Assad weg is het een utopisch paradijs wordt, je vecht tot je je idealen kunt bewerkstelligen, niet er op hopen dat het goedkomt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Insane- het volgende:
[..]
?????
De FSA heeft geen structuur of reeele macht in Syrie. De fundamentele groeperingen (inclusief en exclusief al qaida) Maken er een onderdeel van uit en dus ook van die hypothetische tafel. Het zal een en al anarchie worden als Assad out of the picture is. denk je echt dat alle groeperingen pro-westerse invloed zijn?
Beide bewegingen sponseren islamitisch radicalisme en streven naar het kalifaat. Als Amerika deze steunt is het nadelig voor Nederland.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar het hele Amerikaanse leger streeft hetzelfde doel na. Dat kun je van de Taliban en Al Quaïda niet zeggen.
Onzin. Het is verboden. technisch gezien hebben ze NIKS met dat conflict te maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik geloof de VS?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nogmaals, mij maakt het niet uit wat ze laten zien. Jij zit nu te doen alsof ze al bewijs hebben laten ZIEN, maar dat niemand ze gelooft. Ze hebben HELEMAAL NIETS laten zien. Niks. Ze beweren dat het Syrische leger achter de aanvallen zit. Rusland beweert dat het de rebellen zijn. Niemand toont bewijs. Waarom geloof jij de VS, die nogal een verleden hebben met betrekking tot dit soort zaken?
Daarbij heeft Assad het verdrag tegen inzet chemische wapens niet ondertekend dus eigenlijk schendt hij niets.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef Insane- het volgende:
[..]
Onzin. Het is verboden. technisch gezien hebben ze NIKS met dat conflict te maken.
De vs is bereidt om buitenom de VN veiligheidsraad oorlog te voeren en dat is verboden schending volgens Internationaal recht. EN dat omdat Syrie gifgassen (verboden volgens internationaal recht) zou hebben gebruikt zijn ze van overtuigd
Maar Internationaal recht is slechts een middel van sterke landen om zwakke landen in bedwang te houden.
Turkije indoctrineert en assimileert minderheden en deinst er niet van terug om mensenrechten te schenden alhoewel het de laatste jaren is verbeterd. Wat ik met mijn uitspraak bedoel was dat veel partijen absoluut niet bereid zijn te vergaderen met het westen over Syrie. Wat betekent dat jouw tafelplan absoluut niet realistisch is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom moet een beweging pro Westers zijn? Is Turkije wel pro Westers? Tot op zeker hoogte ja en nee, maar gaat tegelijkertijd wel humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk. Zo een model zie ik graag voor Syrië, iets wat de FSA als basis wel kan bewerkstelligen, niemand zegt dat na Assad weg is het een utopisch paradijs wordt, je vecht tot je je idealen kunt bewerkstelligen, niet er op hopen dat het goedkomt.
Kom nou eens met dat bewijs dat "wij" niet geloven..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geloof de VS?
De wel bekende mening van bijna iedereen hier over de VS, die leidt de discussie, ipv andersom. We zitten gewoon al te kankeren over de VS die voorbij gaan aan de VN terwijl dat (nog) niet gebeurd is.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, hoe een toekomstig Syrië er uit moet komen te zien. Maar waarom denk je dat er zoveel landen in de regio zo sterk achter de rebellen en achter de extremisten staan? Landen als de VS, SA, Qatar, Turkije, omdat ze graag een democratisch Syrië zien?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom moet een beweging pro Westers zijn? Is Turkije wel pro Westers? Tot op zeker hoogte ja en nee, maar gaat tegelijkertijd wel humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk. Zo een model zie ik graag voor Syrië, iets wat de FSA als basis wel kan bewerkstelligen, niemand zegt dat na Assad weg is het een utopisch paradijs wordt, je vecht tot je je idealen kunt bewerkstelligen, niet er op hopen dat het goedkomt.
Ik beweer dat jij subjectief als de neten bent, jij wilt ook een kant op redeneren alleen is die van mij niet de anti Amerika kant. En om je te kalmeren, ik geloof de VS niet en vrees hun oorlogsretoriek en zuchtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij gelooft iemand die alleen maar wat zegt, zonder ook maar enige vorm van bewijs te willen leveren.. En gaat ons vervolgens af zitten katten.. Kom op zeg..
De Turkije waar jij het over hebt is een Turkije van minimaal 10 jaar geleden inderdaad. Over realisme gesproken, dat de VS, Turkije en Israel, Syrie binnenvallen en de macht vervolgens maar over-dragen/laten aan extremistische groeperingen is heel erg realistisch uiteraard.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:06 schreef Insane- het volgende:
[..]
Turkije indoctrineert en assimileert minderheden en deinst er niet van terug om mensenrechten te schenden alhoewel het de laatste jaren is verbeterd. Wat ik met mijn uitspraak bedoel was dat veel partijen absoluut niet bereid zijn te vergaderen met het westen over Syrie. Wat betekent dat jouw tafelplan absoluut niet realistisch is.
Je hebt het de hele tijd over het bewijs dat Assad achter de aanvallen zit. Dan geloof je de VS toch?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geloof de VS?
De wel bekende mening van bijna iedereen hier over de VS, die leidt de discussie, ipv andersom. We zitten gewoon al te kankeren over de VS die voorbij gaan aan de VN terwijl dat (nog) niet gebeurd is.
Klopt en akkoord, maar de lezing bij sommigen in het topic is dat er maar een alternatief is voor Assad en dat is een Al-Qaeda Kalifaat, iets wat al totaal niet in het belang is van de omringende landen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, hoe een toekomstig Syrië er uit moet komen te zien. Maar waarom denk je dat er zoveel landen in de regio zo sterk achter de rebellen en achter de extremisten staan? Landen als de VS, SA, Qatar, Turkije, omdat ze graag een democratisch Syrië zien?
Ik ben er van overtuigd dat dit een politiek spelletje is wat uiteindelijk bepaalde belangen behartigt van bovenstaande landen, zonder rekening te houden met de belangen van het Syrische volk.
Hoe goed de bedoelingen van de FSA ook zijn, en hoe goed ze ook georganiseerd zijn, ze kunnen echt niet op tegen de belangen van (militaire)grootmachten en rijke landen in de regio.
Wat als de burgeroorlog gekaapt wordt net als bij iran?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Turkije waar jij het over hebt is een Turkije van minimaal 10 jaar geleden inderdaad. Over realisme gesproken, dat de VS, Turkije en Israel, Syrie binnenvallen en de macht vervolgens maar over-dragen/laten aan extremistische groeperingen is heel erg realistisch uiteraard.
Zoals in Istanbul laatst....... En dan die voorbeeldige theocratie in Saoedi Arabië, dat miljarden investeert in de omverwerping van de gekozen Syrische regering, en vernietiging van de onlangs aangenomen grondwet. Waarin onder andere de gelijkheid van man en vrouw is vastgelegd. En dat alle ambten binnen de overheid toegankelijk moeten zijn voor alle Syriërs, ongeacht hun religieuze achtergrond, of overtuiging, zolang men de elementaire vrijheden van anderen respecteert.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:02 schreef Triggershot het volgende:
humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk
Ik ben zo subjectief als de neten? Ok, mij best hoor..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik beweer dat jij subjectief als de neten bent, jij wilt ook een kant op redeneren alleen is die van mij niet de anti Amerika kant. En om je te kalmeren, ik geloof de VS niet en vrees hun oorlogsretoriek en zucht
Nou, indirect is de veiligheid van de VS natuurlijk wel in het geding. Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld. Vandaar ook de verdragen die lang geleden afgesproken zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat recht heeft hij helemaal niet. De veiligheid van de VS is niet in het geding.
En buiten de VN om zomaar een ander land aanvallen is wel degelijk illegaal..
Ik geloof de VS niet, de Britten geloof ik net zo min maar zij kwamen wel met "beweringen", blijkbaar heeft men de stemming gisteren gemist.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over het bewijs dat Assad achter de aanvallen zit. Dan geloof je de VS toch?
Waarom zou die welbekende mening er zijn? Omdat wij allemaal onredelijke mensen zijn? Of zou dat komen door het dubbele moraal en hypocritie van de VS bijvoorbeeld...
Buurland Israël heeft wel getekend, maar niet geratificeerd. En de VS, Engeland en Frankrijk zitten nog op scheepsladingen chemische wapens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:05 schreef Zienswijze het volgende:
Daarbij heeft Assad het verdrag tegen inzet chemische wapens niet ondertekend dus eigenlijk schendt hij niets.
Maar het is prima als de VS het doet? (Fallujah, Irak)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nou, indirect is de veiligheid van de VS natuurlijk wel in het geding. Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld. Vandaar ook de verdragen die lang geleden afgesproken zijn.
Raar vind ik trouwens dat Syrie niet getekend heeft.
Maar het is aardig gecompliceerd allemaal, ben me aan het inlezen.
Ik laat je even inlezenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nou, indirect is de veiligheid van de VS natuurlijk wel in het geding. Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld. Vandaar ook de verdragen die lang geleden afgesproken zijn.
Raar vind ik trouwens dat Syrie niet getekend heeft.
Maar het is aardig gecompliceerd allemaal, ben me aan het inlezen.
Dus nu deze twee/drie groepen door laten knokken? Volgens mij wil men daarom ingrijpen want vooral de burgers zijn de klos en in gevaar. Maar toch liever niet ingrijpen, ongeacht hoe dit ingrijpen eruit ziet?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn enige standpunt is dat ingrijpen de situatie slechter maakt voor iedereen, de Syrische burgerbevolking voorop. En dáár zou het mijns inziens toch om moeten draaien: de belangen van de Syrische burgerbevolking.
De regime van Iran is heel erg gematigd vergeleken met Al-Qaeda, iets wat ook wel vereist is als je een land staande wilt houden en vroeg of laat ergens toch wel banden moet aanhalen voor de handel, technologie en wetenschap. Een Al-Qaeda die aanspreekbaar is, verantwoordelijkheid opstelt en enige democratisering en erkenning van minderheden accepteert, zo een evolutie zou ik alleen maar toejuichen. Op een gegeven moment ging zelfs de Taliban leuke reizen ondernemen naar de VS om met Bush zaken te doen. Een groep aan de macht kan niet anders dan zich te matigen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:10 schreef Insane- het volgende:
[..]
Wat als de burgeroorlog gekaapt wordt net als bij iran?
Ik probeer niet te kijken naar de vorige oorlogen. Die zijn onder een ander bewind gevoerd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:13 schreef Insane- het volgende:
[..]
Maar het is prima als de VS het doet? (Fallujah, Irak)
Er is nog geen concreet bewijs blootgelegd dat het door Assad kwam. Daarnaast hebben de rebellen ook al eerder met gifgassen gestrooid.
Assad is aan het winnen. Hij vergaart niet zomaar toevallig populaire steun van de Syrische bevolking.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus nu deze twee/drie groepen door laten knokken? Volgens mij wil men daarom ingrijpen want vooral de burgers zijn de klos en in gevaar. Maar toch liever niet ingrijpen, ongeacht hoe dit ingrijpen eruit ziet?
Dat laatste, is dat zo?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:13 schreef Insane- het volgende:
[..]
Maar het is prima als de VS het doet? (Fallujah, Irak)
Er is nog geen concreet bewijs blootgelegd dat het door Assad kwam. Daarnaast hebben de rebellen ook al eerder met gifgassen gestrooid.
Ander politiek bewind, zelfde militaire bewind.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik probeer niet te kijken naar de vorige oorlogen. Die zijn onder een ander bewind gevoerd.
Als het goed is, twijfel jij ook nog. Want voor zover ik weet, is daarvoor nog steeds geen bewijs. Bepaalde soorten landbouwgif veroorzaken ook symptomen die sterk lijken op de symptomen die je in de beelden op YouTube ziet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef DeToffifee het volgende:
Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld.
Zoals in Istanbul laatstquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:10 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Zoals in Istanbul laatst....... En dan die voorbeeldige theocratie in Saoedi Arabië, dat miljarden investeert in de omverwerping van de gekozen Syrische regering, en vernietiging van de onlangs aangenomen grondwet. Waarin onder andere de gelijkheid van man en vrouw is vastgelegd. En dat alle ambten binnen de overheid toegankelijk moeten zijn voor alle Syriërs, ongeacht hun religieuze achtergrond, of overtuiging, zolang men de elementaire vrijheden van anderen respecteert.
En daar wringt 'm de schoen, hè? Want die theocratische fanatici waar jij zo mee wegloopt, hebben daar totaal geen boodschap aan!
Waarom hebben "wij" dan niet één van die veertien eerdere aanvallen uitgekozen om eventjes Assad af te zetten?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef Insane- het volgende:
[..]
Assad is aan het winnen. Hij vergaart niet zomaar toevallig populaire steun van de Syrische bevolking.
Deze gifgas toestand is slechts een smoesje om Assad af te zetten.
We willen logisch nadenken, zoals bijvoorbeeld Pat Buchanan: " The sole beneficiary of this apparent use of poison gas against civilians in rebel-held territory appears to be the rebels, who have long sought to have us come in and fight their war."quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit met daaraan nog eens toegevoegd dat de rebellen hier wel bij varen, niet Assad!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nogmaals, mij maakt het niet uit wat ze laten zien. Jij zit nu te doen alsof ze al bewijs hebben laten ZIEN, maar dat niemand ze gelooft. Ze hebben HELEMAAL NIETS laten zien. Niks. Ze beweren dat het Syrische leger achter de aanvallen zit. Rusland beweert dat het de rebellen zijn. Niemand toont bewijs. Waarom geloof jij de VS, die nogal een verleden hebben met betrekking tot dit soort zaken?
Zijn wij Syrische burgers dan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:19 schreef kristalhelder het volgende:
Zijn jullie blij met de hulp van de USA?
De VN wil dan ook niet ingrijpen vooralsnog..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom hebben "wij" dan niet één van die veertien eerdere aanvallen uitgekozen om eventjes Assad af te zetten?
Geen idee of dat het meest gangbare plan van de VN waarschijnlijk is
Jup, dat klinkt logisch. Dat maakt het bij mij niet meteen waar maar dat zal wel komen omdat ik mij altijd masturbeer met de VS in gedachten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:19 schreef Jian het volgende:
[..]
We willen logisch nadenken, zoals bijvoorbeeld Pat Buchanan: " The sole beneficiary of this apparent use of poison gas against civilians in rebel-held territory appears to be the rebels, who have long sought to have us come in and fight their war."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |