abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:43:53 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_130687402
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er IS gewoon geen bewijs. Hoe kom jij erbij dat dat er wél is??
ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locaties
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:44:31 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687428
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locaties
Bewijst helemaal NIKS. En ze weigeren dat bewijs te tonen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130687434
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rebellen is een positiever woord dan terroristen, jihadisten, fundamentalisten of taliban.

Vind ik tenminste.
[ afbeelding ]
Zolang we Assad Assad blijven noemen
En waarom werden de rebellen geen vrijheidsstrijders genoemd? Wat zit hier achter van dr NOS?
pi_130687453
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dat waren Afghaanse Jihadisten, zeg maar de voorlopers van de Taliban. Dat is weer iets heel anders dan Al Quaïda hoor! De Taliban zul je in Syrië ook niet aantreffen, dat is een puur Afghaanse beweging. Al Quaïda wel natuurlijk, dat is een internationale organistatie/filosofie.
Helemaal niet anders dan Al Qaida. Hekmatiar was dikke maatjes met Bin Laden, kreeg truckladingen wapens van de Amerikanen, die betaald waren door Saoedi Arabië. En hij werd in het Witte Huis uitgenodigd om Reagan te komen knuffelen. Daarna schoof hij, net als Bin Laden, door naar de organisatie die zich tooit met de naam 'Taliban'. Maar het is ideologische en religieus 'onder de streep' allemaal één pot nat. Zij het dat hun 'focus' soms fractioneel anders is. En ook binnen die Al Qaida/Taliban-organisatie verschillen van inzicht voorkomen over de beste strategie. Maar als je de lijnen terug volgt, kom je uit bij het Wahabisme als ideologie/religie. Van Bandar tot Bin Laden, en alles wat er tussenin zit.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130687463
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:06 schreef Insane- het volgende:
Grappig dat de VS in dit geval met AL Qaida MEEVECHT
En dan over een jaartje of 10 gaan klagen als ze weer een grote aanslag op eigen bodem krijgen. Net zoals met Afghanistan destijds.

Amerika leidt die terroristen letterlijk zelf op. Maar ondertussen wel de vrijheden van de westerse burgers inperken onder het mom terroristenbestrijding.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:45:32 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687473
Geen ander standpunt kabinet door Obama

DEN HAAG -
De speech van de Amerikaanse president Barack Obama vormt voor het Nederlandse kabinet geen aanleiding het standpunt over Syrië te wijzigen. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft dat zaterdag via zijn woordvoerder desgevraagd laten weten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)dpunt_kabinet__.html
pi_130687487
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef practics het volgende:

[..]

Ook dat boeide obama niet. :6

Als het moest gingen morgen de raketten nog in de lucht. :+
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.
Alleen maar bewondering voor, overigens.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:45:56 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_130687494
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als dit soort commando's door staten wordt aangestuurd waarmee wij in oorlog zijn, dan is het toch geen terrorisme meer? Dan zijn het gewoon reguliere oorlogsdaden. Dat heeft niks met terreur te maken.
Klopt, daarom zette ik "terroristen" ook tussen aanhalingstekens, ze zullen ongetwijfeld grotendeels heimelijk opereren en aanslagen plegen, vooral gericht tegen de "soft targets" burgers enzo, vandaar de term, alleen efficiënter, beter voorbereid en beter uitgerust. Nogmaals de hypothese was een totale oorlog in het Midden-Oosten en hoe die zich zou ontwikkelen, nou ik woon hier, dus in godsnaam liever niet, maar mij voorspelling is in zo'n geval, maak uw borst maar nat!
pi_130687543
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is niet belangrijk wat ik geloof of accepteer. Het bewijs moet door de internationale gemeenschap geaccepteerd worden. Door de VN bijvoorbeeld.
Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.

Dat hebben de VS en de VK aan zichzelf te danken maar het wordt wel behoorlijk duidelijk want van niks wat gisteren bekend gemaakt werd, wordt ook maar een woord gerept hier.

Oftewel, vraag niet om iets wat je toch langs je neer legt, vraag niet om bewijs
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:46:58 #110
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130687548
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen ander standpunt kabinet door Obama

DEN HAAG -
De speech van de Amerikaanse president Barack Obama vormt voor het Nederlandse kabinet geen aanleiding het standpunt over Syrië te wijzigen. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft dat zaterdag via zijn woordvoerder desgevraagd laten weten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)dpunt_kabinet__.html
En terrecht, anders was het hele debat afgelopen vrijdag ook voor niets gevoerd.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:46:59 #111
323876 michaelmoore
pi_130687549
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bewijst helemaal NIKS. En ze weigeren dat bewijs te tonen.
Ja ze hebben ook Osama bin Laden niet laten zien

Maar ik geloof wel dat ze echt niet liggen te dollen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130687558
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kent de partijen in deze burgeroorlog? Ik zou idd graag zien dat geen van allen aan de macht komen/blijven.. Maar denk je nu écht dat er na de oorlog (wanneer dat dan ook moge zijn) er ineens een Ghandi opstaat die de macht spontaan krijgt? Nee toch zeker?
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.
pi_130687567
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:06 schreef Brum_brum het volgende:
Verschrikkelijk dat honderden kinderen vergast zijn. Maar er zijn in Irak dankzij de VS duizenden kinderen langzaam doodgegaan, duizenden nog steeds aan het sterven en waarschijnlijk zal dat nog wel vele jaren dood aan het gaan door verarmd uranium en andere shit van de VS. Om die oorlogsmisdadigers die nog veel meer chemische doden dan Assad op hun geweten hebben aan te pakken hoeft Obama geen nieuwe oorlog te starten!
1 ding: Amerika, Vietnamoorlog, napalm :P
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:47:34 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687571
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.
Dat meen je? De man is gewoon opgelucht dat hij eea ff kan doorschuiven.. Als hij écht meende wat hij al dagen roept was de aanval er al geweest..
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:47:38 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130687573
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Helemaal niet anders dan Al Qaida. Hekmatiar was dikke maatjes met Bin Laden, kreeg truckladingen wapens van de Amerikanen, die betaald waren door Saoedi Arabië. En hij werd in het Witte Huis uitgenodigd om Reagan te komen knuffelen. Daarna schoof hij, net als Bin Laden, door naar de organisatie die zich tooit met de naam 'Taliban'. Maar het is ideologische en religieus 'onder de streep' allemaal één pot nat. Zij het dat hun 'focus' soms fractioneel anders is. En ook binnen die Al Qaida/Taliban-organisatie verschillen van inzicht voorkomen over de beste strategie. Maar als je de lijnen terug volgt, kom je uit bij het Wahabisme als ideologie/religie. Van Bandar tot Bin Laden, en alles wat er tussenin zit.
De Taliban is een Pashtunbeweging die de baas in Afghanistan wil worden. AL Quaida is een internationale netwerkorganisatie met wortels in Saoudie-Arabië. Hekmatyar is een clubje opgericht door een Afghaanse warlord.
The End Times are wild
pi_130687584
quote:

[..]

Oh satellietbeelden. Dat is altijd een succes. Hebben ze de beelden al vrij gegeven?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:48:12 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687605
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.

Dat hebben de VS en de VK aan zichzelf te danken maar het wordt wel behoorlijk duidelijk want van niks wat gisteren bekend gemaakt werd, wordt ook maar een woord gerept hier.

Oftewel, vraag niet om iets wat je toch langs je neer legt, vraag niet om bewijs
Dat is een onzinbewering als er nog geen enkel bewijs is aangedragen.
pi_130687612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

quote:
Our military has positioned assets in the region. The Chairman of the Joint Chiefs has informed me that we are prepared to strike whenever we choose. Moreover, the Chairman has indicated to me that our capacity to execute this mission is not time-sensitive; it will be effective tomorrow, or next week, or one month from now. And I'm prepared to give that order.
Duss ;)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:48:44 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687623
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

En terrecht, anders was het hele debat afgelopen vrijdag ook voor niets gevoerd.
Ik vind het ook terecht. Maar je weet maar nooit he...
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:49:40 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687663
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja ze hebben ook Osama bin Laden niet laten zien

Maar ik geloof wel dat ze echt niet liggen te dollen
Dat mag.
pi_130687669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.
Dit. Ik vind het ongelofelijk hoe Assad nu ineens als een onschuldig konijntje wordt neergezet, terwijl hij toch echt diegene is die met het geweld is begonnen op een wrede manier. Maar als je massa fokkers ziet dan is dat compleet vergeven en vergeten want 'murica.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:49:54 #122
323876 michaelmoore
pi_130687674
Best laten ze die moslims elkaar maar afmaken, de USA krijgt toch de schuld als die zich ermee bemoeien
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:50:10 #123
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130687683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het ook terecht. Maar je weet maar nooit he...
True, maar ik heb het debat gevolgd en ben toch wel redelijk overtuigd dat de huidige regering zich niet zo snel meer door emoties en eenzijdige bronnen laat meeslepen.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_130687691
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat meen je? De man is gewoon opgelucht dat hij eea ff kan doorschuiven.. Als hij écht meende wat hij al dagen roept was de aanval er al geweest..
Sorry, maar ik vind dit aannames. Hijzelf wil het wel. Dat is duidelijk. En hij wacht nu, ook om de wereld niet op zijn kop te krijgen.
pi_130687695
quote:
Alsof die jihadisten niet over raketten beschikken! |:(

Maar zelfs als het een raket van de Syrische troepen was, zegt dat nog niks over de lading. Recent zijn er tal van opslagplaatsen en laboratoria van de 'rebellen' gevonden en ontmanteld waar gifgas lag, of de stoffen om ze te produceren. Als zo'n raket op zo'n opslagplaats valt, is het daarmee nog niet de schuld van Assad, beste meneer Moore.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:50:50 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687714
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar het boeit toch (helaas) helemaal niemand wat de burgerbevolking wil? De winnaar van de oorlog krijgt de macht..
pi_130687722
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Yup, de VS is de nieuwe luchtmacht van Al Qaida ^O^
_O_ :D
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:51:33 #128
241662 Jian
Well, well, well
pi_130687740
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
Best laten ze die moslims elkaar maar afmaken, de USA krijgt toch de schuld als die zich ermee bemoeien
Dat komt omdat ze het ook meestal gedaan hebben :)
pi_130687762
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit. Ik vind het ongelofelijk hoe Assad nu ineens als een onschuldig konijntje wordt neergezet, terwijl hij toch echt diegene is die met het geweld is begonnen op een wrede manier. Maar als je massa fokkers ziet dan is dat compleet vergeven en vergeten want 'murica.
Nee, ik ben het zat dat de media Assad zo stout afschildert en de rebellen zo braaf. Ikzelf was al anti-Assad lang voor dit conflict gebeurde. Maar hij is toch echt de betere alternatief.
pi_130687785
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat heb ik naast mij neergelegd dan?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:53:09 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687797
quote:

[..]

Mijn persoonlijke mening is dat ingrijpen de zaken alleen maar erger maakt voor iedereen, de Syrische burgerbevolking voorop.

Ik vind ALLE partijen in deze burgeroorlog walgelijk.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:53:29 #132
132191 -jos-
Money=Power
pi_130687807
Hier wordt de speech van Kerry volledig onderuitgehaald:

quote:
Syria: John Kerry’s “Big Lie” syndrome. “Political language is designed to make Lies sound truthful and Murder Respectable”
http://www.globalresearch(...)d-murder-respectable

en nog meer analyses:

quote:
Obama Reveals His Dictatorship: The Isolation of America
http://www.globalresearch(...)isolation-of-america

quote:
The Stampede of Lies That’s Pushing the West Towards War in Syria
http://www.globalresearch(...)towards-war-in-syria

quote:
Dangerous Crossroads. A War on Syria, Prelude to a World War III Scenario?
http://www.globalresearch(...)rld-war-iii-scenario

quote:
Who Really Is Behind The Syrian Chemical Attacks?
http://www.globalresearch(...)ian-chemical-attacks
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130687818
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:52 schreef Insane- het volgende:
[..]
Nee, ik ben het zat dat de media Assad zo stout afschildert en de rebellen zo braaf. Ikzelf was al anti-Assad lang voor dit conflict gebeurde. Maar hij is toch echt de betere alternatief.
Maar Assad is fouter dan fout. En die rebellen bestaan uit vele groeperingen waar er een paar van tussen zitten die ik echt liever heb dan Assad.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_130687823
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een onzinbewering als er nog geen enkel bewijs is aangedragen.
In jouw objectiviteit, ben je met alles in het leven zo kritisch? Elke rechtszaak, bewering van je partner of leraar van je kids tot aan elke pagina uit je geschiedenisboekjes? Heb je daar bewijs van gezien?
pi_130687847
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef LXIV het volgende:
De Taliban is een Pashtunbeweging die de baas in Afghanistan wil worden. AL Quaida is een internationale netwerkorganisatie met wortels in Saoudie-Arabië. Hekmatyar is een clubje opgericht door een Afghaanse warlord.
Jij kijkt naar de details. Ik kijk naar het grote plaatje. De Amerikaanse Navy is ook anders dan de Air Force. Maar beiden zijn het onderdelen van het Amerikaanse leger.
pi_130687848
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar het boeit toch (helaas) helemaal niemand wat de burgerbevolking wil? De winnaar van de oorlog krijgt de macht..
Zelfs dan zie ik liever een FSA die netjes met het Westen aan tafel gaat met de hulp van het Westen aan de macht komen en samen Al-Qaida bevecht, dan dat Assad blijft.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:54:36 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687850
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:50 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dit aannames. Hijzelf wil het wel. Dat is duidelijk. En hij wacht nu, ook om de wereld niet op zijn kop te krijgen.
Als hij de wereld niet op zijn kop wil krijgen dan moet hij niet buiten de VN omgaan. Hij is nu hoe dan ook illegaal (volgens het internationale recht) bezig hoor.
pi_130687854
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat heb ik naast mij neergelegd dan?
Beweringen, gisteren

Stop de tijds, max 2 woorden, katjing
pi_130687857
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In jouw objectiviteit, ben je met alles in het leven zo kritisch? Elke rechtszaak, bewering van je partner of leraar van je kids tot aan elke pagina uit je geschiedenisboekjes? Heb je daar bewijs van gezien?
Nee het is precies zoals het haar uitkomt zelden houd ze oog op de waarheid :D
Pm/DM maar voor wat meer info...
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:55:02 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130687867
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Jij kijkt naar de details. Ik kijk naar het grote plaatje. De Amerikaanse Navy is ook anders dan de Air Force. Maar beiden zijn het onderdelen van het Amerikaanse leger.
Ja, maar het hele Amerikaanse leger streeft hetzelfde doel na. Dat kun je van de Taliban en Al Quaïda niet zeggen.
The End Times are wild
pi_130687871
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
Ja goed dat de baken van democratie en mensenrechten zich buiten het conflict gehouden heeft :')
pi_130687894
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfs dan zie ik liever een FSA die netjes met het Westen aan tafel gaat met de hulp van het Westen aan de macht komen en samen Al-Qaida bevecht, dan dat Assad blijft.
Seriously? Wow.
pi_130687909
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Beweringen, gisteren

Stop de tijds, max 2 woorden, katjing
Jouw probleem is dat ik beweringen naast mij leg? Wij hebben het de hele tijd over BEWIJS. Niet ineens over beweringen beginnen want dat is compleet iets anders.
pi_130687911
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar Assad is fouter dan fout. En die rebellen bestaan uit vele groeperingen waar er een paar van tussen zitten die ik echt liever heb dan Assad.
Het ba'ath regime toonde veel mankementen en is ideologisch walgelijk. Maar het was tenminste geen islamitische theocratie. Het is naief om te denken dat een van die groeperingen ook daadwerkelijk aan de macht gaat komen. Het moment dat Assad de deur uit gaat, zal de chaos alleen verder toenemen.
pi_130687928
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Seriously? Wow.
Ja.
pi_130687932
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als hij de wereld niet op zijn kop wil krijgen dan moet hij niet buiten de VN omgaan. Hij is nu hoe dan ook illegaal (volgens het internationale recht) bezig hoor.
Ik persoonlijk heb ook liever dat hij wacht op de VN. Maar het is volgens mij niet illegaal wat ie doet.
Net zoals dat ie "het recht" heeft een aanval uit te voeren, maar wacht op het congres.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:56:54 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130687940
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin? Je miept dat er bewijs is en dat ik dat niet geloof. Ik zeg dat er géén bewijs is getoond. Kom jij maar eens met dat bewijs dan..
pi_130687968
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb ook liever dat hij wacht op de VN. Maar het is volgens mij niet illegaal wat ie doet.
Net zoals dat ie "het recht" heeft een aanval uit te voeren, maar wacht op het congres.
Hoe zit het dan met het recht van anderen? Volgens welk recht mag hij in zijn eentje even beslissen dat hij een oorlog begint tegen land X? Het Amerikaanse recht, maar dat recht respecteert het recht van anderen niet.
pi_130687995
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met het recht van anderen? Volgens welk recht mag hij in zijn eentje even beslissen dat hij een oorlog begint tegen land X.
Tja. Het is nou eenmaal de grootste supermacht, of je dat nou leuk vind of niet.
pi_130687999
quote:
Hoezo is hij begonnen? Daar is de jury nog niet uit. Het wemelt van de filmpjes, waarop te zien is hoe 'snipers' in Damascus en elders betogers EN politie-agenten, EN militairen omleggen bij demonstraties in Damascus. Ook wel de 'Salvador Option' genoemd.
pi_130688032
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef Insane- het volgende:

[..]

Het ba'ath regime toonde veel mankementen en is ideologisch walgelijk. Maar het was tenminste geen islamitische theocratie. Het is naief om te denken dat een van die groeperingen ook daadwerkelijk aan de macht gaat komen. Het moment dat Assad de deur uit gaat, zal de chaos alleen verder toenemen.
Een islamitisch theocratie gaat nog humaner om met Joden dan het officiële standpunt van Assads Baath partij.
pi_130688034
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:58 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Tja. Het is nou eenmaal de grootste supermacht, of je dat nou leuk vind of niet.
Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht ;)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:59:31 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688040
quote:

[..]

Maar dat recht heeft hij helemaal niet. De veiligheid van de VS is niet in het geding.
En buiten de VN om zomaar een ander land aanvallen is wel degelijk illegaal..
pi_130688046
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

?????
De FSA heeft geen structuur of reeele macht in Syrie. De fundamentele groeperingen (inclusief en exclusief al qaida) Maken er een onderdeel van uit en dus ook van die hypothetische tafel. Het zal een en al anarchie worden als Assad out of the picture is. denk je echt dat alle groeperingen pro-westerse invloed zijn?
pi_130688052
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jouw probleem is dat ik beweringen naast mij leg? Wij hebben het de hele tijd over BEWIJS. Niet ineens over beweringen beginnen want dat is compleet iets anders.
Wat willen jullie zien? Video beelden? Alsof dat niet nep kan zijn itt wat wij te zien en te horen kregen. Zoals van die spion, over dat afgetapte telefoontje etc. Dat is geen bewijs, prima. Wat zou in godennaam wel bewijs kunnen zijn? Je bent geen rechter maar een simpele burger
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:00:13 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een islamitisch theocratie gaat nog humaner om met Joden dan het officiële standpunt van Assads Baath partij.
Ah, je bent Joods?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:00:27 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688081
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht ;)
Zo is dat
pi_130688102
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:55 schreef LXIV het volgende:
Ja, maar het hele Amerikaanse leger streeft hetzelfde doel na. Dat kun je van de Taliban en Al Quaïda niet zeggen.
In mijn optiek wel.
pi_130688132
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat willen jullie zien? Video beelden? Alsof dat niet nep kan zijn itt wat wij te zien en te horen kregen. Zoals van die spion, over dat afgetapte telefoontje etc. Dat is geen bewijs, prima. Wat zou in godennaam wel bewijs kunnen zijn? Je bent geen rechter maar een simpele burger
Nogmaals, mij maakt het niet uit wat ze laten zien. Jij zit nu te doen alsof ze al bewijs hebben laten ZIEN, maar dat niemand ze gelooft. Ze hebben HELEMAAL NIETS laten zien. Niks. Ze beweren dat het Syrische leger achter de aanvallen zit. Rusland beweert dat het de rebellen zijn. Niemand toont bewijs. Waarom geloof jij de VS, die nogal een verleden hebben met betrekking tot dit soort zaken?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:02:02 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688151
quote:

[..]

Jij gelooft iemand die alleen maar wat zegt, zonder ook maar enige vorm van bewijs te willen leveren.. En gaat ons vervolgens af zitten katten.. Kom op zeg..
pi_130688178
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Insane- het volgende:

[..]

?????
De FSA heeft geen structuur of reeele macht in Syrie. De fundamentele groeperingen (inclusief en exclusief al qaida) Maken er een onderdeel van uit en dus ook van die hypothetische tafel. Het zal een en al anarchie worden als Assad out of the picture is. denk je echt dat alle groeperingen pro-westerse invloed zijn?
Waarom moet een beweging pro Westers zijn? Is Turkije wel pro Westers? Tot op zeker hoogte ja en nee, maar gaat tegelijkertijd wel humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk. Zo een model zie ik graag voor Syrië, iets wat de FSA als basis wel kan bewerkstelligen, niemand zegt dat na Assad weg is het een utopisch paradijs wordt, je vecht tot je je idealen kunt bewerkstelligen, niet er op hopen dat het goedkomt.
pi_130688184
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ah, je bent Joods?
Nee :') ?
pi_130688208
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Beide bewegingen sponseren islamitisch radicalisme en streven naar het kalifaat. Als Amerika deze steunt is het nadelig voor Nederland.
pi_130688224
quote:

[..]

Onzin. Het is verboden. technisch gezien hebben ze NIKS met dat conflict te maken.
De vs is bereidt om buitenom de VN veiligheidsraad oorlog te voeren en dat is verboden schending volgens Internationaal recht. EN dat omdat Syrie gifgassen (verboden volgens internationaal recht) zou hebben gebruikt zijn ze van overtuigd

Maar Internationaal recht is slechts een middel van sterke landen om zwakke landen in bedwang te houden.
pi_130688267
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nogmaals, mij maakt het niet uit wat ze laten zien. Jij zit nu te doen alsof ze al bewijs hebben laten ZIEN, maar dat niemand ze gelooft. Ze hebben HELEMAAL NIETS laten zien. Niks. Ze beweren dat het Syrische leger achter de aanvallen zit. Rusland beweert dat het de rebellen zijn. Niemand toont bewijs. Waarom geloof jij de VS, die nogal een verleden hebben met betrekking tot dit soort zaken?
Ik geloof de VS?

De wel bekende mening van bijna iedereen hier over de VS, die leidt de discussie, ipv andersom. We zitten gewoon al te kankeren over de VS die voorbij gaan aan de VN terwijl dat (nog) niet gebeurd is.
pi_130688276
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef Insane- het volgende:

[..]

Onzin. Het is verboden. technisch gezien hebben ze NIKS met dat conflict te maken.
De vs is bereidt om buitenom de VN veiligheidsraad oorlog te voeren en dat is verboden schending volgens Internationaal recht. EN dat omdat Syrie gifgassen (verboden volgens internationaal recht) zou hebben gebruikt zijn ze van overtuigd

Maar Internationaal recht is slechts een middel van sterke landen om zwakke landen in bedwang te houden.
Daarbij heeft Assad het verdrag tegen inzet chemische wapens niet ondertekend dus eigenlijk schendt hij niets.
pi_130688291
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom moet een beweging pro Westers zijn? Is Turkije wel pro Westers? Tot op zeker hoogte ja en nee, maar gaat tegelijkertijd wel humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk. Zo een model zie ik graag voor Syrië, iets wat de FSA als basis wel kan bewerkstelligen, niemand zegt dat na Assad weg is het een utopisch paradijs wordt, je vecht tot je je idealen kunt bewerkstelligen, niet er op hopen dat het goedkomt.
Turkije indoctrineert en assimileert minderheden en deinst er niet van terug om mensenrechten te schenden alhoewel het de laatste jaren is verbeterd. Wat ik met mijn uitspraak bedoel was dat veel partijen absoluut niet bereid zijn te vergaderen met het westen over Syrie. Wat betekent dat jouw tafelplan absoluut niet realistisch is.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:06:45 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688298
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik geloof de VS?

De wel bekende mening van bijna iedereen hier over de VS, die leidt de discussie, ipv andersom. We zitten gewoon al te kankeren over de VS die voorbij gaan aan de VN terwijl dat (nog) niet gebeurd is.
Kom nou eens met dat bewijs dat "wij" niet geloven..
pi_130688313
quote:

[..]

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, hoe een toekomstig Syrië er uit moet komen te zien. Maar waarom denk je dat er zoveel landen in de regio zo sterk achter de rebellen en achter de extremisten staan? Landen als de VS, SA, Qatar, Turkije, omdat ze graag een democratisch Syrië zien?
Ik ben er van overtuigd dat dit een politiek spelletje is wat uiteindelijk bepaalde belangen behartigt van bovenstaande landen, zonder rekening te houden met de belangen van het Syrische volk.
Hoe goed de bedoelingen van de FSA ook zijn, en hoe goed ze ook georganiseerd zijn, ze kunnen echt niet op tegen de belangen van (militaire)grootmachten en rijke landen in de regio.
pi_130688325
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij gelooft iemand die alleen maar wat zegt, zonder ook maar enige vorm van bewijs te willen leveren.. En gaat ons vervolgens af zitten katten.. Kom op zeg..
Ik beweer dat jij subjectief als de neten bent, jij wilt ook een kant op redeneren alleen is die van mij niet de anti Amerika kant. En om je te kalmeren, ik geloof de VS niet en vrees hun oorlogsretoriek en zucht

Het maakt niet uit wat Camerons gisteren beweerde, het is geen bewijs. Joh
pi_130688386
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:06 schreef Insane- het volgende:

[..]

Turkije indoctrineert en assimileert minderheden en deinst er niet van terug om mensenrechten te schenden alhoewel het de laatste jaren is verbeterd. Wat ik met mijn uitspraak bedoel was dat veel partijen absoluut niet bereid zijn te vergaderen met het westen over Syrie. Wat betekent dat jouw tafelplan absoluut niet realistisch is.
De Turkije waar jij het over hebt is een Turkije van minimaal 10 jaar geleden inderdaad. Over realisme gesproken, dat de VS, Turkije en Israel, Syrie binnenvallen en de macht vervolgens maar over-dragen/laten aan extremistische groeperingen is heel erg realistisch uiteraard.
pi_130688390
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik geloof de VS?

Je hebt het de hele tijd over het bewijs dat Assad achter de aanvallen zit. Dan geloof je de VS toch?
Waarom zou die welbekende mening er zijn? Omdat wij allemaal onredelijke mensen zijn? Of zou dat komen door het dubbele moraal en hypocritie van de VS bijvoorbeeld...
pi_130688445
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, hoe een toekomstig Syrië er uit moet komen te zien. Maar waarom denk je dat er zoveel landen in de regio zo sterk achter de rebellen en achter de extremisten staan? Landen als de VS, SA, Qatar, Turkije, omdat ze graag een democratisch Syrië zien?
Ik ben er van overtuigd dat dit een politiek spelletje is wat uiteindelijk bepaalde belangen behartigt van bovenstaande landen, zonder rekening te houden met de belangen van het Syrische volk.
Hoe goed de bedoelingen van de FSA ook zijn, en hoe goed ze ook georganiseerd zijn, ze kunnen echt niet op tegen de belangen van (militaire)grootmachten en rijke landen in de regio.
Klopt en akkoord, maar de lezing bij sommigen in het topic is dat er maar een alternatief is voor Assad en dat is een Al-Qaeda Kalifaat, iets wat al totaal niet in het belang is van de omringende landen.
pi_130688456
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Turkije waar jij het over hebt is een Turkije van minimaal 10 jaar geleden inderdaad. Over realisme gesproken, dat de VS, Turkije en Israel, Syrie binnenvallen en de macht vervolgens maar over-dragen/laten aan extremistische groeperingen is heel erg realistisch uiteraard.
Wat als de burgeroorlog gekaapt wordt net als bij iran?
pi_130688459
quote:
humaner om met de minderheden en fijner om met de mensenrechten van haar eigen volk
Zoals in Istanbul laatst....... En dan die voorbeeldige theocratie in Saoedi Arabië, dat miljarden investeert in de omverwerping van de gekozen Syrische regering, en vernietiging van de onlangs aangenomen grondwet. Waarin onder andere de gelijkheid van man en vrouw is vastgelegd. En dat alle ambten binnen de overheid toegankelijk moeten zijn voor alle Syriërs, ongeacht hun religieuze achtergrond, of overtuiging, zolang men de elementaire vrijheden van anderen respecteert.
En daar wringt 'm de schoen, hè? Want die theocratische fanatici waar jij zo mee wegloopt, hebben daar totaal geen boodschap aan!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:11:33 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688492
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik beweer dat jij subjectief als de neten bent, jij wilt ook een kant op redeneren alleen is die van mij niet de anti Amerika kant. En om je te kalmeren, ik geloof de VS niet en vrees hun oorlogsretoriek en zucht
Ik ben zo subjectief als de neten? Ok, mij best hoor..

Mijn enige standpunt is dat ingrijpen de situatie slechter maakt voor iedereen, de Syrische burgerbevolking voorop. En dáár zou het mijns inziens toch om moeten draaien: de belangen van de Syrische burgerbevolking.

Dat JIJ mij vervolgens gaat verwijten dat ik geen enkel bewijs zal geloven en ik antwoord dat er nog helemaal geen bewijzen getoond zijn (feitelijk correct) en jij vervolgens nog verder uit je plaat gaat is mijn probleem niet.
pi_130688495
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat recht heeft hij helemaal niet. De veiligheid van de VS is niet in het geding.
En buiten de VN om zomaar een ander land aanvallen is wel degelijk illegaal..
Nou, indirect is de veiligheid van de VS natuurlijk wel in het geding. Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld. Vandaar ook de verdragen die lang geleden afgesproken zijn.
Raar vind ik trouwens dat Syrie niet getekend heeft.

Maar het is aardig gecompliceerd allemaal, ben me aan het inlezen.
pi_130688514
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hebt het de hele tijd over het bewijs dat Assad achter de aanvallen zit. Dan geloof je de VS toch?
Waarom zou die welbekende mening er zijn? Omdat wij allemaal onredelijke mensen zijn? Of zou dat komen door het dubbele moraal en hypocritie van de VS bijvoorbeeld...
Ik geloof de VS niet, de Britten geloof ik net zo min maar zij kwamen wel met "beweringen", blijkbaar heeft men de stemming gisteren gemist.
pi_130688516
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:05 schreef Zienswijze het volgende:

Daarbij heeft Assad het verdrag tegen inzet chemische wapens niet ondertekend dus eigenlijk schendt hij niets.
Buurland Israël heeft wel getekend, maar niet geratificeerd. En de VS, Engeland en Frankrijk zitten nog op scheepsladingen chemische wapens.
pi_130688555
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nou, indirect is de veiligheid van de VS natuurlijk wel in het geding. Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld. Vandaar ook de verdragen die lang geleden afgesproken zijn.

Maar het is prima als de VS het doet? (Fallujah, Irak)
Er is nog geen concreet bewijs blootgelegd dat het door Assad kwam. Daarnaast hebben de rebellen ook al eerder met gifgassen gestrooid.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:13:36 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688560
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik laat je even inlezen ;)
pi_130688580
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn enige standpunt is dat ingrijpen de situatie slechter maakt voor iedereen, de Syrische burgerbevolking voorop. En dáár zou het mijns inziens toch om moeten draaien: de belangen van de Syrische burgerbevolking.

Dus nu deze twee/drie groepen door laten knokken? Volgens mij wil men daarom ingrijpen want vooral de burgers zijn de klos en in gevaar. Maar toch liever niet ingrijpen, ongeacht hoe dit ingrijpen eruit ziet?
pi_130688590
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:10 schreef Insane- het volgende:

[..]

Wat als de burgeroorlog gekaapt wordt net als bij iran?
De regime van Iran is heel erg gematigd vergeleken met Al-Qaeda, iets wat ook wel vereist is als je een land staande wilt houden en vroeg of laat ergens toch wel banden moet aanhalen voor de handel, technologie en wetenschap. Een Al-Qaeda die aanspreekbaar is, verantwoordelijkheid opstelt en enige democratisering en erkenning van minderheden accepteert, zo een evolutie zou ik alleen maar toejuichen. Op een gegeven moment ging zelfs de Taliban leuke reizen ondernemen naar de VS om met Bush zaken te doen. Een groep aan de macht kan niet anders dan zich te matigen.
pi_130688617
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:13 schreef Insane- het volgende:

[..]

Er is nog geen concreet bewijs blootgelegd dat het door Assad kwam. Daarnaast hebben de rebellen ook al eerder met gifgassen gestrooid.
Ik probeer niet te kijken naar de vorige oorlogen. Die zijn onder een ander bewind gevoerd.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:15:13 #185
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_130688618
geen aanval vandaag dus , week van 9 september dan komt het congres bijeen
There is only one religion
pi_130688626
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus nu deze twee/drie groepen door laten knokken? Volgens mij wil men daarom ingrijpen want vooral de burgers zijn de klos en in gevaar. Maar toch liever niet ingrijpen, ongeacht hoe dit ingrijpen eruit ziet?
Assad is aan het winnen. Hij vergaart niet zomaar toevallig populaire steun van de Syrische bevolking.
Deze gifgas toestand is slechts een smoesje om Assad af te zetten.
pi_130688633
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik laat je even inlezen ;)
;)
pi_130688634
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:13 schreef Insane- het volgende:

[..]

Dat laatste, is dat zo?
En wanneer zou dat geweest zijn?
pi_130688658
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik probeer niet te kijken naar de vorige oorlogen. Die zijn onder een ander bewind gevoerd.
Ander politiek bewind, zelfde militaire bewind.
pi_130688701
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:11 schreef DeToffifee het volgende:
Want met gifgas gooien (of twijfel je nog of het gifgas was?) is een bedreiging voor de hele wereld.
Als het goed is, twijfel jij ook nog. Want voor zover ik weet, is daarvoor nog steeds geen bewijs. Bepaalde soorten landbouwgif veroorzaken ook symptomen die sterk lijken op de symptomen die je in de beelden op YouTube ziet.
Maar nog veel belangrijker is, van WIE die zooi dan was? En dan is het nogal 'van de pot gerukt', als de VS het Syrische leger gaat bestoken, terwijl hun eigen 'rebellen' de daders zijn. Toch?
pi_130688723
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:10 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Zoals in Istanbul laatst....... En dan die voorbeeldige theocratie in Saoedi Arabië, dat miljarden investeert in de omverwerping van de gekozen Syrische regering, en vernietiging van de onlangs aangenomen grondwet. Waarin onder andere de gelijkheid van man en vrouw is vastgelegd. En dat alle ambten binnen de overheid toegankelijk moeten zijn voor alle Syriërs, ongeacht hun religieuze achtergrond, of overtuiging, zolang men de elementaire vrijheden van anderen respecteert.
En daar wringt 'm de schoen, hè? Want die theocratische fanatici waar jij zo mee wegloopt, hebben daar totaal geen boodschap aan!
Zoals in Istanbul laatst :')
Toen studenten in Nederland gingen protesteren voor een minder urennorm werd traangas en knuppels volop gebruikt, in Istanbul hebben de vandalen in minder dan 2 weken meer dan 35 miljoen euro schade aangericht met vandalisme, waar heb jij het over?

Als je niet bekend met bent de standpunten van de Baath Partij met haar Arabisch socialisme en hoe zij naar de Joden kijken, ga dan ook geen kromme vergelijkingen trekken. FSA is geen theocratisch beweging, wat wel zo is, is dat de theocratische bewegingen een milder opvatting hebben over de Joden dan nationaal-socialistische Arabieren.
pi_130688763
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef Insane- het volgende:

[..]

Assad is aan het winnen. Hij vergaart niet zomaar toevallig populaire steun van de Syrische bevolking.
Deze gifgas toestand is slechts een smoesje om Assad af te zetten.
Waarom hebben "wij" dan niet één van die veertien eerdere aanvallen uitgekozen om eventjes Assad af te zetten?
Geen idee of dat het meest gangbare plan van de VN waarschijnlijk is
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:19:08 #193
241662 Jian
Well, well, well
pi_130688766
quote:

[..]

We willen logisch nadenken, zoals bijvoorbeeld Pat Buchanan: " The sole beneficiary of this apparent use of poison gas against civilians in rebel-held territory appears to be the rebels, who have long sought to have us come in and fight their war."
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:19:18 #194
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130688775
Zijn jullie blij met de hulp van de USA?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:20:28 #195
241662 Jian
Well, well, well
pi_130688815
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit met daaraan nog eens toegevoegd dat de rebellen hier wel bij varen, niet Assad!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:20:51 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688832
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:19 schreef kristalhelder het volgende:
Zijn jullie blij met de hulp van de USA?
Zijn wij Syrische burgers dan?

Maar nee: lijkt me eerder averechts te zullen gaan werken..
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:21:51 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130688867
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom hebben "wij" dan niet één van die veertien eerdere aanvallen uitgekozen om eventjes Assad af te zetten?
Geen idee of dat het meest gangbare plan van de VN waarschijnlijk is
De VN wil dan ook niet ingrijpen vooralsnog..
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:21:54 #198
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130688871
Wel benieuwd of er nog een reactie uit rusland komt
pi_130688889
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:19 schreef Jian het volgende:

[..]

We willen logisch nadenken, zoals bijvoorbeeld Pat Buchanan: " The sole beneficiary of this apparent use of poison gas against civilians in rebel-held territory appears to be the rebels, who have long sought to have us come in and fight their war."
Jup, dat klinkt logisch. Dat maakt het bij mij niet meteen waar maar dat zal wel komen omdat ik mij altijd masturbeer met de VS in gedachten.
Ow en omdat ik denk dat de huidige machthebbers niet dom zijn, net zoals generalen in het leger ook wel eens zeer interessante aanvals- en verdedigingsstrategieen bedenken, en dat is niet altijd logisch.
pi_130688903
Het enige positieve wat ik me kan inbeelden is als Koerdisch Noord-Irak, Koerdisch Noord Syrie gaat veroveren of beschermen nadat Assad weggejaagd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')