ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locatiesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er IS gewoon geen bewijs. Hoe kom jij erbij dat dat er wél is??
Bewijst helemaal NIKS. En ze weigeren dat bewijs te tonen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locaties
Zolang we Assad Assad blijven noemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rebellen is een positiever woord dan terroristen, jihadisten, fundamentalisten of taliban.
Vind ik tenminste.
[ afbeelding ]
Helemaal niet anders dan Al Qaida. Hekmatiar was dikke maatjes met Bin Laden, kreeg truckladingen wapens van de Amerikanen, die betaald waren door Saoedi Arabië. En hij werd in het Witte Huis uitgenodigd om Reagan te komen knuffelen. Daarna schoof hij, net als Bin Laden, door naar de organisatie die zich tooit met de naam 'Taliban'. Maar het is ideologische en religieus 'onder de streep' allemaal één pot nat. Zij het dat hun 'focus' soms fractioneel anders is. En ook binnen die Al Qaida/Taliban-organisatie verschillen van inzicht voorkomen over de beste strategie. Maar als je de lijnen terug volgt, kom je uit bij het Wahabisme als ideologie/religie. Van Bandar tot Bin Laden, en alles wat er tussenin zit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dat waren Afghaanse Jihadisten, zeg maar de voorlopers van de Taliban. Dat is weer iets heel anders dan Al Quaïda hoor! De Taliban zul je in Syrië ook niet aantreffen, dat is een puur Afghaanse beweging. Al Quaïda wel natuurlijk, dat is een internationale organistatie/filosofie.
En dan over een jaartje of 10 gaan klagen als ze weer een grote aanslag op eigen bodem krijgen. Net zoals met Afghanistan destijds.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:06 schreef Insane- het volgende:
Grappig dat de VS in dit geval met AL Qaida MEEVECHT
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat boeide obama niet.![]()
Als het moest gingen morgen de raketten nog in de lucht.
Klopt, daarom zette ik "terroristen" ook tussen aanhalingstekens, ze zullen ongetwijfeld grotendeels heimelijk opereren en aanslagen plegen, vooral gericht tegen de "soft targets" burgers enzo, vandaar de term, alleen efficiënter, beter voorbereid en beter uitgerust. Nogmaals de hypothese was een totale oorlog in het Midden-Oosten en hoe die zich zou ontwikkelen, nou ik woon hier, dus in godsnaam liever niet, maar mij voorspelling is in zo'n geval, maak uw borst maar nat!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als dit soort commando's door staten wordt aangestuurd waarmee wij in oorlog zijn, dan is het toch geen terrorisme meer? Dan zijn het gewoon reguliere oorlogsdaden. Dat heeft niks met terreur te maken.
Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet belangrijk wat ik geloof of accepteer. Het bewijs moet door de internationale gemeenschap geaccepteerd worden. Door de VN bijvoorbeeld.
En terrecht, anders was het hele debat afgelopen vrijdag ook voor niets gevoerd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen ander standpunt kabinet door Obama
DEN HAAG -
De speech van de Amerikaanse president Barack Obama vormt voor het Nederlandse kabinet geen aanleiding het standpunt over Syrië te wijzigen. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft dat zaterdag via zijn woordvoerder desgevraagd laten weten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dpunt_kabinet__.html
Ja ze hebben ook Osama bin Laden niet laten zienquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bewijst helemaal NIKS. En ze weigeren dat bewijs te tonen.
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kent de partijen in deze burgeroorlog? Ik zou idd graag zien dat geen van allen aan de macht komen/blijven.. Maar denk je nu écht dat er na de oorlog (wanneer dat dan ook moge zijn) er ineens een Ghandi opstaat die de macht spontaan krijgt? Nee toch zeker?
1 ding: Amerika, Vietnamoorlog, napalmquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:06 schreef Brum_brum het volgende:
Verschrikkelijk dat honderden kinderen vergast zijn. Maar er zijn in Irak dankzij de VS duizenden kinderen langzaam doodgegaan, duizenden nog steeds aan het sterven en waarschijnlijk zal dat nog wel vele jaren dood aan het gaan door verarmd uranium en andere shit van de VS. Om die oorlogsmisdadigers die nog veel meer chemische doden dan Assad op hun geweten hebben aan te pakken hoeft Obama geen nieuwe oorlog te starten!
Dat meen je? De man is gewoon opgelucht dat hij eea ff kan doorschuiven.. Als hij écht meende wat hij al dagen roept was de aanval er al geweest..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.
Alleen maar bewondering voor, overigens.
De Taliban is een Pashtunbeweging die de baas in Afghanistan wil worden. AL Quaida is een internationale netwerkorganisatie met wortels in Saoudie-Arabië. Hekmatyar is een clubje opgericht door een Afghaanse warlord.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Helemaal niet anders dan Al Qaida. Hekmatiar was dikke maatjes met Bin Laden, kreeg truckladingen wapens van de Amerikanen, die betaald waren door Saoedi Arabië. En hij werd in het Witte Huis uitgenodigd om Reagan te komen knuffelen. Daarna schoof hij, net als Bin Laden, door naar de organisatie die zich tooit met de naam 'Taliban'. Maar het is ideologische en religieus 'onder de streep' allemaal één pot nat. Zij het dat hun 'focus' soms fractioneel anders is. En ook binnen die Al Qaida/Taliban-organisatie verschillen van inzicht voorkomen over de beste strategie. Maar als je de lijnen terug volgt, kom je uit bij het Wahabisme als ideologie/religie. Van Bandar tot Bin Laden, en alles wat er tussenin zit.
Oh satellietbeelden. Dat is altijd een succes. Hebben ze de beelden al vrij gegeven?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hebben die raketten zien opstijgen en neerkomen, er staan een heleboel satellieten naar Syrië te kijken hoor en zeker op de cruciale locaties
Dat is een onzinbewering als er nog geen enkel bewijs is aangedragen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geef heel simpel aan, dat niet uitmaakt wat er aangedragen wordt, dat bewijs wordt per definitie niet gelooft of geaccepteerd.
Dat hebben de VS en de VK aan zichzelf te danken maar het wordt wel behoorlijk duidelijk want van niks wat gisteren bekend gemaakt werd, wordt ook maar een woord gerept hier.
Oftewel, vraag niet om iets wat je toch langs je neer legt, vraag niet om bewijs
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch duidelijk op zijn speech vanavond gehoord dat hij hij gaat wachten op het congres i.v.m. de democratie.
Alleen maar bewondering voor, overigens.
Dussquote:Our military has positioned assets in the region. The Chairman of the Joint Chiefs has informed me that we are prepared to strike whenever we choose. Moreover, the Chairman has indicated to me that our capacity to execute this mission is not time-sensitive; it will be effective tomorrow, or next week, or one month from now. And I'm prepared to give that order.
Ik vind het ook terecht. Maar je weet maar nooit he...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En terrecht, anders was het hele debat afgelopen vrijdag ook voor niets gevoerd.
Dat mag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ze hebben ook Osama bin Laden niet laten zien
Maar ik geloof wel dat ze echt niet liggen te dollen
Dit. Ik vind het ongelofelijk hoe Assad nu ineens als een onschuldig konijntje wordt neergezet, terwijl hij toch echt diegene is die met het geweld is begonnen op een wrede manier. Maar als je massa fokkers ziet dan is dat compleet vergeven en vergeten want 'murica.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond en spreek nog steeds met tientallen mensen over de situatie, dus ik weet er wel iets over ja. Wat ik wel weet is hoe de - vreedzame - protesten tegen Assad zijn begonnen en wat ze vroegen aan hem, de radicale elementen zoals Al-Qaeda met Wahabitische invloeden zijn een na het geweld geïmporteerde beweging, wat niet de kern is geweest van de opstanden. Hoe het gaat verlopen na Assad weet ik niet, zal iedereen enkel maar over kunnen gissen, wat ik wel weet is dat zowel Turkije als Israël en de VS in een post Assad Syrie geen radicalen aan de macht behouden.
True, maar ik heb het debat gevolgd en ben toch wel redelijk overtuigd dat de huidige regering zich niet zo snel meer door emoties en eenzijdige bronnen laat meeslepen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het ook terecht. Maar je weet maar nooit he...
Sorry, maar ik vind dit aannames. Hijzelf wil het wel. Dat is duidelijk. En hij wacht nu, ook om de wereld niet op zijn kop te krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat meen je? De man is gewoon opgelucht dat hij eea ff kan doorschuiven.. Als hij écht meende wat hij al dagen roept was de aanval er al geweest..
Alsof die jihadisten niet over raketten beschikken!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |