abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130675734
Wat een gekke tt.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:25:37 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130675737
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:20 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Die rode lijn is gewoon dom van hem geweest waarmee hij zichzelf deze moeilijke situatie heeft ingenesteld. Het was blufpoker, en nadat Assad alsnog chemische wapens heeft gebruikt (indien dit klopt), kan Obama niet anders dan reageren om de credibility van de VS op het internationale toneel niet te verliezen.
Kortom, als, gestel dat, je bent rebel en je maakt wat sarin buit, en je gebruikt dat zo dat het er uitziet de Assad dat deed, dan dwing je de VS in te grijpen.
Aan de andere kant, de Hongaren werden in 56 ook gewoon aan hun lot overgelaten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130675740
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:25 schreef WammesWaggel het volgende:
http://thelede.blogs.nyti(...)cans-to-attack/?_r=0

Was deze al gepost? De kinderen van Assad en vrinden doen ook mee op The Facebook.
Ik was eerst!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:26:05 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130675752
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog ik zag ooit eens een (ik denk Franse) docu met journalisten die als het ware embedded bij de Taliban gingen, niet van die extremisten maar gewone Jan Soldaat typjes

hebben weliswaar geen pantservoertuigen en luchtsteun maar het ziet er allemaal hetzelfde uit, zelfde problemen, zelfde humor, zelfde praatjes

why can't we all just get along :')
Tsja maar weinig mensen geven iedereen persoonlijk een kans om zich te bewijzen en beoordelen niet meteen op religie/huidskleur, etc.

Kijk, dat je dat een beetje doet in je omgeving is prima te begrijpen. Ik oordeel ook meteen als ik een groep marokkaanse jochies op straat met euroshopper energydrink zie lopen.

Maar je moet niet een heel volk of land al meteen wegzetten als terroristen bijvoorbeeld. Dan doen veel mensen wel. Kijk maar naar hoe de meeste mensen denken over Iraniers zonder er ooit 1 gesproken te hebben. Terwijl ik juist goede verhalen hoor van mensen die er daadwerkelijk geweest zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130675826
Is er ondertussen al iets naar buiten gebracht over het "bewijs" dat de VS zou hebben?
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:28:06 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130675830
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar je moet niet een heel volk of land al meteen wegzetten als terroristen bijvoorbeeld. Dan doen veel mensen wel. Kijk maar naar hoe de meeste mensen denken over Iraniers zonder er ooit 1 gesproken te hebben. Terwijl ik juist goede verhalen hoor van mensen die er daadwerkelijk geweest zijn.
ik ken 2 Iraniers

aardige gasten :Y
absoluut geen fan van het land _O-

maar dat valt te begrijpen van politieke vluchtelingen ... vertellen ook hele mooie verhalen :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130675854
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja de Koerden moeten gewoon een eigen staat krijgen, komt vast wel.
Dus het idee dat minderheden alle rechten hadden onder Assad en niets te vrezen hadden van het regime is klinkklare onzin.
pi_130675988
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:28 schreef Hierro het volgende:

[..]

Dus het idee dat minderheden alle rechten hadden onder Assad en niets te vrezen hadden van het regime is klinkklare onzin.
Alleen alawieten en andere sektes hadden het goed onder Assad, sunnieten en koerden dus niet.
pi_130676027
quote:
Die rode lijn is gewoon dom van hem geweest waarmee hij zichzelf deze moeilijke situatie heeft ingenesteld. Het was blufpoker, en nadat Assad alsnog chemische wapens heeft gebruikt (indien dit klopt), kan Obama niet anders dan reageren om de credibility van de VS op het internationale toneel niet te verliezen.
Het meest absurde is, dat er louter aanwijzingen zijn voor het gebruik van gifgassen door 'opstandelingen', die het zelfs in huis hadden in Turkije toen de politie daar een kijkje kwam nemen. En Yahoo onthulde in januari al de pogingen om een 'false flag'-operatie met gifgas op te zetten, om Assad een loer te draaien. Als Obama niet wist dat 'zijn' prins Bandar daar mee bezig was, is hij lelijk bij de neus genomen. Maar gelet op het feit dat Bandar op bezoek bij Poetin stelde ook namens de Amerikanen te praten, toen hij beloofde dat hij Tsjetsjenen (zoals die in Boston) ervan kon weerhouden aanslagen te plegen tijdens Sochi, deed hij het in elk geval voorkomen alsof Obama 'aan boord' was.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130676070
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hij kan sowieso niet meer herkozen worden. :+
dat klopt, maar in de geschiedenisboekjes dreigt dit een enorme smet op zijn -toch al niet al te beste- reputatie als president te worden.
pi_130676086
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:32 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Alleen alawieten en andere sektes hadden het goed onder Assad, sunnieten en koerden dus niet.
Welke misdaden heeft Assad begaan tegen de Soennieten als geheel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130676100
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Welke misdaden heeft Assad begaan tegen de Soennieten als geheel.
Moet je aan zn dode papa vragen.
pi_130676117
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Syrië is dus een min of meer seculier land :W
Dat staat er niet.

quote:
Die vrijwilligers zijn een redelijk klein clubje.
Hezbollah is alleen actief in de grensregio maar verhalen over Hezbollah in Damascus en Aleppo zijn nonsens.
Met tienduizenden vrijwilligers zie ik dat toch anders.

quote:
Alle militaire actie wordt ondernomen door Al-Nusra, Liwan al Nogwattes en dat soort clubjes.
Als er al seculiere rebellen zijn dan hebben zij niet de macht om aan de macht te komen, de islamisten dus wel.
Ik zie nog steeds geen bron.

quote:
Wat wil je dat ik onderbouw? Dat het leger zichzelf niet beschiet?
Kijk jouw beweringen komen steeds op hetzelfde neer, namelijk dat er vanaf het begin Takfiri en dat soort troep Syrië inkwam gesteund door het Westen. Ik geloof daar geen neuk van en ik vroeg je al een aantal maal dat te onderbouwen aan de hand van deze quote:

quote:
Ondanks al jouw beschuldigingen en van andere regime-aanhangers heb ik in de afgelopen 2,5 jaar tot nu toe geen enkel feit gezien die zulke verregaande westerse bemoeienis in Syrië bewijzen. Slechts een hoop hersenspinsels.

Assad is een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten liet afknallen. Jij ziet dit heel anders en beweert dat vanaf dag 1 wahabistische, salafistische, tafiri, jihadistische, islamistische(ben ik nog wat vergeten? :')) terroristen zorgde voor de onrust. Volgens jou is dat overduidelijk, dus aan jou is nu om eens met bronnen aan te tonen waaruit blijkt dat vanaf het begin, de grote meerderheid van de demonstraties constant door die islamistische terroristen uit de hand liepen die de Syrische veiligheidsdiensten en burgers beschoten.
En vervolgens toon ook maar eens, met bronnen, aan dat het hier gaat om proxy agenten van die zogenaamde Amerikaans-Turks-Saoedische alliantie die vanaf dag één die terroristen Syrië hebben ingestuurd, bewapend en getraind. Op zo'n grote schaal? Daar moeten keiharde bewijzen van zijn, maar ik heb je daar nog nooit mee zien komen, ondanks dat het je meerdere keren is gevraagd.

Dat het tegendeel waar is lijkt me toch zo goed als duidelijk. We zijn hier niet aan het praten over één vrouwtje met haar conveusebabies-verhaal, maar over talloze getuigen, mensenrechtenorganisaties, journalisten, overgelopen regeringspersoneel, militairen en insiders in de top van het regime etc etc. Die erbij waren en het hebben gezien toen Assad wreed liet optreden. Die allen hetzelfde verhaal vertellen. Dat zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen. Ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat al die mensen liegen, dat het allemaal propaganda is en dat dit conflict één groot complot is.
Ik heb je dat tot nu toe nog niet zien doen(uberhaupt nog niet), dus ik geloof je ook niet.

quote:
Die verdienen geen fuck en hebben geen 'heel leven achter de rug in militaire dienst'.
Voor hen is overlopen zeer lucratief.
Ik geloof nog altijd niet dat mensen die hun leven hebben opgebouwd in Syrië overlopen voor wat dollars. En ja als dat wel zo is bewijst het dat Syrië corrupt is tot op het bot.

quote:
Salafisten, Wahabieten, Takfiri's, Moslim Broederschap... Allemaal verschillende namen voor hetzelfde slag tuig wat tegen de Syrische regering vecht.
Dat zie ik toch anders.
Incelfrikandel
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:37:01 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130676148
quote:

[..]

Je kan zelfs wellicht zeggen (maar dit is vrij ver gezocht misschien) dat die uitspraak JUIST voor deze gifgas aanval heeft gezorgd.

De rebellen willen al lange tijd hulp van het westen. Obama gaf ze die mogelijkheid op een presenteerblaadje toen hij die rode lijn trok.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130676153
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik was eerst!
Nee hoor, ik was eerder :P
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130676181
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:32 schreef De_Ilias het volgende:
Verscheidene Soenieten en Koerden hadden het prima onder Assad. Gekleurde medemensen hebben het in de VS ook lang niet zo goed, statistisch gesproken, als hun witneus medelander. Is het land derhalve racistisch?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130676221
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ken 2 Iraniers

aardige gasten :Y
absoluut geen fan van het land _O-

maar dat valt te begrijpen van politieke vluchtelingen ... vertellen ook hele mooie verhalen :Y
tja, Iran wordt gezien als een terreurstaat, terwijl in feite het land en veruit het grootste deel van de inwoners behoorlijk liberaal, goed geschoold en helemaal niet anti westers zijn. De golfstaten en Saudi arabie worden gezien als "vrienden van het westen" terwijl dit veruit de grootste broeinesten en sponsors van terrorisme zijn. Men zou zich een hoop ellende besparen door juist deze landen aan te pakken, landen waar men nota bene grote invloed op heeft en men zonder wapengekletter een hoop voor elkaar zou kunnen krijgen.

Een meer open en gelijkwaardige benadering van Iran zal juist door de voornamelijk progressieve bevolking uiteindelijk vanzelf leiden tot de val van de Mullahs; De westerse sancties en boycotten werken totaal averechts.
pi_130676234
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:35 schreef De_Ilias het volgende:
Moet je aan zijn dode pappa vragen welke misdaden de zittende president van Syrië heeft begaan tegen de Soenieten als bevolkingsgroep? Beetje te cryptisch voor mij.
pi_130676251
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:35 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Maar zie riepen op tot 'Jihad tegen de Ongelovigen' en zelfs daarvoor hebben zij al partijleden en Alawieten gedood, zomaar. De Syrische regering handelde toen uit zelfverdediging. Bovendien was dit tegen het Moslim Broederschap, nier zozeer tegen 'Soennieten'.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:40:33 #70
3542 Gia
User under construction
pi_130676256
Wel fijn, zo'n topic-reeks, voor de geschiedenislessen van de toekomst.
Alle krantenartikelen bij elkaar.
Alleen van de OP kun je al een werkstuk maken.

OT, ben benieuwd wie de eerste zet doet.
pi_130676259
Het feit dat Assad de afgelopen 2 jaar meer dan 100.000 sunnieten dood heeft gemaakt zegt ook niks zeker.
pi_130676309
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:40 schreef Gia het volgende:
Wel fijn, zo'n topic-reeks, voor de geschiedenislessen van de toekomst.
Alle krantenartikelen bij elkaar.
Alleen van de OP kun je al een werkstuk maken.

OT, ben benieuwd wie de eerste zet doet.
Daar heb je gelijk in. Ik ben benieuwd hoe het forum er ten tijde van bijvoorbeeld de opkomst van Adolf Hitler er uit had gezien. Ik vond de posts van 9/11 ook wel interessant om terug te lezen.
pi_130676312
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:40 schreef De_Ilias het volgende:
Het feit dat Assad de afgelopen 2 jaar meer dan 100.000 sunnieten dood heeft gemaakt zegt ook niks zeker.
quote:
In May 2013, SOHR stated that out of 94,000 killed during the war, at least 41,000 were Alawites.
En dat is een pro-FSA bron.
pi_130676329
Racistische syrische arabier noemt afrikanen kanibalen. En bedreigt Israel met chemische aanval.
http://www.liveleak.com/view?i=045_1377958370
pi_130676358
ROTTERDAM, Netherlands (AP) — Plane believed to be carrying UN weapons inspectors from Syria arrives in Netherlands.

ROTTERDAM, Netherlands (AP) U.N. chemical weapons inspectors are believed to have arrived in the Netherlands, where samples they collected in Syria are expected to be repackaged and sent to laboratories around Europe. The goal will be to check them for traces of poison gas that may have been unleashed in an Aug. 21 bombardment of a Damascus suburb.

Tests on the samples are expected to take days, but U.N. disarmament chief Angela Kane is to brief Secretary-General Ban Ki-moon later Saturday on the investigation.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')