abonnement Unibet Coolblue
pi_130585588
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?

Mathijst 28 maart - 10 april 2014
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
KnutdeIJsbeer 24 december - 4 januari (nog niet helemaal zeker)

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 29-08-2013 08:57:52 ]
  donderdag 29 augustus 2013 @ 08:55:53 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130585630
28 maart - 10 april in 2014 voor mij.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130585673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:55 schreef matthijst het volgende:
28 maart - 10 april in 2014 voor mij.
Staat erbij.
pi_130585778
Degene die in Japan zijn, wel foto's/filmpjes maken en hier plaatsen hè!?
:s)

Ik ga in september 2014.
pi_130586327
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:05 schreef Qunix het volgende:
Degene die in Japan zijn, wel foto's/filmpjes maken en hier plaatsen hè!?
:s)

Ik ga in september 2014.
Vet! Is dit je eerste keer? Ik ben ook van plan om na nieuwjaar te gaan.
pi_130586443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Vet! Is dit je eerste keer? Ik ben ook van plan om na nieuwjaar te gaan.
Jup :Y

In november ga ik naar Londen, en dat zal de eerste keer zijn dat ik ga vliegen :P
pi_130586454
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:35 schreef Qunix het volgende:

[..]

Jup :Y

In november ga ik naar Londen, en dat zal de eerste keer zijn dat ik ga vliegen :P
Hoe bedoel je eerste keer vliegen, are you a pilot?
pi_130586464
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:36 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hoe bedoel je eerste keer vliegen, are you a pilot?
Nee... Heb nog nooit gevlogen.
pi_130586500
Wij gaan voor de 2e keer. Plan is kerst en oud en nieuw naar Tokyo en dan willen we nog een korte trip van een paar dagen maken. Misschien via Snowmonkeys naar Hakone terug naar Tokyo ofzo? Dat staat nog open in ieder geval.

Daarna naar de zon van Thailand *O*
pi_130586534
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:36 schreef Qunix het volgende:

[..]

Nee... Heb nog nooit gevlogen.
Haha, is niks engs aan ofzo! Eigenlijk is het niet eens bijzonder meer.
pi_130586576
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:40 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Haha, is niks engs aan ofzo! Eigenlijk is het niet eens bijzonder meer.
Eerste keer vliegen is wel heel leuk natuurlijk :)
pi_130586802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij gaan voor de 2e keer. Plan is kerst en oud en nieuw naar Tokyo en dan willen we nog een korte trip van een paar dagen maken. Misschien via Snowmonkeys naar Hakone terug naar Tokyo ofzo? Dat staat nog open in ieder geval.

Daarna naar de zon van Thailand *O*
Yudanaka is leuk voor een dag, een nachtje slapen en dan weer verder. En natuurlijk even in een onsen zitten in een van de ryokans daar. Hakone hebben we zelf wat langer gezeten en daar zijn, naast natuurlijk checken of Foetsie weer tussen de wolken verborgen is, ook andere dingen te doen. Er gaat een bus naar allerlei musea en een botanische tuin bijvoorbeeld. En de beste tonkatsu ooit op aldaar _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130586879
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Yudanaka is leuk voor een dag, een nachtje slapen en dan weer verder. En natuurlijk even in een onsen zitten in een van de ryokans daar. Hakone hebben we zelf wat langer gezeten en daar zijn, naast natuurlijk checken of Foetsie weer tussen de wolken verborgen is, ook andere dingen te doen. Er gaat een bus naar allerlei musea en een botanische tuin bijvoorbeeld. En de beste tonkatsu ooit op aldaar _O_
Vorige keer hoorden we dat de kans dat je Mt Fuji ziet in de winter een stuk groter is omdat het dan helderder zou zijn.

Zou het leuk zijn om de Japanse tuinen in de winter te bezoeken? Lijkt me een beetje kale bedoening dan?

Yudanaka ziet er tof uit :)
pi_130587104
geen idee, wij waren er in april, daarvoor zal het denk ik een stuk kaler zijn.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130673042
Hallo mensen,

na een lange fok-pauze van een vijftal maanden verschijn ik opnieuw.
Ik vertrek binnenkort voor bijna heel september naar Japan.

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Verder vroeg ik me af wat jullie me in Sendai en Tokyo zouden aanraden.
Ik ben geïnteresseerd in geschiedenis, anime, en skyscrapers.
Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
pi_130673849
Als je met VSA het systeem uit de VS of USA bedoeld ( :+ ), wel, ja. Ik had overigens een reisstekker meegenomen waar m'n laptoplader niet in paste, toen heb ik voor een paar euro in Akihabara een verloopstekkertje EU>USA gehaald en dat was eigenlijk veel makkelijker!
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_130676387
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo mensen,

na een lange fok-pauze van een vijftal maanden verschijn ik opnieuw.
Ik vertrek binnenkort voor bijna heel september naar Japan.

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Verder vroeg ik me af wat jullie me in Sendai en Tokyo zouden aanraden.
Ik ben geïnteresseerd in geschiedenis, anime, en skyscrapers.
Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
ga bij sendai naar Matsushima.
ga in tokyo-shibuya naar mandrake, manga winkel in een kelder, en heel akihabara natuurlijk. ikebukero heeft ook veel manga/anime winkels, maar meer voor meisjes, is ook leuk.
en in shinyuku een regeringsgebouw op, als je van woklkenkrabbers houdt.
pi_130677033
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo mensen,

na een lange fok-pauze van een vijftal maanden verschijn ik opnieuw.
Ik vertrek binnenkort voor bijna heel september naar Japan.

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Verder vroeg ik me af wat jullie me in Sendai en Tokyo zouden aanraden.
Ik ben geïnteresseerd in geschiedenis, anime, en skyscrapers.
Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
Ik vond Skytree indrukwekkender dan de Tokyo Tower, maar is ook wel een stukje duurder.
pi_130678327
Zit nog steeds te zoeken wat nou het beste hotel is in Tokyo (de rest komt later wel) wat betreft verhouding prijs/kwaliteit/grootte van de kamer. Zal ik gewoon Sunroute pakken? En welke van de tig in Tokyo...

Heb heel wat vakanties geplanned, maar ik zie in Tokyo door de bomen het bos soms echt niet meer :) Kan iemand een tip geven welk Sunroute hotel in Tokyo gewoon goed is, en in de buurt zit van de meeste leuke dingen? ik denk zelf Shinjuku..

Edit: sodjeu, hoelang van tevoren moet je boeken bij Sunroute? Ik heb nu november, december, januari, februari en maart geprobeerd, maar ik krijg elke keer de melding dat vol zitten.. :?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:04:09 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130678611
Sunroute plaza shinjuku.
Perfect!
http://www.hotelsunrouteplazashinjuku.jp/en/

Makkelijk bij de Yamanotelijn, Nex, winkels... Pin naast de deur.
Zag dat ze nu ook een pakket met ontbijt hebben, volgende keer proberen :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130678661
I know, maar ik weet dus niet of Sunroute extreem duur is vergeleken met andere gelijkwaardige hotels. Is hij duurder, of zeg je van je gaat geen goedkoper hotel in dat segment vinden voor die prijs?
pi_130678752
Iemand ook nog tips voor leuke hotels in Osaka & Kyoto? Wij willen ook wel 1 of 2 nachten in een echt Japans verblijf slapen, ofwel in een tempel, ofwel in een ryokan :)

Misschien rare vraag hoor... maar kan je de bedden tegen elkaar schuiven als je in een "twin room" neemt? Ik zie op alle foto's dat de bedden daar apart staan. Nu zou je denken, waarom niet gewoon double room nemen, maar twin rooms zijn bijna altijd groter qua m2...

[ Bericht 34% gewijzigd door BlackRhino op 31-08-2013 19:18:50 ]
pi_130679848
Ok.. Sunroute Shinjuku is NIET boeken. Volgende maand niet, en de maanden daarop t/m april 2014 ook niet...
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:03:53 #24
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130680673
?
Wat zwets je?
Via die site die ik post oon ik in decmber boeken?
April is pas vanaf oktober te boeken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130680833
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:03 schreef matthijst het volgende:
?
Wat zwets je?
Via die site die ik post oon ik in decmber boeken?
April is pas vanaf oktober te boeken.
Jij gaf inderdaad een andere site, als ik op Google op "Hotel sunroute tokyo" kom ik op deze site:

http://www.sunroute.jp/en(...)ashinjuku/index.html

Daar is het niet te boeken..
pi_130681183
Thanks man, effe gekeken. 100 122 euro per kamer per nacht met ontbijt, is netjes, zeker gezien de locatie en de luxe :) Ga maar gewoon daar boeken dan t.z.t.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackRhino op 31-08-2013 20:24:34 ]
pi_130692622
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo mensen,

na een lange fok-pauze van een vijftal maanden verschijn ik opnieuw.
Ik vertrek binnenkort voor bijna heel september naar Japan.

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Verder vroeg ik me af wat jullie me in Sendai en Tokyo zouden aanraden.
Ik ben geïnteresseerd in geschiedenis, anime, en skyscrapers.
Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
Nakano Broadway O+ ik heb daar volgens mij een uur of 5 rondgelopen :P
  zondag 1 september 2013 @ 16:30:24 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
  FOK!fotograaf zondag 1 september 2013 @ 16:56:46 #29
145146 Andyy
pi_130709089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eerste keer vliegen is wel heel leuk natuurlijk :)
Het opstijgen, landen en turbulentie is leuk, verder is het wachten wachten wachten :P
pi_130709755
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 01:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nakano Broadway O+ ik heb daar volgens mij een uur of 5 rondgelopen :P
Daar heb ik de lekkerste yakitori ooit gegeten O+
pi_130719363
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 17:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Daar heb ik de lekkerste yakitori ooit gegeten O+
Ik in Asakusa bij de Sensoji temple :P mijn vaste yakitori plek O+
pi_130817036
Ik ga in Oktober ook weer voor een klein tijdje naar Japan. Verwacht er te zijn vanaf half oktober tot eind november (ga eerst nog 2 weekjes naar Taiwan). Ga voornamelijk bij vrienden overnachten dus hoef gelukkig niet veel te betalen voor hotels.

Wil wel graag een keer in een tempel overnachten oid, en ook in een station's capsule gewoon voor de ervaring. Hoop dat de Yen nog even laag blijft :)
  woensdag 4 september 2013 @ 17:00:25 #33
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130817113
Mos burger _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:22:15 #34
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130817835
Sla burger, bij Mos Burger :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130818599
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:04 schreef matthijst het volgende:
Zag dat ze nu ook een pakket met ontbijt hebben, volgende keer proberen :)
Meh, niet de moeite. Heb er vorig jaar één keer een ontbijtje gedaan. Kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Gewoon ff naar de family mart aan de de overkant gerend als m'n meisje in bad ging om de eerste honger te stillen en als we dan naar buiten gingen even lekker ontbijten bij een sushitentje :)
  woensdag 4 september 2013 @ 19:09:22 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130820947
Ok, was geloof ik maar 5 euro pp nu.
Deed voorheen ook altijd family mart idd. Of de dag ervoor ff bij die bakker bij JR een stokbrood halen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130823777
Ik zou overigens graag eens in contact willen komen met Japanse mensen in Nederland, die ook Nederlands spreken zodat ik eens wat Japans kan oefenen met ze. Maar daarnaast is het ook gewoon erg leuk om met zo iemand te praten over Japan.

Kent iemand hier zo iemand ? :) Ken best veel mensen in echt, maar het is verdomd lastig in contact te komen met Japans sprekende mensen die ook Nederlands kunnen.
pi_130829935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zou overigens graag eens in contact willen komen met Japanse mensen in Nederland, die ook Nederlands spreken zodat ik eens wat Japans kan oefenen met ze. Maar daarnaast is het ook gewoon erg leuk om met zo iemand te praten over Japan.

Kent iemand hier zo iemand ? :) Ken best veel mensen in echt, maar het is verdomd lastig in contact te komen met Japans sprekende mensen die ook Nederlands kunnen.
Er zijn wel mensen te vinden op Japan-Guide, al zullen veel niet reageren op je helaas :(
pi_130830381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:13 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Er zijn wel mensen te vinden op Japan-Guide, al zullen veel niet reageren op je helaas :(
Paar keer geprobeerd.. had eindelijk contact met 2 dames, maar mijn ervaring is dat toch weer verwaterd. Na een paar keer mailen raak je een beetje uitgesproken, en toen reageerde zij ook niet meer... reden: druk met school/examens ;)
pi_130830728
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:21 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Paar keer geprobeerd.. had eindelijk contact met 2 dames, maar mijn ervaring is dat toch weer verwaterd. Na een paar keer mailen raak je een beetje uitgesproken, en toen reageerde zij ook niet meer... reden: druk met school/examens ;)
Ja precies, zoiets had ik dus ook. het beste is gewoon naar Japan te gaan ^^
pi_130831257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zou overigens graag eens in contact willen komen met Japanse mensen in Nederland, die ook Nederlands spreken zodat ik eens wat Japans kan oefenen met ze. Maar daarnaast is het ook gewoon erg leuk om met zo iemand te praten over Japan.

Kent iemand hier zo iemand ? :) Ken best veel mensen in echt, maar het is verdomd lastig in contact te komen met Japans sprekende mensen die ook Nederlands kunnen.
Elke tweede vrijdag in de maand is er een praatclubje in het Japanse Go center in Amstelveen (Schokland) volgens mij. Als je in de buurt woont, kun je evt informeren. Heb er veel goede verhalen over gehoord, maar ben zelf nooit geweest.

Edit:
http://jwc-holland.org/english.html
Eerste en derde vrijdag dus. Het is dan wel van de Women's Club, maar er komen ook jongens. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Negentiendertig op 04-09-2013 22:46:01 ]
pi_130861305
In Rotterdam is er ook vaak een Rangaku meeting door Japanners die hier in Nederland studeren/werken. Ben er 2 keer heen geweest en was erg gezellig. Alleen bijna iedereen kent elkaar daar al, dus het is vooral veel bijpraten.
pi_130912979
Ik ben dus net in Sendai aangekomen.
Valt heel goed mee, alleen versta ik echt bijna niets van de bordjes, of in de winkels,...je kan het ook niet opzoeken want je moet die tekens kunnen overzetten. Maar met wat elementair Japans kom je al heel ver, zelfs als ze geen Engels kunnen lopen mensen een heel eind mee of zoeken ze iets op voor je.

Ik had als souvenir voor mensen thuis graag een lokuloku meegebracht en een maneki neko, een gelukskat. :D Het eerste vroeg ik in een winkel (ik zei er nog bij dat het "omocha"="speelgoed" was maar ze had er blijkbaar nog nooit van gehoord)

Weet iemand waar je dat kan kopen? (Daiei, 7Eleven, FamilyMart,...)




quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ga bij sendai naar Matsushima.
ga in tokyo-shibuya naar mandrake, manga winkel in een kelder, en heel akihabara natuurlijk. ikebukero heeft ook veel manga/anime winkels, maar meer voor meisjes, is ook leuk.
en in shinyuku een regeringsgebouw op, als je van woklkenkrabbers houdt.
Bedankt! Bedoel je een specifiek gebouw daar?

Ik heb ook gehoord dat op zondagnamiddag jonge Japanners (enkel meisjes) in allerlei cosplay- kleren samenkomen? Klopt dat?
Ik heb gehoord dat zomaar een kiekje maken van hen in heel slechte aard kan vallen, zeker als je het niet vraagt, omdat echt showen niet de bedoeling is, klopt dat?

Straks naar Sukiya, zo'n bowl proberen. :P
pi_130913460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:30 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben dus net in Sendai aangekomen.
Valt heel goed mee, alleen versta ik echt bijna niets van de bordjes, of in de winkels,...je kan het ook niet opzoeken want je moet die tekens kunnen overzetten. Maar met wat elementair Japans kom je al heel ver, zelfs als ze geen Engels kunnen lopen mensen een heel eind mee of zoeken ze iets op voor je.

Ik had als souvenir voor mensen thuis graag een lokuloku meegebracht en een maneki neko, een gelukskat. :D Het eerste vroeg ik in een winkel (ik zei er nog bij dat het "omocha"="speelgoed" was maar ze had er blijkbaar nog nooit van gehoord)

Weet iemand waar je dat kan kopen? (Daiei, 7Eleven, FamilyMart,...)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Bedankt! Bedoel je een specifiek gebouw daar?

Ik heb ook gehoord dat op zondagnamiddag jonge Japanners (enkel meisjes) in allerlei cosplay- kleren samenkomen? Klopt dat?
Ik heb gehoord dat zomaar een kiekje maken van hen in heel slechte aard kan vallen, zeker als je het niet vraagt, omdat echt showen niet de bedoeling is, klopt dat?

Straks naar Sukiya, zo'n bowl proberen. :P
die gelukskatten kom je nog wel tegen, die worden echt wel verkocht.

deze:


de ene dag is de ene toren open, de andere dag de andere, dus even kijken welke je moet hebben.

voor cosplay kun je op zondagmiddag naar harayuku, en dan loop je jaar het park. op de brug naar het park, over het spoor, staan de cosplayers. (heb wel gehoord dat ze er niet meer zoveel zijn...) gewoon even vragen op je een foto mag maken, of aansluiten bij andere toeristen die poserende mensen hebben. veel staan daar inderdaad niet voor de toeristen, maar voor elkaar, en vinden het maar niks als je gaat fotograferen.en sommige meisjes zijn niet meerderjarig, dus vandaar mag je ook niet zomaar fotos maken. alleen kijken mag natuurlijk wel.

en ga ook vooral het park in op zondag, bandjes kijken en nog veel meer leuks.

en je kan op zondag ook naar akihabara, de hoofdstraat is dan voetgangersgebied, en ook daar een hele hoop cosplay en zageresjes en dansgroepjes op straat, erg leuk.
  maandag 9 september 2013 @ 17:34:15 #45
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_130991676
Weet iemand of het geld pinnen in Japan nu wel goed gaat?
Isn't it ironic, don't you think
pi_130991771
Dit weekend in Dusseldorf geweest, nooit geweten dat daar zo'n grote Japanse gemeenschap zat :o

Goed eten wel, sushi bij:

http://www.tripadvisor.co(...)hine_Westphalia.html

en

http://www.tripadvisor.co(...)hine_Westphalia.html

Bij die 2e heb ik ook nog de yakitori geprobeerd en dat was ook erg goed. Sushi was beter dan Okura maar een stuk goedkoper ^O^

Ook nog Ramen gegeten bij:

http://www.tripadvisor.nl(...)hine_Westphalia.html

Straatjes rond de Immermanstrasse zaten echt vol met japanse shops, restaurants en zelfs een nikko hotel :) Blijkbaar vind je in Dusseldorf ook de enige Japanse tempel van Europa maar daar zijn we niet geweest.

Al met al denk ik dat we nog wel eens teruggaan voor een korte shot Japan op 1.5 uur rijden :)
pi_131004240
Joehoe! Ik ga ook hoor, 7 oktober tot 23 oktober naar Japan! @KnutdeIJsbeer
pi_131016366
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:00 schreef peterselieplukkker het volgende:
Joehoe! Ik ga ook hoor, 7 oktober tot 23 oktober naar Japan! @KnutdeIJsbeer
Ik denk dat je in de OP wil :? :P Die kan ik niet meer aanpassen. Zul je een modje lief aan moeten kijken of wachten tot het volgende topic.
pi_131016624
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:34 schreef jcdragon het volgende:
Weet iemand of het geld pinnen in Japan nu wel goed gaat?
Pinnen kan op het postkantoor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:42:29 #50
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131019628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pinnen kan op het postkantoor.
Thnx!
Isn't it ironic, don't you think
pi_131050219
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de OP wil :? :P Die kan ik niet meer aanpassen. Zul je een modje lief aan moeten kijken of wachten tot het volgende topic.
Aah, nou vooruit, ik wacht wel tot de volgende topic ;-). Wellicht heb ik dan al mn foto's om te laten zien
pi_131050265
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:27 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Aah, nou vooruit, ik wacht wel tot de volgende topic ;-). Wellicht heb ik dan al mn foto's om te laten zien
gewoon een topicreport maken met de vraag of je in eOP wil met die datum. Dan komt er vanzelf een TRV-modje. gaat sneller dan wachten op het volgende topic :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_131124434
We willen volgend jaar een reisje maken van een week of 5, Japan lijkt me een serieuze optie. Goeie balans cultuur/natuur, maar vriendinlief wil ook graag aan het strand kunnen liggen voor enkele daagjes.

We vertrekken begin augustus, is Okinawa dan bereisbaar, of teveel typhoons? En eventuele andere stranden op Kyushu / Wakayama / Shikoku? :)
pi_131124742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:31 schreef WooZ het volgende:
We willen volgend jaar een reisje maken van een week of 5, Japan lijkt me een serieuze optie. Goeie balans cultuur/natuur, maar vriendinlief wil ook graag aan het strand kunnen liggen voor enkele daagjes.

We vertrekken begin augustus, is Okinawa dan bereisbaar, of teveel typhoons? En eventuele andere stranden op Kyushu / Wakayama / Shikoku? :)
Ik volg nog steeds de minshuku's waar ik verbleef op okinawa en ze hadden afgelopen 1.5 maand geloof ik 1 keer een typhoon, wat resulteerd in onstuimige zee en paar dagen slecht weer. Het is een gokje, maar als je wat langer gaat heb je sowieso wel goed weer. Wij gingen eind juli en hadden 6 van de 6 dagen een stralend blauwe lucht.
pi_131126165
Nog een week! :o *O*
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131153384
Mijn tickets zijn ook inmiddels geboekt, ben in Japan van 15 oktober tot 26 november! *O*
Maar eerst nog even Taiwan.
pi_131154631
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:16 schreef bakacakes het volgende:
Mijn tickets zijn ook inmiddels geboekt, ben in Japan van 15 oktober tot 26 november! *O*
Maar eerst nog even Taiwan.
ben ik ook geweest, taiwan.
pi_131155219
Ik zit nu in mijn hoofd te spelen met de gedachte om volgend jaar alweer terug te gaan naar Japan. Wat was het toch een prachtig land en een heerlijke reis deze zomer. O+

Heeft iemand hier ervaring met hiken in Hokkaido? Dat staat namelijk bovenaan mijn lijstje om te doen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:32:26 #59
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131157648
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo mensen,

na een lange fok-pauze van een vijftal maanden verschijn ik opnieuw.
Ik vertrek binnenkort voor bijna heel september naar Japan.

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Verder vroeg ik me af wat jullie me in Sendai en Tokyo zouden aanraden.
Ik ben geïnteresseerd in geschiedenis, anime, en skyscrapers.
Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
Akihabara voor elke animefan/otaku !! Die buurt was een echt fantastisch. Overal anime/manga dingen en games, geluid en maïs cafés. Oja en bizarre porno op de hogere verdiepingen..
:')
pi_131159883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben ik ook geweest, taiwan.
Nice, ik nog nooit. Nog echte aanraders buiten Taipei? Ik ga wss al naar Hsinchu en Taichung
pi_131161080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:58 schreef bakacakes het volgende:

[..]

Nice, ik nog nooit. Nog echte aanraders buiten Taipei? Ik ga wss al naar Hsinchu en Taichung
even kort: (want japan toipic :) )
heb eigenlijk alleen een aantal steden bezocht, en nog wat afgelegen tempels en plaatsjes waarvan ik nu niet eens meer weet hoe het heette, lol. maar was ook niet iets wat je niet mag nissen ofzo..
taipei is wel echt de leukste stad. daarna vond ik kaoshiung het leukst, helemaal in het zuiden (lotus lake).
tainan is ook interessant, heel veel tempels en historie, veel meer dan in de andere steden.
taichung was niet heel veel bijzonders te doen, dacht ik..

in taipei is heel veel te doen, bezoek het national palace museum, alle chinese kunst die ze meegeroofd hebben toen de communisten ze uit china verdreven, prachtig.
en neem de metro naar de dierentuin, en dan met kabelbaantje de bergen in. daar kan je een klooster bekijken en wandelen, langs theeplantages en heb je uitzicht over de stad.
en taipei101 op natuurlijk, eten op een nightmarket, en je kan ook met de metro naar een plaatsje waar ze heetwaterbronnen hebben, vlak buiten de stad.
pi_131209131
Joegeeeeee! *O*

Wij gaan 25 december weer naar Japan voor 10 dagen (om daarna door te gaan naar de Fillipijnen - ook niet heel vervelend).

We willen in Tokyo kerst en NYE vieren en zijn nu aan het zoeken waar we gaan slapen. We willen zon 6 nachten in Tokyo blijven en dan nog een korte trip maken bijvoorbeeld naar mt. Fuji.

Heeft iemand tips voor een goedkoop maar okee verblijf? We zoeken geen luxe als we maar kunnen slapen. Vorige keer sliepen we hier in een private , dat vonden we voldoende:

http://www.cheap-hostel-tokyo.com

Misschien boeken we die wel opnieuw maar andere opties zijn welkom! We zouden het ook wel leuk vinden om in een appartementje te slapen oid.

Ohja en *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_131209163
Tickets trouwens via KLM Werelddealweken. Heen directe vlucht op tokyo en terug van Manilla voor 730. Lijkt me ook geen verkeerde deal.
pi_131230971
Ik lees net dat de Tsujiki vismarkt dicht gaat dit jaar :{w

Zou dat het ook het einde betekenen van de goddelijke sushi die daar geserveerd werd in de restaurantjes? ;(
pi_131271203
quote:
Staat volgens mij niet in wanneer de ene dicht gaat en de andere open?

Hoop dat we het niet hoeven te missen. Overigens nog wel een leuke site gevonden, misschien een idee voor in de OP

http://tokyocheapo.com/

Voor izakayas met 180 yen bier, 1000 yen full sushi meals en allerlei gratis of goedkope dingen te doen :)
pi_131274985
Hoi :)

De ene vakantie nog niet geweest of de andere al in de planning. Wij willen drie weken naar japan, waarvan de Golden Week er een is. Ervaringen mdt reizen binnen deze periode? Is alles echt zo schreeuwend duur?

We zouden dan in de regio van tokyo zijn. Doen of om Golden Week heen boeken?
pi_131281481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:40 schreef Fugu. het volgende:
Hoi :)

De ene vakantie nog niet geweest of de andere al in de planning. Wij willen drie weken naar japan, waarvan de Golden Week er een is. Ervaringen mdt reizen binnen deze periode? Is alles echt zo schreeuwend duur?

We zouden dan in de regio van tokyo zijn. Doen of om Golden Week heen boeken?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat alles veel duurder is in de Golden week, maar zou goed kunnen hoor. Je moet vooral op tijd zijn met boeken.
pi_131284570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat alles veel duurder is in de Golden week, maar zou goed kunnen hoor. Je moet vooral op tijd zijn met boeken.
Ah dat komt dan wel goed, we gaan in december alles boeken denk ik, en we gaan pas in april. Zou dat op tijd genoeg zijn?
pi_131312141
Whoei! Tickets zijn geboekt *O*. Wel een beetje ver van te voren, maar soit. We hebben nu ¤670,- pp betaald; Amsterdam > Osaka, Tokyo > Amsterdam. Vluchttijd 14u met overstap in Helsinki. Wilde liever Alitalia voor de punten, maar Finnair lijkt me een veel fijnere maartschappij + ze hebben betere aankomst/vertrektijden.

Laat het grote plannen maar beginnen :D
pi_131312357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:37 schreef Fugu. het volgende:
Whoei! Tickets zijn geboekt *O*. Wel een beetje ver van te voren, maar soit. We hebben nu ¤670,- pp betaald; Amsterdam > Osaka, Tokyo > Amsterdam. Vluchttijd 14u met overstap in Helsinki. Wilde liever Alitalia voor de punten, maar Finnair lijkt me een veel fijnere maartschappij + ze hebben betere aankomst/vertrektijden.

Laat het grote plannen maar beginnen :D
*O*

Mooie trip ook al gelijk. Osaka is tof. En landen op het vliegveld daar is ook al leuk, midden in de zee! :D
pi_131312396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

*O*

Mooie trip ook al gelijk. Osaka is tof. En landen op het vliegveld daar is ook al leuk, midden in de zee! :D
Heb er zo'n zin in! Wil ook een beetje Japans gaan leren dit dat. En sparen! Volgens mij wordt het schreeuwend duur ;)
pi_131312605
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Fugu. het volgende:

[..]

Heb er zo'n zin in! Wil ook een beetje Japans gaan leren dit dat. En sparen! Volgens mij wordt het schreeuwend duur ;)
Je kan het zo duur maken als je zelf wil :P Wij hebben vorig jaar behalve op het slapen eigenlijk nergens op gelet en dat is toen ook wel heel duur geworden. 3x per dag sushi, veel souvenirs, binnenlandse vluchten, duiken.. Was het waard hoor :D Gelukkig staat de yen dit keer ook wel een stuk gunstiger.

En voor Tokyo: http://tokyocheapo.com/
pi_131319424
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_131321868
Ik kom hier even mijn jaloezie uiten oké ;( Ooit op een dag kan ik hier hopelijk meeposten
i still see your shadows in my room
pi_131330620
Is het een beetje makkelijk reizen daar qua kaartjes? Of kan ik gewoon bijvoorbeeld op het vliegveld een 'ik-kan-met-alle-vervoer-reizen-voor-een-week'-kaart kopen?

Zit een week in Japan, en daar ga ik waarschijnlijk veel met tram en metro reizen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131335340
Ik ben alweer een jaar of 3 niet in Japan geweest, wat ik me nog kan herinneren is dat pinnen met mijn ING kaart alleen werkte bij de 7/11. Zijn er nu meerdere banken die wel gewoon goed werken, of moet ik nog steeds eerst op zoek naar een 7/11?
pi_131337951
Pinnen bij de 7/11 gaat helaas niet meer. Je moet nu een postkantoor zoeken of bij de citibank je geld opnemen.
pi_131338616
Citibank zit op het vliegveld toch? Ik ben van plan daar genoeg op te nemen om de eerste dagen al dan niet de gehele week op te teren.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131338846
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Is het een beetje makkelijk reizen daar qua kaartjes? Of kan ik gewoon bijvoorbeeld op het vliegveld een 'ik-kan-met-alle-vervoer-reizen-voor-een-week'-kaart kopen?

Zit een week in Japan, en daar ga ik waarschijnlijk veel met tram en metro reizen.
Tram? :P

Ik zou voor de Suica Nex gaan. Dat is een combinatie van een retourticket Narita - Tokyo en een OV pas met een tegoed van 2000 yen erop.Die pas kan je op ieder station bij een automaat opladen met wat yen en dan gebruiken in de metro en trein. Je koopt dit kaartje bij de JR East winkel op Narita, als ik het me goed herinner kom je daar automatisch langs als je naar de treinen loopt.

Er zijn wel wat kaartjes waar je een flat-fare per dag betaalt, maar deze vond ik niet echt handig en qua prijs scheelde het ook niet zoveel. Probleem is dat je bij de ene vaak met de metro kan en de andere is voor de JR-lijnen terwijl je deze vaak door elkaar gebruikt.

Laatste optie is een Japan Rail Pass. Daarmee mag je gebruik maken van alle JR lijnen in Tokyo. Maar dit is alleen een optie als je ook nog een lange trip gaat maken met de trein, bijvoorbeeld Tokyo - Kyoto retour.
pi_131338914
Trein, sorry.

Dan ga ik denk ik voor zo'n Suica! Wel handig als je gewoon met zo'n kaart kunt in plaats van steeds als je wil reizen lopen kloten met vanalles en nog wat.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131338936
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Trein, sorry.

Dan ga ik denk ik voor zo'n Suica! Wel handig als je gewoon met zo'n kaart kunt in plaats van steeds als je wil reizen lopen kloten met vanalles en nog wat.
Ja, het werkt echt perfect. Waarschijnlijk was dit het voorbeeld van NS om ook poortjes in te voeren maar dat is natuurlijk weer veel te lastig voor ons :P
pi_131340576
in tokyo zijn nog 3 tramlijntjes hoor. in osaka in ieder geval nog 1, en je hebt trams in heel wat kleinere steden in japan, o.a. hiroshima en nagasaki. :)
pi_131341230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:59 schreef pokkerdepok het volgende:
in tokyo zijn nog 3 tramlijntjes hoor. in osaka in ieder geval nog 1, en je hebt trams in heel wat kleinere steden in japan, o.a. hiroshima en nagasaki. :)
:Y

Stond uiteraard op de _O_ Tokyo Cheapo _O_ website als tip



160 yen voor 50 minuten sightseeen door Noord Tokyo ^O^ De Toden Arakawa line.

Maar 99 van de 100 keer zit je in de metro of trein natuurlijk, dat bedoelde ik met Tram? :)
pi_131341577
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:Y

Stond uiteraard op de _O_ Tokyo Cheapo _O_ website als tip

[ afbeelding ]

160 yen voor 50 minuten sightseeen door Noord Tokyo ^O^ De Toden Arakawa line.

Maar 99 van de 100 keer zit je in de metro of trein natuurlijk, dat bedoelde ik met Tram? :)
ja dat snapte ik, ik wou gewoon even zeggen over die trams. omdat ze zo leuk zijn. :)
pi_131406963
Hoe doen jullie 't met stroomadapters? Kan ik de Mediamarkt hier binnenlopen en zo'n ding kopen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games zaterdag 21 september 2013 @ 10:59:37 #87
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131407200
Gewoon 1 converter meenemen en een verleng stekkerdoos. Kan je alles tegelijk van.stroom voorzien
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_131441306
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe doen jullie 't met stroomadapters? Kan ik de Mediamarkt hier binnenlopen en zo'n ding kopen?
Ik gebruik dezelfde adapters als in de Verenigde Staten, werkt prima.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

die gelukskatten kom je nog wel tegen, die worden echt wel verkocht.

In Nakamise-dori, ten zuiden van Senso-ji (oud schrijn) heb je enorm veel kleine winkeltjes, en daar - zo bleek vandaag- worden ze inderdaad massaal verkocht.

quote:
deze:
[ afbeelding ]

de ene dag is de ene toren open, de andere dag de andere, dus even kijken welke je moet hebben.
Doe ik misschien morgen. Vandaag ben ik in de buurt van de Tokio Skytree Tower geweest, maar ik zag een hele hoop volk aanschuiven om een ticket voor uren later te krijgen, het is waarschijnlijk de bedoeling dat je ondertussen in het shoppingcenter zit te wachten. Ik ben dan vanavond net voor zonsondergang op de tokyo tower geweest... slechts 2 wachtenden voor mij en voor 780 yen genieten van het langzaam opkomen van de lichtjes.
Je kon trouwens enkel tot 150m gaan, de lift om hoger te gaan was stuk.

Ik heb wel een vraagje : ik kan niet goed uit aan het systeem met kaartjes. In België mag je gewoon op het perron en vraagt men pas je kaartje als je op de trein zit.
Hier moet je bij ingang van het hoofdstation van Tokyo al je kaartje tonen maar... morgen zal het net daar zijn dat ik mijn reservatie wil maken voor de Shinkansen (in zo'n Midori-no-madoguchi= Ticket Office)
Hoe werkt dat dan juist? :? (En hoe kan ik dat in het Japans uitleggen? :@ )
  Eindredactie Games zondag 22 september 2013 @ 14:29:33 #89
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131441426
Dat is toch niet zo moeilijk. Je gaat naar het ticketloket en maakt je reservering. Dan krijg koop/krijg je je kaartje, gaat door de portjes en stapt je trein in :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_131441459
quote:
4s.gif Op zondag 22 september 2013 14:29 schreef donald_dick het volgende:
Dat is toch niet zo moeilijk. Je gaat naar het ticketloket en maakt je reservering. Dan krijg koop/krijg je je kaartje, gaat door de portjes en stapt je trein in :P
Maar mijn punt is dat dat ticketloket zelf blijkbaar al achter de poortjes zit. :X
  Eindredactie Games zondag 22 september 2013 @ 14:30:58 #91
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131441485
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:30 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Maar mijn punt is dat dat ticketloket zelf blijkbaar al achter de poortjes zit. :X
Nee, dat zit het niet. Deze zitten er ook voor. Die achter de poortjes is alleen om transfers te regelen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_131441657
quote:
4s.gif Op zondag 22 september 2013 14:30 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nee, dat zit het niet. Deze zitten er ook voor. Die achter de poortjes is alleen om transfers te regelen :)
Hmmm...was ik dan zo gehaast gisteren.
Ik kwam met de metro aan in het station, ging door de poortjes om het metrogedeelte te verlaten en kwam uit bij een noordelijke ingang, en daar was bij mijn weten geen bemande "ticket office" (met dat groene mannetje dat achterover leunt)
Ik ben even de kaart aan het bekijken : https://www.jreast.co.jp/e//stations/img/map_e/e1039.pdf

Als het is zoals je zegt, kan ik het dus oplossen door aan de ticket gate "midori no madoguchi wa doko desuka" te zeggen?
  Eindredactie Games zondag 22 september 2013 @ 14:37:49 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131441743
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:35 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Hmmm...was ik dan zo gehaast gisteren.
Ik kwam met de metro aan in het station, ging door de poortjes om het metrogedeelte te verlaten en kwam uit bij een noordelijke ingang, en daar was bij mijn weten geen bemande "ticket office" (met dat groene mannetje dat achterover leunt)
Ik ben even de kaart aan het bekijken : https://www.jreast.co.jp/e//stations/img/map_e/e1039.pdf

Als het is zoals je zegt, kan ik het dus oplossen door aan de ticket gate "midori no madoguchi wa doko desuka" te zeggen?
Dat kan, je kan het ook gewoon in het Engels doen. Dat verstaan ze ook nog wel ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 22 september 2013 @ 21:16:57 #94
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131457814
Ik heb deze nu gekocht bij de Mediamarkt.



Gast waarmee ik reis heeft één zonder gronding volgens mij, weet niet of dat uitmaakt maar zien we wel. Zou het uitmaken dat alleen de stekker veranderd? Gezien wie in Nederland 220v hebben en in Japan maar 100v?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 22 september 2013 @ 21:17:09 #95
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131457825
MORGEN TROUWENS. ZIN IN. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 22 september 2013 @ 21:49:24 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131459711
Zonder aarde werkt ook prima en tegenwoordig werkt alles op 110volt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131460633
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 21:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb deze nu gekocht bij de Mediamarkt.

[ afbeelding ]

Gast waarmee ik reis heeft één zonder gronding volgens mij, weet niet of dat uitmaakt maar zien we wel. Zou het uitmaken dat alleen de stekker veranderd? Gezien wie in Nederland 220v hebben en in Japan maar 100v?
heb alles daar gedaan zonder aarde, ging prima. zoiets:

pi_131460704
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:35 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Hmmm...was ik dan zo gehaast gisteren.
Ik kwam met de metro aan in het station, ging door de poortjes om het metrogedeelte te verlaten en kwam uit bij een noordelijke ingang, en daar was bij mijn weten geen bemande "ticket office" (met dat groene mannetje dat achterover leunt)
Ik ben even de kaart aan het bekijken : https://www.jreast.co.jp/e//stations/img/map_e/e1039.pdf

Als het is zoals je zegt, kan ik het dus oplossen door aan de ticket gate "midori no madoguchi wa doko desuka" te zeggen?
vraag gewoon dat mannetje 'ticket shinkansen?' als je mazzel hebt loopt ie nog mee ook.
  zondag 22 september 2013 @ 22:09:05 #99
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131460778
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heb alles daar gedaan zonder aarde, ging prima. zoiets:

[ afbeelding ]
En hoe zijn de stopcontacten in Japan? Allemaal ongeaard of geaard? Als ik in mijn hostel ongeaarde stopcontacten heb is het wel kut haha.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131464932
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 22:09 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

En hoe zijn de stopcontacten in Japan? Allemaal ongeaard of geaard? Als ik in mijn hostel ongeaarde stopcontacten heb is het wel kut haha.
weet ik eigenlijk niet meer...
pi_131465519
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 22:09 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

En hoe zijn de stopcontacten in Japan? Allemaal ongeaard of geaard? Als ik in mijn hostel ongeaarde stopcontacten heb is het wel kut haha.
Ik ben eigk alleen maar ongeaard tegengekomen.
  maandag 23 september 2013 @ 00:38:52 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131466984
Volgens mij alleen die 2, maar 100% zeker weet ik t ook niet.
Zelf iig alleen maar zonder aarde gebruikt.
http://www.japan-guide.com/e/e2225.html


Gooi anders een verdeelstekkerblok in je koffer met een stuk of 4 stopcontacten erin, dan komt het altijd wel goed (aangezien je reismaatje sowieso een passende stekker heeft).
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 23 september 2013 @ 01:05:50 #103
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131467464
Mijn hotelkamer heeft geen aarde. De stekker die ik bij de mediamarkt had gekocht, heeft dat ook niet.


Welke plekken zijn leuk om te bezichtigen in Tokyo?
Isn't it ironic, don't you think
pi_131468159
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 01:05 schreef jcdragon het volgende:


Welke plekken zijn leuk om te bezichtigen in Tokyo?
alles :)

shibuya shinyuku harayuku ueno....
  maandag 23 september 2013 @ 03:02:55 #105
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131468313
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 02:17 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

alles :)

shibuya shinyuku harayuku ueno....
Been there...
Isn't it ironic, don't you think
pi_131468404
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 03:02 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Been there...
waar ben je nog meer al geweest?

odaiba?
de JR chuo line -honkbal stadion, mooie route langs de rivier waar tokyo aan is ontstaan, de Yasukuni Shrine (waar de oorlogsmisdadigers nog steeds worden vereerd)
pi_131468440
Of een uitstapje naar Kamakura, vond dat een van mijn leukste tripjes in Tokyo.
  maandag 23 september 2013 @ 05:04:14 #108
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131468534
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 03:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waar ben je nog meer al geweest?

odaiba?
de JR chuo line -honkbal stadion, mooie route langs de rivier waar tokyo aan is ontstaan, de Yasukuni Shrine (waar de oorlogsmisdadigers nog steeds worden vereerd)
Asakusa, Odaiba, Akikhabara. Die Shrine en Kamakura lijken me ook wel mooi. Thnx
Isn't it ironic, don't you think
pi_131468768
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 03:56 schreef bakacakes het volgende:
Of een uitstapje naar Kamakura, vond dat een van mijn leukste tripjes in Tokyo.
Eens.

En Mitaka? Vooral bekend van het ghibli museum, wat een aanrader is zelfs als je niet een fanboy bent, maar ik vond het ook wel een leuk wijkje. Mooi park met daarin ook nog een kleine zoo (ben ik niet in geweest), leuke winkeltjes. Heel erg relaxed gevoel vond ik het hebben :)
  Eindredactie Games maandag 23 september 2013 @ 07:13:23 #110
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131468781
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:45 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik ben eigk alleen maar ongeaard tegengekomen.
Lekker belangrijk, je bent in het land van de technologie. Als je iets nodig hebt, dan kan je het echt wel vinden in Tokyo :7
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_131468796
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 03:02 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Been there...
Shibuya en Shinyuku kan ik me wel een hele week vermaken trouwens :P
  maandag 23 september 2013 @ 08:26:50 #112
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131469230
Zo maar eens richting Schiphol.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131469255
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 08:26 schreef boem-dikkie het volgende:
Zo maar eens richting Schiphol.
:)

Veel plezier man! Hoe vloog je ook alweer, Aeroflot toch?

Morgen lekker in Tokyo _O_
pi_131470143
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 05:04 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Asakusa, Odaiba, Akikhabara. Die Shrine en Kamakura lijken me ook wel mooi. Thnx
okee,
ikebukero, shinyuklu park.
pi_131470282
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 07:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, je bent in het land van de technologie. Als je iets nodig hebt, dan kan je het echt wel vinden in Tokyo :7
Sowieso ;) veel plezier boemdikkie!
pi_131470289
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 05:04 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Asakusa, Odaiba, Akikhabara. Die Shrine en Kamakura lijken me ook wel mooi. Thnx
En al naar de vismarkt geweest, nu het nog kan?
  maandag 23 september 2013 @ 09:48:50 #117
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131470562
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:)

Veel plezier man! Hoe vloog je ook alweer, Aeroflot toch?

Morgen lekker in Tokyo _O_
KLM. Rechtstreeks Amsterdam - Tokyo.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 23 september 2013 @ 09:49:00 #118
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131470564
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 09:36 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Sowieso ;) veel plezier boemdikkie!
Thanks!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131470630
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 09:48 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

KLM. Rechtstreeks Amsterdam - Tokyo.
Oh, dan ben ik wel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Vlieg zelf 26 december met KLM. Die vlucht van half 3 toch?
  maandag 23 september 2013 @ 10:15:34 #120
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131471224
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En al naar de vismarkt geweest, nu het nog kan?
Nee, nog niet naar de vismarkt geweest.
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 23 september 2013 @ 10:42:43 #121
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131471880
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oh, dan ben ik wel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Vlieg zelf 26 december met KLM. Die vlucht van half 3 toch?
17.40!

Weet iemand of er in de Economy class stroom is voor laptop en dergelijke?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131471978
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 10:42 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

17.40!

Weet iemand of er in de Economy class stroom is voor laptop en dergelijke?
Die is toch niet direct maar via Parijs? :)
pi_131471991
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Nee, nog niet naar de vismarkt geweest.
Schaam je ;)

Wel een aanrader. Helemaal als je van sushi houdt. Sluit aan het eind van dit jaar, dus 1 van de laatste kansen.
  maandag 23 september 2013 @ 10:48:27 #124
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131472042
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die is toch niet direct maar via Parijs? :)
Ik hoef niet over te stappen staat op m'n ticket.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 23 september 2013 @ 10:53:47 #125
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131472183
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die is toch niet direct maar via Parijs? :)
Zie: http://klmf.ly/15OlBja

Ik heb 100 euro extra betaald om niet over te stappen. Geen zin in gedoe, heb al een hekel aan vliegveld spul, dus nu kan ik lekker blijven zitten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131472281
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2013 10:48 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik hoef niet over te stappen staat op m'n ticket.
Als het een stopover is, om passagiers in Parijs in te laten stappen, en je moet er zelf niet uit dan telt het als rechtstreekse vlucht. Dat hadden wij afgelopen zomer op weg naar Bangkok, het was een directe vlucht naar HongKong maar ze lieten ons er even uit in Bangkok.

Weet het niet zeker hoor, dacht dat ik toen wij gingen boeken zag dat die van 17:40 er langer over deed en aangezien het een code shared vlucht met AirFrance was nam ik aan dat ze wel zouden vliegen via Parijs.
  maandag 23 september 2013 @ 11:00:16 #127
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131472333
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als het een stopover is, om passagiers in Parijs in te laten stappen, en je moet er zelf niet uit dan telt het als rechtstreekse vlucht. Dat hadden wij afgelopen zomer op weg naar Bangkok, het was een directe vlucht naar HongKong maar ze lieten ons er even uit in Bangkok.

Weet het niet zeker hoor, dacht dat ik toen wij gingen boeken zag dat die van 17:40 er langer over deed en aangezien het een code shared vlucht met AirFrance was nam ik aan dat ze wel zouden vliegen via Parijs.
Ah zo, zou best kunnen inderdaad. Maar stopover is geen probleem.

Hoelang duurt normaal een vlucht? Die van ons 11 uur en 15 minuten volgens mij.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131472411
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 11:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ah zo, zou best kunnen inderdaad. Maar stopover is geen probleem.

Hoelang duurt normaal een vlucht? Die van ons 11 uur en 15 minuten volgens mij.
Die van ons 10 uur nog wat. Lijkt me niet genoeg om dat ding in Parijs aan de grond te zetten en weer door te gaan :)
  maandag 23 september 2013 @ 11:05:22 #129
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131472466
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die van ons 10 uur nog wat. Lijkt me niet genoeg om dat ding in Parijs aan de grond te zetten en weer door te gaan :)
Kan nergens iets over Parijs vinden dus ik zie 't straks wel.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131472673
KLM heeft -ik meen- 10 wekelijkse vluchten naar Tokyo. Op een aantal dagen naast de vlucht van 15uur dus ook nog eentje later. 17:40 is rechtstreeks.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_131474303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:52 schreef pokkerdepok het volgende:

deze:
[ afbeelding ]

de ene dag is de ene toren open, de andere dag de andere, dus even kijken welke je moet hebben.

voor cosplay kun je op zondagmiddag naar harayuku, en dan loop je jaar het park. op de brug naar het park, over het spoor, staan de cosplayers. (heb wel gehoord dat ze er niet meer zoveel zijn...) gewoon even vragen op je een foto mag maken, of aansluiten bij andere toeristen die poserende mensen hebben. veel staan daar inderdaad niet voor de toeristen, maar voor elkaar, en vinden het maar niks als je gaat fotograferen.en sommige meisjes zijn niet meerderjarig, dus vandaar mag je ook niet zomaar fotos maken. alleen kijken mag natuurlijk wel.

Gisteren rond 15.00 naar Meji schrijn en Harajuku geweest, daar was niets aan de gang dat op cosplay leek.
Ben nadien wel op Shibuya aangesproken (in vrij goed Engels) door mensen die papieren en badges uitdeelden om actie te voeren om meer dan 800 ontvoerden uit Noord-Korea terug te krijgen.

En vanmorgen naar Shinjuku gegaan, daar staan best wel knappe skyscrapers, zoals die Hyatt, bij elkaar. Jammer genoeg- had ik zelf maar moeten checken- was vandaag, net zoals vorige maandag, een feestdag en waren die torens dus dicht.

quote:
4s.gif Op zondag 22 september 2013 14:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat kan, je kan het ook gewoon in het Engels doen. Dat verstaan ze ook nog wel ;)
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vraag gewoon dat mannetje 'ticket shinkansen?' als je mazzel hebt loopt ie nog mee ook.
Wel ik zit nu te wachten in Tokyo Station bij de track voor de Shinkansen naar Sendai.
Vanmorgen aangekomen in dat station bij Yaesu Central Entrace geloof ik (aan de oostkant), en daar direct die midori no madoguchi gevonden - buiten de ticket zone zoals hier gezegd- waar ik in redelijk goed Engels vlot een Hayata kon reserveren voor deze avond (Hayabusa was wel al volzet)
En daarnet even zoeken geweest (ik zal wel bordjes "Shinkansen" maar het was me niet duidelijk of ik "Central Transfer" of "South Transfer" moest hebben, blijkbaar valt de Tohoku-lijn onder "South Transfer".

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Akihabara voor elke animefan/otaku !! Die buurt was een echt fantastisch. Overal anime/manga dingen en games, geluid en maïs cafés. Oja en bizarre porno op de hogere verdiepingen..
Ja euhm... dat laatste heb ik ook gemerkt. In Mandarake ben ik eerst met de lift naar boven gegaan, ik geloof dat 6 en 7 "adult" waren maar op 5 zag ik toch ook wel tentakel en lolicon toestanden (ik zag een filmpje spelen waarin je een naakt meisje expliciet zag plassen, en een ander waarin een duidelijk minderjarig meisje afgelikt werd, toch wel raar hoor dat bij die verdieping niet ook "adult" stond)
Wel jammer dat daar zoveel manga ligt die ik toch in Europa moet kopen als ik het wel verstaan.
En ik ben daarnet ook naar @home, zo'n maid café in Akihabara, geweest :D Wat een rare ervaring! Ik zag er groepjes mannen, een duo meisjes, een koppeltje, die allen met kattenoortjes en dergelijke op de foto gingen. Eigenlijk interessant hoe mensen zo kunnen genieten van dat kawai-gedoe (ik heb ook maar meegedaan). Ze komen tussendoor een babbeltje maken en mijn vrees voor het taalprobleem was eigenlijk onterecht, ze konden allemaal een mondje Engels en met mijn mini-Japans lukte dat best. Zou ik toch aanraden als je eens iets helemaal anders wil ervaren hoor. :s)
pi_131474386
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 10:53 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Zie: http://klmf.ly/15OlBja

Ik heb 100 euro extra betaald om niet over te stappen. Geen zin in gedoe, heb al een hekel aan vliegveld spul, dus nu kan ik lekker blijven zitten.
Eén van de trajecten die mij voorgesteld werden, was met een overstap naar een ander vliegveld in Osaka. Overstappen vind ik niet erg zolang de connecties werken, maar zo'n avontuur met de weg zoeken met mijn slaperige kop richting een andere luchthaven op zo'n korte tijd, daar bedank ik toch voor. -O-

Ben trouwens zelf met Austrian Airlines gekomen, eerst 110 minuten vliegen richting Wenen, anderhalf uurtje wachten, en dan 11u vliegen richting Tokyo Narita Airport.
(Het personeel op die vlucht kon Duits, Japans en Engels)
pi_131475084
Iemand ervaring met kaartjes reserveren voor AKB48?
pi_131480597
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2013 12:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met kaartjes reserveren voor AKB48?
hadden we het laatst nog over in dit of vorig topic geloof ik. het is een loterij, dus geen garanties. als je googelt kan je de site vinden waar je je kan opgeven.
pi_131480681
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:10 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Gisteren rond 15.00 naar Meji schrijn en Harajuku geweest, daar was niets aan de gang dat op cosplay leek.
Ben nadien wel op Shibuya aangesproken (in vrij goed Engels) door mensen die papieren en badges uitdeelden om actie te voeren om meer dan 800 ontvoerden uit Noord-Korea terug te krijgen.

En vanmorgen naar Shinjuku gegaan, daar staan best wel knappe skyscrapers, zoals die Hyatt, bij elkaar. Jammer genoeg- had ik zelf maar moeten checken- was vandaag, net zoals vorige maandag, een feestdag en waren die torens dus dicht.

balen... ja dat van die cosplay verwachtte ik al een beetje, dat werdt steeds minder. heb je wel bandjes gekeken, en de rockers in het park?
quote:
En ik ben daarnet ook naar @home, zo'n maid café in Akihabara, geweest :D Wat een rare ervaring! Ik zag er groepjes mannen, een duo meisjes, een koppeltje, die allen met kattenoortjes en dergelijke op de foto gingen. Eigenlijk interessant hoe mensen zo kunnen genieten van dat kawai-gedoe (ik heb ook maar meegedaan). Ze komen tussendoor een babbeltje maken en mijn vrees voor het taalprobleem was eigenlijk onterecht, ze konden allemaal een mondje Engels en met mijn mini-Japans lukte dat best. Zou ik toch aanraden als je eens iets helemaal anders wil ervaren hoor. :s)
hehe ik ben nog een keer gevoerd door zo'n meisje, kwist niet waar ik moest kijken. was wel lachen.
  dinsdag 24 september 2013 @ 14:12:29 #136
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131512332
Ik ga morgen ook naar zo'n cafe!

Reis was prima. 10:35 over gedaan. Openbaar vervoer vond ik vaag richting Akihabara. Treinen die opeens als subway rijden vanaf bepaalde stations en kaartjes die dan niet meer geldig zijn. :')

Aardige Japanse kerel heeft ons meegenomen en naar hostel gebracht! _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131545561
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ga morgen ook naar zo'n cafe!

Reis was prima. 10:35 over gedaan. Openbaar vervoer vond ik vaag richting Akihabara. Treinen die opeens als subway rijden vanaf bepaalde stations en kaartjes die dan niet meer geldig zijn. :')

Aardige Japanse kerel heeft ons meegenomen en naar hostel gebracht! _O_
Veel plezier ^O^

Hoe was t eten en de service aan boord? :P

Iemand wel eens naar die eilanden ten zuiden van Tokyo gegaan?
pi_131555156
21 oktober is het zo ver voor mij. minder dan een maand *O*
Osaka - Koyasan - Kinosaki onsen - Kyoto - Tsumago - Tokyo - Nikko - Tokyo - Sendai - Tokyo

Ik ben op 3 november, Bunka no hi/culture day in Tokyo. Zijn winkels en restaurants open met deze feestdag? Zijn er speciale festiviteiten te doen ?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_131557387
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

balen... ja dat van die cosplay verwachtte ik al een beetje, dat werdt steeds minder. heb je wel bandjes gekeken, en de rockers in het park?
Ook die heb ik niet gezien, ik was wel onder de indruk van al die excentrieke gebouwen daar in de buurt (zoals van Prada)

quote:
hehe ik ben nog een keer gevoerd door zo'n meisje, kwist niet waar ik moest kijken. was wel lachen.
Ik ben naar @home gegaan, zowat het meest mainstream van allemaal, lijkt me (heb ik bewust gedaan, ze hadden een Engelstalige website en dus hoopte ik - terecht - dat ze daar wat Engels zouden kunnen)
En daar staat er ook in het Engels op een formulier onmiddellijk dat je geen fysiek contact met hen mag hebben en geen persoonlijke vragen mag stellen. Dus geen oren uitkuisen of voeren zoals dat blijkbaar elders wel gebeurt. :D

Gisteren wou ik trouwens een buskaartje van 3000yen kopen met een briefje van 2000 en van 1000 yen, en dat was blijkbaar een probleem (ik begreep het eerst niet, maar zijn systeem kon enkel briefjes van 1000yen aan)
Blijkt nu dat die van 2000yen hier heel zeldzaam zijn, vreemd, want ik heb er zo'n tiental in de bank gekregen in mijn eigen gemeente. :P
pi_131564933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:14 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ook die heb ik niet gezien, ik was wel onder de indruk van al die excentrieke gebouwen daar in de buurt (zoals van Prada)

[..]

Ik ben naar @home gegaan, zowat het meest mainstream van allemaal, lijkt me (heb ik bewust gedaan, ze hadden een Engelstalige website en dus hoopte ik - terecht - dat ze daar wat Engels zouden kunnen)
En daar staat er ook in het Engels op een formulier onmiddellijk dat je geen fysiek contact met hen mag hebben en geen persoonlijke vragen mag stellen. Dus geen oren uitkuisen of voeren zoals dat blijkbaar elders wel gebeurt. :D

Gisteren wou ik trouwens een buskaartje van 3000yen kopen met een briefje van 2000 en van 1000 yen, en dat was blijkbaar een probleem (ik begreep het eerst niet, maar zijn systeem kon enkel briefjes van 1000yen aan)
Blijkt nu dat die van 2000yen hier heel zeldzaam zijn, vreemd, want ik heb er zo'n tiental in de bank gekregen in mijn eigen gemeente. :P
volgende keer. :) ja prada is tof... die hele weg is indrukwekkend.
pi_131575953
Ik ga misschien dit weekend met de Shinkansen een één dag trip doen naar Tokio. Zijn er suggesties?
Ik ben nogal voor geschiedenis, highrise en anime, en niet zo voor kunst,sport, shopping...
pi_131576134
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:26 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ga misschien dit weekend met de Shinkansen een één dag trip doen naar Tokio. Zijn er suggesties?
Ik ben nogal voor geschiedenis, highrise en anime, en niet zo voor kunst,sport, shopping...
Akihabara, Asakusa, Sjinjuku.
Akihabara voor de anime
Asakusa voor de geschiedenis
Sjinjuku voor de highrise
pi_131576343
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:39 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Akihabara, Asakusa, Sjinjuku.
Akihabara voor de anime
Asakusa voor de geschiedenis
Sjinjuku voor de highrise
In Akihabara ben ik al naar mangawinkels en zo'n maid cafe geweest.
In Asakusa heb ik het Sensojischrijn bezocht.
In Shinjuku heb ik al rondgewandeld dit weekend, en ik ben ook al op Tokyo Tower geweest.

Wat ik bijvoorbeeld nog niet gedaan heb is de Tokyo Skytree. In Shinjuku kon ik wegens feestdag niet op de Metropolitan Government Building.
En het Edo-Tokio Museum ook nog niet.
O, en ik heb eigenlijk nog geen enkele "typisch Japanse tuin" in Tokio bezocht.
pi_131576361
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:58 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

In Akihabara ben ik al naar mangawinkels en zo'n maid cafe geweest.
In Asakusa heb ik het Sensojischrijn bezocht.
In Shinjuku heb ik al rondgewandeld dit weekend, en ik ben ook al op Tokyo Tower geweest.

Wat ik bijvoorbeeld nog niet gedaan heb is de Tokyo Skytree. In Shinjuku kon ik wegens feestdag niet op de Metropolitan Government Building.
En het Edo-Tokio Museum ook nog niet.
O, en ik heb eigenlijk nog geen enkele "typisch Japanse tuin" in Tokio bezocht.
Hmm met de skytree moet je wel uitkijken dat je niet 3 uur in de rij staat voor een kaartje naar het bovenste gedeelte. Je kunt wel op het middendek blijven en rondkijken :)

Ik weet niet of de paleistuinen in het weekend bezoekbaar zijn anders kun je daarheen.
pi_131576956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Veel plezier ^O^

Hoe was t eten en de service aan boord? :P

Iemand wel eens naar die eilanden ten zuiden van Tokyo gegaan?
Eten was boven verwachtig goed! En uitgebreid!

Gister de hele dag in Akihabara rondgelopen, superveel winkels ingeweest en lopende band sushi gegeten!

Vandaag naar Shinjuku, beetje rondlopen!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131576977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 01:01 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Hmm met de skytree moet je wel uitkijken dat je niet 3 uur in de rij staat voor een kaartje naar het bovenste gedeelte. Je kunt wel op het middendek blijven en rondkijken :)

Ik weet niet of de paleistuinen in het weekend bezoekbaar zijn anders kun je daarheen.
Hmm, mij leek het dat je voor de skytree in elk geval lang moest aanschuiven, bovenste gedeelte of niet.
De paleistuinen heb ik al op zaterdag gedaan.

Is er in Asakusa nog iets historisch naast het Sensojischrijn?

Momenteel overweeg ik dus het Edo-Tokyo museum en de Tokyo Metropolitan Government building in Shinjuku, maar ik sta open voor alle suggesties.
pi_131578003
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 05:33 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Hmm, mij leek het dat je voor de skytree in elk geval lang moest aanschuiven, bovenste gedeelte of niet.
De paleistuinen heb ik al op zaterdag gedaan.

Is er in Asakusa nog iets historisch naast het Sensojischrijn?

Momenteel overweeg ik dus het Edo-Tokyo museum en de Tokyo Metropolitan Government building in Shinjuku, maar ik sta open voor alle suggesties.
Ik heb de Skytree bezocht toen het ding net een week open was. Werden toen wel gewaarschuwd voor de drukte maar dat viel reuze mee. Ik heb niet langer dan een kwartier staan wachten. We zijn niet in dat bovenste stuk geweest, maar omdat ze van onderaf steeds maar een beperkt aantal mensen omhoog laten was die rij ook niet bijzonder lang, had misschien nog een kwartier gekost.

Edo Tokyo Museum en Goverment building zijn beide aanraders. Wat tof is bij de laatste is dat je een persoonlijke gids meekrijgt (gratis) die je bij ieder raam wat verteld over het uitzicht. Wij hebben daar echter misbruik van gemaakt door haar het hemd van het lijf te vragen over leven in Tokyo, haar gezin, etc etc :P Was erg leuk.

En Ghibli museum + Mitaka park misschien?
pi_131580699
Vandaag bij Government building geweest! Supergaaf uitzicht!

En bij dat drukke kruispunt gekeken in Shibuya! Ook interessant.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131580855
Vet hoor!

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag bij Government building geweest! Supergaaf uitzicht!

En bij dat drukke kruispunt gekeken in Shibuya! Ook interessant.
Kan je misschien een fotootje plaatsen?
pi_131581064
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag bij Government building geweest! Supergaaf uitzicht!

En bij dat drukke kruispunt gekeken in Shibuya! Ook interessant.
Wat misschien ook een leuke tip is om van het uitzicht te genieten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sunshine_60

Met restaurants op de 2 hoogste verdiepingen (59 en 60ste). Klinkt duur, maar dat valt mee. Er zit vanalles wat. Ook een soort snackbar waar je eet voor een paar 100 yen maar met een even briljant uitzicht. Wij hebben daar sushi gegeten, zon zien onder gaan en de stad langzaam zelf licht zien geven O+
pi_131581214
Gaan we niet meer redden deze week. Zit de komende vier dagen op een festival hier. Maar van plan om in de zomervakantie drie week te gaan reizen met m'n vriendin dus dan maar wat meer bekijken. Helaas dus ook geen tijd voor Ghibli museum.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131581278
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Gaan we niet meer redden deze week. Zit de komende vier dagen op een festival hier. Maar van plan om in de zomervakantie drie week te gaan reizen met m'n vriendin dus dan maar wat meer bekijken. Helaas dus ook geen tijd voor Ghibli museum.
't smaakt altijd naar meer :P

Wat voor soort festival is dat?
  vrijdag 27 september 2013 @ 02:44:38 #153
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131609017
Chiptune! Muziek met allerlei oude home- en spelcomputers gemaakt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131609170
Voor ghibli moet je ook reserveren, dus dat gaat sowieo niet lukken :P

Alhoewel, wij kwamen ook naar binnen zonder. Totoro-smile op en gaan :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_131609508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 05:45 schreef Pheno het volgende:
Voor ghibli moet je ook reserveren, dus dat gaat sowieo niet lukken :P

Alhoewel, wij kwamen ook naar binnen zonder. Totoro-smile op en gaan :D
Wij ook :D

Toen we daar voor het eerst waren was m'n vriendin nog helemaal niet zo into ghibli. Zeg maar helemaal niet. Na het museum genoeg inspiratie om Totoro bij wijze van spreke wekelijks te kijken dus nu moeten we terug. Vind ik helemaal niet erg :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Chiptune! Muziek met allerlei oude home- en spelcomputers gemaakt.
Tof :)
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:45:23 #156
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131610116
Waar is dat Chiptune festival?
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:45:54 #157
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131623137
Koenji High. Wij spelen zondag om 19.30 denk ik!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131647021
Ik ben net naar het Edo-Tokyo museum geweest. Het grootste deel is keurig naar het Engels vertaald.
Ze hebben veel maquettes van Edo/Tokyo sinds 1600. Het museum is ook wat minder "patriottisch/gekleurd" dan het Yushukan museum (zo gaf men in dit museum toe dat er na de grote aardbeving van 1923 bv Koreanen ten onrechte door geruchten de dupe werden)
Voor echt authentieke grote wow-dingen moet je er echter niet zijn.

Ik ben ook op één van de twee torens van het Tokyo Metropolitan Government Building in Shinjuku geweest (ze waren allebei toegankelijk). Eén van de weinige keren dat ik in Japan door security ben moeten gaan (niet grondig echter)
Een mooi zicht heb je boven, en ik ging net tijdens het vallen van de avond. Een beetje flauw is dat je van één kant niets mag zien (dat is een restaurant, enkel toegankelijk voor klanten), maar ja, ik heb dan ook niets moeten betalen.

Het is me opgevallen dat men in Tokyo aan loketten en zo iets vaker een mondje Engels praat dan in Sendai.
pi_131647421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:10 schreef zuiderbuur het volgende:
Het is me opgevallen dat men in Tokyo aan loketten en zo iets vaker een mondje Engels praat dan in Sendai.
Ik was vorige week een paar dagen in Sendai. Een grote provinciestad, maar het blijft een provinciestad, wat betekent dat ze net zoals in ons provinciestadje weinig tot geen Engels spreken. In Tokyo en rond Osaka is dat anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 29 september 2013 @ 10:52:36 #160
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131666999
Net terug. Ik mis Japan nu al :'(
Isn't it ironic, don't you think
pi_131667929
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:52 schreef jcdragon het volgende:
Net terug. Ik mis Japan nu al :'(
Toen ik na 6 weken thuiskwam, zat ik echt van 'waar ben ik? hoe werkt dit? was dit mijn kamer?'
pi_131673970
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:52 schreef jcdragon het volgende:
Net terug. Ik mis Japan nu al :'(
Ik ben ook net terug. Wel voor werk. Maar toch wel fijn om weer thuis te zijn. Ervaar je dat niet zo?
Roses are red. Violets are blue. They don't think it be like it is, but it do.
  zondag 29 september 2013 @ 17:21:22 #163
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131678851
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:06 schreef ArmandvanHelden het volgende:

[..]

Ik ben ook net terug. Wel voor werk. Maar toch wel fijn om weer thuis te zijn. Ervaar je dat niet zo?
Toen ik anderhalve week daar was en de meeste dingen heb gezien, wilde ik wel weer thuis zijn. Maar nu ik hier ben, dan mis toch weer de winkeltjes die tot laat open zijn, goedkope sushi, de arcade hallen en de japanners die zo beleefd tegen je doen.
Isn't it ironic, don't you think
pi_131681933
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:44 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Toen ik na 6 weken thuiskwam, zat ik echt van 'waar ben ik? hoe werkt dit? was dit mijn kamer?'
Schiphol ging nog, maar toen ik op Utrecht uit de (vieze) trein stapte kon ik echt niet geloven dat we vrijwillig in zo'n ongeorganiseerde teringzooi leven :')
pi_131682355
Hoe duur zijn arcade hallen in Tokio?
  zondag 29 september 2013 @ 19:45:54 #166
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131683895
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:06 schreef De_Ilias het volgende:
Hoe duur zijn arcade hallen in Tokio?
100 yen ongeveer 0.75 euro
Isn't it ironic, don't you think
pi_131683918
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Schiphol ging nog, maar toen ik op Utrecht uit de (vieze) trein stapte kon ik echt niet geloven dat we vrijwillig in zo'n ongeorganiseerde teringzooi leven :')
Komt me bekend voor. :D Meteen bij de eerste treinreis veegde degene tegenover me na het chips eten z'n handen af aan de stoel naast zich. :r En dat was geen kansenjongeren ofzo, maar een heel gewone man van een jaar of 40.

Maar ik kan me ook nog herinneren - ik vloog via Parijs - hoe ontzettend blij ik werd van het zien van het Franse landschap uit het vliegtuig. Zo idyllisch en geordend, geen bouwpakket-huisjes kriskras over het landschap gestrooid maar uitgestrekte velden en kleine oude dorpjes. O+

Het Nederlandse landschap, helemaal volgebouwd met vinex-wijken, was daarna wel weer een teleurstelling, maar goed.
pi_131696309
Toen ik op schiphol kwam was het regenachtig en vies weer. Ik was echt weer thuis. Het mooie is dan weer wel dat ik mijn huis kan/kon zien uit het vliegtuig wanneer ik via baan 6 kom (die ver weg ligt).

Maar het voelde inderdaad alsof alles hier zo vies was en dat mensen maar een beetje aankloten hier.

Ik had geen culture shock in Japan (gek genoeg), maar wel toen ik terugkwam...
pi_131697273
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:50 schreef koffiegast het volgende:

Maar het voelde inderdaad alsof alles hier zo vies was en dat mensen maar een beetje aankloten hier.
Wat aankloten kunnen ze in Japan ook wel hoor. Wat een boel verouderde industrie heb ik daar gezien, vervallen huizen, garageboxen tot de nok toe vol ouwe troep zodat de deur niet meer dicht kan, wegwijsborden waarbij ze fouten corrigeren door er papiertjes overheen te plakken (soms zelfs op digitale borden!), noem maar op. Om over hun ruimtelijke ordening (of het gebrek daaraan) maar niet te beginnen.

Maar ze zijn wel altijd beleefd, altijd netjes de schoenen uit in huis, geen afval op straat etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2013 00:24:56 ]
  maandag 30 september 2013 @ 01:36:09 #170
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131698704
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131700175
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden. :')
Klopt. Je vindt ze hooguit voor een politiepost.

Ook vond ik het tekort aan bankjes minder, maar daar tegenover: alles is zo schoon! En mensen zijn attent.
  maandag 30 september 2013 @ 11:03:55 #172
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131703246
Eens, maar er zijn best wel veel stoepjes e.d. waar je op kunt zitten.

Weet iemand hier waarom bijna elke Japanner zijn boek heeft gekaft?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 30 september 2013 @ 16:01:12 #173
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131710598
Fantastische week trouwens! Helaas morgen alweer terug. Eens kijken of we nu het treinsysteem wel snappen! :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131710650
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 16:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Fantastische week trouwens! Helaas morgen alweer terug. Eens kijken of we nu het treinsysteem wel snappen! :D
Heb je niet de hele week in de trein gezeten? :)
pi_131713122
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen :')
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.

Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen :D

Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
pi_131715280
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:31 schreef totalvamp het volgende:
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen :')
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.

Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen :D

Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
Veel plezier. En als die gids nog eens een dagje zin heeft meld ik me bij deze aan :+
pi_131721164
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Veel plezier. En als die gids nog eens een dagje zin heeft meld ik me bij deze aan :+
Thanks ^^ Dan zul je even contact met haar moeten opnemen op japan-guide.com, al staan er daar meerdere.
  maandag 30 september 2013 @ 22:30:08 #178
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131725947
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je niet de hele week in de trein gezeten? :)
Een beetje maar geen moeite gedaan om het zelf te begrijpen. Constant iemand in de groep die internet had of veel vaker had gereisd!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 01:19:09 #179
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131731085
Dat was makkelijk. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 04:36:30 #180
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131731989
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi. _O_

Maakt de 90 minuten vertraging iets minder hinderlijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 05:39:34 #181
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131732034
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:50 schreef koffiegast het volgende:
Toen ik op schiphol kwam was het regenachtig en vies weer. Ik was echt weer thuis. Het mooie is dan weer wel dat ik mijn huis kan/kon zien uit het vliegtuig wanneer ik via baan 6 kom (die ver weg ligt).

Maar het voelde inderdaad alsof alles hier zo vies was en dat mensen maar een beetje aankloten hier.

Ik had geen culture shock in Japan (gek genoeg), maar wel toen ik terugkwam...
Wacht maar tot je in de wat minder bedeelde gebieden komt. Zo utopisch is het allemaal niet hoor. De cultuur is trak en georganiseerd, maar als je bijvoorbeeld in Hakodate (zuiden van Hokkaido) gaat kijken, zie je dat eea best in verval kan raken.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 05:40:03 #182
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131732035
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden. :')
Inderdaad. Je loopt soms een halve dag met een colaflesje te zeulen :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 05:40:59 #183
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131732036
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:31 schreef totalvamp het volgende:
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen :')
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.

Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen :D

Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
Japanse meisjes die Engels willen oefenen :9~
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_131733013
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 05:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wacht maar tot je in de wat minder bedeelde gebieden komt. Zo utopisch is het allemaal niet hoor. De cultuur is trak en georganiseerd, maar als je bijvoorbeeld in Hakodate (zuiden van Hokkaido) gaat kijken, zie je dat eea best in verval kan raken.
Dat was ook mijn ervaring. Zelf ook paar dagen beetje de stad uit geweest, en hoewel ik nog steeds richting mooie plekken ging, merkte je de verschillen behoorlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131733120
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 04:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi. _O_

Maakt de 90 minuten vertraging iets minder hinderlijk.
Wel irritant dat de restaurants op Narita s`avonds al zo vroeg dicht gaan, net als de winkeltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 01-10-2013 09:00:51 ]
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:01:54 #186
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131752307
Kan ik me voorstellen. Ben weer in Nederland. Goede vlucht gehad. Half lege vlucht dus had drie stoelen voor mezelf. Eten was ook boven verwachting goed!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131768737
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Kan ik me voorstellen. Ben weer in Nederland. Goede vlucht gehad. Half lege vlucht dus had drie stoelen voor mezelf. Eten was ook boven verwachting goed!
Foto's? :P
pi_131785777
Eerste wat ik ga doen wanneer ik in Doutonbori ben, is okonomiyaki halen bij mijn favoriete tentje!
pi_131849423
Lekker in Tokyo hier! Vandaag bij een bar geweest en gewoon heel de avond daar gezeten. Broertje was dronken daarna en had hem bijna achtergelaten. Waarom zijn veel dronken mensen onwijs irritant en luidruchtig. Schaamde me dood...
pi_131885137
Ik ben net terug, en ik mis Japan ook al.
Na vier weken vind je het raar dat ze hier niet met beide handen je wisselgeld geven. Mensen lijken ook onvriendelijker en onbeleefder.

Een paar dingen die me nog opvielen:
voor een modern land zijn er toch wel bijzonder veel bovengrondse elektriciteitsdraden te zien.
En nergens ter wereld heb ik zo enorm veel verkoopautomaten gezien!

Op de vlucht terug zat ik naast twee Koreaanse meisjes (ik herkende dat hun boeken in het hangul-schrift waren geschreven), maar zij werden voortdurend door het personeel in het Japans aangesproken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik was vorige week een paar dagen in Sendai. Een grote provinciestad, maar het blijft een provinciestad, wat betekent dat ze net zoals in ons provinciestadje weinig tot geen Engels spreken. In Tokyo en rond Osaka is dat anders.
Ik zou zeggen dat het iets tussen de twee is. Op de bus worden dingen ook in het Engels aangekondigd, maar op de bushaltes staan de tijden enkel in het Japans.
De mensen zijn er wel ook gewoon een westerling te zien, ze kijken er totaal niet van op, wat in sommige Chinese miljoenensteden blijkbaar ander is.

quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 04:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi. _O_

Maakt de 90 minuten vertraging iets minder hinderlijk.
Ik ben gisteren met mijn riem door de detector op Narita gegaan, waarna ik grondiger onderzocht ben.
Dat gebeurde natuurlijk allemaal heel beleefd: schoenen uit maar je krijgt slippers in de plaats, "can I scan your shoes?" en "can I touch your body?"
Wat wel wat ongebruikelijk was voor mij is dat een vrouw me body search-te :@ (niet dat ik er zo kapot van ben)

quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden. :')
Dat viel me ook op, op straat geraak je gewoon geen afval kwijt.
Openbare toiletten vind je er wel voortdurend (dat moet je maar in New York eens proberen)
pi_131933480
Goedkope vlucht van Nagoya naar Manilla gevonden. Dat geeft gelijk het stukje buiten Tokyo wat we willen doen ook wat vorm:

Tokyo - Nagano (snowmonkeys, onsen, misschien skieen? Kan dat dan al (begin januari)?)
Nagano - Matsumoto (kasteel)
Matsumoto - Nagoya.

Zou er tussen Matsumoto en Nagoya nog iets leuks zitten (of met kleine omweg)? Is Nagoya een leuke stad?
pi_131935351
Tja van die prullenbakken, dat is me ook opgevallen inderdaad. En een flesje cola valt nog mee maar voor bijvoorbeeld een bananenschil is het al minder ideaal. Daarna maar de witte plastic zakjes van de Lawson maar gaan bewaren als portable vuilniszak in de tas :Y)

Ik heb wel eens gelezen dat Japanners het ook niet zo gebruikelijk vinden om op straat/lopend iets te eten, dus die zullen ook minder snel afval produceren als ze onderweg zijn.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_131935752
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:09 schreef wormtrein het volgende:
Tja van die prullenbakken, dat is me ook opgevallen inderdaad. En een flesje cola valt nog mee maar voor bijvoorbeeld een bananenschil is het al minder ideaal. Daarna maar de witte plastic zakjes van de Lawson maar gaan bewaren als portable vuilniszak in de tas :Y)
Dit ja en dan alles aan het eind van de dag bij het hostel dumpen :)
pi_132032148
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goedkope vlucht van Nagoya naar Manilla gevonden. Dat geeft gelijk het stukje buiten Tokyo wat we willen doen ook wat vorm:

Tokyo - Nagano (snowmonkeys, onsen, misschien skieen? Kan dat dan al (begin januari)?)
Nagano - Matsumoto (kasteel)
Matsumoto - Nagoya.

Zou er tussen Matsumoto en Nagoya nog iets leuks zitten (of met kleine omweg)? Is Nagoya een leuke stad?
Iemand misschien nog wat leuke tips hieromtrent? We moeten dit weekend ticket boeken en kunnen vliegen vanaf Tokyo, Nagoya of Osaka.
pi_132059363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Iemand misschien nog wat leuke tips hieromtrent? We moeten dit weekend ticket boeken en kunnen vliegen vanaf Tokyo, Nagoya of Osaka.
Ik vertrek pas over 10 dagen maar ik heb een tussenstop in Tsumago gepland. Traditioneel dorpje in de bergen langst de oude nakasendo post route, redelijk bekand bij japanse touristen die de postroute afwandelen tussen Tsumago en Magome.
ik heb dus nog geen first hand experience maar ik kijk er zelf wel naar uit
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_132150534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:49 schreef totalvamp het volgende:
Lekker in Tokyo hier! Vandaag bij een bar geweest en gewoon heel de avond daar gezeten. Broertje was dronken daarna en had hem bijna achtergelaten. Waarom zijn veel dronken mensen onwijs irritant en luidruchtig. Schaamde me dood...
Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 11:18:45 ]
pi_132151702
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.
Met kotszakjes aan de oren geknoopt :D _O-
pi_132157284
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.
Wel meegemaakt, maar die waggelen alleen maar.
Die gaan niet in een andere taal in het rond schreeuwen en iedereen aanspreken in het Nederlands om ze daarna uit te schelden (in het Nederlands).
pi_132173171
Effe nog een tip voor degene die hem niet kennen:

http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-tokyo

Voor ca. 630 euro retour naar Tokyo met Lufthansa of Swiss Airlines met 1 tussenstop :)
pi_132336563
Ik ga zaterdag (over een week dus) naar japan voor 2 weken! Super veel zin in!
We vliegen naar Osaka, blijven daar een week en gaan van daar uit naar hiroshima, nara, kyoto, kobe (en we zien daar wel waar we wel of geen zin in hebben). Dan nog een week in tokyo en van daar naar kamakura, nikko, hakone, disney :-) ik heb er ZOO veel zin in, eerste keer naar japan! Ben alleen bang dat ik allerlei toffe dingen vergeet te zien ;-)
pi_132350832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:49 schreef tesca het volgende:
Ik ga zaterdag (over een week dus) naar japan voor 2 weken! Super veel zin in!
We vliegen naar Osaka, blijven daar een week en gaan van daar uit naar hiroshima, nara, kyoto, kobe (en we zien daar wel waar we wel of geen zin in hebben). Dan nog een week in tokyo en van daar naar kamakura, nikko, hakone, disney :-) ik heb er ZOO veel zin in, eerste keer naar japan! Ben alleen bang dat ik allerlei toffe dingen vergeet te zien ;-)
Net terug uit Japan, wat een geweldig land! Let wel ff op, momenteel zijn er aardig wat typhoons actief, volgende week mogelijk eentje die Osaka langskomt.

http://www.washingtonpost(...)-follow-wiphas-path/

Op zich hoef je er in Japan weinig zorgen om te maken omdat alles erop gebouwd is, maar het weer is wel ff minder (regen, harde wind) waardoor het soms interessant kan zijn je reisplan aan te passen naar delen waar wel de zon schijnt.

Zo heb ik in afgelopen week door de typhoon Wipha mijn reisplan aangepast om langer in Hiroshima te blijven. Rondom Tokyo (en ook merkbaar in Osaka) was het regen en regen, terwijl in Hiroshima het zonnetje scheen.
pi_132363296
Interessant artikel vandaag over Japan in The Guardian:

quote:
Why have young people in Japan stopped having sex?

What happens to a country when its young people stop having sex? Japan is finding out… Abigail Haworth investigates


Arm’s length: 45% of Japanese women aged 16-24 are ‘not interested in or despise sexual contact’. More than a quarter of men feel the same way. Photograph: Eric Rechsteiner

Linkje: http://www.theguardian.co(...)n-stopped-having-sex

:)
pi_132463880
Is het ondertussen nog een probleem om met een ING pas of een mastercard geld op te nemen in japan? Kan iemand me vertellen hoe of wat :-)
pi_132463906
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 07:28 schreef peterselieplukkker het volgende:
Zo heb ik in afgelopen week door de typhoon Wipha mijn reisplan aangepast om langer in Hiroshima te blijven. Rondom Tokyo (en ook merkbaar in Osaka) was het regen en regen, terwijl in Hiroshima het zonnetje scheen.
Er liggen nogal wat bergen tussen die twee regio's, en dat houdt wel eens naar weer tegen. Ik was afgelopen week in Kyoto, en daar scheen het zonnetje, terwijl in Tokyo de regen met bakken uit de hemel viel. Door het reizen met de Shinkansen valt het niet erg op, maar Japan blijft een erg groot land, met verschillend weer op verschillende plaatsen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132463919
Volgens mij gaan wij ook niet zo'n last hebben van het weer.. Als ik het goed lees verwachten ze dat de typhoons danwel weg of danwel regio tokyo zijn aankomende periode en wij gaan pas de 2e week (begin november) naar tokyo.. Komt hoop ik precies goed uit :-)
Eerst naar osaka/kyoto en daar was het dus schijnbaar mooi weer afgelopen week als ik jou zo hoor :) Heb er zooo'n zin in !
Ben alleen een beetje bang voor hoe we het allemaal moeten gaan regelen want ik hoor overal dat men slecht engels kan en wij kunnen zeer beperkt japans haha. Alleen al vanaf kansai OV uitzoeken ed... maar zal vast wel loslopen :)
pi_132463998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:10 schreef tesca het volgende:
Ben alleen een beetje bang voor hoe we het allemaal moeten gaan regelen want ik hoor overal dat men slecht engels kan en wij kunnen zeer beperkt japans haha. Alleen al vanaf kansai OV uitzoeken ed... maar zal vast wel loslopen :)
In het zuidelijke deel van Japan (vanaf Tokyo -> Hiroshima) is het Engels van de Japanners redelijk, in vergelijking met het noorden. In het OV vind je altijd wel iemand die voldoende Engels spreekt. Als je naar het noorden gaat (waar wij bijvoorbeeld wonen), dan wordt het wat lastiger.

Japanners doen altijd hun best, dus ook als ze maar weinig Engels spreken en daarom eigenlijk niet met je willen praten, zullen ze je toch op weg proberen te helpen.

Mijn ouders zijn wel eens bij ons in de buurt verdwaald geraakt, en toen kregen van een voorbijganger die geen Engels sprak een mobiel telefoontje, om mij te bellen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132464008
Dat klinkt al geruststellen :) thanks! Wij gaan eigenlijk alleen naar toeristenplaatsen dus daar zal het allemaal wel oké zijn dan..
pi_132464070
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:48 schreef El_jefe07 het volgende:
Interessant artikel vandaag over Japan in The Guardian:

[..]

Linkje: http://www.theguardian.co(...)n-stopped-having-sex

:)
Toen ik net in Japan woonde, en dat is nu bijna 5 jaar geleden, toen keek ik m'n ogen uit. De dames liepen er goed verzorgd en vaak super sexy bij. Op onze universiteitscampus: hakjes, zeg maar hakken, lange kousen, korte rokjes, soms leuke beenwarmers erbij, dat was erg leuk. Nu zijn het allemaal van die bibliotheekvrouwtjes.

Groepjes vrouwelijke studenten bij elkaar, en groepjes mannen. Weinig stelletjes onder de studenten.

Ik kan me wel in het stuk vinden. Japan is peperduur, en de samenleving is er helemaal niet op gericht om kindertaken te verdelen, zodat vrouwen meer kunnen doen dan alleen op de kinderen passen. Mijn Nederlandse collega's zijn 1 dag in de week vij en werken 2 dagen van huis, zodat ze een deel van de zorgtaak op zich kunnen nemen. Daar is in Japan geen sprake van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 23-10-2013 08:38:18 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132465127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:10 schreef tesca het volgende:
Volgens mij gaan wij ook niet zo'n last hebben van het weer.. Als ik het goed lees verwachten ze dat de typhoons danwel weg of danwel regio tokyo zijn aankomende periode en wij gaan pas de 2e week (begin november) naar tokyo.. Komt hoop ik precies goed uit :-)
Eerst naar osaka/kyoto en daar was het dus schijnbaar mooi weer afgelopen week als ik jou zo hoor :) Heb er zooo'n zin in !
Ben alleen een beetje bang voor hoe we het allemaal moeten gaan regelen want ik hoor overal dat men slecht engels kan en wij kunnen zeer beperkt japans haha. Alleen al vanaf kansai OV uitzoeken ed... maar zal vast wel loslopen :)
Wb het OV, ken je Hyperdia al? Handige planner :) en verder is het OV daar heel logisch, zelfs hier in Tokyo vind ik het simpel te gebruiken. Het enige wat balen is, is dat je soms een kilometer moet lopen om over te stappen van lijn A op lijn B :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:44:56 #210
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_132465161
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:43 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wb het OV, ken je Hyperdia al? Handige planner :) en verder is het OV daar heel logisch, zelfs hier in Tokyo vind ik het simpel te gebruiken. Het enige wat balen is, is dat je soms een kilometer moet lopen om over te stappen van lijn A op lijn B :')
Volgens mij liep ik een kilometer om over te stappen van lijn A naar lijn B. Op hetzelfde station... :')
Isn't it ironic, don't you think
pi_132465225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:44 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Volgens mij liep ik een kilometer om over te stappen van lijn A naar lijn B. Op hetzelfde station... :')
Naar is dat he :D lijn A-perron af-gang door-door een ondergronds winkelcentrum-trapje op-weer een gang-trapje af-langs een food court-drukke hal, goed zoeken naar juiste perron-trap op-lijn B. :')
pi_132465339
Ik ben eens van de ene maatschappij naar de andere maatschappij overgestapt, midden in een dorpje, waarbij er tussen de twee stations een halve km dorp lag. Idd kruip-door-sluip-door. En het was toen best wel benauwd en warm.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132465659
Oja, dat je op station A netjes de pijltjes volgt, en dat je dan opeens buiten staat :') en dat je dan praktisch door iemands achtertuin moet om naar station B te komen.

Niet zovaak last van, gelukkig. Wel dat er 2 treinmaatschappijen en een monorail nabij m'n huis stoppen, en dat ik soms nog wel eens vergeet welke lijn waarheen gaat. Maar daar zul je als toerist geen last van hebben :)
pi_132481291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:44 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Volgens mij liep ik een kilometer om over te stappen van lijn A naar lijn B. Op hetzelfde station... :')
Ook meegemaakt, maar dat is bij Tokyo of Ikebukero station enzo geloof ik. Volg je de bordjes.. denk je 'ah ben er zo'.. kom je hoek om en dan zie je een 500 meter lange tunnel. Juist!
pi_132491088
Ik had dat trouwens ook bij Station Shinjuku: met de neus tegen de ruit gedrukt aangekomen met de metro beneden (want, spits.). En toen proberen de uitgang te vinden.. Ik ben werkelijk overal geweest, gevraagd, doorverwezen, ik snapte er niks van. Stond ik ineens weer bij de ingang van de metro, de Odakyu Line e.d. Uiteindelijk ben ik ergens de trap op gegaan, 5 minuten door een winkelcentrum gewandeld en toen zag ik ergens een schuifdeur om naar buiten te kunnen *)

Later ontdekte ik een zij-ingang waar je zó buiten was, maargoed :+
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_132492222
Het enige wat ik me nog afvraag is of ik overal kan pinnen net een ING pinpas en of MasterCard cc?
pi_132493146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:40 schreef tesca het volgende:
Het enige wat ik me nog afvraag is of ik overal kan pinnen net een ING pinpas en of MasterCard cc?
MasterCard zou volgensmij wel moeten, maar een ING pinpas met een maestro chip niet behalve citibank. Voorheen kon je met je ING pasje nog bij elke 7/11 (supermarkt dit overal is in Japan), maar helaas is dat weg.
pi_132514314
Mastercard werkt wel. De maestro werkt nu alleen bij de Japan Post Bank
pi_132523476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef koffiegast het volgende:

[..]

MasterCard zou volgensmij wel moeten, maar een ING pinpas met een maestro chip niet behalve citibank. Voorheen kon je met je ING pasje nog bij elke 7/11 (supermarkt dit overal is in Japan), maar helaas is dat weg.
ING Maestro werkt prima bij Japan Post Office, en MasterCard werkt in ieder geval ook bij Citi. Ik had juist problemen met Rabo Maestro, die werkte namelijk nergens bij mij.. Werelddekking stond aan, maar toch wilde hij niet. Zorg dus dat je nog iets van een backup hebt, altijd handig :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  Eindredactie Games donderdag 24 oktober 2013 @ 19:49:24 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132523733
Daarom heb ik een Visa en Mastercard. Dan zit je altijd goed :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:04:45 #221
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_132530310
Ik lees hier al een klein tijdje af en toe even mee omdat ik van plan ben volgend jaar naar Azië (waaronder Japan) af te reizen voor een aantal weken. Maar sinds kort ben ik een beetje gaan twijfelen aan of dit nog wel een goed idee is. Met steeds maar weer nieuwe berichten over lekken van Fukushima in zee etc. ben ik me toch een beetje zorgen gaan maken over wat dit betekent voor de voedselveiligheid. Wat denken jullie hierover? Zijn jullie er zelf mee bezig door bijvoorbeeld dingen te mijden als je daar bent? Misschien maak ik me wel zorgen om niks maar het zit toch genoeg in mijn achterhoofd dat het de voorpret op mijn reis een drukt. :P
pi_132539354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:04 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik lees hier al een klein tijdje af en toe even mee omdat ik van plan ben volgend jaar naar Azië (waaronder Japan) af te reizen voor een aantal weken. Maar sinds kort ben ik een beetje gaan twijfelen aan of dit nog wel een goed idee is. Met steeds maar weer nieuwe berichten over lekken van Fukushima in zee etc. ben ik me toch een beetje zorgen gaan maken over wat dit betekent voor de voedselveiligheid. Wat denken jullie hierover? Zijn jullie er zelf mee bezig door bijvoorbeeld dingen te mijden als je daar bent? Misschien maak ik me wel zorgen om niks maar het zit toch genoeg in mijn achterhoofd dat het de voorpret op mijn reis een drukt. :P
Ik woon op 150 km afstand van de centrale. De achtergrondstraling is hier net zo hoog als voor het ongeluk (dwz laag). Ja, er lekt water vanuit de centrale in de zee, en dat zal nog wel een tijdje doorgaan. De grote vraag is hoe veel radioactief materiaal in zee lekt, hoeveel materiaal er in de voedselketen terecht komt, en wat wij daarvan op ons bordje krijgen. Mevrouw Lyrebird is daar helemaal niet zo gerust op, en eet dan ook het liefst spul uit de tuin van haar Koreaanse ouders. Ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar dat is waarschijnlijk zelfbescherming. Als ik me er zorgen over zou gaan maken, dan zou ik niet meer hier wonen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132541252
ik las van de week nog een zeer verontrustend artikeltje over de kerncentrale daar. maar je weet nooit hoeveel ervan paniek is, of overdreven... andere berichten zijn jusit weer voorzichtig positief..
pi_132546421
Thanks voor alle informatie nu al ! Kan ik dan met mijn ING pas wel in winkels betalen of kan ik alleen naar citibank en japan post office om met mijn ING pas geld op te nemen? even aan het uitzoeken want andere passen vragen echt belachelijk hoge kosten met geld opnemen en betalen met pas :-)
pi_132547736
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tesca het volgende:
Thanks voor alle informatie nu al ! Kan ik dan met mijn ING pas wel in winkels betalen of kan ik alleen naar citibank en japan post office om met mijn ING pas geld op te nemen? even aan het uitzoeken want andere passen vragen echt belachelijk hoge kosten met geld opnemen en betalen met pas :-)
Ga er maar vanuit van niet. ING pass met maestro werkt volgensmij (en uit andere berichten) enkel bij citibank. Je kunt altijd natuurlijk daar geld pinnen en elders uitgeven (winkels). Citibank heb je volgensmij verspreid over het hele land.
pi_132556880
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:05 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van niet. ING pass met maestro werkt volgensmij (en uit andere berichten) enkel bij citibank. Je kunt altijd natuurlijk daar geld pinnen en elders uitgeven (winkels). Citibank heb je volgensmij verspreid over het hele land.
Dat is dus niet waar, Meastro pinpas werkt bij alle Japan Post Offices. Doordat Citi een internationale bank is werkt het daar in ieder geval óók.

Vanwege de betalingskosten bij pinnen in een winkel heb ik uitsluitend contant betaald.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_132557039
Over exact 2 maanden al bijna in Tokio *O*
pi_132557128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:50 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, Meastro pinpas werkt bij alle Japan Post Offices. Doordat Citi een internationale bank is werkt het daar in ieder geval óók.

Vanwege de betalingskosten bij pinnen in een winkel heb ik uitsluitend contant betaald.
Ik heb inderdaad alleen geld op kunnen nemen bij een postkantoor. Deze zat voor mij tussen Akihabara station en Kanda station in, was iets van 5 minuten lopen.

Ik mis Tokyo/Japan nu al weer... Jammer genoeg was ik de laatste paar dagen van mijn vakantie best ziek geworden, dus heb niet veel kunnen doen :(
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:09:32 #229
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_132568813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 06:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik woon op 150 km afstand van de centrale. De achtergrondstraling is hier net zo hoog als voor het ongeluk (dwz laag). Ja, er lekt water vanuit de centrale in de zee, en dat zal nog wel een tijdje doorgaan. De grote vraag is hoe veel radioactief materiaal in zee lekt, hoeveel materiaal er in de voedselketen terecht komt, en wat wij daarvan op ons bordje krijgen. Mevrouw Lyrebird is daar helemaal niet zo gerust op, en eet dan ook het liefst spul uit de tuin van haar Koreaanse ouders. Ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar dat is waarschijnlijk zelfbescherming. Als ik me er zorgen over zou gaan maken, dan zou ik niet meer hier wonen.
Ik hoopte eigenlijk al een beetje dat jij zou reageren, goed om een perspectief te krijgen van iemand die er woont. Weet je hoe andere mensen in Japan er mee om gaan? Leuk om af en toe je verhalen te lezen trouwens. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:51 schreef pokkerdepok het volgende:
ik las van de week nog een zeer verontrustend artikeltje over de kerncentrale daar. maar je weet nooit hoeveel ervan paniek is, of overdreven... andere berichten zijn jusit weer voorzichtig positief..
Dat is deel van het probleem, ik weet niet goed weet wat ik kan vertrouwen. Dit en dit lijkt een compleet ander beeld te geven van hoe de situatie is.
pi_132570997
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk al een beetje dat jij zou reageren, goed om een perspectief te krijgen van iemand die er woont. Weet je hoe andere mensen in Japan er mee om gaan? Leuk om af en toe je verhalen te lezen trouwens. ;)

[..]

Dat is deel van het probleem, ik weet niet goed weet wat ik kan vertrouwen. Dit en dit lijkt een compleet ander beeld te geven van hoe de situatie is.
ik vrees dat de BBC wel iets eerlijker is...
maar aan de andere kant, zie ik japan ook niet gewoon niets doen, als het echt gevaarlijk aan te worden is.
ik zou me er zelf niet te veel zorgen over maken en gewoon gaan. misschine maar een beetje uit de buurt van fukushima blijven, dat wel.
pi_132575911
Nog een laatste vraag :) is er ergens een onsen waar man en vrouw gemengd zijn? Waarbij je eventueel ook badkleding aan mag (hoeft niet perse)
pi_132576358
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:57 schreef tesca het volgende:
Nog een laatste vraag :) is er ergens een onsen waar man en vrouw gemengd zijn? Waarbij je eventueel ook badkleding aan mag (hoeft niet perse)
In Nikko hebben we wel eens in een bed & breakfast gezeten waarbij we naar een prive onsen konden gaan. Die zat aan de B&B vast, en die mocht je op slot doen, als een soort van badkamer.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132576388
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef King_of_cubes het volgende:
Weet je hoe andere mensen in Japan er mee om gaan?
De Japanners hebben geen keuze. Die willen nergens anders naar toe en die zullen in Japan blijven wonen, ook als alles licht gaat geven.

Buitenlanders hebben wel een keuze. Op onze faculteit hadden we een Duitse hoogleraar, die twee keer per jaar langs kwam, en die hebben we sinds Fukushima niet meer gezien. De Duitse ambassade is zo ver ik weet van Tokyo naar Osaka verplaatst. Een maand geleden hadden we een conferentie met een aantal Finnen. Die hadden we vier jaar geleden ook, en toen was de opkomst twee keer zo groot. Als je naar Nikko gaat, dan lijkt het wel uitgestorven, ook midden in het hoogseizoen. Wat dat betreft is het ideaal om juist nu naar Japan te komen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:12:56 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_132576466
Ik ben gewoon op vakantie naar Japan gegaan en heb hier niet meer aan gedacht. Wel enorm genoten van Japan.
Isn't it ironic, don't you think
pi_132576940
Ik was een paar maanden na de ramp naar Japan gegaan in 2011. Volgensmij had ik alles pas na de ramp geregeld, maar heb er niet echt bij stil gestaan. Enkel mijn moeder maakte zich zorgen en 'je moet het water niet drinken!' enzo.

Ik heb wel meegekregen dat veel buitenlanders opeens vertrokken waren. Persoonlijk heb ik gewoon gedoucht en zo nu en dan wat water uit de kraan gedronken, ik heb aldaar er niet meer aangedacht. Sterker nog, het enige dat mij aan de ramp herinnerde was dat de verlichting op de avond in het boemende Tokyo grotendeels uitging en de airconditioners zo nu en dan werden uitgezet om energie te besparen.

Overigens herinner ik mij een nieuwsbericht dat zei dat de straling in London en Parijs hoger waren dan in Tokyo (in 2011).
pi_132630837
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:48 schreef El_jefe07 het volgende:
Interessant artikel vandaag over Japan in The Guardian:

[..]

Linkje: http://www.theguardian.co(...)n-stopped-having-sex

:)
Filmpje erbij? ;)

steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_132656514
Op de KLM website zijn nu tickets naarTokyo te koop voor 545 euro retour.
Periode november tm januari.

Prijs valt wel mee toch. Maar als de KLM het in de aanbieding heeft zullen andere maatschappijen dat ook hebben lijkt me.
pi_132695756
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Japanners hebben geen keuze. Die willen nergens anders naar toe en die zullen in Japan blijven wonen, ook als alles licht gaat geven.

Buitenlanders hebben wel een keuze. Op onze faculteit hadden we een Duitse hoogleraar, die twee keer per jaar langs kwam, en die hebben we sinds Fukushima niet meer gezien. De Duitse ambassade is zo ver ik weet van Tokyo naar Osaka verplaatst. Een maand geleden hadden we een conferentie met een aantal Finnen. Die hadden we vier jaar geleden ook, en toen was de opkomst twee keer zo groot. Als je naar Nikko gaat, dan lijkt het wel uitgestorven, ook midden in het hoogseizoen. Wat dat betreft is het ideaal om juist nu naar Japan te komen.
Gek, want hier lees ik dat er in de eerste zes maanden van dit jaar nog nooit zoveel toeristen naar Japan zijn gegaan.
quote:
The number of foreign visitors to Japan in January-June rose 22.8 pct from a year before to an estimated 4,954,600, hitting a record high for the first-half period, the Japan National Tourism Organization said Wednesday.
Overigens ben ik in april in Kyoto en Tokyo geweest, geweldig land! In Kyoto hadden wij een appartementje gehuurd in een doodnormale wijk. Was een aparte ervaring om op de fiets de buurt te verkennen en allerlei bijzondere bezienswaardigheden tegen te komen die het massatoerisme nog niet ontdekt heeft. Ondanks de grote taal- en cultuurverschillen hebben we ons uitstekend gered. Japanners zijn ontzettend behulpzaam en er zijn verschillende apps beschikbaar waarmee je met behulp van GPS (dus geen internetverbinding voor nodig) eigenlijk niet kan verdwalen.

Een bestemming waar ik absoluut vaker naartoe zal gaan. Althans, mits ik wat geld heb. Ben momenteel een arme student :D
pi_132704643
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 11:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Eens, maar er zijn best wel veel stoepjes e.d. waar je op kunt zitten.

Weet iemand hier waarom bijna elke Japanner zijn boek heeft gekaft?
Dat wordt in de boekwinkel voor je gedaan. Voor een maat kocht ik in Tokyo als souvenirtje een manga-strip en bij het afrekenen vroeg de kassière iets onverstaanbaars in het Japans. Ik antwoordde maar met 'hai' en toen deed ze er een kaft omheen. Zonder extra kosten, overigens.
pi_132704811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef koffiegast het volgende:

[..]

MasterCard zou volgensmij wel moeten, maar een ING pinpas met een maestro chip niet behalve citibank. Voorheen kon je met je ING pasje nog bij elke 7/11 (supermarkt dit overal is in Japan), maar helaas is dat weg.
In april heb ik in Kyoto nog met een Maestro pas bij een 7/11 gepind.
pi_132714363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:41 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Gek, want hier lees ik dat er in de eerste zes maanden van dit jaar nog nooit zoveel toeristen naar Japan zijn gegaan.
Goed punt. Japan is een groot land. :) Ik heb het specifiek over Nikko. Als je naar de stralingskaartjes kijkt, dan ligt Nikko nog net binnen het gebied waar een hoger risico geldt. De Finnen die we op bezoek hadden, durfden niets te eten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132722558
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Over exact 2 maanden al bijna in Tokio *O*
In december in Tokio vertoeven? Werk? Vakantie?
pi_132722672
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:33 schreef Iwanius het volgende:

[..]

In december in Tokio vertoeven? Werk? Vakantie?
Vakantie.
pi_132723124
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:02 schreef DownBusiness het volgende:
Op de KLM website zijn nu tickets naarTokyo te koop voor 545 euro retour.
Periode november tm januari.

Prijs valt wel mee toch. Maar als de KLM het in de aanbieding heeft zullen andere maatschappijen dat ook hebben lijkt me.
Bizar ja. Voor directe vlucht beste prijs die ik ooit heb gezien.
pi_132724057
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:02 schreef DownBusiness het volgende:
Op de KLM website zijn nu tickets naarTokyo te koop voor 545 euro retour.
Periode november tm januari.

Prijs valt wel mee toch. Maar als de KLM het in de aanbieding heeft zullen andere maatschappijen dat ook hebben lijkt me.
woa...
pi_132725306
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:02 schreef DownBusiness het volgende:
Op de KLM website zijn nu tickets naarTokyo te koop voor 545 euro retour.
Periode november tm januari.

Prijs valt wel mee toch. Maar als de KLM het in de aanbieding heeft zullen andere maatschappijen dat ook hebben lijkt me.
Damn dat is cheap. Ik wil in de maand januari gaan. Is 2 weken Tokyo een beetje zat om je te vermaken?
pi_132725488
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:59 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Damn dat is cheap. Ik wil in de maand januari gaan. Is 2 weken Tokyo een beetje zat om je te vermaken?
:Y Met een paar mooie dagtrips. Wij gaan bijna 2 weken, voor de 2e keer. Vorige keer 8 dagen Tokyo.
pi_132727223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:Y Met een paar mooie dagtrips. Wij gaan bijna 2 weken, voor de 2e keer. Vorige keer 8 dagen Tokyo.
Nice. :)

Weet iemand nog een goed hostel?
pi_132727399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:51 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Nice. :)

Weet iemand nog een goed hostel?
Vorige keer deze: http://www.cheap-hostel-tokyo.com/ Erg tevreden over, leuk wijkje ook en dichtbij wat wij de tofste "centra" vonden: Shinjuku en Shibuya.

Maar die was vol dus nu gaan we deze proberen http://www.juyoh.co.jp/en-us/#home
pi_132727841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vorige keer deze: http://www.cheap-hostel-tokyo.com/ Erg tevreden over, leuk wijkje ook en dichtbij wat wij de tofste "centra" vonden: Shinjuku en Shibuya.

Maar die was vol dus nu gaan we deze proberen http://www.juyoh.co.jp/en-us/#home
Ziet er interessant uit en nóg belangrijker: Single rooms. 8-). Shared dorms doe ik nooit meer. :P
pi_132729713
nou maar even serieus gaan nadenken of ik ook niet even moet gaan voor die prijs, ik krijg gelijk enorme zin... ben al eens in februari in tokyo geweest. koud, maar heb me prima vermaakt toen.
pi_132730987
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit en nóg belangrijker: Single rooms. 8-). Shared dorms doe ik nooit meer. :P
Ik zou ook sites als expedia.com en booking.com in de gaten houden, die kunnen hele goede aanbiedingen hebben wat betreft hotels!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 03:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goed punt. Japan is een groot land. :) Ik heb het specifiek over Nikko. Als je naar de stralingskaartjes kijkt, dan ligt Nikko nog net binnen het gebied waar een hoger risico geldt. De Finnen die we op bezoek hadden, durfden niets te eten.
Ah, ik dacht dat je het over heel Japan had. Klein misverstand.
pi_132752925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:07 schreef pokkerdepok het volgende:
nou maar even serieus gaan nadenken of ik ook niet even moet gaan voor die prijs, ik krijg gelijk enorme zin... ben al eens in februari in tokyo geweest. koud, maar heb me prima vermaakt toen.
Haha i feel your pain.

Hier precies hetzelfde. Ben binnen familie en vrienden aan het kijken wie ik kan porren om mee te gaan :P

Lijkt me echt machtig zo net voor kerst om daar rond te lopen :D

[ Bericht 10% gewijzigd door DownBusiness op 31-10-2013 10:58:42 ]
pi_132753128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:53 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Haha i feel your pain.

Hier precies hetzelfde. Ben binnen familie en vrienden aan het kijken wie ik kan porren om mee te gaan :P

Lijkt me echt machtig zo net voor kerst om daar rond te lopen :D
Ik ben echt benieuwd naar oud en nieuw daar :o

1e kerstdag zitten we in het vliegtuig :') _O-
pi_132754558
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd naar oud en nieuw daar :o

1e kerstdag zitten we in het vliegtuig :') _O-
Kan beter in het vliegtuig zitten naar Tokyo dan het jaarlijkse familie diner hebben en de avond doorbrengen met bordspellen :Y
pi_132754941
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:46 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Ik zou ook sites als expedia.com en booking.com in de gaten houden, die kunnen hele goede aanbiedingen hebben wat betreft hotels!

Ik heb liever een hostel. Lekker goedkoop en simpel. Heb ook het idee dat de mensen daar beter weten wat er te doen is in de nabijheid.
pi_132757893
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:53 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Haha i feel your pain.

Hier precies hetzelfde. Ben binnen familie en vrienden aan het kijken wie ik kan porren om mee te gaan :P

Lijkt me echt machtig zo net voor kerst om daar rond te lopen :D
weinig pijn,
gisteren besproken met een vriend, als alles goed gaat de komende dagen loop ik over 2-3 weken in tokyo!! blij blij blij!

*O*

soms moet je iets gewoon gelijk doen, lol. :)

3 weken warschijnlijk, 2 tokyo, 1 kansai. voor hem de eerste keer, dus dat wordt reisgidsje spelen. ik vind alles best, de laatste keer dat ik er was is 8 jaar geleden.
pi_132757951
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:02 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb liever een hostel. Lekker goedkoop en simpel. Heb ook het idee dat de mensen daar beter weten wat er te doen is in de nabijheid.
Bovendien zijn booking of expedia nou niet echt de sites voor een verassende aanbieding :') Gewoon de 1e hotelsites waar je even kijkt. Dan kan je beter naar zo'n site gaan waar je zelf een prijs op kan geven voor een bepaald niveau kamer.
pi_132757960
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

weinig pijn,
gisteren besproken met een vriend, als alles goed gaat de komende dagen loop ik over 2-3 weken in tokyo!! blij blij blij!
Leuk :)
pi_132758023
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Leuk :)
ja echt. :) dringt nog niet helemaal door maar dat komt wel.
pi_132758080
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja echt. :) dringt nog niet helemaal door maar dat komt wel.
Heb je al een idee wat je allemaal gaat doen? En hoe lang weg?
pi_132758322
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

weinig pijn,
gisteren besproken met een vriend, als alles goed gaat de komende dagen loop ik over 2-3 weken in tokyo!! blij blij blij!

*O*

soms moet je iets gewoon gelijk doen, lol. :)

3 weken warschijnlijk, 2 tokyo, 1 kansai. voor hem de eerste keer, dus dat wordt reisgidsje spelen. ik vind alles best, de laatste keer dat ik er was is 8 jaar geleden.
Supertof!

Ik ga dus van 24 december tot 31 december naar Tokyo.
pi_132758351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je al een idee wat je allemaal gaat doen? En hoe lang weg?
3 weken.
zelf zou ik wel wat bijzondere dingen gaan doen, als ik alleen ging.
maar het is november, dus rekening houdend met het weer, en dat mn reisgenoot nog nooit in japan is geweest en niet echt een backpacker is, wordt het waarschijnlijk twee weken tokyo, 1 week kansai regio.
dus 1 week treinen, kyoto osaka en ik zoek wel wat dingetjes uit nog waar ik nog niet geweest ben, ise bijvoorbeeld.misschien tripje naar takamatsu, op dat eiland ben ik nog helemaal niet geweest.

de rest van de tijd gewoon rondhangen in tokyo. heb ik al eens twee maanden gedaan, en me geen moment verveeld, dus dat is geen probleem. dat was toen in februari-maart, als je het koud hebt ben je zo ergens warm.
pi_132758384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:03 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Supertof!

Ik ga dus van 24 december tot 31 december naar Tokyo.
ook leuk, kerstmis. geen traditioneel japans feest, maar ze gaan er behoorlijk voor daar, qua sfeer.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:06:01 #265
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132758421
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:02 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb liever een hostel. Lekker goedkoop en simpel. Heb ook het idee dat de mensen daar beter weten wat er te doen is in de nabijheid.
K's house is een leuke keten in Japan. Schoon en leuk personeel :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132759397
Zat hier echt met rood aangelopen hoofd (van de spanning) die ticket te boeken. Hartslag 200 slagen op minuut.

De vlucht is geregeld.
Natuurlijk gaan we niet in een doos slapen of doelloos rondlopen dus nu begint het speurwerk.

Eens even wat topics doorlezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DownBusiness op 31-10-2013 14:39:09 ]
pi_132760394
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:33 schreef DownBusiness het volgende:
Zat hier echt met rood aangelopen hoofd (van de spanning) die ticket te boeken. Hartslag 200 slagen op minuut.

De vlucht is geregeld.
Natuurlijk gaan we niet in een doos slapen of doelloos rondlopen dus nu begint het speurwerk.

Eens even wat topics doorlezen.
:) cool....
ik ga morgen boeken.
pi_132760475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

:) cool....
ik ga morgen boeken.
Ik meende te lezen dat deze actie tot 1 november duurt.
Let op!

Edit:

Tarieven zijn vanaf-prijzen + ¤ 10 boekingskosten. Tarieven Osaka, Fukuoka en Tokio (Narita): boeken t/m 31 oktober 2013 en reizen t/m 31 januari 2014. Voor alle andere bestemmingen geldt boeken tot en met 31 oktober 2013 en reizen t/m april 2014.

Just sayin''
pi_132760833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:03 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Supertof!

Ik ga dus van 24 december tot 31 december naar Tokyo.
:D

Wij van 25 december tot ? januari.
pi_132762171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:06 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik meende te lezen dat deze actie tot 1 november duurt.
Let op!

Edit:

Tarieven zijn vanaf-prijzen + ¤ 10 boekingskosten. Tarieven Osaka, Fukuoka en Tokio (Narita): boeken t/m 31 oktober 2013 en reizen t/m 31 januari 2014. Voor alle andere bestemmingen geldt boeken tot en met 31 oktober 2013 en reizen t/m april 2014.

Just sayin''
omg...bedankt, dan maar nu gelijk.
pi_132770274
Nog moeilijk om een goed hotel te zoeken zeg. Er zijn zoveel wijken.
Zoveel keus :9
pi_132776506
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bovendien zijn booking of expedia nou niet echt de sites voor een verassende aanbieding :') Gewoon de 1e hotelsites waar je even kijkt. Dan kan je beter naar zo'n site gaan waar je zelf een prijs op kan geven voor een bepaald niveau kamer.
Ik heb het toch via booking.com voor elkaar gekregen om met drie personen voor iets meer dan 300 euro drie nachten in dit zeer luxe hotel te zitten midden in Shinjuku. Een meer centrale plek in Tokyo is er vrijwel niet. Dit was het uitzicht van onze kamer:



[ Bericht 0% gewijzigd door CheeseHead1992 op 31-10-2013 22:28:47 ]
pi_132778110
gelukt, 12 november tot 3 december zit ik in japan!
pi_132778355
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:51 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Ik heb het toch via booking.com voor elkaar gekregen om met drie personen voor iets meer dan 300 euro drie nachten in dit zeer luxe hotel te zitten midden in Shinjuku. Een meer centrale plek in Tokyo is er vrijwel niet. Dit was het uitzicht van onze kamer:

[ afbeelding ]
Leuk!
pi_132779167
ik ga gewoon weer naar mn vertrouwde beetje crisis maar o zo goedkope New Koyo hostel, nabij ueno. kleine single rooms voor 20 euro.

ueno is geweldig. wel ver van shinjuku/shibuja. maar wel weer akihabara om de hoek.
pi_132785756
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:54 schreef pokkerdepok het volgende:
ik ga gewoon weer naar mn vertrouwde beetje crisis maar o zo goedkope New Koyo hostel, nabij ueno. kleine single rooms voor 20 euro.

ueno is geweldig. wel ver van shinjuku/shibuja. maar wel weer akihabara om de hoek.
En dichter bij de Tsukiji vismarkt als die dan nog open is _O_

Wij ook Ueno. Vorige keer Nakano (dicht bij shinjuku dus _O_ ). Dat was voor ons wel een iets betere locatie. Maar beetje rondlopen over stations plus wat ritjes in de metro/treinen vind ik vaak al net zo leuk als het uitstapje waar ik naar op weg ben _O-
pi_132785968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En dichter bij de Tsukiji vismarkt als die dan nog open is _O_

Wij ook Ueno. Vorige keer Nakano (dicht bij shinjuku dus _O_ ). Dat was voor ons wel een iets betere locatie. Maar beetje rondlopen over stations plus wat ritjes in de metro/treinen vind ik vaak al net zo leuk als het uitstapje waar ik naar op weg ben _O-
ja ik ook. de yamanote lijn is nou niet bepaald een straf, haha.
en je kan in ueno ook heerlijk goedkoop eten/drinken, het barst er van de restaurantjes. en je hebt er de openlucht markt rond het spoor, elke dag. en het park.
pi_132786039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ik ook. de yamanote lijn is nou niet bepaald een straf, haha.
en je kan in ueno ook heerlijk goedkoop eten/drinken, het barst er van de restaurantjes. en je hebt er de openlucht markt rond het spoor, elke dag. en het park.
En goedkoop ook :Y

http://tokyocheapo.com/locations/central-tokyo/ueno-2/

Bij oud en nieuw willen we ook graag naar de tempel in akihabara dus dat komt ook goed uit.
pi_132786102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
tempel in akihabara
is er een tempel in akihabara? ik ken er alleen een , een stukje erbuiten bij de rivier. die is helemaal pikzwart, wel tof.

in ueno kan je ook een tempeltjes tocht doen, voor elke tempel daar hangt een bord met alle tempels in de wijk erop.

toffe site trouwens, die kende ik nog niet.
pi_132786194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is er een tempel in akihabara? ik ken er alleen een , een stukje erbuiten bij de rivier. die is helemaal pikzwart, wel tof.

in ueno kan je ook een tempeltjes tocht doen, voor elke tempel daar hangt een bord met alle tempels in de wijk erop.

toffe site trouwens, die kende ik nog niet.
Asakusa natuurlijk, die haal ik altijd door elkaar :@ Maar zelfde punt, ook dichtbij Ueno.

Toffe site ja. Staan echt leuke ideen op voor dagvulling zonder dat het gelijk flink in de kosten loopt. Moet echt goedkoper dan de vorige keer Japan, gelukkig helpt de Yen koers ook wel mee :)
pi_132786349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Asakusa natuurlijk, die haal ik altijd door elkaar :@ Maar zelfde punt, ook dichtbij Ueno.

Toffe site ja. Staan echt leuke ideen op voor dagvulling zonder dat het gelijk flink in de kosten loopt. Moet echt goedkoper dan de vorige keer Japan, gelukkig helpt de Yen koers ook wel mee :)
haha okee asakusa. ja dat is vast wel cool met oud en nieuw.
ja ik ga effe lezen. die yen, daar ben ik ook blij mee, het is nu ongeveer hetzelfde als 8 jaar geleden. een tijdje geleden was het echt niet te doen, zo duur.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 09:46:08 #282
35723 crew  GGMM
pi_132786497
Vies land met rare inwoners.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132786518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha okee asakusa. ja dat is vast wel cool met oud en nieuw.
ja ik ga effe lezen. die yen, daar ben ik ook blij mee, het is nu ongeveer hetzelfde als 8 jaar geleden. een tijdje geleden was het echt niet te doen, zo duur.
Als je naar de koers kijkt over de laatste 5 jaar zijn wij exact op het slechtste punt de 1e keer gegaan :') _O-



Juli 2012 :D
  Redactie Sport vrijdag 1 november 2013 @ 09:47:00 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132786519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef GGMM het volgende:
Vies land met rare inwoners.
Ze hebben allemaal teveel haar op hun lichaam.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132786527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef GGMM het volgende:
Vies land met rare inwoners.
:')

Donder op Rene :)
pi_132786576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je naar de koers kijkt over de laatste 5 jaar zijn wij exact op het slechtste punt de 1e keer gegaan :') _O-

[ afbeelding ]

Juli 2012 :D
lol... nou dan gaat het deze keer heel erg meevallen. :)
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 09:54:58 #287
35723 crew  GGMM
pi_132786712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:')

Donder op Rene :)
Nee serieus, wat een rare mensen wonen daar zeg. Echt een vreselijke cultuur. Erger me ook altijd kapot aan die Japense "humor". Daardoor kan ik nooit naar Japanse films of series kijken. :{
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132786735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee serieus, wat een rare mensen wonen daar zeg. Echt een vreselijke cultuur. Erger me ook altijd kapot aan die Japense "humor". Daardoor kan ik nooit naar Japanse films of series kijken. :{
Open een topic in KLB.
pi_132786745
Tevens moet ik helaas een TR machen wegens overvallen andere sc.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 09:56:19 #290
35723 crew  GGMM
pi_132786746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Open een topic in KLB.
Uh, nee.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132786939
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee serieus, wat een rare mensen wonen daar zeg. Echt een vreselijke cultuur. Erger me ook altijd kapot aan die Japense "humor". Daardoor kan ik nooit naar Japanse films of series kijken. :{
Hier past maar een smiley. :')

Wel eens in Japan geweest? Of moet ik Japen schrijven?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132786990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hier past maar een smiley. :')

Wel eens in Japan geweest? Of moet ik Japen schrijven?
Niet op in gaan, zijn hier om mij te trollen.
pi_132787004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee serieus, wat een rare mensen wonen daar zeg. Echt een vreselijke cultuur. Erger me ook altijd kapot aan die Japense "humor". Daardoor kan ik nooit naar Japanse films of series kijken. :{
ik zou niet gaan, als ik jou was.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 10:08:55 #294
35723 crew  GGMM
pi_132787053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hier past maar een smiley. :')

Wel eens in Japan geweest? Of moet ik Japen schrijven?
Haha, een typo.

Dit zal wel Japanse humor zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zou niet gaan, als ik jou was.
Dat ben ik ook zeker niet van plan. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132787085
Allemaal even lachen mensen.
pi_132790502
http://www.jrpass.com/nl
werkt dit goed? ze zeggen binnen 5 dagen thuis bezorgd.
pi_132791931
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:33 schreef pokkerdepok het volgende:
http://www.jrpass.com/nl
werkt dit goed? ze zeggen binnen 5 dagen thuis bezorgd.
Klopt redelijk, bij mij stond Fedex na 2 dagen al op de stoep :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132792835
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:33 schreef pokkerdepok het volgende:
http://www.jrpass.com/nl
werkt dit goed? ze zeggen binnen 5 dagen thuis bezorgd.
Ik had de jrp eergisteren via japan experience gekocht. En gisteren stond al fedex voor mijn deur. Helaas moest ik even weg maar vanochtend weer die alsnog geleverd. Bestelling ging perfect, prijs was zo te zien lager maar fedex kostte 8 euro, kut. was die andere wel goedkoper lol.

Ik vertrek trouwens volgende week. Heb er echt zin in, zal waarschijnlijk ook flink shoppen. Voornamelijk cameraspullen en koptelefoons. Zijn daar soms 50% goedkoper!

Is Nikko trouwens wel aan te raden als dagtrip vanuit Tokio als ik ook Kyoto ga bezoeken, wegens tempel overkill enzo?
pi_132792973
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:27 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt redelijk, bij mij stond Fedex na 2 dagen al op de stoep :)
ha, perfect!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:03 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ik had de jrp eergisteren via japan experience gekocht. En gisteren stond al fedex voor mijn deur. Helaas moest ik even weg maar vanochtend weer die alsnog geleverd. Bestelling ging perfect, prijs was zo te zien lager maar fedex kostte 8 euro, kut. was die andere wel goedkoper lol.

Ik vertrek trouwens volgende week. Heb er echt zin in, zal waarschijnlijk ook flink shoppen. Voornamelijk cameraspullen en koptelefoons. Zijn daar soms 50% goedkoper!

Is Nikko trouwens wel aan te raden als dagtrip vanuit Tokio als ik ook Kyoto ga bezoeken, wegens tempel overkill enzo?
t gaat in ieder geval dus snel, dat is mooi.
nikko is wel echt uniek. japanse tempels zijn bijna altijd vrij kaal, dat is prachtig en echt japans. maar nikko is juist behoorlijk extravagant, meer naar het chinese toe. veel details, kleuren..
pi_132794891
Crap. Het is nu alweer 100 euro duurder. Wacht nog op goedkeuring vakantiedagen van mijn werkgever...
pi_132803052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Haha, een typo.

Dit zal wel Japanse humor zijn.

[..]

Dat ben ik ook zeker niet van plan. :)
Hoe wordt zo'n gigantische troll als jij een Moderator? Fok is wel erg diep afgezakt, zeg.

Ben je wel eens in Japan geweest? Nee? Doe dan geen uitspraken zonder dat je iets van het onderwerp af weet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')