abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130585588
Wat willekeurige plaatjes

En op verzoek:

meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp

FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)

http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.

Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?

Mathijst 28 maart - 10 april 2014
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
KnutdeIJsbeer 24 december - 4 januari (nog niet helemaal zeker)

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 29-08-2013 08:57:52 ]
  donderdag 29 augustus 2013 @ 08:55:53 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130585630
28 maart - 10 april in 2014 voor mij.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130585673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:55 schreef matthijst het volgende:
28 maart - 10 april in 2014 voor mij.
Staat erbij.
pi_130585778
Degene die in Japan zijn, wel foto's/filmpjes maken en hier plaatsen hè!?
:s)

Ik ga in september 2014.
pi_130586327
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:05 schreef Qunix het volgende:
Degene die in Japan zijn, wel foto's/filmpjes maken en hier plaatsen hè!?
:s)

Ik ga in september 2014.
Vet! Is dit je eerste keer? Ik ben ook van plan om na nieuwjaar te gaan.
pi_130586443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Vet! Is dit je eerste keer? Ik ben ook van plan om na nieuwjaar te gaan.
Jup :Y

In november ga ik naar Londen, en dat zal de eerste keer zijn dat ik ga vliegen :P
pi_130586454
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:35 schreef Qunix het volgende:

[..]

Jup :Y

In november ga ik naar Londen, en dat zal de eerste keer zijn dat ik ga vliegen :P
Hoe bedoel je eerste keer vliegen, are you a pilot?
pi_130586464
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:36 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hoe bedoel je eerste keer vliegen, are you a pilot?
Nee... Heb nog nooit gevlogen.
pi_130586500
Wij gaan voor de 2e keer. Plan is kerst en oud en nieuw naar Tokyo en dan willen we nog een korte trip van een paar dagen maken. Misschien via Snowmonkeys naar Hakone terug naar Tokyo ofzo? Dat staat nog open in ieder geval.

Daarna naar de zon van Thailand *O*
pi_130586534
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:36 schreef Qunix het volgende:

[..]

Nee... Heb nog nooit gevlogen.
Haha, is niks engs aan ofzo! Eigenlijk is het niet eens bijzonder meer.
pi_130586576
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:40 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Haha, is niks engs aan ofzo! Eigenlijk is het niet eens bijzonder meer.
Eerste keer vliegen is wel heel leuk natuurlijk :)
pi_130586802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij gaan voor de 2e keer. Plan is kerst en oud en nieuw naar Tokyo en dan willen we nog een korte trip van een paar dagen maken. Misschien via Snowmonkeys naar Hakone terug naar Tokyo ofzo? Dat staat nog open in ieder geval.

Daarna naar de zon van Thailand *O*
Yudanaka is leuk voor een dag, een nachtje slapen en dan weer verder. En natuurlijk even in een onsen zitten in een van de ryokans daar. Hakone hebben we zelf wat langer gezeten en daar zijn, naast natuurlijk checken of Foetsie weer tussen de wolken verborgen is, ook andere dingen te doen. Er gaat een bus naar allerlei musea en een botanische tuin bijvoorbeeld. En de beste tonkatsu ooit op aldaar _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130586879
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Yudanaka is leuk voor een dag, een nachtje slapen en dan weer verder. En natuurlijk even in een onsen zitten in een van de ryokans daar. Hakone hebben we zelf wat langer gezeten en daar zijn, naast natuurlijk checken of Foetsie weer tussen de wolken verborgen is, ook andere dingen te doen. Er gaat een bus naar allerlei musea en een botanische tuin bijvoorbeeld. En de beste tonkatsu ooit op aldaar _O_
Vorige keer hoorden we dat de kans dat je Mt Fuji ziet in de winter een stuk groter is omdat het dan helderder zou zijn.

Zou het leuk zijn om de Japanse tuinen in de winter te bezoeken? Lijkt me een beetje kale bedoening dan?

Yudanaka ziet er tof uit :)
pi_130587104
geen idee, wij waren er in april, daarvoor zal het denk ik een stuk kaler zijn.
pi_130673042
Hallo mensen,

na een lange fok-pauze van een vijftal maanden verschijn ik opnieuw.
Ik vertrek binnenkort voor bijna heel september naar Japan.

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Verder vroeg ik me af wat jullie me in Sendai en Tokyo zouden aanraden.
Ik ben geïnteresseerd in geschiedenis, anime, en skyscrapers.
Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
pi_130673849
Als je met VSA het systeem uit de VS of USA bedoeld ( :+ ), wel, ja. Ik had overigens een reisstekker meegenomen waar m'n laptoplader niet in paste, toen heb ik voor een paar euro in Akihabara een verloopstekkertje EU>USA gehaald en dat was eigenlijk veel makkelijker!
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_130676387
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo mensen,

Ik had een redelijk belangrijke praktische vraag: ik heb geen elektrische adapters.
Ik heb een internationaal setje ooit gekocht voor de VSA, en daar zit ook Rusland en het Midden-Oosten en zo bij, maar niet Japan op zich.
Klopt het dat ik gewoon mijn adapters voor Europese toestellen in de VSA daar kan gebruiken?

Ik twijfel bijvoorbeeld of ik in Tokyo de Tokyo Tower of die Skytree zou moeten doen, en of ik die overdag of in het donker best doe.

Bedankt!
ga bij sendai naar Matsushima.
ga in tokyo-shibuya naar mandrake, manga winkel in een kelder, en heel akihabara natuurlijk. ikebukero heeft ook veel manga/anime winkels, maar meer voor meisjes, is ook leuk.
en in shinyuku een regeringsgebouw op, als je van woklkenkrabbers houdt.
pi_130677033
quote:
Hallo mensen,

Bedankt!
Ik vond Skytree indrukwekkender dan de Tokyo Tower, maar is ook wel een stukje duurder.
pi_130678327
Zit nog steeds te zoeken wat nou het beste hotel is in Tokyo (de rest komt later wel) wat betreft verhouding prijs/kwaliteit/grootte van de kamer. Zal ik gewoon Sunroute pakken? En welke van de tig in Tokyo...

Heb heel wat vakanties geplanned, maar ik zie in Tokyo door de bomen het bos soms echt niet meer :) Kan iemand een tip geven welk Sunroute hotel in Tokyo gewoon goed is, en in de buurt zit van de meeste leuke dingen? ik denk zelf Shinjuku..

Edit: sodjeu, hoelang van tevoren moet je boeken bij Sunroute? Ik heb nu november, december, januari, februari en maart geprobeerd, maar ik krijg elke keer de melding dat vol zitten.. :?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:04:09 #20
28167 matthijst
pi_130678611
Sunroute plaza shinjuku.
Perfect!
http://www.hotelsunrouteplazashinjuku.jp/en/

Makkelijk bij de Yamanotelijn, Nex, winkels... Pin naast de deur.
Zag dat ze nu ook een pakket met ontbijt hebben, volgende keer proberen :)
pi_130678661
I know, maar ik weet dus niet of Sunroute extreem duur is vergeleken met andere gelijkwaardige hotels. Is hij duurder, of zeg je van je gaat geen goedkoper hotel in dat segment vinden voor die prijs?
pi_130678752
Iemand ook nog tips voor leuke hotels in Osaka & Kyoto? Wij willen ook wel 1 of 2 nachten in een echt Japans verblijf slapen, ofwel in een tempel, ofwel in een ryokan :)

Misschien rare vraag hoor... maar kan je de bedden tegen elkaar schuiven als je in een "twin room" neemt? Ik zie op alle foto's dat de bedden daar apart staan. Nu zou je denken, waarom niet gewoon double room nemen, maar twin rooms zijn bijna altijd groter qua m2...

[ Bericht 34% gewijzigd door BlackRhino op 31-08-2013 19:18:50 ]
pi_130679848
Ok.. Sunroute Shinjuku is NIET boeken. Volgende maand niet, en de maanden daarop t/m april 2014 ook niet...
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:03:53 #24
28167 matthijst
pi_130680673
?
Wat zwets je?
Via die site die ik post oon ik in decmber boeken?
April is pas vanaf oktober te boeken.
pi_130680833
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:03 schreef matthijst het volgende:
?
Wat zwets je?
Via die site die ik post oon ik in decmber boeken?
April is pas vanaf oktober te boeken.
Jij gaf inderdaad een andere site, als ik op Google op "Hotel sunroute tokyo" kom ik op deze site:

http://www.sunroute.jp/en(...)ashinjuku/index.html

Daar is het niet te boeken..
pi_130681183
Thanks man, effe gekeken. 100 122 euro per kamer per nacht met ontbijt, is netjes, zeker gezien de locatie en de luxe :) Ga maar gewoon daar boeken dan t.z.t.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackRhino op 31-08-2013 20:24:34 ]
pi_130692622
quote:
Hallo mensen,

Bedankt!
Nakano Broadway O+ ik heb daar volgens mij een uur of 5 rondgelopen :P
  zondag 1 september 2013 @ 16:30:24 #28
28167 matthijst
  FOK!fotograaf zondag 1 september 2013 @ 16:56:46 #29
145146 Andyy
pi_130709089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eerste keer vliegen is wel heel leuk natuurlijk :)
Het opstijgen, landen en turbulentie is leuk, verder is het wachten wachten wachten :P
pi_130709755
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 01:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nakano Broadway O+ ik heb daar volgens mij een uur of 5 rondgelopen :P
Daar heb ik de lekkerste yakitori ooit gegeten O+
pi_130719363
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 17:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Daar heb ik de lekkerste yakitori ooit gegeten O+
Ik in Asakusa bij de Sensoji temple :P mijn vaste yakitori plek O+
pi_130817036
Ik ga in Oktober ook weer voor een klein tijdje naar Japan. Verwacht er te zijn vanaf half oktober tot eind november (ga eerst nog 2 weekjes naar Taiwan). Ga voornamelijk bij vrienden overnachten dus hoef gelukkig niet veel te betalen voor hotels.

Wil wel graag een keer in een tempel overnachten oid, en ook in een station's capsule gewoon voor de ervaring. Hoop dat de Yen nog even laag blijft :)
  woensdag 4 september 2013 @ 17:00:25 #33
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130817113
Mos burger _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:22:15 #34
28167 matthijst
pi_130817835
Sla burger, bij Mos Burger :D
pi_130818599
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:04 schreef matthijst het volgende:
Zag dat ze nu ook een pakket met ontbijt hebben, volgende keer proberen :)
Meh, niet de moeite. Heb er vorig jaar één keer een ontbijtje gedaan. Kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Gewoon ff naar de family mart aan de de overkant gerend als m'n meisje in bad ging om de eerste honger te stillen en als we dan naar buiten gingen even lekker ontbijten bij een sushitentje :)
  woensdag 4 september 2013 @ 19:09:22 #36
28167 matthijst
pi_130820947
Ok, was geloof ik maar 5 euro pp nu.
Deed voorheen ook altijd family mart idd. Of de dag ervoor ff bij die bakker bij JR een stokbrood halen :D
pi_130823777
Ik zou overigens graag eens in contact willen komen met Japanse mensen in Nederland, die ook Nederlands spreken zodat ik eens wat Japans kan oefenen met ze. Maar daarnaast is het ook gewoon erg leuk om met zo iemand te praten over Japan.

Kent iemand hier zo iemand ? :) Ken best veel mensen in echt, maar het is verdomd lastig in contact te komen met Japans sprekende mensen die ook Nederlands kunnen.
pi_130829935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zou overigens graag eens in contact willen komen met Japanse mensen in Nederland, die ook Nederlands spreken zodat ik eens wat Japans kan oefenen met ze. Maar daarnaast is het ook gewoon erg leuk om met zo iemand te praten over Japan.

Kent iemand hier zo iemand ? :) Ken best veel mensen in echt, maar het is verdomd lastig in contact te komen met Japans sprekende mensen die ook Nederlands kunnen.
Er zijn wel mensen te vinden op Japan-Guide, al zullen veel niet reageren op je helaas :(
pi_130830381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:13 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Er zijn wel mensen te vinden op Japan-Guide, al zullen veel niet reageren op je helaas :(
Paar keer geprobeerd.. had eindelijk contact met 2 dames, maar mijn ervaring is dat toch weer verwaterd. Na een paar keer mailen raak je een beetje uitgesproken, en toen reageerde zij ook niet meer... reden: druk met school/examens ;)
pi_130830728
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:21 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Paar keer geprobeerd.. had eindelijk contact met 2 dames, maar mijn ervaring is dat toch weer verwaterd. Na een paar keer mailen raak je een beetje uitgesproken, en toen reageerde zij ook niet meer... reden: druk met school/examens ;)
Ja precies, zoiets had ik dus ook. het beste is gewoon naar Japan te gaan ^^
pi_130831257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef BlackRhino het volgende:

Elke tweede vrijdag in de maand is er een praatclubje in het Japanse Go center in Amstelveen (Schokland) volgens mij. Als je in de buurt woont, kun je evt informeren. Heb er veel goede verhalen over gehoord, maar ben zelf nooit geweest.

Edit:
http://jwc-holland.org/english.html
Eerste en derde vrijdag dus. Het is dan wel van de Women's Club, maar er komen ook jongens. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Negentiendertig op 04-09-2013 22:46:01 ]
pi_130861305
In Rotterdam is er ook vaak een Rangaku meeting door Japanners die hier in Nederland studeren/werken. Ben er 2 keer heen geweest en was erg gezellig. Alleen bijna iedereen kent elkaar daar al, dus het is vooral veel bijpraten.
pi_130912979
Ik ben dus net in Sendai aangekomen.
Valt heel goed mee, alleen versta ik echt bijna niets van de bordjes, of in de winkels,...je kan het ook niet opzoeken want je moet die tekens kunnen overzetten. Maar met wat elementair Japans kom je al heel ver, zelfs als ze geen Engels kunnen lopen mensen een heel eind mee of zoeken ze iets op voor je.

Ik had als souvenir voor mensen thuis graag een lokuloku meegebracht en een maneki neko, een gelukskat. :D Het eerste vroeg ik in een winkel (ik zei er nog bij dat het "omocha"="speelgoed" was maar ze had er blijkbaar nog nooit van gehoord)

Weet iemand waar je dat kan kopen? (Daiei, 7Eleven, FamilyMart,...)

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ga bij sendai naar Matsushima.
ga in tokyo-shibuya naar mandrake, manga winkel in een kelder, en heel akihabara natuurlijk. ikebukero heeft ook veel manga/anime winkels, maar meer voor meisjes, is ook leuk.
en in shinyuku een regeringsgebouw op, als je van woklkenkrabbers houdt.
Bedankt! Bedoel je een specifiek gebouw daar?

Ik heb ook gehoord dat op zondagnamiddag jonge Japanners (enkel meisjes) in allerlei cosplay- kleren samenkomen? Klopt dat?
Ik heb gehoord dat zomaar een kiekje maken van hen in heel slechte aard kan vallen, zeker als je het niet vraagt, omdat echt showen niet de bedoeling is, klopt dat?

Straks naar Sukiya, zo'n bowl proberen. :P
pi_130913460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:30 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben dus net in Sendai aangekomen.
Valt heel goed mee, alleen versta ik echt bijna niets van de bordjes, of in de winkels,...je kan het ook niet opzoeken want je moet die tekens kunnen overzetten. Maar met wat elementair Japans kom je al heel ver, zelfs als ze geen Engels kunnen lopen mensen een heel eind mee of zoeken ze iets op voor je.

Ik had als souvenir voor mensen thuis graag een lokuloku meegebracht en een maneki neko, een gelukskat. :D Het eerste vroeg ik in een winkel (ik zei er nog bij dat het "omocha"="speelgoed" was maar ze had er blijkbaar nog nooit van gehoord)

Weet iemand waar je dat kan kopen? (Daiei, 7Eleven, FamilyMart,...)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Bedankt! Bedoel je een specifiek gebouw daar?

Ik heb ook gehoord dat op zondagnamiddag jonge Japanners (enkel meisjes) in allerlei cosplay- kleren samenkomen? Klopt dat?
Ik heb gehoord dat zomaar een kiekje maken van hen in heel slechte aard kan vallen, zeker als je het niet vraagt, omdat echt showen niet de bedoeling is, klopt dat?

Straks naar Sukiya, zo'n bowl proberen. :P
die gelukskatten kom je nog wel tegen, die worden echt wel verkocht.

deze:

de ene dag is de ene toren open, de andere dag de andere, dus even kijken welke je moet hebben.

voor cosplay kun je op zondagmiddag naar harayuku, en dan loop je jaar het park. op de brug naar het park, over het spoor, staan de cosplayers. (heb wel gehoord dat ze er niet meer zoveel zijn...) gewoon even vragen op je een foto mag maken, of aansluiten bij andere toeristen die poserende mensen hebben. veel staan daar inderdaad niet voor de toeristen, maar voor elkaar, en vinden het maar niks als je gaat fotograferen.en sommige meisjes zijn niet meerderjarig, dus vandaar mag je ook niet zomaar fotos maken. alleen kijken mag natuurlijk wel.

en ga ook vooral het park in op zondag, bandjes kijken en nog veel meer leuks.

en je kan op zondag ook naar akihabara, de hoofdstraat is dan voetgangersgebied, en ook daar een hele hoop cosplay en zageresjes en dansgroepjes op straat, erg leuk.
  maandag 9 september 2013 @ 17:34:15 #45
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_130991676
Weet iemand of het geld pinnen in Japan nu wel goed gaat?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_130991771
Dit weekend in Dusseldorf geweest, nooit geweten dat daar zo'n grote Japanse gemeenschap zat :o

Goed eten wel, sushi bij:

http://www.tripadvisor.co(...)hine_Westphalia.html

en

http://www.tripadvisor.co(...)hine_Westphalia.html

Bij die 2e heb ik ook nog de yakitori geprobeerd en dat was ook erg goed. Sushi was beter dan Okura maar een stuk goedkoper ^O^

Ook nog Ramen gegeten bij:

http://www.tripadvisor.nl(...)hine_Westphalia.html

Straatjes rond de Immermanstrasse zaten echt vol met japanse shops, restaurants en zelfs een nikko hotel :) Blijkbaar vind je in Dusseldorf ook de enige Japanse tempel van Europa maar daar zijn we niet geweest.

Al met al denk ik dat we nog wel eens teruggaan voor een korte shot Japan op 1.5 uur rijden :)
pi_131004240
Joehoe! Ik ga ook hoor, 7 oktober tot 23 oktober naar Japan! @KnutdeIJsbeer
pi_131016366
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:00 schreef peterselieplukkker het volgende:
Joehoe! Ik ga ook hoor, 7 oktober tot 23 oktober naar Japan! @KnutdeIJsbeer
Ik denk dat je in de OP wil :? :P Die kan ik niet meer aanpassen. Zul je een modje lief aan moeten kijken of wachten tot het volgende topic.
pi_131016624
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:34 schreef jcdragon het volgende:
Weet iemand of het geld pinnen in Japan nu wel goed gaat?
Pinnen kan op het postkantoor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:42:29 #50
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_131019628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pinnen kan op het postkantoor.
Thnx!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_131050219
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de OP wil :? :P Die kan ik niet meer aanpassen. Zul je een modje lief aan moeten kijken of wachten tot het volgende topic.
Aah, nou vooruit, ik wacht wel tot de volgende topic ;-). Wellicht heb ik dan al mn foto's om te laten zien
pi_131050265
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:27 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Aah, nou vooruit, ik wacht wel tot de volgende topic ;-). Wellicht heb ik dan al mn foto's om te laten zien
gewoon een topicreport maken met de vraag of je in eOP wil met die datum. Dan komt er vanzelf een TRV-modje. gaat sneller dan wachten op het volgende topic :P
pi_131124434
We willen volgend jaar een reisje maken van een week of 5, Japan lijkt me een serieuze optie. Goeie balans cultuur/natuur, maar vriendinlief wil ook graag aan het strand kunnen liggen voor enkele daagjes.

We vertrekken begin augustus, is Okinawa dan bereisbaar, of teveel typhoons? En eventuele andere stranden op Kyushu / Wakayama / Shikoku? :)
pi_131124742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:31 schreef WooZ het volgende:
We willen volgend jaar een reisje maken van een week of 5, Japan lijkt me een serieuze optie. Goeie balans cultuur/natuur, maar vriendinlief wil ook graag aan het strand kunnen liggen voor enkele daagjes.

We vertrekken begin augustus, is Okinawa dan bereisbaar, of teveel typhoons? En eventuele andere stranden op Kyushu / Wakayama / Shikoku? :)
Ik volg nog steeds de minshuku's waar ik verbleef op okinawa en ze hadden afgelopen 1.5 maand geloof ik 1 keer een typhoon, wat resulteerd in onstuimige zee en paar dagen slecht weer. Het is een gokje, maar als je wat langer gaat heb je sowieso wel goed weer. Wij gingen eind juli en hadden 6 van de 6 dagen een stralend blauwe lucht.
pi_131126165
Nog een week! :o *O*
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131153384
Mijn tickets zijn ook inmiddels geboekt, ben in Japan van 15 oktober tot 26 november! *O*
Maar eerst nog even Taiwan.
pi_131154631
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:16 schreef bakacakes het volgende:
Mijn tickets zijn ook inmiddels geboekt, ben in Japan van 15 oktober tot 26 november! *O*
Maar eerst nog even Taiwan.
ben ik ook geweest, taiwan.
pi_131155219
Ik zit nu in mijn hoofd te spelen met de gedachte om volgend jaar alweer terug te gaan naar Japan. Wat was het toch een prachtig land en een heerlijke reis deze zomer. O+

Heeft iemand hier ervaring met hiken in Hokkaido? Dat staat namelijk bovenaan mijn lijstje om te doen.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 11:32:26 #59
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131157648
quote:
Hallo mensen,

Bedankt!
Akihabara voor elke animefan/otaku !! Die buurt was een echt fantastisch. Overal anime/manga dingen en games, geluid en maïs cafés. Oja en bizarre porno op de hogere verdiepingen..
:')
pi_131159883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben ik ook geweest, taiwan.
Nice, ik nog nooit. Nog echte aanraders buiten Taipei? Ik ga wss al naar Hsinchu en Taichung
pi_131161080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:58 schreef bakacakes het volgende:

[..]

Nice, ik nog nooit. Nog echte aanraders buiten Taipei? Ik ga wss al naar Hsinchu en Taichung
even kort: (want japan toipic :) )
heb eigenlijk alleen een aantal steden bezocht, en nog wat afgelegen tempels en plaatsjes waarvan ik nu niet eens meer weet hoe het heette, lol. maar was ook niet iets wat je niet mag nissen ofzo..
taipei is wel echt de leukste stad. daarna vond ik kaoshiung het leukst, helemaal in het zuiden (lotus lake).
tainan is ook interessant, heel veel tempels en historie, veel meer dan in de andere steden.
taichung was niet heel veel bijzonders te doen, dacht ik..

in taipei is heel veel te doen, bezoek het national palace museum, alle chinese kunst die ze meegeroofd hebben toen de communisten ze uit china verdreven, prachtig.
en neem de metro naar de dierentuin, en dan met kabelbaantje de bergen in. daar kan je een klooster bekijken en wandelen, langs theeplantages en heb je uitzicht over de stad.
en taipei101 op natuurlijk, eten op een nightmarket, en je kan ook met de metro naar een plaatsje waar ze heetwaterbronnen hebben, vlak buiten de stad.
pi_131209131
Joegeeeeee! *O*

Wij gaan 25 december weer naar Japan voor 10 dagen (om daarna door te gaan naar de Fillipijnen - ook niet heel vervelend).

We willen in Tokyo kerst en NYE vieren en zijn nu aan het zoeken waar we gaan slapen. We willen zon 6 nachten in Tokyo blijven en dan nog een korte trip maken bijvoorbeeld naar mt. Fuji.

Heeft iemand tips voor een goedkoop maar okee verblijf? We zoeken geen luxe als we maar kunnen slapen. Vorige keer sliepen we hier in een private , dat vonden we voldoende:

http://www.cheap-hostel-tokyo.com

Misschien boeken we die wel opnieuw maar andere opties zijn welkom! We zouden het ook wel leuk vinden om in een appartementje te slapen oid.

Ohja en *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_131209163
Tickets trouwens via KLM Werelddealweken. Heen directe vlucht op tokyo en terug van Manilla voor 730. Lijkt me ook geen verkeerde deal.
pi_131230971
Ik lees net dat de Tsujiki vismarkt dicht gaat dit jaar :{w

Zou dat het ook het einde betekenen van de goddelijke sushi die daar geserveerd werd in de restaurantjes? ;(
pi_131271203
quote:
Staat volgens mij niet in wanneer de ene dicht gaat en de andere open?

Hoop dat we het niet hoeven te missen. Overigens nog wel een leuke site gevonden, misschien een idee voor in de OP

http://tokyocheapo.com/

Voor izakayas met 180 yen bier, 1000 yen full sushi meals en allerlei gratis of goedkope dingen te doen :)
pi_131274985
Hoi :)

De ene vakantie nog niet geweest of de andere al in de planning. Wij willen drie weken naar japan, waarvan de Golden Week er een is. Ervaringen mdt reizen binnen deze periode? Is alles echt zo schreeuwend duur?

We zouden dan in de regio van tokyo zijn. Doen of om Golden Week heen boeken?
pi_131281481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:40 schreef Fugu. het volgende:
Hoi :)

De ene vakantie nog niet geweest of de andere al in de planning. Wij willen drie weken naar japan, waarvan de Golden Week er een is. Ervaringen mdt reizen binnen deze periode? Is alles echt zo schreeuwend duur?

We zouden dan in de regio van tokyo zijn. Doen of om Golden Week heen boeken?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat alles veel duurder is in de Golden week, maar zou goed kunnen hoor. Je moet vooral op tijd zijn met boeken.
pi_131284570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat alles veel duurder is in de Golden week, maar zou goed kunnen hoor. Je moet vooral op tijd zijn met boeken.
Ah dat komt dan wel goed, we gaan in december alles boeken denk ik, en we gaan pas in april. Zou dat op tijd genoeg zijn?
pi_131312141
Whoei! Tickets zijn geboekt *O*. Wel een beetje ver van te voren, maar soit. We hebben nu ¤670,- pp betaald; Amsterdam > Osaka, Tokyo > Amsterdam. Vluchttijd 14u met overstap in Helsinki. Wilde liever Alitalia voor de punten, maar Finnair lijkt me een veel fijnere maartschappij + ze hebben betere aankomst/vertrektijden.

Laat het grote plannen maar beginnen :D
pi_131312357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:37 schreef Fugu. het volgende:
Whoei! Tickets zijn geboekt *O*. Wel een beetje ver van te voren, maar soit. We hebben nu ¤670,- pp betaald; Amsterdam > Osaka, Tokyo > Amsterdam. Vluchttijd 14u met overstap in Helsinki. Wilde liever Alitalia voor de punten, maar Finnair lijkt me een veel fijnere maartschappij + ze hebben betere aankomst/vertrektijden.

Laat het grote plannen maar beginnen :D
*O*

Mooie trip ook al gelijk. Osaka is tof. En landen op het vliegveld daar is ook al leuk, midden in de zee! :D
pi_131312396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

*O*

Mooie trip ook al gelijk. Osaka is tof. En landen op het vliegveld daar is ook al leuk, midden in de zee! :D
Heb er zo'n zin in! Wil ook een beetje Japans gaan leren dit dat. En sparen! Volgens mij wordt het schreeuwend duur ;)
pi_131312605
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Fugu. het volgende:

[..]

Heb er zo'n zin in! Wil ook een beetje Japans gaan leren dit dat. En sparen! Volgens mij wordt het schreeuwend duur ;)
Je kan het zo duur maken als je zelf wil :P Wij hebben vorig jaar behalve op het slapen eigenlijk nergens op gelet en dat is toen ook wel heel duur geworden. 3x per dag sushi, veel souvenirs, binnenlandse vluchten, duiken.. Was het waard hoor :D Gelukkig staat de yen dit keer ook wel een stuk gunstiger.

En voor Tokyo: http://tokyocheapo.com/
pi_131319424
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_131321868
Ik kom hier even mijn jaloezie uiten oké ;( Ooit op een dag kan ik hier hopelijk meeposten
i still see your shadows in my room
pi_131330620
Is het een beetje makkelijk reizen daar qua kaartjes? Of kan ik gewoon bijvoorbeeld op het vliegveld een 'ik-kan-met-alle-vervoer-reizen-voor-een-week'-kaart kopen?

Zit een week in Japan, en daar ga ik waarschijnlijk veel met tram en metro reizen.
pi_131335340
Ik ben alweer een jaar of 3 niet in Japan geweest, wat ik me nog kan herinneren is dat pinnen met mijn ING kaart alleen werkte bij de 7/11. Zijn er nu meerdere banken die wel gewoon goed werken, of moet ik nog steeds eerst op zoek naar een 7/11?
pi_131337951
Pinnen bij de 7/11 gaat helaas niet meer. Je moet nu een postkantoor zoeken of bij de citibank je geld opnemen.
pi_131338616
Citibank zit op het vliegveld toch? Ik ben van plan daar genoeg op te nemen om de eerste dagen al dan niet de gehele week op te teren.
pi_131338846
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Is het een beetje makkelijk reizen daar qua kaartjes? Of kan ik gewoon bijvoorbeeld op het vliegveld een 'ik-kan-met-alle-vervoer-reizen-voor-een-week'-kaart kopen?

Zit een week in Japan, en daar ga ik waarschijnlijk veel met tram en metro reizen.
Tram? :P

Ik zou voor de Suica Nex gaan. Dat is een combinatie van een retourticket Narita - Tokyo en een OV pas met een tegoed van 2000 yen erop.Die pas kan je op ieder station bij een automaat opladen met wat yen en dan gebruiken in de metro en trein. Je koopt dit kaartje bij de JR East winkel op Narita, als ik het me goed herinner kom je daar automatisch langs als je naar de treinen loopt.

Er zijn wel wat kaartjes waar je een flat-fare per dag betaalt, maar deze vond ik niet echt handig en qua prijs scheelde het ook niet zoveel. Probleem is dat je bij de ene vaak met de metro kan en de andere is voor de JR-lijnen terwijl je deze vaak door elkaar gebruikt.

Laatste optie is een Japan Rail Pass. Daarmee mag je gebruik maken van alle JR lijnen in Tokyo. Maar dit is alleen een optie als je ook nog een lange trip gaat maken met de trein, bijvoorbeeld Tokyo - Kyoto retour.
pi_131338914
Trein, sorry.

Dan ga ik denk ik voor zo'n Suica! Wel handig als je gewoon met zo'n kaart kunt in plaats van steeds als je wil reizen lopen kloten met vanalles en nog wat.
pi_131338936
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Trein, sorry.

Dan ga ik denk ik voor zo'n Suica! Wel handig als je gewoon met zo'n kaart kunt in plaats van steeds als je wil reizen lopen kloten met vanalles en nog wat.
Ja, het werkt echt perfect. Waarschijnlijk was dit het voorbeeld van NS om ook poortjes in te voeren maar dat is natuurlijk weer veel te lastig voor ons :P
pi_131340576
in tokyo zijn nog 3 tramlijntjes hoor. in osaka in ieder geval nog 1, en je hebt trams in heel wat kleinere steden in japan, o.a. hiroshima en nagasaki. :)
pi_131341230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:59 schreef pokkerdepok het volgende:
in tokyo zijn nog 3 tramlijntjes hoor. in osaka in ieder geval nog 1, en je hebt trams in heel wat kleinere steden in japan, o.a. hiroshima en nagasaki. :)
:Y

Stond uiteraard op de _O_ Tokyo Cheapo _O_ website als tip

160 yen voor 50 minuten sightseeen door Noord Tokyo ^O^ De Toden Arakawa line.

Maar 99 van de 100 keer zit je in de metro of trein natuurlijk, dat bedoelde ik met Tram? :)
pi_131341577
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:Y

Stond uiteraard op de _O_ Tokyo Cheapo _O_ website als tip

[ afbeelding ]

160 yen voor 50 minuten sightseeen door Noord Tokyo ^O^ De Toden Arakawa line.

Maar 99 van de 100 keer zit je in de metro of trein natuurlijk, dat bedoelde ik met Tram? :)
ja dat snapte ik, ik wou gewoon even zeggen over die trams. omdat ze zo leuk zijn. :)
pi_131406963
Hoe doen jullie 't met stroomadapters? Kan ik de Mediamarkt hier binnenlopen en zo'n ding kopen?
  Eindredactie Games zaterdag 21 september 2013 @ 10:59:37 #87
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131407200
Gewoon 1 converter meenemen en een verleng stekkerdoos. Kan je alles tegelijk van.stroom voorzien
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_131441306
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe doen jullie 't met stroomadapters? Kan ik de Mediamarkt hier binnenlopen en zo'n ding kopen?
Ik gebruik dezelfde adapters als in de Verenigde Staten, werkt prima.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

die gelukskatten kom je nog wel tegen, die worden echt wel verkocht.

In Nakamise-dori, ten zuiden van Senso-ji (oud schrijn) heb je enorm veel kleine winkeltjes, en daar - zo bleek vandaag- worden ze inderdaad massaal verkocht.

quote:
deze:
[ afbeelding ]

de ene dag is de ene toren open, de andere dag de andere, dus even kijken welke je moet hebben.
Doe ik misschien morgen. Vandaag ben ik in de buurt van de Tokio Skytree Tower geweest, maar ik zag een hele hoop volk aanschuiven om een ticket voor uren later te krijgen, het is waarschijnlijk de bedoeling dat je ondertussen in het shoppingcenter zit te wachten. Ik ben dan vanavond net voor zonsondergang op de tokyo tower geweest... slechts 2 wachtenden voor mij en voor 780 yen genieten van het langzaam opkomen van de lichtjes.
Je kon trouwens enkel tot 150m gaan, de lift om hoger te gaan was stuk.

Ik heb wel een vraagje : ik kan niet goed uit aan het systeem met kaartjes. In België mag je gewoon op het perron en vraagt men pas je kaartje als je op de trein zit.
Hier moet je bij ingang van het hoofdstation van Tokyo al je kaartje tonen maar... morgen zal het net daar zijn dat ik mijn reservatie wil maken voor de Shinkansen (in zo'n Midori-no-madoguchi= Ticket Office)
Hoe werkt dat dan juist? :? (En hoe kan ik dat in het Japans uitleggen? :@ )
  Eindredactie Games zondag 22 september 2013 @ 14:29:33 #89
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131441426
Dat is toch niet zo moeilijk. Je gaat naar het ticketloket en maakt je reservering. Dan krijg koop/krijg je je kaartje, gaat door de portjes en stapt je trein in :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_131441459
quote:
4s.gif Op zondag 22 september 2013 14:29 schreef donald_dick het volgende:
Dat is toch niet zo moeilijk. Je gaat naar het ticketloket en maakt je reservering. Dan krijg koop/krijg je je kaartje, gaat door de portjes en stapt je trein in :P
Maar mijn punt is dat dat ticketloket zelf blijkbaar al achter de poortjes zit. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')