abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132350832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:49 schreef tesca het volgende:
Ik ga zaterdag (over een week dus) naar japan voor 2 weken! Super veel zin in!
We vliegen naar Osaka, blijven daar een week en gaan van daar uit naar hiroshima, nara, kyoto, kobe (en we zien daar wel waar we wel of geen zin in hebben). Dan nog een week in tokyo en van daar naar kamakura, nikko, hakone, disney :-) ik heb er ZOO veel zin in, eerste keer naar japan! Ben alleen bang dat ik allerlei toffe dingen vergeet te zien ;-)
Net terug uit Japan, wat een geweldig land! Let wel ff op, momenteel zijn er aardig wat typhoons actief, volgende week mogelijk eentje die Osaka langskomt.

http://www.washingtonpost(...)-follow-wiphas-path/

Op zich hoef je er in Japan weinig zorgen om te maken omdat alles erop gebouwd is, maar het weer is wel ff minder (regen, harde wind) waardoor het soms interessant kan zijn je reisplan aan te passen naar delen waar wel de zon schijnt.

Zo heb ik in afgelopen week door de typhoon Wipha mijn reisplan aangepast om langer in Hiroshima te blijven. Rondom Tokyo (en ook merkbaar in Osaka) was het regen en regen, terwijl in Hiroshima het zonnetje scheen.
pi_132363296
Interessant artikel vandaag over Japan in The Guardian:

quote:
Why have young people in Japan stopped having sex?

What happens to a country when its young people stop having sex? Japan is finding out… Abigail Haworth investigates

Arm’s length: 45% of Japanese women aged 16-24 are ‘not interested in or despise sexual contact’. More than a quarter of men feel the same way. Photograph: Eric Rechsteiner

Linkje: http://www.theguardian.co(...)n-stopped-having-sex

:)
pi_132463880
Is het ondertussen nog een probleem om met een ING pas of een mastercard geld op te nemen in japan? Kan iemand me vertellen hoe of wat :-)
pi_132463906
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 07:28 schreef peterselieplukkker het volgende:
Zo heb ik in afgelopen week door de typhoon Wipha mijn reisplan aangepast om langer in Hiroshima te blijven. Rondom Tokyo (en ook merkbaar in Osaka) was het regen en regen, terwijl in Hiroshima het zonnetje scheen.
Er liggen nogal wat bergen tussen die twee regio's, en dat houdt wel eens naar weer tegen. Ik was afgelopen week in Kyoto, en daar scheen het zonnetje, terwijl in Tokyo de regen met bakken uit de hemel viel. Door het reizen met de Shinkansen valt het niet erg op, maar Japan blijft een erg groot land, met verschillend weer op verschillende plaatsen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132463919
Volgens mij gaan wij ook niet zo'n last hebben van het weer.. Als ik het goed lees verwachten ze dat de typhoons danwel weg of danwel regio tokyo zijn aankomende periode en wij gaan pas de 2e week (begin november) naar tokyo.. Komt hoop ik precies goed uit :-)
Eerst naar osaka/kyoto en daar was het dus schijnbaar mooi weer afgelopen week als ik jou zo hoor :) Heb er zooo'n zin in !
Ben alleen een beetje bang voor hoe we het allemaal moeten gaan regelen want ik hoor overal dat men slecht engels kan en wij kunnen zeer beperkt japans haha. Alleen al vanaf kansai OV uitzoeken ed... maar zal vast wel loslopen :)
pi_132463998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:10 schreef tesca het volgende:
Ben alleen een beetje bang voor hoe we het allemaal moeten gaan regelen want ik hoor overal dat men slecht engels kan en wij kunnen zeer beperkt japans haha. Alleen al vanaf kansai OV uitzoeken ed... maar zal vast wel loslopen :)
In het zuidelijke deel van Japan (vanaf Tokyo -> Hiroshima) is het Engels van de Japanners redelijk, in vergelijking met het noorden. In het OV vind je altijd wel iemand die voldoende Engels spreekt. Als je naar het noorden gaat (waar wij bijvoorbeeld wonen), dan wordt het wat lastiger.

Japanners doen altijd hun best, dus ook als ze maar weinig Engels spreken en daarom eigenlijk niet met je willen praten, zullen ze je toch op weg proberen te helpen.

Mijn ouders zijn wel eens bij ons in de buurt verdwaald geraakt, en toen kregen van een voorbijganger die geen Engels sprak een mobiel telefoontje, om mij te bellen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132464008
Dat klinkt al geruststellen :) thanks! Wij gaan eigenlijk alleen naar toeristenplaatsen dus daar zal het allemaal wel oké zijn dan..
pi_132464070
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:48 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Toen ik net in Japan woonde, en dat is nu bijna 5 jaar geleden, toen keek ik m'n ogen uit. De dames liepen er goed verzorgd en vaak super sexy bij. Op onze universiteitscampus: hakjes, zeg maar hakken, lange kousen, korte rokjes, soms leuke beenwarmers erbij, dat was erg leuk. Nu zijn het allemaal van die bibliotheekvrouwtjes.

Groepjes vrouwelijke studenten bij elkaar, en groepjes mannen. Weinig stelletjes onder de studenten.

Ik kan me wel in het stuk vinden. Japan is peperduur, en de samenleving is er helemaal niet op gericht om kindertaken te verdelen, zodat vrouwen meer kunnen doen dan alleen op de kinderen passen. Mijn Nederlandse collega's zijn 1 dag in de week vij en werken 2 dagen van huis, zodat ze een deel van de zorgtaak op zich kunnen nemen. Daar is in Japan geen sprake van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 23-10-2013 08:38:18 ]
pi_132465127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:10 schreef tesca het volgende:
Volgens mij gaan wij ook niet zo'n last hebben van het weer.. Als ik het goed lees verwachten ze dat de typhoons danwel weg of danwel regio tokyo zijn aankomende periode en wij gaan pas de 2e week (begin november) naar tokyo.. Komt hoop ik precies goed uit :-)
Eerst naar osaka/kyoto en daar was het dus schijnbaar mooi weer afgelopen week als ik jou zo hoor :) Heb er zooo'n zin in !
Wb het OV, ken je Hyperdia al? Handige planner :) en verder is het OV daar heel logisch, zelfs hier in Tokyo vind ik het simpel te gebruiken. Het enige wat balen is, is dat je soms een kilometer moet lopen om over te stappen van lijn A op lijn B :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:44:56 #210
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_132465161
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:43 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wb het OV, ken je Hyperdia al? Handige planner :) en verder is het OV daar heel logisch, zelfs hier in Tokyo vind ik het simpel te gebruiken. Het enige wat balen is, is dat je soms een kilometer moet lopen om over te stappen van lijn A op lijn B :')
Volgens mij liep ik een kilometer om over te stappen van lijn A naar lijn B. Op hetzelfde station... :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_132465225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:44 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Volgens mij liep ik een kilometer om over te stappen van lijn A naar lijn B. Op hetzelfde station... :')
Naar is dat he :D lijn A-perron af-gang door-door een ondergronds winkelcentrum-trapje op-weer een gang-trapje af-langs een food court-drukke hal, goed zoeken naar juiste perron-trap op-lijn B. :')
pi_132465339
Ik ben eens van de ene maatschappij naar de andere maatschappij overgestapt, midden in een dorpje, waarbij er tussen de twee stations een halve km dorp lag. Idd kruip-door-sluip-door. En het was toen best wel benauwd en warm.
pi_132465659
Oja, dat je op station A netjes de pijltjes volgt, en dat je dan opeens buiten staat :') en dat je dan praktisch door iemands achtertuin moet om naar station B te komen.

Niet zovaak last van, gelukkig. Wel dat er 2 treinmaatschappijen en een monorail nabij m'n huis stoppen, en dat ik soms nog wel eens vergeet welke lijn waarheen gaat. Maar daar zul je als toerist geen last van hebben :)
pi_132481291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:44 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ook meegemaakt, maar dat is bij Tokyo of Ikebukero station enzo geloof ik. Volg je de bordjes.. denk je 'ah ben er zo'.. kom je hoek om en dan zie je een 500 meter lange tunnel. Juist!
pi_132491088
Ik had dat trouwens ook bij Station Shinjuku: met de neus tegen de ruit gedrukt aangekomen met de metro beneden (want, spits.). En toen proberen de uitgang te vinden.. Ik ben werkelijk overal geweest, gevraagd, doorverwezen, ik snapte er niks van. Stond ik ineens weer bij de ingang van de metro, de Odakyu Line e.d. Uiteindelijk ben ik ergens de trap op gegaan, 5 minuten door een winkelcentrum gewandeld en toen zag ik ergens een schuifdeur om naar buiten te kunnen *)

Later ontdekte ik een zij-ingang waar je zó buiten was, maargoed :+
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_132492222
Het enige wat ik me nog afvraag is of ik overal kan pinnen net een ING pinpas en of MasterCard cc?
pi_132493146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:40 schreef tesca het volgende:
Het enige wat ik me nog afvraag is of ik overal kan pinnen net een ING pinpas en of MasterCard cc?
MasterCard zou volgensmij wel moeten, maar een ING pinpas met een maestro chip niet behalve citibank. Voorheen kon je met je ING pasje nog bij elke 7/11 (supermarkt dit overal is in Japan), maar helaas is dat weg.
pi_132514314
Mastercard werkt wel. De maestro werkt nu alleen bij de Japan Post Bank
pi_132523476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef koffiegast het volgende:

[..]

MasterCard zou volgensmij wel moeten, maar een ING pinpas met een maestro chip niet behalve citibank. Voorheen kon je met je ING pasje nog bij elke 7/11 (supermarkt dit overal is in Japan), maar helaas is dat weg.
ING Maestro werkt prima bij Japan Post Office, en MasterCard werkt in ieder geval ook bij Citi. Ik had juist problemen met Rabo Maestro, die werkte namelijk nergens bij mij.. Werelddekking stond aan, maar toch wilde hij niet. Zorg dus dat je nog iets van een backup hebt, altijd handig :)
  Eindredactie Games donderdag 24 oktober 2013 @ 19:49:24 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132523733
Daarom heb ik een Visa en Mastercard. Dan zit je altijd goed :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:04:45 #221
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_132530310
Ik lees hier al een klein tijdje af en toe even mee omdat ik van plan ben volgend jaar naar Azië (waaronder Japan) af te reizen voor een aantal weken. Maar sinds kort ben ik een beetje gaan twijfelen aan of dit nog wel een goed idee is. Met steeds maar weer nieuwe berichten over lekken van Fukushima in zee etc. ben ik me toch een beetje zorgen gaan maken over wat dit betekent voor de voedselveiligheid. Wat denken jullie hierover? Zijn jullie er zelf mee bezig door bijvoorbeeld dingen te mijden als je daar bent? Misschien maak ik me wel zorgen om niks maar het zit toch genoeg in mijn achterhoofd dat het de voorpret op mijn reis een drukt. :P
pi_132539354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:04 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik lees hier al een klein tijdje af en toe even mee omdat ik van plan ben volgend jaar naar Azië (waaronder Japan) af te reizen voor een aantal weken. Maar sinds kort ben ik een beetje gaan twijfelen aan of dit nog wel een goed idee is. Met steeds maar weer nieuwe berichten over lekken van Fukushima in zee etc. ben ik me toch een beetje zorgen gaan maken over wat dit betekent voor de voedselveiligheid. Wat denken jullie hierover? Zijn jullie er zelf mee bezig door bijvoorbeeld dingen te mijden als je daar bent? Misschien maak ik me wel zorgen om niks maar het zit toch genoeg in mijn achterhoofd dat het de voorpret op mijn reis een drukt. :P
Ik woon op 150 km afstand van de centrale. De achtergrondstraling is hier net zo hoog als voor het ongeluk (dwz laag). Ja, er lekt water vanuit de centrale in de zee, en dat zal nog wel een tijdje doorgaan. De grote vraag is hoe veel radioactief materiaal in zee lekt, hoeveel materiaal er in de voedselketen terecht komt, en wat wij daarvan op ons bordje krijgen. Mevrouw Lyrebird is daar helemaal niet zo gerust op, en eet dan ook het liefst spul uit de tuin van haar Koreaanse ouders. Ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar dat is waarschijnlijk zelfbescherming. Als ik me er zorgen over zou gaan maken, dan zou ik niet meer hier wonen.
pi_132541252
ik las van de week nog een zeer verontrustend artikeltje over de kerncentrale daar. maar je weet nooit hoeveel ervan paniek is, of overdreven... andere berichten zijn jusit weer voorzichtig positief..
pi_132546421
Thanks voor alle informatie nu al ! Kan ik dan met mijn ING pas wel in winkels betalen of kan ik alleen naar citibank en japan post office om met mijn ING pas geld op te nemen? even aan het uitzoeken want andere passen vragen echt belachelijk hoge kosten met geld opnemen en betalen met pas :-)
pi_132547736
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tesca het volgende:
Thanks voor alle informatie nu al ! Kan ik dan met mijn ING pas wel in winkels betalen of kan ik alleen naar citibank en japan post office om met mijn ING pas geld op te nemen? even aan het uitzoeken want andere passen vragen echt belachelijk hoge kosten met geld opnemen en betalen met pas :-)
Ga er maar vanuit van niet. ING pass met maestro werkt volgensmij (en uit andere berichten) enkel bij citibank. Je kunt altijd natuurlijk daar geld pinnen en elders uitgeven (winkels). Citibank heb je volgensmij verspreid over het hele land.
pi_132556880
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:05 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van niet. ING pass met maestro werkt volgensmij (en uit andere berichten) enkel bij citibank. Je kunt altijd natuurlijk daar geld pinnen en elders uitgeven (winkels). Citibank heb je volgensmij verspreid over het hele land.
Dat is dus niet waar, Meastro pinpas werkt bij alle Japan Post Offices. Doordat Citi een internationale bank is werkt het daar in ieder geval óók.

Vanwege de betalingskosten bij pinnen in een winkel heb ik uitsluitend contant betaald.
pi_132557039
Over exact 2 maanden al bijna in Tokio *O*
pi_132557128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:50 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, Meastro pinpas werkt bij alle Japan Post Offices. Doordat Citi een internationale bank is werkt het daar in ieder geval óók.

Vanwege de betalingskosten bij pinnen in een winkel heb ik uitsluitend contant betaald.
Ik heb inderdaad alleen geld op kunnen nemen bij een postkantoor. Deze zat voor mij tussen Akihabara station en Kanda station in, was iets van 5 minuten lopen.

Ik mis Tokyo/Japan nu al weer... Jammer genoeg was ik de laatste paar dagen van mijn vakantie best ziek geworden, dus heb niet veel kunnen doen :(
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:09:32 #229
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_132568813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 06:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik woon op 150 km afstand van de centrale. De achtergrondstraling is hier net zo hoog als voor het ongeluk (dwz laag). Ja, er lekt water vanuit de centrale in de zee, en dat zal nog wel een tijdje doorgaan. De grote vraag is hoe veel radioactief materiaal in zee lekt, hoeveel materiaal er in de voedselketen terecht komt, en wat wij daarvan op ons bordje krijgen. Mevrouw Lyrebird is daar helemaal niet zo gerust op, en eet dan ook het liefst spul uit de tuin van haar Koreaanse ouders. Ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar dat is waarschijnlijk zelfbescherming. Als ik me er zorgen over zou gaan maken, dan zou ik niet meer hier wonen.
Ik hoopte eigenlijk al een beetje dat jij zou reageren, goed om een perspectief te krijgen van iemand die er woont. Weet je hoe andere mensen in Japan er mee om gaan? Leuk om af en toe je verhalen te lezen trouwens. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:51 schreef pokkerdepok het volgende:
ik las van de week nog een zeer verontrustend artikeltje over de kerncentrale daar. maar je weet nooit hoeveel ervan paniek is, of overdreven... andere berichten zijn jusit weer voorzichtig positief..
Dat is deel van het probleem, ik weet niet goed weet wat ik kan vertrouwen. Dit en dit lijkt een compleet ander beeld te geven van hoe de situatie is.
pi_132570997
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk al een beetje dat jij zou reageren, goed om een perspectief te krijgen van iemand die er woont. Weet je hoe andere mensen in Japan er mee om gaan? Leuk om af en toe je verhalen te lezen trouwens. ;)

[..]

Dat is deel van het probleem, ik weet niet goed weet wat ik kan vertrouwen. Dit en dit lijkt een compleet ander beeld te geven van hoe de situatie is.
ik vrees dat de BBC wel iets eerlijker is...
maar aan de andere kant, zie ik japan ook niet gewoon niets doen, als het echt gevaarlijk aan te worden is.
ik zou me er zelf niet te veel zorgen over maken en gewoon gaan. misschine maar een beetje uit de buurt van fukushima blijven, dat wel.
pi_132575911
Nog een laatste vraag :) is er ergens een onsen waar man en vrouw gemengd zijn? Waarbij je eventueel ook badkleding aan mag (hoeft niet perse)
pi_132576358
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:57 schreef tesca het volgende:
Nog een laatste vraag :) is er ergens een onsen waar man en vrouw gemengd zijn? Waarbij je eventueel ook badkleding aan mag (hoeft niet perse)
In Nikko hebben we wel eens in een bed & breakfast gezeten waarbij we naar een prive onsen konden gaan. Die zat aan de B&B vast, en die mocht je op slot doen, als een soort van badkamer.
pi_132576388
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef King_of_cubes het volgende:
Weet je hoe andere mensen in Japan er mee om gaan?
De Japanners hebben geen keuze. Die willen nergens anders naar toe en die zullen in Japan blijven wonen, ook als alles licht gaat geven.

Buitenlanders hebben wel een keuze. Op onze faculteit hadden we een Duitse hoogleraar, die twee keer per jaar langs kwam, en die hebben we sinds Fukushima niet meer gezien. De Duitse ambassade is zo ver ik weet van Tokyo naar Osaka verplaatst. Een maand geleden hadden we een conferentie met een aantal Finnen. Die hadden we vier jaar geleden ook, en toen was de opkomst twee keer zo groot. Als je naar Nikko gaat, dan lijkt het wel uitgestorven, ook midden in het hoogseizoen. Wat dat betreft is het ideaal om juist nu naar Japan te komen.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:12:56 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_132576466
Ik ben gewoon op vakantie naar Japan gegaan en heb hier niet meer aan gedacht. Wel enorm genoten van Japan.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_132576940
Ik was een paar maanden na de ramp naar Japan gegaan in 2011. Volgensmij had ik alles pas na de ramp geregeld, maar heb er niet echt bij stil gestaan. Enkel mijn moeder maakte zich zorgen en 'je moet het water niet drinken!' enzo.

Ik heb wel meegekregen dat veel buitenlanders opeens vertrokken waren. Persoonlijk heb ik gewoon gedoucht en zo nu en dan wat water uit de kraan gedronken, ik heb aldaar er niet meer aangedacht. Sterker nog, het enige dat mij aan de ramp herinnerde was dat de verlichting op de avond in het boemende Tokyo grotendeels uitging en de airconditioners zo nu en dan werden uitgezet om energie te besparen.

Overigens herinner ik mij een nieuwsbericht dat zei dat de straling in London en Parijs hoger waren dan in Tokyo (in 2011).
pi_132630837
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:48 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Filmpje erbij? ;)

pi_132656514
Op de KLM website zijn nu tickets naarTokyo te koop voor 545 euro retour.
Periode november tm januari.

Prijs valt wel mee toch. Maar als de KLM het in de aanbieding heeft zullen andere maatschappijen dat ook hebben lijkt me.
pi_132695756
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Japanners hebben geen keuze. Die willen nergens anders naar toe en die zullen in Japan blijven wonen, ook als alles licht gaat geven.

Buitenlanders hebben wel een keuze. Op onze faculteit hadden we een Duitse hoogleraar, die twee keer per jaar langs kwam, en die hebben we sinds Fukushima niet meer gezien. De Duitse ambassade is zo ver ik weet van Tokyo naar Osaka verplaatst. Een maand geleden hadden we een conferentie met een aantal Finnen. Die hadden we vier jaar geleden ook, en toen was de opkomst twee keer zo groot. Als je naar Nikko gaat, dan lijkt het wel uitgestorven, ook midden in het hoogseizoen. Wat dat betreft is het ideaal om juist nu naar Japan te komen.
Gek, want hier lees ik dat er in de eerste zes maanden van dit jaar nog nooit zoveel toeristen naar Japan zijn gegaan.
quote:
The number of foreign visitors to Japan in January-June rose 22.8 pct from a year before to an estimated 4,954,600, hitting a record high for the first-half period, the Japan National Tourism Organization said Wednesday.
Overigens ben ik in april in Kyoto en Tokyo geweest, geweldig land! In Kyoto hadden wij een appartementje gehuurd in een doodnormale wijk. Was een aparte ervaring om op de fiets de buurt te verkennen en allerlei bijzondere bezienswaardigheden tegen te komen die het massatoerisme nog niet ontdekt heeft. Ondanks de grote taal- en cultuurverschillen hebben we ons uitstekend gered. Japanners zijn ontzettend behulpzaam en er zijn verschillende apps beschikbaar waarmee je met behulp van GPS (dus geen internetverbinding voor nodig) eigenlijk niet kan verdwalen.

Een bestemming waar ik absoluut vaker naartoe zal gaan. Althans, mits ik wat geld heb. Ben momenteel een arme student :D
pi_132704643
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 11:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Eens, maar er zijn best wel veel stoepjes e.d. waar je op kunt zitten.

Weet iemand hier waarom bijna elke Japanner zijn boek heeft gekaft?
Dat wordt in de boekwinkel voor je gedaan. Voor een maat kocht ik in Tokyo als souvenirtje een manga-strip en bij het afrekenen vroeg de kassière iets onverstaanbaars in het Japans. Ik antwoordde maar met 'hai' en toen deed ze er een kaft omheen. Zonder extra kosten, overigens.
pi_132704811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef koffiegast het volgende:

[..]

In april heb ik in Kyoto nog met een Maestro pas bij een 7/11 gepind.
pi_132714363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:41 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Gek, want hier lees ik dat er in de eerste zes maanden van dit jaar nog nooit zoveel toeristen naar Japan zijn gegaan.
Goed punt. Japan is een groot land. :) Ik heb het specifiek over Nikko. Als je naar de stralingskaartjes kijkt, dan ligt Nikko nog net binnen het gebied waar een hoger risico geldt. De Finnen die we op bezoek hadden, durfden niets te eten.
pi_132722558
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Over exact 2 maanden al bijna in Tokio *O*
In december in Tokio vertoeven? Werk? Vakantie?
pi_132722672
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:33 schreef Iwanius het volgende:

[..]

In december in Tokio vertoeven? Werk? Vakantie?
Vakantie.
pi_132723124
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:02 schreef DownBusiness het volgende:

Prijs valt wel mee toch. Maar als de KLM het in de aanbieding heeft zullen andere maatschappijen dat ook hebben lijkt me.
Bizar ja. Voor directe vlucht beste prijs die ik ooit heb gezien.
pi_132724057
quote:

woa...
pi_132725306
quote:

Damn dat is cheap. Ik wil in de maand januari gaan. Is 2 weken Tokyo een beetje zat om je te vermaken?
pi_132725488
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:59 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Damn dat is cheap. Ik wil in de maand januari gaan. Is 2 weken Tokyo een beetje zat om je te vermaken?
:Y Met een paar mooie dagtrips. Wij gaan bijna 2 weken, voor de 2e keer. Vorige keer 8 dagen Tokyo.
pi_132727223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:Y Met een paar mooie dagtrips. Wij gaan bijna 2 weken, voor de 2e keer. Vorige keer 8 dagen Tokyo.
Nice. :)

Weet iemand nog een goed hostel?
pi_132727399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:51 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Nice. :)

Weet iemand nog een goed hostel?
Vorige keer deze: http://www.cheap-hostel-tokyo.com/ Erg tevreden over, leuk wijkje ook en dichtbij wat wij de tofste "centra" vonden: Shinjuku en Shibuya.

Maar die was vol dus nu gaan we deze proberen http://www.juyoh.co.jp/en-us/#home
pi_132727841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vorige keer deze: http://www.cheap-hostel-tokyo.com/ Erg tevreden over, leuk wijkje ook en dichtbij wat wij de tofste "centra" vonden: Shinjuku en Shibuya.

Maar die was vol dus nu gaan we deze proberen http://www.juyoh.co.jp/en-us/#home
Ziet er interessant uit en nóg belangrijker: Single rooms. 8-). Shared dorms doe ik nooit meer. :P
pi_132729713
nou maar even serieus gaan nadenken of ik ook niet even moet gaan voor die prijs, ik krijg gelijk enorme zin... ben al eens in februari in tokyo geweest. koud, maar heb me prima vermaakt toen.
pi_132730987
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit en nóg belangrijker: Single rooms. 8-). Shared dorms doe ik nooit meer. :P
Ik zou ook sites als expedia.com en booking.com in de gaten houden, die kunnen hele goede aanbiedingen hebben wat betreft hotels!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 03:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goed punt. Japan is een groot land. :) Ik heb het specifiek over Nikko. Als je naar de stralingskaartjes kijkt, dan ligt Nikko nog net binnen het gebied waar een hoger risico geldt. De Finnen die we op bezoek hadden, durfden niets te eten.
Ah, ik dacht dat je het over heel Japan had. Klein misverstand.
pi_132752925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:07 schreef pokkerdepok het volgende:
nou maar even serieus gaan nadenken of ik ook niet even moet gaan voor die prijs, ik krijg gelijk enorme zin... ben al eens in februari in tokyo geweest. koud, maar heb me prima vermaakt toen.
Haha i feel your pain.

Hier precies hetzelfde. Ben binnen familie en vrienden aan het kijken wie ik kan porren om mee te gaan :P

Lijkt me echt machtig zo net voor kerst om daar rond te lopen :D

[ Bericht 10% gewijzigd door DownBusiness op 31-10-2013 10:58:42 ]
pi_132753128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:53 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Haha i feel your pain.

Hier precies hetzelfde. Ben binnen familie en vrienden aan het kijken wie ik kan porren om mee te gaan :P

Ik ben echt benieuwd naar oud en nieuw daar :o

1e kerstdag zitten we in het vliegtuig :') _O-
pi_132754558
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd naar oud en nieuw daar :o

1e kerstdag zitten we in het vliegtuig :') _O-
Kan beter in het vliegtuig zitten naar Tokyo dan het jaarlijkse familie diner hebben en de avond doorbrengen met bordspellen :Y
pi_132754941
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:46 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Ik zou ook sites als expedia.com en booking.com in de gaten houden, die kunnen hele goede aanbiedingen hebben wat betreft hotels!

Ik heb liever een hostel. Lekker goedkoop en simpel. Heb ook het idee dat de mensen daar beter weten wat er te doen is in de nabijheid.
pi_132757893
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:53 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Haha i feel your pain.

weinig pijn,
gisteren besproken met een vriend, als alles goed gaat de komende dagen loop ik over 2-3 weken in tokyo!! blij blij blij!

*O*

soms moet je iets gewoon gelijk doen, lol. :)

3 weken warschijnlijk, 2 tokyo, 1 kansai. voor hem de eerste keer, dus dat wordt reisgidsje spelen. ik vind alles best, de laatste keer dat ik er was is 8 jaar geleden.
pi_132757951
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:02 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb liever een hostel. Lekker goedkoop en simpel. Heb ook het idee dat de mensen daar beter weten wat er te doen is in de nabijheid.
Bovendien zijn booking of expedia nou niet echt de sites voor een verassende aanbieding :') Gewoon de 1e hotelsites waar je even kijkt. Dan kan je beter naar zo'n site gaan waar je zelf een prijs op kan geven voor een bepaald niveau kamer.
pi_132757960
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

weinig pijn,
gisteren besproken met een vriend, als alles goed gaat de komende dagen loop ik over 2-3 weken in tokyo!! blij blij blij!
Leuk :)
pi_132758023
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Leuk :)
ja echt. :) dringt nog niet helemaal door maar dat komt wel.
pi_132758080
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja echt. :) dringt nog niet helemaal door maar dat komt wel.
Heb je al een idee wat je allemaal gaat doen? En hoe lang weg?
pi_132758322
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

weinig pijn,

*O*

soms moet je iets gewoon gelijk doen, lol. :)

3 weken warschijnlijk, 2 tokyo, 1 kansai. voor hem de eerste keer, dus dat wordt reisgidsje spelen. ik vind alles best, de laatste keer dat ik er was is 8 jaar geleden.
Supertof!

Ik ga dus van 24 december tot 31 december naar Tokyo.
pi_132758351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je al een idee wat je allemaal gaat doen? En hoe lang weg?
3 weken.
zelf zou ik wel wat bijzondere dingen gaan doen, als ik alleen ging.
maar het is november, dus rekening houdend met het weer, en dat mn reisgenoot nog nooit in japan is geweest en niet echt een backpacker is, wordt het waarschijnlijk twee weken tokyo, 1 week kansai regio.
dus 1 week treinen, kyoto osaka en ik zoek wel wat dingetjes uit nog waar ik nog niet geweest ben, ise bijvoorbeeld.misschien tripje naar takamatsu, op dat eiland ben ik nog helemaal niet geweest.

de rest van de tijd gewoon rondhangen in tokyo. heb ik al eens twee maanden gedaan, en me geen moment verveeld, dus dat is geen probleem. dat was toen in februari-maart, als je het koud hebt ben je zo ergens warm.
pi_132758384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:03 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Supertof!

ook leuk, kerstmis. geen traditioneel japans feest, maar ze gaan er behoorlijk voor daar, qua sfeer.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:06:01 #265
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132758421
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:02 schreef Craptacular het volgende:

[..]

K's house is een leuke keten in Japan. Schoon en leuk personeel :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132759397
Zat hier echt met rood aangelopen hoofd (van de spanning) die ticket te boeken. Hartslag 200 slagen op minuut.

De vlucht is geregeld.
Natuurlijk gaan we niet in een doos slapen of doelloos rondlopen dus nu begint het speurwerk.

Eens even wat topics doorlezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DownBusiness op 31-10-2013 14:39:09 ]
pi_132760394
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:33 schreef DownBusiness het volgende:
Zat hier echt met rood aangelopen hoofd (van de spanning) die ticket te boeken. Hartslag 200 slagen op minuut.

De vlucht is geregeld.
Natuurlijk gaan we niet in een doos slapen of doelloos rondlopen dus nu begint het speurwerk.

Eens even wat topics doorlezen.
:) cool....
ik ga morgen boeken.
pi_132760475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

:) cool....
ik ga morgen boeken.
Ik meende te lezen dat deze actie tot 1 november duurt.
Let op!

Edit:

Tarieven zijn vanaf-prijzen + ¤ 10 boekingskosten. Tarieven Osaka, Fukuoka en Tokio (Narita): boeken t/m 31 oktober 2013 en reizen t/m 31 januari 2014. Voor alle andere bestemmingen geldt boeken tot en met 31 oktober 2013 en reizen t/m april 2014.

Just sayin''
pi_132760833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:03 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Supertof!

:D

Wij van 25 december tot ? januari.
pi_132762171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:06 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik meende te lezen dat deze actie tot 1 november duurt.
Let op!

Edit:

Tarieven zijn vanaf-prijzen + ¤ 10 boekingskosten. Tarieven Osaka, Fukuoka en Tokio (Narita): boeken t/m 31 oktober 2013 en reizen t/m 31 januari 2014. Voor alle andere bestemmingen geldt boeken tot en met 31 oktober 2013 en reizen t/m april 2014.

Just sayin''
omg...bedankt, dan maar nu gelijk.
pi_132770274
Nog moeilijk om een goed hotel te zoeken zeg. Er zijn zoveel wijken.
Zoveel keus :9
pi_132776506
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bovendien zijn booking of expedia nou niet echt de sites voor een verassende aanbieding :') Gewoon de 1e hotelsites waar je even kijkt. Dan kan je beter naar zo'n site gaan waar je zelf een prijs op kan geven voor een bepaald niveau kamer.
Ik heb het toch via booking.com voor elkaar gekregen om met drie personen voor iets meer dan 300 euro drie nachten in dit zeer luxe hotel te zitten midden in Shinjuku. Een meer centrale plek in Tokyo is er vrijwel niet. Dit was het uitzicht van onze kamer:

[ Bericht 0% gewijzigd door CheeseHead1992 op 31-10-2013 22:28:47 ]
pi_132778110
gelukt, 12 november tot 3 december zit ik in japan!
pi_132778355
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:51 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Ik heb het toch via booking.com voor elkaar gekregen om met drie personen voor iets meer dan 300 euro drie nachten in dit zeer luxe hotel te zitten midden in Shinjuku. Een meer centrale plek in Tokyo is er vrijwel niet. Dit was het uitzicht van onze kamer:

[ afbeelding ]
Leuk!
pi_132779167
ik ga gewoon weer naar mn vertrouwde beetje crisis maar o zo goedkope New Koyo hostel, nabij ueno. kleine single rooms voor 20 euro.

ueno is geweldig. wel ver van shinjuku/shibuja. maar wel weer akihabara om de hoek.
pi_132785756
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:54 schreef pokkerdepok het volgende:
ik ga gewoon weer naar mn vertrouwde beetje crisis maar o zo goedkope New Koyo hostel, nabij ueno. kleine single rooms voor 20 euro.

ueno is geweldig. wel ver van shinjuku/shibuja. maar wel weer akihabara om de hoek.
En dichter bij de Tsukiji vismarkt als die dan nog open is _O_

Wij ook Ueno. Vorige keer Nakano (dicht bij shinjuku dus _O_ ). Dat was voor ons wel een iets betere locatie. Maar beetje rondlopen over stations plus wat ritjes in de metro/treinen vind ik vaak al net zo leuk als het uitstapje waar ik naar op weg ben _O-
pi_132785968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En dichter bij de Tsukiji vismarkt als die dan nog open is _O_

Wij ook Ueno. Vorige keer Nakano (dicht bij shinjuku dus _O_ ). Dat was voor ons wel een iets betere locatie. Maar beetje rondlopen over stations plus wat ritjes in de metro/treinen vind ik vaak al net zo leuk als het uitstapje waar ik naar op weg ben _O-
ja ik ook. de yamanote lijn is nou niet bepaald een straf, haha.
en je kan in ueno ook heerlijk goedkoop eten/drinken, het barst er van de restaurantjes. en je hebt er de openlucht markt rond het spoor, elke dag. en het park.
pi_132786039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ik ook. de yamanote lijn is nou niet bepaald een straf, haha.
en je kan in ueno ook heerlijk goedkoop eten/drinken, het barst er van de restaurantjes. en je hebt er de openlucht markt rond het spoor, elke dag. en het park.
En goedkoop ook :Y

http://tokyocheapo.com/locations/central-tokyo/ueno-2/

Bij oud en nieuw willen we ook graag naar de tempel in akihabara dus dat komt ook goed uit.
pi_132786102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
tempel in akihabara
is er een tempel in akihabara? ik ken er alleen een , een stukje erbuiten bij de rivier. die is helemaal pikzwart, wel tof.

in ueno kan je ook een tempeltjes tocht doen, voor elke tempel daar hangt een bord met alle tempels in de wijk erop.

toffe site trouwens, die kende ik nog niet.
pi_132786194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is er een tempel in akihabara? ik ken er alleen een , een stukje erbuiten bij de rivier. die is helemaal pikzwart, wel tof.

in ueno kan je ook een tempeltjes tocht doen, voor elke tempel daar hangt een bord met alle tempels in de wijk erop.

toffe site trouwens, die kende ik nog niet.
Asakusa natuurlijk, die haal ik altijd door elkaar :@ Maar zelfde punt, ook dichtbij Ueno.

Toffe site ja. Staan echt leuke ideen op voor dagvulling zonder dat het gelijk flink in de kosten loopt. Moet echt goedkoper dan de vorige keer Japan, gelukkig helpt de Yen koers ook wel mee :)
pi_132786349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Asakusa natuurlijk, die haal ik altijd door elkaar :@ Maar zelfde punt, ook dichtbij Ueno.

Toffe site ja. Staan echt leuke ideen op voor dagvulling zonder dat het gelijk flink in de kosten loopt. Moet echt goedkoper dan de vorige keer Japan, gelukkig helpt de Yen koers ook wel mee :)
haha okee asakusa. ja dat is vast wel cool met oud en nieuw.
ja ik ga effe lezen. die yen, daar ben ik ook blij mee, het is nu ongeveer hetzelfde als 8 jaar geleden. een tijdje geleden was het echt niet te doen, zo duur.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 09:46:08 #282
35723 crew  GGMM
pi_132786497
Vies land met rare inwoners.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132786518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha okee asakusa. ja dat is vast wel cool met oud en nieuw.
ja ik ga effe lezen. die yen, daar ben ik ook blij mee, het is nu ongeveer hetzelfde als 8 jaar geleden. een tijdje geleden was het echt niet te doen, zo duur.
Als je naar de koers kijkt over de laatste 5 jaar zijn wij exact op het slechtste punt de 1e keer gegaan :') _O-

Juli 2012 :D
  Redactie Sport vrijdag 1 november 2013 @ 09:47:00 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132786519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef GGMM het volgende:
Ze hebben allemaal teveel haar op hun lichaam.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132786527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef GGMM het volgende:
:')

Donder op Rene :)
pi_132786576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je naar de koers kijkt over de laatste 5 jaar zijn wij exact op het slechtste punt de 1e keer gegaan :') _O-

[ afbeelding ]

Juli 2012 :D
lol... nou dan gaat het deze keer heel erg meevallen. :)
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 09:54:58 #287
35723 crew  GGMM
pi_132786712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:')

Donder op Rene :)
Nee serieus, wat een rare mensen wonen daar zeg. Echt een vreselijke cultuur. Erger me ook altijd kapot aan die Japense "humor". Daardoor kan ik nooit naar Japanse films of series kijken. :{
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132786735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee serieus, wat een rare mensen wonen daar zeg. Echt een vreselijke cultuur. Erger me ook altijd kapot aan die Japense "humor". Daardoor kan ik nooit naar Japanse films of series kijken. :{
Open een topic in KLB.
pi_132786745
Tevens moet ik helaas een TR machen wegens overvallen andere sc.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 09:56:19 #290
35723 crew  GGMM
pi_132786746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Open een topic in KLB.
Uh, nee.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132786939
quote:

[..]

Hier past maar een smiley. :')

Wel eens in Japan geweest? Of moet ik Japen schrijven?
pi_132786990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Niet op in gaan, zijn hier om mij te trollen.
pi_132787004
quote:

[..]

ik zou niet gaan, als ik jou was.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 10:08:55 #294
35723 crew  GGMM
pi_132787053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Haha, een typo.

Dit zal wel Japanse humor zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zou niet gaan, als ik jou was.
Dat ben ik ook zeker niet van plan. :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132787085
Allemaal even lachen mensen.
pi_132790502
http://www.jrpass.com/nl
werkt dit goed? ze zeggen binnen 5 dagen thuis bezorgd.
pi_132791931
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:33 schreef pokkerdepok het volgende:
Klopt redelijk, bij mij stond Fedex na 2 dagen al op de stoep :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132792835
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:33 schreef pokkerdepok het volgende:
Ik had de jrp eergisteren via japan experience gekocht. En gisteren stond al fedex voor mijn deur. Helaas moest ik even weg maar vanochtend weer die alsnog geleverd. Bestelling ging perfect, prijs was zo te zien lager maar fedex kostte 8 euro, kut. was die andere wel goedkoper lol.

Ik vertrek trouwens volgende week. Heb er echt zin in, zal waarschijnlijk ook flink shoppen. Voornamelijk cameraspullen en koptelefoons. Zijn daar soms 50% goedkoper!

Is Nikko trouwens wel aan te raden als dagtrip vanuit Tokio als ik ook Kyoto ga bezoeken, wegens tempel overkill enzo?
pi_132792973
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:27 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt redelijk, bij mij stond Fedex na 2 dagen al op de stoep :)
ha, perfect!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:03 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ik had de jrp eergisteren via japan experience gekocht. En gisteren stond al fedex voor mijn deur. Helaas moest ik even weg maar vanochtend weer die alsnog geleverd. Bestelling ging perfect, prijs was zo te zien lager maar fedex kostte 8 euro, kut. was die andere wel goedkoper lol.

Ik vertrek trouwens volgende week. Heb er echt zin in, zal waarschijnlijk ook flink shoppen. Voornamelijk cameraspullen en koptelefoons. Zijn daar soms 50% goedkoper!

Is Nikko trouwens wel aan te raden als dagtrip vanuit Tokio als ik ook Kyoto ga bezoeken, wegens tempel overkill enzo?
t gaat in ieder geval dus snel, dat is mooi.
nikko is wel echt uniek. japanse tempels zijn bijna altijd vrij kaal, dat is prachtig en echt japans. maar nikko is juist behoorlijk extravagant, meer naar het chinese toe. veel details, kleuren..
pi_132794891
Crap. Het is nu alweer 100 euro duurder. Wacht nog op goedkeuring vakantiedagen van mijn werkgever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')