abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131715280
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:31 schreef totalvamp het volgende:
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen :')
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.

Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen :D

Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
Veel plezier. En als die gids nog eens een dagje zin heeft meld ik me bij deze aan :+
pi_131721164
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Veel plezier. En als die gids nog eens een dagje zin heeft meld ik me bij deze aan :+
Thanks ^^ Dan zul je even contact met haar moeten opnemen op japan-guide.com, al staan er daar meerdere.
  maandag 30 september 2013 @ 22:30:08 #178
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131725947
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je niet de hele week in de trein gezeten? :)
Een beetje maar geen moeite gedaan om het zelf te begrijpen. Constant iemand in de groep die internet had of veel vaker had gereisd!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 01:19:09 #179
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131731085
Dat was makkelijk. :')
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 04:36:30 #180
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131731989
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi. _O_

Maakt de 90 minuten vertraging iets minder hinderlijk.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 05:39:34 #181
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131732034
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:50 schreef koffiegast het volgende:
Toen ik op schiphol kwam was het regenachtig en vies weer. Ik was echt weer thuis. Het mooie is dan weer wel dat ik mijn huis kan/kon zien uit het vliegtuig wanneer ik via baan 6 kom (die ver weg ligt).

Maar het voelde inderdaad alsof alles hier zo vies was en dat mensen maar een beetje aankloten hier.

Ik had geen culture shock in Japan (gek genoeg), maar wel toen ik terugkwam...
Wacht maar tot je in de wat minder bedeelde gebieden komt. Zo utopisch is het allemaal niet hoor. De cultuur is trak en georganiseerd, maar als je bijvoorbeeld in Hakodate (zuiden van Hokkaido) gaat kijken, zie je dat eea best in verval kan raken.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 05:40:03 #182
77130 star_gazer
pi_131732035
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden. :')
Inderdaad. Je loopt soms een halve dag met een colaflesje te zeulen :')
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 05:40:59 #183
77130 star_gazer
pi_131732036
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:31 schreef totalvamp het volgende:
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen :')
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.

Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen :D

Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
Japanse meisjes die Engels willen oefenen :9~
-
pi_131733013
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 05:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wacht maar tot je in de wat minder bedeelde gebieden komt. Zo utopisch is het allemaal niet hoor. De cultuur is trak en georganiseerd, maar als je bijvoorbeeld in Hakodate (zuiden van Hokkaido) gaat kijken, zie je dat eea best in verval kan raken.
Dat was ook mijn ervaring. Zelf ook paar dagen beetje de stad uit geweest, en hoewel ik nog steeds richting mooie plekken ging, merkte je de verschillen behoorlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131733120
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 04:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi. _O_

Wel irritant dat de restaurants op Narita s`avonds al zo vroeg dicht gaan, net als de winkeltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 01-10-2013 09:00:51 ]
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:01:54 #186
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131752307
Kan ik me voorstellen. Ben weer in Nederland. Goede vlucht gehad. Half lege vlucht dus had drie stoelen voor mezelf. Eten was ook boven verwachting goed!
pi_131768737
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Kan ik me voorstellen. Ben weer in Nederland. Goede vlucht gehad. Half lege vlucht dus had drie stoelen voor mezelf. Eten was ook boven verwachting goed!
Foto's? :P
pi_131785777
Eerste wat ik ga doen wanneer ik in Doutonbori ben, is okonomiyaki halen bij mijn favoriete tentje!
pi_131849423
Lekker in Tokyo hier! Vandaag bij een bar geweest en gewoon heel de avond daar gezeten. Broertje was dronken daarna en had hem bijna achtergelaten. Waarom zijn veel dronken mensen onwijs irritant en luidruchtig. Schaamde me dood...
pi_131885137
Ik ben net terug, en ik mis Japan ook al.
Na vier weken vind je het raar dat ze hier niet met beide handen je wisselgeld geven. Mensen lijken ook onvriendelijker en onbeleefder.

Een paar dingen die me nog opvielen:
voor een modern land zijn er toch wel bijzonder veel bovengrondse elektriciteitsdraden te zien.
En nergens ter wereld heb ik zo enorm veel verkoopautomaten gezien!

Op de vlucht terug zat ik naast twee Koreaanse meisjes (ik herkende dat hun boeken in het hangul-schrift waren geschreven), maar zij werden voortdurend door het personeel in het Japans aangesproken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik was vorige week een paar dagen in Sendai. Een grote provinciestad, maar het blijft een provinciestad, wat betekent dat ze net zoals in ons provinciestadje weinig tot geen Engels spreken. In Tokyo en rond Osaka is dat anders.
Ik zou zeggen dat het iets tussen de twee is. Op de bus worden dingen ook in het Engels aangekondigd, maar op de bushaltes staan de tijden enkel in het Japans.
De mensen zijn er wel ook gewoon een westerling te zien, ze kijken er totaal niet van op, wat in sommige Chinese miljoenensteden blijkbaar ander is.

quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 04:36 schreef boem-dikkie het volgende:

Ik ben gisteren met mijn riem door de detector op Narita gegaan, waarna ik grondiger onderzocht ben.
Dat gebeurde natuurlijk allemaal heel beleefd: schoenen uit maar je krijgt slippers in de plaats, "can I scan your shoes?" en "can I touch your body?"
Wat wel wat ongebruikelijk was voor mij is dat een vrouw me body search-te :@ (niet dat ik er zo kapot van ben)

quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden. :')
Dat viel me ook op, op straat geraak je gewoon geen afval kwijt.
Openbare toiletten vind je er wel voortdurend (dat moet je maar in New York eens proberen)
pi_131933480
Goedkope vlucht van Nagoya naar Manilla gevonden. Dat geeft gelijk het stukje buiten Tokyo wat we willen doen ook wat vorm:

Tokyo - Nagano (snowmonkeys, onsen, misschien skieen? Kan dat dan al (begin januari)?)
Nagano - Matsumoto (kasteel)
Matsumoto - Nagoya.

Zou er tussen Matsumoto en Nagoya nog iets leuks zitten (of met kleine omweg)? Is Nagoya een leuke stad?
pi_131935351
Tja van die prullenbakken, dat is me ook opgevallen inderdaad. En een flesje cola valt nog mee maar voor bijvoorbeeld een bananenschil is het al minder ideaal. Daarna maar de witte plastic zakjes van de Lawson maar gaan bewaren als portable vuilniszak in de tas :Y)

Ik heb wel eens gelezen dat Japanners het ook niet zo gebruikelijk vinden om op straat/lopend iets te eten, dus die zullen ook minder snel afval produceren als ze onderweg zijn.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_131935752
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:09 schreef wormtrein het volgende:
Tja van die prullenbakken, dat is me ook opgevallen inderdaad. En een flesje cola valt nog mee maar voor bijvoorbeeld een bananenschil is het al minder ideaal. Daarna maar de witte plastic zakjes van de Lawson maar gaan bewaren als portable vuilniszak in de tas :Y)
Dit ja en dan alles aan het eind van de dag bij het hostel dumpen :)
pi_132032148
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goedkope vlucht van Nagoya naar Manilla gevonden. Dat geeft gelijk het stukje buiten Tokyo wat we willen doen ook wat vorm:

Tokyo - Nagano (snowmonkeys, onsen, misschien skieen? Kan dat dan al (begin januari)?)
Nagano - Matsumoto (kasteel)
Matsumoto - Nagoya.

Zou er tussen Matsumoto en Nagoya nog iets leuks zitten (of met kleine omweg)? Is Nagoya een leuke stad?
Iemand misschien nog wat leuke tips hieromtrent? We moeten dit weekend ticket boeken en kunnen vliegen vanaf Tokyo, Nagoya of Osaka.
pi_132059363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Iemand misschien nog wat leuke tips hieromtrent? We moeten dit weekend ticket boeken en kunnen vliegen vanaf Tokyo, Nagoya of Osaka.
Ik vertrek pas over 10 dagen maar ik heb een tussenstop in Tsumago gepland. Traditioneel dorpje in de bergen langst de oude nakasendo post route, redelijk bekand bij japanse touristen die de postroute afwandelen tussen Tsumago en Magome.
ik heb dus nog geen first hand experience maar ik kijk er zelf wel naar uit
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_132150534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:49 schreef totalvamp het volgende:
Lekker in Tokyo hier! Vandaag bij een bar geweest en gewoon heel de avond daar gezeten. Broertje was dronken daarna en had hem bijna achtergelaten. Waarom zijn veel dronken mensen onwijs irritant en luidruchtig. Schaamde me dood...
Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 11:18:45 ]
pi_132151702
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.
Met kotszakjes aan de oren geknoopt :D _O-
pi_132157284
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wel meegemaakt, maar die waggelen alleen maar.
Die gaan niet in een andere taal in het rond schreeuwen en iedereen aanspreken in het Nederlands om ze daarna uit te schelden (in het Nederlands).
pi_132173171
Effe nog een tip voor degene die hem niet kennen:

http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-tokyo

Voor ca. 630 euro retour naar Tokyo met Lufthansa of Swiss Airlines met 1 tussenstop :)
pi_132336563
Ik ga zaterdag (over een week dus) naar japan voor 2 weken! Super veel zin in!
We vliegen naar Osaka, blijven daar een week en gaan van daar uit naar hiroshima, nara, kyoto, kobe (en we zien daar wel waar we wel of geen zin in hebben). Dan nog een week in tokyo en van daar naar kamakura, nikko, hakone, disney :-) ik heb er ZOO veel zin in, eerste keer naar japan! Ben alleen bang dat ik allerlei toffe dingen vergeet te zien ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')