Veel plezier. En als die gids nog eens een dagje zin heeft meld ik me bij deze aanquote:Op maandag 30 september 2013 17:31 schreef totalvamp het volgende:
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.
Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen
Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
Thanks ^^ Dan zul je even contact met haar moeten opnemen op japan-guide.com, al staan er daar meerdere.quote:Op maandag 30 september 2013 18:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Veel plezier. En als die gids nog eens een dagje zin heeft meld ik me bij deze aan
Een beetje maar geen moeite gedaan om het zelf te begrijpen. Constant iemand in de groep die internet had of veel vaker had gereisd!quote:Op maandag 30 september 2013 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je niet de hele week in de trein gezeten?
Wacht maar tot je in de wat minder bedeelde gebieden komt. Zo utopisch is het allemaal niet hoor. De cultuur is trak en georganiseerd, maar als je bijvoorbeeld in Hakodate (zuiden van Hokkaido) gaat kijken, zie je dat eea best in verval kan raken.quote:Op zondag 29 september 2013 23:50 schreef koffiegast het volgende:
Toen ik op schiphol kwam was het regenachtig en vies weer. Ik was echt weer thuis. Het mooie is dan weer wel dat ik mijn huis kan/kon zien uit het vliegtuig wanneer ik via baan 6 kom (die ver weg ligt).
Maar het voelde inderdaad alsof alles hier zo vies was en dat mensen maar een beetje aankloten hier.
Ik had geen culture shock in Japan (gek genoeg), maar wel toen ik terugkwam...
Inderdaad. Je loopt soms een halve dag met een colaflesje te zeulenquote:Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden.
Japanse meisjes die Engels willen oefenenquote:Op maandag 30 september 2013 17:31 schreef totalvamp het volgende:
Ik ga morgen weg naar Tokyo voor 12 dagen, ben al een half jaar aan het aftellen
Voor mij is Japan(Tokyo) perfect, past precies bij mijn levenstijl.
Kom daar ook om 11uur 's ochtends aan dus heb heel die dag om rond te lopen
Ook een gratis gids voor een dag omdat ze Engels wil oefenen ^^
Dat was ook mijn ervaring. Zelf ook paar dagen beetje de stad uit geweest, en hoewel ik nog steeds richting mooie plekken ging, merkte je de verschillen behoorlijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 05:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in de wat minder bedeelde gebieden komt. Zo utopisch is het allemaal niet hoor. De cultuur is trak en georganiseerd, maar als je bijvoorbeeld in Hakodate (zuiden van Hokkaido) gaat kijken, zie je dat eea best in verval kan raken.
Wel irritant dat de restaurants op Narita s`avonds al zo vroeg dicht gaan, net als de winkeltjes.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 04:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi.
Maakt de 90 minuten vertraging iets minder hinderlijk.
Foto's?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Kan ik me voorstellen. Ben weer in Nederland. Goede vlucht gehad. Half lege vlucht dus had drie stoelen voor mezelf. Eten was ook boven verwachting goed!
Ik zou zeggen dat het iets tussen de twee is. Op de bus worden dingen ook in het Engels aangekondigd, maar op de bushaltes staan de tijden enkel in het Japans.quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik was vorige week een paar dagen in Sendai. Een grote provinciestad, maar het blijft een provinciestad, wat betekent dat ze net zoals in ons provinciestadje weinig tot geen Engels spreken. In Tokyo en rond Osaka is dat anders.
Ik ben gisteren met mijn riem door de detector op Narita gegaan, waarna ik grondiger onderzocht ben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 04:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is Narita Airport geweldig trouwens. Super chille stoelen, overal stopcontacten en gratis WiFi.
Maakt de 90 minuten vertraging iets minder hinderlijk.
Dat viel me ook op, op straat geraak je gewoon geen afval kwijt.quote:Op maandag 30 september 2013 01:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe schoon het hier op straat is als je kijkt hoe weinig prullenbakken er zijn. Ik heb al meerdere keren langere tijd m'n afval meegesleept omdat ik nergens een afvalbak kon vinden.
Dit ja en dan alles aan het eind van de dag bij het hostel dumpenquote:Op maandag 7 oktober 2013 14:09 schreef wormtrein het volgende:
Tja van die prullenbakken, dat is me ook opgevallen inderdaad. En een flesje cola valt nog mee maar voor bijvoorbeeld een bananenschil is het al minder ideaal. Daarna maar de witte plastic zakjes van de Lawson maar gaan bewaren als portable vuilniszak in de tas![]()
Iemand misschien nog wat leuke tips hieromtrent? We moeten dit weekend ticket boeken en kunnen vliegen vanaf Tokyo, Nagoya of Osaka.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goedkope vlucht van Nagoya naar Manilla gevonden. Dat geeft gelijk het stukje buiten Tokyo wat we willen doen ook wat vorm:
Tokyo - Nagano (snowmonkeys, onsen, misschien skieen? Kan dat dan al (begin januari)?)
Nagano - Matsumoto (kasteel)
Matsumoto - Nagoya.
Zou er tussen Matsumoto en Nagoya nog iets leuks zitten (of met kleine omweg)? Is Nagoya een leuke stad?
Ik vertrek pas over 10 dagen maar ik heb een tussenstop in Tsumago gepland. Traditioneel dorpje in de bergen langst de oude nakasendo post route, redelijk bekand bij japanse touristen die de postroute afwandelen tussen Tsumago en Magome.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iemand misschien nog wat leuke tips hieromtrent? We moeten dit weekend ticket boeken en kunnen vliegen vanaf Tokyo, Nagoya of Osaka.
Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:49 schreef totalvamp het volgende:
Lekker in Tokyo hier! Vandaag bij een bar geweest en gewoon heel de avond daar gezeten. Broertje was dronken daarna en had hem bijna achtergelaten. Waarom zijn veel dronken mensen onwijs irritant en luidruchtig. Schaamde me dood...
Met kotszakjes aan de oren geknooptquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.
Wel meegemaakt, maar die waggelen alleen maar.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dan heb jij nog niet dronken Japanners meegemaakt op de woensdagavond/donderdagavond? in downtown Tokio. Maar verkies nog altijd liever een dronken Japanner dan een mainland chinees want die rochelen en spugen bij de vleet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |